Mooie tip. Eens kijken hoevaak ik een weekend nog weg moetquote:Op maandag 17 april 2006 20:40 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Kopen kan nog t/m 28 april, maar ik denk dat het verstandig is om er snel bij te snel. Ik ga er morgen ook een paar kopen.
Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.quote:Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
Amsterdam zou inderdaad een goede kunnen zijn. De noordelijkste perrons zijn onlangs nog flink verleng dacht ik.quote:Op maandag 17 april 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.
3de keer dat ik dit linkje postquote:Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
Winnaar is Amsterdam Centraal met 680m (Amersfoort 639).quote:Op maandag 17 april 2006 20:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.
volgens een intern document van ProRail wat ik onlangs ergens wist op te scharrelen:quote:Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
kijk nogeens bij Nijmegen dan?quote:Op maandag 17 april 2006 20:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Winnaar is Amsterdam Centraal met 680m (Amersfoort 639).
Hier ben ik echt blij mee. Dit is wat ik zocht, ik heb er dus 3 keer overheen gelezenquote:Op maandag 17 april 2006 20:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
3de keer dat ik dit linkje post
http://www.prorail.nl/NR/(...)verzicht03042006.pdf
686/679 afh. van richtingquote:
Gbr en Ese ook zo uit het hoofd.quote:Op maandag 17 april 2006 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Kortste is trouwens Houten Castellum met 55 meter. Het enige station in NL met maar 1 stationsnaambord, no doubt
154-158 en 115 m respectively. Dat van 1 bordje zou kunnen, weet ik nietquote:
tering iddquote:Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef cootje_1983 het volgende:
Ik zie Sittard perron 3A/B 695 meter? Mijn broertje dacht dat Sittard het langste perron had, volgens mij heeft hij gelijk, of niet?
Dan klopt dat, wat ik krijg niets gevonden boven de 700m.quote:Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef cootje_1983 het volgende:
Ik zie Sittard perron 3A/B 695 meter? Mijn broertje dacht dat Sittard het langste perron had, volgens mij heeft hij gelijk, of niet?
Wel weet ik (bijna) zeker dat Ese het enige station in Nederland is waarvan twee afwijkende namen op elke zijde van het verlichte bord staanquote:Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
154-158 en 115 m respectively. Dat van 1 bordje zou kunnen, weet ik niet
695/(3*27) = 8quote:Op maandag 17 april 2006 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
695 meter is wel lang B)
hoeveel ICM3tjes kan je daar op kwijt?
quote:Op maandag 17 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Wel weet ik (bijna) zeker dat Ese het enige station in Nederland is waarvan twee afwijkende namen op elke zijde van het verlichte bord staan
Nee, Hurdegaryp heeft de naam hardegarijp helemaal laten vallen (het dorp) Ze hebben het niet zo op Nederlandstalig daarquote:Op maandag 17 april 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ja joh heeft Hurdegaryp niet ook zo'n grap?
Och, wel grappig toch?quote:
Ik kom er regelmatig onderdoor met de fiets of op doorreis met de trein, maar heb er nog geen foto's van nu... wellicht dat ik er deze week nog kom, hoewel ik nog lekker een weekje vrij ben.quote:Op maandag 17 april 2006 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
anyway MREn, post eens pics van de Eschmarke?
Ik heb al 2 kaartjes gekocht a 12.95quote:Op maandag 17 april 2006 20:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mooie tip. Eens kijken hoevaak ik een weekend nog weg moet
Welke trajecten wil je gaan doen..??quote:Op maandag 17 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ik koop liever gewoon een Lentetoer
en ik zoek nog steeds gezelschap voor 7 mei
Ik heb het nog nagevraagd, dat lijstje is op zich niet vertrouwelijk of zulks.quote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:
Welke trajecten wil je gaan doen..??![]()
Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik hier weinig tot niets tegen kom over reizigers aantallen. Ik weet wel dat er heel ff een lijstje opgestaan heeft met reizigers aantallen. Maar deze werd er snel weer afgehaald vanwege gevoeligheiden ik was er net te laat bij
![]()
Boeit me strikt genomen vrij weinig, maar ik wil in elk geval Enschede - Gronau ff doen, het enige stuk in NL, en de enige buitenlandverbinding, die ik nog niet gehad heb. Chances are: rest van de dag beetje in het Syntusgebeuren blijven hangenquote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Welke trajecten wil je gaan doen..??![]()
Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.quote:Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik wil je wel mailenmaar kan je het ook hier posten dan kunnen de andere liefhebbers er ook van genieten
![]()
geen idee, maar dat kan je waarschijnlijk zelf het beste inschattenquote:Op maandag 17 april 2006 22:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.
Ik neem het risico iig liever niet.
hm dan zullen die 2 wadslopers ook wel een nieuwe bestemming krijgen? aangezien Arriva ze ook begint te dumpen tegen die tijdquote:Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47
Vond ik op een site. Wist ik nog niet
![]()
Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.quote:Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47
Vond ik op een site. Wist ik nog niet
![]()
Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?quote:Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Willy84 het volgende:
toch maar een mailtje gestuurdben benieuwd. Wat nou het grootste station is. Dacht dat het Utrecht CS was of toch Amsterdam CS
Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.quote:Op maandag 17 april 2006 23:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.
Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zittenquote:Op maandag 17 april 2006 23:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?
Als je de laatste bedoelt: dan is Utrecht het groots, met ong. 265.000 mensen per dag, dit tegen ong. 1,2 miljoen treinreizigers per dag.
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:02 schreef Willy84 het volgende:
http://tk.files.storage.m(...)yU0K4uCD_pXLA4SN2Kcc
Zo kan je hem ook markeren![]()
je kan zien dat er wel op gepoetst is.. maar anders vervangen ze de platen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
anders gewoon met een in het plaatkleurtje vervenquote:Op dinsdag 18 april 2006 01:28 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat de eerste zooi er gewoon bij de dagelijkse poetsbeurten afgaat, en als het te erg wordt of niet schoon kan, dat er dan wat betere middelen worden gebruikt. Van een beetje verf hoef je zo'n paneel niet te vervangen lijkt me.
De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:12 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zitten
ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.
Joh!quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000
hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Joh!Dit komt uit die lijst van JDude.
Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.quote:Op maandag 17 april 2006 23:57 schreef MREn het volgende:Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.
Dat het Linten zouden worden, was volgens mij ook al een tijdje bekend
andere linten mogen ook wel rood worden natuurlijkquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.
Op de vijfde plaatsquote:
Geen idee? Ik ben wel benieuwd!quote:En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
Zelfde met de oudere lijnbussen hier, stoelen zijn voor meer dan de helft gesloopt, maar rijd nog steeds, :/quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:01 schreef Willy84 het volgende:
[..]
zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.
Overigens valt dit nog reuze mee als je een ritje hebt gemaakt in de oudste metrostellen, hier in Amsterdam. Dat ze er uberhoupt nog mensen mee durven te vervoeren en er strippen voor durven vragen![]()
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heeft dat met kleurstelling te maken dan?
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oidquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:24 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)
Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verbandquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:43 schreef Tfz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.
Wrom nie?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oid
Wat natuurlijk wel belachelijk is omdat de provincie eerst met een belachelijke leeftijdseis NS met hun prima DM'90 stellen uit had gesloten. En het erge is, dat dus juist de achterhoek-stellen van Syntus ook niet aan die eisen voldoen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:
[..]
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
Whehe! idd! je heb gelijk! roodschilderen die lintenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wrom nie?
Tiel = Betuwe = Flipje
Bessenjam > Rood
Frambozenjam > Rood
Kersenjam > Rood
Aardbeienjam > Rood
welke mafkees gaat daar met een GELE trein tussenin rijden?
Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verband
Aantal in/uit/over stappers niet alleen aantal instappers.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd danquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabelerquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.
Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoorquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout danquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor
Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan![]()
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.
Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
Wegwijzers erbij gepakt?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |