abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37042333
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:40 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

Kopen kan nog t/m 28 april, maar ik denk dat het verstandig is om er snel bij te snel. Ik ga er morgen ook een paar kopen.
Mooie tip. Eens kijken hoevaak ik een weekend nog weg moet
  maandag 17 april 2006 @ 20:47:05 #82
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37042392
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37042498
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.
Amsterdam zou inderdaad een goede kunnen zijn. De noordelijkste perrons zijn onlangs nog flink verleng dacht ik.
pi_37042556
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
3de keer dat ik dit linkje post

http://www.prorail.nl/NR/(...)verzicht03042006.pdf
  maandag 17 april 2006 @ 20:55:47 #85
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37042711
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik gok vast op de dubbele perrons van Amsterdam Centraal, hoewel Utrecht en Amersfoort goede kans hebben wegens 15-baks IC's + marge. Zoek het ff op voor je.
Winnaar is Amsterdam Centraal met 680m (Amersfoort 639).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 20:57:03 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37042760
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: weet iemand wat het langste treinperron van Nederland is en welk station dat is? Ik had er een discussie over met mijn broer. Het liefst met bewijs/bron.
volgens een intern document van ProRail wat ik onlangs ergens wist op te scharrelen:

1. Nijmegen Spoor 1 686 m
2. Amsterdam CS Spoor 13 680 m
3. Leiden spoor 4 677 m

kan t linkje zo gauw ff niet vinden beter door the_disheaver laten posten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 20:57:24 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37042774
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Winnaar is Amsterdam Centraal met 680m (Amersfoort 639).
kijk nogeens bij Nijmegen dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 20:59:09 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37042847
Kortste is trouwens Houten Castellum met 55 meter. Het enige station in NL met maar 1 stationsnaambord, no doubt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37042848
695 meter bied ik tot zover
pi_37042866
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:51 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

3de keer dat ik dit linkje post

http://www.prorail.nl/NR/(...)verzicht03042006.pdf
Hier ben ik echt blij mee. Dit is wat ik zocht, ik heb er dus 3 keer overheen gelezen
  maandag 17 april 2006 @ 20:59:55 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37042883
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kijk nogeens bij Nijmegen dan?
686/679 afh. van richting
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 21:00:22 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37042900
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:59 schreef MREn het volgende:

[..]

686/679 afh. van richting
686 dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 21:01:01 #93
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37042920
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Kortste is trouwens Houten Castellum met 55 meter. Het enige station in NL met maar 1 stationsnaambord, no doubt
Gbr en Ese ook zo uit het hoofd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37042929
Ik zie Sittard perron 3A/B 695 meter? Mijn broertje dacht dat Sittard het langste perron had, volgens mij heeft hij gelijk, of niet?
  maandag 17 april 2006 @ 21:03:20 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37043027
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Gbr en Ese ook zo uit het hoofd.
154-158 en 115 m respectively. Dat van 1 bordje zou kunnen, weet ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 21:03:53 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37043050
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef cootje_1983 het volgende:
Ik zie Sittard perron 3A/B 695 meter? Mijn broertje dacht dat Sittard het langste perron had, volgens mij heeft hij gelijk, of niet?
tering idd overheen gelezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 21:04:28 #97
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37043074
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:01 schreef cootje_1983 het volgende:
Ik zie Sittard perron 3A/B 695 meter? Mijn broertje dacht dat Sittard het langste perron had, volgens mij heeft hij gelijk, of niet?
Dan klopt dat, wat ik krijg niets gevonden boven de 700m.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37043077
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tering idd overheen gelezen
695 meter is wel lang B)

hoeveel ICM3tjes kan je daar op kwijt?
  maandag 17 april 2006 @ 21:05:24 #99
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37043117
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

154-158 en 115 m respectively. Dat van 1 bordje zou kunnen, weet ik niet
Wel weet ik (bijna) zeker dat Ese het enige station in Nederland is waarvan twee afwijkende namen op elke zijde van het verlichte bord staan
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 21:06:19 #100
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37043157
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

695 meter is wel lang B)

hoeveel ICM3tjes kan je daar op kwijt?
695/(3*27) = 8
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 21:10:44 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37043347
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Wel weet ik (bijna) zeker dat Ese het enige station in Nederland is waarvan twee afwijkende namen op elke zijde van het verlichte bord staan
ja joh heeft Hurdegaryp niet ook zo'n grap?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37043685
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja joh heeft Hurdegaryp niet ook zo'n grap?
Nee, Hurdegaryp heeft de naam hardegarijp helemaal laten vallen (het dorp) Ze hebben het niet zo op Nederlandstalig daar
  maandag 17 april 2006 @ 21:25:33 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37043996
tsssk separatisten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 21:45:54 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37044895
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
tsssk separatisten
Och, wel grappig toch?
En dat Fries is zo lastig nog niet, goedemorgen, goedemiddag en goedeavond wordt allemaal vertaald als 'goeie'.en zo.

* MREn heeft Friese vrouw
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 21:48:17 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37044990
anyway MREn, post eens pics van de Eschmarke?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 21:52:30 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37045176
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
anyway MREn, post eens pics van de Eschmarke?
Ik kom er regelmatig onderdoor met de fiets of op doorreis met de trein, maar heb er nog geen foto's van nu... wellicht dat ik er deze week nog kom, hoewel ik nog lekker een weekje vrij ben.

Maar om het toch goed te maken, een (niet al te beste) foto van de betreffende lijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37045387
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:45 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Mooie tip. Eens kijken hoevaak ik een weekend nog weg moet
Ik heb al 2 kaartjes gekocht a 12.95 Ze zijn niet zo lang geldig. Geloof nog 6 weken ofzo. Maar denk dat je er snel bij moet zijn
  maandag 17 april 2006 @ 22:12:03 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37045897
ik koop liever gewoon een Lentetoer

en ik zoek nog steeds gezelschap voor 7 mei
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37046933
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ik koop liever gewoon een Lentetoer

en ik zoek nog steeds gezelschap voor 7 mei
Welke trajecten wil je gaan doen..??

Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik hier weinig tot niets tegen kom over reizigers aantallen. Ik weet wel dat er heel ff een lijstje opgestaan heeft met reizigers aantallen. Maar deze werd er snel weer afgehaald vanwege gevoeligheid en ik was er net te laat bij
  maandag 17 april 2006 @ 22:39:43 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37047012
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:
Welke trajecten wil je gaan doen..??

Wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat ik hier weinig tot niets tegen kom over reizigers aantallen. Ik weet wel dat er heel ff een lijstje opgestaan heeft met reizigers aantallen. Maar deze werd er snel weer afgehaald vanwege gevoeligheid en ik was er net te laat bij
Ik heb het nog nagevraagd, dat lijstje is op zich niet vertrouwelijk of zulks.
Mocht je het nog willen hebben, mail dan even. Wordt denk ik wel woensdag voor je het hebt.
  maandag 17 april 2006 @ 22:43:29 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37047180
oh dat lijstje wil ik ook wel JDude
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 april 2006 @ 22:45:14 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37047251
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Welke trajecten wil je gaan doen..??
Boeit me strikt genomen vrij weinig, maar ik wil in elk geval Enschede - Gronau ff doen, het enige stuk in NL, en de enige buitenlandverbinding, die ik nog niet gehad heb. Chances are: rest van de dag beetje in het Syntusgebeuren blijven hangen Of gewoon naar Emmen en dan terug via Zwolle en dan nog maar eens kijken hoeveel tijd er nog is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37047577
Ik wil je wel mailen maar kan je het ook hier posten dan kunnen de andere liefhebbers er ook van genieten
  maandag 17 april 2006 @ 22:56:45 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37047692
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:
Ik wil je wel mailen maar kan je het ook hier posten dan kunnen de andere liefhebbers er ook van genieten
Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.
Ik neem het risico iig liever niet .

En als ik het naar iemand mail zou ik het ook zeer op prijs stellen als die persoon er goed mee omgaat.
  maandag 17 april 2006 @ 22:57:59 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37047742
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nah, dat leek me achteraf toch niet zo slim. Dat het op zich openbare info is, betekent vast nog niet dat ik het ook maar zomaar op een forum kan knikkeren.
Ik neem het risico iig liever niet .
geen idee, maar dat kan je waarschijnlijk zelf het beste inschatten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37048110
toch maar een mailtje gestuurd ben benieuwd. Wat nou het grootste station is. Dacht dat het Utrecht CS was of toch Amsterdam CS
pi_37048364
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47

Vond ik op een site. Wist ik nog niet
pi_37048776
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47

Vond ik op een site. Wist ik nog niet
hm dan zullen die 2 wadslopers ook wel een nieuwe bestemming krijgen? aangezien Arriva ze ook begint te dumpen tegen die tijd
  maandag 17 april 2006 @ 23:31:58 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37049013
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Willy84 het volgende:
Vanaf december 2006 worden de Connexxion-Wadlopers op Almelo - Mariënberg waarschijnlijk vervangen door Linten, die in een rode kleur ('Twents Rood') gespoten zullen worden. Waarschijnlijk zullen hiervoor twee nieuwe stellen worden aangeschaft, de 46 en 47

Vond ik op een site. Wist ik nog niet
Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.
  maandag 17 april 2006 @ 23:56:06 #121
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37049825
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:07 schreef Willy84 het volgende:
toch maar een mailtje gestuurd ben benieuwd. Wat nou het grootste station is. Dacht dat het Utrecht CS was of toch Amsterdam CS
Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?

Als je de laatste bedoelt: dan is Utrecht het groots, met ong. 265.000 mensen per dag, dit tegen ong. 1,2 miljoen treinreizigers per dag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 17 april 2006 @ 23:57:19 #122
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37049865
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:31 schreef JDude het volgende:

[..]

Zelfde kleur als de bussen in o.a. Almelo/Hengelo/Enschede? Cool.
Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.
Dat het Linten zouden worden, was volgens mij ook al een tijdje bekend
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37050331
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Wat is groot? Oppervlak? Aantal sporen? Aantal treinen? Reizigersaantallen?

Als je de laatste bedoelt: dan is Utrecht het groots, met ong. 265.000 mensen per dag, dit tegen ong. 1,2 miljoen treinreizigers per dag.
Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zitten
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:28:44 #124
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37050747


Mocht iemand 'm spotten, meld het.
Op de toilet heb je van die kastjes waar je evt een bestemming achter kan plaatsen..
. Ik heb dr een fanta papiertje achter gedaan

Misschien leuk om te doen? i-was-here zonder iets te slopen?
  dinsdag 18 april 2006 @ 01:08:44 #126
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37051468
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:02 schreef Willy84 het volgende:
http://tk.files.storage.m(...)yU0K4uCD_pXLA4SN2Kcc
Zo kan je hem ook markeren
Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37051598
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:

[..]

Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
je kan zien dat er wel op gepoetst is.. maar anders vervangen ze de platen?
dag
  dinsdag 18 april 2006 @ 01:28:10 #128
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37051702
Ik denk dat de eerste zooi er gewoon bij de dagelijkse poetsbeurten afgaat, en als het te erg wordt of niet schoon kan, dat er dan wat betere middelen worden gebruikt. Van een beetje verf hoef je zo'n paneel niet te vervangen lijkt me.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37052146
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:28 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat de eerste zooi er gewoon bij de dagelijkse poetsbeurten afgaat, en als het te erg wordt of niet schoon kan, dat er dan wat betere middelen worden gebruikt. Van een beetje verf hoef je zo'n paneel niet te vervangen lijkt me.
anders gewoon met een in het plaatkleurtje verven
  dinsdag 18 april 2006 @ 08:13:03 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37053461
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 00:12 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk reizigersaantallen. En dan het aantal mensen dat in of uitstapt. En overstappers natuurlijk 1x tellen. Ik bedoel natuurlijk niet de mensen die het station voorbij komen en gewoon in de trein blijven zitten
De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:00:46 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37053963
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

De grootste is Amsterdam, met 145.093 reizigers per dag. In 2004 tenminste.
ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:01:36 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37056038
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik hoor net trouwens dat 265.000 aanzienlijk meer is dan 145.000
Joh! Dit komt uit die lijst van JDude.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:56:07 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37057404
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Joh! Dit komt uit die lijst van JDude.
hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37058229
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:57 schreef MREn het volgende:Dat is al een hele tijd bekend, Twents-concessie bevat ook de treinen. Die worden dus inderdaad ook Twents-rood, met Twents ros.
Dat het Linten zouden worden, was volgens mij ook al een tijdje bekend
Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:35:58 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37058373
wat heeft dat met kleurstelling te maken dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37058394
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er zit mij iets van bij dat die rode kleurstelling alweer afgeblazen is vanwege het niet kunnen uitwisselen met andere stellen dan.
andere linten mogen ook wel rood worden natuurlijk
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:56:24 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37058932
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe staat Utrecht CS daarin?
Op de vijfde plaats
quote:
En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
Geen idee? Ik ben wel benieuwd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37059091
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:08 schreef MREn het volgende:

[..]

Bij te erge zooi gaat zo'n stel direct aan de kant bij einde dienst.
zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.
Overigens valt dit nog reuze mee als je een ritje hebt gemaakt in de oudste metrostellen, hier in Amsterdam. Dat ze er uberhoupt nog mensen mee durven te vervoeren en er strippen voor durven vragen
pi_37059184
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:01 schreef Willy84 het volgende:

[..]

zo te zien hebben ze al wat geprobeerd met remmenreiniger oid. Maar is rot troep. Dat was zo een rolstoel toilet in een v-irm.
Overigens valt dit nog reuze mee als je een ritje hebt gemaakt in de oudste metrostellen, hier in Amsterdam. Dat ze er uberhoupt nog mensen mee durven te vervoeren en er strippen voor durven vragen
Zelfde met de oudere lijnbussen hier, stoelen zijn voor meer dan de helft gesloopt, maar rijd nog steeds, :/
pi_37059277
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
wat heeft dat met kleurstelling te maken dan?
De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
pi_37059339
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:

[..]

De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
pi_37059687
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)
pi_37059779
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:24 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het allemaal veel te moeililjk maken. Ieder lijntje van 3 stellen een ander kleurtje en andere stickertjes. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Gewoon 1 en hetzelfde type overal. Veel handiger met onderhoud en omloop (niet dat onderhoud veel met stickers heeft te maken)
mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oid
pi_37060266
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja de linten verdwalen toch niet zo snel, net als de GTW's die gaan ook niet zo maar even op een ander traject heen en weer racen, dus de haalbaarheid is wel groter?
Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.
pi_37061139
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:43 schreef Tfz het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. De GTW's rijden gewoon op alle lijnen binnen het concessiegebied, waar Syntus rijdt is er niet sprake van één consessie. Daarnaast gaan de stellen ook in onderhoud en verdwalen dus sowieso.
de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verband
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:12:13 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37061209
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja tis natuurlijk not done om een rode Lint op winterswijk - tiel in te zetten oid
Wrom nie?

Tiel = Betuwe = Flipje

Bessenjam > Rood
Frambozenjam > Rood
Kersenjam > Rood
Aardbeienjam > Rood

welke mafkees gaat daar met een GELE trein tussenin rijden?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:14:48 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061291
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef Tfz het volgende:

[..]

De overheden beginnen te zeuren als je met een Twents-rood stel gaat rijden op een andere dienst natuurlijk. Er is ook een scheiding gemaakt tussen de stellen voor de Achterhoek en dat andere gebied (zitten kleine stickers op), gelukkig valt dat onderscheid niet zo op en wordt dat ook niet aangehouden.
Wat natuurlijk wel belachelijk is omdat de provincie eerst met een belachelijke leeftijdseis NS met hun prima DM'90 stellen uit had gesloten. En het erge is, dat dus juist de achterhoek-stellen van Syntus ook niet aan die eisen voldoen.

Maar goed, het vervloekte NS is weg, en daar ging het om natuurlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061323
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wrom nie?

Tiel = Betuwe = Flipje

Bessenjam > Rood
Frambozenjam > Rood
Kersenjam > Rood
Aardbeienjam > Rood

welke mafkees gaat daar met een GELE trein tussenin rijden?

Whehe! idd! je heb gelijk! roodschilderen die linten
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:16:08 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061328
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de linten blijven toch ook redelijk op hun eigen gebied? en sja voor onderhoud gaan ze wel buiten hun gebied, maar dan rijden ze gewoon niet in dienst verband
Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:17:03 #150
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061360
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe staat Utrecht CS daarin? En waar heeft MREn die 265k dan vandaan?
Aantal in/uit/over stappers niet alleen aantal instappers.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061377
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, Syntus heeft eigenlijk maar één lijn (Odz-Zp-Ww-Ah-Tl), die wel in drie concessies uiteen valt (Twente, Achterhoek en Ah-Tl).
provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:23:09 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061567
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

provinciale overheden moeten niet zo zeiken dan, wees blij dat er uberhaubt een trein rijd dan
Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061681
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Die reed er voor ook al, en nog sneller en comfortabeler dan nu.
Alleen een frequentieverhoging zoals op Zp-Odz trekt natuurlijk een hoop mensen.

Dat wordt door de aanbestedende overheden mooi gepresenteerd met 'meer mensen in de trein' waarmee ze dan wel even vergeten dat erg drukke buslijnen als Delden-Hengelo nu niet meer rijden, dus dat die reizigersgroei niet autonoom is.
Bovendien is het natuurlijk ook een soort oneerlijke concurrentie als je als NSR verplicht ben op elke trein een hc te hebben, en Syntus dat niet heeft. Gelukkig is NS er nu achter door niet als NS-reizigers maar als RegioNS in te schrijven, de hc ook weg kan. Treinlease gaat gewoon via NSFS.
dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:30:40 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37061804
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dm90 mag idd harder dan een lint, en ze zijn ook nog confortabeler
Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37061830
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:30 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze mogen beide gewoon baanvaksnelheid rijden hoor

Alleen Linten kunnen dat niet. En ze trekken net zo snel, of iets trager op dan DM'90, en geen plee, en geen 1e klas, hoewel dat laatste ook vrij relatief is in DM'90. Het gemakkelijkste vind ik de rust, en het balkje tussen de stoelen tegenover je om je voet op je zetten. En natuurlijk de armsteun, voor tijdens het krantlezen.
Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:39:34 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062069
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat de DM90 sneller was dan de lint? nja mijn fout dan
Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37062099
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:39 schreef MREn het volgende:

[..]

Maximumsnelheid zeker (140 tegen 120), maar bij de presentatie werd gesproken over het feit dat Linten sneller op zouden trekken, maar als dat al zo is, scheelt het toch bijzonder weinig in mijn ogen.

Zeker als je Es-Hgl-Zp doet en je van DM'90 in een Lint stapt, zijn de verschillen toch wel erg duidelijk. Als je vol gas weg blaast uit Esd kun je de laatste honderden meters heerlijk uitrollen naar Hgl, heerlijk stil
ah maar de baanvak snelheid is daar toch 125km/h? ( waar de linten rijden ) ? dan zou de dm90 wel 5km/h harder kunnen
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:42:19 #158
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37062161
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100

[ Bericht 36% gewijzigd door MREn op 18-04-2006 14:47:55 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:54:36 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37067839
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:42 schreef MREn het volgende:
Ah-Zv, Zp-Ww, Zp-Hgl is 130, Hgl-Odz is 125, Ww-Zv, Tl-Est 100
Wegwijzers erbij gepakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:57:54 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37067903
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wegwijzers erbij gepakt?
Mens kan niet alles uit het hoofd weten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')