Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?quote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vandaag had ik eindelijk eens geluk bij de rail terminal
Aan de andere kant, gewoon lekker 1 topic bijhouden om te lezen is wel makkelijker dan 5 verschillende...quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Nee, absoluut niet.quote:Op maandag 24 april 2006 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?
Oh ja dat was ik ook hequote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.
-tjequote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat was ik ook he
nou ja, nou ff bezig met een ander projectje
Ik snap je vraag niet helemaal... Maar als je bedoelt waarom er geen rechtstreekse trein door Enschede doorrijdt naar Duitsland (Gronau en verder), dan komt dat omdat er geen rechtstreeks spoor ligt. Spoor 4 waar IC op aankomt, is afgesloten net na de overweg. Spoor 5 (treinen naar Duitsland) is afgesloten voorbij het perron (nederlandse kant). Dus vooralsnog is er geen doorgaand treinverkeer mogelijk.quote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef petre86 het volgende:
waarom rijdt er geen trein dóór Dld in vanuit Enschede?
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:03 schreef jaha het volgende:
Ja dat is nou net het probleem. Waarom ligt die doorgaande verbinding er niet?
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef MREn het volgende:
[..]
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.
Over het algemeen is NL 1800V gelijkspanning, Duitsland 15kV wisselspanning
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?
door verschil van spanning kan het toch ook dat de trein NIET rechtstreeks kan rijden? (moet je weer een meerspanningsloc hebben)
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan makenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minderquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!
Gewoon op een tankplaat, Zwolle, Hengelo, Amersfoort, Arnhem, dat soort stations. En als je geluk hebt hangt er zo'n 100l/min spuit. Als je pech hebt niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:36 schreef ROG het volgende:
Waar tanken reizigerstreinen diesel trouwens, iemand fotootje van?
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minder!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |