Met een scheur in je broek had je best verder kunnen trainen.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:11 schreef NotoriousJw het volgende:
Die hele broek boeit me niet eens.......maar dat ik me training gedwongen moest stoppen wel....
Ja ik las het op de frontpage.........quote:Op woensdag 4 april 2007 22:03 schreef NotoriousJw het volgende:
Omdat ik jullie ook wat te lachen gun.......ik ben net uit me broek gescheurd bij fitness.....was lekker aan het squaten doe 130kg, 3e herhaling hoor ik dit: GGGKKKKKKKKK......stond ik daar met een mooi gat in me broek.......gelukkig zag niemand het, alleen moest wel naar boven en daar stond nog een groep van 10 man.......gelukkig heeft niemand het verder gezien...
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij danquote:Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Den_Haag het volgende:
Gisteren weer wezen deadliften. De straps werken super. Nu nog ff ingehouden om het lichaam te laten wennen. Volgende week maar weer zwaarder.
@taxibabe: de oefeningen al gebruikt?
Je kunt ook 2 herhalingen per keer maken zonder gewicht oid, en heel langzaam opbouwen.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.
Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk), dus ik hou vandaag mijn rustdag.
Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.quote:Op donderdag 5 april 2007 00:50 schreef Calyptus het volgende:
probleem: Onderste deel van mn bench is veel te zwak tov de rest
oplossing:
- borst trainen, meer dippen?
- bp wijder nemen af en toe?
Of heeft iemand een beter id
ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
Elbows-in en schouder retractie. M.a.w. een betere techniek gebruiken. En vanuit je lats duwen.
Wat ik met squatten deed was eerst op een redelijk makkelijk gewicht de oefening een maand ofzo oefenen tot je hem droomt. Dus de eerst maand concentreren op uitvoering en gewicht laten wat het is. Misschien ook langere sets met meer reps doen. Squats gaan bij mij ook vloeiender nu.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yep, alleen heb ik die 'concentration curl' iets te zwaar gedaan (voor mij dan), 5 kilo. Nu heb ik een beetje last van mijn onderarmen.
Maar ik moet vandaag toch de hele dag werken (ja ik post nu op mn werk), dus ik hou vandaag mijn rustdag.
Die oefeningen die een beetje zwaar zijn voor mijn rug durf ik niet zo goed te doen, ben bang dat ik mijn rug forceer.
Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:49 schreef Calyptus het volgende:
[..]
ik doe het al powerlifting-style... Met 1/2de partials neem ik 160kg en 3/4 170kg, en ik kan ws nog meer, maar mn gewone blijft rondhangen tussen 125-130. Ik denk niet dat zoveel verschil normaal is.
Ms zijn het mn lats die te zwak zijn ipv mn borst... explosive Bor kan ik net de 105kg tegen mn borst trekken, mn lats zijn beduidend zwakker als mn armen.
Mooi tochquote:Op donderdag 5 april 2007 21:05 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb vanavond toch nog iets gedaan:
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSquat.html
Ik had nog geen beenoefening gedaan, dus ik dacht dat ik die wel nog kon doen vandaag. Ik heb die gedaan met beide kanten 7 kilo. Dat was toch nog best wel zwaar.
Omdat ik vandaag de hele dag moest werken kon ik geen macaroni eten in de pauze, dus ik heb ipv macaroni 2 boterhammen met kipfilet (+cup a soup) gegeten.
In totaal 7 boterhammen meegenomen, maar volgende week neem ik meer mee, ik had om 3 uur alles al op, en om half 4 had ik alweer trek.
Vanavond heb ik dan maar 2 borden pilaf gegeten. Zometeen maar weer wat eten. Ik snap werkelijk niet waar ik het allemaal laat .. haha
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangtquote:Op donderdag 5 april 2007 23:34 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf weer eens in een andere hal wezen klimmen.....en ik ben 't afgelopen half jaar door de krachttraning flink wat sterker geworden
D'r waren routes waar ik vorig jaar helemaal stuk op ging en nu was 't gewoon cookie! En dan heb ik 't over routes met een helling erin, dus dat je lekker lomp op kracht moet klimmen
Beter!
