Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:10 schreef MREn het volgende:
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen
Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
19 april 2006quote:Op woensdag 19 april 2006 17:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klinkt leuk, jammer dat het zo ver weg is. Wie organiseert het?
Ook present soms?quote:Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef Hr-Flip het volgende:
NVBS
Klinkt interessant die seinwezen-lezing! Ook de voorstelling van Bernd-Jan Kraan lijkt me grappig, even zien of ik dan tijd heb en zo.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:46 schreef MREn het volgende:
[..]
19 april 2006
Het seinwezen in Nederland
De beveiliging van het treinverkeer is tot nu toe gebaseerd op wettelijke voorschriften uit 1863 en 1875. Reden genoeg om daarmee te beginnen. Door middel van dia’s en een dvd laat dhr. J.G.C. van de Meene zien dat een aantal principes uit die jaren nog altijd geldig is. Aan de orde komen de seinreglementen en de vertaling daarvan in seinbeelden, dus datgene wat de machinist ziet. Maar ook de seinhuiswachter / verkeersleider wordt niet vergeten: de wereld van de handelinrichtingen, bedieningstableaus en beeldschermen.
http://www.nvbs.com/Afdelingen/Twente.htm
Ook regelmatig in andere plaatsen te zien, vorige maand nog ergens in het westen geweest.
Misschien dit leuk voor westerlingen (is in Dordrecht):
16 mei 2006
Belevenissen van een museumloc machinist
Een diaprogramma door Bernd - Jan Kraan.
Als museumloc- en NS machinist zie je vaak gebeurtenissen op en langs de baan die de spoorhobbyist alleen maar in zijn vrije tijd ziet. Bernd - Jan heeft altijd een camera bij zich en daardoor niet-alledaagse dingen gefotografeerd. Zoals ritten van de lok 1202, rangeren in Deventer-haven en DE-2 op de lijn Alphen - Leiden.
rond 9 uur sochtendsquote:Op woensdag 19 april 2006 17:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe laat?
Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)
Inderdaad...maar het goede nieuws: 08:01 en 10:01 is weer IRMquote:Op woensdag 19 april 2006 17:51 schreef Carport het volgende:
Gepland zijn de treinen van 8:31, 9:01 en 9:31 allemaal met ICK
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.quote:Op woensdag 19 april 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee?
Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam![]()
en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?
normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
mja, aangezien de stootjuk op spoor 4 tot 2x toe een beste klap gehad heeft,quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens planning vertekt .17 vanaf spoor 3 en .35 vanaf spoor 4. De extra stopper van 17.02 vanaf spoor 5. Maar het is niet vanzelfsprekend dat een IC aankomt op spoor 5, maar het gebeurt wel vaker. In dat geval zou het wel kunnen wat je zegt.
[afbeelding]
He! Die animatie lijkt op die van de ns over koninginnedag Adamquote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
En je meld niet even dat er een nieuwe editie isquote:
wordt inderdaad niet veel meer.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
quote:Op donderdag 20 april 2006 02:37 schreef the_disheaver het volgende:
Het was een beetje donker, maar het was niet echt een moderne goederenloc vanacht bij zwolle. Leek meer een boot met ronde raampjes...
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?quote:Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is![]()
Na een conditieritje wordt het materieel dan ook weer op de Dijksgracht geparkeerd.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:02 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En je meld niet even dat er een nieuwe editie is![]()
Overigens stand erin als ik het me goed herinner. Dat er vandaag en gisteren conditie ritten zouden zijn geweest met het ICK mat. Op de Dijkgracht. Maar reed er vanmiddag ff met het sprintertje langs en alles stond er nog gewoon netjes.
Ik had me wel een x aangemeld maar heb geen mailtje ontvangenquote:Op donderdag 20 april 2006 03:55 schreef MREn het volgende:
[..]
En jij hebt je niet netjes aangemeld voor de gratis e-mail service om direct te horen te krijgen dat een nieuwe versie uit is?![]()
Hoezo doelloos?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://rjb.bikkelsinc.nl/zooi/zoetermeer2.swf
wordt lekker doelloos die zoetjemeer stadslijn als ik dat zo zie ?
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:36 schreef Willy84 het volgende:
Voorzover ik dat goed kon bekijken was alles onaangeroerd. Maar ik weet niet of iemand het spul ergens heeft zien rond rijden?
wou al zeggen, laat die krakeling maar 2 kanten uit blijven rijden ipv te keren en weer terug te rijden, vind t altijd wel makkelijk als ik bij vrienden daar ben :pquote:Op donderdag 20 april 2006 12:55 schreef Carport het volgende:
[..]
Hoezo doelloos?
Op dit moment ziet de Zoetermeer Stadslijn er hetzelfde uit, maar dan zonder die vertakking rechts. Overigens klopt de animatie niet helemaal, RandstadRail gaat naar mijn weten ook links- en rechtsom rijden (en keert dus niet vlak voor Centrum West).
[..]
De ICK-rijtuigen zijn wel gespot tijdens het conditieritje, ze hebben dus wel gereden.
Nee, conditieritje is gewoon de zaak aan een loc knopen en even een slagje Zwolle rijden ofzo.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef Willy84 het volgende:
Waar zijn de ICK rijguigen gespot dan? In de reizigersdienst of dat niet?
komt voor ja!quote:Op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef Willy84 het volgende:
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.
Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
Nergens vrees ik.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houdenquote:Op donderdag 20 april 2006 18:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Nergens vrees ik.
Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.
Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
Mwa, dat is ook nog niet gezegd.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Dat vrees ik wel ja. Buffels zijn goede treinstellen. Het is alleen jammer dat ze waarschijnlijk de economische levensduur niet gaan halen, tenzij er net zoiets zal gebeuren als met Plan U gebeurd is. Inzetten op trajecten zoals Groningen-Zwolle vv. Moeten er overigens wel assentellers geplaatst worden, omdat anders zo'n stel mogelijk niet gedetecteerd wordt.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
quote:Op donderdag 20 april 2006 18:45 schreef MREn het volgende:
Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]dat zou wel erg cool zijn trouwens
IC's 2x per uur tot Gn, 2x per uur tot Lls (plus die 2 naar Gn) en 2x per uur tot Alm.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world
Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmerquote:Op donderdag 20 april 2006 19:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer
en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken![]()
maart 2006quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 19:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.
Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
[afbeelding]
Zoals 1,5 week geleden op zondagquote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |