abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 17:39:01 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37101302
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen

Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 17:46:05 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101498
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
19 april 2006

Het seinwezen in Nederland

De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.

http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm

Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.

Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006

Belevenissen van een museumloc machinist

Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.

Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 17:46:08 #203
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_37101499
NVBS
  woensdag 19 april 2006 @ 17:48:02 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101552
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef Hr-Flip het volgende:
NVBS
Ook present soms?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 17:48:12 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37101556
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef MREn het volgende:

[..]

19 april 2006

Het seinwezen in Nederland

De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.

http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm

Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.

Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006

Belevenissen van een museumloc machinist

Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.

Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
Klinkt interessant die seinwezen-lezing! Ook de voorstelling van Bernd-Jan Kraan lijkt me grappig, even zien of ik dan tijd heb en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 17:49:34 #206
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37101596
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe laat?

Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)
rond 9 uur sochtends
pi_37101636
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
  woensdag 19 april 2006 @ 18:13:10 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37102251
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:51 schreef Carport het volgende:
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
Inderdaad...maar het goede nieuws: 08:01 en 10:01 is weer IRM
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37103232
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen idee?

Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam

en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?

normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.

pi_37103341
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.

[afbeelding]
mja, aangezien de stootjuk op spoor 4 tot 2x toe een beste klap gehad heeft,

ach zo`n DH2tje neemt toch niet zo veel ruimte in, maar t wordt wel krap als je er nog 2 ICM3 achter wil persen
pi_37105391
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
pi_37114606
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
He! Die animatie lijkt op die van de ns over koninginnedag Adam
pi_37114671
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Maar HOV gisteren al gelezen
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is

Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:54:53 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37115874
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
wordt inderdaad niet veel meer.
Volgende de plannen is het onderdeel van randstadrail, het komt er dus op neer dat in je hartje Den Haag op de tram stapt en in Zoetermeer of Rotterdam-Zuid op kan stappen.

Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar volgensmij wordt dit systeem enorm onbetrouwbaar en zeer storingsgevoelig worden.
So we just called him Fred
pi_37116995
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...
  donderdag 20 april 2006 @ 03:53:52 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37117311
quote:
Op donderdag 20 april 2006 02:37 schreef the_disheaver het volgende:
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...

ACTS 6700?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 03:55:16 #217
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37117317
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

En je meld niet even dat er een nieuwe editie is
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37123090
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

En je meld niet even dat er een nieuwe editie is

Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
Na een conditieritje wordt het materieel dan ook weer op de Dijksgracht geparkeerd.
pi_37123848
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
pi_37123867
quote:
Op donderdag 20 april 2006 03:55 schreef MREn het volgende:

[..]

En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?
Ik had me wel een x aangemeld maar heb geen mailtje ontvangen
pi_37124394
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf

wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:36 schreef Willy84 het volgende:
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
pi_37125445
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:55 schreef Carport het volgende:

[..]

Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
[..]

De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
wou al zeggen, laat die krakeling maar 2 kanten uit blijven rijden ipv te keren en weer terug te rijden, vind t altijd wel makkelijk als ik bij vrienden daar ben :p

maar zo als die animatie er uit ziet ist gewoon triest :p
pi_37132149
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
  donderdag 20 april 2006 @ 16:59:16 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37132309
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef Willy84 het volgende:
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
Nee, conditieritje is gewoon de zaak aan een loc knopen en even een slagje Zwolle rijden ofzo.

Het ICK dat na de winterproblemen in is gezet, is trouwens nooit terug gegaan naar de Dgr, maar stilletjes in vaste dienst gekomen.
Rest van het ICK zal door het toegenomen aantal treinen miv DRGL2007 ook weer allemaal in dienst gaan, samen met een hoop locs die nu nog aan de kant staan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37132419
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
pi_37132709
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef Willy84 het volgende:
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
komt voor ja!
pi_37134245
Klopt t dat Wadlopertje 3103 nog NS logotjes heeft? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:13:23 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37134553
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 18:17:23 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37134645
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37134997
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
  donderdag 20 april 2006 @ 18:31:20 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135019
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
Ongetwijfeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135054
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
  donderdag 20 april 2006 @ 18:36:47 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135137
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135200
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
  donderdag 20 april 2006 @ 18:45:51 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135368
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Mwa, dat is ook nog niet gezegd.

Een stel als DM'90 is een stuk couranter (net 10 jaar oud) dan plan U's van meer dan 40 jaar oud, dus in die zin zijn andere maatschappijen er wellicht nog blij mee.

Misschien als er met DRGL2007/2009 weer een materieeltekort ontstaat door de vele extra treinen, het uit elkaar vallen van mat '64 en de verwachte lage levering van AnsaldoBreda waardoor ICR bij NSR wegblijft, is er wellicht nog op wat geīsoleerde lijntjes vervoer mee mogelijk (zoals met de plan U's drie jaar geleden). Al verwacht ik dat dat gat eerder opgevuld gaat worden door verbouwde citypendels van de stadslijn.

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:49:35 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37135465
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Dat vrees ik wel ja. Buffels zijn goede treinstellen. Het is alleen jammer dat ze waarschijnlijk de economische levensduur niet gaan halen, tenzij er net zoiets zal gebeuren als met Plan U gebeurd is. Inzetten op trajecten zoals Groningen-Zwolle vv. Moeten er overigens wel assentellers geplaatst worden, omdat anders zo'n stel mogelijk niet gedetecteerd wordt.

Het materieel dat anders op deze lijn gereden zou hebben, kan dan elders ingezet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 19:28:38 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136625
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:45 schreef MREn het volgende:

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
dat zou wel erg cool zijn trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:33:07 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37136760
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat zou wel erg cool zijn trouwens
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees

Overigens is één van NS-plannen aangaande het noorden het doortrekken van Gn-Shl naar Gvc en rijden via Lls ipv Amf. Treinen uit Lw/Hr via Zl en Amf naar Rtd. En Wolvega IC-station

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 19:38:55 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136960
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:44:25 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137153
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
IC's 2x per uur tot Gn, 2x per uur tot Lls (plus die 2 naar Gn) en 2x per uur tot Alm.

Samen 6 IC's per uur naar Alm...lijkt me niet overdreven gezien de woon-werk relatie Alm-Asd/Shl. Vervoersstroom wordt geschat op 26.200.
Tegen 21.400 voor Noord-Nederland <-> midden/oost Nederland (Veluwelijn, IJssellijn), en 3.600 Noord-Nederland <-> Asd/Shl (Hanzelijn).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137371
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
  donderdag 20 april 2006 @ 19:55:46 #242
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137528
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 20:03:30 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37137775
van wanneer is dat laatste kaartje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 20:04:54 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137816
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
van wanneer is dat laatste kaartje?
maart 2006
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137997
Ziet er cool uit eindelijk eens wat vernieuwing in het lijnennet bij NS
pi_37139180
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
[afbeelding]


even de Qliner 315 er compleet opgekladderd :'D

die zou vervangen worden met de ZZL
  donderdag 20 april 2006 @ 20:53:32 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37139693
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37139705
Hoogtepunt van Joure
pi_37139718
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Zoals 1,5 week geleden op zondag
  donderdag 20 april 2006 @ 20:54:48 #250
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139739
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunt van Joure
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')