Ik vind 't juist leuk, 't is veel technischer klimmenquote:Op donderdag 5 april 2007 23:40 schreef LedZep het volgende:
Dat vind ik zo kut he, klimmen als je half ondersteboven hangt![]()
Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...quote:Op donderdag 5 april 2007 12:23 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik dacht dat je elbows out met schouders naar voren benchte? iig werk je met een goede techniek vanuit de lats, dat is wss het probleem. Partials zou ik trouwens alleen doen met boards of in rack, afremmen halverwege is niet zo goed voor je gewrichten en aanhechtigen.
Wat betekent "buiten de grote arch"?quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:35 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Doe ik niet meer, heb eens mogen meetrainen met Jimmy loreys, sterkste man hier uit de buurt, die heeft me wat duidelijk gemaakt. Is dat een beer zeg...
nu bench ik zoals hem, typische powerlifting bp. Buiten de grote arch, en mn benen gebruik ik ook niet meer.
En die partials doe ik in het rack
Ik ga eens pauzed presses uitproberen maandag, een stop inlassen van 2 seconden. Normaal bounce ik.
Aan de ene kant is het wel gaar, aan de andere kant voel ik nu aan de spierpijn welke spieren ik allemaal train. Ik hoop ook dat ik snel weer op mijn oude niveau zit, even een weekje weer wennen aan de inspanning en dan weer knallenquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:32 schreef Semargofni het volgende:
Kut is dat he, afgelopen donderdag had ik mijn 2e training sinds 2 weken. Merk gewoon dat mijn lichaam weer helemaal moet wennen aan de belasting. Ik had ook veel moeite om de oefeningen op tempo af te werken, was snel buiten adem en duizelig.
Dat bedoel ik, maar als je dat al goor vindt proef dan die creatine maar eens (ruik er maar eens aan)quote:
Ik doe het voor en na het trainen. En dan voor me shake en voor me banaan. Moet die smaak wel beetje wegwerken. Flikker me creatine in een halve liter water. Was eerst wel beetje wennen, maar nu gaat het wel.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HOe zit het met de inname van creatine ik heb nu die 'gore' van xxxlnutrition gekocht. Gisteravond genomen 30 minuten voor d etraining (dat spul is zo goor). Maar ik wil het ook bij me ontbijt nemen, maar moet ik die creatine als eerste nemen of na me shake (melk + whey)?
Ik hoorde namelijk dat je creatine en melk niet samen of net na elkaar moet innemen.
BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:52 schreef Tommy_808 het volgende:
wat zijn BCAA's??
en ik vraag me af wat er zou gebeuren als je al deze supplementen op een dag zou slikken. zou je een verschil voelen?![]()
zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:29 schreef Fugie het volgende:
[..]
BCAA zijn na koolhydraten de eerste aminozuren die je lichaam aanspreekt. Dus als je aan het trainen bent en je koolhydraten zijn op spreekt je lichaam eerste de bcaa's aan. Het zou ervoor moeten zorgen dat je langer en zwaarder kan trainen en een verbterde spiergroei.
Ik heb een keer een pot met bcaa poeder gekocht, merkte geen verschil maar misschien was mijn inname niet ideal. Nam op trainingsdagen 5gr voor het avondeten in en ging na het avondeten trainen.
jepquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
zitten "BCAA's" dan ook niet gewoon in whey maar dan in mindere mate?
Lijkt mij juist.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?
gokje:
- powerlifting: BP, SQ en DL
- weightlifting: snatch, jerk en cleans?
Tot een jaar of wat geleden was de clean & press ook een olympische oefening.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:07 schreef Tommy_808 het volgende:
en kan iemand mij het verschil uitleggen tussen weightlifting en powerlifting? Led?
gokje:
- powerlifting: BP, SQ en DL
- weightlifting: snatch, jerk en cleans? clean & jerk (1 oefening)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |