abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:23:09 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061567
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061681
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:30:40 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061804
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061830
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:39:34 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062069
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37062099
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnen
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:42:19 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062161
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100

[ Bericht 36% gewijzigd door MREn op 18-04-2006 14:47:55 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:54:36 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37067839
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Wegwijzers erbij gepakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:57:54 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37067903
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wegwijzers erbij gepakt?
Mens kan niet alles uit het hoofd weten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:02:35 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37068023
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Mens kan niet alles uit het hoofd weten
Nee, klopt, heb je abonnement op die dingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37073002
ok Hoeveel DH-1 / 2 stelletjes zijn er eigenlijks?

ik kom zelf op 50 uit

31 2tjes, en 19 1tjes

[ Bericht 59% gewijzigd door Ou-Tannu op 18-04-2006 20:19:37 ]
pi_37073322
Er staat een mooie animatie op de ns site over een bezoek aan mijn mooie Amsterdam op koninginedag
pi_37073463
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
pi_37073515
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:20 schreef mdeen het volgende:
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:26:51 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37073757
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 april 2006 @ 20:27:19 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37073775
Bij mijn weten rijden ze allemaal nog. Nu staan er natuurlijk wel enkele in verschillende werkplaatsen, maar er is niet een DH treinstel afgeschreven, ondanks dat ze soms serieuze botsingen hebben meegemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37073796
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
kon er ook niks over vinden dat er een stel naar de treinenhemel gegaan is.

Technisch goede treintjes dan?
pi_37074025
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
pi_37074109
dunbevolkt gebied met veel overwegen lijkt mij
pi_37074401
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef mdeen het volgende:
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
ach dr zijn toch een paar goed mishandeld?

ach strax mogen ze toch naar de treinenhemel
pi_37074676
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:14:57 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37075603
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
Die in de sloot was de nachtelijke aanrijding met de koeien, dat was een rotklap. En verder kunnen ze veel in de werkplaatsen van NedTrain.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37076131
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
waar zijn die foto's dan?

dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar gesloopt stuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:36:57 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37076435
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar zijn die foto's dan?

dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar gesloopt stuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
De 1303 in Weesp!

Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.

Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 april 2006 @ 21:55:52 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37077297
Op Niels zn wadloper pagina staat de geschiedenis van de wadloper. Hieronder enkele ongelukken met de wadloper
quote:
mei 1985
Op 21 mei 1985 kwam de 3231 te Uithuizermeeden in botsing met de 2467. Beide liepen daarbij zware schade op. In dezelfde maand kwam de 3205 tussen Winsum en Sauwerd in botsing met een tractor. De minst beschadigde bakken B 3231 en Bz 3205 werden gecombineerd en kwamen als treinstel 3231 weer in dienst. Het herstel van de Bz 3231 duurde ruim twee jaar. Door Talbot Uerdingen werd een nieuwe kop geleverd, welke door de Hoofdwerkplaats Tilburg op de Bz 3231 werd geplaatst. Op 21 juni 1987 kwamen de B 3205 en Bz 3231 als het treinstel 3205 weer in dienst.

29 juli 1988
De 3204 kwam op 29 juli 1988 onzacht in aanraking met een zandauto, waarbij de chauffeur en de machinist het leven lieten.

24 februari 1993
Op 24 februari 1993 ontspoordde de 3209 te Groningen, waarbij één bak dwars op het spoor kwam te staan.

15/16 september 1994
In de nacht van 15 op 16 september 1994 botste een lege trein, bestaande uit de 3110, 3209, 3214, 3111 en Koploper 4090 tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tietjerk op een kudde koeien. De 3110 en 3209 ontspoorden en kantelden naast het spoor. Ook één bak van de 3214 raakte het spoor bijster. De 3110 en 3209 waren zo zwaar beschadigd dat ze per dieplader naar de werkplaats in Tilburg werden vervoerd. De 3209 werd op 3 oktober 1994 binnengenomen voor herstel, de 3110 volgde op 10 november 1994. Op 23 maart 1995 werd de 3110 afgeleverd, de 3209 werd op 1 juni 1995 afgeleverd.

14/15 december 1995
In de nacht van 14 op 15 december 1995 kwamen de 3114 en 3103 in Leeuwarden bij het achteruit rangeren in aanraking met een door de wind verplaatste Fccppss zelflosser. De zijwand van de 3103 werd door een buffer van de zelflosser opengereten. De 3114 bleef ongedeerd. Het beschadigde motorrijtuig werd op 15 december om 12:49 in opzending meegezonden naar Groningen.
De wadloper heeft dus zeker enkele ongemakken gehad. Ik verbaas me erover dat er bij de ontsporing tussen Leeuwarden en Tytsjerk een koploper betrokken was. Kwam dat vroeger wel vaker voor dat er een koploper zo in opzending was?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37078554
Wie kent Riekje uit Waterhuizen ?

Daar is namelijk voor haar huis ook eens een dh stel uit de wissels gevlogen
rechtstreeks de sloot in.


maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_37078718
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1303 in Weesp!

Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.

Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
zoek dat verhaal dr ook es bij dan?
pi_37079427
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:19 schreef verzameldirk het volgende:
maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.
pi_37081970
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:

[..]

En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou

ik bedoel dus ;

een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.

[ Bericht 8% gewijzigd door verzameldirk op 19-04-2006 00:39:28 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_37083936
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:34 schreef verzameldirk het volgende:
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
quote:
ik bedoel dus ;

een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.
Dat is nog evengoed kort door de bocht.
pi_37085335
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:44 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
[..]

Dat is nog evengoed kort door de bocht.
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
  woensdag 19 april 2006 @ 03:32:36 #183
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37085507
quote:
Op woensdag 19 april 2006 02:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
Mwa, ze zijn ontworpen om 20 jaar mee te kunnen en Arriva heeft er ook geen cent meer voor over dan noodzakelijk om ze rijdend te houden. En terecht natuurlijk, de reiziger verdient wel beter, en tweede hands kan je die dingen toch nergens kwijt, kan je ze net zo goed oprijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 09:31:13 #184
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37087529
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
  woensdag 19 april 2006 @ 10:39:17 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37089129
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
Wat mij betreft wordt het een sleepje van dit spul:





[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 19-04-2006 11:21:01 (een -> het) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37089449
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt een een sleepje van dit spul:

[afbeelding]

eens
pi_37090462
Wat picca's van het Stoomdepot in Rotterdam:











pi_37090651
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/
pi_37091017
En een dagje spoorwegmuseum als standaard voor een ieder hier

























pi_37091125
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/
Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
pi_37091181
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
Moet eigenlijk leren maar ach ja
  woensdag 19 april 2006 @ 14:58:27 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37095809
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:57 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Moet eigenlijk leren maar ach ja
Eigenlijk moet ik werken, maar ach ja...

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 19-04-2006 15:06:58 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 16:10:42 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37098225
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen

Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37098716
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?

bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
  woensdag 19 april 2006 @ 16:25:28 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37098792
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?

bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?

Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37098850
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?

Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit
spoortje delen
  woensdag 19 april 2006 @ 16:35:33 #197
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37099132
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
pi_37099937
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit
spoortje delen
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
pi_37101041
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
geen idee?

Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam

en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?

normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
  woensdag 19 april 2006 @ 17:30:00 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101043
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:35 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
Hoe laat?

Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)

[ Bericht 18% gewijzigd door MREn op 19-04-2006 17:37:37 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 17:39:01 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37101302
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen

Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 17:46:05 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101498
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
19 april 2006

Het seinwezen in Nederland

De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.

http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm

Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.

Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006

Belevenissen van een museumloc machinist

Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.

Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 17:46:08 #203
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_37101499
NVBS
  woensdag 19 april 2006 @ 17:48:02 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101552
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef Hr-Flip het volgende:
NVBS
Ook present soms?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 17:48:12 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37101556
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef MREn het volgende:

[..]

19 april 2006

Het seinwezen in Nederland

De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.

http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm

Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.

Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006

Belevenissen van een museumloc machinist

Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.

Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
Klinkt interessant die seinwezen-lezing! Ook de voorstelling van Bernd-Jan Kraan lijkt me grappig, even zien of ik dan tijd heb en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 17:49:34 #206
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37101596
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe laat?

Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)
rond 9 uur sochtends
pi_37101636
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
  woensdag 19 april 2006 @ 18:13:10 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37102251
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:51 schreef Carport het volgende:
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
Inderdaad...maar het goede nieuws: 08:01 en 10:01 is weer IRM
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37103232
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen idee?

Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam

en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?

normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.

pi_37103341
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.

[afbeelding]
mja, aangezien de stootjuk op spoor 4 tot 2x toe een beste klap gehad heeft,

ach zo`n DH2tje neemt toch niet zo veel ruimte in, maar t wordt wel krap als je er nog 2 ICM3 achter wil persen
pi_37105391
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
pi_37114606
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
He! Die animatie lijkt op die van de ns over koninginnedag Adam
pi_37114671
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Maar HOV gisteren al gelezen
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is

Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:54:53 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37115874
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
wordt inderdaad niet veel meer.
Volgende de plannen is het onderdeel van randstadrail, het komt er dus op neer dat in je hartje Den Haag op de tram stapt en in Zoetermeer of Rotterdam-Zuid op kan stappen.

Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar volgensmij wordt dit systeem enorm onbetrouwbaar en zeer storingsgevoelig worden.
So we just called him Fred
pi_37116995
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...
  donderdag 20 april 2006 @ 03:53:52 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37117311
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:37 schreef the_disheaver het volgende:
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...

ACTS 6700?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 03:55:16 #217
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37117317
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

En je meld niet even dat er een nieuwe editie is
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37123090
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

En je meld niet even dat er een nieuwe editie is

Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
Na een conditieritje wordt het materieel dan ook weer op de Dijksgracht geparkeerd.
pi_37123848
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
pi_37123867
quote:
Op donderdag 20 april 2006 03:55 schreef MREn het volgende:

[..]

En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?
Ik had me wel een x aangemeld maar heb geen mailtje ontvangen
pi_37124394
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:36 schreef Willy84 het volgende:
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
pi_37125445
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:55 schreef Carport het volgende:

[..]

Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
[..]

De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
wou al zeggen, laat die krakeling maar 2 kanten uit blijven rijden ipv te keren en weer terug te rijden, vind t altijd wel makkelijk als ik bij vrienden daar ben :p

maar zo als die animatie er uit ziet ist gewoon triest :p
pi_37132149
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
  donderdag 20 april 2006 @ 16:59:16 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37132309
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef Willy84 het volgende:
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
Nee, conditieritje is gewoon de zaak aan een loc knopen en even een slagje Zwolle rijden ofzo.

Het ICK dat na de winterproblemen in is gezet, is trouwens nooit terug gegaan naar de Dgr, maar stilletjes in vaste dienst gekomen.
Rest van het ICK zal door het toegenomen aantal treinen miv DRGL2007 ook weer allemaal in dienst gaan, samen met een hoop locs die nu nog aan de kant staan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37132419
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
pi_37132709
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef Willy84 het volgende:
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
komt voor ja!
pi_37134245
Klopt t dat Wadlopertje 3103 nog NS logotjes heeft? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:13:23 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37134553
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 18:17:23 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37134645
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37134997
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
  donderdag 20 april 2006 @ 18:31:20 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135019
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
Ongetwijfeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135054
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
  donderdag 20 april 2006 @ 18:36:47 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135137
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135200
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
  donderdag 20 april 2006 @ 18:45:51 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135368
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Mwa, dat is ook nog niet gezegd.

Een stel als DM'90 is een stuk couranter (net 10 jaar oud) dan plan U's van meer dan 40 jaar oud, dus in die zin zijn andere maatschappijen er wellicht nog blij mee.

Misschien als er met DRGL2007/2009 weer een materieeltekort ontstaat door de vele extra treinen, het uit elkaar vallen van mat '64 en de verwachte lage levering van AnsaldoBreda waardoor ICR bij NSR wegblijft, is er wellicht nog op wat geīsoleerde lijntjes vervoer mee mogelijk (zoals met de plan U's drie jaar geleden). Al verwacht ik dat dat gat eerder opgevuld gaat worden door verbouwde citypendels van de stadslijn.

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:49:35 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37135465
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Dat vrees ik wel ja. Buffels zijn goede treinstellen. Het is alleen jammer dat ze waarschijnlijk de economische levensduur niet gaan halen, tenzij er net zoiets zal gebeuren als met Plan U gebeurd is. Inzetten op trajecten zoals Groningen-Zwolle vv. Moeten er overigens wel assentellers geplaatst worden, omdat anders zo'n stel mogelijk niet gedetecteerd wordt.

Het materieel dat anders op deze lijn gereden zou hebben, kan dan elders ingezet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 19:28:38 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136625
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:45 schreef MREn het volgende:

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
dat zou wel erg cool zijn trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:33:07 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37136760
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat zou wel erg cool zijn trouwens
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees

Overigens is één van NS-plannen aangaande het noorden het doortrekken van Gn-Shl naar Gvc en rijden via Lls ipv Amf. Treinen uit Lw/Hr via Zl en Amf naar Rtd. En Wolvega IC-station

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 19:38:55 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136960
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:44:25 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137153
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
IC's 2x per uur tot Gn, 2x per uur tot Lls (plus die 2 naar Gn) en 2x per uur tot Alm.

Samen 6 IC's per uur naar Alm...lijkt me niet overdreven gezien de woon-werk relatie Alm-Asd/Shl. Vervoersstroom wordt geschat op 26.200.
Tegen 21.400 voor Noord-Nederland <-> midden/oost Nederland (Veluwelijn, IJssellijn), en 3.600 Noord-Nederland <-> Asd/Shl (Hanzelijn).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137371
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
  donderdag 20 april 2006 @ 19:55:46 #242
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137528
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 20:03:30 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37137775
van wanneer is dat laatste kaartje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 20:04:54 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137816
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
van wanneer is dat laatste kaartje?
maart 2006
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137997
Ziet er cool uit eindelijk eens wat vernieuwing in het lijnennet bij NS
pi_37139180
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
[afbeelding]


even de Qliner 315 er compleet opgekladderd :'D

die zou vervangen worden met de ZZL
  donderdag 20 april 2006 @ 20:53:32 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37139693
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37139705
Hoogtepunt van Joure
pi_37139718
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Zoals 1,5 week geleden op zondag
  donderdag 20 april 2006 @ 20:54:48 #250
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139739
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunt van Joure
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 20:57:13 #251
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139829
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Op Zwolle zal niet snel gebeuren, maar vooral Zwolle-Meppel zou een ramp zijn. Gelukkig gebeurt daar bijna nooit iets.

Alternatief: vanaf Almelo rijdt een bus naar Hoogeveen, die kruist vast ook wel ergens de Emmerlijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37139837
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
Rotondes zijn zooooo veilig, ik hoor t mn docent Verkeerstechniek nog zeggen
pi_37139891
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Op Zwolle zal niet snel gebeuren, maar vooral Zwolle-Meppel zou een ramp zijn. Gelukkig gebeurt daar bijna nooit iets.

Alternatief: vanaf Almelo rijdt een bus naar Hoogeveen, die kruist vast ook wel ergens de Emmerlijn.
De bus van Zwolle naar Meppel wil je in ieder geval niet in zitten. Dat stuk is nog onbewoonder dan Friesland
  donderdag 20 april 2006 @ 21:01:01 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139988
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Rotondes zijn zooooo veilig, ik hoor t mn docent Verkeerstechniek nog zeggen
Dat zijn ze op zich ook wel, alleen begin dan niet met allerlei gejank als dubbelbaansrotondes, al dan niet met additionele VRI's.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 21:01:40 #255
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140015
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

De bus van Zwolle naar Meppel wil je in ieder geval niet in zitten. Dat stuk is nog onbewoonder dan Friesland
Dat valt wel mee hoor...die lui zitten alleen allemaal binnen op zondag
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37140493
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
des te meer reden om een spoorlijn + station hier neer te gooien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 21:14:34 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37140505
Als Staphorst in de verre toekomst weer een station zou krijgen dan kunnen ze in ieder geval het station op zondag overslaan, want de enige persoon die op dat station dan uitstapt en weer instapt is de conducteur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37140541
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Als Staphorst in de verre toekomst weer een station zou krijgen dan kunnen ze in ieder geval het station op zondag overslaan, want de enige persoon die op dat station dan uitstapt en weer instapt is de conducteur
als je dr automatische wissels etc op gooit, sprinter er op, kan je 1 mans bediening doen, hoeft die zn zetel niet eens te verlaten
  donderdag 20 april 2006 @ 21:16:09 #259
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140556
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Als Staphorst in de verre toekomst weer een station zou krijgen dan kunnen ze in ieder geval het station op zondag overslaan, want de enige persoon die op dat station dan uitstapt en weer instapt is de conducteur
Maar stiekem valt dat best wel mee, op Rijssen wordt ook nog gewoon gestopt op zondag, en de meer progressieven stappen ook wel in de trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 22:11:40 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37143411
Wie heeft er trouwens nog leuke suggesties voor de namen van de nieuwe arrivatreinen?


Weet iemand ook of de NS in verband met de opendag van de vliegbasis Leeuwarden op 16 en 17 juni dubbeldekkers naar het noorden in gaat zetten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37143726
edit


Dubbeldekkers naar Leeuwarden, zou best kunnen, zullen dan neem ik aan wel de DDm / DD-AR worden. Die heb ik al wel ns gespot hier...

[ Bericht 72% gewijzigd door Zug-Chef op 20-04-2006 22:25:08 ]
pi_37144329
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
edit


Dubbeldekkers naar Leeuwarden, zou best kunnen, zullen dan neem ik aan wel de DDm / DD-AR worden. Die heb ik al wel ns gespot hier...
V-IRM ook wel
  donderdag 20 april 2006 @ 22:50:00 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37145079
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
edit


Dubbeldekkers naar Leeuwarden, zou best kunnen, zullen dan neem ik aan wel de DDm / DD-AR worden. Die heb ik al wel ns gespot hier...
Ik hoop het niet voor de Leeuwarders... DD-AR
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37145280
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik hoop het niet voor de Leeuwarders... DD-AR
wel even door de wasstraat dan eerst
pi_37145364
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Wie heeft er trouwens nog leuke suggesties voor de namen van de nieuwe arrivatreinen?


Weet iemand ook of de NS in verband met de opendag van de vliegbasis Leeuwarden op 16 en 17 juni dubbeldekkers naar het noorden in gaat zetten?
vorige keer wel dacht ik

volgens mij moet ik 1 dag uitterekken voor de open dag, en 1 dag voor de bussen en treinen en zo Nou ja met een beetje geluk mag ik naar een belsoten open dag van te voren, maar dat zoen we nog wel
pi_37145739
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Weet iemand ook of de NS in verband met de opendag van de vliegbasis Leeuwarden op 16 en 17 juni dubbeldekkers naar het noorden in gaat zetten?
Lijkt me niet in de Noord-Oost zonder verdere aanpassingen, want die diensten lopen allemaal in elkaar over op de knooppunten. Misschien een pendeldienst ergens?
pi_37159410
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:03 schreef Tfz het volgende:

[..]

Lijkt me niet in de Noord-Oost zonder verdere aanpassingen, want die diensten lopen allemaal in elkaar over op de knooppunten. Misschien een pendeldienst ergens?
mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:56:24 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37159695
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?
Een ICM die start in Leeuwarden kan op een dag Leeuwarden, Groningen, Enschede, Deventer, Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam aandoen (niet noodzakelijk in deze volgorde). En ook nog koppelen en ontkoppelen hier en daar. Dus als je daar een IRM tussendoor fietst, gaat er ongetwijfeld iets niet goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37159734
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een ICM die start in Leeuwarden kan op een dag Leeuwarden, Groningen, Enschede, Deventer, Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam aandoen (niet noodzakelijk in deze volgorde). En ook nog koppelen en ontkoppelen hier en daar. Dus als je daar een IRM tussendoor fietst, gaat er ongetwijfeld iets niet goed.
hmm, nja dat is ook een kwestie van plannen, gewoon de ICM bij zwolle laten stoppen, en dan alles overladen in een dubbeldekker
pi_37159824
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm, nja dat is ook een kwestie van plannen, gewoon de ICM bij zwolle laten stoppen, en dan alles overladen in een dubbeldekker
laat de roosendaal/zwolle dubbeldekker dan maar doorgaan naar leeuwarden ( zonder stops). als daar materieel voor is..
dag
pi_37159889
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:00 schreef petre86 het volgende:

[..]

laat de roosendaal/zwolle dubbeldekker dan maar doorgaan naar leeuwarden ( zonder stops). als daar materieel voor is..
mja dat kan ook

wel lekker omrijden via nijmegen dan :'P
pi_37159967
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja dat kan ook

wel lekker omrijden via nijmegen dan :'P
hoezo, die lijn gaat al via nijmegen? en je kan in zwolle dan daar ook in/overstappen he
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 april 2006 @ 14:32:22 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37160789
Heb je wel weinig tijd voor overstappen in Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37160859
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:04 schreef petre86 het volgende:

[..]

hoezo, die lijn gaat al via nijmegen? en je kan in zwolle dan daar ook in/overstappen he
drom, maar roosendaal - zwolle is volgens mij toch wel sneller via utrecht ?
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:38:50 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37160965
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
drom, maar roosendaal - zwolle is volgens mij toch wel sneller via utrecht ?
Rsd-Rtd-Ut-Zl is de snelste route, maar het scheelt maar een paar minuten met de (rechtstreekse) verbinding via Nm/Ah.
pi_37161714
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Rsd-Rtd-Ut-Zl is de snelste route, maar het scheelt maar een paar minuten met de (rechtstreekse) verbinding via Nm/Ah.
Aah Juist!
pi_37170350
weet iemand hier trouwens wat een Oranje Retour kost? de Ns site verteld het me niet
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:00:12 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37170775
wat is een Oranje Retour?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:05:23 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37170870
Oh dat. Lijkt me afhankelijk van waar je vandaan komt he Gewoon een retourtje wat (bijvoorbeeld gratis) ook geldig is in de metro etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37170968
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat. Lijkt me afhankelijk van waar je vandaan komt he Gewoon een retourtje wat (bijvoorbeeld gratis) ook geldig is in de metro etc
ah nja als of ze dan controleren,, hmm :p
pi_37171341
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?
Ik zeg net dat dat niet zomaar kan, omdat die stellen het hele land doorgaan en niet op Zwolle-Groningen/Leeuwarden blijven.
pi_37171980
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:25 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik zeg net dat dat niet zomaar kan, omdat die stellen het hele land doorgaan en niet op Zwolle-Groningen/Leeuwarden blijven.
nja gewoon tot zwolle met de ICM naar leeuwarden he, en de V-IRM pendelen tussen leeuwarden en zwolle
pi_37172997
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja gewoon tot zwolle met de ICM naar leeuwarden he, en de V-IRM pendelen tussen leeuwarden en zwolle
Zég dan wat je bedoelt. Ik kan me overigens niet meer herinneren wat er vorig jaar is gedaan. Reden er toen überhaupt pendeltreinen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Tfz op 22-04-2006 12:33:39 ]
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:07:29 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37186954


ja, op tijd weggesprongen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37189318
uniek model op marktplaats

inspectierijtuig NS omBC 11 in H0

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:59:02 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37189549
linkie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37191107
ben inderdaad met gering kennis
even naar marktplaats.nl gaan en intypen ns ombc
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:03:35 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37191444
naah lama anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37191526
deze dus

@ verzameldirk: euhm.... Hoe leg je het nut en principe van onderschriften uit?

[ Bericht 43% gewijzigd door Alexxxxx op 22-04-2006 19:11:10 ]
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:08:44 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37191606
mooie donkervoort, wel

en los van het feit dat dirk z'n sig ook niet klopt, nou weet je, laat ook maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37191704
ja, hele bijzondere donkervoort van de NS met spoorwielen ombouw

  zaterdag 22 april 2006 @ 19:13:54 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37191776
tering, 200 euro geboden voor een H0 rijtuigje... Zal wel een heel bijzonder ding zijn, maar dan nog..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37197022
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
tering, 200 euro geboden voor een H0 rijtuigje... Zal wel een heel bijzonder ding zijn, maar dan nog..
Dit is een motorrijtuig, geen rijtuig dus een voorloper van de blauwe engel,
in gebruik bij de directie als inspectierijtuig, zoals later de kameel.

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:18:19 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37197431
ja okee, vrij bijzonder idd maar kan je niet gewoon een matje 34 ombouwen tot zo'n ding?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37201659
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Alternatief: vanaf Almelo rijdt een bus naar Hoogeveen, die kruist vast ook wel ergens de Emmerlijn.
Hardenberg. Dankzij de nieuwe tijden sluit die bus ook nog eens mooi aan (op de sneltrein)
  zondag 23 april 2006 @ 13:07:04 #296
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37209185
Hoe zit het met 1e klas kaartjes als er busvervoer plaatsvindt? Ik dacht lekker te kunnen tukken vanochtend, werden we in bussen gepropt!
pi_37209728
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:07 schreef ROG het volgende:
Hoe zit het met 1e klas kaartjes als er busvervoer plaatsvindt? Ik dacht lekker te kunnen tukken vanochtend, werden we in bussen gepropt!
volgens mij heb je dan ook wel een vertraging van xx min? dan mag je toch wel centen terug vragen?
  zondag 23 april 2006 @ 13:28:38 #298
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37210185
Hm was een werktraject, Hoofddorp - Leiden.
pi_37210237
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:28 schreef ROG het volgende:
Hm was een werktraject, Hoofddorp - Leiden.
das imo nog vertraging

maar hoe het dan precies zit? i dunno mss iemand anders wel
  zondag 23 april 2006 @ 13:32:54 #300
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37210361
Ik vroeg het me ook pas achteraf af.
pi_37211295
Je kan alleen geld terug krijgen als de verstoring ongepland was. Werkzaamheden die aangekondigd zijn vallen daar niet onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')