abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48022968
Hahahaha
pi_48023100
Die hele broek boeit me niet eens.......maar dat ik me training gedwongen moest stoppen wel....
pi_48023305
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:11 schreef NotoriousJw het volgende:
Die hele broek boeit me niet eens.......maar dat ik me training gedwongen moest stoppen wel....
Met een scheur in je broek had je best verder kunnen trainen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_48023600
Een gewaarschuwd squatter telt voor twee, voortaan een extra broek meenemen dus .
  woensdag 4 april 2007 @ 22:23:57 #105
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_48023716
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:03 schreef NotoriousJw het volgende:
Omdat ik jullie ook wat te lachen gun.......ik ben net uit me broek gescheurd bij fitness.....was lekker aan het squaten doe 130kg, 3e herhaling hoor ik dit: GGGKKKKKKKKK......stond ik daar met een mooi gat in me broek.......gelukkig zag niemand het, alleen moest wel naar boven en daar stond nog een groep van 10 man.......gelukkig heeft niemand het verder gezien...
Ja ik las het op de frontpage.........

woensdag 4 april 2007 @ 22:35:50 #106
3185 Adelante
To let it go now
pi_48024245
Mijn sportschool gaat (eindelijk) langer open

normaal was het altijd alleen ochtenden (9-12) en avonden (18-21) en nu wordt het non-stop 8-22

erg praktisch en beter!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 4 april 2007 @ 23:21:39 #107
140141 ivosnivo
pi_48026181
Idd beter, dat waren wel erg beroerd tijden. 3 Uur open zijn 's avonds is niet al te lang natuurlijk.
pi_48029073
probleem: Onderste deel van mn bench is veel te zwak tov de rest
oplossing:
- borst trainen, meer dippen?
- bp wijder nemen af en toe?

Of heeft iemand een beter id
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  donderdag 5 april 2007 @ 07:33:33 #109
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_48030886
Volgens mij zijn dan je armen+schouders sterker dan je borst.

Ik zou mij dan gaan focussen op iets minder gewicht en een betere uitvoering waardoor je je borstspier zelf goed gaat trainen ipv de omliggende hulpspiergroepen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_48031277
Gisteren weer wezen deadliften. De straps werken super. Nu nog ff ingehouden om het lichaam te laten wennen. Volgende week maar weer zwaarder.

@taxibabe: de oefeningen al gebruikt?
  donderdag 5 april 2007 @ 09:38:37 #111
153812 Frautie
Frautilicious
pi_48032708
Ik bankdruk sowieso altijd breed want ik heb de neiging om 't uit mijn schouders te gaan doen.

Maar als 't serieus achter loopt, dan zou ik heel 't bankdrukken laten vallen en dumbells aan de gang gaan

En let erop dat je heel de borst pakt, dus incline en decline oefeningen doen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2007 @ 10:24:20 #112
148247 taxibabe
pi_48034047
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Den_Haag het volgende:
Gisteren weer wezen deadliften. De straps werken super. Nu nog ff ingehouden om het lichaam te laten wennen. Volgende week maar weer zwaarder.

@taxibabe: de oefeningen al gebruikt?
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan ), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.

Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk ), dus ik hou vandaag mijn rustdag.

Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:34:05 #113
140141 ivosnivo
pi_48034338
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan ), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.

Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk ), dus ik hou vandaag mijn rustdag.

Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
Je kunt ook 2 herhalingen per keer maken zonder gewicht oid, en heel langzaam opbouwen.
pi_48034426
quote:
Op donderdag 5 april 2007 00:50 schreef Calyptus het volgende:
probleem: Onderste deel van mn bench is veel te zwak tov de rest
oplossing:
- borst trainen, meer dippen?
- bp wijder nemen af en toe?

Of heeft iemand een beter id
Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.
pi_48034819
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:36 schreef LedZep het volgende:

[..]

Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.
ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.

Ms zijn het mn lats die te zwak zijn ipv mn borst... explosive Bor kan ik net de 105kg tegen mn borst trekken, mn lats zijn beduidend zwakker als mn armen.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_48036556
Wat ivosnivo, probeer het eerst eens zonder gewichten. Gewoon om de beweging te voelen.
pi_48037485
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Wat ik met squatten deed was eerst op een redelijk makkelijk gewicht de oefening een maand ofzo oefenen tot je hem droomt. Dus de eerst maand concentreren op uitvoering en gewicht laten wat het is. Misschien ook langere sets met meer reps doen. Squats gaan bij mij ook vloeiender nu.
pi_48037896
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef Calyptus het volgende:

[..]

ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.

Ms zijn het mn lats die te zwak zijn ipv mn borst... explosive Bor kan ik net de 105kg tegen mn borst trekken, mn lats zijn beduidend zwakker als mn armen.
Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2007 @ 21:05:59 #119
148247 taxibabe
pi_48056801
Ik heb vanavond toch nog iets gedaan:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSquat.html

Ik had nog geen beenoefening gedaan, dus ik dacht dat ik die wel nog kon doen vandaag. Ik heb die gedaan met beide kanten 7 kilo. Dat was toch nog best wel zwaar.

Omdat ik vandaag de hele dag moest werken kon ik geen macaroni eten in de pauze, dus ik heb ipv macaroni 2 boterhammen met kipfilet (+cup a soup) gegeten.
In totaal 7 boterhammen meegenomen, maar volgende week neem ik meer mee, ik had om 3 uur alles al op, en om half 4 had ik alweer trek.

Vanavond heb ik dan maar 2 borden pilaf gegeten. Zometeen maar weer wat eten. Ik snap werkelijk niet waar ik het allemaal laat .. haha
pi_48059053
nog even een late reactie op posts uit het vorige topic.. poseren is goed ook al doe je niet aan wedstrijden. het helpt de spiercontrole verbeteren en het is ook goed voor definitie (zeggen sommigen althans).

oh en ik heb net mijn jaaaren oude proteïnepoeder maar effe gebruikt om te testen of ik het overleef. smaakte nog goed hoor, mijn heerlijke piña colada shake
  donderdag 5 april 2007 @ 21:59:25 #121
140141 ivosnivo
pi_48059076
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:05 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb vanavond toch nog iets gedaan:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSquat.html

Ik had nog geen beenoefening gedaan, dus ik dacht dat ik die wel nog kon doen vandaag. Ik heb die gedaan met beide kanten 7 kilo. Dat was toch nog best wel zwaar.

Omdat ik vandaag de hele dag moest werken kon ik geen macaroni eten in de pauze, dus ik heb ipv macaroni 2 boterhammen met kipfilet (+cup a soup) gegeten.
In totaal 7 boterhammen meegenomen, maar volgende week neem ik meer mee, ik had om 3 uur alles al op, en om half 4 had ik alweer trek.

Vanavond heb ik dan maar 2 borden pilaf gegeten. Zometeen maar weer wat eten. Ik snap werkelijk niet waar ik het allemaal laat .. haha
Mooi toch Komt ook door de kleine maaltijden, dat scheelt echt enorm.
pi_48060193
zoals velen hem zullen herkennen.. de sterkste man ter wereld:

180kg
Only when close to death, you really feel alive
  donderdag 5 april 2007 @ 23:30:00 #123
140141 ivosnivo
pi_48063057
Ik heb me pols weer is verneukt met het fullsquaten. Gebeurt me vaker laatste tijd, als ik heel zwaar ga trek ik met me arm aan de stang denk ik. Iemand tips?
  donderdag 5 april 2007 @ 23:34:19 #124
153812 Frautie
Frautilicious
pi_48063241
Vanaaf weer eens in een andere hal wezen klimmen.....en ik ben 't afgelopen half jaar door de krachttraning flink wat sterker geworden

D'r waren routes waar ik vorig jaar helemaal stuk op ging en nu was 't gewoon cookie! En dan heb ik 't over routes met een helling erin, dus dat je lekker lomp op kracht moet klimmen

Beter!
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_48063457
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:34 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf weer eens in een andere hal wezen klimmen.....en ik ben 't afgelopen half jaar door de krachttraning flink wat sterker geworden

D'r waren routes waar ik vorig jaar helemaal stuk op ging en nu was 't gewoon cookie! En dan heb ik 't over routes met een helling erin, dus dat je lekker lomp op kracht moet klimmen

Beter!
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangt
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:23:35 #126
153812 Frautie
Frautilicious
pi_48064828
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:40 schreef LedZep het volgende:
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangt
Ik vind 't juist leuk, 't is veel technischer klimmen

D'r zijn gewoon wat dingetjes waar je rekening mee moet houden:
Je moet niet treuzelen maar doorklimmen, want anders verzuur je binnen no time

Goed met lange armen klimmen, dus niet je borst naar de wand toe willen trekken. Kost teveel energie. Let er wel op dat je met je heupen zo dicht mogelijk bij de wand blijft

Je routes goed inlezen, iedereen kijkt altijd waar hij zijn handen wil zetten....maar bedenk ook waar je je voeten kwijt wil. Dan klim je veel sneller door je route heen..

En als je voelt dat je kapot gaat....verstand op 0 en doorklimmen
pi_48086888
daarnet eens karnemelk proberen drinken...

absoluut het GOORSTE wat ik de laatste jaren heb gedronken. Kwam ik toevallig een marrokaanse maat tegen, die wou eens proeven en dronk 3 slokken, een minuut later zag die zo groen als een gras en nog een minuut later lag alles er weer uit
pi_48087017
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.
Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...

nu bench ik zoals hem, typische powerlifting bp. Buiten de grote arch, en mn benen gebruik ik ook niet meer.

En die partials doe ik in het rack
Ik ga eens pauzed presses uitproberen maandag, een stop inlassen van 2 seconden. Normaal bounce ik.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:38:52 #129
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48089108
ging ik bankdrukken, heel me schouder protesteren
Voor de rest even rustig aan begonnen met wat lichter gewicht dan ik 2,5 weken geleden was geeindigt. Kan toch wel merken dat zelfs 2,5 week rust echt teveel is
pi_48092878
Kut is dat he, afgelopen donderdag had ik mijn 2e training sinds 2 weken. Merk gewoon dat mijn lichaam weer helemaal moet wennen aan de belasting. Ik had ook veel moeite om de oefeningen op tempo af te werken, was snel buiten adem en duizelig.
pi_48093308
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:35 schreef Calyptus het volgende:

[..]

Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...

nu bench ik zoals hem, typische powerlifting bp. Buiten de grote arch, en mn benen gebruik ik ook niet meer.

En die partials doe ik in het rack
Ik ga eens pauzed presses uitproberen maandag, een stop inlassen van 2 seconden. Normaal bounce ik.
Wat betekent "buiten de grote arch"?
pi_48093490
Dat hij geen grote arch gebruikt .
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:02:06 #133
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48093782
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Kut is dat he, afgelopen donderdag had ik mijn 2e training sinds 2 weken. Merk gewoon dat mijn lichaam weer helemaal moet wennen aan de belasting. Ik had ook veel moeite om de oefeningen op tempo af te werken, was snel buiten adem en duizelig.
Aan de ene kant is het wel gaar, aan de andere kant voel ik nu aan de spierpijn welke spieren ik allemaal train. Ik hoop ook dat ik snel weer op mijn oude niveau zit, even een weekje weer wennen aan de inspanning en dan weer knallen

Was alleen wel lastig want ik wou persee vandaag trainen terwijl ik nog gruwelijke spierpijn heb, maarja anders wordt het pas dinsdag en ivm met afstuderen waarschijnlijk pas woensdag dus dan ben je weer een week verder
pi_48104889
HOe zit het met de inname van creatine ik heb nu die 'gore' van xxxlnutrition gekocht. Gisteravond genomen 30 minuten voor d etraining (dat spul is zo goor). Maar ik wil het ook bij me ontbijt nemen, maar moet ik die creatine als eerste nemen of na me shake (melk + whey)?

Ik hoorde namelijk dat je creatine en melk niet samen of net na elkaar moet innemen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:36:25 #135
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48105052
Doe je je whey met water ? Probleem opgelost ?
pi_48105512
whey met water
pi_48105632
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:54 schreef Tommy_808 het volgende:
whey met water
Dat bedoel ik, maar als je dat al goor vindt proef dan die creatine maar eens (ruik er maar eens aan)

Ik heb nog nooit van me leven zoiets goors geroken en gedronken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:59:41 #138
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48105666
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:54 schreef Tommy_808 het volgende:
whey met water
Die van xxl is goed te doen met water en wat dextrose
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:43:30 #139
140141 ivosnivo
pi_48106823
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HOe zit het met de inname van creatine ik heb nu die 'gore' van xxxlnutrition gekocht. Gisteravond genomen 30 minuten voor d etraining (dat spul is zo goor). Maar ik wil het ook bij me ontbijt nemen, maar moet ik die creatine als eerste nemen of na me shake (melk + whey)?

Ik hoorde namelijk dat je creatine en melk niet samen of net na elkaar moet innemen.
Ik doe het voor en na het trainen. En dan voor me shake en voor me banaan. Moet die smaak wel beetje wegwerken. Flikker me creatine in een halve liter water. Was eerst wel beetje wennen, maar nu gaat het wel.
Enige nadeel is wel dat ik voor me training 1 liter drink, halve melk en halve water met crea (na het trainen hetzelfde) + tijdens het trainen minstens 1 liter water. Dus erna moet je niet gaan slapen want dan blijf je naar de plee gaan.
pi_48107049
wat zijn BCAA's??

en ik vraag me af wat er zou gebeuren als je al deze supplementen op een dag zou slikken. zou je een verschil voelen?
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:29:41 #141
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48107974
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:52 schreef Tommy_808 het volgende:
wat zijn BCAA's??

en ik vraag me af wat er zou gebeuren als je al deze supplementen op een dag zou slikken. zou je een verschil voelen?
BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.

Ik heb een keer een pot met bcaa poeder gekocht, merkte geen verschil maar misschien was mijn inname niet ideal. Nam op trainingsdagen 5gr voor het avondeten in en ging na het avondeten trainen.
pi_48108267
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:29 schreef Fugie het volgende:

[..]

BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.

Ik heb een keer een pot met bcaa poeder gekocht, merkte geen verschil maar misschien was mijn inname niet ideal. Nam op trainingsdagen 5gr voor het avondeten in en ging na het avondeten trainen.
zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:50:26 #143
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_48108517
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:41 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?
jep
pi_48108931
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?

gokje:

- powerlifting: BP, SQ en DL
- weightlifting: snatch, jerk en cleans?
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:30:56 #145
140141 ivosnivo
pi_48109392
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?

gokje:

- weightlifting: snatch, jerk en cleans?
Lijkt mij juist.
pi_48109441
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:

gokje:

- weightlifting: snatch, jerk en cleans? clean & jerk (1 oefening)
Tot een jaar of wat geleden was de clean & press ook een olympische oefening.
pi_48109619
Dat laatste is toch meer Oly ?
pi_48112547
dan vraag ik met toch af wat het verschil is tussen een weightlifting- en powerliftingbarbell

bij Eleiko heb je keuze tussen beide varianten..

en Led, beoefenen weightlifters dan geen squat, bp of dl? hoe zit dat allemaal
pi_48112619
Oly lifting barbells hebben perfecte rotatie v/d beide uiteinden wat cruciaal is om speed te ontwikkelen in de 1e en met name 2e pull. Powerlifting barbell heeft geen rotatie of iig minder omdat dat niet van belang is. Daarbij is een PL barbell veel sterker (buffalo bar tot 1000kg belastbaar).

Gewichtheffers squatten 10-15 keer per week, DL vrijwel niet (of helemaal niet) omdat ze al genoeg cleans, snatches en tientallen variaties daarop doen, BP niet omdat het een kutoefening is. Wel veel overhead.
pi_48115061
Deze week is er weinig van trainen terechtgekomen. Vanaf vorige week zaterdag elke dag gewerkt behalve gisteren en moet nog door tot en met aankomende donderdag, dan weer 1 dagje vrij.

Wel even een brutale ecto van 75kg laten zien dat het makkelijk is om hem boven m'n hoofd te tillen Dat was grappig, ook een soort van trainen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')