ik zou die dude 35+ schattenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef Skazminko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Trey Brewer, 21 jaar. Check die benen.![]()
![]()
Oke, de verhoudingen deugen niet helemaal, maar toch wel brute massa voor een 21 jarige
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Zie op de sportschool vaak genoeg echte skeletten. En ehhhh, lange benenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:18 schreef taxibabe het volgende:
Nou..vooruit dan maar... bij deze een foto van mij, de magere lat, op dit moment:
ikke
En niet lachen he!
^^quote:
^^quote:Op donderdag 12 april 2007 00:53 schreef ivosnivo het volgende:
Zijn kop ziet er uit of ie 35 is ofzo
nee je moet geen spierpijn hebben. Spierpijn de volgende dag is van melkzuuropbouw. Dat je langzaamhand geen spierpijn meer hebt de dag erna komt omdat je receptoren niet meer geirriteerd raken. Spierpijn de volgende dag doet enkel je herstel langer duren.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:48 schreef honderd het volgende:
Hoe zit dat nou precies met spierpijn?
Veel mensen zeggen dat je spierpijn hoort te hebben, anders heb je niet goed getrained. Maar sinds ik wat beter op mijn eten let, en meer eet heb ik nog amper spierpijn de volgende dag, ik voel wel bepaalde spiergroepen maar verder ook niet. Klopt dit wel, of moet ik maar eens harder gaan trainen?
ik heb die van kruidvat, nog geen probleem mee gehad.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Denk juist dat als je geen spierpijn hebt dat dat duid op een goed herstel.
Hoe staan jullie tegenover goedkopere visolie caps? Ik ben nogal bang dat er dan eventueel vervuilingen ofzo in zitten...
denken er veel, zogenaamde sportschoolwijsheid.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:38 schreef no-look het volgende:
ik vind spierpijn altijd lekker. En ik dacht altijd: spierpijn --> microtrauma in de spier --> extra spiergroei.
?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:40 schreef Calyptus het volgende:
[..]
kan bij de squatten is slecht voor je knieen, quartersquatten is beter, en deadliften is slecht voor je rug rommel.
is dus niet waar, maar in de sportschool en door fitnessinstructeurs wordt dat vaak verkondigd, aka "sportschoolwijsheid" dus. Spierpijn=spiergroei past bij dat plaatje. of "anabolen zijn spieren uit een potje", of massa=krachtquote:
Dat eerste klinkt me heel apart in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat als je super hard traint je geen spierpijn hebt een dag erna.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Denk juist dat als je geen spierpijn hebt dat dat duid op een goed herstel.
Hoe staan jullie tegenover goedkopere visolie caps? Ik ben nogal bang dat er dan eventueel vervuilingen ofzo in zitten...
Zeker heel groot. Dat krijg je ook van die zooi, een mega hoofd en mega handen en voetenquote:Op donderdag 12 april 2007 09:21 schreef Frautie het volgende:
En ik heb picca's gezien van zijn handen.....die zijn gewoon eng![]()
![]()
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:31 schreef Calyptus het volgende:
[..]
nee je moet geen spierpijn hebben. Spierpijn de volgende dag is van melkzuuropbouw. Dat je langzaamhand geen spierpijn meer hebt de dag erna komt omdat je receptoren niet meer geirriteerd raken. Spierpijn de volgende dag doet enkel je herstel langer duren.
Spiergroei=microtrauma. En dat hoef je niet te voelen.
Het lijkt wel per persoon te verschillen. Ik heb vrijwel geen last van spierpijn. (en daardoor altijd het gevoel dat ik misschien te licht train)quote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.
Dat heet gewenning. 3x In de week squaten is dan ook wel heel erg veel.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:35 schreef Semargofni het volgende:
Hoezo? Als ik 3x in de week squat heb ik in het begin misschien spierpijn maar na een week of 2 niet meer terwijl ik net zo hard train.
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meequote:Op donderdag 12 april 2007 13:38 schreef BertV het volgende:
[..]
Het lijkt wel per persoon te verschillen. Ik heb vrijwel geen last van spierpijn. (en daardoor altijd het gevoel dat ik misschien te licht train)
Beetje dubbelop niet?quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef ivosnivo het volgende:
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meemaar je zal wel niet bij Groningen in de buurt wonen.
Als ik zoiets lees heb ik zoiets van, train een keer met mij mee. Maarja je zal wel niet bij groningen in de buurt wonen
een keer lezen is genoeg eh.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als ik zoiets lees denk ik altijd, train een keer met mij meemaar je zal wel niet bij Groningen in de buurt wonen.
Als ik zoiets lees heb ik zoiets van, train een keer met mij mee. Maarja je zal wel niet bij groningen in de buurt wonen
allemaal heel mooi, als je verslaafd bent aan spierpijn. Maar spierpijn is gewoon niet nodig. Er is een verschil tussen super hard trainen en trainen voor resultaten. Ik kan 40 sets voor borst doen, en ik zal 3 dagen amper kunnen bewegen. Maar ga ik daarom de beste resultaten hebben? neequote:Op donderdag 12 april 2007 13:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat eerste klinkt me heel apart in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat als je super hard traint je geen spierpijn hebt een dag erna.
[..]
Zeker heel groot. Dat krijg je ook van die zooi, een mega hoofd en mega handen en voeten![]()
[..]
Ik heb altijd wel 2 tot 3 dagen spierpijn na een goeie training. Zonder spierpijn ben ik niet tevreden over me training.
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainenquote:Op donderdag 12 april 2007 14:26 schreef BertV het volgende:
[..]
een keer lezen is genoeg eh.![]()
Ik vertrouw er direct op dat jij je training beter op orde hebt.
Weet niet of ik ooit foto zal plaatsen... Hoofd mag eraf, dat scheelt iig flink.![]()
Niet meer doen dus.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef ivosnivo het volgende:en ik dacht het nog even snel te veranderen.
Ik train nu met het 19-jarige anabolenvriendje van m'n zus...quote:Op donderdag 12 april 2007 14:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainen![]()
gewenning aan spierpijn komt omdat je spierreceptoren gewend raken aan de opbouw van melkzuur in je spieren. Je hebt dan of meer melkzuur nodig en een zwaardere training, of een tijdje geen melkzuur waardoor die gewenning terug weggaat en je spierreceptoren terug worden geirriteerd => spierpijnquote:Op donderdag 12 april 2007 14:46 schreef Fugie het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar ik weet wel dat spierpijn persoonlijk isHeb nu ook last van me traps en rug van gister, benen valt wel mee. Is misschien ook een stuk gewenning, als je tijdje niet sport en dan gaat sporten heeft iedereen last van spierpijn door de plotselingen belasting. Maargoed, ik vind spierpijn wel fijn, iig een teken dat ik flink ben wezen trainen
duuurr tell me about teh raaaaabbittsquote:Op donderdag 12 april 2007 17:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat een kneuzen hier zeg, gelukkig ben ik echt vet slim.![]()
wat is dan je max met 1 rep? ik bounce niet eh, ik tik verend aan...quote:Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef Videopac het volgende:
Nieuw PR bankdrukken! 10x 60kg, 10x 65kg, 8x 65kg.En dat zonder spotter en zonder muziek...
En netjes afgeremd, dus geen gebounce.
Volgens mij is het grootste verschil de winstmarge die er op zit.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:03 schreef Semargofni het volgende:
Alleen tijdens het trainen???quote:Op donderdag 12 april 2007 14:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik kan mensen vaak wel opfokken tijdens het trainen![]()
1RM? (nog) Geen idee; ik hoop dat binnenkort te kunnen bepalen (ik zal dan wel een spotter regelenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:31 schreef BertV het volgende:
[..]
wat is dan je max met 1 rep? ik bounce niet eh, ik tik verend aan...![]()
Ik ben volgens mij ook begonnen met bodypump en o wat klinkt dit bekendquote:Op donderdag 12 april 2007 21:55 schreef Videopac het volgende:
Als ik dan terugdenk aan de eerste keer Bodypump (lach niet!). Toen lette ik totaal niet op voeding en van shakes had ik nog nooit gehoord. Vier dagen spierpijn in mijn poten. Ik heb me op mijn werk 4 dagen gedrukt met het halen van koffie en waggelde alleen naar de plee als ik echt nodig moest.
Same here, ik trainde nooit benen omdat ik last van mijn knieen had. Daarna trainde ik ze een beetje. En daarna heb ik ze getraind met me trainingsmaatje. Echt niet normaal meer, week lang amper kunnen lopen. En deed toen net vakantiewerk. Moest me poten de hele tijd oprekken als ik wou bewegenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:15 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij ook begonnen met bodypump en o wat klinkt dit bekend
Ik was nog zo enthousiast dat ik dacht dat de spierpijn wel meeviel, dus de volgende dag gewoon laarzen met hak aangedaan naar werk...
Halverwege de dag mijn laarzen maar onder 't bureau geschopt en op mijn sokken verder gegaan
En als ik terugdenk aan de spierpijn die ik vroegah gehad heb....gewoon een week rondlopen met spierpijn![]()
Als ik een beetje heb getrained, voel ik de volgende dag wel wat, maar de tweede dag is het meestal het meest. Dat is dus goed, mooi zoquote:Op donderdag 12 april 2007 12:05 schreef Calyptus het volgende:De enige spierpijn die wel met spiergroei te make heeft is de vertraagde spierpijn, of die die komt na 2-3 dagen. Veel histaminelekken van zware microtrauma komt daardoor. Ik zou niet meer die spier trainen tot die spierpijn gedaan is.
Silverdome en bij de skibaan zit er ook één wel redelijk aan de prijs volgens mij en in Leidschenveen zit er ééntje die goedkoop is (naast de Gamma).quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:27 schreef Caoimghin het volgende:
Hallo,
Afgelopen jaar heb ik besloten om eens flink aan m'n overgewicht te gaan werken. Ik ben 20 jaar, 1,95m lang en in pak hem beet 8 maanden van 106 kilo naar 71 kilo nu gegaan, wat een gigantische verlichting voor mijn niet al te beste rug is
Jammer genoeg ben ik niet gezegend met een gespierde bouw en daar wil ik nu aan gaan werken, onder andere ter versterking van mijn rug, maar ook zeker om wat spiermassa aan te zetten.
Ik ben op dit moment op zoek naar een sportschool, maar er zitten er nogal wat hier in ZoetermeerHeeft iemand een idee welke sportschool een goede keus is voor een beginner, dus met een fatsoenlijke begeleiding?
106kg op 1.95 is wel netjes, hoor, mits goed getraind. Je moet evenveel eten binnenwerken als iemand van 1m80 op 106, en das is dus fucking veel...quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:27 schreef Caoimghin het volgende:
Hallo,
Afgelopen jaar heb ik besloten om eens flink aan m'n overgewicht te gaan werken. Ik ben 20 jaar, 1,95m lang en in pak hem beet 8 maanden van 106 kilo naar 71 kilo nu gegaan, wat een gigantische verlichting voor mijn niet al te beste rug is
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.quote:Ik ben op dit moment op zoek naar een sportschool, maar er zitten er nogal wat hier in ZoetermeerHeeft iemand een idee welke sportschool een goede keus is voor een beginner, dus met een fatsoenlijke begeleiding?
bij mij was het ook warm, maar het zat juist vol breezahs door die paasvakantiequote:Op vrijdag 13 april 2007 20:06 schreef Frautie het volgende:
Ik kan jullie meedelen dat 't best warm is in de sportschool
En dat 't kaf gelijk van 't koren gescheiden wordt...was weer lekker rustig
Ja, op dit moment ben ik een magere lat, dat is weer het andere uiterste. Nou is dat wel de typische lichaamsbouw in mijn familie, alleen hield ik er een beetje een ongezond eetpatroon op naquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
Nee, geen kapotte weegschaalquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesHoe heb je dat voor elkaar gekregen? Alleen door minder te eten?
[..]
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:56 schreef Calyptus het volgende:
heeft er iemand hier research/studies over de "pomp"? Ik heb hier vroeger veel over gevonden, nu nog amper iets...
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:23 schreef Frautie het volgende:
[..]
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.
Hoevaak trainen jullie met pomp? Ik heb 't de laatste tijd pas en eigenlijk vind ik 't gewoon irritant.
Ik krijg 't op de een of andere manier alleen in mijn biceps en triceps en zoals gezegd, ik vind 't gewoon irri
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.
Maar of het juist goed of slecht is voor spiergroei, vind ik bar weinig onderbouwde informatie over... De consensus is "maakt niet uit", maar ik ben sceptici tot in de kist
een van de redenen dat cutten een lagere prioriteit heeft bij mijquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:56 schreef no-look het volgende:
ik moet iets bekennen... ik begin te merken dat ik 'groter' word en ik vind het niet eens erg...
ja maar daar doel ik niet opquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:07 schreef McGilles het volgende:
Ben eindelijk maar weer eens hier.
Vorige week naar de huisarts gegaan met mijn knie en er zit vocht in de knie, nu heb ik een afspraak bij de orthopeed over 2 weken in het ziekenhuis, hopelijk gaat er eindelijk iets veranderen zodat ik weer lekker kan trainen, een spuit erin of 3 pillen per dag, het boeit me niks als het maar weg gaat.
Voor de rest gisteren 6x100 Shoulderpress en 6x120 benchpress, dat gaat nog wel goed!
Lolquote:Op zaterdag 14 april 2007 19:47 schreef Calyptus het volgende:
Nog 1% vet eraf en ik post mn foto hier, mogen jullie eens beoordelen welke lichaamsdelen nog werk nodig hebben. Ik krijg complimenten in de gym dat ik goed droog sta, en ik zou ms op de poster komen van mn gym, de baas had me ervoor gevraagd of ik intresse had ervoor ergens volgende maand, ik moet wel nog iets scherper. En wie weet hoe het dan verder gaat... Eigenlijk zie ik een bijbaantje als fitnessmodel of onderbroekenmodel(niet veel anders te doen met mn rotkop) ofzo best zitten. Weinig doen en toch degelijk verdienen.
Hmm ok.quote:Op zondag 15 april 2007 12:44 schreef Haijo het volgende:
In principe het gewicht verhogen als je de betreffende spier groter wilt maken.
Okquote:Op zondag 15 april 2007 13:16 schreef Haijo het volgende:
ah, oke, als het zo'n grote stap is, mss toch meer herhalingen doen tot je het kunt, of je doet 1 week 3X6, dan 3X7, dan 3X8, etc. etc.
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.quote:Op zondag 15 april 2007 13:26 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok
Owja en is het normaal dat er zo'n groot verschil zit in gewicht per oefening?
Zoals deze oefening:
http://exrx.net/WeightExe(...)ontLateralRaise.html
zit ik nu dus op halve kilo schijfjes.(dat is die ik net ook bedoelde)
En deze:
http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
Doe ik met 7 kilo (2+1 kilo schijfjes)
Ok tnxquote:Op zondag 15 april 2007 13:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.
Wat moet je dan duidelijk voelen? Ik merk dat ik het gewoon niet meer til maar voel niks speciaals hoorquote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
Ok.. ik heb het nog niet geprobeerd met meer gewicht, maar ik ben bang dat ik niet verder kom dan 4 keer ..haha. Wat dan?quote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
kickjequote:Op zaterdag 14 april 2007 19:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.
Deze oefening:quote:
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
beest!quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?quote:Op maandag 16 april 2007 08:58 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...
Onze trainer verteld altijd dat het geen nut heeft om zo ver te zakken.![]()
Hij zegt dat er onder m'n kruin, niet zoveel gebeurd.quote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Zo doe ik het ook, en ik ga er bij staan. Als ik dingen achter me hoofd ga doen krijg ik slijmbeursquote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?quote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is het toch verdomd moeilijk om met dit weer genoeg eten binnen te krijgen.
Ach...brood met veel water is ook een shakequote:Op maandag 16 april 2007 10:18 schreef honderd het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |