106kg op 1.95 is wel netjes, hoor, mits goed getraind. Je moet evenveel eten binnenwerken als iemand van 1m80 op 106, en das is dus fucking veel...quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:27 schreef Caoimghin het volgende:
Hallo,
Afgelopen jaar heb ik besloten om eens flink aan m'n overgewicht te gaan werken. Ik ben 20 jaar, 1,95m lang en in pak hem beet 8 maanden van 106 kilo naar 71 kilo nu gegaan, wat een gigantische verlichting voor mijn niet al te beste rug is
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.quote:Ik ben op dit moment op zoek naar een sportschool, maar er zitten er nogal wat hier in ZoetermeerHeeft iemand een idee welke sportschool een goede keus is voor een beginner, dus met een fatsoenlijke begeleiding?
bij mij was het ook warm, maar het zat juist vol breezahs door die paasvakantiequote:Op vrijdag 13 april 2007 20:06 schreef Frautie het volgende:
Ik kan jullie meedelen dat 't best warm is in de sportschool
En dat 't kaf gelijk van 't koren gescheiden wordt...was weer lekker rustig
Ja, op dit moment ben ik een magere lat, dat is weer het andere uiterste. Nou is dat wel de typische lichaamsbouw in mijn familie, alleen hield ik er een beetje een ongezond eetpatroon op naquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:21 schreef Adelante het volgende:
106 kilo voor 1.95m is zo veel toch niet? 71 kilo lijkt me dan weer aan de magere kant
Nee, geen kapotte weegschaalquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
WHOOOOOEEEEEEHAAAAAA is je weegschaal niet stuk? Gruwelijk netjesHoe heb je dat voor elkaar gekregen? Alleen door minder te eten?
[..]
Ik zou naar een sportschool gaan waar ze je vooral laten trainen met losse gewichten. Meestal zijn dat geen healthcenters.
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:56 schreef Calyptus het volgende:
heeft er iemand hier research/studies over de "pomp"? Ik heb hier vroeger veel over gevonden, nu nog amper iets...
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:23 schreef Frautie het volgende:
[..]
Typisch dat jij erover begint. Zat er gisteraaf ook info over te zoeken.
Hoevaak trainen jullie met pomp? Ik heb 't de laatste tijd pas en eigenlijk vind ik 't gewoon irritant.
Ik krijg 't op de een of andere manier alleen in mijn biceps en triceps en zoals gezegd, ik vind 't gewoon irri
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pomp heeft te maken met hogere repaantal en weinig rust. Overschakeling op melkzuursysteem ipv atp, dan moet je lichaam met alle must nieuwe voedingsstoffen en zuurstof toe laten stromen, en alles uit hetgene erin zit halen.
Maar of het juist goed of slecht is voor spiergroei, vind ik bar weinig onderbouwde informatie over... De consensus is "maakt niet uit", maar ik ben sceptici tot in de kist
een van de redenen dat cutten een lagere prioriteit heeft bij mijquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:56 schreef no-look het volgende:
ik moet iets bekennen... ik begin te merken dat ik 'groter' word en ik vind het niet eens erg...
ja maar daar doel ik niet opquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Overschakeling is van creatinefosfaatsysteem en vrije ATP naar glycolyse (die anaeroob is), dus er is geen zuurstof nodig. Alleen glucose.
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:07 schreef McGilles het volgende:
Ben eindelijk maar weer eens hier.
Vorige week naar de huisarts gegaan met mijn knie en er zit vocht in de knie, nu heb ik een afspraak bij de orthopeed over 2 weken in het ziekenhuis, hopelijk gaat er eindelijk iets veranderen zodat ik weer lekker kan trainen, een spuit erin of 3 pillen per dag, het boeit me niks als het maar weg gaat.
Voor de rest gisteren 6x100 Shoulderpress en 6x120 benchpress, dat gaat nog wel goed!
Lolquote:Op zaterdag 14 april 2007 19:47 schreef Calyptus het volgende:
Nog 1% vet eraf en ik post mn foto hier, mogen jullie eens beoordelen welke lichaamsdelen nog werk nodig hebben. Ik krijg complimenten in de gym dat ik goed droog sta, en ik zou ms op de poster komen van mn gym, de baas had me ervoor gevraagd of ik intresse had ervoor ergens volgende maand, ik moet wel nog iets scherper. En wie weet hoe het dan verder gaat... Eigenlijk zie ik een bijbaantje als fitnessmodel of onderbroekenmodel(niet veel anders te doen met mn rotkop) ofzo best zitten. Weinig doen en toch degelijk verdienen.
Hmm ok.quote:Op zondag 15 april 2007 12:44 schreef Haijo het volgende:
In principe het gewicht verhogen als je de betreffende spier groter wilt maken.
Okquote:Op zondag 15 april 2007 13:16 schreef Haijo het volgende:
ah, oke, als het zo'n grote stap is, mss toch meer herhalingen doen tot je het kunt, of je doet 1 week 3X6, dan 3X7, dan 3X8, etc. etc.
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.quote:Op zondag 15 april 2007 13:26 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ok
Owja en is het normaal dat er zo'n groot verschil zit in gewicht per oefening?
Zoals deze oefening:
http://exrx.net/WeightExe(...)ontLateralRaise.html
zit ik nu dus op halve kilo schijfjes.(dat is die ik net ook bedoelde)
En deze:
http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
Doe ik met 7 kilo (2+1 kilo schijfjes)
Ok tnxquote:Op zondag 15 april 2007 13:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat is heel normaal. Kijk maar naar de hefboom die je hebt bij oefening 1. Oefening 2 is kwestie van dat gewicht naar boven rammen. Dat is een stuk makkelijker.
Wat moet je dan duidelijk voelen? Ik merk dat ik het gewoon niet meer til maar voel niks speciaals hoorquote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
Ok.. ik heb het nog niet geprobeerd met meer gewicht, maar ik ben bang dat ik niet verder kom dan 4 keer ..haha. Wat dan?quote:Op zondag 15 april 2007 19:38 schreef Videopac het volgende:
@taxibabe: die schijfjes doe je waarschijnlijk op een stang. Die stang weegt ook iets en dat mag je ook meetellen. Als je dan i.p.v. een halve kilo schijfjes 1 kilo schijfjes gebruikt, is het dus minder dan 2x zo zwaar.
Bij alle oefeningen: als je de laatste herhalingen van een setje geen moeite meer hoeft te doen (je moet het duidelijk gaan voelen), wordt het tijd om te verzwaren. Lukt het niet meteen om 10 herhalingen te maken: geen probleem, zolang je het maar goed voelt op het eind.
kickjequote:Op zaterdag 14 april 2007 19:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wtf 100 op shoulderpress? Is dat een apparaat of bedoel je staande military? Anders is dat wel super netjes.
Deze oefening:quote:
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
beest!quote:Op maandag 16 april 2007 00:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deze oefening:
http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Dat noem ik iig altijd een shoulderpress.
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?quote:Op maandag 16 april 2007 08:58 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, als ik ook nog 's setjes moet maken dan stopt het wel bij 50kg...
Onze trainer verteld altijd dat het geen nut heeft om zo ver te zakken.![]()
Hij zegt dat er onder m'n kruin, niet zoveel gebeurd.quote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Zo doe ik het ook, en ik ga er bij staan. Als ik dingen achter me hoofd ga doen krijg ik slijmbeursquote:Op maandag 16 april 2007 09:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is dat een mythe... Ik doe altijd voor mijn hoofd ipv erachter, en laat altijd zakken tot bovenkant borst. Gewoon de grootste ROM pakken. (toch?)
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?quote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is het toch verdomd moeilijk om met dit weer genoeg eten binnen te krijgen.
Ach...brood met veel water is ook een shakequote:Op maandag 16 april 2007 10:18 schreef honderd het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet wat shakejes in plaats van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |