abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37132709
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef Willy84 het volgende:
Zag trouwens gister ook een trein H'lem Z-Limburg rijden met 1 loc aan iedere kant en zonder stuurstand.
komt voor ja!
pi_37134245
Klopt t dat Wadlopertje 3103 nog NS logotjes heeft? :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:13:23 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37134553
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 18:17:23 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37134645
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klopt helemaal. Helemaal opvallend is dat de 3103 op de site van hov nog bij NSR staat, terwijl het stel al enige jaren in dienst van NoorNed/Arriva rijdt.
Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37134997
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze zijn niet van NSR maar van NSFS, die gooit HOV op één hoop.

Hoewel ik nu zie dat alle DM'90 van Syntus en Arriva niet onder NS-FS staan, terwijl die stellen bij mijn weten wel van NS-FS zijn...
Enige dat ik kan bedenken is dat langdurige lease onder Syntus/Arriva komt te staan, terwijl bij de (korte termijn) verhuur wel het mat. bij de eigenaar wordt gezet.
dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
  donderdag 20 april 2006 @ 18:31:20 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135019
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan vraag ik me af, stoot Arriva de DM90 stellen ook af met de komtst van de GTWs?
Ongetwijfeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135054
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
  donderdag 20 april 2006 @ 18:36:47 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135137
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af waar die dan weer verder mogen tuffen :p
Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37135200
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:36 schreef MREn het volgende:

[..]

Nergens vrees ik.

Zeker als het bedrijf dat de concessie voor de Maaslijn krijgt met nieuw materieel gaat rijden, zijn er is maar 40% van de Buffels over.

Wellicht nog een of twee voor Syntus voor spitsritten die nu nog chronisch te vol zitten (vooral Ah-Dtc), maar veel emplooi is er niet voor, helaas...
die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
  donderdag 20 april 2006 @ 18:45:51 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37135368
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Mwa, dat is ook nog niet gezegd.

Een stel als DM'90 is een stuk couranter (net 10 jaar oud) dan plan U's van meer dan 40 jaar oud, dus in die zin zijn andere maatschappijen er wellicht nog blij mee.

Misschien als er met DRGL2007/2009 weer een materieeltekort ontstaat door de vele extra treinen, het uit elkaar vallen van mat '64 en de verwachte lage levering van AnsaldoBreda waardoor ICR bij NSR wegblijft, is er wellicht nog op wat geïsoleerde lijntjes vervoer mee mogelijk (zoals met de plan U's drie jaar geleden). Al verwacht ik dat dat gat eerder opgevuld gaat worden door verbouwde citypendels van de stadslijn.

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 18:49:35 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37135465
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die gaan dus de elektrische broertjes/zusjes gezelschap houden
Dat vrees ik wel ja. Buffels zijn goede treinstellen. Het is alleen jammer dat ze waarschijnlijk de economische levensduur niet gaan halen, tenzij er net zoiets zal gebeuren als met Plan U gebeurd is. Inzetten op trajecten zoals Groningen-Zwolle vv. Moeten er overigens wel assentellers geplaatst worden, omdat anders zo'n stel mogelijk niet gedetecteerd wordt.

Het materieel dat anders op deze lijn gereden zou hebben, kan dan elders ingezet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2006 @ 19:28:38 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136625
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:45 schreef MREn het volgende:

Wellicht leuk als Friesland en Groningen samen besluiten Heerenveen-Drachten-Groningen aan te leggen om uit kostenoogpunt geen electrisch baanvak te knutselen, maar die kans lijkt me bijzonder klein.
dat zou wel erg cool zijn trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:33:07 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37136760
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat zou wel erg cool zijn trouwens
Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees

Overigens is één van NS-plannen aangaande het noorden het doortrekken van Gn-Shl naar Gvc en rijden via Lls ipv Amf. Treinen uit Lw/Hr via Zl en Amf naar Rtd. En Wolvega IC-station

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 19:38:55 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37136960
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 19:44:25 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137153
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
I dream
in wishful thinking
in my peaceful world


Ik geloof er maar weinig van. 6 sprinters en 6 IC's per uur
IC's 2x per uur tot Gn, 2x per uur tot Lls (plus die 2 naar Gn) en 2x per uur tot Alm.

Samen 6 IC's per uur naar Alm...lijkt me niet overdreven gezien de woon-werk relatie Alm-Asd/Shl. Vervoersstroom wordt geschat op 26.200.
Tegen 21.400 voor Noord-Nederland <-> midden/oost Nederland (Veluwelijn, IJssellijn), en 3.600 Noord-Nederland <-> Asd/Shl (Hanzelijn).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137371
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Frylân heeft wel altijd gezegd dat ze dat wilden doen. En lijkt mij ook wel handig, Drachten is nog altijd een van de grootste plaatsen zonder station.
En dan kan ik misschien nog wel met de trein naar Gorredijk voor de chinees
idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
  donderdag 20 april 2006 @ 19:55:46 #242
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137528
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd! k vind t ook wel wat, evt doortrekken naar Lemmer

en als het er ligt dan ga je zien dat denhaag / ns t ineens nodig vind om de lijn door te trekken
Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 april 2006 @ 20:03:30 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37137775
van wanneer is dat laatste kaartje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 april 2006 @ 20:04:54 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137816
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
van wanneer is dat laatste kaartje?
maart 2006
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37137997
Ziet er cool uit eindelijk eens wat vernieuwing in het lijnennet bij NS
pi_37139180
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Die kans heb je wel. Bovendien hebben de noordelijke provincies 1,2 miljard gereserveerd, en daar kan je erg veel voor doen.

Maar dit is de visie van NS (let op de afsnijding bij Meppel)
[afbeelding]


even de Qliner 315 er compleet opgekladderd :'D

die zou vervangen worden met de ZZL
  donderdag 20 april 2006 @ 20:53:32 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37139693
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37139705
Hoogtepunt van Joure
pi_37139718
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
er si ook nog steeds niks gedaan aan de zwakte van Zwolle zeg maar. Als er op Zwolle iets majors gebeurt, is heel noord NL op slag onbereikbaar. Kwetsbaar punt hoor
Zoals 1,5 week geleden op zondag
  donderdag 20 april 2006 @ 20:54:48 #250
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139739
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunt van Joure
Allicht beter dan het dieptepunt van Joure: die schijtrotonde
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')