abonnement Unibet Coolblue
pi_37061377
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:23:09 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061567
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061681
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:30:40 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061804
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061830
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:39:34 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062069
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37062099
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnen
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:42:19 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062161
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100

[ Bericht 36% gewijzigd door MREn op 18-04-2006 14:47:55 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:54:36 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37067839
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Wegwijzers erbij gepakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:57:54 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37067903
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wegwijzers erbij gepakt?
Mens kan niet alles uit het hoofd weten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:02:35 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37068023
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Mens kan niet alles uit het hoofd weten
Nee, klopt, heb je abonnement op die dingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37073002
ok Hoeveel DH-1 / 2 stelletjes zijn er eigenlijks?

ik kom zelf op 50 uit

31 2tjes, en 19 1tjes

[ Bericht 59% gewijzigd door Ou-Tannu op 18-04-2006 20:19:37 ]
pi_37073322
Er staat een mooie animatie op de ns site over een bezoek aan mijn mooie Amsterdam op koninginedag
pi_37073463
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
pi_37073515
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:20 schreef mdeen het volgende:
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:26:51 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37073757
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 april 2006 @ 20:27:19 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37073775
Bij mijn weten rijden ze allemaal nog. Nu staan er natuurlijk wel enkele in verschillende werkplaatsen, maar er is niet een DH treinstel afgeschreven, ondanks dat ze soms serieuze botsingen hebben meegemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37073796
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
kon er ook niks over vinden dat er een stel naar de treinenhemel gegaan is.

Technisch goede treintjes dan?
pi_37074025
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
pi_37074109
dunbevolkt gebied met veel overwegen lijkt mij
pi_37074401
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef mdeen het volgende:
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
ach dr zijn toch een paar goed mishandeld?

ach strax mogen ze toch naar de treinenhemel
pi_37074676
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:14:57 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37075603
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
Die in de sloot was de nachtelijke aanrijding met de koeien, dat was een rotklap. En verder kunnen ze veel in de werkplaatsen van NedTrain.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37076131
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
waar zijn die foto's dan?

dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar gesloopt stuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:36:57 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37076435
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar zijn die foto's dan?

dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar gesloopt stuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
De 1303 in Weesp!

Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.

Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 april 2006 @ 21:55:52 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37077297
Op Niels zn wadloper pagina staat de geschiedenis van de wadloper. Hieronder enkele ongelukken met de wadloper
quote:
mei 1985
Op 21 mei 1985 kwam de 3231 te Uithuizermeeden in botsing met de 2467. Beide liepen daarbij zware schade op. In dezelfde maand kwam de 3205 tussen Winsum en Sauwerd in botsing met een tractor. De minst beschadigde bakken B 3231 en Bz 3205 werden gecombineerd en kwamen als treinstel 3231 weer in dienst. Het herstel van de Bz 3231 duurde ruim twee jaar. Door Talbot Uerdingen werd een nieuwe kop geleverd, welke door de Hoofdwerkplaats Tilburg op de Bz 3231 werd geplaatst. Op 21 juni 1987 kwamen de B 3205 en Bz 3231 als het treinstel 3205 weer in dienst.

29 juli 1988
De 3204 kwam op 29 juli 1988 onzacht in aanraking met een zandauto, waarbij de chauffeur en de machinist het leven lieten.

24 februari 1993
Op 24 februari 1993 ontspoordde de 3209 te Groningen, waarbij één bak dwars op het spoor kwam te staan.

15/16 september 1994
In de nacht van 15 op 16 september 1994 botste een lege trein, bestaande uit de 3110, 3209, 3214, 3111 en Koploper 4090 tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tietjerk op een kudde koeien. De 3110 en 3209 ontspoorden en kantelden naast het spoor. Ook één bak van de 3214 raakte het spoor bijster. De 3110 en 3209 waren zo zwaar beschadigd dat ze per dieplader naar de werkplaats in Tilburg werden vervoerd. De 3209 werd op 3 oktober 1994 binnengenomen voor herstel, de 3110 volgde op 10 november 1994. Op 23 maart 1995 werd de 3110 afgeleverd, de 3209 werd op 1 juni 1995 afgeleverd.

14/15 december 1995
In de nacht van 14 op 15 december 1995 kwamen de 3114 en 3103 in Leeuwarden bij het achteruit rangeren in aanraking met een door de wind verplaatste Fccppss zelflosser. De zijwand van de 3103 werd door een buffer van de zelflosser opengereten. De 3114 bleef ongedeerd. Het beschadigde motorrijtuig werd op 15 december om 12:49 in opzending meegezonden naar Groningen.
De wadloper heeft dus zeker enkele ongemakken gehad. Ik verbaas me erover dat er bij de ontsporing tussen Leeuwarden en Tytsjerk een koploper betrokken was. Kwam dat vroeger wel vaker voor dat er een koploper zo in opzending was?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37078554
Wie kent Riekje uit Waterhuizen ?

Daar is namelijk voor haar huis ook eens een dh stel uit de wissels gevlogen
rechtstreeks de sloot in.


maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_37078718
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

De 1303 in Weesp!

Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.

Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
zoek dat verhaal dr ook es bij dan?
pi_37079427
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:19 schreef verzameldirk het volgende:
maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.
pi_37081970
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:

[..]

En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou

ik bedoel dus ;

een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.

[ Bericht 8% gewijzigd door verzameldirk op 19-04-2006 00:39:28 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_37083936
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:34 schreef verzameldirk het volgende:
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
quote:
ik bedoel dus ;

een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.
Dat is nog evengoed kort door de bocht.
pi_37085335
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:44 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
[..]

Dat is nog evengoed kort door de bocht.
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
  woensdag 19 april 2006 @ 03:32:36 #183
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37085507
quote:
Op woensdag 19 april 2006 02:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
Mwa, ze zijn ontworpen om 20 jaar mee te kunnen en Arriva heeft er ook geen cent meer voor over dan noodzakelijk om ze rijdend te houden. En terecht natuurlijk, de reiziger verdient wel beter, en tweede hands kan je die dingen toch nergens kwijt, kan je ze net zo goed oprijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 april 2006 @ 09:31:13 #184
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37087529
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
  woensdag 19 april 2006 @ 10:39:17 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37089129
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
Wat mij betreft wordt het een sleepje van dit spul:





[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 19-04-2006 11:21:01 (een -> het) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37089449
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt een een sleepje van dit spul:

[afbeelding]

eens
pi_37090462
Wat picca's van het Stoomdepot in Rotterdam:











pi_37090651
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/
pi_37091017
En een dagje spoorwegmuseum als standaard voor een ieder hier

























pi_37091125
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/
Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
pi_37091181
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
Moet eigenlijk leren maar ach ja
  woensdag 19 april 2006 @ 14:58:27 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37095809
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:57 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Moet eigenlijk leren maar ach ja
Eigenlijk moet ik werken, maar ach ja...

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 19-04-2006 15:06:58 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 april 2006 @ 16:10:42 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37098225
Ik heb vakantie
Maar HOV gisteren al gelezen

Vanavond naar lezing over spoorwegbeveiliging, seinen, bediening etc. Liefhebbers: het is vlak bij het station van Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37098716
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?

bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
  woensdag 19 april 2006 @ 16:25:28 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37098792
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?

bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?

Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37098850
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?

Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit
spoortje delen
  woensdag 19 april 2006 @ 16:35:33 #197
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37099132
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
pi_37099937
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit
spoortje delen
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
pi_37101041
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
geen idee?

Stoptrein naar Groningen stond op t zelfde spoor als de IC vanaf Zwolle binnen kwam

en op Spoor 3 ging de IC toen net weg?

normaal gaat de IC van :17 op spoor 4 weg? en de :35 op spoor 5?
  woensdag 19 april 2006 @ 17:30:00 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37101043
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:35 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
Hoe laat?

Volgens planning heb je in elke trein IRM, mits je niet de IC's van 13:01, 14:01, 14:31, 16:01 of 16:31 neemt; die worden gereden met ICK. (gekeken tussen 12:00 en 18:05)

[ Bericht 18% gewijzigd door MREn op 19-04-2006 17:37:37 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')