abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 22:51:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37361532
geweldig, weer een intern koplijntje, na Rhenen en hofplein.. Doortrekken, of OPHEFFEN godverdomme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 april 2006 @ 22:53:16 #202
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37361621
Kijkende op de spoorkaart zit je niet eens zo ver van cuijk af...
[/fantasiemode]
Dans Paris ā vélo on dépasse les autos
  vrijdag 28 april 2006 @ 01:56:05 #203
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37365963
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:


Mat 54 | Mat 64

Mat 64 | Mat 54

Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/

[ Bericht 45% gewijzigd door Fred op 28-04-2006 02:03:57 ]
So we just called him Fred
pi_37366019
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

[afbeelding]
Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:39:56 #205
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37371630
ns.nl is dood
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:40:17 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_37371640
Thanks voor de opheldering over de Mat 64 in ouderwets kleurenschema op Arnhem CS!
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:39:20 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37373126
die onderste foto is wel vet trouwens

Mat 54
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:55 #208
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37373193
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:48:55 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37373381
Ik heb er vaak zat in gereden op de IJssellijn lachen, in de zomer door de hele trein heen rennen en op alle balkons de deuren open trekken Conducteur erachteraan om alles weer dicht te doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:59:33 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37375676
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ach, jij ziet het verschil tussen een Volvo BM en een Ljungby Maskin wiellader dan waarschijnlijk weer niet.
Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37378490
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben in Ljungby geweest. Een dorp met een camping en een zwembad.

Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
o?
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:42:11 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37378876
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:43:22 #213
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37378915
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:41 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb nog weleens in zo Mat 54 gezeten vroeger met zo open dag
Dan grijp je kans op hemelvaart: dan zullen oa mat'54, mat'46 en de Jaap in de reguliere dienst op de hofpleinlijn verschijnen.
(hoewel niet officieel )
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37382222
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Duvel het volgende:
Er staat op emplacement Utrecht een Koploper de halve wisselstraat te blokkeren...
Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Het gaat dan om de stellen die met remcontrolebeurten langer in dienst zijn gehouden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:39:00 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37384545
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Tfz het volgende:

[..]

Staat defect geloof ik, reizigers zijn onder begeleiding teruggelopen naar het station.
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:44:02 #216
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37384667
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:01:18 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37385161
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Och statistisch gezien lijkt me de kans op een defect na 1.234.544,500 meter gelijk aan de kans op een defect na 1.234.544,900 meter.
Dat wel ja, maar voordat een trein niet meer voor- of achteruit kan, moet er toch wel veel kapot zijn, zeker aangezien ie uit twee stellen bestond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:08:23 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37385365
Overigens was ProRail weer goed aan het kloten vanmiddag: de trein van 15.49u van Utrecht naar Rotterdam stond met +5 op de CTA, wat natuurlijk +10 werd, vervolgens nog langs het perron de eerste stop.

Daarna gesukkel achter een stoptrein of zo, en bij Gouda Goverwelle presteerde de treindienstleider het om de IC het spoor op te sturen waar de stoptrein naar Gouda en verder zijn vertrektijd (over vier minuten) stond af te wachten. Al met al dus lekker veel vertraging, waarna de trein na Rotterdam Alexender op last van ProRail bijsturing werd opgeheven. Er waren heel veel heel erg blije mensen op het perron. Wat een gepruts!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37386519
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:00 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37387340
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:39 schreef Duvel het volgende:
Ja klopt, deuren waren al open. Wel wazig: na vierhonderd meter kapot gaan...
Ik zag in Nijmegen eens een IRM "vertrekken" die al kapot was toen de achterste drie bakken nog langs het perron stonden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:23:20 #221
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37387348
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Jij ook al?
  vrijdag 28 april 2006 @ 20:56:07 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37388311
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga het allemaal oplossen als ik afgestudeerd ben
Schiet es op dan

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37389378
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom er zoveel mensen zijn die Mat54 en Mat64 door elkaar halen.. zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar:

[afbeelding]
Mat 54 | Mat 64
[afbeelding]
Mat 64 | Mat 54
[afbeelding]
Mat 64| Mat 54 | Mat 46
bron: http://www.spoorwegmaterieel.nl/
Ik haal altijd Mat 36, Mat 40 en Mat 46 door elkaar (elektrische treinstellen)
pi_37389905
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
En van het mat. front nog wat nieuws:
DDM-1 wordt definitief gereviseerd
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
SGM-II blijft voorlopig in dienst, al dan niet revisie is nog niet bekend.

bron met wat meer achtergrond info
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:12:05 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37390341
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:42 schreef MREn het volgende:
het bestaande mat '64 krijgt weer een extra beurt om nog twee jaar langer te blijven rijden
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')