Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabelerquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.
Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoorquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout danquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor
Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan![]()
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.
Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
Wegwijzers erbij gepakt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Mens kan niet alles uit het hoofd wetenquote:
Nee, klopt, heb je abonnement op die dingen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Mens kan niet alles uit het hoofd weten
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:20 schreef mdeen het volgende:
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
kon er ook niks over vinden dat er een stel naar de treinenhemel gegaan is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
ach dr zijn toch een paar goed mishandeld?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef mdeen het volgende:
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
Die in de sloot was de nachtelijke aanrijding met de koeien, dat was een rotklap. En verder kunnen ze veel in de werkplaatsen van NedTrain.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
waar zijn die foto's dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
De 1303 in Weesp!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar zijn die foto's dan?
dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar geslooptstuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
De wadloper heeft dus zeker enkele ongemakken gehad. Ik verbaas me erover dat er bij de ontsporing tussen Leeuwarden en Tytsjerk een koploper betrokken was. Kwam dat vroeger wel vaker voor dat er een koploper zo in opzending was?quote:mei 1985
Op 21 mei 1985 kwam de 3231 te Uithuizermeeden in botsing met de 2467. Beide liepen daarbij zware schade op. In dezelfde maand kwam de 3205 tussen Winsum en Sauwerd in botsing met een tractor. De minst beschadigde bakken B 3231 en Bz 3205 werden gecombineerd en kwamen als treinstel 3231 weer in dienst. Het herstel van de Bz 3231 duurde ruim twee jaar. Door Talbot Uerdingen werd een nieuwe kop geleverd, welke door de Hoofdwerkplaats Tilburg op de Bz 3231 werd geplaatst. Op 21 juni 1987 kwamen de B 3205 en Bz 3231 als het treinstel 3205 weer in dienst.
29 juli 1988
De 3204 kwam op 29 juli 1988 onzacht in aanraking met een zandauto, waarbij de chauffeur en de machinist het leven lieten.
24 februari 1993
Op 24 februari 1993 ontspoordde de 3209 te Groningen, waarbij één bak dwars op het spoor kwam te staan.
15/16 september 1994
In de nacht van 15 op 16 september 1994 botste een lege trein, bestaande uit de 3110, 3209, 3214, 3111 en Koploper 4090 tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tietjerk op een kudde koeien. De 3110 en 3209 ontspoorden en kantelden naast het spoor. Ook één bak van de 3214 raakte het spoor bijster. De 3110 en 3209 waren zo zwaar beschadigd dat ze per dieplader naar de werkplaats in Tilburg werden vervoerd. De 3209 werd op 3 oktober 1994 binnengenomen voor herstel, de 3110 volgde op 10 november 1994. Op 23 maart 1995 werd de 3110 afgeleverd, de 3209 werd op 1 juni 1995 afgeleverd.
14/15 december 1995
In de nacht van 14 op 15 december 1995 kwamen de 3114 en 3103 in Leeuwarden bij het achteruit rangeren in aanraking met een door de wind verplaatste Fccppss zelflosser. De zijwand van de 3103 werd door een buffer van de zelflosser opengereten. De 3114 bleef ongedeerd. Het beschadigde motorrijtuig werd op 15 december om 12:49 in opzending meegezonden naar Groningen.
zoek dat verhaal dr ook es bij dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1303 in Weesp!
Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.
Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:19 schreef verzameldirk het volgende:
maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jouquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:
[..]
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.![]()
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:34 schreef verzameldirk het volgende:
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou
Dat is nog evengoed kort door de bocht.quote:ik bedoel dus ;
een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,quote:Op woensdag 19 april 2006 00:44 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
[..]
Dat is nog evengoed kort door de bocht.
Mwa, ze zijn ontworpen om 20 jaar mee te kunnen en Arriva heeft er ook geen cent meer voor over dan noodzakelijk om ze rijdend te houden. En terecht natuurlijk, de reiziger verdient wel beter, en tweede hands kan je die dingen toch nergens kwijt, kan je ze net zo goed oprijden.quote:Op woensdag 19 april 2006 02:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
Wat mij betreft wordt het een sleepje van dit spul:quote:Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
quote:Op woensdag 19 april 2006 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt een een sleepje van dit spul:
[afbeelding]
Lekker leesvoer op deze saaie woensdagquote:Op woensdag 19 april 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/![]()
Moet eigenlijk leren maar ach jaquote:Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
Eigenlijk moet ik werken, maar ach ja...quote:
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?
bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruitquote:Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?
Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit![]()
spoortje delen
geen idee?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
Hoe laat?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:35 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen
Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
19 april 2006quote:Op woensdag 19 april 2006 17:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
Ook present soms?quote:Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef Hr-Flip het volgende:
NVBS
Klinkt interessant die seinwezen-lezing! Ook de voorstelling van Bernd-Jan Kraan lijkt me grappig, even zien of ik dan tijd heb en zo.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef MREn het volgende:
[..]
19 april 2006
Het seinwezen in Nederland
De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.
http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm
Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.
Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006
Belevenissen van een museumloc machinist
Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.
Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
rond 9 uur sochtendsquote:Op woensdag 19 april 2006 17:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe laat?
Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)
Inderdaad...maar het goede nieuws: 08:01 en 10:01 is weer IRMquote:Op woensdag 19 april 2006 17:51 schreef Carport het volgende:
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee?
Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam![]()
en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?
normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
mja, aangezien de stootjuk op spoor 4 tot 2x toe een beste klap gehad heeft,quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.
[afbeelding]
He! Die animatie lijkt op die van de ns over koninginnedag Adamquote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
En je meld niet even dat er een nieuwe editie isquote:
wordt inderdaad niet veel meer.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
quote:Op donderdag 20 april 2006 02:37 schreef the_disheaver het volgende:
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?quote:Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is![]()
Na een conditieritje wordt het materieel dan ook weer op de Dijksgracht geparkeerd.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is![]()
Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
Ik had me wel een x aangemeld maar heb geen mailtje ontvangenquote:Op donderdag 20 april 2006 03:55 schreef MREn het volgende:
[..]
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?![]()
Hoezo doelloos?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:36 schreef Willy84 het volgende:
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
wou al zeggen, laat die krakeling maar 2 kanten uit blijven rijden ipv te keren en weer terug te rijden, vind t altijd wel makkelijk als ik bij vrienden daar ben :pquote:Op donderdag 20 april 2006 12:55 schreef Carport het volgende:
[..]
Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
[..]
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
Nee, conditieritje is gewoon de zaak aan een loc knopen en even een slagje Zwolle rijden ofzo.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef Willy84 het volgende:
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
komt voor ja!quote:Op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef Willy84 het volgende:
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.
Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
Nergens vrees ik.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houdenquote:Op donderdag 20 april 2006 18:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Nergens vrees ik.
Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.
Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
Mwa, dat is ook nog niet gezegd.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Dat vrees ik wel ja. Buffels zijn goede treinstellen. Het is alleen jammer dat ze waarschijnlijk de economische levensduur niet gaan halen, tenzij er net zoiets zal gebeuren als met Plan U gebeurd is. Inzetten op trajecten zoals Groningen-Zwolle vv. Moeten er overigens wel assentellers geplaatst worden, omdat anders zo'n stel mogelijk niet gedetecteerd wordt.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
quote:Op donderdag 20 april 2006 18:45 schreef MREn het volgende:
Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]dat zou wel erg cool zijn trouwens
IC's 2x per uur tot Gn, 2x per uur tot Lls (plus die 2 naar Gn) en 2x per uur tot Alm.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world
Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmerquote:Op donderdag 20 april 2006 19:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer
en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken![]()
maart 2006quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 19:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.
Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
[afbeelding]
Zoals 1,5 week geleden op zondagquote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotondequote:
Op Zwolle zal niet snel gebeuren, maar vooral Zwolle-Meppel zou een ramp zijn. Gelukkig gebeurt daar bijna nooit iets.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Rotondes zijn zooooo veilig, ik hoor t mn docent Verkeerstechniek nog zeggenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
De bus van Zwolle naar Meppel wil je in ieder geval niet in zitten. Dat stuk is nog onbewoonder dan Frieslandquote:Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Op Zwolle zal niet snel gebeuren, maar vooral Zwolle-Meppel zou een ramp zijn. Gelukkig gebeurt daar bijna nooit iets.
Alternatief: vanaf Almelo rijdt een bus naar Hoogeveen, die kruist vast ook wel ergens de Emmerlijn.
Dat zijn ze op zich ook wel, alleen begin dan niet met allerlei gejank als dubbelbaansrotondes, al dan niet met additionele VRI's.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Rotondes zijn zooooo veilig, ik hoor t mn docent Verkeerstechniek nog zeggen![]()
Dat valt wel mee hoor...die lui zitten alleen allemaal binnen op zondagquote:Op donderdag 20 april 2006 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De bus van Zwolle naar Meppel wil je in ieder geval niet in zitten. Dat stuk is nog onbewoonder dan Friesland
des te meer reden om een spoorlijn + station hier neer te gooienquote:Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
als je dr automatische wissels etc op gooit, sprinter er op, kan je 1 mans bediening doen, hoeft die zn zetel niet eens te verlatenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Als Staphorst in de verre toekomst weer een station zou krijgen dan kunnen ze in ieder geval het station op zondag overslaan, want de enige persoon die op dat station dan uitstapt en weer instapt is de conducteur![]()
Maar stiekem valt dat best wel mee, op Rijssen wordt ook nog gewoon gestopt op zondag, en de meer progressieven stappen ook wel in de trein.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Als Staphorst in de verre toekomst weer een station zou krijgen dan kunnen ze in ieder geval het station op zondag overslaan, want de enige persoon die op dat station dan uitstapt en weer instapt is de conducteur![]()
V-IRM ook welquote:Op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
edit
Dubbeldekkers naar Leeuwarden, zou best kunnen, zullen dan neem ik aan wel de DDm / DD-AR worden. Die heb ik al wel ns gespot hier...
Ik hoop het niet voor de Leeuwarders... DD-ARquote:Op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
edit
Dubbeldekkers naar Leeuwarden, zou best kunnen, zullen dan neem ik aan wel de DDm / DD-AR worden. Die heb ik al wel ns gespot hier...
wel even door de wasstraat dan eerstquote:Op donderdag 20 april 2006 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik hoop het niet voor de Leeuwarders... DD-AR
vorige keer wel dacht ikquote:Op donderdag 20 april 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Wie heeft er trouwens nog leuke suggesties voor de namen van de nieuwe arrivatreinen?
Weet iemand ook of de NS in verband met de opendag van de vliegbasis Leeuwarden op 16 en 17 juni dubbeldekkers naar het noorden in gaat zetten?
Lijkt me niet in de Noord-Oost zonder verdere aanpassingen, want die diensten lopen allemaal in elkaar over op de knooppunten. Misschien een pendeldienst ergens?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Weet iemand ook of de NS in verband met de opendag van de vliegbasis Leeuwarden op 16 en 17 juni dubbeldekkers naar het noorden in gaat zetten?
mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?quote:Op donderdag 20 april 2006 23:03 schreef Tfz het volgende:
[..]
Lijkt me niet in de Noord-Oost zonder verdere aanpassingen, want die diensten lopen allemaal in elkaar over op de knooppunten. Misschien een pendeldienst ergens?
Een ICM die start in Leeuwarden kan op een dag Leeuwarden, Groningen, Enschede, Deventer, Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam aandoen (niet noodzakelijk in deze volgorde). En ook nog koppelen en ontkoppelen hier en daar. Dus als je daar een IRM tussendoor fietst, gaat er ongetwijfeld iets niet goed.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?
hmm, nja dat is ook een kwestie van plannen, gewoon de ICM bij zwolle laten stoppen, en dan alles overladen in een dubbeldekkerquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een ICM die start in Leeuwarden kan op een dag Leeuwarden, Groningen, Enschede, Deventer, Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam aandoen (niet noodzakelijk in deze volgorde). En ook nog koppelen en ontkoppelen hier en daar. Dus als je daar een IRM tussendoor fietst, gaat er ongetwijfeld iets niet goed.
laat de roosendaal/zwolle dubbeldekker dan maar doorgaan naar leeuwarden ( zonder stops). als daar materieel voor is..quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, nja dat is ook een kwestie van plannen, gewoon de ICM bij zwolle laten stoppen, en dan alles overladen in een dubbeldekker
mja dat kan ookquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:00 schreef petre86 het volgende:
[..]
laat de roosendaal/zwolle dubbeldekker dan maar doorgaan naar leeuwarden ( zonder stops). als daar materieel voor is..
hoezo, die lijn gaat al via nijmegen? en je kan in zwolle dan daar ook in/overstappen hequote:Op vrijdag 21 april 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat kan ook
wel lekker omrijden via nijmegen dan :'P
drom, maar roosendaal - zwolle is volgens mij toch wel sneller via utrecht ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:04 schreef petre86 het volgende:
[..]
hoezo, die lijn gaat al via nijmegen? en je kan in zwolle dan daar ook in/overstappen he
Rsd-Rtd-Ut-Zl is de snelste route, maar het scheelt maar een paar minuten met de (rechtstreekse) verbinding via Nm/Ah.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
drom, maar roosendaal - zwolle is volgens mij toch wel sneller via utrecht ?
Aah Juist!quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Rsd-Rtd-Ut-Zl is de snelste route, maar het scheelt maar een paar minuten met de (rechtstreekse) verbinding via Nm/Ah.
ah nja als of ze dan controleren,, hmm :pquote:Op vrijdag 21 april 2006 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat. Lijkt me afhankelijk van waar je vandaan komt heGewoon een retourtje wat (bijvoorbeeld gratis) ook geldig is in de metro etc
Ik zeg net dat dat niet zomaar kan, omdat die stellen het hele land doorgaan en niet op Zwolle-Groningen/Leeuwarden blijven.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien een dubbeldekker ipv ICM stammen?
nja gewoon tot zwolle met de ICM naar leeuwarden he, en de V-IRM pendelen tussen leeuwarden en zwollequote:Op vrijdag 21 april 2006 21:25 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik zeg net dat dat niet zomaar kan, omdat die stellen het hele land doorgaan en niet op Zwolle-Groningen/Leeuwarden blijven.![]()
Zég dan wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja gewoon tot zwolle met de ICM naar leeuwarden he, en de V-IRM pendelen tussen leeuwarden en zwolle
Dit is een motorrijtuig, geen rijtuig dus een voorloper van de blauwe engel,quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
tering, 200 euro geboden voor een H0 rijtuigje...Zal wel een heel bijzonder ding zijn, maar dan nog..
Hardenberg. Dankzij de nieuwe tijden sluit die bus ook nog eens mooi aan (op de sneltrein)quote:Op donderdag 20 april 2006 20:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Alternatief: vanaf Almelo rijdt een bus naar Hoogeveen, die kruist vast ook wel ergens de Emmerlijn.
volgens mij heb je dan ook wel een vertraging van xx min? dan mag je toch wel centen terug vragen?quote:Op zondag 23 april 2006 13:07 schreef ROG het volgende:
Hoe zit het met 1e klas kaartjes als er busvervoer plaatsvindt? Ik dacht lekker te kunnen tukken vanochtend, werden we in bussen gepropt!
das imo nog vertragingquote:Op zondag 23 april 2006 13:28 schreef ROG het volgende:
Hm was een werktraject, Hoofddorp - Leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |