zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...
Aluminium is vooral mechanisch ongeschikt om als bovenleiding te dienen. Elektrisch is het ook niet ideaal. In de nieuwe bovenleidingsystemen worden minder kritische delen wel in aluminium uitgevoerd, maar de rijdraden (het deel waar de stroomafnemer langsglijdt) blijven een bijzonder soort koper omdat ze heel strak afgespannen zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?en dat is op termijn toch goedkoper dan diesel?
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NLquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnen
ach als ze een beetje creatief zijn met de treinen, en gewoon in de avond 1x per uur (of per 2u) een trein laten gaan tot een uur of 12 ben je er ookquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NL
Kut!quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, 1 keer per uur Leer-Gn bedoel je?
Nou dat zal zo direct niet gebeuren ben ik bang
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Heerlijk die duitse Länder tickets... voor 20 euro kan je met het regionale verkeer tot Hannover, Bremen of Hamburg komen. Ideaal toch
moauw B) dan heb je wel een dag nodig ja B)quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?quote:
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.quote:dan heb je wel een dag nodig ja B)
grapjas!quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is het volle maan? Ga je dan mauwen?
[..]
Ik heb dat soort dingen weleens opgezocht, maar niet bewaard. Maar ga daar maar van uit ja.
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
grapjas!!
viel me trouwens ook eens op dat op de DM90 stellen op de voor/achterkant een NS logo is mee gegoten met de kunstof afwerking?
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
gewoon met een stickerquote:Op woensdag 26 april 2006 17:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eh hoe wil je die afplakken? ze lijken me toch best ver uit te steken?
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,quote:
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ehm k ga de volgende keer eens opletten bij Syntus, maar bij Arriva zijn ze niet afgeplakt,
en als ik zo schat steken ze toch minstends 1CM uit tov de rest
mwa valt mee hoor. reguliere sneltreinen (RE) zoals Roosendaal - Zwolle zijn ook geldig. Voornamelijk alleen Intercity, Eurocity en ICE mogen nietquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's zoiets als van Vlssingen naar Den Helder naar Roodeschool naar Maastricht met stroptreinen, toch?
Ik weet niet of je daar heel erg blij van wordt...
mmmm mja veel verder dan leeuwarden kom ik voorlopig ff nietquote:Op woensdag 26 april 2006 17:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als je stickers groot genoeg zijn, valt dat er mooi overheen.
Als Syntus-gebied te ver voor je is (en je ook nog de pech hebt dat er Linten rijden); regions rijdt alleen maar met afgeplakte Buffels. Hier zijn zelfs de koersborden aan de buitenkant afgeplakt.
Ehmm heeft iemand hier foto's van?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat deze bij Syntus en regions afgeplakt zijn met Syntus respectievelijk regions logo, en bij NN/Arriva niet?
DD-AR verdwaald dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een DD-AR in Groningen![]()
Het had de Intercity van 11.17 naar Den Haag moeten rijden, maar dat werd later veranderd in een Intercity naar Zwolle.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |