quote:Op maandag 17 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Wel weet ik (bijna) zeker dat Ese het enige station in Nederland is waarvan twee afwijkende namen op elke zijde van het verlichte bord staan
Nee, Hurdegaryp heeft de naam hardegarijp helemaal laten vallen (het dorp) Ze hebben het niet zo op Nederlandstalig daarquote:Op maandag 17 april 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ja joh heeft Hurdegaryp niet ook zo'n grap?
Och, wel grappig toch?quote:
Ik kom er regelmatig onderdoor met de fiets of op doorreis met de trein, maar heb er nog geen foto's van nu... wellicht dat ik er deze week nog kom, hoewel ik nog lekker een weekje vrij ben.quote:Op maandag 17 april 2006 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
anyway MREn, post eens pics van de Eschmarke?
Ik heb al 2 kaartjes gekocht a 12.95quote:Op maandag 17 april 2006 20:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mooie tip. Eens kijken hoevaak ik een weekend nog weg moet
Welke trajecten wil je gaan doen..??quote:Op maandag 17 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ik koop liever gewoon een Lentetoer
en ik zoek nog steeds gezelschap voor 7 mei
Ik heb het nog nagevraagd, dat lijstje is op zich niet vertrouwelijk of zulks.quote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:
Welke trajecten wil je gaan doen..??![]()
Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik hier weinig tot niets tegen kom over reizigers aantallen. Ik weet wel dat er heel ff een lijstje opgestaan heeft met reizigers aantallen. Maar deze werd er snel weer afgehaald vanwege gevoeligheiden ik was er net te laat bij
![]()
Boeit me strikt genomen vrij weinig, maar ik wil in elk geval Enschede - Gronau ff doen, het enige stuk in NL, en de enige buitenlandverbinding, die ik nog niet gehad heb. Chances are: rest van de dag beetje in het Syntusgebeuren blijven hangenquote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Welke trajecten wil je gaan doen..??![]()
Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik wil je wel mailenmaar kan je het ook hier posten dan kunnen de andere liefhebbers er ook van genieten
![]()
geen idee, maar dat kan je waarschijnlijk zelf het beste inschattenquote:Op maandag 17 april 2006 22:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.
Ik neem het risico iig liever niet.
hm dan zullen die 2 wadslopers ook wel een nieuwe bestemming krijgen? aangezien Arriva ze ook begint te dumpen tegen die tijdquote:Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47
Vond ik op een site. Wist ik nog niet
![]()
Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.quote:Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47
Vond ik op een site. Wist ik nog niet
![]()
Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?quote:Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Willy84 het volgende:
toch maar een mailtje gestuurdben benieuwd. Wat nou het grootste station is. Dacht dat het Utrecht CS was of toch Amsterdam CS
Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.quote:Op maandag 17 april 2006 23:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.
Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zittenquote:Op maandag 17 april 2006 23:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?
Als je de laatste bedoelt: dan is Utrecht het groots, met ong. 265.000 mensen per dag, dit tegen ong. 1,2 miljoen treinreizigers per dag.
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:02 schreef Willy84 het volgende:
http://tk.files.storage.m(...)yU0K4uCD_pXLA4SN2Kcc
Zo kan je hem ook markeren![]()
je kan zien dat er wel op gepoetst is.. maar anders vervangen ze de platen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
anders gewoon met een in het plaatkleurtje vervenquote:Op dinsdag 18 april 2006 01:28 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat de eerste zooi er gewoon bij de dagelijkse poetsbeurten afgaat, en als het te erg wordt of niet schoon kan, dat er dan wat betere middelen worden gebruikt. Van een beetje verf hoef je zo'n paneel niet te vervangen lijkt me.
De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:12 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zitten
ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.
Joh!quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000
hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Joh!Dit komt uit die lijst van JDude.
Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.quote:Op maandag 17 april 2006 23:57 schreef MREn het volgende:Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.
Dat het Linten zouden worden, was volgens mij ook al een tijdje bekend
andere linten mogen ook wel rood worden natuurlijkquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.
Op de vijfde plaatsquote:
Geen idee? Ik ben wel benieuwd!quote:En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
Zelfde met de oudere lijnbussen hier, stoelen zijn voor meer dan de helft gesloopt, maar rijd nog steeds, :/quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:01 schreef Willy84 het volgende:
[..]
zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.
Overigens valt dit nog reuze mee als je een ritje hebt gemaakt in de oudste metrostellen, hier in Amsterdam. Dat ze er uberhoupt nog mensen mee durven te vervoeren en er strippen voor durven vragen![]()
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heeft dat met kleurstelling te maken dan?
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oidquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:24 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)
Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verbandquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:43 schreef Tfz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.
Wrom nie?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oid
Wat natuurlijk wel belachelijk is omdat de provincie eerst met een belachelijke leeftijdseis NS met hun prima DM'90 stellen uit had gesloten. En het erge is, dat dus juist de achterhoek-stellen van Syntus ook niet aan die eisen voldoen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
Whehe! idd! je heb gelijk! roodschilderen die lintenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wrom nie?
Tiel = Betuwe = Flipje
Bessenjam > Rood
Frambozenjam > Rood
Kersenjam > Rood
Aardbeienjam > Rood
welke mafkees gaat daar met een GELE trein tussenin rijden?
Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verband
Aantal in/uit/over stappers niet alleen aantal instappers.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |