Jup;quote:Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.
[afbeelding]
En Bentheim.
[afbeelding]
NEEN!quote:Op donderdag 27 april 2006 12:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
<knip>
en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,quote:Op donderdag 27 april 2006 12:54 schreef 456 het volgende:
[..]
NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/
Mat 64:
http://www.mat64.nl/
Let hierbij goed op de kop.
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,quote:Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef cootje_1983 het volgende:
Is waarschijnlijk de 766, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht
je hebt gelijk, mijn post is aangepastquote:Op donderdag 27 april 2006 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,
de 419 bedoel je denk ik?
719?quote:Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, mijn post is aangepast
Jup!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54![]()
er is volgens mij ook geen groene Plan T dus?quote:Op donderdag 27 april 2006 13:41 schreef 456 het volgende:
[..]
Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:46 schreef 456 het volgende:
Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Kwam 'em net toevallig tegen: 8 mei in Den Haagquote:Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klinkt interessant die seinwezen-lezing!
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:16 schreef 456 het volgende:
[..]
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellenquote:En ik proef enige frustratie in je laatste regel
Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzzquote:Op donderdag 27 april 2006 15:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
[..]
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellenSterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
Inderdaad, het is er gewoon altijd druk, en ook op bijna elk deeltraject. Ik vind het al een vooruitgang dat er nu vooral IRM-VI'en rijden en in de spits 2*IV.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef 456 het volgende:
[..]
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzzvan me kunnen krijgen op perron 1
Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Dat was vorig jaar wel lekker, jammer alleen dat we op het eind door 0,5m water weer naar huis konden.quote:
maandag met enkeltje korting heen en dinsdag met een enkeltje korting terug?quote:Op donderdag 27 april 2006 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...
een paar feiten:Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn ik heb een voordeelurenkaart we kunnen gratis overnachten in Den haag
Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
Dan gaan we maandagavond wel, en dan bij schoonmoeder overnachten, kunnen we dinsdags ook niet te laat komen. Dank je.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
retour z.korting: 37,70
(prijze Lw<->Gvc)
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40 46,40
retour z.korting: 37,70
(prijze Lw<->Gvc)
Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)quote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
klote nimbyquote:Op donderdag 27 april 2006 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
Mag ik hier even hartelijk om lachen?quote:Dit type treinstel wordt ook gebruikt bij het O.V. Bedrijf Syntus welke op vrijwel iedere spoorlijn in de achterhoek de trein verbindingen verzorgd. De reizigers vinden het erg prettig materieel.
Ja, dan doe ik mee!quote:Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef MREn het volgende:
Trouwens, van die site (over de Lint-41):
[..]
Mag ik hier even hartelijk om lachen?
[/Lovers mode]quote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
wel een mooie openingspagina: sporen van niks naar nergensquote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
zoals...?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
doe dan een nuttige lijn :/
iets wat iig meer kans van slagen heeftquote:Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:
[..]
zoals...?
Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
iets wat iig meer kans van slagen heeft
vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assenquote:Op donderdag 27 april 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...quote:Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assenweetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
mjaquote:Op donderdag 27 april 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
(Ht-)Boxtel-Veghel-Udenquote:Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:
[..]
zoals...?
Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:
[afbeelding]
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.quote:Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
o?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:
[..]
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Jij ook al?quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Schiet es op danquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:
[afbeelding]
Mat 54 | Mat 64
[afbeelding]
Mat 64 | Mat 54
[afbeelding]
Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op?Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op?Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar meequote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te makenLukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo
Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?
Maar lollig is het wel
Ah, ok, excuses!quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,
in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken,! dus kan je veel meer realisme gebruiken,
en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,
(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuwquote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
[..]
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM.
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM.
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik hetquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieurquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vindenquote:Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf
Edit:
Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.quote:Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
Ja zo kan ik het ookquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Er vanuit gaande dat je met hondekop eigenlijk mat'64 bedoelt...quote:Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen met de trein vanaf lombardijen naar den haag holland spoor als het goed is. en vrijdag nog van lombardijen naar volendam.
Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.quote:Op zondag 30 april 2006 21:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zal ik doen geen zin in zo hondekop morgen. Dus eerst met een hondekop naar centraal en vanaf daar een trein pakken naar amsterdam. Die via Den Haag gaat. Is meestal toch zo IRM ?
quote:Op zondag 30 april 2006 21:23 schreef Tfz het volgende:
[..]
Je kunt een willekeurige trein daar pakken, dan hoef je niet met een hondekop te reizen.
"De bekende..." ?quote:Op zondag 30 april 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[TK] 6 mappen met Atlas treinenkaarten (compleet)
Dat zijn dus een stuk of 1000 kaarten waar op elke kaart een trein word beschreven, uit alle tijden, wereldwijd. En nieuw hebben we er een paar jaar geleden zo'n 1 euro per kaart moeten betalen, dus 1 euro voor het hele pakket is geen aannemenlijk bodquote:Op zondag 30 april 2006 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
"De bekende..." ?
Sorry, ik ken ze niet, wat is dit?
En vraagprijs? Voldoet 1 euro aan TEAB?
http://www.9292ov.nl doet het ook niet?quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
NS.nl werkt gewoon hoor!quote:Op zondag 30 april 2006 22:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hmm, morgen nog iets ophalen in Zutphen, dit hoorde ik pas een paar minuten geleden. Ik wil er ongeveer om 4 uur zijn. net nu vanavond werkt de ns site niet ! vanaf rotterdam naar Zutphen hoelang is dat met de trein ?
De eerste is waarschijnlijk DD-AR (Rlb-Bd) + IRM (Bd-Zp).quote:
nee amersfoort - apeldoorn is ICM..quote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
vanaf amersfoort zeker DM'90
die andere is wel relaxter denk ik vanaf breda in de IRM liggen
Nee, je kunt tot Apd blijven zitten in de IC.quote:Op zondag 30 april 2006 22:58 schreef jorienvdherik het volgende:
vanaf amersfoort zeker DM'90
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.quote:Op zondag 30 april 2006 23:53 schreef jorienvdherik het volgende:
toch leuk om hier er over in te praten
Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!quote:Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
t houd wel t topic aan de loopquote:Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
Vanaf Breda is het erg eenvoudig: IRM tot aan Zutphen.quote:Op zondag 30 april 2006 23:57 schreef jorienvdherik het volgende:
moet toch nog ff kijken welke ik neem. Telkens overstappen is ook niet relaxt. Misschien toch maar vanaf Breda een lange zit maken
Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).quote:Op zondag 30 april 2006 23:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf minder interessant moet ik zeggen. Maar als de rest het wel leuk vindt, ben ik niet degene die het tegenhoudt.
Hehe, wie is nou de nar?quote:Op maandag 1 mei 2006 00:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk geen ene fuck, een fijne reis gewenst!
Zekers. IRM ritten zijn best leuk als je echt maar dan ook echt zo lui bent om bij t begin punt in de stappen en tot t eind punt niet meer uit je stoel wilt komenquote:Op maandag 1 mei 2006 00:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, als je zo'n beetje het hele net heb afgereist, kun je wel wat tips geven over fijne overstappen (zoals in Apeldoorn) of mooie trajecten (Dieren-Arnhem) of het mijden van lange IRM-ritten (Rotterdam-Arnhem).
Ja, het houdt het topic aan de gang, maar dat kunnen ze in ONZ beter, een topic aan de gang houden. Ik kan het natuurlijk negeren, maar zoals Tfz weet, als iets me niet bevalt dan trek ik mijn toetsenbord open...quote:Op maandag 1 mei 2006 00:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t houd wel t topic aan de loopen wat niet boeit kan je ook gewoon niet op reageren?
Nog 7 maanden en alle geplaatste reiplanposts zijn zinloosquote:Op maandag 1 mei 2006 08:41 schreef Duvel het volgende:
dat geeft niet omdat een reisplantopic verder niet zoveel eeuwigheidswaarde heeft
Dat lijstje is niet echt compleet...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:20 schreef Zug-Chef het volgende:
http://oehoe18.mine.nu/~hb/mat-omloop-NL.txt
Hier rijdt ook weleens DD-AR.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:57 schreef FredvZ het volgende:
ik heb nog wat aanvullingen voor je:
Amsterdam - Woerden - Rotterdam
SGM-III (Sprinter) (geen DD-AR)
Sneltrein Ut-Gdm?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:20 schreef Duvel het volgende:
Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch (gecombineerder stoptrein) Plan V
Utrecht - Geldermalsen ("snel"trein) DD-AR
Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Sneltrein Ut-Gdm?
Rijdt die ook niet door naar Tiel? (of is dat die combi stoptrein)
Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die naar Tiel is de combi inderdaad. De "sneltrein" is een stoptrein zonder stop op Lunetten en met eindpunt Geldermalsen.
moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:44 schreef 456 het volgende:
[..]
Kwist niet dat die agglomeratie rond utrecht ri gdm zo druk was. Kdacht dat dat met 2x per uur een stoptrein ri. gdm (die combitrein) dat dat wel voldoende zou zijn.
Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:04 schreef MREn het volgende:
[..]
moet je in de spits eens in Utrecht in proberen te stappen, dat is zelfs met 10 bakken mat'64 soms bijna onmogelijk.
1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ookquote:Op maandag 1 mei 2006 21:24 schreef 456 het volgende:
[..]
Kzal me daar gek zijn. Voor mijn lol in mat64 stappen![]()
Plus het prachtige gejank van gelijkstroomtractiemotoren!quote:Op maandag 1 mei 2006 21:36 schreef MREn het volgende:
[..]
1e klas in een lege coupe ligt wel onovertroffen veel lekkerder dan wel materieel dan ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |