abonnement Unibet Coolblue
pi_210105949
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210105961
Vriend heeft er 2 uur JumpSkilzz opzitten met de jongens :+. Hopelijk kunnen we vanmiddag dan nog een beetje rustig werken (haha, ja, tuurlijk, keep hoping :') ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210107053
@BE wat vervelend van het pakketje. En wat irritant van die DPD-er dat ie het gewoon neer heeft gezet zonder briefje in de bus :{
Die idioot die het mee heeft gejat vind ik helemaal een dropl*l. Wat bezielt mensen toch om dingen maar mee te nemen omdat het kan.
Ik hoop dat hij erg blij was met zn sport leggings...

@Donna, aftellen :* lijkt me heel dubbel, you can do it!

@LeSage, wat een nacht geniet van de koffie!

@Quoi, hopelijk heb je ander vermaak kunnen vinden... ;)

Ik ga mn jongste even uitlaten in het centrum, wat een pisweer zeg :') . Ik zei al tegen haar: doe je slippers maar aan, die kunnen tenminste tegen water.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 31 juli 2023 @ 16:31:42 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210108058
Mijn heren zijn naadloos overgegaan van non-stop in de zee naar non-stop achter het scherm aan het gamen! :o -O-

De oudste vroeg nog wel aan F. of ze konden gaan windsurfen maar het is wel heel bar voor degene die aan de kant moet gaan staan dan. :')
***
pi_210108202
Ik zoek voor morgen een binnenzwembad. De jongens willen heel graag zwemmen, maar liever niet in ons eigen zwembad, want dat kennen ze wel.

Leuke zwembaden die ik ken en niet direct een pretparktarief hebben:

• TerSpegelt in Eersel
• De Scheg in Deventer

Maar beiden zo ver rijden voor mij -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 juli 2023 @ 16:43:11 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210108222
En terug in de rollercoaster... de radioloog twijfelt ook... dus zes weken wachten, dan nog een nieuwe scan om te zien of er verandering is en dan verder bekijken of het nou wel of niet foute boel is. Dus de chemopillen mogen nog even in de kast blijven staan...
Dus... to be continued...
***
pi_210108248
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:43 schreef BE het volgende:
En terug in de rollercoaster... de radioloog twijfelt ook... dus zes weken wachten, dan nog een nieuwe scan om te zien of er verandering is en dan verder bekijken of het nou wel of niet foute boel is. Dus de chemopillen mogen nog even in de kast blijven staan...
Dus... to be continued...
Oh jeetje, die onzekerheid is kak! -O- ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210108553
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:41 schreef Phaidra het volgende:
Leuke zwembaden die ik ken en niet direct een pretparktarief hebben:

• TerSpegelt in Eersel
• De Scheg in Deventer

Maar beiden zo ver rijden voor mij -O-.
Het Golfbad in Oss is leuk en betaalbaar, het Sportiom in Den Bosch ook maar is al een stukje duurder. Maar volgens mij zijn die alleen maar verder weg voor jou :D
pi_210108561
@BE 6 weken onzekerheid is dan best lang -O-
  maandag 31 juli 2023 @ 17:14:05 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210108567
6 weken :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210108629
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het Golfbad in Oss is leuk en betaalbaar, het Sportiom in Den Bosch ook maar is al een stukje duurder. Maar volgens mij zijn die alleen maar verder weg voor jou :D
Haha ja, dat klopt denk ik wel :P. Apart eigenlijk, dat de leuke zwembaden vooral in Brabant te vinden zijn!

Ik zie nu Aquamar in Katwijk. Dat is volgens mij niet per se een leuker zwembad (qua faciliteiten vergelijkbaar met de onze) maar wel anders en dichterbij. Dus :6 :7.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 juli 2023 @ 17:24:35 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210108651
Bosbad Putten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210108666
Jeetje BE, wat naar, onzeker en vervelend.

En hallo, we zijn weer thuis, wat een pleurisweer hier.

Binnenzwembad: in Nieuwegein zit een leuke, daat gaat B graag heen iig.
pi_210108680
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha ja, dat klopt denk ik wel :P. Apart eigenlijk, dat de leuke zwembaden vooral in Brabant te vinden zijn!
Tja, Brabant, he ;)

Swimfun in Joure vond ik trouwens ook leuk. Maar dat is voor weinig mensen 'in de buurt' :D
pi_210108723
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:24 schreef Leandra het volgende:
Bosbad Putten?
Die ziet er erg leuk uit! En een uurtje rijden vind ik een stuk acceptabeler :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210108750
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:26 schreef exode het volgende:
Jeetje BE, wat naar, onzeker en vervelend.

En hallo, we zijn weer thuis, wat een pleurisweer hier.

Binnenzwembad: in Nieuwegein zit een leuke, daat gaat B graag heen iig.
Oeh, ook een kanshebber! Thanks!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 juli 2023 @ 17:51:13 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210108871
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die ziet er erg leuk uit! En een uurtje rijden vind ik een stuk acceptabeler :Y.
Soneal heeft er afgelopen schooljaar zelfs kinderfeestjes gehad, alle klasgenoten wonen in Amersfoort en tot afgelopen jaar waren de zwembadfeestjes altijd in Leusden (nee idd, Amersfoort zelf heeft geen geschikt zwembad :X).

Ik kom al jaren met mijn kinderen in Bosbad Putten, erg fijn zwembad.
Tijdens vakanties wel druk, want toeristisch gebied, maar meestal zitten we er alsnog de halve zomer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210109115
Jeetje @BE, 6 weken wachten is waardeloos zeg! Sterkte met wachten.

Pff wat een drama op Schiphol. Om 16.00 uur geland, om 18.00 in de taxi. Moesten onwijs lang wachten op de bagage.

Wat een klote weer!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210109219
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik zoek voor morgen een binnenzwembad. De jongens willen heel graag zwemmen, maar liever niet in ons eigen zwembad, want dat kennen ze wel.

Leuke zwembaden die ik ken en niet direct een pretparktarief hebben:

• TerSpegelt in Eersel
• De Scheg in Deventer

Maar beiden zo ver rijden voor mij -O-.
Sportiom
Berenbad in oss
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 18:24:54 #20
382129 crew  Donna
pi_210109267
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:28 schreef Hupje het volgende:

[..]
Tja, Brabant, he ;)

Swimfun in Joure vond ik trouwens ook leuk. Maar dat is voor weinig mensen 'in de buurt' :D
Ik kijk er op uit. :P
  maandag 31 juli 2023 @ 18:26:20 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210109279
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik zoek voor morgen een binnenzwembad. De jongens willen heel graag zwemmen, maar liever niet in ons eigen zwembad, want dat kennen ze wel.

Leuke zwembaden die ik ken en niet direct een pretparktarief hebben:

• TerSpegelt in Eersel
• De Scheg in Deventer

Maar beiden zo ver rijden voor mij -O-.
Lentebad in Zevenaar

Met een tussenstop bij de Intratuin in Duiven (toffe binnenspeeltuin bij het restaurant. Met geluidsdichte deuren tussen restaurant en speelgedeelte O+ )
  maandag 31 juli 2023 @ 18:29:28 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210109309
Oh nee, dat is nu compleet onbereikbaar door die afsluiting op de A12 :X
pi_210109423
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:29 schreef Kyara het volgende:
Oh nee, dat is nu compleet onbereikbaar door die afsluiting op de A12 :X
Oh ja, dat is wel een spelbreker idd. Intratuin Duiven ken ik, daar zijn we een keer naar de kerstmarkt geweest. Toffe speeltuin ja! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 31 juli 2023 @ 18:55:00 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210109609
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:26 schreef exode het volgende:
Jeetje BE, wat naar, onzeker en vervelend.

En hallo, we zijn weer thuis, wat een pleurisweer hier.

Binnenzwembad: in Nieuwegein zit een leuke, daat gaat B graag heen iig.
Daar gingen mijn kinderen inderdaad ook wel heen. En de Zwoer in Driebergen ook wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210109624
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:43 schreef BE het volgende:
En terug in de rollercoaster... de radioloog twijfelt ook... dus zes weken wachten, dan nog een nieuwe scan om te zien of er verandering is en dan verder bekijken of het nou wel of niet foute boel is. Dus de chemopillen mogen nog even in de kast blijven staan...
Dus... to be continued...
Poh BE. 6 weken is wel heel lang zeg :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210109631
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:28 schreef Hupje het volgende:

[..]
Tja, Brabant, he ;)

Swimfun in Joure vond ik trouwens ook leuk. Maar dat is voor weinig mensen 'in de buurt' :D
Brabant O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 31 juli 2023 @ 18:58:26 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210109655
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:43 schreef BE het volgende:
En terug in de rollercoaster... de radioloog twijfelt ook... dus zes weken wachten, dan nog een nieuwe scan om te zien of er verandering is en dan verder bekijken of het nou wel of niet foute boel is. Dus de chemopillen mogen nog even in de kast blijven staan...
Dus... to be continued...
6 weken is lang, maar de twijfel kan wel nog goed nieuws opleveren.
Hopelijk kunnen jij en je ouders een beetje tegen die onzekerheid :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 19:31:52 #28
382129 crew  Donna
pi_210110157
Is het bij andere zwembaden ook zo druk in de vakantie dan? Bij Swimfun is het soms echt zo bizar druk als ik de parkeerplaats zie. Vreselijk.
  maandag 31 juli 2023 @ 19:35:01 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210110229
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:31 schreef Donna het volgende:
Is het bij andere zwembaden ook zo druk in de vakantie dan? Bij Swimfun is het soms echt zo bizar druk als ik de parkeerplaats zie. Vreselijk.
Ligt er denk ik ook aan of je in toeristisch gebied zit.
Als er in een straal van 15 km rond een zwembad 50 campings zijn dan kun je je lol wel op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 19:37:14 #30
382129 crew  Donna
pi_210110269
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ligt er denk ik ook aan of je in toeristisch gebied zit.
Als er in een straal van 15 km rond een zwembad 50 campings zijn dan kun je je lol wel op.
Mja. Watersport hier in Friesland. Dus ja, veel toeristen wel.
Makes sense ja.
pi_210110464
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:43 schreef BE het volgende:
En terug in de rollercoaster... de radioloog twijfelt ook... dus zes weken wachten, dan nog een nieuwe scan om te zien of er verandering is en dan verder bekijken of het nou wel of niet foute boel is. Dus de chemopillen mogen nog even in de kast blijven staan...
Dus... to be continued...
Pffff, nog 6 weken die onzekerheid lijkt me ook heel vervelend. Hoe is hij er zelf onder?

Ik reed vanmiddag met dochter in de stromende regen naar het centrum. We komen de auto uit: droog. En na ons rondje shoppen stapten we nog steeds droog in de auto om weer een bui op ons dak te krijgen.
Ik zeg: perfecte timing *)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 31 juli 2023 @ 19:51:39 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210110498
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Pffff, nog 6 weken die onzekerheid lijkt me ook heel vervelend. Hoe is hij er zelf onder?

Ik reed vanmiddag met dochter in de stromende regen naar het centrum. We komen de auto uit: droog. En na ons rondje shoppen stapten we nog steeds droog in de auto om weer een bui op ons dak te krijgen.
Ik zeg: perfecte timing *)
Hij zei 'ik slik die zooi liever niet als het niet hoeft, maar het is wel vervelend dat ze je eerst helemaal ongerust maken en je dan weer zo laten bungelen'.
***
pi_210110509
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:51 schreef BE het volgende:

[..]
Hij zei 'ik slik die zooi liever niet als het niet hoeft, maar het is wel vervelend dat ze je eerst helemaal ongerust maken en je dan weer zo laten bungelen'.
Nou, dat kan ik me wel voorstellen. :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210110873
BE die in onzekerheid is ook niks, maar dan maar hopen dat het de goede kant uit valt in ieder geval!

Qua zwembaden, of ter spegelt iets is om voor lange tijd te zwemmen op een dat kan ik niet goed inschatten, ben er niet heel vaak geweest maar vind het vrij klein.

Ik ken ik Brabant of net over de grens in België nog wel wat leuke baden, maar is of met hogere prijzen want vakantiepark of nog verder voor jou want is nog een stukje de grens over nog voorbij ter spegelt.

Mocht je overigens er voor willen kiezen om op een vakantiepark te gaan zwemmen, kies dan de maandag of vrijdag (wisseldag) en ga dan al vroeg. Die dagen zijn over het algemeen wat rustiger (geen garantie overigens, maar normaal gezien wel is mijn ervaring bij het zwembad waar ik werk)
pi_210111406
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:26 schreef exode het volgende:
Jeetje BE, wat naar, onzeker en vervelend.

En hallo, we zijn weer thuis, wat een pleurisweer hier.

Binnenzwembad: in Nieuwegein zit een leuke, daat gaat B graag heen iig.
Goeie friet ook :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210111726
Ik zie net dat er voor het Bosbad in Putten maximaal 800 tickets zijn per dag; voor morgen zijn ze al uitverkocht. Op zich wel goed dat er een maximum is, vind ik (maar dat vind ik ook bij pretparken en dierentuinen :P). Ik denk dat we naar Nieuwegein gaan, daar kan je niet van tevoren tickets voor kopen, dus wel kans op extreme drukte. Maar ja. Onze hulp komt en van thuis zitten wordt dan ook niemand blij.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210112790
Pffff we konden net het paspoort van de oudste niet vinden. Alles afgezocht, al een spoedafspraak bij de gemeente ingepland (eigenlijk net te krap, maar je moet wat), mental breakdown… en toen vonden we ‘m toch. Man man wat een stress :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210112814
@Phaidra Gelukkig maar. Kan me voorstellen dat dat stress geeft :X
pi_210112875
Behoorlijk :X. En ik ben juist altijd heel alert op de paspoorten. Direct na gebruik terug in dezelfde lade, dus snapte er niks van. Maar we hadden hem nog gebruikt met de hpv-vaccinatie vorige maand en toen heb ik hem wel teruggelegd, maar nog in de envelop met de papieren van de vaccinatie… dus overheen gekeken :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210112956
Fijn dat je hem gevonden hebt Phaidra! Schoonzus had zaterdag hetzelfde, 1 paspoort van een kind weg, waar ze op de dag van vertrek achter kwamen. Maar ook niet meer gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210112982
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je hem gevonden hebt Phaidra! Schoonzus had zaterdag hetzelfde, 1 paspoort van een kind weg, waar ze op de dag van vertrek achter kwamen. Maar ook niet meer gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, dat is wel een bizarre situatie! :D
Voor allemaal overigens wel hartstikke belabberd. En in je eentje met 3 7-jarigen vliegen lijkt me echt een regelrechte hel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210113101
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je hem gevonden hebt Phaidra! Schoonzus had zaterdag hetzelfde, 1 paspoort van een kind weg, waar ze op de dag van vertrek achter kwamen. Maar ook niet meer gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o zo hey. Dat is echt balen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210114339
Phaidra wat fijn dat hij nog net op tijd gevonden is! Maar wat een stress zeg!

FlyingFish wat een ellende zo, dan mis je toch veel van je vakantie en inderdaad lijkt het me ook niet best om in je eentje met vier kinderen vast vooruit te gaan, waarbij je ook nog niet de planning kan volgen waarschijnlijk want je moet nog samen komen met de anderen een aantal dagen later (er vanuitgaande dat ze in drie weken niet op 1 plek blijven).
pi_210119170
Gisterenavond dus thuisgekomen en onze kinderen zijn ons zat denk ik. B is bij een vriendje spelen en heeft morgen ook afgesproken en Juul gaat morgen ook al spelen bij een vriendinnetje. O-)

Net een afspraak gemaakt bij een schadehersteller hier in de buurt voor de behoorlijke kras op onze auto. Ik wil eerst een kostenplaatje dan kan ik kijken of ik het bij de verzekering in ga dienen of toch zelf betaal. Kan via de verzekeraar een berekening doen wat het doet met mijn premie. Goede verzekeraar is het ( _O- _O- _O- Wie heeft deze verzekeraar toch geregeld voor alle medewerkers van mijn werkgever.... >:) )

We zitten te wachten tot het wat langer droog is en de inklapbare dakkoffer kan drogen. Die zit nog op de auto omdat ie nat is...We hebben niet voor niets een inklapbare, kunnen dat ding nergens in huis kwijt om te drogen.
pi_210119852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:43 schreef exode het volgende:
Gisterenavond dus thuisgekomen en onze kinderen zijn ons zat denk ik. B is bij een vriendje spelen en heeft morgen ook afgesproken en Juul gaat morgen ook al spelen bij een vriendinnetje. O-)

Net een afspraak gemaakt bij een schadehersteller hier in de buurt voor de behoorlijke kras op onze auto. Ik wil eerst een kostenplaatje dan kan ik kijken of ik het bij de verzekering in ga dienen of toch zelf betaal. Kan via de verzekeraar een berekening doen wat het doet met mijn premie. Goede verzekeraar is het ( _O- _O- _O- Wie heeft deze verzekeraar toch geregeld voor alle medewerkers van mijn werkgever.... >:) )

We zitten te wachten tot het wat langer droog is en de inklapbare dakkoffer kan drogen. Die zit nog op de auto omdat ie nat is...We hebben niet voor niets een inklapbare, kunnen dat ding nergens in huis kwijt om te drogen.
Ik denk dat je die dakkoffer nog wel een paar dagen kan laten zitten als je moet wachten tot 'ie droog is :X .

Maar, ik zie blauwe lucht hier... (voor zolang het duurt, ik denk dat ik maar snel even een frisse neus ga halen :Y )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210119893
Hier is het alweer een uurtje of 2 droog en het waait flink, dus ik vermoed dat ie er zo af gaat. Op zich zit ie niet in de weg. We gaan nog niet op pad met de auto en anders maar wel met dat ding erop. Klappen we hem wel in.

Net het ergste onkruid weggehaald en wat afgebroken takken van de bomen. Leuk joh, regen en wind, echt enorm veel onkruid. Wat te doen de komende dagen.
pi_210120358
Het was code geel maar het is hier eigenlijk de hele middag wel droog.
pi_210121153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:36 schreef Kyara het volgende:
Het was code geel maar het is hier eigenlijk de hele middag wel droog.
Het was hier gisteren ook meer code geel dan vandaag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210122620
De hoes zat om de loungeset maar die was in onze vakantie waarschijnlijk opgewaaid. Er lagen 2 hele grote plassen water op. Het zonnetje scheen dus ik dacht, hup, hoes eraf, dan kan het lekker luchten en drogen (er waren wat kussens een beetje nat). Het was blauw, droog..
En ineens ging het keihard regenen. A heeft snel alles naar binnen gehaald en nu staat de woonkamer vol met kussens 🤣🤣

Vanmorgen nergens last van, maar begin van de middag schoot er iets verkeerd in mijn bovenrug/onder schouderblad. Kon ineens bijna niks meer, naar links draaien met mijn hoofd ging niet en was onwijs pijnlijk. Ging met elke beweging door de grond van de pijn. Het is ondertussen wel iets minder, maar het houdt niet over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210125529
Wel fijn dat het in ieder geval pas na de vakantie is Vicky… Ik had dat een tijdje geleden ook, was even een paar dagen vervelend, maar elke dag werd het beter en na een dag of drie niks meer van te merken, maar hoe dat opeens er in schiet, geen idee. Ik zat letterlijk gewoon op de bank met m’n laptop zoals regelmatig. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210127753
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 23:23 schreef FlyingFish het volgende:
Wel fijn dat het in ieder geval pas na de vakantie is Vicky… Ik had dat een tijdje geleden ook, was even een paar dagen vervelend, maar elke dag werd het beter en na een dag of drie niks meer van te merken, maar hoe dat opeens er in schiet, geen idee. Ik zat letterlijk gewoon op de bank met m’n laptop zoals regelmatig. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Het is een stuk beter, maar doet nog verrot zeer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210127757
Welkom thuis exode!

Vicky, wat rot! Maar gelukkig niet op vakantie inderdaad. Zo pijnlijk!

Het zwembaddagje was leuk gister! Leuker dan ik had verwacht. Het was wat kleiner dan ik had gedacht op basis van de foto's, maar ze hebben zich uitstekend vermaakt van 11 tot 15.30. Het was wel druk, maar nog goed te doen. Ik wil een keertje terug als het wat zonniger is, dan lekker buiten handdoekjes neerleggen om te chillen tussen het zwemmen door.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210127900
Ik ga zo sporten en vanmiddag als beide koters spelen zijn, gaan we maar eens Marktplaats volgooien met een hele hoop spullen. Het zijn allemaal duurdere dingen, al het andere is al naar de buren of de kringloop gegaan.

Want, jeetje, wat een weertje! Morgen willen we wel op pad, zo maar eens kijken wat de weersverwachtingen zijn :D
pi_210131316
Wauw, het is nu droog hier. Kan ik eindelijk wassen en dat buiten hangen want in huis voelt het al klammig zonder natte was. Tis toch triest, of zeiknat van het zweet of zeiknat van de regen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210139733
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210139754
Ahh en dan ook nog eens op een dag als woensdag, zuur Hupje.

Wij hadden datenight (naar Oppenheimer geweest) en het jongste kind heeft thuis alles ondergekotst :') arm kind, arme oppas. Dus nu nog even alles schoonboenen en daarna kijken of we nog wat slaap kunnen krijgen :Z
pi_210139839
Lekker dan @Hupje . Heb je al bij ze aangebeld?

Oh shit @Aure!
Succes met schoonmaken.

Onze cv doet vervelend. Wilde een hete douche nemen voor mijn rug maar alle 3 de kranen komen niet verder dan lauw...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210140263
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:54 schreef Vicky het volgende:
Lekker dan @:Hupje . Heb je al bij ze aangebeld?
Nope, valt niet mee te praten.
Inmiddels kijken ze tv. Echt, hoe doen die mensen dat?! :{
  donderdag 3 augustus 2023 @ 05:29:32 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_210140293
Ben ik dan zo'n trut dat ik dan gewoon de politie bel :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210140679
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 05:29 schreef Troel het volgende:
Ben ik dan zo'n trut dat ik dan gewoon de politie bel :@
Voor zoiets zou ik de politie ook bellen.
Feestjes in het weekend zo nu en dan, prima. Maar niet een bak herrie doordeweeks.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210140842
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 05:29 schreef Troel het volgende:
Ben ik dan zo'n trut dat ik dan gewoon de politie bel :@
Ik ook. Helemaal als er niet met ze te praten valt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 08:47:13 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_210140973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:48 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor zoiets zou ik de politie ook bellen.
Feestjes in het weekend zo nu en dan, prima. Maar niet een bak herrie doordeweeks.
Af en toe een feestje, laat het van te voren even weten, geen enkel probleem. Maar de muziek kan ook wel zachter ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210141010
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 00:33 schreef Aure het volgende:
Ahh en dan ook nog eens op een dag als woensdag, zuur Hupje.

Wij hadden datenight (naar Oppenheimer geweest) en het jongste kind heeft thuis alles ondergekotst :') arm kind, arme oppas. Dus nu nog even alles schoonboenen en daarna kijken of we nog wat slaap kunnen krijgen :Z
Oops... beterschap daar. Hopelijk een rustige nacht gehad qua kotserij...

@Vicky, lauw is niet lekker als je je op warm had ingesteld!

@Hupje, ik weet het niet. Onze herrie makende buren zijn gelukkig een aantal jaren geleden verhuisd. Die hielden vaak feestjes in de achtertuin met met muziek, de nodige drank en herrie.
Daar heb ik wel eens in pyjama voor de deur gestaan en ging de muziek eerst nog harder.
Al stond er laatst iemand om 11 uur nog te zagen met zo'n elektrische zaag. Ik weet wie het was, de volgende keer ga ik desnoods in pyjama :+ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:04:11 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_210141105
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oops... beterschap daar. Hopelijk een rustige nacht gehad qua kotserij...

@:Vicky, lauw is niet lekker als je je op warm had ingesteld!

@:Hupje, ik weet het niet. Onze herrie makende buren zijn gelukkig een aantal jaren geleden verhuisd. Die hielden vaak feestjes in de achtertuin met met muziek, de nodige drank en herrie.
Daar heb ik wel eens in pyjama voor de deur gestaan en ging de muziek eerst nog harder.
Al stond er laatst iemand om 11 uur nog te zagen met zo'n elektrische zaag. Ik weet wie het was, de volgende keer ga ik desnoods in pyjama :+ .
Mijn buren hielden een afscheidsfeestje. Tot heel vroeg. Niet aangekondigd, maar tja, ze gingen verhuizen, dus je laat ze wat langer. Volgens mij was het rond een uur of drie dat ik appte dat ik graag wilde slapen. Ik hoorde de buurman in de groep zeggen "dat de buurvrouw graag wil slapen". Toen werd de muziek wat harder gezet als slaapliedje. Met de box gericht op mijn slaapkamer. Politie was er redelijk snel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:13:00 #65
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210141166
Zucht. Stelletje kleuters.
pi_210141204
Dat slaapliedje kan opzich nog grappig zijn als de muziek daarna direct uit gaat.
Jullie hebben de volgende de vlag uit gehangen en een feestje gebouwd als afscheid?

Ik ben heel blij met mijn buren. Totaal andere leefritmes en toch geen last van elkaar. Al negeert de ene buurvrouw mij al een jaar, blijkbaar had ik ze persoonlijk moeten vertellen dat de jongste was geboren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 03-08-2023 11:25:16 ]
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:20:44 #67
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210141233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:17 schreef Elleska het volgende:
Jullie hebben de volgende de vlag uit gehangen en een feestje gebouwd als afscheid?

Ik ben heel blij met mijn buren. Totaal andere leefritmes en toch geen last van elkaar. Al negeert de ene buurvrouw mij al een jaar, blijkbaar had ik ze persoonlijk moeten vertellen dat de jongste was geboren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
Zucht. Stelletje kleuters.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 09:21:28 #68
382129 crew  Donna
pi_210141241
Oh boy. Buren.

Ik hou m'n hart vast. Ik heb al ruim 12 jaar geen buren gehad en kom straks ergens te wonen waar ik zelfs overburen heb (dat heb ik helemaal nog nooit gehad).
Ben wel opgegroeid in een rijtjeswoning, maar toen hadden we vrij uitzicht voor. En ook geen mensen recht achter ons, alleen scheef.
Zit straks echt midden tussen alles in. Dat wordt wennen.
pi_210141388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
Zucht. Stelletje kleuters.
Kleuters zijn pas goed in nachtbraken en dan sochtends idioot vroeg wakker zijn. Geen idee waar hij de energie vandaan haalt maar gelukkig is vandaag eindelijk droog (en het is een buur-vriendelijk tijdstip) dat hij de tuin in kan.
c_/ c_/
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:49:30 #70
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210141459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Kleuters zijn pas goed in nachtbraken en dan sochtends idioot vroeg wakker zijn. Geen idee waar hij de energie vandaan haalt maar gelukkig is vandaag eindelijk droog (en het is een buur-vriendelijk tijdstip) dat hij de tuin in kan.
c_/ c_/
:D Herkenbaar. Ik ben altijd jaloers op het batterijtje van mijn peuter.
pi_210141698
Ik ben blij met onze buren in dit huis, die aan ons vastgebouwd zijn, zijn schatten. Stel van in de 50 met een zoon van 17. Onze buurman is een grote, norse man met een enorm groot hart. Onze buurjongen hoorden we in Covid tijd vaak gamen, maar niet met overlast.

Aan de andere kant woont dus een ouder stel die niet werken, enorm veel roken, drinken en luidruchtige (volwassen) kinderen hebben. Zelf maken ze geen geluid, behalve dan de aansteker en het openen van bierflesjes. Het zijn volkswijk types. Ik denk dat ze een keer of 3 keer per jaar een tuinfeestje hebben maar die eindigt altijd voor 10 uur dus meer dan prima.
Ik heb wel altijd gezegd dat als 1 van hun kinderen in dat huis komt te wonen, ik verhuis.
Maar dus geen last van ze, zij meer van ons denk ik met onze kinderen waar wel eens aardig wat geluid uit komt.
Het zijn wel mensen die je beter niet tegen je kan krijgen, maar goed, daar is ook geen reden toe. We ouwehoeren vaak in de brandgang (@amaranta) en als er iets is, kunnen wij of de kinderen bij ze aanbellen.

De buurvrouw is wel de roddelrubriek van de wijk, want ze zit vrijwel altijd bij het raam aan de voorkant de hele straat in de gaten te houden.

Buren overlast is enorm vervelend en kan je echt opvreten. Ik heb geen oplossing Hupje. Wij hebben het in onze vorige huizen gehad en bij de 1 liep dat volledig verkeerd af en bij de ander zijn we dus verhuisd, grotendeels door de overlast van verschillende buren daar.
Je kan een keer op een rustig moment een gesprek met ze aangaan en uitleggen hoe vervelend het voor jullie is.
pi_210142106
Wij boffen ook met onze buren. Ene kant een wat ouder stel met volwassen kinderen die het huis uit zijn, andere kant stel met dochter van 19.
Ze hebben wel eens een feestje maar laten dit netjes weten, als de buuf schoonmaakt staat de muziek wat harder maar dat boeit me niet. Ze kan heerlijk koken en belt dan ook regelmatig aan met wat lekkers.
We hebben geen overburen want wonen tegenover een speeltuin en fietspad. Buren aan de achterkant zijn prima behalve 1 gezin waarvan de kinderen altijd ruzie hebben en keihard janken.
Paar huizen naast ons woont een gezin, daar hebben ze een hondje en die zit vaak in de tuin te blaffen en te janken. In het begin tot 1.30 uur.

Er gebeurd aan onze kant van de wijk bar weinig. We hebben geen last van doorgaand verkeer, alleen bestemmingsverkeer.

@Nijna vanmorgen deed het warm water weer normaal.. kijk het wel eben aan voordat we een monteur laten komen.

Gadver.. ik moet straks naar buiten en dan moet ik een lange broek aan.. bah!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210142232
Ik wilde vandaag wat gaan doen met de kinderen, bios, binnenspeeltuin, zwembad, winkelen, whatever. Maar beide koters willen thuisblijven en spelen.....en dat doen ze dus al de hele ochtend braaf.

Dus ik ga zo maar even naar de supermarkt en ga vandaag 'mijn' bolognesesaus maken. Die moet een paar uur opstaan en aangezien we toch thuisblijven.
pi_210142540
Laatste werkdag voor mijn vakantie! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210142629
Lieve reacties, maar de wijkagent vindt dat we het maar met buurtbemiddeling moeten proberen :'). No go wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210142685
Hupje, wij hadden op een gegeven moment zelfs onenigheid met de politie, die wilden niet dat we nog belden. Wij hebben ook buurtbemiddeling geprobeerd en maatschappelijk werk.
Zoals jij het omschrijft, gaat dit niet bepaald verbeteren. Het is drastisch maar ja, ik zou verhuizen.
Dit geeft zoveel stress en het is je thuis, daar moet je je prettig voelen.
pi_210142689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:41 schreef Hupje het volgende:
Lieve reacties, maar de wijkagent vindt dat we het maar met buurtbemiddeling moeten proberen :'). No go wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar op het moment van overlast kan je toch gewoon de politie bellen? Of zeggen die dan ook dat je het zelf moet oplossen? Met meldingen kunnen ze een dossier opbouwen.

Wel heel naar, het voelt toch niet meer helemaal veilig met zulke buren naast je -O-. Wij hebben vroeger ook wel eens aso-buren gehad. Met drank op viel er ook niet mee te praten. Gelukkig naderhand wel en na een tijdje groeide er toch een soort van betere verstandhouding.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 12:16:50 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210143042
Heel even met de deur in huis vallen hier. Sommigen hebben misschien al gelezen dat ik de komende tijd wat minder aanwezig ben en enige uitleg is misschien wel fijn. Het gaat niet goed met mijn vader. Hij ligt al een maand in het ziekenhuis en eergisteren hebben we een slecht nieuws gesprek gehad. De verwachting was toen dat hij binnen een paar dagen zou komen te overlijden maar mijn vader heeft ons eerder verbaasd door opeens weer op te leven. Hoe dan ook, hij zal er niet lang meer zijn. Ik twijfelde of ik dit moest delen maar ik wil ook open zijn en qua verwerking is het ook fijn.

Als iemand nog tips heeft om de dood met een peuter te bespreken dan hoor ik het graag ;(

Edit: veel mensen weten niet dat @Peejtur mijn mede mod is hier. Als ik er niet ben is het dus handig om hem even te berichten.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_210143084
Och @MaJo wat een heftige periode 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 12:20:13 #80
382129 crew  Donna
pi_210143091
Ach @MaJo veel sterkte! :*
pi_210143102
MaJo :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210143149
Sterkte @MaJo
pi_210143345
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
Zucht. Stelletje kleuters.
Kom dan!
pi_210143348
Ach @MaJo ;(

Voor dochter, toen 2,8 jaar oud, heb ik het boekje van Nijntje: Lieve oma Pluis gekocht. Mijn moeder overleed heel plots en dat was voor mij al onbegrijpelijk, laat staan voor een peuter.
Boekje hielp mij iig om het wat beter uit te leggen en voor haar om te begrijpen.

Sterkte voor jullie :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210143384
Ach lieve @MaJo wat ontzettend verdrietig ;( :*. Heel erg veel sterkte de komende tijd. Even aandacht voor elkaar, Aapie en familie, de rest kan wachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210143469
Heel veel sterkte Majo :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210143606
Wij hadden het boekje van Kikker en het vogeltje.

@BE heb jij boekentips?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210143654
Sterkte @MaJo :*

Qua boeken werd Lieve Oma Pluis al genoemd, een kort maar krachtig Nijntje-verhaal.
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 13:21:02 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210143757
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:Majo ;(

Voor dochter, toen 2,8 jaar oud, heb ik het boekje van Nijntje: Lieve oma Pluis gekocht. Mijn moeder overleed heel plots en dat was voor mij al onbegrijpelijk, laat staan voor een peuter.
Boekje hielp mij iig om het wat beter uit te leggen en voor haar om te begrijpen.

Sterkte voor jullie :*
Precies dit boekje heb ik nu besteld. Ik ben alleen een beetje bang dat Aapie dan bang wordt voor oma's dood. Misschien moeten we het woord oma voor opa ontvangen (maar die slimmerik kan dus al een beetje lezen :X)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:05 schreef Vicky het volgende:
Wij hadden het boekje van Kikker en het vogeltje.

@:BE heb jij boekentips?
Die zag ik ook staan maar heb toch gekozen voor een boekje over een mens, dat lijkt me wat meer vergelijkbaar. In het Dikkie Dik verhaaltjesboek staat ook een verhaaltje over een poes die dood gaat. Die kan ik steeds niet voorlezen omdat het me te verdrietig maakt, maar het is wel goed om te doen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 3 augustus 2023 @ 13:27:26 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210143854
Sterkte @MaJo :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210144098
@MaJo, sterkte, heftig :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210144117
Sterkte @MaJo, heftige tijd...
Een paar maand geleden is de vrouw van mijn vader onverwachts overleden, we hebben toen ook o.a. het boekje van Oma Pluis geleend. Deze hebben we vooral gelezen om Thomas uit te leggen hoe de uitvaart gaat. We hadden ook nog dit boek. Die is heel fijn over afscheid nemen en herdenken.
pi_210144186
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:21 schreef MaJo het volgende:

[..]
Precies dit boekje heb ik nu besteld. Ik ben alleen een beetje bang dat Aapie dan bang wordt voor oma's dood. Misschien moeten we het woord oma voor opa ontvangen (maar die slimmerik kan dus al een beetje lezen :X)
[..]
Die zag ik ook staan maar heb toch gekozen voor een boekje over een mens, dat lijkt me wat meer vergelijkbaar. In het Dikkie Dik verhaaltjesboek staat ook een verhaaltje over een poes die dood gaat. Die kan ik steeds niet voorlezen omdat het me te verdrietig maakt, maar het is wel goed om te doen.
Handig, zo'n slimmerik ;) Maar je kan het proberen uit te leggen, dat opa erg ziek is en dan oma Pluis voor opa Pluis vervangen.
Je hoopt altijd dat kinderen niet al op jonge leeftijd met de dood geconfronteerd worden maar helaas gebeurd dat soms.
Je kan ook uitleggen dat oma niet doodgaat maar wél heel verdrietig is, net zoals jullie allemaal.
Het blijft lastig hoor, zeker bij kleintjes.

Mijn dochter maakte toen de opmerking nadat ik uitlegde dat het hart van oma was gestopt: dan stop je er toch een nieuwe batterij in? :'(

En je mag rustig laten merken dat je moet huilen omdat je verdrietig bent. Kinderen merken het echt wel als er iets ernstigs aan de hand is.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210144197
Sterkte Majo :*

Mijn vader ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ging even heel erg slecht, blijkt nu dat hij mrsa toch wel in zijn bloed heeft en niet alleen maar drager is. Dus als we op bezoek komen is het handen ontsmetten, mondkapje op en handschoenen aan. Hem niet aanraken.
Ontstekingswaarden torenhoog. Operatiewond was toen uiteindelijk weer open gemaakt en zat vol met pus ed. Ineens een ruisje bij zijn hart, vocht achter de longen.
Nu is het wachten tot er een ok vrij is, dan gaan ze een echo maken via de slokdarm van zijn hart. Ecg waren we bij, de plakkers lieten 100x los, uiteindelijk gelukt en die was zeer onregelmatig.
Hij ligt nu zo lang in het ziekehnuis, dat de nieuwe weekparkeerkaart gratis is. Pffft!
Edit: Krijg net te horen dat het slokdarm onderzoek nu aan de gang is, dus hopelijk weten we vandaag meer. En hij eet slecht, drinken gaat nu wel goed. Katheter is eruit, hij mag zelf weer naar de wc en proberen te lopen met fysio. Hij is chaggo, wil gewoon weer naar huis naar een aantal weken ziekenhuis.

[ Bericht 15% gewijzigd door _Ingrid_ op 03-08-2023 14:29:31 ]
pi_210144260
Ingrid :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210144278
@MaJo wat heftig. Heel veel sterkte :*
pi_210144335
Wat ik ook een fijn advies vond (volgens mij ook van @BE), is niet zeggen dat opa nu slaapt, want dan kan het zijn dat ze bang worden voor slapen.
En Thomas wist dat oma ziek was en in het ziekenhuis lag. Toen ze overleed hebben we verteld dat hij weet dat oma ziek was, maar dat de dokters haar niet meer beter konden maken en dat ze is overleden. Dat haar hart niet meer klopt en dat opa nu ook heel verdrietig is. Later hebben we samen de boekjes gelezen.

Edit: Dit was mijn post nadat oma was overleden. Toen had ik al flink wat tips gehad van hier. Misschien zit daar ook nog wel wat bij.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:19 schreef taxibabe het volgende:
Dank voor al jullie lieve reacties! :*
We hebben het gisteren aan Thomas verteld. Eerst 'we hebben verteld dat oma heel ziek was', dat wist hij nog.
En toen gezegd dat de dokters oma niet beter konden maken en dat ze dood is gegaan. Hij vroeg of oma nog wel hier kwam. Dus geprobeerd uit te leggen dat dat niet meer gebeurd. Toen het boekje van Oma Pluis erbij gepakt. Hij zei bij het lezen van het boekje wel steeds 'net als oma'. In hoeverre hij het echt begrijpt weet ik niet, maar veel meer kunnen we denk ik niet doen. De komende dagen probeer ik wel steeds weer 1 van de boekjes met hem te lezen.

En we gaan een witte roos (favoriete bloem van oma) halen die hij (als hij wil) dinsdag op de kist mag leggen. Die is dan al wel dicht.

Nogmaals dank voor je tips @:BE


[ Bericht 56% gewijzigd door taxibabe op 03-08-2023 14:18:17 ]
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 14:27:19 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210144544
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:48 schreef taxibabe het volgende:
Sterkte @:MaJo, heftige tijd...
Een paar maand geleden is de vrouw van mijn vader onverwachts overleden, we hebben toen ook o.a. het boekje van Oma Pluis geleend. Deze hebben we vooral gelezen om Thomas uit te leggen hoe de uitvaart gaat. We hadden ook nog dit boek. Die is heel fijn over afscheid nemen en herdenken.
Ik herinner me dat, ik zat toen al met een schuin oog mee te lezen omdat het al jaren niet goed gaat met mijn vader. Wat dat betreft is het niet onverwachts en is het al een cadeautje dat hij überhaupt Aapie nog mee heeft mogen maken.

Dat andere boekje zal ik ook eens checken, dat is misschien een mooie voor achteraf.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Handig, zo'n slimmerik ;) Maar je kan het proberen uit te leggen, dat opa erg ziek is en dan oma Pluis voor opa Pluis vervangen.
Je hoopt altijd dat kinderen niet al op jonge leeftijd met de dood geconfronteerd worden maar helaas gebeurd dat soms.
Je kan ook uitleggen dat oma niet doodgaat maar wél heel verdrietig is, net zoals jullie allemaal.
Het blijft lastig hoor, zeker bij kleintjes.

Mijn dochter maakte toen de opmerking nadat ik uitlegde dat het hart van oma was gestopt: dan stop je er toch een nieuwe batterij in? :'(

En je mag rustig laten merken dat je moet huilen omdat je verdrietig bent. Kinderen merken het echt wel als er iets ernstigs aan de hand is.
Het gaat mij wel wat snel hoor, hij is nog geen 3 :D Maar papa en mama kan hij wel lezen dus ik denk dat het verschil tussen oma en opa ook gaat opvallen. We gaan het zien.

Ach die opmerking over die batterij :'( Ik heb Aapie al wel verteld dat opa heel oud is en zijn lichaam op. Dat het niet meer te maken is. Aapie is erg gevoelig en kan al heel goed zelf conclusies trekken. Laatst had hij zijn hoofd hard gestoten en zei toen 's avonds in zijn bedje. "Aapie au hoofd. Aapie ambulance ziekenhuis". Dus we moeten het woord ziekte denk ik ook maar zoveel mogelijk vermijden.

Aapie heeft heel goed door dat er iets aan de hand is. Hij wil de hele tijd knuffelen en op de opvang horen we ook dat hij veel rustiger is en wil knuffelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sterkte Majo :*

Mijn vader ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ging even heel erg slecht, blijkt nu dat hij mrsa toch wel in zijn bloed heeft en niet alleen maar drager is. Dus als we op bezoek komen is het handen ontsmetten, mondkapje op en handschoenen aan. Hem niet aanraken.
Ontstekingswaarden torenhoog. Operatiewond was toen uiteindelijk weer open gemaakt en zat vol met pus ed. Ineens een ruisje bij zijn hart, vocht achter de longen.
Nu is het wachten tot er een ok vrij is, dan gaan ze een echo maken via de slokdarm van zijn hart. Ecg waren we bij, de plakkers lieten 100x los, uiteindelijk gelukt en die was zeer onregelmatig.
Hij ligt nu zo lang in het ziekehnuis, dat de nieuwe weekparkeerkaart gratis is. Pffft!
Ook al zo'n rot situatie, heel veel sterkte :* Maar wat bedoel je met het parkeren in het ziekenhuis? Mijn vader ligt er nu ook al een maand en ik mocht gisteren weer 26 euro aan parkeerkosten aftikken :X

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:04 schreef taxibabe het volgende:
Wat ik ook een fijn advies vond (volgens mij ook van @:BE), is niet zeggen dat opa nu slaapt, want dan kan het zijn dat ze bang worden voor slapen.
En Thomas wist dat oma ziek was en in het ziekenhuis lag. Toen ze overleed hebben we verteld dat hij weet dat oma ziek was, maar dat de dokters haar niet meer beter konden maken en dat ze is overleden. Dat haar hart niet meer klopt en dat opa nu ook heel verdrietig is. Later hebben we samen de boekjes gelezen.

Edit: Dit was mijn post nadat oma was overleden. Toen had ik al flink wat tips gehad van hier. Misschien zit daar ook nog wel wat bij.
[..]

Die opmerking over het slapen was me nog bijgebleven ja, dat gaan we inderdaad niet zeggen. En dus uitkijken met het woord ziekte.

Hoe ging de uitvaart uiteindelijk? En hoe is het nu met Thomas? Heeft hij het nog veel over oma?

Mag ook per DM :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_210144617
Wat verdrietig Majo, sterkte :*
pi_210144651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik herinner me dat, ik zat toen al met een schuin oog mee te lezen omdat het al jaren niet goed gaat met mijn vader. Wat dat betreft is het niet onverwachts en is het al een cadeautje dat hij überhaupt Aapie nog mee heeft mogen maken.

Dat andere boekje zal ik ook eens checken, dat is misschien een mooie voor achteraf.
[..]
Het gaat mij wel wat snel hoor, hij is nog geen 3 :D Maar papa en mama kan hij wel lezen dus ik denk dat het verschil tussen oma en opa ook gaat opvallen. We gaan het zien.

Ach die opmerking over die batterij :'( Ik heb Aapie al wel verteld dat opa heel oud is en zijn lichaam op. Dat het niet meer te maken is. Aapie is erg gevoelig en kan al heel goed zelf conclusies trekken. Laatst had hij zijn hoofd hard gestoten en zei toen 's avonds in zijn bedje. "Aapie au hoofd. Aapie ambulance ziekenhuis". Dus we moeten het woord ziekte denk ik ook maar zoveel mogelijk vermijden.

Aapie heeft heel goed door dat er iets aan de hand is. Hij wil de hele tijd knuffelen en op de opvang horen we ook dat hij veel rustiger is en wil knuffelen.
[..]
Ook al zo'n rot situatie, heel veel sterkte :* Maar wat bedoel je met het parkeren in het ziekenhuis? Mijn vader ligt er nu ook al een maand en ik mocht gisteren weer 26 euro aan parkeerkosten aftikken :X
[..]
Die opmerking over het slapen was me nog bijgebleven ja, dat gaan we inderdaad niet zeggen. En dus uitkijken met het woord ziekte.

Hoe ging de uitvaart uiteindelijk? En hoe is het nu met Thomas? Heeft hij het nog veel over oma?

Mag ook per DM :)
Bij het umcg in Groningen kun je een weekkaart kopen voor 27 euro geloof ik. Mijn moeder koopt het, dus ik weet het niet precies. Dan zetten ze daar een nummer op. We zitten nu op nummer 3. En bij de 4e krijg je een week gratis parkeren. Dat is niet op kenteken, dus kun je de hele week met die kaart daar gratis parkeren. We gaan om en om heen. De ene keer ga ik met mijn moeder (dan rijd mijn vriend, want ik heb geen rijbewijs en mijn moeder ook niet) en de andere keer mijn zus. En de buurvrouw en vrienden van mijn moeder gaan soms ook mee.
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2023 @ 14:42:18 #101
148247 taxibabe
pi_210144701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Die opmerking over het slapen was me nog bijgebleven ja, dat gaan we inderdaad niet zeggen. En dus uitkijken met het woord ziekte.

Hoe ging de uitvaart uiteindelijk? En hoe is het nu met Thomas? Heeft hij het nog veel over oma?

Mag ook per DM :)
De uitvaart was heel mooi en Thomas deed het ook supergoed. Toen mijn vader met de kist binnen kwam was het natuurlijk helemaal stil en zegt hij ineens 'Oma ligt in die kist hè, net als oma Pluis?', :@
Daarna mocht hij een witte roos op de kist leggen, dat deed hij heel lief en trots. Het was verder een korte dienst, hij heeft heel lief en rustig geluisterd, op gegeven moment had de uitvaartleidster een stukje over hem, over oma's kleine grote vriend. Hij begon helemaal te glunderen.

Hij heeft het regelmatig nog over oma, maar eindigt bijna altijd wel met 'oma is er nu niet meer, oma is dood'.
pi_210144992
Ach Majo, wat verdrietig. Heel veel sterkte en liefde. :*
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:07:26 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210145004
@MaJo, ik zag idd gisteren je opmerking in Z&G en vroeg me al af of er iets ergs was.
Wat heftig en verdrietig zeg.
Ik zou idd ook de boekjes die genoemd zijn tippen. :*

En wat mij betreft niet te angstig zijn om hem er gewoon bij te laten zijn. Kinderen weten helemaal niks. Het is pas eng als wij het eng maken. En ze voelen prima aan dat er iets is.
***
pi_210145039
Och nee @MaJo wat klote. ;( Heel veel sterkte. :*
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:11:59 #105
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210145052
Veel sterkte @MaJo!
Wel veel goede tips hier O+
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 15:15:35 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210145082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:37 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Bij het umcg in Groningen kun je een weekkaart kopen voor 27 euro geloof ik. Mijn moeder koopt het, dus ik weet het niet precies. Dan zetten ze daar een nummer op. We zitten nu op nummer 3. En bij de 4e krijg je een week gratis parkeren. Dat is niet op kenteken, dus kun je de hele week met die kaart daar gratis parkeren. We gaan om en om heen. De ene keer ga ik met mijn moeder (dan rijd mijn vriend, want ik heb geen rijbewijs en mijn moeder ook niet) en de andere keer mijn zus. En de buurvrouw en vrienden van mijn moeder gaan soms ook mee.
Ik heb gelijk even gemaild en je kunt inderdaad 50% korting krijgen bij langdurig verblijf. Hier gaat het dus om 30 euro per dag (Amsterdam) dus het loopt flink in de papieren :X

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:

[..]
De uitvaart was heel mooi en Thomas deed het ook supergoed. Toen mijn vader met de kist binnen kwam was het natuurlijk helemaal stil en zegt hij ineens 'Oma ligt in die kist hè, net als oma Pluis?', :@
Daarna mocht hij een witte roos op de kist leggen, dat deed hij heel lief en trots. Het was verder een korte dienst, hij heeft heel lief en rustig geluisterd, op gegeven moment had de uitvaartleidster een stukje over hem, over oma's kleine grote vriend. Hij begon helemaal te glunderen.

Hij heeft het regelmatig nog over oma, maar eindigt bijna altijd wel met 'oma is er nu niet meer, oma is dood'.
Wat ontzettend lief, wat zijn kinderen toch puur O+ Wij willen Aapie ook een taak geven, hij is zowat de belangrijkste persoon in mijn vaders leven. Mijn vader is al jaren vrijwel aan huis gebonden dus de bezoekjes van Aapie waren altijd erg belangrijk voor hem. Wij gaan zo ook weer die kant op.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:07 schreef BE het volgende:
@:Majo, ik zag idd gisteren je opmerking in Z&G en vroeg me al af of er iets ergs was.
Wat heftig en verdrietig zeg.
Ik zou idd ook de boekjes die genoemd zijn tippen. :*

En wat mij betreft niet te angstig zijn om hem er gewoon bij te laten zijn. Kinderen weten helemaal niks. Het is pas eng als wij het eng maken. En ze voelen prima aan dat er iets is.
Zo sta ik er ook wel in, hij mag er gewoon bij zijn. Gisteren heb ik hem wel even weggehouden om ook wat rust voor hem in te bouwen maar zolang opa nog zo goed is gaat hij sowieso mee. Zodra mijn vader echt weg gaat glijden weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen, maar dat zien we dan wel.

Ik heb trouwens weer dezelfde uitvaartbegeleidster benaderd O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_210145302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb gelijk even gemaild en je kunt inderdaad 50% korting krijgen bij langdurig verblijf. Hier gaat het dus om 30 euro per dag (Amsterdam) dus het loopt flink in de papieren :X
Zo! Wat een bedrag zeg! Dat is toch belachelijk. En lang niet te doen voor iedereen.
[..]
Wat ontzettend lief, wat zijn kinderen toch puur O+ Wij willen Aapie ook een taak geven, hij is zowat de belangrijkste persoon in mijn vaders leven. Mijn vader is al jaren vrijwel aan huis gebonden dus de bezoekjes van Aapie waren altijd erg belangrijk voor hem. Wij gaan zo ook weer die kant op.
[..]
Zo sta ik er ook wel in, hij mag er gewoon bij zijn. Gisteren heb ik hem wel even weggehouden om ook wat rust voor hem in te bouwen maar zolang opa nog zo goed is gaat hij sowieso mee. Zodra mijn vader echt weg gaat glijden weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen, maar dat zien we dan wel.

Ik heb trouwens weer dezelfde uitvaartbegeleidster benaderd O+
Mijn kinderen komen wekelijks bij mijn ouders. Toen mijn vader even thuis was, logeerden ze daar om te helpen. Ze waren er toen ook bij toen hij 's nachts viel en toen hij zo ziek werd en bloed begon op te geven.
Gelukkig kan ik er met 5 minuten zijn, zo dichtbij wonen ze.

Mijn vader en Kim delen samen bijvoorbeeld passie voor voetbal, nu oranje leeuwinnen die met het wk bezig zijn. Alleen door Kims autisme snapt ze niet altijd goed dat opa er nu minder interesse in heeft omdat hij zich niet goed kan concentreren. Hij leest ook graag boeken bijvoorbeeld en dat lukt nu ook niet.
Kim blijft maar vragen of het echt niet levensbedreigend is. Dat komt omdat opa jaren geleden al meerdere hersenbloedingen en infarcten heeft gehad denk ik.
pi_210145687
Sterkte MaJo!
pi_210146621
Sterkte Majo
  donderdag 3 augustus 2023 @ 19:08:12 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210147898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:15 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens weer dezelfde uitvaartbegeleidster benaderd O+
Wat fijn! Je bent bij haar ook echt in goede handen! O+
***
pi_210148627
Sterkte majo
pi_210149439
Heftig Majo, veel sterkte.

Toen mijn moeder overleed was S 2½.
Ik heb haar bewust overal bij betrokken omdat we vaak bij m’n moeder kwamen en het mij voor haar heel raar leek om ineens niet meer naar oma te gaan.
Idd ook Oma Pluis voorgelezen

Ze was bij het sluiten van de kist en bij de uitvaart
Ze liep daar een beetje rond en voor het moment dat ze wat onrustiger werd had ik 2 cadeautjes meegenomen die ze samen op de grond met m’n 2 nichtjes kon uitpakken
Enige wat minder was is dat ze steeds voor m’n zus ging staan en al wijzend zei “F huilen”
Kunnen we nu om lachen, maar op het moment zelf was het wat minder :')
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 22:01:01 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210150736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:08 schreef BE het volgende:

[..]
Wat fijn! Je bent bij haar ook echt in goede handen! O+
Absoluut O+ Ook fijn dat we haar al een beetje kennen en dat ze mijn ouders ook heeft ontmoet destijds. Dat maakt het toch nog persoonlijker. Uiteraard dacht ik ook meteen aan jou maar omdat zij ons de vorige keer zo goed heeft geholpen toch als eerst haar benaderd :)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:45 schreef Butterflower het volgende:
Heftig Majo, veel sterkte.

Toen mijn moeder overleed was S 2½.
Ik heb haar bewust overal bij betrokken omdat we vaak bij m’n moeder kwamen en het mij voor haar heel raar leek om ineens niet meer naar oma te gaan.
Idd ook Oma Pluis voorgelezen

Ze was bij het sluiten van de kist en bij de uitvaart
Ze liep daar een beetje rond en voor het moment dat ze wat onrustiger werd had ik 2 cadeautjes meegenomen die ze samen op de grond met m’n 2 nichtjes kon uitpakken
Enige wat minder was is dat ze steeds voor m’n zus ging staan en al wijzend zei “F huilen”
Kunnen we nu om lachen, maar op het moment zelf was het wat minder :')
Aapie ziet mijn ouders ook vaak dus het zou inderdaad heel vreemd zijn als opa opeens weg is. Dat zou ik ook helemaal niet willen, hij hoort er gewoon helemaal bij. Goede tip van die cadeautjes. Zelf was ik op de begrafenis van opa en oma (ze werden tegelijk begraven) ook heerlijk op de grond aan het spelen met mijn Barbies. Kinderen kunnen best wat hebben.

En zulke opmerkingen ja, die zijn later dan wel weer mooi als anekdote :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_210150814
Veel sterkte MaJo
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210152991
Herman Finkers praat onzin, in Almelo staan alle stoplichten op groen! 20 minuten rijden om daar bij de spoedpost te komen en weer terug, maar alle stoplichten had ik mee, een stuk of 15 enkele reis. En Lala is gelijmd. Die heeft het voor elkaar gekregen om uit haar bed te vallen en daarbij haar kin open te halen op zo’n manier dat het een bloedbad werd. Geen idee ook hoe, want nergens iets scherps of hards (behalve de vloer) te bekennen. En Em die er pal naast lag is heerlijk door alle commotie heen geslapen :D die zal wel schrikken van haar zus (en haar bed) morgenochtend.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210153075
@FlyingFish Oei, dat is schrikken! Hoe was Lala er zelf onder?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 03:58:04 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210153112
Ah, nog meer mensen die niet slapen hier. Wat een schrik, FlyingFish. Komen jullie langzaam een beetje tot rust nu?

En ben jij wakker vanwege de buren Hupje?

@MaJo heel veel sterkte gewenst. Wat een verdriet, zeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210153197
Oei flyingfish, dat is wel echt vervelend zo! Gelukkig kon je wel snel bij de spoedpost zijn!
Hopelijk hebben jullie nog wat geslapen en heeft ze er verder niet te veel last van!
pi_210153360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 03:58 schreef livelink het volgende:
En ben jij wakker vanwege de buren Hupje?
Nee, gelukkig niet. Meestal geen 2 avonden achter elkaar feest. Ik hoestte mezelf wakker, ook fijn :')
pi_210153554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 03:23 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Oei, dat is schrikken! Hoe was Lala er zelf onder?
Ze is normaal gesproken een piepertje, en was dat terwijl ik met de huisartsenpost belde (waar ik eerst een kwartier in de wacht stond door drukte) ook wel (begrijpelijk deze keer), maar gelukkig kalmeerde ze daarna. Bij de huisartsenpost zelf was ze heel dapper, ze heeft geen piepje gegeven en zei toen we naar buiten liepen alleen dat de lijm wel heel erg prikte. Maar ze mocht een kaartje uitzoeken naderhand en vond dat wel heel leuk. En we hebben op de terugweg een heel gesprek gehad over hoe stoplichten werken :') ze slaapt nu nog wel lekker, wij moeten inpakken om straks richting huis te gaan :O

Fijn dat jullie vannacht iig geen last hebben gehad van de buren!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210153768
Auw! Gelukkig is ze weer "gemaakt", iedereen van de schrik bekomen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 02:37 schreef FlyingFish het volgende:
Herman Finkers praat onzin, in Almelo staan alle stoplichten op groen! 20 minuten rijden om daar bij de spoedpost te komen en weer terug, maar alle stoplichten had ik mee, een stuk of 15 enkele reis. En Lala is gelijmd. Die heeft het voor elkaar gekregen om uit haar bed te vallen en daarbij haar kin open te halen op zo’n manier dat het een bloedbad werd. Geen idee ook hoe, want nergens iets scherps of hards (behalve de vloer) te bekennen. En Em die er pal naast lag is heerlijk door alle commotie heen geslapen :D die zal wel schrikken van haar zus (en haar bed) morgenochtend.
Dat is een barstwond. Door de druk op de huid tussen 2 harde oppervlakten (vloer en bot in kin) barst de huid. Vaak een vrij nette rechte wond.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:50:20 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210158543
Dat pakje dat gejat was? De shop heeft de bestelling opnieuw gestuurd en ze zijn net gearriveerd en srsly zo blij mij! O+ Niet goedkoop, zeg maar flink duur voor een paar leggings, maar ze zitten echt als een droom! O+
https://mayafreya.nl/

Hier kan ik wel weer heel wat meters mee lopen! *O*
***
pi_210162100
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
Auw! Gelukkig is ze weer "gemaakt", iedereen van de schrik bekomen?
[..]
Dat is een barstwond. Door de druk op de huid tussen 2 harde oppervlakten (vloer en bot in kin) barst de huid. Vaak een vrij nette rechte wond.
Dat klinkt heel logisch. Het was ook een erg nette wond, gewoon een soort ovaal toen hij open was.

We hebben wel een goede dag gehad vandaag. Eerst dat, vanmorgen brandmelders die af gingen tijdens het ontbijt en die we niet uitkregen, en later werd Em op haar neus geprikt door een wesp (of bij zegt ze zelf). Geen wesp gezien de hele vakantie, maar vlak voor vertrek dit nog even :') ik vreesde voor de rest van de dag, maar we zijn veilig thuis gekomen, zonder verdere incidenten.

En voor iedereen die in Twente op vakantie gaat, Hellendoorn is voor kinderen tot een jaar of 10 echt een leuk park (en ook voor oudere broers/zussen, met alleen grote kinderen zou het niet mijn eerste keuze zijn). Vooral de piratenshow was een hit, die werd hier nagespeeld thuis en in het zwembad! Met de AH-kaartjes kun je met 2e persoon gratis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210162505
Nou, ik snap dat je dan liever gewoon thuis bent, FF!

Hier is de caravan geladen, laatste dingen aan het inpakken en opruimen. Paar uurtjes slapen en dan richting onze eerste stop in Frankrijk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210162717
Weltrusten dan LeSage, en een fijne reis alvast. Hopelijk valt het mee qua drukte op de weg morgen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210163213
Wij hebben vandaag een last minute verblijf in Zeeland geboekt, maandag vertrekken we.
Vandaag waren we allemaal niet in goede doen, dus niet echt gezellig hier. Hopelijk is een weekje in Zeeland even goed om eruit te zijn.
pi_210163921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 20:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben vandaag een last minute verblijf in Zeeland geboekt, maandag vertrekken we.
Vandaag waren we allemaal niet in goede doen, dus niet echt gezellig hier. Hopelijk is een weekje in Zeeland even goed om eruit te zijn.
Altijd fijn hier O+
Veel plezier alvast!
Met een meidenkwartet
pi_210164496
Zeeland *O* Net terug van vakantie, dolgelukkig toen ik m’n eigen kerktorentje weer zag.
pi_210164808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Weltrusten dan LeSage, en een fijne reis alvast. Hopelijk valt het mee qua drukte op de weg morgen!
Ik zou er niet op rekenen https://nos.nl/artikel/24(...)lange-files-verwacht :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210164938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 20:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben vandaag een last minute verblijf in Zeeland geboekt, maandag vertrekken we.
Vandaag waren we allemaal niet in goede doen, dus niet echt gezellig hier. Hopelijk is een weekje in Zeeland even goed om eruit te zijn.
Ga ook zeker gewoon een keer naar het strand als het matig weer is. Wij zijn daar in corona-tijd in de kerstvakantie een keer geweest en ik heb me er over verbaasd dat je vanaf het strand echt veel zeehonden kopjes boven water ziet komen. Wellicht dat ik onder een steen geleefd heb, maar ik had niet verwacht dat je die gewoon vanaf het strand zou kunnen zien, maar alleen als je echt geluk had of naar een plek waar ze gespot waren zou gaan. Je moet er overigens wel een beetje op letten, je ziet namelijk alleen de kop en ze duiken vaak ook heel snel weer onder om veel verder weer boven te komen. Mijn oudste vond het toen erg leuk om te zien, voor de jongsten was het nog te lastig om te zien/te begrijpen toen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:32:55 #132
208890 June.
Seriously?
pi_210164967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 19:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat klinkt heel logisch. Het was ook een erg nette wond, gewoon een soort ovaal toen hij open was.

We hebben wel een goede dag gehad vandaag. Eerst dat, vanmorgen brandmelders die af gingen tijdens het ontbijt en die we niet uitkregen, en later werd Em op haar neus geprikt door een wesp (of bij zegt ze zelf). Geen wesp gezien de hele vakantie, maar vlak voor vertrek dit nog even :') ik vreesde voor de rest van de dag, maar we zijn veilig thuis gekomen, zonder verdere incidenten.

En voor iedereen die in Twente op vakantie gaat, Hellendoorn is voor kinderen tot een jaar of 10 echt een leuk park (en ook voor oudere broers/zussen, met alleen grote kinderen zou het niet mijn eerste keuze zijn). Vooral de piratenshow was een hit, die werd hier nagespeeld thuis en in het zwembad! Met de AH-kaartjes kun je met 2e persoon gratis.
Of de Waarbeek O+ Goede herinneringen aan. Ligt in Hengelo.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:02:08 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_210165269
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 22:32 schreef June. het volgende:

[..]
Of de Waarbeek O+ Goede herinneringen aan. Ligt in Hengelo.
Is nog steeds ontzettend leuk. Er zijn zoveel leuke dingen te doen dat je bijna een hele vakantie hier kan doorbrengen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210171329
|:( |:( |:( |:( |:( Last minute geboekt, maar niet bij het park waar de bedoeling was :( :( :(
Namen lijken op elkaar, in dezelfde plaats...... Heb echt de hele tijd bij het verkeerde park gezocht (goede park heeft ook geen plek meer heb ik net gezien......, dat was getipt door vrienden). Manlief baalt in ieder geval flink :{ , want duurste vakantie ooit (op de rondreis door Azië na) en heb ik het verkeerde park geboekt........ ;(

Iemand ervaring met Strand Resort Nieuwvliet-Bad van Landal?

Kan wel janken :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 05-08-2023 15:55:38 ]
pi_210171768
Oh wat balen!! Kan je niet kosteloos annuleren?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:32:25 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210171792
Bel ze even op en leg het uit. Echt, misschien kan er wel nog iets. Kan de beste gebeuren.
pi_210171827
Maar is dit park niet goed dan?
pi_210171949
Dat andere park (het goede park, wat getipt was door vrienden) heeft geen huisjes meer beschikbaar. Dat park is van Roompot en relatief nieuw met frisse huisjes, met een heel leuk zwembad en binnenspeeltuin ed erbij.

Geen idee of het park, wat we nu geboekt hebben van Landal, goed is. Ik durf geen reviews op te zoeken, want indien slecht, dan gaat manlief helemaal lopen klagen....
Ben vooral bang voor vieze huisjes, de rest zal hopelijk wel loslopen....

Kijk, als het gaat om 500-600 euro, dan is het ook balen. Maar nu gaat het om driemaal zoveel geld....

En tuurlijk #firstworldproblems enzo, maar baal wel echt.
Annuleren kan niet, want last minute geboekt.

Maar klaar nu met de #klaagzang.... :)

[ Bericht 8% gewijzigd door TolstoiFan op 05-08-2023 17:01:32 ]
pi_210172028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat andere park (het goede park, wat getipt was door vrienden) heeft geen huisjes meer beschikbaar. Dat park is van Roompot en relatief nieuw met frisse huisjes, met een heel leuk zwembad en binnenspeeltuin ed erbij.

Geen idee of het park, wat we nu geboekt hebben van Landal, goed is. Ik durf geen reviews op te zoeken, want indien slecht, dan gaat manlief helemaal lopen klagen....
Ben vooral bang voor vieze huisjes, de rest zal hopelijk wel loslopen....

Kijk, als het gaat om 500-600 euro, dan is het ook balen. Maar nu gaat het om driemaal zoveel geld....

En tuurlijk #firstworldproblems enzo, maar baal wel echt.
Annuleren kan niet, want last minute geboekt.
Onze beperkte ervaring met Landal is prima :Y
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:05:27 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210172063
Volgens mij niks mis met dat park hoor. Deze ken ik niet, maar met Landal nooit slechte ervaringen gehad. Roompot en Landal zijn volgens mij ook vergelijkbaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210172822
Vorig jaar hadden ze nog goede reviews. Het is een vrij recent park.
Wij hadden bijna geboekt maar uiteindelijk gekozen voor een ander landal park vanwege de locatie. Maar mij leek het prima.
pi_210172978
Is een leuk park Tolstoi! En 100x liever Landal dan Roompot overigens. En het weer wordt beter, dus je gaat een fijne tijd hebben.

Wij zijn vanochtend naar Reptielenhuis de Aarde in Breda geweest. Erg leuk! Halve dagje plezier. B was in zijn nopjes die is gek op reptielen en met name slangen. Meteen geregeld dat ie in september 2 uurtjes mee mag lopen met een dierenverzorger daar. Is gewoon standaard te boeken, maar aangezien de slangen maar 1x per week te eten krijgen, wilden we het even goed plannen/afspreken.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:15:35 #143
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_210173418
Volgens mij zijn die parken beide erg nieuw, ik vind de sfeer in landal een stuk beter ogen.
Het enige wat het roompot park iets groter heeft lijkt het zwembad te zijn maar wederom beide zijn erg nieuw.
die van de roompot kan je ook bezoeken als niet gast en is niet zo duur.
pi_210173741
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat andere park (het goede park, wat getipt was door vrienden) heeft geen huisjes meer beschikbaar. Dat park is van Roompot en relatief nieuw met frisse huisjes, met een heel leuk zwembad en binnenspeeltuin ed erbij.

Geen idee of het park, wat we nu geboekt hebben van Landal, goed is. Ik durf geen reviews op te zoeken, want indien slecht, dan gaat manlief helemaal lopen klagen....
Ben vooral bang voor vieze huisjes, de rest zal hopelijk wel loslopen....

Kijk, als het gaat om 500-600 euro, dan is het ook balen. Maar nu gaat het om driemaal zoveel geld....

En tuurlijk #firstworldproblems enzo, maar baal wel echt.
Annuleren kan niet, want last minute geboekt.

Maar klaar nu met de #klaagzang.... :)

Maar het is je partner :? Als partners steun je elkaar toch in een vervelende situatie, in plaats van de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen en dan klagen als het niet naar je zin is uitgevoerd?

Stel dat het huisje toch vies is, dan kun je dat altijd melden bij de receptie en in geval van grote nood ga je er zelf met een sopje doorheen. Maar ik heb op dat vlak nooit een slechte ervaring gehad met Landal. Edit: Mijn zoon was in Nieuwvliet vorig jaar en die heeft zich er prima vermaakt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:06:01 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210173970
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar het is je partner :? Als partners steun je elkaar toch in een vervelende situatie, in plaats van de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen en dan klagen als het niet naar je zin is uitgevoerd?

Stel dat het huisje toch vies is, dan kun je dat altijd melden bij de receptie en in geval van grote nood ga je er zelf met een sopje doorheen. Maar ik heb op dat vlak nooit een slechte ervaring gehad met Landal. Edit: Mijn zoon was in Nieuwvliet vorig jaar en die heeft zich er prima vermaakt.
Ik snap het wel. Veel geld uitgeven aan een vakantie heb ik ook altijd problemen mee. En dan mag het gewoon niet tegenvallen. Ik was ook altijd zenuwachtig vantevoren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210174189
Als je het vreselijk belangrijk vindt dat alles goed verloopt, dan moet je zelf boeken ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:31:44 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210174304
Ik hoorde deze week een triest verhaal; een vrouw die al jaren haar man probeert over te halen om te kamperen en hij had dit jaar eindelijk toegegeven. En net deze week gingen ze dan :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210174471
@Clubsoda, tuurlijk heb je gelijk. Het was een primaire reactie vanuit teleurstelling en schrik (van ons allebei), omdat we in de veronderstelling waren in het ander park geboekt te hebben. Gewoon niet goed opgelet, van allebei niet, want we hebben wel samen het huisje uitgekozen.

En wat @livelink zegt, het gaat om veel geld voor een week vakantie in Nederland. Normaal gingen wij altijd (pre-kind) buiten het hoogseizoen op vakantie. Het is dus ook even wennen aan de tarieven tijdens de schoolvakanties. Het was toch wel even slikken om bijna ¤ 2.000 te betalen voor een week vakantie binnen Nederland (wat een geld :o ).

Inmiddels zijn de gemoederen weer bedaard :) Gelukkig hebben we altijd Simon nog, die vooral heel blij is dat we toch nog op vakantie gaan en het maakt hem niet uit waar we zitten O+
En het weer wordt beter, dus het gaat allemaal goed komen!

:* voor iedereen die me even een hart onder riem stak!!
Er zijn veel ergere dingen op deze wereld, dus we gaan er gewoon een leuke vakantie van maken :)
pi_210174540
En anders inderdaad even zelf een sopje door het huisje halen.

Ik ben altijd wat smetvrezerig met dat soort dingen.
Eigenlijk sinds we ooit in het buitenland (ergens in Zuid-Europa) in een appartement kwamen, waar een kussen op het bed lag met een prachtig witte omtrek eroverheen en ik bij toeval bij het verplaatsen van het kussen het kussen zelf zag: helemaal zwart van de schimmel :r :r

Ik wil altijd wel een beetje het idee hebben dat het schoon is.....
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:52:21 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210174566
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 15:32 schreef TolstoiFan het volgende:
|:( |:( |:( |:( |:( Last minute geboekt, maar niet bij het park waar de bedoeling was :( :( :(
Namen lijken op elkaar, in dezelfde plaats...... Heb echt de hele tijd bij het verkeerde park gezocht (goede park heeft ook geen plek meer heb ik net gezien......, dat was getipt door vrienden). Manlief baalt in ieder geval flink :{ , want duurste vakantie ooit (op de rondreis door Azië na) en heb ik het verkeerde park geboekt........ ;(

Iemand ervaring met Strand Resort Nieuwvliet-Bad van Landal?

Kan wel janken :'(
Wij zijn er langs gereden toen we op dat Roompot park zaten (sorry voor de ironie :')) en het zag er helemaal prima uit. Volgens mij ga je het er hartstikke leuk hebben ^O^.
Je kunt daar op het strand trouwens fossiele haaientanden zoeken (en tip: koop er vooraf een paar in een van de souvenir winkels, dan ga je in elk geval met een succesverhaal terug naar het huisje ;)).
Komt goed, Zeeland is hartstikke leuk en je kunt er ook heerlijk eten O+.
KuikenGuppy
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:53:18 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210174578
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:31 schreef livelink het volgende:
Ik hoorde deze week een triest verhaal; een vrouw die al jaren haar man probeert over te halen om te kamperen en hij had dit jaar eindelijk toegegeven. En net deze week gingen ze dan :o
Post ze op fok? :P
KuikenGuppy
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:55:01 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210174609
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:53 schreef Burdie het volgende:

[..]
Post ze op fok? :P
Niet dat ik weet.
Er waren al weddenschappen afgesloten of ze eerder terug zouden komen. Ik verwacht maandag een update.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210174620
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:31 schreef livelink het volgende:
Ik hoorde deze week een triest verhaal; een vrouw die al jaren haar man probeert over te halen om te kamperen en hij had dit jaar eindelijk toegegeven. En net deze week gingen ze dan :o
Dat is inderdaad wel triest.
pi_210174650
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:53 schreef Burdie het volgende:

[..]
Post ze op fok? :P
}) :P
pi_210175072
Wij zijn na twee lange dagen rijden in Oostenrijk aangekomen. Weggereden met regen en aangekomen met regen. Maar nu hebben we dit uitzicht, en dat maakt veel goed. Vanmiddag zagen we een hertje over het veld rennen O+. En na maandag wordt het beter weer *O*.

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210175078
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar het is je partner :? Als partners steun je elkaar toch in een vervelende situatie, in plaats van de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen en dan klagen als het niet naar je zin is uitgevoerd?
Ook als partners mag je er even flink de balen in hebben als je partner iets doms doet en daar iets over zeggen. Mijn man heeft ook de wind van voren gekregen nadat hij de zonnepaneelkneuzen door de vloer liet boren zonder voorbereiding, en nog een keer toen ik later zag dat hij gewoon het formulier voor correcte oplevering heeft getekend… zolang je het daarna maar los kan laten en er niet in blijft hangen, en het van beide kanten gebeurt lijkt het me alleen maar gezond om frustraties soms uit te spreken.

Mijn ervaring qua schoonmaak is overigens bij Landal een stuk beter dan bij Roompot TolstoiFan! Maar het is sowieso heel erg park afhankelijk. En vorige huurders zijn daarvoor ook van belang, zeg ik die gisteren een deken met een flinke nieuwe bloedvlek er op achter heeft gelaten (maar deze wel duidelijk in het zicht heeft gelegd en met briefje voor de hopelijk Nederlandstalige schoonmaak).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:26:20 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210175083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 21:25 schreef Phaidra het volgende:
Wij zijn na twee lange dagen rijden in Oostenrijk aangekomen. Weggereden met regen en aangekomen met regen. Maar nu hebben we dit uitzicht, en dat maakt veel goed. Vanmiddag zagen we een hertje over het veld rennen O+. En na maandag wordt het beter weer *O*.

[ afbeelding ]
Lekker! Ik hou van Oostenrijk in de zomer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210175905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 20:50 schreef TolstoiFan het volgende:
En anders inderdaad even zelf een sopje door het huisje halen.

Ik ben altijd wat smetvrezerig met dat soort dingen.
Eigenlijk sinds we ooit in het buitenland (ergens in Zuid-Europa) in een appartement kwamen, waar een kussen op het bed lag met een prachtig witte omtrek eroverheen en ik bij toeval bij het verplaatsen van het kussen het kussen zelf zag: helemaal zwart van de schimmel :r :r

Ik wil altijd wel een beetje het idee hebben dat het schoon is.....
Ow bah. Ik ben niet snel ergens vies van maar kussens vind ik wel een ding, eigen kussens mee past niet dus er gaan molton onderslopen in de vakantietas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 06-08-2023 12:15:43 ]
pi_210179011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 21:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ook als partners mag je er even flink de balen in hebben als je partner iets doms doet en daar iets over zeggen. Mijn man heeft ook de wind van voren gekregen nadat hij de zonnepaneelkneuzen door de vloer liet boren zonder voorbereiding, en nog een keer toen ik later zag dat hij gewoon het formulier voor correcte oplevering heeft getekend… zolang je het daarna maar los kan laten en er niet in blijft hangen, en het van beide kanten gebeurt lijkt het me alleen maar gezond om frustraties soms uit te spreken.

Mijn ervaring qua schoonmaak is overigens bij Landal een stuk beter dan bij Roompot TolstoiFan! Maar het is sowieso heel erg park afhankelijk. En vorige huurders zijn daarvoor ook van belang, zeg ik die gisteren een deken met een flinke nieuwe bloedvlek er op achter heeft gelaten (maar deze wel duidelijk in het zicht heeft gelegd en met briefje voor de hopelijk Nederlandstalige schoonmaak).
Natuurlijk mag je balen als een ander iets onhandigs deed. Maar geen reviews durven lezen omdat je partner nog meer gaat balen als ze slecht zijn, vind ik een merkwaardige redenatie. Daar zit een merkwaardige passiviteit van zijn kant in.

Maar goed, het probleem is opgelost dus dat is heel fijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210179847
Eigen kussens mee altijd ;)

Tolstoj, ik begrijp de paniek wel, wij zijn zulke prijzen ook niet gewend.
We geven nu voor 3 weken kamperen/huisje van schoonouders nog een stuk minder uit voor het verblijf.

We zijn trouwens dus gewoon op de camping *O*
En die zwarte zaterdag hebben we niets van gemerkt, ik zou het zelfs relatief rustig op de weg noemen _O- blijkbaar net voorbij Lyon begon de ellende en wij zitten er 20km boven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210179861
Net de eerste croissants gegeten, opgehaald bij de receptie door de jongens. Trots dat ze waren, helemaal zelf in Frankrijk broodjes halen :D
Zo lekker dat ze op de camping met deze leeftijd kunnen genieten van wat vrijheid O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210180065
Sinds eind juni aan het hardlopen 2x per week en ik merk zowaar dat mijn conditie verbetert *O* en daar deed ik het voor. Schoenen aan laten meten en daar geen seconde spijt van gehad :).
En eigenlijk is het best lekker (had me een half jaar geleden gevraagd of ik dit ooit zou zeggen en ik had volmondig nee gezegd) maar ondanks dat er ook dagen zijn dat ik mezelf vooruit moet slepen en het voelt als slenteren (ziet er wellicht dan ook zo uit :+ ), zit er wel vooruitgang in :) .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210180422
Heerlijk LeSage, geniet van de lekkere Franse croissantjes!

Voor ons is een vies huisje of hotelkamer een reden om weg te gaan. Omdat het goor is maar ook omdat ik echt niet zit te wachten op een astma aanval van B of mezelf. Ik vermoed dat ons 2e appartment ook alleen oppervlakkig schoon is geweest. Het zag er echt brandschoon uit en heb niets gezien wat wees op stoffig of zo. Maar toch heb ik al 1,5 week een lichte astma 'aanval'. Mijn longen reageren op iets. Ik hoest taai slijm op, ben benauwd en op momenten branden mijn longen behoorlijk. Dat heb ik al heel lang niet meer gehad.

Dit soort dingen zorgen wel steeds meer voor terughoudendheid merk ik in vakanties. En (wellicht vreemd voor anderen) duwen me juist wel weer naar kamperen toe. Dan weet ik waar we slapen en weet ik dat de matrassen echt stofvrij zijn.

Er zijn heel weinig plekken die echt stofvrij zijn, het zit vaak in de gordijnen, in de matrassen etc. Thuis houden we dat goed bij, maar huisjes en hotels doen dat natuurlijk niet zo trouw of helemaal niet.
pi_210180738
Veel plezier voor de vakantiegangers :)
Wij gaan morgen. Net de treintickets besteld met korting. Voor zoon maar 7,95 en voor mij 20% korting. Wel voor de daluren maar das prima. Scheelde bijna 30 euro.

Vieze accommodatie :r
Ik neem altijd zo'n pak hygiënische doekjes mee en alles wát er schoongemaakt kan worden, maak ik schoon.
Paar jaar geleden in Londen was het appartement echt smerig, daar konden mijn doekjes niks mee, zelfs de vloer plakte :X Linea recta naar de receptie en toen kregen we een andere kamer.
Gooi dan ook gelijk alles wat we zullen gebruiken in de vaatwasser op de hoogste stand. Het kán er wel schoon uitzien...
Dit keer een gewone hotelkamer maar ook daar poets ik eerst voordat we iets aanraken, inclusief koelkast :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210185590
Smerige accomodatie :r ook als het niet fris ruikt vind ik echt een hele grote domper.
En dat je borden uit de kast pakt en eerst moet afwassen... ik ben geneigd dat standaard te doen, vooral glazen e.d. getver. Mensen zijn echt smerig soms.

En de koelkast, ik begrijp niet wat mensen doen in zo'n huisje... goh het is maar voor een weekje, laten we er een puinzooi van maken ofzo? Ik snap het niet. Maar ik snap wel meer dingen niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210187322
Wij doen standaard bij aankomst in een huisje alle borden, bekers, glazen, bestek en pannen meteen in de vaatwasser. Vind het echt een viezig idee als ik niet weet wat er mee gebeurd is.
Verder moet je er ook niet teveel bij stil staan.....

Soms snap je inderdaad niet hoe mensen in een week tijd iets zo smerig kunnen maken. Omdat het niet je eigen is en dan alles maar lekker laten gaan? Onbegrijpelijk vind ik zo'n houding.
Maar ook meteen duidelijk hoe slecht er schoongemaakt wordt (en ja, het schoonmaakpersoneel krijgt veel te weinig tijd voor een huisje of hotelkamer).
pi_210187475
Vieze geur ook idd :r Hadden we ook een keer. Heb luchtverfrisser gekocht want de ramen konden niet open. Bij terugkomst rook zelfs de kleding naar dat hotel :{

Snap het ook niet, de rotzooi die sommige achterlaten. Dan vraag ik me altijd af hoe het er bij hen thuis uitziet.

Vuile bedden gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. En daar idd maar niet teveel bij stilstaan :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210187582
Tip: kijk nooit onder banken of bedden, verzet geen meubels en haal de matrasbeschermers niet van de matrassen af.....
Wij doen dat dus wel om daar stof te zuigen.

Maar beide appartementen in Oostenrijk waren ook daar brandschoon. Net zoals het huisje vorig jaar bij Erve Kleilutte, Bosrijk en de huisjes in Zweden en Lalandia. Het kan dus wel.
pi_210190193
Het ergste wat wij wat dat betreft hebben meegemaakt was tijdens onze rondreis in Azie. We zouden met de jungletrein en opstappen in een klein plaatsje, waar maar 1 overnachtingsmogelijkheid was. Van te voren hadden we die thuis al geboekt om er zeker van te zijn dat we een bed hadden.

Er waren 3 klassen, we hadden de middenklasse kamer geboekt. Daar aangekomen was die zo verschrikkelijk dat we om een luxury kamer vroegen. Die was niet veel beter: geen ramen, wel open gaten in de muur, een vreselijk smerige badkamer, waar uitwerpselen van een onbekend dier lagen. Afvoer van de wasbak was ook niet aangesloten, die buis liep over de grond richting een doucheputje. Bij douchen zat je al bijna op het toilet, die je eigenlijk ook niet aan wilde raken. Bed durfden we niet verder bij stil te staan.Gelukkig hadden we lakenzakken mee.

Aangezien er geen andere overnachtingsplekken waren in dat plaatsje, hadden we geen keus. Uiteindelijk hebben we geprobeerd zo weinig mogelijk aan te raken en geslapen in de lakenzak. Eenmaal in bed kregen we vreselijk de slappe lach om de hele situatie :D .

Maar dat was wel wel echt next level vreselijk :r :r :r
pi_210190228
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:03 schreef exode het volgende:
Tip: kijk nooit onder banken of bedden, verzet geen meubels en haal de matrasbeschermers niet van de matrassen af....
Dit inderdaad! Wat wij allemaal al eens onder het bed hebben gevonden. Ergste was een gebruikt condoom..... :r

Maar goed, genoeg smerige verhalen :P >:) Laten we er vooral geen opsom van maken *) :+
pi_210190622
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 20:59 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Dit inderdaad! Wat wij allemaal al eens onder het bed hebben gevonden. Ergste was een gebruikt condoom..... :r

Maar goed, genoeg smerige verhalen :P >:) Laten we er vooral geen opsom van maken *) :+
Jawel! Ik ben wel benieuwd naar iedereen smerigste reisbelevenissen.
pi_210190710
Hurghada, Egypte. De badkamer was met name goor, dus dat meldden we. Er kwam een mannetje aan die mopperend een emmer sop leeggooid in de badkamer, toen was het schoon :! Gedoucht op slippers er was geen docuhegordijn, maar ja, alles was toch al nat. De handdoeken leken nieuw uit de verpakking te komen (volgens mij waren die er eerst niet en vroegen we erom, ik vermoed dat er een mannetje naar de bazaar is gehold :') ) dus die absorbeerden niet. Geslapen in lakenzak inderdaad. Hurghada was ook nog eens een lillik oord, gelukkig bleven we maar een nacht
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 21:34:05 #173
5428 crew  miss_sly
pi_210190720
Het ergste: ik heb drie nachten in dit hotel geslapen:

https://www.dailymail.co.(...)erica-sell-107m.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210190743
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 21:26 schreef exode het volgende:

[..]
Jawel! Ik ben wel benieuwd naar iedereen smerigste reisbelevenissen.
Als leiding op zeilkamp, achter de accommodatie een pan vinden met een ondefinieerbare massa en een hele partij maden... :r

Verder weinig smerigs, behalve een muf huisje, waar de sigarettenvlekken op het plafond :? zaten...
En een muis op de kamer in een hotel in Londen, maar die was best schattig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210190818
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Het ergste: ik heb drie nachten in dit hotel geslapen:

https://www.dailymail.co.(...)erica-sell-107m.html
And you survived!
Wel een goed verhaal.
  zondag 6 augustus 2023 @ 21:42:21 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210190827
Ha, is hier de opsom?

Wij hadden afgelopen 2 nachten beschimmelde matrassen. En de wasbakken waar je je tanden kon poetsen hadden geen dakje (en dan de regen van afgelopen nacht). Er liepen ratten over het terrein en het regende in de tent zachtjes op ons bed.

Thuis O+

Oh en een vriendin en ik hadden eens een gids door Albanië. Die bleef op onze hotelkamer slapen en snurkte hard en rochelde dan zijn slijm in de badkamer eruit. Zum kotzen. Hij wist geen afstand te bewaren en toen zijn we 's ochtends vroeg samen stiekem vertrokken (en met de bus zelf gaan reizen).
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 21:44:07 #177
5428 crew  miss_sly
pi_210190850
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 21:41 schreef exode het volgende:

[..]
And you survived!
Wel een goed verhaal.
Het was echt vies. En het stonk ontzettend naar vet Aziatisch eten van het restaurant op de begane grond. Waar we veiligheidshalve niet gegeten hebben :{w

Maar de locatie is echt geweldig! Gewoon nergens kijken of over nadenken, dan is het best te doen voor een paar nachtjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210190861
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 21:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het was echt vies. En het stonk ontzettend naar vet Aziatisch eten van het restaurant op de begane grond. Waar we veiligheidshalve niet gegeten hebben :{w

Maar de locatie is echt geweldig! Gewoon nergens kijken of over nadenken, dan is het best te doen voor een paar nachtjes.
Niets aanraken, neus dicht en er achteraf om lachen.
pi_210191386
Die verhalen :D

In Indonesië reisden we met schoonouders rond en daar hebben we sowieso de meest gore ‘toiletten’ (lees: gaten in de houten vloer) onderweg gezien :r
We deden een bezoek aan een gongfabriek waarna we in het busje de vlooien letterlijk op onze voeten zagen springen :')
En we hebben we een paar hotels toch maar niet genomen wegens algehele ranzigheid.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210191402
Nu trouwens ook niet echt lekker schoon sanitair, maar het is te doen.
En groot voordeel van de caravan: schone eigen spullen en altijd een proper toilet tijdens de reis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210191610
Ik ga om de hygiënische omstandigheden niet naar 'exotische' landen _O- Niks voor mij :{
In huisjes wel eens vieze matrassen, beddengoed met vlekken of ranzige inventaris meegemaakt, maar weinig écht (onoverkomelijk) smerig.
pi_210191663
Het grappige is dat ik veel heb gereisd met een vriendin die nog steeds dingen verteld als
'Weet je dat niet meer? In die badkamer zaten de grootste kakkerlakken die ik ooit gezien heb!'

En ik dan alleen nog weet dat we op die bewuste plek HEEL hard moesten rennen omdat we een struisvogel achter ons aan hadden.

Ik kan de goorste lastig kiezen, ik heb tussen mijn 18e en 24e veel alleen gereisd, lange reizen en daardoor on a budget. Dan zijn je eisen laag :)

Wat mij het meeste bij is gebleven, is toch Thailand, een homestay op een boerderij. Wederom met die vriendin. We lagen buiten op een soort verhoogde vlonder, onder klamboes. Onder de vlonder liepen wilde zwijnen, de klamboe zat aan de buitenkant vol dikke spinnen, de wc was een gegraven gat in de grond, de douche een tuinslang en het wemelde overal van het ongedierte. Toen kwamen we er ook achter dat ze de plastic flessen vulde met kraanwater en daarna sealde alsof ze in de winkel gekocht waren. Dat verklaarde de darmissues....

Na 1 nacht zijn we gillend weggegaan.
  zondag 6 augustus 2023 @ 22:40:50 #183
327807 Mariposas
יה&#14
pi_210191685
Ik heb in Azië alleen maar hele nette hotels en hostels gehad, voor weinig geld. Wel zal ik nooit iets boeken wat lager dan een 8,0 krijgt op Booking.com. Ik vind de meeste accomodaties in Nederland viezer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_210192094
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Het ergste: ik heb drie nachten in dit hotel geslapen:

https://www.dailymail.co.(...)erica-sell-107m.html
Die werd op hier op Fok in het New York topic jarenlang aangeraden dacht ik, dus je bent niet eens de enige Fokker die daar geslapen heeft denk ik :') ik ken er sowieso nog minimaal twee…

Verder weinig ervaring met echt smerige huisjes. Of in ieder geval niet erg genoeg om me daar echt aan te storen. Ik weet alleen nog een heel goedkoop appartementje in een Frans skidorp dat bijna uit elkaar leek te vallen en met ook discutabele vlekken. Maar met slaapzak met een groep studenten voor een weekendje goedkoop skiën prima te doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210192302
Dan valt de vieze hotelkamer met plakvloer van een paar jaar geleden nog mee, zo te lezen :D
Ik zie morgen wel hoe en wat. Bastion Maastricht, zal wel meevallen, lijkt me :s)

Vorig jaar in Londen wel een klein groen ledlampje gehad waar het kapje vanaf was en wat s'nachts de kamer felgroen verlichtte. Ik de volgende dag gemeld. Kon niks aan gedaan worden, moest van de wet om te weten waar de deur is in geval van nood. Tuurlijk. Door dat stomme lampje zag je heel de kamer en dus óók de deur :')
Toen we na een week uitcheckten en er gevraagd werd of alles goed was gegaan, toch nog even een opmerking erover gemaakt. Kreeg ik iets van 175 euro terug, uit coulance _O-
Heb mn mond maar gehouden dat ik een rol tape had gekocht en dat lampje met een kartonnetje had dichtgetaped :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 7 augustus 2023 @ 00:04:57 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_210192352
Ik heb ook een week in NYC in zo'n hotel gezeten waarbij de kakkerlakken over je bed renden, alles stonk naar rottend afval en 1 verdieping was afgezet met geel politielint :D
Maar dat heette Riverside Inn en lag hogerop, in de range van de 90 something streets.
Was wel lekker goedkoop en ik was 22 dus care. Onvergetelijke ervaring.
disclaimer
pi_210192446
Wij hebben toen verloofde 8 weken zwanger was van B in een appartement in NY geslapen, een week. Was echt top. Alle reviews vooraf doorgespit, niets negatiefs te vinden. Wat we alleen vreemd vonden was dat er overal A4tjes hingen dat we absoluut niet open mochten doen als de deurbel ging en er hingen foto's van bekende undercover agenten.
Maar het was echt een prima appartement.

Dus ik maanden later getipt aan een vriendin. Die wilde ook boeken. Waren ze gesloten en de eigenaren waren opgepakt. Illegaal verhuren van appartementen was het laagste vergrijp op de lijst zeg maar.

Via Booking geboekt destijds trouwens.

Vroeger toen ik nog jong was, de draaischijf telefoon nog bestond en ik dus vooral door Thailand reisde, had je al die review sites natuurlijk nog niet. Ik vertrouwde blind op Lonely Planet. Als het niet beviel, ging je weer verder.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:54:51 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_210194369
Wij hadden vorig jaar in Kopenhagen een airbnb met goede recensies, maar wel bloed in de lakens zat enzo. Ook erg leuk om daar om 11 uur in de avond achter te komen enzo. Er heeft er een op de bank geslapen en de ander sliep met mij in en halfslappe meegenomen luchtbed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210194606
Reviews neem ik altijd met een korreltje zout, net zoals de vele reisbloggers. Natuurlijk zeggen ze echt wel wat, dus ik spit ze wel door.
Vroeger (lees voor de kinderen) boekten we vaak via sites zoals Priceline en van die surprise trips. Is altijd goed gegaan toch zou ik het nu niet meer doen.

We hebben gisteren toch besloten een BSO pakket af te gaan nemen met vakantieopvang. Vooral Juul mist al die drukte om zich heen en vraagt elke ochtend wanneer ze weer mag. Maar het belangrijkste: zo kan verloofde echt even bijtrekken in vakanties en hoef ik me niet in allerlei bochten meer te wringen op dagen dat het nog wel schoolvakantie is maar zij moet werken (zoals de laatste week van de zomervakantie).
Ze heeft wat kleine terugvallen gehad deze vakantie en dat is omdat ze 5 weken aan moet blijven staan door met name Juul. Juul is nogal temperamentvol oftewel een handvol.

Voor het eerst dat we dit gaan doen, B is 9,5 jaar en heeft een paar losse keren vakantie BSO gehad. Dus benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik heb het berekend en kom met de meest negatieve berekening op 60 Euro meer per maand extra uit (netto he).
pi_210195831
Ik heb als vakantiebaantje ooit vakantiehuisjes schoongemaakt.

We werden dan gedropt met een half enmertje sop (we kregen zelf geen schoonmaakmiddel mee) en moesten met dat emmertje en één doekje drie huisjes doen. We kregen 20 minuten per huisje.

Bij het eerste huisje begon je met de keuken en eindigde je met het toilet, maar bij het tweede huisje had je nog steeds hetzelfde sopje en doekje en begon je dus weer van voor af aan. :r

Ook de toiletgebouwen op de camping deden we. Daarvoor kregen we niet eens een emmer en een doekje. We moesten de wc vol schoonmaakmiddel gooien, daar met de wc-borstel in roeren en dan gingen we met die sopborstel over de bril en langs de deurklink.

I kid you not.

We kregen oog geen handschoenen btw.

Ik heb het twee dagen gedaan. Toen ben ik héél snel iets anders gaan zoeken.
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:11:44 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210195860
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210195989
Gadverdamme Spring! Dat klinkt zo ontzettend goor.....
pi_210196068
Het walgelijkste vond ik de haren van de badkamer die zich in het doekje en tussen je vingers knoopten en die je dan bij het volgende huisje door de koelkast trok.
pi_210196666
Thanx Spring, ik word nu met terugwerkende kracht misselijk :r
Dat wordt zo nog harder poetsen in het hotel :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210197635
Spring :') :r :') :r

Is er geen meldpunt voor zoiets?

Ik ben spontaan de keukenkastjes aan het soppen en opruimen :Y) (Niet dat ze vies zijn, wel rommelig)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210198391
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:08 schreef -Spring het volgende:
Ik heb als vakantiebaantje ooit vakantiehuisjes schoongemaakt.

We werden dan gedropt met een half enmertje sop (we kregen zelf geen schoonmaakmiddel mee) en moesten met dat emmertje en één doekje drie huisjes doen. We kregen 20 minuten per huisje.

Bij het eerste huisje begon je met de keuken en eindigde je met het toilet, maar bij het tweede huisje had je nog steeds hetzelfde sopje en doekje en begon je dus weer van voor af aan. :r

Ook de toiletgebouwen op de camping deden we. Daarvoor kregen we niet eens een emmer en een doekje. We moesten de wc vol schoonmaakmiddel gooien, daar met de wc-borstel in roeren en dan gingen we met die sopborstel over de bril en langs de deurklink.

I kid you not.

We kregen oog geen handschoenen btw.

Ik heb het twee dagen gedaan. Toen ben ik héél snel iets anders gaan zoeken.
:r
Wat ranzig!

Doet me wel denken aan een weekendhulp bij ons laatst, een jongen van 15 die nog nooit gepoetst had. Keurig de wc’s gepoetst van schoon naar vies en zette daarna zijn emmer op de werkbank en liep weg.
Ik vroeg wat hij daarmee van plan was: ‘Misschien moeten jullie er nog iets mee poetsen?’
Uiteraard met het personeel heel hard om gelachen _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210198607
Oh de goeie vakantieverhalen opsom!
Ik woonde elders in Griekenland en ben toen een keer met vriendin uit Nederland op de bonnefooi naar Athene gereden om daar te slapen. Daar bleek een of ander event te zijn en alle hotels zaten stampvol. Een hotel receptionist heeft heel veel hotels voor ons gebeld, maar echt alles was vol. Wij zielig richting uitgang, komt de beveiliger naar ons toe met het voorstel om bij hem op de bank te slapen. Dat hebben we gedaan, maar in de auto naar zijn appartement toe beseften we pas wat we gedaan hadden :D Die kerel ook, mijn lichaam paste al drie keer in zijn bovenarmen :9~ Alles is helemaal goed gekomen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 19:46:44 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210202247
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:20 schreef -Spring het volgende:
Het walgelijkste vond ik de haren van de badkamer die zich in het doekje en tussen je vingers knoopten en die je dan bij het volgende huisje door de koelkast trok.
Oh gawd... srsly, rillingen over mijn lijf. :r
Haren... echt de hell.
***
pi_210202791
Oh getver Spring :r
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:24:45 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210204221
In de categorie ander nieuws: mijn 2de kleinzoon 💙👶 is vandaag geboren, 2 weken na de uitgerekende datum dus hij zat wel lekker bij zijn moeder :D

Beiden maken het goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210204239
Yay @Leandra gefeliciteerd :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210204444
Gefeliciteerd Leandra! *G* O+ *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210204542
Lokwinske Leandra! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210204875
Gefeliciteerd Leandra O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210204897
Ik ben bezig aan een 30 dagen yoga challenge (van Adriane ja) en moet dus nu ook op de camping mijn yoga doen. Beetje een drempel van schaamte over moeten gaan, maar nu al niet meer.

En vandaag leerde ik dus dat het nuttig is, want mijn balans is veel beter aan het worden en dat is vet praktisch als je een joggingbroek aan moet doen in een campingdouche ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210204926
Gefeliciteerd Leandra!
pi_210204929
Van harte @Leandra *O*
pi_210205335
@Leandra gefeliciteerd
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:45:23 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210206444
Wow Leandra, gefeliciteerd!!!
in de haak.
pi_210206636
Gefeliciteerd Leandra!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:28:57 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210207096
Gefeliciteerd @Leandra *G*
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:24:33 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210207219
Wat een leuk nieuws, Leandra. Gefeliciteerd!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:34:49 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210207266
Gefeliciteerd Leandra!
***
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:28:48 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_210207994
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210208617
Gefeliciteerd @Leandra!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210210295
Gefeliciteerd Leandra O+
Met een meidenkwartet
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:45:07 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210212093
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks ;(

Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....

Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
pi_210214020
Heel herkenbaar Quoi. Die van mij hebben dat net zo. Gelukkig zijn ze met drie, dus als ik er een kan overtuigen dan volgen de andere twee. En doordat ze samen zijn is het overtuigen van 1 wel makkelijker dan wanneer ik er een alleen heb. Mijn advies zou dus zijn om met terugwerkende kracht broertjes/zusjes te maken. :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210214025
En gefeliciteerd Leandra *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210214784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks ;(

Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....

Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
Herkenbaar, die van mij willen helemaal niks, alleen zijn waar ze zijn. Omgekeerde romanticussen. Ligt een beetje of ik het zelf heel graag wil (leuk of al geld betaald) en of ik zin heb in de strijd of ik er in mee ga, maar meestal neem ik ze op sleeptouw en dan is het toch wel heel leuk en willen ze weer niet naar huis.

Alleen dansen in een mini-disco gebeurt echt niet :D
pi_210214792
Gefeliciteerd met je kleinzoon @Leandra O+
pi_210216403
Gefeliciteerd Leandra!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:22:29 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210217305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks ;(

Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....

Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
Herkenbaar Quoi. Ik sleurde ze gewoon mee het terrein op en dan paaide ik ze met een veel te duur ijsje. Daarmee klaarde hun humeur wel op en dan wilden ze zelfs nog wel wat zien/doen. En de zweefmolen was sowieso prima, ook zonder ijs.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210218539
Wij staan nu op een mega camping met allerhande vermaak (compromis voor de twee natuurcampings waar we ook heen gaan :D ) en ik ben benieuwd hoeveel vermaak de jongens gaan gebruiken.
Het zwembad uiteraard, de speeltuin ook, maar de mini-disco en knutselclub slaan ze sowieso over.
Kinderen van hun ouders O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210218588
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.

Edit: niet liegen, nu nog steeds.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210218893
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.

Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:21:01 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210218904
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.

Edit: niet liegen, nu nog steeds.
Ik ook! :D

Het werd uiteindelijk wel gezellig, maar blijft jammer dat hij weinig heeft gedaan. Vriendjes of met terugwerkende kracht broertjes/zusjes }:| werkt geloof ik niet. Bij sommige kinderfeestjes doet hij ook echt niet mee als hij iets niet wil.


Ach ja, hij doet zoveel geweldigs wél. Zo gezellig is hij als we een hele dag op pad gaan. Om 21u 's avonds nog helemaal in zn hun met de trein naar huis en van station naar huis fietsen; netjes overal kijken en zijn hand uitsteken. Thuis lief gaan slapen. Topper is het.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:24:33 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210218935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.

Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?

Ik weet het niet, laptop of chromebook. Ik heb het idee dat het allemaal op school vanzelf gaat met die skills en thuis tokkelt hij soms op een oude afgeschreven macbook.
pi_210219032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?

Ik weet het niet, laptop of chromebook. Ik heb het idee dat het allemaal op school vanzelf gaat met die skills en thuis tokkelt hij soms op een oude afgeschreven macbook.
De 5-jarige kan verrassend veel op de Chromebook op school. En de tablet in de auto kent ook weinig geheimen.
Inderdaad leren ze die skills volgens mij vanzelf.
Ik heb overigens nooit een typcursus gehad en blind typen heb ik mezelf alsnog aangeleerd (lang leve msn).

Mijn kinderen vonden de term blind typen hilarisch. ‘Opa typt altijd blind’ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 9 augustus 2023 @ 00:23:13 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_210219454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag.
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd. :@
De meeste typecursussen zijn voor groep 7 en 8, bij een goede cursus komt de rest ook terug. Ik zou echt wat anders verzinnen, tegen de tijd dat ze 10, 11 zijn zitten ze toch al meer achter een scherm dan je wilt, waarom zo vroeg pushen?
(Ik heb zelf dit soort cursussen gegeven overigens en mijn kinderen hebben ze ook gehad. Groep 7/8 is echt nog gewoon de norm hiervoor)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210219518
Ik vind het (persoonlijk) ook best wel wat om hem te sturen naar laptop waar hij de helft van moet betalen terwijl hij liever zou kiezen voor wat anders.

Maar goed, prima natuurlijk als jullie dat op die manier willen doen hoor :)

Wij zijn hier bewust voor een laptop gegaan toen. Nadat ik her en der wat onderzoek gedaan had. Vond het ook wel een lastige keuze toen hoor. Maar vind het toch wel fijn dat hij kan werken met Office programma’s. En daarbij hebben we al een Office 360 account dus kon hij daar mooi op mee liften. En net wat meer opties.

Nou is mijn oudste ook net wat ouder, maar op de middelbare school is de Chromebook hier ook niet geschikt voor de lessen, de keuze was hier of laptop of iPad. Maar dat wisten we nog niet toen we hem uitzochten ;)
pi_210219552
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 00:23 schreef Troel het volgende:

[..]
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd. :@
De meeste typecursussen zijn voor groep 7 en 8, bij een goede cursus komt de rest ook terug. Ik zou echt wat anders verzinnen, tegen de tijd dat ze 10, 11 zijn zitten ze toch al meer achter een scherm dan je wilt, waarom zo vroeg pushen?
(Ik heb zelf dit soort cursussen gegeven overigens en mijn kinderen hebben ze ook gehad. Groep 7/8 is echt nog gewoon de norm hiervoor)
Ik denk dat het wel al kan hoor. Mijn oudste heeft de cursus gedaan toen hij in groep 5 zat. Dit was toen ze met Corona net thuis kwamen te zitten en ze hier nog weinig voorbereid hadden qua lessen thuis. Toen heb ik bedacht dat een typecursus een goede invulling was. En dat ging goed.

Mijn jongste gaat overigens wel later een typecursus doen, die was hier wat minder aan toe (en druk met clubjes en gitaarles waarbij ze al elke dag moest oefenen). Dus die begint er waarschijnlijk dit schooljaar (groep 7) aan. Weet nog niet of ik haar op geef voor de lessen op school, of alleen de digitale versie, zij is wat minder gemotiveerd om zoiets zelf op te pakken als haar broer. Maar het is even afhankelijk welke dag haar tennisles gaat zijn volgend jaar. Als dat op de zelfde middag is gaat het niet werken namelijk.
En misschien wachten we nog wel een jaartje.

Ik moet zeggen dat ik er vroeger echt wel veel profijt van gehad heb vroeger. Ik kan ook echt veel sneller typen als m’n man die niet blind kan typen maar de laatste jaren wel meer typt dan ik.
pi_210220539
@Quoi Als ik zelf een activiteit wel zie zitten ( :') ) en denk dat J het ook leuk zal vinden als hij er eenmaal is, dan help ik hem over de drempel heen. En op andere momenten doen we het dus niet.
Gelukkig wil meneer deze zomervakantie meer dan vorig jaar, voor ons ook leuker :s)

@FlyingFish Geen idee wat 'beter' is. Als je office belangrijk vindt, dan een laptop. En anders komt dat later wel.
Ik had na zitten denken over een typecursus voor J, maar weet nog niet welke het wordt.
pi_210220766
B van 9 gaat gewoon achter onze laptop, apart profiel zodat ons deel niet kan slopen. Chromebooks hadden we in huis tijdens de lockdowns, ik vond ze vreselijk.

Overigens zit B in groep 5 al vrij veel achter een laptop in de klas.

Het programmeren etc zou ik wel graag spelenderwijs laten leren. Maar dat kan ook met Lego ;)

Sowieso zijn wij wel bezig met mediawijsheid, op school leert ie ook dingen, maar ik vind het onze verantwoordelijkheid. Het wordt een steeds groter deel van het leven.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:12:42 #235
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210221066
Hier ook haat aan Chromebooks. Je kan er gewoon te veel niet mee, vond ik. Ik zou investeren in een goede laptop. En ik vind 8 overigens niet perse te vroeg, hier is Sticker door thuisonderwijs ook rond die leeftijd gestart met werken op de laptop en hij is er inmiddels heel vaardig mee.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:47:15 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210221423
Ik zie het nut van een Chromebook niet.
Soneal gebruikte het wel op school, ik weet niet wat er op de middelbare verwacht gaat worden maar dat zien we nog wel.

Ik heb sowieso een behoorlijke afkeer van "de Cloud" en sla liever lokaal op, dat verklaart waarschijnlijk ook mijn afkeer van Chromebooks.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:53:27 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210221493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?

Dat niet alleen, je verwacht ook nog eens dat het kind de helft betaalt van iets waarvan het kind het niet eens wil hebben en het geld liever aan iets anders uitgeeft.

Als je de spaarzaamheid eruit wilt rammen is eerst laten sparen en vervolgens dat spaargeld laten uitgeven aan iets waarvan jij vindt dat je kind het moet willen hebben wel een trefzekere manier.
Dan leert het kind vooral dat het niet moet sparen, want het wordt toch wel "afgepakt".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210221537
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.

Edit: niet liegen, nu nog steeds.
Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)

Zeker Willem heeft de tijd nodig om te acclimatiseren en ff de kat uit de boom te kijken, dus die hangt altijd een tijdje aan mij als we ergens zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe boos ik zelf werd als ik dan gedwongen werd om mij direct bij de andere kinderen te voegen en mee te doen. Ik laat hem daarom altijd ff hangen en dan gaat ie vanzelf mee doen als ie dat zelf wil. En anders blijft ie hangen.
pi_210221709
Ik ben overigens wel voorstander van een kind mee laten betalen/sparen voor grotere dingen. In mindere mate overigens, maar nu bijvoorbeeld. B wil een andere kamer (het bed verhaal waar we dus geen onderdelen meer van kunnen kopen). Dat kan alleen als hij opruimt en veel weg doet. Dus we hebben samen zijn Hot Wheels arsenaal uitgepluist en een deel op Marktplaats gezet. Hij wil al dat geld hebben, nu hebben we afgesproken dat we 1/3 van de opbrengst in zijn nieuwe kamer steken en hij de rest mag houden. Dat is echt geen groot bedrag, maar het gaat om het principe.

Alles wat in zijn spaarpot zit, is van hem, daar mag ie binnen bepaalde grenzen mee doen wat hij wil. Maar ik wil wel dat hij leert wat dingen kosten die niet onder de noemer Lego of Nerfs vallen.

De helft van een laptop zou ik niet zo snel doen, dat is iets praktisch, net zoals een fiets. Maar als dat afspraken zijn binnen een gezin, is daar vast over nagedacht. B krijgt 2 Euro per week en wel eens wat toegestopt, dus die zou een eeuwigheid moeten sparen.
pi_210222083
Op school worden chromebooks gebruikt, thuis hebben we een Chromebook voor huiswerk en voor andere dingen gebruiken ze gewoon onze laptop. Meebetalen zou ik in deze ook niet snel doen vanwege het praktische karakter en het feit dat je hem zelf die kant op stuurt.
pi_210222107
Hij moet van ons geen laptop kopen hè. Maar hij zit te twijfelen tussen een eigen switch, nieuwe tablet of laptop, dan geef ik hem wel een beetje een richting mee. Een eigen Switch heeft bijvoorbeeld 0 toegevoegde waarde, en een goede tablet (hij heeft mijn iPad daarvoor voor ogen) is haast duurder dan een laptop met minder mogelijkheden.

En ¤125 (of ¤250) zelf moeten betalen vind ik voor hem niet zoveel. Voor veel kinderen wel idd, maar mijn kinderen hebben een opa die zijn eigen spaargeld aan het opmaken is. Voor de meivakantie hebben ze ieder ¤250 van opa gekregen om daar leuke dingen te kunnen doen (waarvan zoon na het bouwen van een BB8 robot nog ¤120 over heeft) en hij krijgt van opa ook rond de ¤100 voor zijn verjaardag straks als hij geld vraagt (of dus weer dezelfde soort Lego-set die hij heel leuk vindt, maar al iets vergelijkbaars van heeft. Hij heeft zelf besloten dan toch liever geld te vragen. Aan alle andere mensen vraagt hij wel cadeau’s). Het evt laatste beetje kan hij dan bijleggen met geld van zijn rapport, zwemdiploma’s of zakgeld, maar dat zal niet zoveel zijn. Ons doel is ook een beetje dat hij zelf een spaardoel heeft en we van dat ‘restgeld’ van de vakantie afkomen op een nuttige manier, dus bij voorkeur komt hij net een paar euro tekort zodat hij daarvoor door kan sparen (hij krijgt ¤1 per week, als hij er aan denkt). en ja, ik weet dat mijn kinderen heel veel mazzel hebben met hun opa, op alle gebieden.

Bedankt voor alle ervaringen met Chromebooks. Een instapmodel laptop gaat het worden dan! Een typcursus is niet nu meteen het doel, wel basis typvaardigheid onder de knie krijgen. Dus globaal leren waar alle letters zitten enzo, in plaats van 15 seconden per letter omdat je het hele toetsenbord af moet speuren. Dat pik je gaandeweg vanzelf wel op als je met een toetsenbord in aanraking komt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210222387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)

Zeker Willem heeft de tijd nodig om te acclimatiseren en ff de kat uit de boom te kijken, dus die hangt altijd een tijdje aan mij als we ergens zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe boos ik zelf werd als ik dan gedwongen werd om mij direct bij de andere kinderen te voegen en mee te doen. Ik laat hem daarom altijd ff hangen en dan gaat ie vanzelf mee doen als ie dat zelf wil. En anders blijft ie hangen.
Oh ja, ze bepalen hier absoluut niet de dag hoor. Een hele hoop ‘moet’ gewoon. Maar dingen die leuk zouden moeten zijn worden niet gedwongen.
Dus wel: boodschappen, eten, mee naar het strand.
Niet: in de zee zwemmen, van de hoge duikplank, iets anders bestellen dan bolognese saus over je pasta.

Beetje schipperen is het wel ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210224154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hij moet van ons geen laptop kopen hè. Maar hij zit te twijfelen tussen een eigen switch, nieuwe tablet of laptop, dan geef ik hem wel een beetje een richting mee. Een eigen Switch heeft bijvoorbeeld 0 toegevoegde waarde, en een goede tablet (hij heeft mijn iPad daarvoor voor ogen) is haast duurder dan een laptop met minder mogelijkheden.

En ¤125 (of ¤250) zelf moeten betalen vind ik voor hem niet zoveel. Voor veel kinderen wel idd, maar mijn kinderen hebben een opa die zijn eigen spaargeld aan het opmaken is. Voor de meivakantie hebben ze ieder ¤250 van opa gekregen om daar leuke dingen te kunnen doen (waarvan zoon na het bouwen van een BB8 robot nog ¤120 over heeft) en hij krijgt van opa ook rond de ¤100 voor zijn verjaardag straks als hij geld vraagt (of dus weer dezelfde soort Lego-set die hij heel leuk vindt, maar al iets vergelijkbaars van heeft. Hij heeft zelf besloten dan toch liever geld te vragen. Aan alle andere mensen vraagt hij wel cadeau’s). Het evt laatste beetje kan hij dan bijleggen met geld van zijn rapport, zwemdiploma’s of zakgeld, maar dat zal niet zoveel zijn. Ons doel is ook een beetje dat hij zelf een spaardoel heeft en we van dat ‘restgeld’ van de vakantie afkomen op een nuttige manier, dus bij voorkeur komt hij net een paar euro tekort zodat hij daarvoor door kan sparen (hij krijgt ¤1 per week, als hij er aan denkt). en ja, ik weet dat mijn kinderen heel veel mazzel hebben met hun opa, op alle gebieden.

Bedankt voor alle ervaringen met Chromebooks. Een instapmodel laptop gaat het worden dan! Een typcursus is niet nu meteen het doel, wel basis typvaardigheid onder de knie krijgen. Dus globaal leren waar alle letters zitten enzo, in plaats van 15 seconden per letter omdat je het hele toetsenbord af moet speuren. Dat pik je gaandeweg vanzelf wel op als je met een toetsenbord in aanraking komt.
Dan is het inderdaad een ander geval dan met 2 euro zakgeld :s)
pi_210224164
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.

Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
Mijn man zou zeggen: laptop. Omdat je daar gewoon mee mee kan dan met een chromebook.

Geen ervaring hier in huis met chromebook, wij hebben laptops.

En typecursus, mijn oudste deed dat via school... best veel huiswerk en ze was niet heel erg gemotiveerd, was bijna elke dag strijd. Bij de jongste hebben we dat niet meer gedaan.
Die typt ook best aardig intussen.
Ik heb het nooit via school gedaan, wij hadden vroeger een programmaatje op de pc en dat heb ik gebruikt toen om het mezelf eigen te maken, best aardig gelukt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210226093
Ik heb nóóit zin om te shoppen. Zijn we nu in de designer outlet Roermond en heb ik gewoon zin om én te shoppen én véél geld uit te geven. Raad es? Kan niks leuks vinden :')

Dan zou ik idd richting de laptop sturen @FlyingFish :Y

Wat een mazzel dat ik vorig jaar tóch een laptop koos ipv een chromebook. Had geen idee van het verschil, nu wel dus dank voor jullie uitleg :) Ik heb écht office nodig dus aan een chromebook heb ik niks.
Zoon gebruikt mijn laptop voor school, ze doen daar veel met Word en PowerPoint.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210226324
Een Switch is trouwens wel echt leuk hoor. Hier in huis spelen de er vaak samen op. Leuker dan dat ze allemaal achter hun eigen scherm zitten. Lijkt me super leuk voor de verjaardag van een acht jarige.
Met een meidenkwartet
pi_210226658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:19 schreef Cathmar het volgende:
Een Switch is trouwens wel echt leuk hoor. Hier in huis spelen de er vaak samen op. Leuker dan dat ze allemaal achter hun eigen scherm zitten. Lijkt me super leuk voor de verjaardag van een acht jarige.
Die hebben we al :) Anders was dat 1e keuze geweest idd. Hij heeft de pech dat hij ouders heeft die gamen ook leuk vinden, dus spellen hoeft hij ook niet voor zijn verjaardag te vragen. Maar een Switch lite er bij voor hemzelf lijkt me juist minder gezellig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210226733
Hier was een Switch lite juist heel handig. We gamen graag samen (Mario kart) maar die Switch lite is fijn voor op vakantie etc. Alleen 1 dikke maar: je werkt met een hoofdaccount bij Nintendo, ik ben dat in ons gezin >:) waardoor de Lite niet echt bruikbaar is voor B. Het is een heeeeel lang verhaal maar hij kan daardoor Minecraft niet op de Lite spelen.
pi_210226942
HA! Ik scoorde 2 broeken bij Only :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210227713
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.

Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210227976
Switch is hier wel mee maar ligt nog ongebruikt in zn hoesje. Tab heeft ie ook mee, kijkt hij Naruto op.
Bij het hotel zijn 7 Pokéstops :D Ik draai me een ongeluk op mn tab, kom waarschijnlijk terug met rsi :')
Chromecast is ook mee, moesten secret invasion nog afkijken :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210229581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.

Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
Haha, ze moesten vrijdag bij ons ook echt ritueel afscheid nemen van de switch thuis :')
Tablets inderdaad bij de lange reis, maar op de camping mogen ze tekenen, puzzelen, lezen of een spelletje doen bij de caravan.
Helemaal buiten gebruik zal het niet zijn, er is vast een moment dat ze even echt tot zichzelf moeten komen en dat lukt meestal beter met een tablet dan met elkaar :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210229636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.

Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
Ik neem hem voor mezelf mee :)
pi_210235425
Over verjaardagen gesproken; traktaties op de opvang voor een eerste verjaardag. Hebben mensen hier een briljant idee voor me? :+
pi_210235682
Oh wauw, is het voor jou alweer tijd om daarover na te denken? :o Ik had een doosje rozijntjes met een strookje papier eromheen en daarop [naam kind] 1 jaar geschreven. Niet briljant maar het voldeed :P.

En ik baal ontzettend. Inmiddels al voor de 3e dag op rij ziek. Flinke griep met koorts pijnlijk lijf en hoofd, snot overal. Vandaag begon ietsje beter, dus vol goede moed even het dorp in gegaan. Maar nu weer helemaal kapot in het appartement. De rest is nu weer met het liftje de berg op en ik ga zo maar weer m’n bed in :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210236534
Beterschap @Phaidra :*

Wij zijn nu in de kasteel ruïne in Valkenburg. Maar goed dat we dit vandaag gepland hadden want morgen wordt het hier 30 graden :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 10 augustus 2023 @ 13:14:43 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210236592
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap @:Phaidra :*

Wij zijn nu in de kasteel ruïne in Valkenburg. Maar goed dat we dit vandaag gepland hadden want morgen wordt het hier 30 graden :{
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.

Beterschap @Phaidra :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210237034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:30 schreef Bami het volgende:
Over verjaardagen gesproken; traktaties op de opvang voor een eerste verjaardag. Hebben mensen hier een briljant idee voor me? :+
Iets met danoontjes, dat kan vrijwel iedereen al eten en kreeg ik als tip van de leidster bij de 1e verjaardag van mijn meiden. Google ‘Danoontje slak’ en je krijgt wat redelijk simpele traktaties die er leuk uit zien.

Nog simpeler: gewoon twee ogen er op plakken en een rare mond er op tekenen!

Ik ben van team simpel qua traktaties.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210237582
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.

Beterschap @:Phaidra :*
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210237616
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉
pi_210237931
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Oh wauw, is het voor jou alweer tijd om daarover na te denken? :o Ik had een doosje rozijntjes met een strookje papier eromheen en daarop [naam kind] 1 jaar geschreven. Niet briljant maar het voldeed :P.

En ik baal ontzettend. Inmiddels al voor de 3e dag op rij ziek. Flinke griep met koorts pijnlijk lijf en hoofd, snot overal. Vandaag begon ietsje beter, dus vol goede moed even het dorp in gegaan. Maar nu weer helemaal kapot in het appartement. De rest is nu weer met het liftje de berg op en ik ga zo maar weer m’n bed in :'(.
Bizar hè! Met name ook wel omdat onze vakantie er nog tussendoor piept, maar ze is al wel ruim 10 maanden oud. :X

Ahhh nee wat balen zeg! Beterschap. :*
pi_210238500
Beterschap @Phaidra
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_210238508
Ik vind rijstwafelschapen ook altijd koddig O+

Of je doet een tasje met bellenblaas, een fluitje, een ballon, vier potloden en een autootje :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210238664
Wat een beroerde timing Phaidra, beterschap!

Nog veel plezier Mush, samen lekker genieten.
pi_210239126
Ik heb toen geloof ik een printable gevonden om Nijntjes te maken van rozijnendoosjes O+

En echt, maak het niet te spannend, ze hebben werkelijk geen idee op die leeftijd :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:50:16 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_210239238
Thuis O+
Duizent kilo was -O-
Abdijbiertje meegenomen O+
disclaimer
pi_210239337
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:56 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉
Dat zou cool geweest zijn :D Maar ik had het gehad en we zijn alweer teruggebust naar Maastricht :D
Hier kan daarom ook geen grot in. Vind het wel jammer.

Doos die ik ben. Had op de site van de ruïne niet op de routeknop geklikt, maar op ov zelf gekeken. 2 haltes te vroeg uitgestapt, konden we een half uur wachten op de volgende bus :') Gelukkig stond er een bankje. En we hadden dezelfde buschauffeur _O- Hij zag ons al zitten toen hij weer terugreed, maar kon niet stoppen om ons meteen bij de goede halte te brengen. Nouja, het was droog :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:48 schreef exode het volgende:
Wat een beroerde timing Phaidra, beterschap!

Nog veel plezier Mush, samen lekker genieten.
Dank! We gaan zo lekker eten. Heb trek in gegrilde zalm O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210240554
Hier op het kdv volgens mij meestal iets met danoontjes, knijpfruit of rozijntjes getrakteerd. Weet het eigenlijk niet meer precies wat ik er van gemaakt had en of ik ook nog wat anders had ooit.

De ene keer had ik een plaatje op gekleurd papier er op geplakt en ik heb ook een keer de oudste een vel stickers gegeven en heeft hij ze zelf mogen versieren. Vond ie leuk om te doen (maar toen was ie al wel wat ouder dan 1)
pi_210240623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:37 schreef LeSage het volgende:
Ik heb toen geloof ik een printable gevonden om Nijntjes te maken van rozijnendoosjes O+

En echt, maak het niet te spannend, ze hebben werkelijk geen idee op die leeftijd :D
Ja we hebben ook al een Nijntje rijstwafel mee naar huis gekregen een keer. :D

Ik heb het op de opvang nog even gevraagd, die zeiden dat we er ook voor kunnen kiezen om niks te doen aangezien Pukje het zelf toch niet door heeft. Maar ik was ergens een plaatje tegengekomen van een beker gevuld met soepstengels en dan per soepstengel een vingerpoppetje. Dat lijkt me wel wat.
pi_210240672
Bedankt voor de beterschapswensen O+. Na een middagslaapje en een nieuwe dosis pijnstillers gaat het wel weer een beetje. Hopelijk kan ik morgen weer mee de berg op!

De oudste is elke avond ontzettend moe en wil uit eigen beweging om 19.00 naar bed, terwijl de jongste niet moe te krijgen is. Zelfs na een flinke wandeling in de bergen huppelt hij nu nog vrolijk rond. Hoe dan?! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:31:24 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210242546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:36:15 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210242599
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.
https://gemeentegrot.nl/mergelavonturen/rondleiding-per-trein/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210245424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.
Was mazzel dat er in de ruïne om de zoveel meter een bankje stond. Heb op allemaal gezeten :@
Had het benauwd en mn heup doet weer raar. En in een grot staan vast niet veel bankjes :D

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:36 schreef livelink het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.
https://gemeentegrot.nl/mergelavonturen/rondleiding-per-trein/
Doe ik dat wel de volgende keer. Zoon wil volgend jaar terug :D

Er zit een bowling centrum tegenover het hotel. Daar wil hij ook graag heen. Maar ook hier houdt die heup me tegen. Moet toch een houding aannemen wil ik die bal fatsoenlijk die baan op krijgen :') Weet niet of dat wel lukt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:50:52 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210245728
True, in de grot staat niet iedere zoveel meter een bankje.
Helemaal geen bankjes...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210245863
Net bij de garage de schade laten bekijken aan de auto na de storm in Oostenrijk. Minstens 2000 Euro.... :'( We zijn verzekerd tegen stormschade aan de auto gelukkig. Wat een geld.... Ik ga er vanuit dat mijn premie hetzelfde blijft, ik heb even een berekening laten doen en dan lijken we aan de goede kant van de lijn te blijven.
In november hebben ze tijd, doen ze meteen de APK en onderhoud want die moeten voor eind november. Ze zijn nu dus al voor november aan het plannen :o
pi_210252492
Boh @exode :{ Mazzel dat het verzekerd is, maar toch. Is er nog wel mee te rijden?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210253169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:exode :{ Mazzel dat het verzekerd is, maar toch. Is er nog wel mee te rijden?
Ja hoor, het zijn 2 flinke krassen in de zijkant. Ziet er vooral niet uit. De krassen gaan over verschillende onderdelen waardoor de hele zijkant overgespoten moet worden en 2 putjes uitdeuken.

Enorm balen, ik val 7 schadevrije jaren terug maar de kortingstrede blijft gelukkig hetzelfde.
pi_210253501
Vrienden van ons hadden in Frankrijk een flinke hagelbui gehad half juli. Die konden volgende week pas een afspraak bij de garage krijgen. Voorruit zit vol barsten, maar dat wilden ze ook niet al eerder repareren omdat de kans aanzienlijk is dat de auto total loss verklaard zal worden. Ook absurd dat dat kan bij een auto die motorisch nog perfect is en ook nog geen 10 jaar oud is (geen idee hoe oud precies, maar het is geen oude rammelbak oid). Dat ging overigens wel over een stuk of tien flinke deuken op het dak en een bumper die kapot is.

Ik vroeg me toevallig vanmiddag wel af hoe die inwoners daar dat dan zelf doen. Volgens mij is er minimaal elk jaar wel een dergelijke hagelbui, maar die hebben ook niet allemaal een overkapping voor de auto oid. Hoe houden die hun spullen dan heel? (of hun verzekering betaalbaar?)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210253610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
Vrienden van ons hadden in Frankrijk een flinke hagelbui gehad half juli. Die konden volgende week pas een afspraak bij de garage krijgen. Voorruit zit vol barsten, maar dat wilden ze ook niet al eerder repareren omdat de kans aanzienlijk is dat de auto total loss verklaard zal worden. Ook absurd dat dat kan bij een auto die motorisch nog perfect is en ook nog geen 10 jaar oud is (geen idee hoe oud precies, maar het is geen oude rammelbak oid). Dat ging overigens wel over een stuk of tien flinke deuken op het dak en een bumper die kapot is.

Ik vroeg me toevallig vanmiddag wel af hoe die inwoners daar dat dan zelf doen. Volgens mij is er minimaal elk jaar wel een dergelijke hagelbui, maar die hebben ook niet allemaal een overkapping voor de auto oid. Hoe houden die hun spullen dan heel? (of hun verzekering betaalbaar?)
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.
Ze kunnen er ook voor kiezen maar een deel te laten repareren en de rest uit eigen zak.

In landen waar vaak bepaalde natuurverschijnselen gebeuren, is het of niet meer verzekerbaar of heel duur. Zo is in Nederland het lastig om tegen hoog water en overstromingen te verzekeren.

En dat in mijn vakantie he ;)

Wij hebben overigens alleen beperkte casco dekking. Onze auto is 10 jaar oud dan is volledig casco een stuk minder interessant.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:36:46 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210260094
Voor degenen die een persoonlijke OV-chipkaart hebben:
Bij de NS kun je nu voor ¤ 17,47 een maand Flex WeekendVrij nemen (slechts 1 maand, dus over een maand wel stopzetten), en voor ¤ 9 extra is dat 1ste klas, dan kun je je dus voor ¤ 26,47 maar liefst 5 weekenden lang, van vrijdag 18.30 tot maandag 04.00 uur eerste klas helemaal de moeder reizen met de trein.
Als je voor je kinderen tot 12 jaar een KidsVrij hebt reizen die gratis mee.
Geldt ook bij andere spoorvervoerders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:41:47 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210260154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 22:12 schreef exode het volgende:

[..]
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.
Ze kunnen er ook voor kiezen maar een deel te laten repareren en de rest uit eigen zak.

In landen waar vaak bepaalde natuurverschijnselen gebeuren, is het of niet meer verzekerbaar of heel duur. Zo is in Nederland het lastig om tegen hoog water en overstromingen te verzekeren.

En dat in mijn vakantie he ;)

Wij hebben overigens alleen beperkte casco dekking. Onze auto is 10 jaar oud dan is volledig casco een stuk minder interessant.
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:36:10 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_210260755
Iemand hier ervaring met vergruizen van nierstenen?

Dinsdag worden er 2 vergruist maar ik heb echt geen idee hoeveel pijn dat gaat doen. Of valt het allemaal mee en huppel ik het ziekenhuis weer uit?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210261037
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.
De uitzondering bevestigt de regel. ;)
pi_210264138
Wij stonden vandaag met onze tickets bij de eiffeltoren toen hij ontruimd werd. Je maakt nog wat mee op vakantie.
pi_210264299
quote:
89s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 16:36 schreef Vlinder het volgende:
Iemand hier ervaring met vergruizen van nierstenen?

Dinsdag worden er 2 vergruist maar ik heb echt geen idee hoeveel pijn dat gaat doen. Of valt het allemaal mee en huppel ik het ziekenhuis weer uit?
Het is niet pijnvrij. Toen ik het moest ondergaan. Kreeg ik al als voorbereiding 2 paracetamols. En daarna kan je ook nog pijn ervaren. Je nieren krijgen van het vergruizen toch een klap. Je gaat waarschijnlijk ook de eerste keren rode urine krijgen. Maar de pijn gaat vrij snel weg.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:26:45 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210264380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:10 schreef F_r het volgende:
Wij stonden vandaag met onze tickets bij de eiffeltoren toen hij ontruimd werd. Je maakt nog wat mee op vakantie.
Zijn jullie er uiteindelijk nog wel op gegaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210268040
Goffer. Hoe word je zondagochtend je nest uit gejaagd? Door een fucking brandoefening :( .Op zondagochtend 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 13 augustus 2023 @ 09:53:00 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210268079
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Goffer. Hoe word je zondagochtend je nest uit gejaagd? Door een fucking brandoefening :( .Op zondagochtend 8)7
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210268089
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:53 schreef livelink het volgende:

[..]
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.
Jup.
Ik snap het ook wel maar op zondagochtend? :( Zoon sliep nog, die was en is nog hartstikke moe ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 13 augustus 2023 @ 09:59:24 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210268131
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup.
Ik snap het ook wel maar op zondagochtend? :( Zoon sliep nog, die was en is nog hartstikke moe ;(
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.
Dat was wel grappig om buiten te staan (in de kou) met allemaal mensen half gekleed. Sommigen met een paspoort in de hand, maar de meesten waren net zoals wij, direct vanuit bed naar buiten gerend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210268204
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:59 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.
Dat was wel grappig om buiten te staan (in de kou) met allemaal mensen half gekleed. Sommigen met een paspoort in de hand, maar de meesten waren net zoals wij, direct vanuit bed naar buiten gerend.
Boh, lekkere tijd ook, 3u in de nacht😖 Maar zo hoort het wel te gaan idd.
Hier stuiterde zoon zn bed uit, graaide zn knuffels bij elkaar en kleedde zich toen pas aan :') Ondertussen rumoer op de gang, ik naar de trap, lift was afgesloten, maar er kwamen alweer mensen naar boven. Niks aan de hand :') Hoorde ook geen sirenes dus zal wel goed zijn. Dacht eigenlijk dan het door mijn e-sigaret kwam :@ :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:13:23 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210268253
Want die stak je aan op een niet-roken kamer?
***
pi_210268289
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:13 schreef BE het volgende:
Want die stak je aan op een niet-roken kamer?
Ding geeft amper rook af, dus ja :P
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210268650
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja :P
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer? :R
pi_210268945
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer? :R
Deze mening deel ik.

Niet roken is niet roken dus ook niet vapen.

Dat was zo fijn op GC. Er mocht niet gerookt/gevapt worden bij het zwembad en zelfs niet op het strand. Heerlijk om niet in de stank van een ander te zitten.

Vannacht zijn we meteoren gaan spotten op Kijkduin. Supermooi! Helaas moesten er mensen een joint opsteken. Ja, I know, openlucht, maar gadverdamme!! Zo smerig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:28:48 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269014
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja :P
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Nah, dat kan echt niet.
Niet-roken = niet roken, ook niet vapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:35:38 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269077
Valt ook gewoon onder het rookverbod:
Waar je niet mag roken mag je ook niet vapen.

https://www.rokeninfo.nl/(...)ret-overal-gebruiken
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210269091
Das jullie mening, prima :)
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:37:43 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269096
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Das jullie mening, prima :)
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
Ehm nee, het is geen mening, het mag niet.

En ja, er komen wel stoffen vanaf:
https://www.rokeninfo.nl/(...)zond-voor-omstanders
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210269109
Oh wat gaaf Vicky!

Ik zou er ook niet bepaald blij van worden als iemand had zitten vapen op een niet roken kamer. Ik kan daar dus simpelweg niet meer slapen. Want dat trekt in de gordijnen, eventueel kleedje, beddengoed etc.
Zelfde als mensen die stiekem een hond meenemen naar een niet huisdieren huisje. Leuk voor de mensen na je die allergisch zijn (ik niet overigens)
pi_210269114
EN DICHT.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')