abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 11:45:54 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_37339659
Dit treinstel staat al een paar maanden geparkeerd op het rangeerterrein van Arnhem CS. Het lijkt me een gewone hondekop, maar wel met aparte beschildering... Weet iemand hier meer over?
klik voor 1280x1024 versies



  donderdag 27 april 2006 @ 12:46:18 #153
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341448
Is geen hondekop (mat '54), maar (als we de oneerbiedige naam mogen gebruiken) een 'apekop'.
Gewoon een stoptrein (Mat '64 / plan V) die voor de verandering (hij is doro de NS reeds ter zijde gesteld) in zijn originele afleverings kleuren is geschilderd. Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door 456 op 27-04-2006 12:53:14 ]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37341509
volgens mij heeft die ook wel eens bij amersfoort gestaan? en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
  donderdag 27 april 2006 @ 12:52:12 #155
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341613
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.
[afbeelding]

En Bentheim.
[afbeelding]
Jup;
ACTS en Railion zijn de enige railvervoerders die (besloten!) reizigersvervoer mogen doen. Dus chartertreinen.
Railion met een Bergland Expres bv:
http://www.klokshop.nl/ma(...)26_Ddrz_26022006.jpg
(wegens copyright plaats ik een link ipv een foto)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 12:54:54 #156
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341691
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
<knip>
en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/

Mat 64:
http://www.mat64.nl/

Let hierbij goed op de kop.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37342051
Is waarschijnlijk de 419, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht

[ Bericht 0% gewijzigd door cootje_1983 op 27-04-2006 20:05:34 ]
pi_37342117
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:54 schreef 456 het volgende:

[..]

NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/

Mat 64:
http://www.mat64.nl/

Let hierbij goed op de kop.
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
pi_37342136
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef cootje_1983 het volgende:
Is waarschijnlijk de 766, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,

de 419 bedoel je denk ik?
pi_37342171
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,

de 419 bedoel je denk ik?
je hebt gelijk, mijn post is aangepast
pi_37342336
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

je hebt gelijk, mijn post is aangepast
719?

419!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:41:22 #162
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343197
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37343418
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:41 schreef 456 het volgende:

[..]

Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
er is volgens mij ook geen groene Plan T dus?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:05:39 #164
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343929
Plan T = 4 wagenstel Mat 64
Plan V = 2 wagenstel Mat 64

Er is GEEN groene plan T, maar een groene plan V mat 64.
(dus 2 wagenstel zoals op de fotos van remlof is te zien.)

de groene Mat 54 is een 4 wagenstel.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 14:38:25 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37344911
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:46 schreef 456 het volgende:
Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 14:42:02 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37345030
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt interessant die seinwezen-lezing!
Kwam 'em net toevallig tegen: 8 mei in Den Haag
http://www.nvbs.com/Afdelingen/DenHaag.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 15:16:04 #167
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37346041
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.

En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 15:21:46 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37346217
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:16 schreef 456 het volgende:

[..]

Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
quote:
En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 15:53:26 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37347273
tssk huilies

een matje 64 kan nogeens een +10 dichtrijden tussen Rm en Ut

dat zie ik ICR(m) nog niet doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 april 2006 @ 16:28:10 #170
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37348501
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
[..]

Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 16:59:43 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37349656
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef 456 het volgende:

[..]

In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Inderdaad, het is er gewoon altijd druk, en ook op bijna elk deeltraject. Ik vind het al een vooruitgang dat er nu vooral IRM-VI'en rijden en in de spits 2*IV.

Maar gelukkig heeft NS er iets op gevonden: het knippen van de lijn en een kwartier overstaptijd geven op Ah of Nm. Dan weet je tenminste zeker dat iedereen van/naar een bestemming ten noorden van Ah via Ut gaat reizen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37349699
Wie gaat er op koninginnedag naar de treinen kijken? Ik zou graag gaan kijken op het Centraal maar vind het belangrijker om te gaan feesten. Ik las dat de intercity van Amf allemaal naar Centraal zouden rijden en niks naar Schiphol. Ben benieuwd hoeveel bakken dat dan worden. Want het word druk dat is zeke r. Hoop dat het weer ook mee zit natuurlijk
pi_37350185
ik niet
pi_37350825
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik niet
biertje
pi_37350883
omfg, maakt mn pc net een renderfout, was de Oranje IRM blauw, ( zie boven ) en dat zag er Best GEIL uit
  donderdag 27 april 2006 @ 17:39:36 #176
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37350994
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:34 schreef Willy84 het volgende:

[..]

biertje
Dat was vorig jaar wel lekker, jammer alleen dat we op het eind door 0,5m water weer naar huis konden.

* MREn vind het vooral jammer dat de int. uit Hgl niet door gaat naar Asd, Warsteiners, peuken en een pak kaarten zijn namelijk een prima begin van een koninginnedag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37352890
Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...

een paar feiten:
  • Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn
  • ik heb een voordeelurenkaart
  • we kunnen gratis overnachten in Den haag

    Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
  •   donderdag 27 april 2006 @ 18:55:01 #178
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37353259
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37353278
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
    Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...

    een paar feiten:
  • Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn
  • ik heb een voordeelurenkaart
  • we kunnen gratis overnachten in Den haag

    Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
  • maandag met enkeltje korting heen en dinsdag met een enkeltje korting terug?

    aangezien na 9u je kortingskaart pas in gaat
    pi_37353319
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
    Dan gaan we maandagavond wel, en dan bij schoonmoeder overnachten, kunnen we dinsdags ook niet te laat komen. Dank je.
      donderdag 27 april 2006 @ 19:41:13 #181
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37354917
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40 46,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
      donderdag 27 april 2006 @ 20:01:39 #182
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37355652
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 19:41 schreef JDude het volgende:

    [..]
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:12:21 #183
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356038
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37356086
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
      donderdag 27 april 2006 @ 20:17:06 #185
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356225
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
    klote nimby
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:19:06 #186
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356283
    Trouwens, van die site (over de Lint-41):
    quote:
    Dit type treinstel wordt ook gebruikt bij het O.V. Bedrijf Syntus welke op vrijwel iedere spoorlijn in de achterhoek de trein verbindingen verzorgd. De reizigers vinden het erg prettig materieel.
    Mag ik hier even hartelijk om lachen?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:51:00 #187
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37357310
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef MREn het volgende:
    Trouwens, van die site (over de Lint-41):
    [..]

    Mag ik hier even hartelijk om lachen?
    Ja, dan doe ik mee!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 27 april 2006 @ 20:53:11 #188
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37357364
    ja cool ik lach mee

    al was het maar om het mongoloïde taalgebruik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 21:18:09 #189
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37358183
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    [/Lovers mode]
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      donderdag 27 april 2006 @ 21:20:22 #190
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37358241
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    wel een mooie openingspagina: sporen van niks naar nergens
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 21:21:05 #191
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37358265
    Volgens mij is het een verlate 1 april grap...
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
    pi_37359501
    doe dan een nuttige lijn :/
      donderdag 27 april 2006 @ 22:03:17 #193
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37359683
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
    doe dan een nuttige lijn :/
    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37359868
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:

    [..]

    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    iets wat iig meer kans van slagen heeft
      donderdag 27 april 2006 @ 22:09:46 #195
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37359930
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    iets wat iig meer kans van slagen heeft
    Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37360208
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:09 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
    vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
      donderdag 27 april 2006 @ 22:19:42 #197
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37360345
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
    Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37360503
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
    mja en dan vanaf groningen - drachten - heerenveen - etc doen en dan vanaf emmen naar drachten rijden via assen oid :p
      donderdag 27 april 2006 @ 22:31:56 #199
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37360785
    Nou bijvoorbeeld

    Maar goed, Leeuwarden is ook nog steeds niet op het landelijk autosnelwegnet aangesloten, dus jah
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 22:44:19 #200
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37361247
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:

    [..]

    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    (Ht-)Boxtel-Veghel-Uden
    Ht-Vlijmen-(Nieuwkuijk-)Drunen-Waalwijk-Raamsdonksveer-Lage Zwaluwe(-Dordrecht)


    Kga eens een website bouwen denk ik

    Overigens is Boxtel-Uden niet eens zo irreeel. De provincie wil er weer geld in gaan steken.
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      donderdag 27 april 2006 @ 22:51:28 #201
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37361532
    geweldig, weer een intern koplijntje, na Rhenen en hofplein.. Doortrekken, of OPHEFFEN godverdomme
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 22:53:16 #202
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37361621
    Kijkende op de spoorkaart zit je niet eens zo ver van cuijk af...
    [/fantasiemode]
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      vrijdag 28 april 2006 @ 01:56:05 #203
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_37365963
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:


    Mat 54 | Mat 64

    Mat 64 | Mat 54

    Mat 64| Mat 54 | Mat 46
    bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/

    [ Bericht 45% gewijzigd door Fred op 28-04-2006 02:03:57 ]
    So we just called him Fred
    pi_37366019
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

    [afbeelding]
    Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:39:56 #205
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37371630
    ns.nl is dood
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:40:17 #206
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_37371640
    Thanks voor de opheldering over de Mat 64 in ouderwets kleurenschema op Arnhem CS!
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:39:20 #207
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37373126
    die onderste foto is wel vet trouwens

    Mat 54
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:55 #208
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37373193
    Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:48:55 #209
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37373381
    Ik heb er vaak zat in gereden op de IJssellijn lachen, in de zomer door de hele trein heen rennen en op alle balkons de deuren open trekken Conducteur erachteraan om alles weer dicht te doen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 13:59:33 #210
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37375676
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
    Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37378490
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    o?
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:42:11 #212
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37378876
    En van het mat. front nog wat nieuws:
    DDM-1 wordt definitief gereviseerd
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:43:22 #213
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37378915
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
    Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
    Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.
    (hoewel niet officieel )
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37382222
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.
      vrijdag 28 april 2006 @ 18:39:00 #215
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37384545
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 18:44:02 #216
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37384667
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 28 april 2006 @ 19:01:18 #217
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37385161
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
    Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 19:08:23 #218
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37385365
    Overigens was ProRail weer goed aan het kloten vanmiddag: de trein van 15.49u van Utrecht naar Rotterdam stond met +5 op de CTA, wat natuurlijk +10 werd, vervolgens nog langs het perron de eerste stop.

    Daarna gesukkel achter een stoptrein of zo, en bij Gouda Goverwelle presteerde de treindienstleider het om de IC het spoor op te sturen waar de stoptrein naar Gouda en verder zijn vertrektijd (over vier minuten) stond af te wachten. Al met al dus lekker veel vertraging, waarna de trein na Rotterdam Alexender op last van ProRail bijsturing werd opgeheven. Er waren heel veel heel erg blije mensen op het perron. Wat een gepruts!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37386519
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:00 #220
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37387340
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:20 #221
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37387348
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
    Jij ook al?
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:56:07 #222
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37388311
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
    Schiet es op dan

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37389378
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

    [afbeelding]
    Mat 54 | Mat 64
    [afbeelding]
    Mat 64 | Mat 54
    [afbeelding]
    Mat 64| Mat 54 | Mat 46
    bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
    Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)
    pi_37389905
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    En van het mat. front nog wat nieuws:
    DDM-1 wordt definitief gereviseerd
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.

    bron met wat meer achtergrond info
      vrijdag 28 april 2006 @ 22:12:05 #225
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37390341
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37391011
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?
      vrijdag 28 april 2006 @ 22:37:43 #227
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37391064
    Nou ja, dat zou best kunnen, dat weet ik niet Maar kijk, zoiets als de blauwe engel, dat was gewoon living history geworden en uiteindelijk is op 1-6-2002 de laatste uit de reguliere dienst gehaald. Wel een beetje het einde van een tijdperk, en zo'n "gevoel" heb ik gewoon helemaal niet bij mat64
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:21:56 #228
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37392204
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:24:07 #229
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37392270
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
    De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar mee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37392744
    Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:59:49 #231
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37393049
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
    Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
    Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

    Maar lollig is het wel
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37393089
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

    Maar lollig is het wel
    ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

    in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

    en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

    (komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
      zaterdag 29 april 2006 @ 00:09:10 #233
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37393284
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

    in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

    en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

    (komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
    Ah, ok, excuses!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 29 april 2006 @ 00:11:34 #234
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37393353
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:

    Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    pi_37393540
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:

    [..]

    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuw
    pi_37394763
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.

    Ook leuk: vanwege computerstoring geen treinverkeer ten zuiden van Eindhoven en Venlo om 22.25 op de ARGOS-schermen in Mt. De IC van 22.29 naar Asd werd opgeheven, vijf minuten later toch weer ingelegd. Zooi dat af kwam had +5 (paar stoppers) tot +15 (een IC), verder weinig opgemerkt. De nachtkalk was ook een paar minuten te laat, verder niks schokkends. Leuke storing dan .
      zaterdag 29 april 2006 @ 02:02:14 #237
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37394931
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
    Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
      zaterdag 29 april 2006 @ 08:49:04 #238
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37396274
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:

    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
    Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37400986
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
    denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
      zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:11 #240
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37401530
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

    denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
    Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 29 april 2006 @ 14:24:58 #241
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37402509
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

    denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
    Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieur

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37404583
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
    Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.
    pi_37405025

    Leeuwarden Achter De Hoven
    Zaterdag 29 April 2006 - 14:46


    Leeuwarden Achter De Hoven
    Stoptrein Leeuwarden - Groningen
    DM 90: 3448 + 3447
    Zaterdag 29 April 2006 - 14:55


    Leeuwarden Achter De Hoven
    Stoptrein Groningen - Leeuwarden
    DM 90 3446 + 3445
    Zaterdag 29 April 2006 - 15:42
      zaterdag 29 april 2006 @ 16:30:28 #244
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37405071
    ook zoiets waar we het nog maar eens over moeten hebben ja

    het is geen station toch?? ligt het tussen Lwd en Camminghaburen in? Of erachter? Wat voor status heeft dat punt eigenlijk? Is er een stationsnaambordje?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37405157
    Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
    Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

    Edit:

    Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

    Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
    pi_37408617
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
    Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
    Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
    http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

    Edit:

    Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

    Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
    en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vinden

    klik voor die foto's
    pi_37413188
    -

    [ Bericht 99% gewijzigd door Tfz op 30-04-2006 15:43:08 ]
      zaterdag 29 april 2006 @ 22:41:34 #248
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37415295
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:

    [..]

    Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
    IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
    Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      zaterdag 29 april 2006 @ 23:21:57 #249
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37416199
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

    [..]

    IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
    Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
    Ja zo kan ik het ook 20 jaar rijden en 20 jaar langs de kant staan
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 30 april 2006 @ 12:41:40 #250
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37423478
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

    [..]

    IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
    Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
    Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.

    Overigens zijn de tractiemotoren van IRM wat robuuster, ik denk dat die eerder problemen krijgen met elektronica. Of bij hun grote mid-life revisie gaan er ineens nieuwe omzetters in, dat kan ook.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 30 april 2006 @ 20:53:50 #251
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37435924
    Even iets heel anders

    http://home.tiscali.nl/sb067358/Fok/85bordjes.jpg

    ongeveer 2/3 van mijn huidige collectie
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 30 april 2006 @ 21:02:09 #252
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37436197
    morgen met de trein vanaf lombardijen naar den haag holland spoor als het goed is. en vrijdag nog van lombardijen naar volendam.

    Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
      zondag 30 april 2006 @ 21:07:42 #253
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37436386
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
    morgen met de trein vanaf lombardijen naar den haag holland spoor als het goed is. en vrijdag nog van lombardijen naar volendam.

    Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
    Er vanuit gaande dat je met hondekop eigenlijk mat'64 bedoelt...
    Er rijdt toch ook zat DDAR/DDM in de stopdienst tussen Dordrecht en Rotterdam?
    En dan nog... het is een paar minuutjes naar Rtd en dan pak je daar de IC.

    [ Bericht 5% gewijzigd door JDude op 30-04-2006 21:27:36 ]
      zondag 30 april 2006 @ 21:09:36 #254
    71721 Alexxxxx
    Friespeuk
    pi_37436865
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
    Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
    Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.
      zondag 30 april 2006 @ 21:58:47 #256
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37438124
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 21:23 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.
    Nar!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 30 april 2006 @ 21:59:40 #257
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37438153
    quote:
    "De bekende..." ?

    Sorry, ik ken ze niet, wat is dit?

    En vraagprijs? Voldoet 1 euro aan TEAB?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 30 april 2006 @ 22:02:12 #258
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37438241
    Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
      zondag 30 april 2006 @ 22:02:40 #259
    71721 Alexxxxx
    Friespeuk
    pi_37438257
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 21:59 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    "De bekende..." ?

    Sorry, ik ken ze niet, wat is dit?

    En vraagprijs? Voldoet 1 euro aan TEAB?
    Dat zijn dus een stuk of 1000 kaarten waar op elke kaart een trein word beschreven, uit alle tijden, wereldwijd. En nieuw hebben we er een paar jaar geleden zo'n 1 euro per kaart moeten betalen, dus 1 euro voor het hele pakket is geen aannemenlijk bod
      zondag 30 april 2006 @ 22:03:11 #260
    71721 Alexxxxx
    Friespeuk
    pi_37438277
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
    Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
    http://www.9292ov.nl doet het ook niet?
      zondag 30 april 2006 @ 22:04:26 #261
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37438323
    gelukkig die wel, ik doe het altijd vanaf ns.nl

    maar die is wel down
      zondag 30 april 2006 @ 22:04:43 #262
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37438337
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
    Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
    NS.nl werkt gewoon hoor!

    14:07 i Rotterdam Centraal 11 Utrecht Centraal Intercity 21751 NS
    15:35 i Apeldoorn 4

    15:39 Apeldoorn 3 Zutphen Stoptrein 17851 NS
    15:55 i Zutphen 2a
      zondag 30 april 2006 @ 22:48:29 #263
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37440007
    Net was die down

    13:59 Rotterdam Lombardijen Spoor 3 Dordrecht Sneltrein 2251 NS
    14:15 Dordrecht
    14:19 Dordrecht Zuid
    14:28 Lage Zwaluwe
    14:36 Breda-Prinsenbeek
    14:41 Breda Spoor 2

    14:51 Breda Spoor 3 Hertogenbosch ('s) Sneltrein 3652 NS
    14:58 Gilze-Rijen
    15:05 Tilburg West
    15:09 Tilburg
    15:25 Hertogenbosch ('s)
    15:37 Oss
    15:54 Nijmegen
    16:00 Elst
    16:11 Arnhem
    16:23 Dieren
    16:32 Zutphen Spoor 3b

    uit eindelijk deze geworden

    of zal ik deze nemen wat meer overstappen

    14:21 Rotterdam Lombardijen Spoor 2 Rotterdam Centraal Stoptrein 5144 NS
    14:25 Rotterdam Zuid
    14:28 Rotterdam Blaak
    14:32 Rotterdam Centraal Spoor 8

    14:37 Rotterdam Centraal Spoor 12 Utrecht Centraal Intercity 20553 NS
    14:45 Rotterdam Alexander
    15:22 Utrecht Centraal
    15:36 Amersfoort Spoor 1

    15:40 Amersfoort Spoor 2 Apeldoorn Intercity 1653 NS
    16:05 Apeldoorn Spoor 4

    16:09 Apeldoorn Spoor 3 Zutphen Stoptrein 17853 NS
    16:17 Klarenbeek
    16:25 Zutphen Spoor 2a
    pi_37440152
    2de lijkt me wel klotere materiaal
      zondag 30 april 2006 @ 22:53:46 #265
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37440215
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
    2de lijkt me wel klotere materiaal
    De eerste is waarschijnlijk DD-AR (Rlb-Bd) + IRM (Bd-Zp).
    De tweede DD-AR of mat'64 (Rlb-Rtd) + ICM (Rtd-Apd) + DM'90 (Apd-Zp).
      zondag 30 april 2006 @ 22:58:38 #266
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37440417
    vanaf amersfoort zeker DM'90

    die andere is wel relaxter denk ik vanaf breda in de IRM liggen
    pi_37440493
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
    vanaf amersfoort zeker DM'90

    die andere is wel relaxter denk ik vanaf breda in de IRM liggen
    nee amersfoort - apeldoorn is ICM..
      zondag 30 april 2006 @ 23:06:15 #268
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37440689
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
    vanaf amersfoort zeker DM'90
    Nee, je kunt tot Apd blijven zitten in de IC.
      zondag 30 april 2006 @ 23:34:16 #269
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37441618
    oke dan neem ik die wel denk ik
      zondag 30 april 2006 @ 23:51:20 #270
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37442111
    Misschien is een reisplantopic in PTA wel een idee zo langzamerhand!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 30 april 2006 @ 23:53:50 #271
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37442199
    toch leuk om hier er over in te praten
      zondag 30 april 2006 @ 23:55:16 #272
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37442239
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 23:53 schreef jorienvdherik het volgende:
    toch leuk om hier er over in te praten
    Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 30 april 2006 @ 23:57:22 #273
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37442310
    moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
      maandag 1 mei 2006 @ 00:09:49 #274
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37442680
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
    moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
    Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37442719
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
    t houd wel t topic aan de loop en wat niet boeit kan je ook gewoon niet op reageren?
      maandag 1 mei 2006 @ 00:53:08 #276
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37443463
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
    moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
    Vanaf Breda is het erg eenvoudig: IRM tot aan Zutphen.

    Vanaf Rotterdam is het meest comfortabel via Apeldoorn naar Zutphen, zit je ook eens in DM'90, kun je meteen ervaren dat diesels prima treinen kunnen zijn.

    Maar via Utrecht-EW-Arnhem is een mooiere route
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 1 mei 2006 @ 00:55:31 #277
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37443501
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
    Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37443979
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef Duvel het volgende:
    [..]
    Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!
    Hehe, wie is nou de nar?
    pi_37443983
    Treinen!
    pi_37444331
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 00:55 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).
    Zekers. IRM ritten zijn best leuk als je echt maar dan ook echt zo lui bent om bij t begin punt in de stappen en tot t eind punt niet meer uit je stoel wilt komen
      maandag 1 mei 2006 @ 04:08:03 #281
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37444857
    Reizigers die een hekel hebben aan busvervoer en overstappen, en toch in Hengelo of die hoek moeten zijn dit weekend: de int. trein (serie 140) wordt via Arnhem en de Kippenlijn omgeleid.

    Ook eens leuk voor foto'tjes rond Ede-Wageningen (weer schijnt ook wel aardig te worden dit weekend).
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 1 mei 2006 @ 08:41:45 #282
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37445480
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 00:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    t houd wel t topic aan de loop en wat niet boeit kan je ook gewoon niet op reageren?
    Ja, het houdt het topic aan de gang, maar dat kunnen ze in ONZ beter, een topic aan de gang houden. Ik kan het natuurlijk negeren, maar zoals Tfz weet, als iets me niet bevalt dan trek ik mijn toetsenbord open...

    Anyway: ik zou het persoonlijk prettig vinden als het aantal reisplanposts binnen de perken zou blijven. Vandaar mijn voorstel voor een apart topic: dan loopt dat lekker hard, en dat geeft niet omdat een reisplantopic verder niet zoveel eeuwigheidswaarde heeft, terwijl volgens mij dit topic dat iets meer heeft doordat er ook voor sommige mensen interessante achtergrondinfo te vinden is. In de OP van het reisplantopic zou je dan interessante baanvakken neer kunnen zetten en overstaptips kunnen geven.

    Maar hé, 't is een topic van iedereen dus we zien wel hoe 't loopt!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 1 mei 2006 @ 08:42:59 #283
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37445489
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 01:37 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Hehe, wie is nou de nar?
    Ik! Ik! Ik!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 1 mei 2006 @ 10:07:34 #284
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_37446699
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 08:41 schreef Duvel het volgende:
    dat geeft niet omdat een reisplantopic verder niet zoveel eeuwigheidswaarde heeft
    Nog 7 maanden en alle geplaatste reiplanposts zijn zinloos
    So we just called him Fred
      maandag 1 mei 2006 @ 11:20:38 #285
    133636 Zug-Chef
    Zug-Chef
    pi_37448300
    zoiets:


    ediy, nu compleet
    http://oehoe18.mine.nu/~hb/mat-omloop-NL_kompleet.txt

    [ Bericht 8% gewijzigd door Zug-Chef op 01-05-2006 11:46:24 ]
      maandag 1 mei 2006 @ 11:45:11 #286
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_37449084
    quote:
    Dat lijstje is niet echt compleet...
    So we just called him Fred
      maandag 1 mei 2006 @ 11:45:57 #287
    133636 Zug-Chef
    Zug-Chef
    pi_37449112
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 11:45 schreef FredvZ het volgende:

    [..]

    Dat lijstje is niet echt compleet...
    ja was nog niet klaar

    nu wel...


    http://oehoe18.mine.nu/~hb/mat-omloop-NL_kompleet.txt
      maandag 1 mei 2006 @ 11:57:38 #288
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_37449489
    ik heb nog wat aanvullingen voor je:

    Rotterdam - Hoek van Holland
    SGM-III (Sprinter)

    Rotterdam - Vlaardingen
    SGM-II (Spitspendel)

    Amsterdam - Woerden - Rotterdam
    SGM-III (Sprinter) (geen DD-AR)

    Den Haag - Roosendaal
    Plan V / Plan T / DD-AR

    Leiden - Dordrecht
    Plan V / Plan T / DD-AR

    Haarlem - Heerlen
    ICR / IRM

    Haarlem - Maastricht
    ICR / IRM

    Den Haag - Venlo
    ICK/IRM


    edit:
    Amsterdam - Brussel
    NMBS 1100 + ICR (bordeaux rode band) + benelux BDs

    Amsterdam - Parijs
    Thalys PBKA / Thalys PBA




    [ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 01-05-2006 12:05:03 ]
    So we just called him Fred
      maandag 1 mei 2006 @ 12:01:33 #289
    133636 Zug-Chef
    Zug-Chef
    pi_37449632
    Thx ! en updated
      maandag 1 mei 2006 @ 12:43:59 #290
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37451066
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 11:57 schreef FredvZ het volgende:
    ik heb nog wat aanvullingen voor je:

    Amsterdam - Woerden - Rotterdam
    SGM-III (Sprinter) (geen DD-AR)
    Hier rijdt ook weleens DD-AR.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 1 mei 2006 @ 13:14:38 #291
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37451988
    Amsterdam - Breda DD-AR

    En daar ook wel IRM!
      maandag 1 mei 2006 @ 13:20:22 #292
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37452183
    Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch (gecombineerder stoptrein) Plan V
    Utrecht - Geldermalsen ("snel"trein) DD-AR
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 1 mei 2006 @ 14:09:46 #293
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37453643
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 13:20 schreef Duvel het volgende:
    Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch (gecombineerder stoptrein) Plan V
    Utrecht - Geldermalsen ("snel"trein) DD-AR
    Sneltrein Ut-Gdm?
    Rijdt die ook niet door naar Tiel? (of is dat die combi stoptrein)
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      maandag 1 mei 2006 @ 14:21:33 #294
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37453960
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 14:09 schreef 456 het volgende:

    [..]

    Sneltrein Ut-Gdm?
    Rijdt die ook niet door naar Tiel? (of is dat die combi stoptrein)
    Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 1 mei 2006 @ 14:44:05 #295
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37454689
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.
    Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      maandag 1 mei 2006 @ 21:02:23 #296
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37466424
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 1 mei 2006 @ 21:04:35 #297
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37466503
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 14:44 schreef 456 het volgende:

    [..]

    Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.
    moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 1 mei 2006 @ 21:24:36 #298
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37467159
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 21:04 schreef MREn het volgende:

    [..]

    moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.
    Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappen
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      maandag 1 mei 2006 @ 21:36:23 #299
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37467545
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 21:24 schreef 456 het volgende:

    [..]

    Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappen
    1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ook
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 1 mei 2006 @ 22:10:11 #300
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37468866
    quote:
    Op maandag 1 mei 2006 21:36 schreef MREn het volgende:

    [..]

    1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ook
    Plus het prachtige gejank van gelijkstroomtractiemotoren!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37468895
    Leuke brief! Moet je wel meegeven dat ik het wel wat genuanceerder zie, maar deel zeker je visie dat rover vaak alleen maar negatieve berichten verspreid. Maar wat wil je, als er negatieve dingen gebeuren. Wat het ook mag zijn. Kun je moeilijk verwachten dat een reizigers club positieve kritiek gaat leveren.
    Ze leveren wel aardig constructieve kritiek. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe dienstregeling.

    Als je het rookbeleid en boetebeleid bekijkt Zijn ze daar wel erg negatief over. Net alsof de ns dat doet om de reizigers te "pesten". Het rookverbod is mijn inziens gewoon normaal. Het is een algehele tendens in onze samenleving dat roken steeds minder ins. En er is steeds meer bewustwording van de negatieve effecte op de gezondheid van mensen.
    En het boetebeleid is ook niks geks. Het is toch de normaalste zaak van de wereld om een kaartje te kopen. En er bestaan ook coulance als er iets met de automaat is of als je bent vergeten om te stempelen. Wat ik om me heen zie als er controle is dan doen de conducteurs nooit al te moeilijk, in mij ogen
    Rover is dus een beetje teveel een anti ns club
    Maar aan de andere kant is er toch ook genogoeg contructieve kritiek waar ik me wel in kan vinden.

    Overigens ben ik pas zelf lid geworden van Rover en heb net het blaadje binnen gekregen. Maar daar werd ik ook niet blij van. Het meeste kan je gewoon op inet vinden. En andere dingen hebben weinig met ov te maken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')