Nee maar het ging erom wat er eigenlijk met 1e klas reizigers en busvervoer geregeld wordt.quote:Op zondag 23 april 2006 13:54 schreef Carport het volgende:
Je kan alleen geld terug krijgen als de verstoring ongepland was. Werkzaamheden die aangekondigd zijn vallen daar niet onder.
Niets. Pech. Het leven is onrechtvaardig.quote:Op zondag 23 april 2006 14:11 schreef ROG het volgende:
[..]
Nee maar het ging erom wat er eigenlijk met 1e klas reizigers en busvervoer geregeld wordt.
Locatie is Olst denk ik, aan de bocht te zien.quote:Op zondag 23 april 2006 14:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: BDs
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Klein stationnetje in Overijssel tussen Deventer en Zwolle
Datum: 7-5-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Zou zomaar kunnen, mits Wijhe een recht perron heeft.quote:Op zondag 23 april 2006 14:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Locatie is Olst denk ik, aan de bocht te zien.
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.quote:Op zondag 23 april 2006 14:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, mits Wijhe een recht perron heeft.
OK, opgelost, slotje!quote:Op zondag 23 april 2006 15:07 schreef contra het volgende:
[..]
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.
mja mischien ooit nog eens compleet nieuwe pics in de OP duwenquote:Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
eigenlijk moet er nog een foto van het ICK interieur bij in de OP, vind je niet?
Ooit nog eens een compleet nieuwe OP makenquote:Op zondag 23 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja mischien ooit nog eens compleet nieuwe pics in de OP duwen
Kan ook! deze wordt stoffigquote:Op zondag 23 april 2006 21:00 schreef Carport het volgende:
[..]
Ooit nog eens een compleet nieuwe OP maken
ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van treinen, ik ben wel beried wat foto's ter beschikking te stellenquote:Op zondag 23 april 2006 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
wie gaat dat doen dan?
Ik doe het ook niet, want ik eh, vind hem nu al te lang...quote:Op zondag 23 april 2006 23:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van treinen, ik ben wel beried wat foto's ter beschikking te stellen
allemaal een stukjequote:Op zondag 23 april 2006 23:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet, want ik eh, vind hem nu al te lang...
Ja, meerdere keren. Toen ik in 2004 begon met treinen fotograferen had ik er 0 verstand van, en zocht ik hierin de OP op wat ik op de foto had gezet. Derhalve is de OP erg leerzaam voor me geweest.quote:Op zondag 23 april 2006 23:51 schreef Carport het volgende:
Heeft iemand dat ding überhaupt wel eens helemaal doorgelezen
Ja, je moet ergens je kennis vergaren inderdaad, leuk dat dat hier lukt! Als ik 'm zou schrijven zou ie achterlijk lang worden, en ik ben ook niet van alles op de hoogte, dus... Misschien ieder zijn eigen niche-OP-deel?quote:Op zondag 23 april 2006 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, meerdere keren. Toen ik in 2004 begon met treinen fotograferen had ik er 0 verstand van, en zocht ik hierin de OP op wat ik op de foto had gezet. Derhalve is de OP erg leerzaam voor me geweest.
Same here... ik heb eigenlijk alleen enigszins regelmatig met ICK, IRM en ICR(m) gereisd.quote:Op maandag 24 april 2006 00:05 schreef Carport het volgende:
Oké, dan is het inderdaad wel handig/leuk/leerzaam als het er in blijft staan.
Als iedereen zijn eigen onderdeel typt, wat denk ik wel het handigst is, wie zou dan welk stuk willen doen? Ik kan op zich best wat over ICK schrijven, daar reis ik regelmatig mee namelijk. Met wadlopertjes heb ik bijvoorbeeld weer helemaal niks.
bovendien heeft olst een eiland, Wijhe nietquote:Op zondag 23 april 2006 15:07 schreef contra het volgende:
[..]
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.
Dat, of anders wat meer treinentopics binnen PTA Bijvoorbeeld aparte topics over ICM/ICR/ICK, een over SGM/DH/Buffel/Lint/Mat64, een over historisch mat (54, blauwe engel, stoom etc)quote:Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef Duvel het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ie, als iedereen zijn eigen materieel beschrijft, echt achterlijk lang wordt. Kunnen we de Fok-wiki niet uitbreiden met een apart treinendeel?
is ook niet van me zelf hoorquote:Op maandag 24 april 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
supervette locs zijn dat idd ja ik krijg ze steeds net niet goed op de foto ')
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs vanquote:Op maandag 24 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t als je ze hoort zou je denken dat er echt BRUUT veel vermogen in zit
bah :pquote:Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs van
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Built At: General Motors/EMD - London, Ontario (Canada) Wheel Arrangement: CO–CO Engine: General Motors 12N-710G3B-EC : 2.462 kW (3.300 HP) at 904 rpm Traction Alternator: General Motors AR8PHEH Auxiliary Alternator: General Motors CA6B Traction Motors: General Motors D43TR Axle Hung (6x) Power At Rail: 2.240 kW (3.000 HP) Trucks: HTCR-E Gear Ratio: 81:20 Wheel Diameter: 1,067 m. Sanding Equipment: 8 x 42,5 litre carbody mounted sand boxes with air delivery (50 kg per box) Maximum Speed: 120 km/h Maximum Tractive Effort: 409 kN Continuous Tractive Effort: 260 kN at 25.6 km/h Length: 21,35 m. Width: 2,64 m. Height: 3,91 m. Maximum Weight: 126.000 kg. Brake System: Westinghouse PBL3 Air Brake Brake Force: 68.000 kg. Fuel Capacity: 6.550 lit. Minimum Curve: 80 m. (radius) Multiple Working: JT26CW-SS, JT42CWR and JT42HW-HS (Class 59, Class 66 and Class 67) |
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PKquote:Op maandag 24 april 2006 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
126 ton wh00t da's altijd NOG 14 ton zwaarder dan de 1200 serie
en 3300 PK valt me smerig tegen eigenlijk.... Daar gaat iedere 1600 toch ruim overheen
Wat is die sanding equipment voor iets? Dat kunnen ze voor de wielen droppen voor een noodstop of zo?
Fuel capacity 6550 liter... Mwoa, wat zou zo'n ding verbruiken eigenlijk, met 60 bakken erts en kolen aan de haak? Dan is die 6 kuub toch zo op?
Oh ja, hoe HEET dat kutding nou? "Class 66" maar dan?
1 |
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )quote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijkquote:JT42CWR zou die heten,
moauw de DEtjes zijn wel een STUKJE ouder dan deze monsters hequote:Op maandag 24 april 2006 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )
[..]
Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijk
't Ding wordt normaal "Class 66", of "Klaas" genoemd. Door de spotters dan (en voor zover ik weet). Ze worden in Canada gebouwd, zie boven, en in Nederland rijden bijna alle goederenvervoerders ermee geloof ik. Ze zijn vaak geleased van grote leasemaatschappijen. Tilburg is de werkplaats die ze geschikt maakt voor inzet in Europa. Ik weet niet precies wat de motorinhoud is. Ik heb wel een foto van de motor, maar die komt later want de bel ging net voor de pizza's.quote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PK
Denk dat dat zanden is voor gladde sporen enzo? zand er op wordt die wat stroef ( ijzel? )
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
[ code verwijderd ]
JT42CWR zou die heten,
volgens google haalt die 1200 miles op 1 tank
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.quote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station is dat? Kan het bordje NET niet lezen, maar die CTA is mij nergens anders bekend dan op de lijn Zwolle- Emmen
Nee, de troostprijs is een onscherpe foto van plan U met een oranje koploperquote:Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah okee, en die is dan Hardenberg, want de sneltrein stopt niet op Gramsbergen.
Gatver ik heb die Emmerlijn ooit 1 keer "for the record" gedaan.. Moet maar even wat bijscholing doen daar Ook op het lijstje voor 7 mei
ga ik nog door voor het tosti-ijzer?
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.quote:Op maandag 24 april 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
of een personenvervoer en goederenvervoer topic... speciaal voor tfz en andere liefhebbers
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tfz het volgende:
[..]
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?quote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vandaag had ik eindelijk eens geluk bij de rail terminal
Aan de andere kant, gewoon lekker 1 topic bijhouden om te lezen is wel makkelijker dan 5 verschillende...quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Nee, absoluut niet.quote:Op maandag 24 april 2006 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?
Oh ja dat was ik ook hequote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.
-tjequote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat was ik ook he
nou ja, nou ff bezig met een ander projectje
Ik snap je vraag niet helemaal... Maar als je bedoelt waarom er geen rechtstreekse trein door Enschede doorrijdt naar Duitsland (Gronau en verder), dan komt dat omdat er geen rechtstreeks spoor ligt. Spoor 4 waar IC op aankomt, is afgesloten net na de overweg. Spoor 5 (treinen naar Duitsland) is afgesloten voorbij het perron (nederlandse kant). Dus vooralsnog is er geen doorgaand treinverkeer mogelijk.quote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef petre86 het volgende:
waarom rijdt er geen trein dóór Dld in vanuit Enschede?
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:03 schreef jaha het volgende:
Ja dat is nou net het probleem. Waarom ligt die doorgaande verbinding er niet?
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef MREn het volgende:
[..]
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.
Over het algemeen is NL 1800V gelijkspanning, Duitsland 15kV wisselspanning
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?
door verschil van spanning kan het toch ook dat de trein NIET rechtstreeks kan rijden? (moet je weer een meerspanningsloc hebben)
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan makenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minder !quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!
Gewoon op een tankplaat, Zwolle, Hengelo, Amersfoort, Arnhem, dat soort stations. En als je geluk hebt hangt er zo'n 100l/min spuit. Als je pech hebt niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:36 schreef ROG het volgende:
Waar tanken reizigerstreinen diesel trouwens, iemand fotootje van?
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minder !
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan? en dat is op termijn toch goedkoper dan diesel?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...
Aluminium is vooral mechanisch ongeschikt om als bovenleiding te dienen. Elektrisch is het ook niet ideaal. In de nieuwe bovenleidingsystemen worden minder kritische delen wel in aluminium uitgevoerd, maar de rijdraden (het deel waar de stroomafnemer langsglijdt) blijven een bijzonder soort koper omdat ze heel strak afgespannen zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan? en dat is op termijn toch goedkoper dan diesel?
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NLquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnen
ach als ze een beetje creatief zijn met de treinen, en gewoon in de avond 1x per uur (of per 2u) een trein laten gaan tot een uur of 12 ben je er ookquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NL
Kut!quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, 1 keer per uur Leer-Gn bedoel je?
Nou dat zal zo direct niet gebeuren ben ik bang
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Heerlijk die duitse Länder tickets... voor 20 euro kan je met het regionale verkeer tot Hannover, Bremen of Hamburg komen. Ideaal toch
moauw B) dan heb je wel een dag nodig ja B)quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?quote:
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.quote:dan heb je wel een dag nodig ja B)
grapjas! !quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?
[..]
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
grapjas! !
viel me trouwens ook eens op dat op de DM90 stellen op de voor/achterkant een NS logo is mee gegoten met de kunstof afwerking?
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
gewoon met een stickerquote:Op woensdag 26 april 2006 17:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,quote:
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,
en als ik zo schat steken ze toch minstends 1CM uit tov de rest
mwa valt mee hoor. reguliere sneltreinen (RE) zoals Roosendaal - Zwolle zijn ook geldig. Voornamelijk alleen Intercity, Eurocity en ICE mogen nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
mmmm mja veel verder dan leeuwarden kom ik voorlopig ff nietquote:Op woensdag 26 april 2006 17:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.
Als Syntus-gebied te ver voor je is (en je ook nog de pech hebt dat er Linten rijden); regions rijdt alleen maar met afgeplakte Buffels. Hier zijn zelfs de koersborden aan de buitenkant afgeplakt.
Ehmm heeft iemand hier foto's van?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
DD-AR verdwaald dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een DD-AR in Groningen
Het had de Intercity van 11.17 naar Den Haag moeten rijden, maar dat werd later veranderd in een Intercity naar Zwolle.
Al heel wat jaren geleden weggehaald.quote:
ze zijn wel lekker duidelijk, wat me wel de laatste tijd wat op valt is dat de klapperbakken (hoe heten ze nou officieel?) veel defect zijn, en er handgeschreven kaarten in gehangen zijnquote:Op woensdag 26 april 2006 19:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Al heel wat jaren geleden weggehaald.
Ik las op somda iets over vertraging. Vandaar dat er een DDAR naar groningen ging. Het zal wel een vertraging op het traject Den Haag - Utrecht zijn geweest, want de intercity naar Leeuwarden was wel gewoon ICM.quote:
Zal er wel een DD-AR over geweest zijn, en hebben ze die maar naar groningen gestuurt, voor een retourtje, om later weer de ICM in te zetten die op zwolle is achter geblevenquote:Op woensdag 26 april 2006 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik las op somda iets over vertraging. Vandaar dat er een DDAR naar groningen ging. Het zal wel een vertraging op het traject Den Haag - Utrecht zijn geweest, want de intercity naar Leeuwarden was wel gewoon ICM.
ow da's wel jammer dan.. nou ja, dan hoef ik er 7 mei niet heen ook eigenlijk dan ga ik liever nog ff stationsnaambordjes scoren op de hofplein- en de zoetermeerlijn, indien mogelijkquote:Op woensdag 26 april 2006 19:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Al heel wat jaren geleden weggehaald.
Volgens Somda wel jaquote:Op woensdag 26 april 2006 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zal er wel een DD-AR over geweest zijn, en hebben ze die maar naar groningen gestuurt, voor een retourtje, om later weer de ICM in te zetten die op zwolle is achter gebleven
oh juist! DD-AR stammen teveel?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:27 schreef MREn het volgende:
Er zijn twee DD-AR (mDDM) stammen in Gn voor supportersvervoer Ajax-Groningen vanavond.
Waarom zouden ze er teveel hebben? Je kunt ook tien plan V's inzetten met alle problemen van dien.quote:
Nee, dat word je er bepaald niet van. Zeker niet als je met zo'n kut Quietschi (BR425) moet. Een half uur is al te lang, laat staan Mönchengladbach - Koblenz. Gelukkig hadden we op de terugweg in de gaten dat je ook via Duisburg kunt reizen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
10x PlanV zou kunnen, maar dan kunnen ze meteen door rijden naar de schroothoopquote:Op woensdag 26 april 2006 20:05 schreef Tfz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er teveel hebben? Je kunt ook tien plan V's inzetten met alle problemen van dien.
T = Vierbakkenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ja hoe zit dat nou eigenlijk?
mijn collega en ik weten allebei het onderscheid tussen plan V en plan T:
IK zeg: de ene heeft 2 bakken, de andere heeft 4 bakken
HIJ zegt: de ene heeft gele raampjes, de andere heeft zwarte raampjes (op de bok)
we zijn er al uit dat ALLE 2bakken gele raampjes hebben en ALLE 4bakken zwarte raampjes....
maar we kunnen geen van beiden onthouden wie nou V is en wie nou T
De T is niet van twee, dus dat zijn de viertjesquote:Op woensdag 26 april 2006 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ja hoe zit dat nou eigenlijk?
mijn collega en ik weten allebei het onderscheid tussen plan V en plan T:
IK zeg: de ene heeft 2 bakken, de andere heeft 4 bakken
HIJ zegt: de ene heeft gele raampjes, de andere heeft zwarte raampjes (op de bok)
we zijn er al uit dat ALLE 2bakken gele raampjes hebben en ALLE 4bakken zwarte raampjes....
maar we kunnen geen van beiden onthouden wie nou V is en wie nou T
Mwa, T was er eerder, en heette TT (treinstel toekomst), U was al bezet door de DE3'en, dus volgende mat. werd plan V genoemd.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
T = Vierbakken
V = Tweebakken
anders om was logischer geweest
ik weet het, tis gewoon wat krom, Plan V denk je meteen aan Plan Vier en bij de T denk je toch meer aan de Twee :pquote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Mwa, T was er eerder, en heette TT (treinstel toekomst), U was al bezet door de DE3'en, dus volgende mat. werd plan V genoemd.
Er zijn overigens genoeg mensen die mat'64 gewoon T2 en T4 noemen.
ja precies, dat DACHT ik ook als ezelsbruggetje te hebben, maar het is dus precies omgekeerd begrijp ik?quote:Op woensdag 26 april 2006 20:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
T = Vierbakken
V = Tweebakken
anders om was logischer geweest
In het contract staat gewoon geregeld dat alle schade verhaald kan worden op de huurder.quote:
Ja, maar het is zoals MrEN zegt: Treinstel Toekomst was het begin van Plan T. Overigens is het treinstel Toekomst, de 501, inmiddels gesloopt.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik weet het, tis gewoon wat krom, Plan V denk je meteen aan Plan Vier en bij de T denk je toch meer aan de Twee :p
klopt, !quote:Op woensdag 26 april 2006 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, dat DACHT ik ook als ezelsbruggetje te hebben, maar het is dus precies omgekeerd begrijp ik?
mja, persoonlijk zou ik bij zulke dingen al oud materiaal inzetten, paar DH2tjes ofzo, ken je vervelende supporters mooi uitrangerenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:49 schreef MREn het volgende:
[..]
In het contract staat gewoon geregeld dat alle schade verhaald kan worden op de huurder.
Olympique Lyon kwam per Thalys naar Eindhoven, en PSV'ers in combiregeling naar Rotterdam heb ik vaak genoeg met IRM zien rijden.
Je kan ook elke club een paar eigen treinstellen geven die ze zelf mogen inrichting. Wat oude V's straks ofzo.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
soonlijk zou ik bij zulke dingen al oud materiaal inzetten, paar DH2tjes ofzo, ken je vervelende supporters mooi uitrangeren
Da's op zich wel een leuk idee, alleen wettelijk shit. Ik vind dat er een gedoogbeleid moet komen. Verder wel zonde van die V'tjes...quote:Op woensdag 26 april 2006 20:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Je kan ook elke club een paar eigen treinstellen geven die ze zelf mogen inrichting. Wat oude V's straks ofzo.
Dan denken ze wel twee keer na voor de zaak slopen.
ik zou Diesel Stellen doen! kunnen ze ook in de uithoeken komen, waar de elektrischiteit boven het spoor nog niet uitgevonden is !quote:Op woensdag 26 april 2006 20:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Je kan ook elke club een paar eigen treinstellen geven die ze zelf mogen inrichting. Wat oude V's straks ofzo.
Dan denken ze wel twee keer na voor de zaak slopen.
DH2's is niet leuk meer, als je dan als Groningen of Cambuur bij MVV op bezoek moet, moet je een weekend voor de reis uittrekken
Hoeveel clubs van niveau (dus met voldoende supporters) liggen er aan een dieselbaanvak?quote:Op woensdag 26 april 2006 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik zou Diesel Stellen doen! kunnen ze ook in de uithoeken komen, waar de elektrischiteit boven het spoor nog niet uitgevonden is !
Och, je kan ook zomaar op attest van bv. ACTS rijden als derde partij.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's op zich wel een leuk idee, alleen wettelijk shit. Ik vind dat er een gedoogbeleid moet komen. Verder wel zonde van die V'tjes...
sja, maar dan kunnen ze ook mooi zelf zorgen dat er peut in die locs zitquote:Op woensdag 26 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoeveel clubs van niveau (dus met voldoende supporters) liggen er aan een dieselbaanvak?
Als ik zo snel schat: nul.
Die zitten daar ook echt op te wachten.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, je kan ook zomaar op attest van bv. ACTS rijden als derde partij.
ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zitten daar ook echt op te wachten.
Mag ACTS dat wel? DIe mogen toch alleen goederen vervoeren? Aan de andere kant: voetbalhooligans kun je moeilijk normale reizigers noemen...
Vol Duitsers op Sonderfahrt nach den Keukenhof.quote:
nou ja, gewoon... ik had er zeker ook wel wat MB's aan gewijd nooit gezien, overigens. Van wanneer zijn die pics?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.
[afbeelding]
Kojkenhof dan minstensquote:Op woensdag 26 april 2006 21:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Vol Duitsers op Sonderfahrt nach den Keukenhof.
Van de zelfde dag dat die geile blinkende V200 ook in Amsterdam was, zal het zo even opzoeken -> 9 april 2004 dus.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, gewoon... ik had er zeker ook wel wat MB's aan gewijd nooit gezien, overigens. Van wanneer zijn die pics?
Misschien Veendam. Daar is nog een goederenspoorlijnquote:Op woensdag 26 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoeveel clubs van niveau (dus met voldoende supporters) liggen er aan een dieselbaanvak?
Als ik zo snel schat: nul.
wat je "voldoende supporters" vindt hequote:Op woensdag 26 april 2006 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien Veendam. Daar is nog een goederenspoorlijn
Het is een plaats met een profclub die alleen met een dieselloc bereikbaar is.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat je "voldoende supporters" vindt he
Gelukkig hebben we de foto's nog!quote:Op woensdag 26 april 2006 21:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Waar was ik toen dat ik daar niet was
Staat elke posts terug; april '04quote:Op woensdag 26 april 2006 21:48 schreef Steve-O het volgende:
Das wel gaaf die rode ?
Van wanneer zijn die foto's ?
De lijn naar IJmuiden is met het opbreken van het wissel bij Santpoort niet meer bereikbaar helaas...quote:Op woensdag 26 april 2006 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een plaats met een profclub die alleen met een dieselloc bereikbaar is.
Ik bedenk me net dat IJmuiden met stormvogels/telstar ook aan een dieselspoor ligt.
Veel fans hebben ze niet vergeleken met de clubs uit de eredivisie.
Zeker, maar die 1200 is ook niet verkeerd!quote:Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
die V200 is van dichtbij ook wel geil idd ja
Qua 1200's hebben ze ook nog de 1252, 1254 en 1255.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
nee idd is die 1251 de enige die ACTS heeft eigenlijk?
Klopt. De 1253 is geloof ik plukloc voor de Werkgroep 1501. De 1255 wàs ooit plukloc van de Werkgroep, maar die was goed genoeg voor ACTS zodat er een leuke ruil plaatsvond. De 1255 heeft nog een tijdje in het Vos-zwart rondgereden, de rest in paars-geel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Qua 1200's hebben ze ook nog de 1252, 1254 en 1255.
Zoiets dacht ik al.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
De lijn naar IJmuiden is met het opbreken van het wissel bij Santpoort niet meer bereikbaar helaas...
Toch had je vroeger het station Kwadijk-Edam, waar je de tram kon pakken naar Edam en Volendam. En aangezien Edam en Volendam inmiddels één gemeente vormen, zou je met wat manipulaties kunnen stellen dat Volendam ooit wel een station heeft gehad.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is toch nog een plaats die niet aan het spoor ligt met een profclub. Namelijk volendam.
En RKC Waalwijk!quote:Op woensdag 26 april 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Er is toch nog een plaats die niet aan het spoor ligt met een profclub. Namelijk volendam.
Jup;quote:Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.
[afbeelding]
En Bentheim.
[afbeelding]
NEEN!quote:Op donderdag 27 april 2006 12:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
<knip>
en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,quote:Op donderdag 27 april 2006 12:54 schreef 456 het volgende:
[..]
NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/
Mat 64:
http://www.mat64.nl/
Let hierbij goed op de kop.
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,quote:Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef cootje_1983 het volgende:
Is waarschijnlijk de 766, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht
je hebt gelijk, mijn post is aangepastquote:Op donderdag 27 april 2006 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,
de 419 bedoel je denk ik?
719?quote:Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, mijn post is aangepast
Jup!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
er is volgens mij ook geen groene Plan T dus?quote:Op donderdag 27 april 2006 13:41 schreef 456 het volgende:
[..]
Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:46 schreef 456 het volgende:
Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Kwam 'em net toevallig tegen: 8 mei in Den Haagquote:Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klinkt interessant die seinwezen-lezing!
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:16 schreef 456 het volgende:
[..]
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.quote:En ik proef enige frustratie in je laatste regel
Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1quote:Op donderdag 27 april 2006 15:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
[..]
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
Inderdaad, het is er gewoon altijd druk, en ook op bijna elk deeltraject. Ik vind het al een vooruitgang dat er nu vooral IRM-VI'en rijden en in de spits 2*IV.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef 456 het volgende:
[..]
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1
Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
biertjequote:Op donderdag 27 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik niet
Dat was vorig jaar wel lekker, jammer alleen dat we op het eind door 0,5m water weer naar huis konden.quote:
maandag met enkeltje korting heen en dinsdag met een enkeltje korting terug?quote:Op donderdag 27 april 2006 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...
een paar feiten:Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn ik heb een voordeelurenkaart we kunnen gratis overnachten in Den haag
Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
Dan gaan we maandagavond wel, en dan bij schoonmoeder overnachten, kunnen we dinsdags ook niet te laat komen. Dank je.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
retour z.korting: 37,70
(prijze Lw<->Gvc)
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40 46,40
retour z.korting: 37,70
(prijze Lw<->Gvc)
quote:
Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)quote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
klote nimbyquote:Op donderdag 27 april 2006 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
Mag ik hier even hartelijk om lachen?quote:Dit type treinstel wordt ook gebruikt bij het O.V. Bedrijf Syntus welke op vrijwel iedere spoorlijn in de achterhoek de trein verbindingen verzorgd. De reizigers vinden het erg prettig materieel.
Ja, dan doe ik mee!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef MREn het volgende:
Trouwens, van die site (over de Lint-41):
[..]
Mag ik hier even hartelijk om lachen?
[/Lovers mode]quote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
wel een mooie openingspagina: sporen van niks naar nergensquote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
zoals...?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
doe dan een nuttige lijn :/
iets wat iig meer kans van slagen heeftquote:Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:
[..]
zoals...?
Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat iig meer kans van slagen heeft
vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?quote:Op donderdag 27 april 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...quote:Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
mja en dan vanaf groningen - drachten - heerenveen - etc doen en dan vanaf emmen naar drachten rijden via assen oid :pquote:Op donderdag 27 april 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
(Ht-)Boxtel-Veghel-Udenquote:Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:
[..]
zoals...?
Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:
[afbeelding]
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
o?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:
[..]
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Jij ook al?quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Schiet es op danquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:
[afbeelding]
Mat 54 | Mat 64
[afbeelding]
Mat 64 | Mat 54
[afbeelding]
Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoorquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar meequote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?
Maar lollig is het wel
Ah, ok, excuses!quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,
in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,
en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,
(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuwquote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
[..]
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik hetquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieurquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vindenquote:Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf
Edit:
Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.quote:Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
Ja zo kan ik het ook 20 jaar rijden en 20 jaar langs de kant staanquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Er vanuit gaande dat je met hondekop eigenlijk mat'64 bedoelt...quote:Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen met de trein vanaf lombardijen naar den haag holland spoor als het goed is. en vrijdag nog van lombardijen naar volendam.
Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.quote:Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
Nar!quote:Op zondag 30 april 2006 21:23 schreef Tfz het volgende:
[..]
Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.
"De bekende..." ?quote:Op zondag 30 april 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[TK] 6 mappen met Atlas treinenkaarten (compleet)
Dat zijn dus een stuk of 1000 kaarten waar op elke kaart een trein word beschreven, uit alle tijden, wereldwijd. En nieuw hebben we er een paar jaar geleden zo'n 1 euro per kaart moeten betalen, dus 1 euro voor het hele pakket is geen aannemenlijk bodquote:Op zondag 30 april 2006 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
"De bekende..." ?
Sorry, ik ken ze niet, wat is dit?
En vraagprijs? Voldoet 1 euro aan TEAB?
http://www.9292ov.nl doet het ook niet?quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
NS.nl werkt gewoon hoor!quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
De eerste is waarschijnlijk DD-AR (Rlb-Bd) + IRM (Bd-Zp).quote:Op zondag 30 april 2006 22:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
2de lijkt me wel klotere materiaal
nee amersfoort - apeldoorn is ICM..quote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
vanaf amersfoort zeker DM'90
die andere is wel relaxter denk ik vanaf breda in de IRM liggen
Nee, je kunt tot Apd blijven zitten in de IC.quote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
vanaf amersfoort zeker DM'90
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.quote:Op zondag 30 april 2006 23:53 schreef jorienvdherik het volgende:
toch leuk om hier er over in te praten
Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!quote:Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
t houd wel t topic aan de loop en wat niet boeit kan je ook gewoon niet op reageren?quote:Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
Vanaf Breda is het erg eenvoudig: IRM tot aan Zutphen.quote:Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).quote:Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
Hehe, wie is nou de nar?quote:Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!
Zekers. IRM ritten zijn best leuk als je echt maar dan ook echt zo lui bent om bij t begin punt in de stappen en tot t eind punt niet meer uit je stoel wilt komenquote:Op maandag 1 mei 2006 00:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).
Ja, het houdt het topic aan de gang, maar dat kunnen ze in ONZ beter, een topic aan de gang houden. Ik kan het natuurlijk negeren, maar zoals Tfz weet, als iets me niet bevalt dan trek ik mijn toetsenbord open...quote:Op maandag 1 mei 2006 00:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t houd wel t topic aan de loop en wat niet boeit kan je ook gewoon niet op reageren?
Ik! Ik! Ik!quote:
Nog 7 maanden en alle geplaatste reiplanposts zijn zinloosquote:Op maandag 1 mei 2006 08:41 schreef Duvel het volgende:
dat geeft niet omdat een reisplantopic verder niet zoveel eeuwigheidswaarde heeft
Dat lijstje is niet echt compleet...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef Zug-Chef het volgende:
http://oehoe18.mine.nu/~hb/mat-omloop-NL.txt
Hier rijdt ook weleens DD-AR.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:57 schreef FredvZ het volgende:
ik heb nog wat aanvullingen voor je:
Amsterdam - Woerden - Rotterdam
SGM-III (Sprinter) (geen DD-AR)
Sneltrein Ut-Gdm?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:20 schreef Duvel het volgende:
Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch (gecombineerder stoptrein) Plan V
Utrecht - Geldermalsen ("snel"trein) DD-AR
Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Sneltrein Ut-Gdm?
Rijdt die ook niet door naar Tiel? (of is dat die combi stoptrein)
Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.
moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:44 schreef 456 het volgende:
[..]
Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.
Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:04 schreef MREn het volgende:
[..]
moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.
1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ookquote:Op maandag 1 mei 2006 21:24 schreef 456 het volgende:
[..]
Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappen
Plus het prachtige gejank van gelijkstroomtractiemotoren!quote:Op maandag 1 mei 2006 21:36 schreef MREn het volgende:
[..]
1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |