Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?quote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vandaag had ik eindelijk eens geluk bij de rail terminal
Aan de andere kant, gewoon lekker 1 topic bijhouden om te lezen is wel makkelijker dan 5 verschillende...quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Nee, absoluut niet.quote:Op maandag 24 april 2006 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?
Oh ja dat was ik ook hequote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.
-tjequote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat was ik ook he
nou ja, nou ff bezig met een ander projectje
Ik snap je vraag niet helemaal... Maar als je bedoelt waarom er geen rechtstreekse trein door Enschede doorrijdt naar Duitsland (Gronau en verder), dan komt dat omdat er geen rechtstreeks spoor ligt. Spoor 4 waar IC op aankomt, is afgesloten net na de overweg. Spoor 5 (treinen naar Duitsland) is afgesloten voorbij het perron (nederlandse kant). Dus vooralsnog is er geen doorgaand treinverkeer mogelijk.quote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef petre86 het volgende:
waarom rijdt er geen trein dóór Dld in vanuit Enschede?
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:03 schreef jaha het volgende:
Ja dat is nou net het probleem. Waarom ligt die doorgaande verbinding er niet?
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef MREn het volgende:
[..]
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.
Over het algemeen is NL 1800V gelijkspanning, Duitsland 15kV wisselspanning
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?
door verschil van spanning kan het toch ook dat de trein NIET rechtstreeks kan rijden? (moet je weer een meerspanningsloc hebben)
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan makenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minderquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!
Gewoon op een tankplaat, Zwolle, Hengelo, Amersfoort, Arnhem, dat soort stations. En als je geluk hebt hangt er zo'n 100l/min spuit. Als je pech hebt niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:36 schreef ROG het volgende:
Waar tanken reizigerstreinen diesel trouwens, iemand fotootje van?
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minder!
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...
Aluminium is vooral mechanisch ongeschikt om als bovenleiding te dienen. Elektrisch is het ook niet ideaal. In de nieuwe bovenleidingsystemen worden minder kritische delen wel in aluminium uitgevoerd, maar de rijdraden (het deel waar de stroomafnemer langsglijdt) blijven een bijzonder soort koper omdat ze heel strak afgespannen zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?en dat is op termijn toch goedkoper dan diesel?
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NLquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnen
ach als ze een beetje creatief zijn met de treinen, en gewoon in de avond 1x per uur (of per 2u) een trein laten gaan tot een uur of 12 ben je er ookquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NL
Kut!quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, 1 keer per uur Leer-Gn bedoel je?
Nou dat zal zo direct niet gebeuren ben ik bang
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Heerlijk die duitse Länder tickets... voor 20 euro kan je met het regionale verkeer tot Hannover, Bremen of Hamburg komen. Ideaal toch
moauw B) dan heb je wel een dag nodig ja B)quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?quote:
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.quote:dan heb je wel een dag nodig ja B)
grapjas!quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?
[..]
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
grapjas!!
viel me trouwens ook eens op dat op de DM90 stellen op de voor/achterkant een NS logo is mee gegoten met de kunstof afwerking?
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
gewoon met een stickerquote:Op woensdag 26 april 2006 17:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,quote:
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,
en als ik zo schat steken ze toch minstends 1CM uit tov de rest
mwa valt mee hoor. reguliere sneltreinen (RE) zoals Roosendaal - Zwolle zijn ook geldig. Voornamelijk alleen Intercity, Eurocity en ICE mogen nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
mmmm mja veel verder dan leeuwarden kom ik voorlopig ff nietquote:Op woensdag 26 april 2006 17:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.
Als Syntus-gebied te ver voor je is (en je ook nog de pech hebt dat er Linten rijden); regions rijdt alleen maar met afgeplakte Buffels. Hier zijn zelfs de koersborden aan de buitenkant afgeplakt.
Ehmm heeft iemand hier foto's van?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
DD-AR verdwaald dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een DD-AR in Groningen![]()
Het had de Intercity van 11.17 naar Den Haag moeten rijden, maar dat werd later veranderd in een Intercity naar Zwolle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |