provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd danquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabelerquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.
Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoorquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout danquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor
Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.
Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
Wegwijzers erbij gepakt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Mens kan niet alles uit het hoofd wetenquote:
Nee, klopt, heb je abonnement op die dingen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Mens kan niet alles uit het hoofd weten
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:20 schreef mdeen het volgende:
19 stuks DH-1 en 31 stuks DH-2.
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rijden ze ook nog allemaal? of zijn er al enkelen naar de schroothoop?
kon er ook niks over vinden dat er een stel naar de treinenhemel gegaan is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er nog geen een definitief naar de treinenhemel.
ach dr zijn toch een paar goed mishandeld?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef mdeen het volgende:
Dunbevolkt gebied en daardoor weinig aanrijdingen? De meest memorabele is toch wel de overbreningsrit waarbij ze een paar koeien zijn tegengekomen. Maar toch zijn ze weer opgebouwd.
Misschien zijn ze wel nodig.
Die in de sloot was de nachtelijke aanrijding met de koeien, dat was een rotklap. En verder kunnen ze veel in de werkplaatsen van NedTrain.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
waar zijn die foto's dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb anders foto's gezien met mesttanks inde cabine geboord en wadlopertjes die op de kop in de sloot naast het spoor lagen.... knap dat ze die weer rijdend hebben gekregen
De 1303 in Weesp!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar zijn die foto's dan?
dr is ook es een 1300 Eloc (geloof ik) ergens wezen zwemmen in de modder, die hebben ze maar gesloopt stuk onderplaat en een draaistel schijnen er nog te liggen
De wadloper heeft dus zeker enkele ongemakken gehad. Ik verbaas me erover dat er bij de ontsporing tussen Leeuwarden en Tytsjerk een koploper betrokken was. Kwam dat vroeger wel vaker voor dat er een koploper zo in opzending was?quote:mei 1985
Op 21 mei 1985 kwam de 3231 te Uithuizermeeden in botsing met de 2467. Beide liepen daarbij zware schade op. In dezelfde maand kwam de 3205 tussen Winsum en Sauwerd in botsing met een tractor. De minst beschadigde bakken B 3231 en Bz 3205 werden gecombineerd en kwamen als treinstel 3231 weer in dienst. Het herstel van de Bz 3231 duurde ruim twee jaar. Door Talbot Uerdingen werd een nieuwe kop geleverd, welke door de Hoofdwerkplaats Tilburg op de Bz 3231 werd geplaatst. Op 21 juni 1987 kwamen de B 3205 en Bz 3231 als het treinstel 3205 weer in dienst.
29 juli 1988
De 3204 kwam op 29 juli 1988 onzacht in aanraking met een zandauto, waarbij de chauffeur en de machinist het leven lieten.
24 februari 1993
Op 24 februari 1993 ontspoordde de 3209 te Groningen, waarbij één bak dwars op het spoor kwam te staan.
15/16 september 1994
In de nacht van 15 op 16 september 1994 botste een lege trein, bestaande uit de 3110, 3209, 3214, 3111 en Koploper 4090 tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tietjerk op een kudde koeien. De 3110 en 3209 ontspoorden en kantelden naast het spoor. Ook één bak van de 3214 raakte het spoor bijster. De 3110 en 3209 waren zo zwaar beschadigd dat ze per dieplader naar de werkplaats in Tilburg werden vervoerd. De 3209 werd op 3 oktober 1994 binnengenomen voor herstel, de 3110 volgde op 10 november 1994. Op 23 maart 1995 werd de 3110 afgeleverd, de 3209 werd op 1 juni 1995 afgeleverd.
14/15 december 1995
In de nacht van 14 op 15 december 1995 kwamen de 3114 en 3103 in Leeuwarden bij het achteruit rangeren in aanraking met een door de wind verplaatste Fccppss zelflosser. De zijwand van de 3103 werd door een buffer van de zelflosser opengereten. De 3114 bleef ongedeerd. Het beschadigde motorrijtuig werd op 15 december om 12:49 in opzending meegezonden naar Groningen.
zoek dat verhaal dr ook es bij dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 1303 in Weesp!
Zie ook: http://www.nicospilt.com/Weesp.htm.
Overigens dacht ik dat dat verhaal over een stuk trein in de modder opging voor een deel van een 2200 die bij Halfweg in de prut is gegleden.
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:19 schreef verzameldirk het volgende:
maar inderdaad de dh's zijn sterk
kun je nagaan, een blauwe engel reed maar een keer per
uur van Gn naar Rd en de wadloper 2 keer per uur
dus een verdubbeling van de draaiuren....
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jouquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:
[..]
En dus relatief gezien een kortere tijd tussen onderhoudsbeurten. Je redenering is nogal krom.
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:34 schreef verzameldirk het volgende:
kijk dat je mij niet begrijpt is rot voor jou
Dat is nog evengoed kort door de bocht.quote:ik bedoel dus ;
een blauwe engel ging ca 35 jaar mee, en de DH ruim 25 jaar, maar met
veel meer draaiuren.
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,quote:Op woensdag 19 april 2006 00:44 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hm, is het rot voor mij dat jij je niet goed kunt uitdrukken?
[..]
Dat is nog evengoed kort door de bocht.
Mwa, ze zijn ontworpen om 20 jaar mee te kunnen en Arriva heeft er ook geen cent meer voor over dan noodzakelijk om ze rijdend te houden. En terecht natuurlijk, de reiziger verdient wel beter, en tweede hands kan je die dingen toch nergens kwijt, kan je ze net zo goed oprijden.quote:Op woensdag 19 april 2006 02:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij zijn de DHtjes nog niet versleten? hoewel sommigen wel even een beurt mogen,
Wat mij betreft wordt het een sleepje van dit spul:quote:Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd hoelang onze trein morgen is naar ajax
eensquote:Op woensdag 19 april 2006 10:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt een een sleepje van dit spul:
[afbeelding]
Lekker leesvoer op deze saaie woensdagquote:Op woensdag 19 april 2006 11:40 schreef Willy84 het volgende:
Er is een nieuwe nieuwsbrief op http://www.hov-rn.nl/
Moet eigenlijk leren maar ach jaquote:Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lekker leesvoer op deze saaie woensdag
Eigenlijk moet ik werken, maar ach ja...quote:
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
mischien dat Alexxxx of een andere FOK!er uit Leeuwarden t weet wat ze op t CS daar doen?
bij spoor 4( geloof ik ) waren ze druk bezig?
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruitquote:Op woensdag 19 april 2006 16:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Gewoon regulier onderhoud zoals op elk station moet gebeuren?
Voordeel van Lw (en ook Es) is dat dat gewoon overdag kan, omdat er toch sporen genoeg zijn.
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja de ICM duwde bijna de DH2 naar groningen vooruit
spoortje delen
geen idee?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
treinen naar Groningen komen op spoor 5 <-> spoor 8... Misschien had het iets te maken met dat akkefietje wat hier plaatsvondt een week geleden ?
Hoe laat?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:35 schreef jorienvdherik het volgende:
morgen van rotterdam lombardijen naar eindhoven , weer lekker vanaf dord in een irm hopelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |