abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37342336
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

je hebt gelijk, mijn post is aangepast
719?

419!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:41:22 #162
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343197
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37343418
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:41 schreef 456 het volgende:

[..]

Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
er is volgens mij ook geen groene Plan T dus?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:05:39 #164
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343929
Plan T = 4 wagenstel Mat 64
Plan V = 2 wagenstel Mat 64

Er is GEEN groene plan T, maar een groene plan V mat 64.
(dus 2 wagenstel zoals op de fotos van remlof is te zien.)

de groene Mat 54 is een 4 wagenstel.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 14:38:25 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37344911
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:46 schreef 456 het volgende:
Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 14:42:02 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37345030
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt interessant die seinwezen-lezing!
Kwam 'em net toevallig tegen: 8 mei in Den Haag
http://www.nvbs.com/Afdelingen/DenHaag.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 15:16:04 #167
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37346041
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.

En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 15:21:46 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37346217
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:16 schreef 456 het volgende:

[..]

Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
quote:
En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 15:53:26 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37347273
tssk huilies

een matje 64 kan nogeens een +10 dichtrijden tussen Rm en Ut

dat zie ik ICR(m) nog niet doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 april 2006 @ 16:28:10 #170
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37348501
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
[..]

Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 16:59:43 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37349656
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef 456 het volgende:

[..]

In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Inderdaad, het is er gewoon altijd druk, en ook op bijna elk deeltraject. Ik vind het al een vooruitgang dat er nu vooral IRM-VI'en rijden en in de spits 2*IV.

Maar gelukkig heeft NS er iets op gevonden: het knippen van de lijn en een kwartier overstaptijd geven op Ah of Nm. Dan weet je tenminste zeker dat iedereen van/naar een bestemming ten noorden van Ah via Ut gaat reizen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37349699
Wie gaat er op koninginnedag naar de treinen kijken? Ik zou graag gaan kijken op het Centraal maar vind het belangrijker om te gaan feesten. Ik las dat de intercity van Amf allemaal naar Centraal zouden rijden en niks naar Schiphol. Ben benieuwd hoeveel bakken dat dan worden. Want het word druk dat is zeke r. Hoop dat het weer ook mee zit natuurlijk
pi_37350185
ik niet
pi_37350825
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik niet
biertje
pi_37350883
omfg, maakt mn pc net een renderfout, was de Oranje IRM blauw, ( zie boven ) en dat zag er Best GEIL uit
  donderdag 27 april 2006 @ 17:39:36 #176
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37350994
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:34 schreef Willy84 het volgende:

[..]

biertje
Dat was vorig jaar wel lekker, jammer alleen dat we op het eind door 0,5m water weer naar huis konden.

* MREn vind het vooral jammer dat de int. uit Hgl niet door gaat naar Asd, Warsteiners, peuken en een pak kaarten zijn namelijk een prima begin van een koninginnedag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37352890
Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...

een paar feiten:
  • Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn
  • ik heb een voordeelurenkaart
  • we kunnen gratis overnachten in Den haag

    Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
  •   donderdag 27 april 2006 @ 18:55:01 #178
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37353259
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37353278
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
    Pfff, ik zie even door de bomen het bos niet meer...

    een paar feiten:
  • Ik moet dinsdag om een uur of half 10 op Den Haag CS of voorburg zijn
  • ik heb een voordeelurenkaart
  • we kunnen gratis overnachten in Den haag

    Wat kan ik nu het beste (goedkoopste) doen? op maandag enkeltje met korting en dinsdag enkeltje met korting terug? En als we alleen op dinsdag gaan moet ik toch een enkeltje met en een zonder korting kopen?
  • maandag met enkeltje korting heen en dinsdag met een enkeltje korting terug?

    aangezien na 9u je kortingskaart pas in gaat
    pi_37353319
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
    Dan gaan we maandagavond wel, en dan bij schoonmoeder overnachten, kunnen we dinsdags ook niet te laat komen. Dank je.
      donderdag 27 april 2006 @ 19:41:13 #181
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37354917
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 18:55 schreef MREn het volgende:
    Als je enige maatstaf voor 'beste' de prijs is, heb je een paar keuzes:
    maandag korting heen, dinsdag korting terug 2*17,40 = 34,80
    heen z.korting, terug met korting dinsdag: 29,00+17,40 = 36,40 46,40
    retour z.korting: 37,70

    (prijze Lw<->Gvc)
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      donderdag 27 april 2006 @ 20:01:39 #182
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37355652
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 19:41 schreef JDude het volgende:

    [..]
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:12:21 #183
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356038
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37356086
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
      donderdag 27 april 2006 @ 20:17:06 #185
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356225
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:13 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Gelukkig gaat dat ze nooit lukken, want dan kan onze poes niet meer op de spoorbaan spelen (woon er 20 meter vandaan)
    klote nimby
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:19:06 #186
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37356283
    Trouwens, van die site (over de Lint-41):
    quote:
    Dit type treinstel wordt ook gebruikt bij het O.V. Bedrijf Syntus welke op vrijwel iedere spoorlijn in de achterhoek de trein verbindingen verzorgd. De reizigers vinden het erg prettig materieel.
    Mag ik hier even hartelijk om lachen?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 27 april 2006 @ 20:51:00 #187
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37357310
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:19 schreef MREn het volgende:
    Trouwens, van die site (over de Lint-41):
    [..]

    Mag ik hier even hartelijk om lachen?
    Ja, dan doe ik mee!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      donderdag 27 april 2006 @ 20:53:11 #188
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37357364
    ja cool ik lach mee

    al was het maar om het mongoloïde taalgebruik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 21:18:09 #189
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37358183
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    [/Lovers mode]
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      donderdag 27 april 2006 @ 21:20:22 #190
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37358241
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
    Friezen die houden van luchtfietserij, taal- en spelfouten, kunnen zich bij dit ambitieuze project melden: http://www.rail2go.com/
    wel een mooie openingspagina: sporen van niks naar nergens
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 21:21:05 #191
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37358265
    Volgens mij is het een verlate 1 april grap...
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
    pi_37359501
    doe dan een nuttige lijn :/
      donderdag 27 april 2006 @ 22:03:17 #193
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37359683
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
    doe dan een nuttige lijn :/
    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37359868
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:

    [..]

    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    iets wat iig meer kans van slagen heeft
      donderdag 27 april 2006 @ 22:09:46 #195
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37359930
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    iets wat iig meer kans van slagen heeft
    Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37360208
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:09 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Het is ook de site van een kereltje van 18 ofzo met nogal wilde plannen geloof ik... vroeger wilde hij een stichting wadloper ofzo oprichten, maar dat is ook nooit verder gekomen dan een website en een grote bek geloof ik.
    vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
      donderdag 27 april 2006 @ 22:19:42 #197
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37360345
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    vroegah lag er trouwens al een lijn tussen emmen en assen weetniet wat daar nog van over is maar dat is toch een stuk rendabeler te halen?
    Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37360503
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zou in elk geval de verbinding Zwolle-Meppel niet zo kwetsbaar maken...
    mja en dan vanaf groningen - drachten - heerenveen - etc doen en dan vanaf emmen naar drachten rijden via assen oid :p
      donderdag 27 april 2006 @ 22:31:56 #199
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37360785
    Nou bijvoorbeeld

    Maar goed, Leeuwarden is ook nog steeds niet op het landelijk autosnelwegnet aangesloten, dus jah
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 22:44:19 #200
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37361247
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 22:03 schreef MREn het volgende:

    [..]

    zoals...?

    Emmen-Assen? Lelystad-Dronten-Heerenveen-Drachten-Groningen? Eindhoven-Nijmegen? Breda-Utrecht? Alkmaar-Leeuwarden?
    (Ht-)Boxtel-Veghel-Uden
    Ht-Vlijmen-(Nieuwkuijk-)Drunen-Waalwijk-Raamsdonksveer-Lage Zwaluwe(-Dordrecht)


    Kga eens een website bouwen denk ik

    Overigens is Boxtel-Uden niet eens zo irreeel. De provincie wil er weer geld in gaan steken.
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      donderdag 27 april 2006 @ 22:51:28 #201
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37361532
    geweldig, weer een intern koplijntje, na Rhenen en hofplein.. Doortrekken, of OPHEFFEN godverdomme
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 27 april 2006 @ 22:53:16 #202
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_37361621
    Kijkende op de spoorkaart zit je niet eens zo ver van cuijk af...
    [/fantasiemode]
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
      vrijdag 28 april 2006 @ 01:56:05 #203
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_37365963
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:


    Mat 54 | Mat 64

    Mat 64 | Mat 54

    Mat 64| Mat 54 | Mat 46
    bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/

    [ Bericht 45% gewijzigd door Fred op 28-04-2006 02:03:57 ]
    So we just called him Fred
    pi_37366019
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

    [afbeelding]
    Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:39:56 #205
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37371630
    ns.nl is dood
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:40:17 #206
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_37371640
    Thanks voor de opheldering over de Mat 64 in ouderwets kleurenschema op Arnhem CS!
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:39:20 #207
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37373126
    die onderste foto is wel vet trouwens

    Mat 54
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:55 #208
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37373193
    Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
      vrijdag 28 april 2006 @ 12:48:55 #209
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37373381
    Ik heb er vaak zat in gereden op de IJssellijn lachen, in de zomer door de hele trein heen rennen en op alle balkons de deuren open trekken Conducteur erachteraan om alles weer dicht te doen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 13:59:33 #210
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37375676
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
    Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37378490
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    o?
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:42:11 #212
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37378876
    En van het mat. front nog wat nieuws:
    DDM-1 wordt definitief gereviseerd
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:43:22 #213
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37378915
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
    Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
    Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.
    (hoewel niet officieel )
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_37382222
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
    Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
    Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.
      vrijdag 28 april 2006 @ 18:39:00 #215
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37384545
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:

    [..]

    Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 18:44:02 #216
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_37384667
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 28 april 2006 @ 19:01:18 #217
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37385161
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
    Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 19:08:23 #218
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37385365
    Overigens was ProRail weer goed aan het kloten vanmiddag: de trein van 15.49u van Utrecht naar Rotterdam stond met +5 op de CTA, wat natuurlijk +10 werd, vervolgens nog langs het perron de eerste stop.

    Daarna gesukkel achter een stoptrein of zo, en bij Gouda Goverwelle presteerde de treindienstleider het om de IC het spoor op te sturen waar de stoptrein naar Gouda en verder zijn vertrektijd (over vier minuten) stond af te wachten. Al met al dus lekker veel vertraging, waarna de trein na Rotterdam Alexender op last van ProRail bijsturing werd opgeheven. Er waren heel veel heel erg blije mensen op het perron. Wat een gepruts!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37386519
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:00 #220
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37387340
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
    Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
    Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:20 #221
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37387348
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
    Jij ook al?
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:56:07 #222
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37388311
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
    Schiet es op dan

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37389378
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
    Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

    [afbeelding]
    Mat 54 | Mat 64
    [afbeelding]
    Mat 64 | Mat 54
    [afbeelding]
    Mat 64| Mat 54 | Mat 46
    bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
    Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)
    pi_37389905
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    En van het mat. front nog wat nieuws:
    DDM-1 wordt definitief gereviseerd
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.

    bron met wat meer achtergrond info
      vrijdag 28 april 2006 @ 22:12:05 #225
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37390341
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
    het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37391011
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?
      vrijdag 28 april 2006 @ 22:37:43 #227
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37391064
    Nou ja, dat zou best kunnen, dat weet ik niet Maar kijk, zoiets als de blauwe engel, dat was gewoon living history geworden en uiteindelijk is op 1-6-2002 de laatste uit de reguliere dienst gehaald. Wel een beetje het einde van een tijdperk, en zo'n "gevoel" heb ik gewoon helemaal niet bij mat64
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:21:56 #228
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37392204
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
    Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:24:07 #229
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37392270
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
    De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar mee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37392744
    Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
      vrijdag 28 april 2006 @ 23:59:49 #231
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37393049
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
    Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
    Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

    Maar lollig is het wel
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_37393089
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

    Maar lollig is het wel
    ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

    in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

    en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

    (komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
      zaterdag 29 april 2006 @ 00:09:10 #233
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_37393284
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

    in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

    en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

    (komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
    Ah, ok, excuses!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 29 april 2006 @ 00:11:34 #234
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37393353
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:

    Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_37393540
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:

    [..]

    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuw
    pi_37394763
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
    En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
    Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.

    Ook leuk: vanwege computerstoring geen treinverkeer ten zuiden van Eindhoven en Venlo om 22.25 op de ARGOS-schermen in Mt. De IC van 22.29 naar Asd werd opgeheven, vijf minuten later toch weer ingelegd. Zooi dat af kwam had +5 (paar stoppers) tot +15 (een IC), verder weinig opgemerkt. De nachtkalk was ook een paar minuten te laat, verder niks schokkends. Leuke storing dan .
      zaterdag 29 april 2006 @ 02:02:14 #237
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37394931
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
    Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      zaterdag 29 april 2006 @ 08:49:04 #238
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37396274
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:

    Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
    Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_37400986
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
    denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
      zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:11 #240
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_37401530
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

    denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
    Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')