abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 22:51:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37361532
geweldig, weer een intern koplijntje, na Rhenen en hofplein.. Doortrekken, of OPHEFFEN godverdomme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 april 2006 @ 22:53:16 #202
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37361621
Kijkende op de spoorkaart zit je niet eens zo ver van cuijk af...
[/fantasiemode]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 28 april 2006 @ 01:56:05 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37365963
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:


Mat 54 | Mat 64

Mat 64 | Mat 54

Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/

[ Bericht 45% gewijzigd door Fred op 28-04-2006 02:03:57 ]
So we just called him Fred
pi_37366019
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

[afbeelding]
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:39:56 #205
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37371630
ns.nl is dood
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:40:17 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_37371640
Thanks voor de opheldering over de Mat 64 in ouderwets kleurenschema op Arnhem CS!
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:39:20 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37373126
die onderste foto is wel vet trouwens

Mat 54
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:55 #208
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37373193
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:48:55 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37373381
Ik heb er vaak zat in gereden op de IJssellijn lachen, in de zomer door de hele trein heen rennen en op alle balkons de deuren open trekken Conducteur erachteraan om alles weer dicht te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:59:33 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37375676
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37378490
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
o?
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:42:11 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37378876
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:43:22 #213
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37378915
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.
(hoewel niet officieel )
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37382222
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:39:00 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37384545
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:

[..]

Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:44:02 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37384667
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:01:18 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37385161
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:08:23 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37385365
Overigens was ProRail weer goed aan het kloten vanmiddag: de trein van 15.49u van Utrecht naar Rotterdam stond met +5 op de CTA, wat natuurlijk +10 werd, vervolgens nog langs het perron de eerste stop.

Daarna gesukkel achter een stoptrein of zo, en bij Gouda Goverwelle presteerde de treindienstleider het om de IC het spoor op te sturen waar de stoptrein naar Gouda en verder zijn vertrektijd (over vier minuten) stond af te wachten. Al met al dus lekker veel vertraging, waarna de trein na Rotterdam Alexender op last van ProRail bijsturing werd opgeheven. Er waren heel veel heel erg blije mensen op het perron. Wat een gepruts!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37386519
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:00 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37387340
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:20 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37387348
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Jij ook al?
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:56:07 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37388311
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Schiet es op dan

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37389378
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

[afbeelding]
Mat 54 | Mat 64
[afbeelding]
Mat 64 | Mat 54
[afbeelding]
Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)
pi_37389905
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.

bron met wat meer achtergrond info
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:12:05 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37390341
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37391011
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:37:43 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37391064
Nou ja, dat zou best kunnen, dat weet ik niet Maar kijk, zoiets als de blauwe engel, dat was gewoon living history geworden en uiteindelijk is op 1-6-2002 de laatste uit de reguliere dienst gehaald. Wel een beetje het einde van een tijdperk, en zo'n "gevoel" heb ik gewoon helemaal niet bij mat64
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:21:56 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37392204
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:24:07 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37392270
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37392744
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:59:49 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37393049
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

Maar lollig is het wel
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37393089
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

Maar lollig is het wel
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:09:10 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37393284
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
Ah, ok, excuses!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:11:34 #234
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37393353
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:

Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
pi_37393540
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:

[..]

En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuw
pi_37394763
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.

Ook leuk: vanwege computerstoring geen treinverkeer ten zuiden van Eindhoven en Venlo om 22.25 op de ARGOS-schermen in Mt. De IC van 22.29 naar Asd werd opgeheven, vijf minuten later toch weer ingelegd. Zooi dat af kwam had +5 (paar stoppers) tot +15 (een IC), verder weinig opgemerkt. De nachtkalk was ook een paar minuten te laat, verder niks schokkends. Leuke storing dan .
  zaterdag 29 april 2006 @ 02:02:14 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37394931
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:49:04 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37396274
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:

Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37400986
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
  zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:11 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37401530
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:24:58 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37402509
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieur

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37404583
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.
pi_37405025

Leeuwarden Achter De Hoven
Zaterdag 29 April 2006 - 14:46


Leeuwarden Achter De Hoven
Stoptrein Leeuwarden - Groningen
DM 90: 3448 + 3447
Zaterdag 29 April 2006 - 14:55


Leeuwarden Achter De Hoven
Stoptrein Groningen - Leeuwarden
DM 90 3446 + 3445
Zaterdag 29 April 2006 - 15:42
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:30:28 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37405071
ook zoiets waar we het nog maar eens over moeten hebben ja

het is geen station toch?? ligt het tussen Lwd en Camminghaburen in? Of erachter? Wat voor status heeft dat punt eigenlijk? Is er een stationsnaambordje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37405157
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

Edit:

Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
pi_37408617
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

Edit:

Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vinden

klik voor die foto's
pi_37413188
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Tfz op 30-04-2006 15:43:08 ]
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:41:34 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37415295
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:

[..]

Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 29 april 2006 @ 23:21:57 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37416199
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Ja zo kan ik het ook 20 jaar rijden en 20 jaar langs de kant staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 april 2006 @ 12:41:40 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37423478
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.

Overigens zijn de tractiemotoren van IRM wat robuuster, ik denk dat die eerder problemen krijgen met elektronica. Of bij hun grote mid-life revisie gaan er ineens nieuwe omzetters in, dat kan ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')