De uitvaart was heel mooi en Thomas deed het ook supergoed. Toen mijn vader met de kist binnen kwam was het natuurlijk helemaal stil en zegt hij ineens 'Oma ligt in die kist hè, net als oma Pluis?',quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die opmerking over het slapen was me nog bijgebleven ja, dat gaan we inderdaad niet zeggen. En dus uitkijken met het woord ziekte.
Hoe ging de uitvaart uiteindelijk? En hoe is het nu met Thomas? Heeft hij het nog veel over oma?
Mag ook per DM
Ik heb gelijk even gemaild en je kunt inderdaad 50% korting krijgen bij langdurig verblijf. Hier gaat het dus om 30 euro per dag (Amsterdam) dus het loopt flink in de papierenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bij het umcg in Groningen kun je een weekkaart kopen voor 27 euro geloof ik. Mijn moeder koopt het, dus ik weet het niet precies. Dan zetten ze daar een nummer op. We zitten nu op nummer 3. En bij de 4e krijg je een week gratis parkeren. Dat is niet op kenteken, dus kun je de hele week met die kaart daar gratis parkeren. We gaan om en om heen. De ene keer ga ik met mijn moeder (dan rijd mijn vriend, want ik heb geen rijbewijs en mijn moeder ook niet) en de andere keer mijn zus. En de buurvrouw en vrienden van mijn moeder gaan soms ook mee.
Wat ontzettend lief, wat zijn kinderen toch puurquote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De uitvaart was heel mooi en Thomas deed het ook supergoed. Toen mijn vader met de kist binnen kwam was het natuurlijk helemaal stil en zegt hij ineens 'Oma ligt in die kist hè, net als oma Pluis?',![]()
Daarna mocht hij een witte roos op de kist leggen, dat deed hij heel lief en trots. Het was verder een korte dienst, hij heeft heel lief en rustig geluisterd, op gegeven moment had de uitvaartleidster een stukje over hem, over oma's kleine grote vriend. Hij begon helemaal te glunderen.
Hij heeft het regelmatig nog over oma, maar eindigt bijna altijd wel met 'oma is er nu niet meer, oma is dood'.
Zo sta ik er ook wel in, hij mag er gewoon bij zijn. Gisteren heb ik hem wel even weggehouden om ook wat rust voor hem in te bouwen maar zolang opa nog zo goed is gaat hij sowieso mee. Zodra mijn vader echt weg gaat glijden weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen, maar dat zien we dan wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:07 schreef BE het volgende:
@:Majo, ik zag idd gisteren je opmerking in Z&G en vroeg me al af of er iets ergs was.
Wat heftig en verdrietig zeg.
Ik zou idd ook de boekjes die genoemd zijn tippen.
En wat mij betreft niet te angstig zijn om hem er gewoon bij te laten zijn. Kinderen weten helemaal niks. Het is pas eng als wij het eng maken. En ze voelen prima aan dat er iets is.
Mijn kinderen komen wekelijks bij mijn ouders. Toen mijn vader even thuis was, logeerden ze daar om te helpen. Ze waren er toen ook bij toen hij 's nachts viel en toen hij zo ziek werd en bloed begon op te geven.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb gelijk even gemaild en je kunt inderdaad 50% korting krijgen bij langdurig verblijf. Hier gaat het dus om 30 euro per dag (Amsterdam) dus het loopt flink in de papieren
Zo! Wat een bedrag zeg! Dat is toch belachelijk. En lang niet te doen voor iedereen.
[..]
Wat ontzettend lief, wat zijn kinderen toch puurWij willen Aapie ook een taak geven, hij is zowat de belangrijkste persoon in mijn vaders leven. Mijn vader is al jaren vrijwel aan huis gebonden dus de bezoekjes van Aapie waren altijd erg belangrijk voor hem. Wij gaan zo ook weer die kant op.
[..]
Zo sta ik er ook wel in, hij mag er gewoon bij zijn. Gisteren heb ik hem wel even weggehouden om ook wat rust voor hem in te bouwen maar zolang opa nog zo goed is gaat hij sowieso mee. Zodra mijn vader echt weg gaat glijden weet ik nog niet zo goed wat ik moet doen, maar dat zien we dan wel.
Ik heb trouwens weer dezelfde uitvaartbegeleidster benaderd
Wat fijn! Je bent bij haar ook echt in goede handen!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:15 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens weer dezelfde uitvaartbegeleidster benaderd
Absoluutquote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:08 schreef BE het volgende:
[..]
Wat fijn! Je bent bij haar ook echt in goede handen!
Aapie ziet mijn ouders ook vaak dus het zou inderdaad heel vreemd zijn als opa opeens weg is. Dat zou ik ook helemaal niet willen, hij hoort er gewoon helemaal bij. Goede tip van die cadeautjes. Zelf was ik op de begrafenis van opa en oma (ze werden tegelijk begraven) ook heerlijk op de grond aan het spelen met mijn Barbies. Kinderen kunnen best wat hebben.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:45 schreef Butterflower het volgende:
Heftig Majo, veel sterkte.
Toen mijn moeder overleed was S 2½.
Ik heb haar bewust overal bij betrokken omdat we vaak bij m’n moeder kwamen en het mij voor haar heel raar leek om ineens niet meer naar oma te gaan.
Idd ook Oma Pluis voorgelezen
Ze was bij het sluiten van de kist en bij de uitvaart
Ze liep daar een beetje rond en voor het moment dat ze wat onrustiger werd had ik 2 cadeautjes meegenomen die ze samen op de grond met m’n 2 nichtjes kon uitpakken
Enige wat minder was is dat ze steeds voor m’n zus ging staan en al wijzend zei “F huilen”
Kunnen we nu om lachen, maar op het moment zelf was het wat minder
Nee, gelukkig niet. Meestal geen 2 avonden achter elkaar feest. Ik hoestte mezelf wakker, ook fijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 03:58 schreef livelink het volgende:
En ben jij wakker vanwege de buren Hupje?
Ze is normaal gesproken een piepertje, en was dat terwijl ik met de huisartsenpost belde (waar ik eerst een kwartier in de wacht stond door drukte) ook wel (begrijpelijk deze keer), maar gelukkig kalmeerde ze daarna. Bij de huisartsenpost zelf was ze heel dapper, ze heeft geen piepje gegeven en zei toen we naar buiten liepen alleen dat de lijm wel heel erg prikte. Maar ze mocht een kaartje uitzoeken naderhand en vond dat wel heel leuk. En we hebben op de terugweg een heel gesprek gehad over hoe stoplichten werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 03:23 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Oei, dat is schrikken! Hoe was Lala er zelf onder?
Dat is een barstwond. Door de druk op de huid tussen 2 harde oppervlakten (vloer en bot in kin) barst de huid. Vaak een vrij nette rechte wond.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 02:37 schreef FlyingFish het volgende:
Herman Finkers praat onzin, in Almelo staan alle stoplichten op groen! 20 minuten rijden om daar bij de spoedpost te komen en weer terug, maar alle stoplichten had ik mee, een stuk of 15 enkele reis. En Lala is gelijmd. Die heeft het voor elkaar gekregen om uit haar bed te vallen en daarbij haar kin open te halen op zo’n manier dat het een bloedbad werd. Geen idee ook hoe, want nergens iets scherps of hards (behalve de vloer) te bekennen. En Em die er pal naast lag is heerlijk door alle commotie heen geslapendie zal wel schrikken van haar zus (en haar bed) morgenochtend.
Dat klinkt heel logisch. Het was ook een erg nette wond, gewoon een soort ovaal toen hij open was.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
Auw! Gelukkig is ze weer "gemaakt", iedereen van de schrik bekomen?
[..]
Dat is een barstwond. Door de druk op de huid tussen 2 harde oppervlakten (vloer en bot in kin) barst de huid. Vaak een vrij nette rechte wond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |