abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:33:16 #1
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151673748
quote:
De farmaceutische industrie is een hot topic, voor en tegenstanders van deze tak van sport raken altijd in felle discussies over het nut van deze industrie. Maken ze mensen beter of juist zieker?

Dus discussieer hier over dit onderwerp in het licht van BNW
Link naar vorige delen:

Topicreeks: Algemeen Bigpharma topic

Over dit onderwerp ...
In het kort...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go!



Over Homeopatie

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?

Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:33:34 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151673755
En game on maar weer.

Kan een mod even mijn typo in de TT veranderen? Thanks.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:34:06 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151673764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En wie zou dat dan zijn? Wat zijn dit nou voor insinuaties? Dit soort opmerkingen wordt toch niemand beter van?
Had nog een vraag aan je open staan
`Zou jij je kinderen laten vaccineren tegen mazelen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151674001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had nog een vraag aan je open staan
`Zou jij je kinderen laten vaccineren tegen mazelen?
Volgens mij heeft hij die indirect beantwoord en maakte ik daaruit op dat het antwoord nee was.

Ik ben nog wel benieuwd naar hoe die kijkt tegen TBC vaccinaties waar je geen 0,1% kans hebt op overlijden maar gewoon 50% als je TBC krijgt.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:47:51 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151674111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:15 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ik wil dat hij inhoudelijk gaat discussiëren.
Zou leuk zijn, is geen voorwaarde om mee te doen. Ontopic zijn is wel een voorwaarde, daadwerkelijk inhoudelijk de discussie aangaan wat betreft je opvattingen niet echt, zo lang je dus niet je mede poster op persoonlijke titel flambeert hebben verder alleen de wetgeving om ons aan te houden.

quote:
[..]

Wees er maar trots op. Ik heb er nog géén één. Merkwaardig toch?
Erh... Niet liegen hé.

quote:
[..]

Artsen voor moordenaars uitmaken?
Tja, mag. Politieagenten voor varkens uitmaken mag ook, politici voor leugenachtige pisnichten uitmaken is ook geen probleem maar alleen omdat veel meer mensen die mening delen is dat wel acceptabel en artsen voor moordenaars niet? Terwijl genoeg politici de hart wel op de goede plek hebben zitten en de meeste agenten hele geschikte mensen zijn. Dat zou hypocriet zijn in ieder geval.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151674186
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Zou leuk zijn, is geen voorwaarde om mee te doen. Ontopic zijn is wel een voorwaarde, daadwerkelijk inhoudelijk de discussie aangaan wat betreft je opvattingen niet echt, zo lang je dus niet je mede poster op persoonlijke titel flambeert hebben verder alleen de wetgeving om ons aan te houden.
An sich heel leuk, zo'n liberaal standpunt, maar wat voegt het enkel linkdumpen en het roepen van oneliners nou precies toe aan een discussieforum? Zou jij willen betogen dat we met zn allen wat hebben aan de bijdrages van synthercell?
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:52:03 #7
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151674222
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jogy het volgende:
Erh... Niet liegen hé.
Eh, ik zie het serieus nu pas.

OK, ik heb er 'al' 11, blijkbaar. Geen idee waarvoor.

quote:
Tja, mag. Politieagenten voor varkens uitmaken mag ook, politici voor leugenachtige pisnichten uitmaken is ook geen probleem maar alleen omdat veel meer mensen die mening delen is dat wel acceptabel en artsen voor moordenaars niet? Terwijl genoeg politici de hart wel op de goede plek hebben zitten en de meeste agenten hele geschikte mensen zijn. Dat zou hypocriet zijn in ieder geval.
Iemand beschuldigen van een levensdelict is wat anders dan iemands gedrag graderen. Gelukkig vindt het wetboek dat ook.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151674236
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jogy het volgende:

Tja, mag. Politieagenten voor varkens uitmaken mag ook, politici voor leugenachtige pisnichten uitmaken is ook geen probleem maar alleen omdat veel meer mensen die mening delen is dat wel acceptabel en artsen voor moordenaars niet? Terwijl genoeg politici de hart wel op de goede plek hebben zitten en de meeste agenten hele geschikte mensen zijn. Dat zou hypocriet zijn in ieder geval.
Maar als ik de Forum Mods voor moordenaars uitmaak krijg ik waarschijnlijk een ban....Sterker nog ik heb ooit een crew bash ban gekregen omdat ik de FP mods laaggeschoold heb genoemd. Over hypocriet zijn gesproken....
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:04 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151674426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

An sich heel leuk, zo'n liberaal standpunt, maar wat voegt het enkel linkdumpen en het roepen van oneliners nou precies toe aan een discussieforum? Zou jij willen betogen dat we met zn allen wat hebben aan de bijdrages van synthercell?
Ik vind de topics van synthercell nou niet bepaald linkdumps of oneliners :{. Er zijn genoeg users die eigenlijk een beetje aan de grens van het acceptabele vallen wat het forum betreft maar die geven vaak ook wat kleur aan een forum.

We kunnen het ook gaan modereren als Tweakers maar daar wordt niemand vrolijk van. Nou ja, genoeg mensen die er wel vrolijk van worden maar dat is niet onze insteek in ieder geval. Sommige mensen gebruiken de maximale ruimte beschikbaar om hier te posten, sommige wat minder en andere posten helemaal correct binnen de lijntjes. Dat alles bij elkaar maakt FOK! wat het is en geeft dus ook ruimte aan een manier van discussiëren wat ook een beetje je smaak moet zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151674571
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind de topics van synthercell nou niet bepaald linkdumps of oneliners :{. Er zijn genoeg users die eigenlijk een beetje aan de grens van het acceptabele vallen wat het forum betreft maar die geven vaak ook wat kleur aan een forum.

We kunnen het ook gaan modereren als Tweakers maar daar wordt niemand vrolijk van. Nou ja, genoeg mensen die er wel vrolijk van worden maar dat is niet onze insteek in ieder geval. Sommige mensen gebruiken de maximale ruimte beschikbaar om hier te posten, sommige wat minder en andere posten helemaal correct binnen de lijntjes. Dat alles bij elkaar maakt FOK! wat het is en geeft dus ook ruimte aan een manier van discussiëren wat ook een beetje je smaak moet zijn.
Vooruit: geen oneliners maar complete nonsenseverhalen waar hij niet meer op reageert. Maar het punt was: vind je dat (en het spuwen van oneliners en linkdumps) nou daadwerkelijk wat aan bnw toevoegen?
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:06:24 #11
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151674626
nvm
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:09:12 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151674690
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vooruit: geen oneliners maar complete nonsenseverhalen waar hij niet meer op reageert. Maar het punt was: vind je dat nou daadwerkelijk wat aan bnw toevoegen?
Met mate, ik hoef er niet nog 3 van zijn manier van posten bij te hebben nee en ik ben blij dat hij zo uniek is zeg maar. Hij heeft leuke brainfarts, jammer dat hij die hier dumpt en verder vliegt. Het uiteindelijke punt is dat het niet uitmaakt of ik die mensen hier graag wil hebben, dat is irrelevant. Als ik iedereen die op een manier post waar mensen zich aan ergeren zou moeten verbannen blijf ik zelf nog niet eens over.

Anyway, het gaat niet om één gebruiker, het gaat om het totaalplaatje en de onderlinge interactie van BNW.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151674755
On topic:

  dinsdag 14 april 2015 @ 12:13:16 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151674782
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:12 schreef Treinhomo het volgende:
On topic:

[ afbeelding ]
Heb je die ook in andere kleurtjes? Die werken beter!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151674786
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Met mate, ik hoef er niet nog 3 van zijn manier van posten bij te hebben nee en ik ben blij dat hij zo uniek is zeg maar. Hij heeft leuke brainfarts, jammer dat hij die hier dumpt en verder vliegt. Het uiteindelijke punt is dat het niet uitmaakt of ik die mensen hier graag wil hebben, dat is irrelevant. Als ik iedereen die op een manier post waar mensen zich aan ergeren zou moeten verbannen blijf ik zelf nog niet eens over.

Anyway, het gaat niet om één gebruiker, het gaat om het totaalplaatje en de onderlinge interactie van BNW.
Ik zeg dan ook niet dat je ze moet bannen, ik vraag enkel of je vindt dat het wat toevoegt.

Enfin: ontopic maar weer?
pi_151674833
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:13 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat je ze moet bannen, ik vraag enkel of je vindt dat het wat toevoegt.

Enfin: ontopic maar weer?
Het toffe aan BNW vind ik juist die vrijheid, één van de redenen dat ik hier lurk.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:15:19 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151674836
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:13 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat je ze moet bannen, ik vraag enkel of je vindt dat het wat toevoegt.
Niet heel veel nee, buiten dat ik zijn insteek wel kan waarderen is het jammer dat er onderhand al tijden geen discussie meer uit voortvloeit en is hij een 'running gag' geworden.

quote:
Enfin: ontopic maar weer?
Eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151674850
quote:
Op dinsdag 14 april 2015 12:13 schreef jogy het volgende:
Heb je die ook in andere kleurtjes? Die werken beter!
Allicht.

  dinsdag 14 april 2015 @ 12:17:09 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151674886
I used to care....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151674889
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:47 schreef jogy het volgende:

Tja, mag. Politieagenten voor varkens uitmaken mag ook, politici voor leugenachtige pisnichten uitmaken is ook geen probleem maar alleen omdat veel meer mensen die mening delen is dat wel acceptabel en artsen voor moordenaars niet? Terwijl genoeg politici de hart wel op de goede plek hebben zitten en de meeste agenten hele geschikte mensen zijn. Dat zou hypocriet zijn in ieder geval.
In het geval van liegende politici is dat doodeenvoudig aan te tonen. Om artsen generaliserend moordenaars te noemen vind ik lasterlijk. Het feit dat ze dagelijks mensen genezen bewijst ook het tegendeel, trouwens.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:19:01 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151674939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In het geval van liegende politici is dat doodeenvoudig aan te tonen. Om artsen generaliserend moordenaars te noemen vind ik lasterlijk. Het feit dat ze dagelijks mensen genezen bewijst ook het tegendeel, trouwens.
en aan een dode patient verdien je weinig als BigPharma natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:22:15 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151675017
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:12 schreef Treinhomo het volgende:
On topic:

[ afbeelding ]
Zo zeg, dat is een flinke pil :o Ik hoop dat je daar wat water bij kan krijgen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:38:08 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151675424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In het geval van liegende politici is dat doodeenvoudig aan te tonen. Om artsen generaliserend moordenaars te noemen vind ik lasterlijk. Het feit dat ze dagelijks mensen genezen bewijst ook het tegendeel, trouwens.
Gelukkig zitten we hier op het internet waar men zonder enige kennis van zaken een mening mag hebben, hoe stom die ook is. En in het geval van politieagenten vind ik de scheidslijn al een stuk minder dan bij politici. Het gros van de agenten zijn goede mensen en eigenlijk is het ook lasterlijk om ze gegeneraliseerd uit te maken voor bonnenschrijvende varkens maar die mening is dan wel weer acceptabel omdat een groot deel die mening deelt. Nogmaals, de krachttermen worden grotendeels verwijderd maar de mening mag hij gewoon hebben. Neemt niet weg dat ik de frustratie wel begrijp en dat mensen toch wat meer vrijheid hebben om die frustratie te uiten aan de desbetreffende persoon, een omstreden mening wekt ook reacties op. Actie -> reactie (Behalve dan in een vacuüm met extreme temperaturen volgens sommige personen ( :o ) )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:39:50 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151675477
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo zeg, dat is een flinke pil :o Ik hoop dat je daar wat water bij kan krijgen?
Weet je wel de bijwerkingen als dat slikt met water, al de homeopatische werking van water, daar is werkelijk alles homeopatisch in verdunt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:41:18 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151675514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In het geval van liegende politici is dat doodeenvoudig aan te tonen. Om artsen generaliserend moordenaars te noemen vind ik lasterlijk. Het feit dat ze dagelijks mensen genezen bewijst ook het tegendeel, trouwens.
Ik vind dat geen ban waard trouwens. Misschien heb ik het mis maar een ban verdien je als je discrimineert, mensen bedreigd dat soort dingen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:44:24 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151675601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat geen ban waard trouwens. Misschien heb ik het mis maar een ban verdien je als je discrimineert, mensen bedreigd dat soort dingen.
Dat doet Lambiekje ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151675679
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind dat geen ban waard trouwens. Misschien heb ik het mis maar een ban verdien je als je discrimineert, mensen bedreigd dat soort dingen.
Nja, als er hier een arts wil meeposten en vervolgens naar z'n hoofd gegooid krijgt dat hij een gewetenloze moordenaar is. Tsja.

Ter vergelijking: voor japie77 is de financiele sector wat bigpharms is voor lambiekje. Toch kan japie mij gewoon (of hij het meent doet er niet toe) normaal benaderen toen hij erachter kwam dat ik midden in die sector werk. Zo kan het dus ook.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:48:48 #28
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151675719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat doet Lambiekje ook.
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit zoiets gelezen. Bovendien verklaar je niet heilig zeg, andersom gebeurde dit ook vaak zat, ik kan er zelf persoonlijk over meespreken. Ik ben ook voor heel wat uitgemaakt op dit forum wat allemaal door de vingers werd gezien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:57:56 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151675981
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nja, als er hier een arts wil meeposten en vervolgens naar z'n hoofd gegooid krijgt dat hij een gewetenloze moordenaar is. Tsja.
Wat ik zeg, ik begrijp de reacties zeker wel hoor. Wat dat betreft hebben mensen die politieagent zijn het op het internet nog een stuk moeilijker overigens, die worden overal om hun oren geslagen dat ze nutteloze hufters zijn terwijl dat ook de mensen zijn die hun levens wagen als dit nodig is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151676057
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat ik zeg, ik begrijp de reacties zeker wel hoor. Wat dat betreft hebben mensen die politieagent zijn het op het internet nog een stuk moeilijker overigens, die worden overal om hun oren geslagen dat ze nutteloze hufters zijn terwijl dat ook de mensen zijn die hun levens wagen als dit nodig is.
Met als nuance dat de uitlatingen over agenten over het algemeen niet strafbaat zullen zijn. Bij die over de artsen durf ik wel te verdedigen dat dat wel het geval is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:07:41 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151676226
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Met als nuance dat de uitlatingen over agenten over het algemeen niet strafbaar zullen zijn. Bij die over de artsen durf ik wel te verdedigen dat dat wel het geval is.
Geen idee of een generaliserende (extreem negatieve) uitspraak over een beroepsgroep als daadwerkelijke laster gezien kan worden eigenlijk. Omdat niemand specifiek 'gelasterd' wordt. Het is niet dat hij beweert dat Dr. Tinus te Wourkem patienten inspuit met insecticiden oid.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151676260
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen idee of een generaliserende (extreem negatieve) uitspraak over een beroepsgroep als daadwerkelijke laster gezien kan worden eigenlijk. Omdat niemand specifiek 'gelasterd' wordt. Het is niet dat hij beweert dat Dr. Tinus te Wourkem patienten inspuit met insecticiden oid.
Laster hoeft ook niet meteen, opruiing daarintegen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:13:37 #33
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151676364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo zeg, dat is een flinke pil :o Ik hoop dat je daar wat water bij kan krijgen?
Gewoon even bukken, mijnheer Janssen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:13:52 #34
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151676366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:08 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Laster hoeft ook niet meteen, opruiing daarintegen.
Ik vind het een beetje ver gezocht hoor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_151676431
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen idee of een generaliserende (extreem negatieve) uitspraak over een beroepsgroep als daadwerkelijke laster gezien kan worden eigenlijk. Omdat niemand specifiek 'gelasterd' wordt. Het is niet dat hij beweert dat Dr. Tinus te Wourkem patienten inspuit met insecticiden oid.

[ afbeelding ]
Juist omdat wantoestanden bij lange na niet de grote gemene deler zijn, lijkt me een generalisatie erg bevooroordeeld en discriminerend.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:28:16 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151676713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb dat eerlijk gezegd nooit zoiets gelezen. Bovendien verklaar je niet heilig zeg, andersom gebeurde dit ook vaak zat, ik kan er zelf persoonlijk over meespreken. Ik ben ook voor heel wat uitgemaakt op dit forum wat allemaal door de vingers werd gezien.
Alle wetenschappers zijn fraudeurs, alle artsen zijn fascistische ziekmakers en dienen gearresteerd (of erger) te worden. Dat soort dingen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:31:11 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151676776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Alle wetenschappers zijn fraudeurs, alle artsen zijn fascistische ziekmakers en dienen gearresteerd (of erger) te worden. Dat soort dingen.
Them so mean they make medicine feel bad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:35:13 #38
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151676892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Alle wetenschappers zijn fraudeurs, alle artsen zijn fascistische ziekmakers en dienen gearresteerd (of erger) te worden. Dat soort dingen.
Dat is een mening maar geen persoonlijke aanval op een user. Waarom zou iemand dit niet mogen beweren trouwens? Zeker als je van mening bent dat er een hoop niet deugt in die sector. Nogmaals het is geen persoonlijke aanval naar mijn inziens.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:38:44 #39
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Nogmaals het is geen persoonlijke aanval naar mijn inziens.
Ja daahaag. Geleufde ge t zelluf?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151677040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is een mening maar geen persoonlijke aanval op een user. Waarom zou iemand dit niet mogen beweren trouwens? Zeker als je van mening bent dat er een hoop niet deugt in die sector. Nogmaals het is geen persoonlijke aanval naar mijn inziens.
Het mist alle nuance. Hetzelfde geldt overigens voor "Alle agenten zijn corrupt" en "Alle politici liegen alles bij elkaar". Vervang "Alle" door "De meeste" en het is een mening die niet uitgelegd kan worden als persoonlijke aanval.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:41:39 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151677078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:40 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Het mist alle nuance. Hetzelfde geldt overigens voor "Alle agenten zijn corrupt" en "Alle politici liegen alles bij elkaar". Vervang "Alle" door "De meeste" en het is een mening die niet uitgelegd kan worden als persoonlijke aanval.
Jij bent jurist? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:42:15 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151677092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is een mening maar geen persoonlijke aanval op een user. Waarom zou iemand dit niet mogen beweren trouwens? Zeker als je van mening bent dat er een hoop niet deugt in die sector. Nogmaals het is geen persoonlijke aanval naar mijn inziens.
"Alle negers zijn lui en dom" is toch ook geen persoonlijke aanval als jij geen neger bent?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:42:32 #43
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:38 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja daahaag. Geleufde ge t zelluf?
Zeker weten. Vertel jij mij dan maar eens waarom iemand dat niet mag beweren terwijl andersom mag het wel? Denk aan mensen die niet vaccineren als moordenaar bestempelen. Dat heb ik zo vaak gelezen hier. Ik zit er verder niet mee hoor. Ik geloof in vrijheid van meningsuiting maar dit is dan meten met twee maten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:42:49 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151677106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

"Alle negers zijn lui en dom" is toch ook geen persoonlijke aanval als jij geen neger bent?
Nog even en ik schop dit topic naar WGR hoor :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:43:44 #45
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Zeker weten. Vertel jij mij dan maar eens waarom iemand dat niet mag beweren terwijl andersom mag het wel?
Waar zeg ik dat Lambiekje een moordenaar is dan?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:43:52 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151677132
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Nog even en ik schop dit topic naar WGR hoor :{.
Disclaimer, het is een voorbeeld en verre van mijn mening. Mag hopen dat het voorbeeld iig duidelijk is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:22 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151677149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat Lambiekje een moordenaar is dan?
Of crimineel of fraudulent wat dat betreft.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:33 #48
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Mag hopen dat het voorbeeld iig duidelijk is.
Dat betwijfel ik bij jogy.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:37 #49
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat Lambiekje een moordenaar is dan?
Nevermind je moet beter lezen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:45:00 #50
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nevermind je moet beter lezen.
Geef eens gewoon antwoord.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:45:55 #51
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:45 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Geef eens gewoon antwoord.
Dat doe dus ik zeg lees mijn post beter.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:48:09 #52
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat doe dus ik zeg lees mijn post beter.
Nee, je geeft geen antwoord, huppelkutje, en dat weet je best: ik vraag je: waar maak ik Lambiekje uit voor moordenaar?

Jij vindt dat iemand probleemloos alle artsen voor moordenaar mag uitmaken, want anderen maken (blijkbaar) de persoon die dat zegt ook voor moordenaar uit.

Nou, kom maar op met je bewijzen daar voor dan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151677283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, je geeft geen antwoord, huppelkutje, en dat weet je best: ik vraag je: waar maak ik Lambiekje uit voor moordenaar?

Dat zal helpen ja |:(

Nu krijg je zeker een antwoord dorpsidioot _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:50:21 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151677292
Ik denk dat bepaalde figuren hier er goed aan zouden doe de podcast Kritisch Denken te downloaden en eens te luisteren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:51:26 #55
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dat zal helpen ja |:(

Nu krijg je zeker een antwoord dorpsidioot _O-
Aha, wéér zo'n typische BNW-aanwinst die liever op vorm dan op inhoud aanstuurt ^O^
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:53:17 #56
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, je geeft geen antwoord, huppelkutje, en dat weet je best: ik vraag je: waar maak ik Lambiekje uit voor moordenaar?

Jij vindt dat iemand probleemloos alle artsen voor moordenaar mag uitmaken, want anderen maken (blijkbaar) de persoon die dat zegt ook voor moordenaar uit.

Nou, kom maar op met je bewijzen daar voor dan.
Tjezus dat heb ik allemaal niet beweerd dat maak jij ervan. Moet ik het uitkouwen voor je, het is geen hogere wiskunde hoor :)

Ik zei dus waarom men niet op een (bnw) forum mag uiten dat wetenschappers en medici moordenaars zouden zijn terwijl andersom het wel normaal gevonden wordt om mensen die niet vaccineren (of tegen vaccinaties zijn) voor moordenaar (jij niet specifiek) uit te maken?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_151677376
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij bent jurist? :P.
Nee, maar wel een halve wetenschapper :P.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:54:55 #58
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zei dus waarom men niet op een (bnw) forum mag uiten dat wetenschappers en medici moordenaars zouden zijn terwijl andersom het wel normaal gevonden wordt om mensen die niet vaccineren (of tegen vaccinaties zijn) voor moordenaar (jij niet specifiek) uit te maken?
Omdat het waar is, dat niet vaccineren aantoonbaar doden tot gevolg heeft?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:55:21 #59
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:48 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, je geeft geen antwoord, huppelkutje, en dat weet je best: ik vraag je: waar maak ik Lambiekje uit voor moordenaar?

Waarom moet je daar bij schelden? Treurig meer kan ik er niet van maken, sorry.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:56:37 #60
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677449
Omdat je volledig niet serieus te nemen bent.

Jij vint het echt normaal dat hele beroepsgroepen voor moordenaar wordt uitgemaakt... en dan ben ík treurig?

OK.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:58:59 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151677509
Lambiekje zou ik geen moordenaar willen noemen, maar wel iemand die aanzet tot dood door schuld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:01:01 #62
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:54 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Omdat het waar is, dat niet vaccineren aantoonbaar doden tot gevolg heeft?
Het is ook waar dat er ook wetenschappers en medici zijn die leugens verspreiden for big money. Deze maand nog ergens die wetenschapper die voor veel geld de klimaat-leugens verspreidde in opdracht van een grote oliemaatschappij.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:02:56 #63
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Omdat je volledig niet serieus te nemen bent.

Jij vint het echt normaal dat hele beroepsgroepen voor moordenaar wordt uitgemaakt... en dan ben ík treurig?

OK.
Iemand uitschelden in een discussie vind ik treurig ja. Ik heb voor minder een ban gekregen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:06:01 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151677723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het is ook waar dat er ook wetenschappers en medici zijn die leugens verspreiden for big money. Deze maand nog ergens die wetenschapper die voor veel geld de klimaat-leugens verspreidde in opdracht van een grote oliemaatschappij.
En dus is het ok om alle wetenschappers maar corrupte leugenaars te noemen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:06:16 #65
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151677734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is ook waar dat er ook wetenschappers en medici zijn die leugens verspreiden for big money.
Ja, die zijn er, helaas. En volgens mij vergoelijkt niemand dat.
Dat maakt niet 'alle' artsen moordenaars, zelfs niet 'velen'.
Terwijl anti-vaxxers wel allemaal aantoonbaar levensrisico's nemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Iemand uitschelden in een discussie vind ik treurig ja. Ik heb voor minder een ban gekregen.
Ik ben deze reeks al (direct) uitgescholden voor zure kut en dorpsidioot, en eerder (indirect) voor fascistische fraudulent.
Als je al aanstoot neemt aan 'huppelkutje' en dat banwaardig is... bovendien zou het raar zijn als ik geband zou worden omdat ik enkel een mening ventileer, terwijl elke andere mening met de deken der liefde wordt toegedekt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:08:58 #66
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_151677803
Ik vind het wel best zo, ik ben er klaar mee op dit moment. Ik ga nog even nuttig werken. Als ik jullie was zou ik een handtekeningenactie beginnen 'permban voor Biek'.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:12:35 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151677894
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het is ook waar dat er ook wetenschappers en medici zijn die leugens verspreiden for big money. Deze maand nog ergens die wetenschapper die voor veel geld de klimaat-leugens verspreidde in opdracht van een grote oliemaatschappij.
Wetenschapsfraude is dan ook strafbaar, kijk naar Diederik Stapel
Dit wordt ook door mij aan de kaak gesteld
W&T / Pseudowetenschappers en vleeseters
Dus niet doen alsof die er mee wegkomen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:19:05 #68
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151678045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het wel best zo, ik ben er klaar mee op dit moment. Ik ga nog even nuttig werken. Als ik jullie was zou ik een handtekeningenactie beginnen 'permban voor Biek'.
Je hebt duidelijk niet begrepen dat het niet om Biek an sich gaat, maar om de wijze van en context.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151678059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wetenschapsfraude is dan ook strafbaar, kijk naar Diederik Stapel
Dit wordt ook door mij aan de kaak gesteld
W&T / Pseudowetenschappers en vleeseters
Dus niet doen alsof die er mee wegkomen
Nou hou ik normaal gesproken niet van een lange neus optrekken, maar ik vind het wel frappant dat iedere wetenschapper frauduleus is, behalve de bewezen frauduleuze wetenschapper die gerapporteerd heeft wat de lezer wil lezen. En dan ander de les willen lezen over cherry-picking :S....

(Nogmaals, ik zit hier niet om te lachen of te stoken. Ik hou van de liberale manier van discussiëren, maar enige nuance en minder op de man spelen zou dit sub-forum zoveel beter maken. Van alle kanten overigens.)
pi_151678072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wetenschapsfraude is dan ook strafbaar, kijk naar Diederik Stapel
Dit wordt ook door mij aan de kaak gesteld
W&T / Pseudowetenschappers en vleeseters
Dus niet doen alsof die er mee wegkomen
Het is niet strafbaar, Stapel is niet vroordeeld voor de wetenschapsfraude an sich maar valsheid in geschrifte, bv. het aanvragen van beurzen op basis van frauduleuze artikelen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:22:00 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151678116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is niet strafbaar, Stapel is niet vroordeeld voor de wetenschapsfraude an sich maar valsheid in geschrifte, bv. het aanvragen van beurzen op basis van frauduleuze artikelen.
Je hebt gelijk, in de juridische zin, Stapel werd voor zijn Fraude echter wel gestraft door de Uni, of zie ik dat verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:30:57 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151678326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:19 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nou hou ik normaal gesproken niet van een lange neus optrekken, maar ik vind het wel frappant dat iedere wetenschapper frauduleus is, behalve de bewezen frauduleuze wetenschapper die gerapporteerd heeft wat de lezer wil lezen. En dan ander de les willen lezen over cherry-picking :S....

Hetzelfde beweert Biek behalve over de wetenschap ook over de Main Stream Media, Alleen maar leugens, vandaar dat ik hem eind vorige deel ook vroeg waarom hij die ineens wel quote, of hij van mening is veranderd. Dat was hij niet zei hij. De inconsistentie van zijn redenering snapt hij zelf denk ik niet, maar zo dom zijn is vrijwel onmogelijk. Enige andere conclusie die je kan trekken.

Het is een Troll

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 14-04-2015 14:45:06 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151678743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, in de juridische zin, Stapel werd voor zijn Fraude echter wel gestraft door de Uni, of zie ik dat verkeerd
Hij heeft zelf ontslag genomen meen ik me te herinneren maar zou anders wel ontslagen zijn ja :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151678922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tjezus dat heb ik allemaal niet beweerd dat maak jij ervan. Moet ik het uitkouwen voor je, het is geen hogere wiskunde hoor :)

Ik zei dus waarom men niet op een (bnw) forum mag uiten dat wetenschappers en medici moordenaars zouden zijn terwijl andersom het wel normaal gevonden wordt om mensen die niet vaccineren (of tegen vaccinaties zijn) voor moordenaar (jij niet specifiek) uit te maken?
Ik noem je geen moordenaar. Ik houdt je alleen persoonlijk verantwoordelijk voor iedere dode die valt door niet te vaccineren. Dat zijn echt twee heel verschillende dingen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:55:12 #75
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_151678996
Het is een bekend fenomeen, reguliere bronnen zijn nooit goed; tenzij ze in je straatje passen. Dan is het opeens een 'A-HA! Zie je wel' waard :D

Een groot deel van BNW is eigenlijk hetzelfde als (fundamentalistisch) geloof. :) Alleen beroepen die zich niet op 'logisch nadenken' en een 'open geest', wat het geloof in BNW mijns inziens nu weer zo frappant maakt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:56:37 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151679037
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:55 schreef SicSicSics het volgende:
Het is een bekend fenomeen, reguliere bronnen zijn nooit goed; tenzij ze in je straatje passen. Dan is het opeens een 'A-HA! Zie je wel' waard :D

Een groot deel van BNW is eigenlijk hetzelfde als (fundamentalistisch) geloof. :) Alleen beroepen die zich niet op 'logisch nadenken' en een 'open geest', wat het geloof in BNW mijns inziens nu weer zo frappant maakt.
Ei Ei
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat bepaalde figuren hier er goed aan zouden doe de podcast Kritisch Denken te downloaden en eens te luisteren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:00:50 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151679146
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:55 schreef SicSicSics het volgende:
Het is een bekend fenomeen, reguliere bronnen zijn nooit goed; tenzij ze in je straatje passen. Dan is het opeens een 'A-HA! Zie je wel' waard :D

Een groot deel van BNW is eigenlijk hetzelfde als (fundamentalistisch) geloof. :) Alleen beroepen die zich niet op 'logisch nadenken' en een 'open geest', wat het geloof in BNW mijns inziens nu weer zo frappant maakt.
Kritisch denken zou idealiter beide kanten op moeten werken inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Helaas is het internet niet heel ideaal en moeten we roeien met de users die we hebben. En daar zitten aan beide kanten mensen in die heel kieskeurig zijn waar ze hun kritische blik op werpen en wat ze wel bijna automatisch voor waar aannemen. Moeilijk te doorbreken ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151679261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat bepaalde figuren hier er goed aan zouden doe de podcast Kritisch Denken te downloaden en eens te luisteren
Ben het zelden met je eens maar in dit geval moet ik je wel gelijk geven

Post hem dan hier

Of in de topic : wat nou kritisch

Wat nog steeds loopt op BNW
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:23:53 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151679848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ben het zelden met je eens maar in dit geval moet ik je wel gelijk geven

Post hem dan hier

Of in de topic : wat nou kritisch

Wat nog steeds loopt op BNW
http://www.kritischdenken.info/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:25:00 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151681510
ondertussen in farma,

raakt het fysiologisch zout op door een foute pomp

quote:
Baxter Recalls More Saline Solution, Compounding National Shortage Issue.
Fierce Pharma Manufacturing (4/14, Palmer) reports that Baxter, after having to recall “three lots of 0.9% sodium chloride injection amounting to nearly 600,000 units” just a few weeks ago, “has recalled eight more lots, adding further to the national shortage of saline.” The company “said the problem was traced back to particulate material from a solution transmission system pump” and “acknowledged that the particulate could cause reactions from an inflammation to something more serious in high-risk patients.” The FDA has been working with Baxter and other companies to mitigate the shortage.
vergeet Pfizer zwangere vrouwen te waarschuwen

quote:
Lawsuit: Pfizer Didn’t Properly Warn Of Sertraline’s Potential Birth-Defect Risks.
Fierce Pharma (4/14, Staton), sourcing a Bloomberg report, writes that researchers “found evidence” last year that showed pregnant women taking the antidepressant Zoloft (sertraline) “had a higher risk of giving birth to a child with heart problems and other congenital anomalies.” A lawsuit against Zoloft manufacturer Pfizer alleges that the company “didn’t properly warn about the risks of its drug,” which led to a “young boy’s heart defect.”
en zijn medicijnen 13.1% duurder geworden dit jaar

quote:
Bloomberg News (4/14, Burger) reports that the IMS Institute for Healthcare Informatics issued a report that found US spending on prescription drugs “saw the largest increase since 2001,” with the cost rising 13.1% to reach “$373.9 billion last year as new treatments came to market and manufacturers increased prices on old ones.” Much of the increase is attributed to “new and expensive specialty treatments, which include medicine for viral diseases, cancer and auto-immune disorders such as rheumatoid arthritis.”
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151681778
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:25 schreef Re het volgende:
ondertussen in farma,

[..]

en zijn medicijnen 13.1% duurder geworden dit jaar

[..]
Suggestief en fout, er is meer uitgegeven door vnl. de komst van "new and expensive specialty treatments....".
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:36:06 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151681802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:35 schreef .SP. het volgende:

[..]

Suggestief en fout, er is meer uitgegeven door vnl. de komst van "new and expensive specialty treatments....".

ja daar zit het grote geld natuurlijk, biologics :), en links of rechtsom komt het uit hetzelfde potje met geld... dus niets suggestief aan, noch fout
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151681858
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja daar zit het grote geld natuurlijk, biologics :)
ik denk niet dat de voorbeelden in jouw stukje onder dat kopje vallen denk ik.
pi_151681916
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja daar zit het grote geld natuurlijk, biologics :), en links of rechtsom komt het uit hetzelfde potje met geld... dus niets suggestief aan, noch fout
Wel. Je suggereert dat een pakje ibuprofen duurder is geworden, maar dat is niet waar, het komt vnl door de komst van specifieke, dure, nieuwe medicijnen. (die echter op de lange termijn de zorg goedkoper kunnen maken)
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:40:22 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151681921
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja daar zit het grote geld natuurlijk, biologics :), en links of rechtsom komt het uit hetzelfde potje met geld... dus niets suggestief aan, noch fout
Medicijnen zijn niet 13,1% duurder geworden, men geeft er meer geld aan uit, dat is wat anders. Autos worden ook niet duurder als er meer geld aan wordt uitgegeven omdat de nieuwe S-Klasse ineens een renner is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:42:21 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151681980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:40 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wel. Je suggereert dat een pakje ibuprofen duurder is geworden, maar dat is niet waar, het komt vnl door de komst van specifieke, dure, nieuwe medicijnen. (die echter op de lange termijn de zorg goedkoper kunnen maken)
nee want dan had ik wel gezegd dat de prijs van medicijnen 13.1% duurder is geworden, en dat zeg ik dus niet :)

net zoals de levensstandaard goedkoper is geworden of uitgaven in de zorg duurder, ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:43:47 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682025
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:42 schreef Re het volgende:

[..]

nee want dan had ik wel gezegd dat de prijs van medicijnen 13.1% duurder is geworden, en dat zeg ik dus niet :)

net zoals de levensstandaard goedkoper is geworden of uitgaven in de zorg duurder, ...
Ook dat was fout geweest want het is de prijs stijgt, niet de prijs wordt duurder, een levensstandaard stijgt en uitgaven dalen, ze worden niet goedkoper of duurder.
En of de zorg duurder wordt is maar de vraag, is wat anders dan wanneer er meer geld aan uitgegeven wordt, want de zorgvraag stijgt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:43:50 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:38 schreef .SP. het volgende:

[..]

ik denk niet dat de voorbeelden in jouw stukje onder dat kopje vallen denk ik.
nou vertel, welke medicijnen dan wel :) (een hint, ze eindigen meestal met de 3 letters ...mab)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:44:41 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook dat was fout geweest want het is de prijs stijgt, niet de prijs wordt duurder, een levensstandaard stijgt en uitgaven dalen, ze worden niet goedkoper of duurder
de uitgaven voor medicijnen is met 13,1% gestegen... hoe anders wilde je het hebben semantische knurft :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:45:59 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682100
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Re het volgende:

[..]

de uitgaven voor medicijnen is met 13,1% gestegen... hoe anders wilde je het hebben semantische knurft :)
Gewoon correct, telegraaftalent
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:48:49 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon correct, telegraaftalent
ja ik zet het desbetreffende stukje er toch niet onbewust onder anders had ik er wel een linkje van gemaakt of zo... "medicijnen" is gewoon de groep van alle recepten bij elkaar, niet 1 medicijn en dat is met 13,1% gestegen, door, jawel, steeds duurdere medicijnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:50:15 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682248
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:48 schreef Re het volgende:

[..]

ja ik zet het desbetreffende stukje er toch niet onbewust onder anders had ik er wel een linkje van gemaakt of zo... "medicijnen" is gewoon de groep van alle recepten bij elkaar, niet 1 medicijn en dat is met 13,1% gestegen, duur jawel steeds duurdere medicijnen
tut tut tut
Je maakte gewoon een foutje en deze werd gecorrigeerd, niet zo bokken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:51:23 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tut tut tut
Je maakte gewoon een foutje en deze werd gecorrigeerd, niet zo bokken
ik maakte geen foutje, jullie interpreteren het graag als foutje, dat is wat anders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:52:02 #94
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151682293
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Re het volgende:

[..]

de uitgaven voor medicijnen is met 13,1% gestegen... hoe anders wilde je het hebben semantische knurft :)
Ut tut tut, wat een zure reactie. Pas maar op, voor je het weet heb je schijnbaar een ban te pakken hiero.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:52:44 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682309
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:51 schreef Re het volgende:

[..]

ik maakte geen foutje, jullie interpreteren het graag als foutje, dat is wat anders
Nee, je uitspraak was wel degelijk fout.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:52:55 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:52 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ut tut tut, wat een zure reactie. Pas maar op, voor je het weet heb je schijnbaar een ban te pakken hiero.
ach joh kankerflikkerstraal toch een eind op :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:54:17 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je uitspraak was wel degelijk fout.
nee, maar goed, je begrijpt misschien niet wat er met medicijnen bedoelt wordt, dat ligt niet aan mij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:54:35 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682356
report betreffende deze post:

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:52 schreef Re het volgende:

[..]

ach joh kankerflikkerstraal toch een eind op :D
--------
melding:
Ik voel mij zwaar gekwetst door deze post
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:55:28 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682378
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

nee, maar goed, je begrijpt misschien niet wat er met medicijnen bedoelt wordt, dat ligt niet aan mij
Ook dan is het niet correct, er zou slechts sprake zijn van een prijsstijging als de uitspraak over dezelfde populatie ging, er is een toename, geen stijging.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:57:23 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook dan is het niet correct, er zou slechts sprake zijn van een prijsstijging als de uitspraak over dezelfde populatie ging, er is een toename, geen stijging.
nee wat ik precies bedoel (en dit is echt zo semantisch als de pest als we niet dezelfde definitie van een woord gebruiken) is dat er meer wordt uitgegeven aan medicatie en wel 13.1%, zo staat het er gewoon
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:58:58 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151682465
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:52 schreef Re het volgende:

[..]

ach joh kankerflikkerstraal toch een eind op :D
Toe maar, mot je nog peultjes?

:6
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:59:29 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682484
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Toe maar, mot je nog peultjes?

:6
nee die zijn een beetje duur geworden :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:00:31 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682517
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:57 schreef Re het volgende:

[..]

nee wat ik precies bedoel (en dit is echt zo semantisch als de pest als we niet dezelfde definitie van een woord gebruiken) is dat er meer wordt uitgegeven aan medicatie en wel 13.1%, zo staat het er gewoon
Nu zeg je het wel correct.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:00:54 #104
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151682532
Eigen schuld, had je maar voor BigPharma moeten werken, was je nu over de rug van zieke kindertjes rijk geworden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:01:27 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu zeg je het wel correct.
ok :) zo bedoelde ik het dus ook, maar dat leek me wel duidelijk, zo niet dan nu :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:06:07 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682654
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:01 schreef Re het volgende:

ok :) zo bedoelde ik het dus ook, maar dat leek me wel duidelijk, zo niet dan nu :)
Als je schrijft wat je bedoeld is dat voor anderen ook duidelijk. Anderen verwijten dat ze maar moeten begrijpen wat je bedoeld als je wat anders zegt is niet netjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:09:27 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je schrijft wat je bedoeld is dat voor anderen ook duidelijk. Anderen verwijten dat ze maar moeten begrijpen wat je bedoeld als je wat anders zegt is niet netjes
ook niet netjes is conclusies trekken over iets wat men blijkbaar niet begrijpt of niet wil begrijpen, een simpele vraag over wat er precies bedoelt werd had veel discussie kunnen vermijden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:11:38 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151682793
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:09 schreef Re het volgende:

[..]

ook niet netjes is conclusies trekken over iets wat men blijkbaar niet begrijpt of niet wil begrijpen, een simpele vraag over wat er precies bedoelt werd had veel discussie kunnen vermijden
Er werden geen conclusies getrokken, je werd op een fout gewezen waarin je bleef volharden omdat je het verschil niet lijkt te begrijpen tussen stijgen van uitgaves, duurder worden of meer kosten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:17:33 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151682928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er werden geen conclusies getrokken, je werd op een fout gewezen die je bleef volharden omdat je het verschil niet lijkt te begrijpen tussen stijgen van uitgaves, duurder worden of meer kosten.
alleen was de fout geen fout en dus ook niet suggestief, maakt verder niet uit, je weet wat ik bedoelde dus dan kun je er wel op blijven reageren om je gelijk te halen maar dat gaat je toch niet lukken

grappige is dat het me echt geen fuck boeit of eigenlijk, hoe meer er wordt uitgegeven aan medicijnen hoe beter voor mij, maar ja, liever je gelijk halen op semantsiche grammaticale punten, dat komt veel slimmer over.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:22:58 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151683052
Oh god wat heb jij een plaat voor je kop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151683138
Big Pharma

Waar mierenneuken tot kunst is verheven *O*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:28:12 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151683196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god wat heb jij een plaat voor je kop
Kom op, "medicijnen zijn duurder geworden" vs "de uitgaven voor medicijnen zijn gestegen" is wel een heel mierenneukerig puntje... Zou me niets verbazen als het in veel gevallen daadwerkelijk dichter bij de eerste versie zit, met nieuwe behandelingen die duurder zijn dan de oude.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151683278
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:43 schreef Re het volgende:

[..]

nou vertel, welke medicijnen dan wel :) (een hint, ze eindigen meestal met de 3 letters ...mab)
De nieuwe, dure, medicijnen waar jouw link/quote naar refereren zijn vnl geen biologics

(je laat je wel erg kennen zeg, het was een foute omschrijving, corrigeer het en leef verder)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:56:34 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151683869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kom op, "medicijnen zijn duurder geworden" vs "de uitgaven voor medicijnen zijn gestegen" is wel een heel mierenneukerig puntje...
Nee, is het niet, en zeker niet in een topic waar al genoeg nekgeklets en leugens over pharma en zorg wordt gepost.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:02:36 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151683997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

De nieuwe, dure, medicijnen waar jouw link/quote naar refereren zijn vnl geen biologics

(je laat je wel erg kennen zeg, het was een foute omschrijving, corrigeer het en leef verder)
welke medicijnen dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:03:49 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151684025
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, is het niet, en zeker niet in een topic waar al genoeg nekgeklets en leugens over pharma en zorg wordt gepost.
ik zet de bron er nb bij :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151688326
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:02 schreef Re het volgende:

[..]

welke medicijnen dan?
sofosbuvir, ledipasvir etc etc
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:11:17 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151688885
quote:
Ja zo rekent een scheut chlorix ook af met kankercellen bacterien en virussen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 20:12:54 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_151688959
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja zo rekent een scheut chlorix ook af met kankercellen bacterien en virussen
:D
pi_151688960
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja zo rekent een scheut chlorix ook af met kankercellen bacterien en virussen
hoe weet je dat?
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:14:29 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151689024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:12 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Ik heb niet zitten slapen op school
Als iets in een reageerbuis (in vitro) iets doet is dat nog lang geen medicijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151689140
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb niet zitten slapen op school
Als iets in een reageerbuis (in vitro) iets doet is dat nog lang geen medicijn
als iets werkt en het helpt, maakt het mij niet uit hoe je het noemt
pi_151689729
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:17 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

als iets werkt en het helpt, maakt het mij niet uit hoe je het noemt
als ik morgen in mijn fles met kankercellen pis gaan ze dood, is mijn pis dan gelijk een medicijn? ik kan voor en na foto's maken als je wil.
pi_151690037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:32 schreef .SP. het volgende:

[..]

als ik morgen in mijn fles met kankercellen pis gaan ze dood,
geloof er niks van

quote:
is mijn pis dan gelijk een medicijn?
waarom vraag je dat aan mij? pietje heeft het over een medicijn
quote:
ik kan voor en na foto's maken als je wil.
nee dank je, gemanipuleerde fotootjes laat je maar aan je collega's zien
misschien geloven ze het :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:41:29 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151690146
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151690263
Federal Govt Admits Marijuana Kills Brain Tumors, But You Still Can’t Have It

http://naturalsociety.com(...)-still-cant-have-it/

US Government Admits Marijuana Kills Cancer Cells, But they Still Kidnap, Cage, and Kill You For It

http://govtslaves.info/us(...)and-kill-you-for-it/
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:57:56 #128
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151690862
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:17 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

als iets werkt en het helpt, maakt het mij niet uit hoe je het noemt
Snap je het verschil tussen in vivo en in vitro?
Weet je wat farmacokinetiek is?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:59:32 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151690939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:44 schreef overstekendekameel het volgende:
Federal Govt Admits Marijuana Kills Brain Tumors, But You Still Can’t Have It

http://naturalsociety.com(...)-still-cant-have-it/

US Government Admits Marijuana Kills Cancer Cells, But they Still Kidnap, Cage, and Kill You For It

http://govtslaves.info/us(...)and-kill-you-for-it/
Wat loop je nu te jammeren, in NL wordt wiet gewoon voorgeschreven en gebruikt in de geneeskunde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151690983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:57 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Snap je het verschil tussen in vivo en in vitro?
Weet je wat farmacokinetiek is?
ja, en nu?
gaan we wijs doen?
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:01:39 #131
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151691037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:00 schreef overstekendekameel het volgende:
ja, en nu?
gaan we wijs doen?
Nou nou, ik probeer je in te laten zien dat het wat complexer ligt dan jij voorstelt, wil je dat nu horen of niet?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151691085
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat loop je nu te jammeren,
haha wat een figuur, jij jammert

quote:
in NL wordt wiet gewoon voorgeschreven en gebruikt in de geneeskunde.
fijn voor je opoe
pi_151691114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:38 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

geloof er niks van

[..]

waarom vraag je dat aan mij? pietje heeft het over een medicijn

[..]

nee dank je, gemanipuleerde fotootjes laat je maar aan je collega's zien
misschien geloven ze het :)
Je mag zelfs komen kijken als je wil en je eigen pis gebruiken. Of suiker of keukenzout of perzikpittenpoeder.
pi_151691174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:01 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou nou, ik probeer je in te laten zien dat het wat complexer ligt dan jij voorstelt, wil je dat nu horen of niet?
nee dank je
pi_151691210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:03 schreef .SP. het volgende:

[..]

Je mag zelfs komen kijken als je wil en je eigen pis gebruiken. Of suiker of keukenzout of perzikpittenpoeder.
wat is je punt?
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:06:30 #136
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151691252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:04 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

nee dank je
Bang dat je eenvoudige kijk op de wereld te complex wordt?
Dat je misschien moet toegeven dat je ongelijk had?
Chickening out?

Troll :O
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151691329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Bang dat je eenvoudige kijk op de wereld te complex wordt?
Dat je misschien moet toegeven dat je ongelijk had?
Chickening out?

Troll :O
nee hoor, ik volg de discussie al een tijdje en heb geen behoefte om met jullie (lees: jij en iedereen die het met je eens is) van gedachten te wisselen :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:08:30 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151691339
Misschien moet je iets beter bewapend in deze slangenkuil springen, kameel :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151691367
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:08 schreef jogy het volgende:
Misschien moet je iets beter bewapend in deze slangenkuil springen, kameel :{.
hoezo, we zitten in bnw
of is dit een wetenschapsforum?
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:10:25 #140
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151691413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:08 schreef overstekendekameel het volgende:
nee hoor, ik volg de discussie al een tijdje en heb geen behoefte om met jullie (lees: jij en iedereen die het met je eens is) van gedachten te wisselen :)
Ah, bang voor de inhoud dus ^O^
Snap ik wel. Het is veel makkelijker om je oren dicht te houden en je in de slachtofferrol te houden, dan de grijze cellen te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151691499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:09 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

hoezo, we zitten in bnw
of is dit een wetenschapsforum?
Nee, maar onzin blijft alleen onzin onafhankelijk van waar je het post ;)
I feel kinda Locrian today
pi_151691535
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:08 schreef jogy het volgende:
Misschien moet je iets beter bewapend in deze slangenkuil springen, kameel :{.
wow, lekker onpartijdige uitspraak, treurig dat jij je als mod zo opstelt.
pi_151691556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:12 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, maar onzin blijft alleen onzin onafhankelijk van waar je het post ;)
wat is onzin?
pi_151691570
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:08 schreef jogy het volgende:
Misschien moet je iets beter bewapend in deze slangenkuil springen, kameel :{.
Hoezo? Veel redelijke, rationele mensen hier toch :)

Heb net dat filmpje gekeken. Ik begrijp niet zo goed hoe dat bewijs is dat cannabisolie een effectievere en elegantere manier van kankerbehandeling kan zijn. Vertel eens kameel.
pi_151691627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoezo? Veel redelijke, rationele mensen hier toch :)

Heb net dat filmpje gekeken. Ik begrijp niet zo goed hoe dat bewijs is dat cannabisolie een effectievere en elegantere manier van kankerbehandeling kan zijn. Vertel eens kameel.
kom er straks op terug, eerst even voetbal kijken
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:17:22 #146
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151691707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:13 schreef .SP. het volgende:

[..]

wow, lekker onpartijdige uitspraak, treurig dat jij je als mod zo opstelt.
Hij staat er dan ook om bekend om trollen de hand boven het hoofd te houden... had je wat anders verwacht?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:13 schreef overstekendekameel het volgende:
wat is onzin?
Gekke vraag, we zitten niet in F&L hier; wat is zin, wat is onzin, is de hele wereld niet slechts een minimaal belichte schaduw op de wijzerplaat van het heelal?

Of bedoel je de vraag niet in existentiële context? Dat zou ik raar vinden, aangezien je net zelf aangaf niet geïnteresseerd te zijn in inhoudelijke onderbouwing, welke opmerking echter haaks staat op de vraag 'wat is onzin'.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:18:12 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151691736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:13 schreef .SP. het volgende:

[..]

wow, lekker onpartijdige uitspraak, treurig dat jij je als mod zo opstelt.
Het was op zich best een objectieve observatie hoor. Jullie zijn met zijn drietjes gewoon aardig op dreef vandaag.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:21:45 #148
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151691880
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:18 schreef jogy het volgende:
Het was op zich best een objectieve observatie hoor. Jullie zijn met zijn drietjes gewoon aardig op dreef vandaag.
Ach, jij bent je hele mod-carrière al aardig op dreef.
We hebben wat in te halen om je niveau te evenaren, dunkt me.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151692006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

Gekke vraag, we zitten niet in F&L hier; wat is zin, wat is onzin,
starla heeft het over onzin. of zou ze de zin van het leven bedoelen?

quote:
is de hele wereld niet slechts een minimaal belichte schaduw op de wijzerplaat van het heelal?
nee

quote:
Of bedoel je de vraag niet in existentiële context? Dat zou ik raar vinden, aangezien je net zelf aangaf niet geïnteresseerd te zijn in inhoudelijke onderbouwing, welke opmerking echter haaks staat op de vraag 'wat is onzin'.
het zal wel, ik heb het over wietolie en jullie halen er van alles bij
wietolie dood kankercellen, wat jij en je vriendjes daarvan vinden maakt mij niet uit :)
er lezen misschien geïnteresseerde lurkers mee
pi_151692026
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was op zich best een objectieve observatie hoor. Jullie zijn met zijn drietjes gewoon aardig op dreef vandaag.
Wat nou op dreef? We proberen met praktische voorbeelden te laten zien dat het complexer is dan hij stelt, als je daar zo terleurstellend op reageert is mod onwaardig.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:27:52 #151
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151692144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:24 schreef overstekendekameel het volgende:
wietolie dood kankercellen, wat jij en je vriendjes daarvan vinden maakt mij niet uit :)
Oh, dat geloof ik wel hoor.
Snap je ook dat het enkele feit dat kankercellen in een kweekmedium door toevoegen van wietolie afsterven, niets zegt over de werkzaamheid van wiet of wietolie voor het bestrijden van kanker in het lichaam?
Het is de moeite van onderzoek waard (indien dat nog niet is uitgevoerd, wat me zou verbazen overigens), maar breng het nou niet als Nobelprijswaardig nieuws...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151692156
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was op zich best een objectieve observatie hoor. Jullie zijn met zijn drietjes gewoon aardig op dreef vandaag.
al komen ze met honderden
pi_151692281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:27 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Oh, dat geloof ik wel hoor.
Snap je ook dat het enkele feit dat kankercellen in een kweekmedium door toevoegen van wietolie afsterven, niets zegt over de werkzaamheid van wiet of wietolie voor het bestrijden van kanker in het lichaam?
Het is de moeite van onderzoek waard (indien dat nog niet is uitgevoerd, wat me zou verbazen overigens), maar breng het nou niet als Nobelprijswaardig nieuws...
dat doe ik niet, het is al zo oud
laten meer mensen het maar weten, dan kunnen ze op onderzoek
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:34:49 #154
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151692491
Er komen vrijwel dagelijks nieuwsberichtjes over iets dergelijks.

Binnen mijn onderzoeksveld (niet kanker en slechts zijdelings biomedisch) is er een gevleugeld gezegde: if it would have been easy, somebody would have done it already.
Als er echt een zo effectieve kankertherapie zou zijn, denk je dan echt dat dat niet al lang bekend zou zijn? En kom nou niet met het argument dat BigPharma er wel voor zorgt dat dat niet bekend wordt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151692583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:24 schreef overstekendekameel het volgende:
wietolie dood kankercellen, wat jij en je vriendjes daarvan vinden maakt mij niet uit :)
er lezen misschien geïnteresseerde lurkers mee
En nogmaals: een waterstofbom op een kankerpatiënt gooien doodt ook de kankercellen.

Dat bedoelde 'mijn vriendje' :D met de wetenschappelijke lichtjaren die tussen een in vitro studie zitten en een daadwerkelijk medicijn.

Nochtans is het alleszins interessant als hieruit medicijnen gedestilleerd kunnen worden, maar zover is het helaas niet. Als je de oncologische vakliteratuur bijhoudt, vind je elke week een artikel over zulke studies. Ik vind het dan wel frappant te noemen dat je daar geen greep uit doet, maar wel een studie met wiet eruit pakt.

Dat bedoelden we in het vorige deel ook met de selectiviteit van hetgeen in BNW wordt gepost: het móet in het straatje passen (het liefst iets dat
controversieel is en provoceert zoals wiet tegen kanker; zullen ook vast studies zijn dat heroïne kankercellen doodt) anders wordt het niet gepost (de duizenden andere artikelen met bijvoorbeeld synthetische middelen die de afgelopen jaren zijn getest tegen kanker).

Bij de kritisch geïnteresseerde lurker moeten dan toch wel een paar alarmbellen afgaan.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:38:32 #156
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151692674
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef starla het volgende:
'mijn vriendje' :D
*;

Nou hopen dat mijn echtgenote niet stiekem op FOK zit :D :P
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:44:10 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151692936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:58 schreef .SP. het volgende:

[..]

sofosbuvir, ledipasvir etc etc
de 2 voor hep C idd, en nu die voor kanker, MS, RA en diabetes en de rare diseases.

Veel biologics, idd niet erg of zo, op lange termijn wellicht kostenbesparend maar qua directe kosten gaat er dus meer naar medicatie. Dat Was meer mijn punt. Wat mij betreft een prima ontwikkeling.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151693077
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef starla het volgende:

[..]

En nogmaals: een waterstofbom op een kankerpatiënt gooien doodt ook de kankercellen.
ik denk het ook

quote:
Dat bedoelde 'mijn vriendje' :D met de wetenschappelijke lichtjaren die tussen een in vitro studie zitten en een daadwerkelijk medicijn.
universiteitenhumor?
quote:
Nochtans is het alleszins interessant als hieruit medicijnen gedestilleerd kunnen worden, maar zover is het helaas niet.
nee, het wordt tegengehouden
quote:
Als je de oncologische vakliteratuur bijhoudt, vind je elke week een artikel over zulke studies. Ik vind het dan wel frappant te noemen dat je daar geen greep uit doet, maar wel een studie met wiet eruit pakt.
dat soort vakliteratuur vertrouw ik niet, er zitten boeven aan de top :*

quote:
Dat bedoelden we in het vorige deel ook met de selectiviteit van hetgeen in BNW wordt gepost: het móet in het straatje passen
op het wetenschapsforum moet het in jullie straatje passen
quote:
(het liefst iets dat
controversieel is en provoceert zoals wiet tegen kanker;
hoezo provoceert?
quote:
zullen ook vast studies zijn dat heroïne kankercellen doodt)
dat vindt je niet, of is dat jullie humor?
quote:
anders wordt het niet gepost (de duizenden andere artikelen met bijvoorbeeld synthetische middelen die de afgelopen jaren zijn getest tegen kanker).
allemaal afleiding
quote:
Bij de kritisch geïnteresseerde lurker moeten dan toch wel een paar alarmbellen afgaan.
daarom zullen ze dat gaan onderzoeken en eventueel uittesten
dan weet je meer
pi_151693247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

Als er echt een zo effectieve kankertherapie zou zijn, denk je dan echt dat dat niet al lang bekend zou zijn?
nee, het wordt tegengehouden
quote:
En kom nou niet met het argument dat BigPharma er wel voor zorgt dat dat niet bekend wordt.
toch is dat zo
pi_151693341
Kameel, ik zie dat het voetbal af is, wil je mijn vraag ook beantwoorden?

Heb net voor de grap even gepubmed: behalve in palliatieve setting is er geen plaats voor heroïne(achtige) preparaten.

Edit: auto-correct

[ Bericht 7% gewijzigd door MevrouwPuff op 14-04-2015 21:57:33 ]
pi_151693427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kameel, ik zie dat het voetbal af is, wil je mijn vraag ook beantwoorden?

Heb net voor de grap even gepubmed: behalve in palliatieve setting is er geen plaats voor heroïne(achttien) preparaten.
welnee, het is nog bezig
maar niet spannend genoeg, dus ogenblik
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:56:33 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151693560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:21 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ach, jij bent je hele mod-carrière al aardig op dreef.
We hebben wat in te halen om je niveau te evenaren, dunkt me.
De dag dat jij een beetje normaal op anderen reageert is de dag dat het universum implodeert.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:10:15 #163
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151694235
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:56 schreef jogy het volgende:

[..]

De dag dat jij een beetje normaal op anderen reageert is de dag dat het universum implodeert.
Wat een onzin.
Ik reageer slechts op anderen.

Maar ik zie dat zelfkritiek je vreemd is. Typisch.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151694281
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoezo? Veel redelijke, rationele mensen hier toch :)

Heb net dat filmpje gekeken. Ik begrijp niet zo goed hoe dat bewijs is dat cannabisolie een effectievere en elegantere manier van kankerbehandeling kan zijn. Vertel eens kameel.
ik ben lid van de newsbrief van mediwiet, ze sturen me regelmatig news, filmpjes van mensen met kanker en andere narigheid, en wat de wietolie en cbd olie met ze doet
(niet dat ikzelf ziek ben, voor het geval dat, plus m'n geliefden)
wernard bruining heeft deze site opgezet, hij weet er veel van af en geeft lezingen in het land

dit is de site
http://www.stichtingmediwiet.nl/

en dit zijn ervaringen van mensen die het gebruiken of gebruikt hebben, wietolie kan bij allerlei narigheid hulp bieden
en dit zijn geen acteurs schat ik zo in :P
http://mediwiet.mygb.nl/

als je geïnteresseerd bent kan je de site onderzoeken.
Is de moeite waard vind ik
pi_151694286
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:56 schreef jogy het volgende:

[..]

De dag dat jij een beetje normaal op anderen reageert is de dag dat het universum implodeert.
it takes one to know one
pi_151694449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:11 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

ik ben lid van de newsbrief van mediwiet, ze sturen me regelmatig news, filmpjes van mensen met kanker en andere narigheid, en wat de wietolie en cbd olie met ze doet
(niet dat ikzelf ziek ben, voor het geval dat, plus m'n geliefden)
wernard bruining heeft deze site opgezet, hij weet er veel van af en geeft lezingen in het land

dit is de site
http://www.stichtingmediwiet.nl/

en dit zijn ervaringen van mensen die het gebruiken of gebruikt hebben, wietolie kan bij allerlei narigheid hulp bieden
en dit zijn geen acteurs schat ik zo in :P
http://mediwiet.mygb.nl/

als je geïnteresseerd bent kan je de site onderzoeken.
Is de moeite waard vind ik
Dankje wel voor de info...en je commentaar.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:14:54 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151694478
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:08 schreef jogy het volgende:
Misschien moet je iets beter bewapend in deze slangenkuil springen, kameel :{.
Wellicht zou jij als mod gewoon objectief moeten zijn jogy
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151694528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:14 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dankje wel voor de info...en je commentaar.
graag gedaan gozer :)
pi_151694563
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:11 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

ik ben lid van de newsbrief van mediwiet, ze sturen me regelmatig news, filmpjes van mensen met kanker en andere narigheid, en wat de wietolie en cbd olie met ze doet
(niet dat ikzelf ziek ben, voor het geval dat, plus m'n geliefden)
wernard bruining heeft deze site opgezet, hij weet er veel van af en geeft lezingen in het land

dit is de site
http://www.stichtingmediwiet.nl/

en dit zijn ervaringen van mensen die het gebruiken of gebruikt hebben, wietolie kan bij allerlei narigheid hulp bieden
en dit zijn geen acteurs schat ik zo in :P
http://mediwiet.mygb.nl/

als je geïnteresseerd bent kan je de site onderzoeken.
Is de moeite waard vind ik
Ik denk dat iedereen die hier post het absoluut met je eens is dat wiet een goed en goedkoop hulpmiddel om met ziektes als kanker en MS om te gaan.
Helaas is de observatie dat kankercellen in het lab doodgaan als je THC toevoegt absoluut geen bewijs dat het kanker in mensen te lijf gaat om het maar zo te zeggen.
Elke stof in deze universum van tandpasta tot water doodt kankercellen in het lab, dat is gewoon een nare bijkomstigheid van cel cultures.
pi_151694762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:16 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen die hier post het absoluut met je eens is dat wiet een goed en goedkoop hulpmiddel om met ziektes als kanker en MS om te gaan.
Helaas is de observatie dat kankercellen in het lab doodgaan als je THC toevoegt absoluut geen bewijs dat het kanker in mensen te lijf gaat om het maar zo te zeggen.
Elke stof in deze universum van tandpasta tot water doodt kankercellen in het lab, dat is gewoon een nare bijkomstigheid van cel cultures.
ik heb niet alles gelezen maar in het gastenboek en de filmpjes die voorbij komen lees ik hier en daar wel goede ervaringen
misschien helpt het niet bij iedereen, of ze gebruiken het te kort, of ze zijn in een te ver stadium. dat weet ik niet
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:20:55 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151694813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:19 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]
. dat weet ik niet
Je bent al een stuk verder dan lambiekje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151694837
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent al een stuk verder dan lambiekje
nu jij nog
pi_151694889
ik heb hier nog wat ingestraald water
kopen piet?
pi_151695584
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:56 schreef jogy het volgende:

[..]

De dag dat jij een beetje normaal op anderen reageert is de dag dat het universum implodeert.
Volgens de huidige inzichten is een Big Rip waarschijnlijker dan een Big Crunch ;)

Maar dat kan ook betekenen dat worteltjestaart nooit normaal zal kunnen reageren :P
I feel kinda Locrian today
pi_151695830
Dit hier al voorbij gekomen?

'Oók jongens inenten tegen baarmoederhalskankervirus'

Die facebook reacties onder het bericht ook.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_151695832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:22 schreef overstekendekameel het volgende:
ik heb hier nog wat ingestraald water
kopen piet?
Wat is het verschil met uitgestraald water?

De laatste is pies

Eins!!einszz111!!!roflcopter! _O- _O-
I feel kinda Locrian today
pi_151695870
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is het verschil met uitgestraald water?

De laatste is pies

Eins!!einszz111!!!roflcopter! _O- _O-
of kots :P
pi_151695892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:42 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

of kots :P
Oh ja ;)
I feel kinda Locrian today
pi_151695944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:41 schreef schommelstoel het volgende:
Dit hier al voorbij gekomen?

'Oók jongens inenten tegen baarmoederhalskankervirus'

Die facebook reacties onder het bericht ook.
Die facebook domheid doet pijn aan mijn ogen :(
pi_151696023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:44 schreef .SP. het volgende:

[..]

Die facebook domheid doet pijn aan mijn ogen :(
Precies.
Sommigen zou je uit zelfbescherming van Facebook af moeten halen.
Man man man..
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_151696588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:47 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Precies.
Sommigen zou je uit zelfbescherming van Facebook af moeten halen.
Man man man..
allemaal google-huismoeders die kritisch denken te zijn omdat echte argumenten te moeilijk zijn om te begrijpen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:14:08 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151696952
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht zou jij als mod gewoon objectief moeten zijn jogy
Ik hoef overigens niet objectief in mijn reacties te zijn als ik het maar in mijn moderatie ben, het zou kwalijk zijn als ik mensen die mij niet liggen een ban aan zou willen naaien maar dat betekend niet dat ik ook aardig hoef te zijn. Modjes zijn geen robots. nog niet in ieder geval.

En eerlijk is eerlijk, volgens mij ben ik het zo'n 80% eens met jou, worteltjestaart en SP alleen krijg ik elke keer spontaan vlekken in mijn nek van de manier hoe jullie je posts aan de man brengen (niet alleen jullie in deze reeks hoor). Dat is hoofdzakelijk het hele 'probleem' wat mij betreft, niet wat jullie zeggen maar hoe het in postvorm op FOK! komt.

Als er weer een bericht neergesabeld wordt die beweerd dat gedroogde uienschillen en een teentje knoflook kanker kan genezen dan ben ik stiekem opgelucht, dat dan weer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_151699028
Wat probeer je precies te zeggen met: 'de manier waarop...'? Een tikkie badinerend ofzo?

Ik vind het altijd wel duidelijk en ad rem, daar hou ik persoonlijk van. Geen zweverig gelul, maar harde feiten en bronnen. Dat mag je soms -bij een zeer ignorant type- best wel af en toe 'badinerend' zeggen.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 15 april 2015 @ 01:11:27 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151699516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:45 schreef starla het volgende:
Wat probeer je precies te zeggen met: 'de manier waarop...'? Een tikkie badinerend ofzo?

Ik vind het altijd wel duidelijk en ad rem, daar hou ik persoonlijk van. Geen zweverig gelul, maar harde feiten en bronnen. Dat mag je soms -bij een zeer ignorant type- best wel af en toe 'badinerend' zeggen.
Badinerend, vijandig en arrogant, meestal een combinatie van de drie. Misschien is het ook wel logisch maar elke keer vind ik het bijna jammer dat ze (waarschijnlijk) gelijk hebben met de inhoud maar die zo vervelend brengen. Als mod zie ik er doorgaans niets notewaardigs in maar als user krijg ik er jeuk van. Daarom, soms zou het handiger zijn als een computerprogramma zou kunnen modereren en het menselijke element er mooi uit blijft, voor alle betrokkenen :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 15 april 2015 @ 07:37:20 #185
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151700607
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:35 schreef starla het volgende:
Maar dat kan ook betekenen dat worteltjestaart nooit normaal zal kunnen reageren :P
:o

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:14 schreef jogy het volgende:
Ik hoef overigens niet objectief in mijn reacties te zijn als ik het maar in mijn moderatie ben
Dat lijkt me dan een goed uitgangspunt om aan te gaan werken.

quote:
Als er weer een bericht neergesabeld wordt die beweerd dat gedroogde uienschillen en een teentje knoflook kanker kan genezen dan ben ik stiekem opgelucht, dat dan weer wel.
Als je opluchting voelt en het dus fijn vindt dat er de grootst mogelijke onzin wordt neergepend is het droevig slecht met je gesteld.

Natuurlijk heeft een mod een eigen mening, en dat is prima. Maar jij modereert niet objectief, en dat weet je zelf ook best.

quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:11 schreef jogy het volgende:
Misschien is het ook wel logisch maar elke keer vind ik het bijna jammer dat ze (waarschijnlijk) gelijk hebben met de inhoud maar die zo vervelend brengen.
Als er een gewone discussie zou zijn op basis van argumenten en bronvermelding zal je zien dat de vorm daarmee prima binnen het door jou gewenste keurslijf blijft.
Maar zeg nou zelf, als een willekeurige user de grootst mogelijke en schadelijke onzin open en bloot neerplempt en er geen enkele moeite voor doet om die onzin te beargumenten of te (laten) bekritiseren, roep je het ook wel af dat er met een scherp randje op geschoten wordt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 april 2015 @ 08:28:30 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151701081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als er een gewone discussie zou zijn op basis van argumenten en bronvermelding zal je zien dat de vorm daarmee prima binnen het door jou gewenste keurslijf blijft.
nou ja, een blinde waas van god-mode zie je dus ook wel :) met hand en tand proberen te verdedigen op basis van vooringenomen principes en vooroordelen.

(2 richtingen op dus)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2015 @ 08:33:03 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151701139
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Badinerend, vijandig en arrogant, meestal een combinatie van de drie. Misschien is het ook wel logisch maar elke keer vind ik het bijna jammer dat ze (waarschijnlijk) gelijk hebben met de inhoud maar die zo vervelend brengen. Als mod zie ik er doorgaans niets notewaardigs in maar als user krijg ik er jeuk van.
Ik denk dat dit voor het grootste deel bij jou ligt, en verder, als je dit soort topics opent
KLB / Ik moet een PC in het Duits installeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 april 2015 @ 08:39:33 #188
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151701209
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:28 schreef Re het volgende:
nou ja, een blinde waas van god-mode zie je dus ook wel :) met hand en tand proberen te verdedigen op basis van vooringenomen principes en vooroordelen.
Ah, de wetenschappelijke methode aanhangen (onderzoek, bronnen, hoor, wederhoor, argumentatie, waarheidsvinding en theorievorming) is tegenwoordig al synoniem met vooringenomenheid en vooroordelen?

Of bedoel je dat anders?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 april 2015 @ 09:08:50 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151701660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah, de wetenschappelijke methode aanhangen (onderzoek, bronnen, hoor, wederhoor, argumentatie, waarheidsvinding en theorievorming) is tegenwoordig al synoniem met vooringenomenheid en vooroordelen?

Of bedoel je dat anders?
Tja, dat moet je bij Re altijd even checken, dat wat ze bedoeld en wat ze schrijft is niet noodzakelijk hetzelfde...
:P :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151702302
Dat is bij jou hetzelfde want je bedoelt 'bedoelt', maar je schrijft 'bedoeld'. :P
I feel kinda Locrian today
  woensdag 15 april 2015 @ 09:47:21 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151702458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah, de wetenschappelijke methode aanhangen (onderzoek, bronnen, hoor, wederhoor, argumentatie, waarheidsvinding en theorievorming) is tegenwoordig al synoniem met vooringenomenheid en vooroordelen?

Of bedoel je dat anders?
ik bedoel wat anders ja... ik zeg nergens dat het synonym is namelijk, dat maak je er zelf van. Maar vooringenomenheid komt inderdaad wel voor ja, vooral bij bloedhonden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2015 @ 09:49:09 #192
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151702498
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:47 schreef Re het volgende:
ik bedoel wat anders ja...
Leg het nog eens uit dan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 april 2015 @ 09:50:18 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151702535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Leg het nog eens uit dan.
jij stelt dat ik stel dat het synoniem is, en dat is niet zo.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151702554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als je opluchting voelt en het dus fijn vindt dat er de grootst mogelijke onzin wordt neergepend is het droevig slecht met je gesteld.
Ho-ho, wel blijven lezen hè. Hij is opgelucht dat het onzin artikel wordt neergesabeld :P.

Verder snap ik het allemaal wel. Er worden hier totaal onzinnige stellingen gedeponeerd en na het eerste argument ertegen, wordt het genegeerd, erop gereageerd door schelden of zeer kinderachtig bekritiseerd. Dat er na een aantal weken/maanden/jaren badinerend gereageerd wordt, is dan natuurlijk te begrijpen.

Het nadeel aan deze vorm van discussie, voor beide partijen overigens, is dat mensen die echt meer willen leren, door de bomen het bos niet meer zien. Zo kun je mensen die nog niet extreem vastzitten in deze hoek, ook niet echt overtuigen van je gelijk.
  woensdag 15 april 2015 @ 09:53:23 #195
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151702602
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:50 schreef Re het volgende:

[..]

jij stelt dat ik stel dat het synoniem is, en dat is niet zo.
Gaan we een Lambiekje doen, of wat?
Leg nou gewoon eens uit wat je bedoelt met deze zin:

quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:28 schreef Re het volgende:
nou ja, een blinde waas van god-mode zie je dus ook wel :) met hand en tand proberen te verdedigen
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:03:17 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151702892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:53 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Gaan we een Lambiekje doen, of wat?
Leg nou gewoon eens uit wat je bedoelt met deze zin:

[..]

precies wat er staat, je doet nou net alsof bijv tunnelvisie of verhevenheid niet bestaat. Of wat wil je eigenlijk horen dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2015 @ 10:07:00 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151702979
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:47 schreef Re het volgende:

[..]

ik bedoel wat anders
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:03 schreef Re het volgende:

[..]

precies wat er staat,
A voir la gaîte' de votre consistance, ma chère
(om Prévost maar eens te verkrachten)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:10:39 #198
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151703059
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:03 schreef Re het volgende:
precies wat er staat, je doet nou net alsof bijv tunnelvisie of verhevenheid niet bestaat.
Ik doe helemaal net net alsof dat niet bestaat.

Waarom leg je niet gewoon uit wat je bedoelt? Bang dat je op je eigen woorden wordt gewezen?

Moderatorschap komt blijkbaar niet gecombineerd met een minimaal niveau in begrijpend lezen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:12:11 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151703097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

A voir la gaîte' de votre consistance, ma chère
dat jij iets verkeerd interpreteert maakt een waarneming niet minder juist of onjuist

Maar om het dan wat te verduidelijken... in elke groep komt verhevenheid voor, circle jerkende superioriteitswanen rond het kampvuur
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2015 @ 10:16:57 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151703209
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik doe helemaal net net alsof dat niet bestaat.

Waarom leg je niet gewoon uit wat je bedoelt? Bang dat je op je eigen woorden wordt gewezen?

Moderatorschap komt blijkbaar niet gecombineerd met een minimaal niveau in begrijpend lezen.
ok, waar in mijn zin stel ik dat iets synoniem is, jij meent te concluderen dat ik dat zeg terwijl dat nergens uit blijkt... Ik zeg, "iets" komt wel eens voor" jij stelt dat dat impliceert dat het synoniem is. En als ik je daar op wijs schiet je in de kramp

Dus even voor de duidelijkheid:, nee het is niet synoniem, het komt voor

nog een keertje...?

Nee het is niet synoniem, het komt voor, of het nou in discussies is of in de (semi) wetenschap,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151703289
Kunnen we dit subforum niet hernoemen naar KS (KleuterSchool). De laatste 150-200 posts gaan totaal niet meer over BigPharma
  woensdag 15 april 2015 @ 10:21:17 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151703315
En wat wil je hier nu mee zeggen, Re? Is dit gewoon een algemene observatie van je omgeving of wil je er iets anders mee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 10:21:31 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151703320
Misschien kunnen we een smallPharma subreeks opstarten voor de net beginnende pharma bedrijfjes :P en wat die ons wel niet aan doen!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 april 2015 @ 10:23:49 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151703362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Kunnen we dit subforum niet hernoemen naar KS (KleuterSchool). De laatste 150-200 posts gaan totaal niet meer over BigPharma
Een discussie over BigPharma is zeer welkom, helaas gaat het meestal zo
Een bepaalde user sleurt en pleurt een artikel hier neer waarvan hij alleen de header gelezen heeft, en reageert vervolgens niet meer op de antwoorden daarop, vervolgens doet deze user hetzelfde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:24:51 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151706484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een discussie over BigPharma is zeer welkom, helaas gaat het meestal zo
Een bepaalde user sleurt en pleurt een artikel hier neer waarvan hij alleen de header gelezen heeft, en reageert vervolgens niet meer op de antwoorden daarop, vervolgens doet deze user hetzelfde.
laten we dat artikel over de stijgende kosten voor medicatie er dan bijnemen.

met de stijgende kosten wordt de rol van BigPharma steeds groter en dus belangrijker, de trend is om steeds duurdere medicijnen te ontwikkelen voor kleinere groepen patienten. Als verzekeraar, moet ik hier in meegaan en zo minder geld hebben voor algemenere ziektes of niet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 april 2015 @ 12:40:34 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151706857
quote:
3s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:24 schreef Re het volgende:

[..]

laten we dat artikel over de stijgende kosten voor medicatie er dan bijnemen.

met de stijgende kosten wordt de rol van BigPharma steeds groter en dus belangrijker, de trend is om steeds duurdere medicijnen te ontwikkelen voor kleinere groepen patienten. Als verzekeraar, moet ik hier in meegaan en zo minder geld hebben voor algemenere ziektes of niet?
Wat ze ook doen, het zal ze verweten worden.
Stel er is een ziekte waar maar weinig mensen aan leiden. Ontwikkeld men met veel research daar een medicament tegen zal dit per patiënt duur zijn (dat is wat anders dan zuiver de grondstoffen en het maken van het spul, want ontwikkelingskosten en de geflopte onderzoeken van de zaken die nooit wat werden moet je ook afschrijven)
Klaagt men, het is zo duur, schande
Doen ze dat niet, wordt ze dat ook verweten, ze maken alleen maar commercieel interessante nieuwe maagzuurremmers want die kunnen ze aan iedereen verkopen.
En dat is dan nog kritiek die ergens op gebaseerd is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151707057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ze ook doen, het zal ze verweten worden.
Stel er is een ziekte waar maar weinig mensen aan leiden. Ontwikkeld men met veel research daar een medicament tegen zal dit per patiënt duur zijn (dat is wat anders dan zuiver de grondstoffen en het maken van het spul, want ontwikkelingskosten en de geflopte onderzoeken van de zaken die nooit wat werden moet je ook afschrijven)
Klaagt men, het is zo duur, schande
Doen ze dat niet, wordt ze dat ook verweten, ze maken alleen maar commercieel interessante nieuwe maagzuurremmers want die kunnen ze aan iedereen verkopen.
En dat is dan nog kritiek die ergens op gebaseerd is.
En dat is dan "BigPharma". Hetzelfde geldt voor de verzekeraars. Ze moeten eigenlijk alles vergoeden, maar hebben daar het geld niet voor. Dus verhogen ze de prijzen. Krijg je gezeur dat het allemaal zo duur wordt, waardoor er bepaalde behandelingen uit het pakket gehaald worden. Wil je daar toch voor verzekerd worden, kun je daarvoor betalen of bepaald de zorgverzekeraar de aanbieder. Maar dan is de zorg alleen toegankelijk voor rijken of vriendjespolitiek.

Eigenlijk zegt de burger: "We willen allemaal alle zorg krijgen, voor 100¤ per maand maximaal. Anders zijn jullie corrupt."
pi_151710542
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_151711888
quote:
Heb net een paracetamol op, het zal me aan m'n reet roesten.
pi_151712425
'Het verschil tussen beide groepen was weliswaar zichtbaar, maar niet extreem groot. Verder onderzoek zal dus moeten uitwijzen of paracetamol echt zo'n heftige invloed heeft op onze emoties.'

Redelijk telegraaf dit. Schreeuwende kop, weinig dat het rechtvaardigt.
  woensdag 15 april 2015 @ 16:14:15 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151712491
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151713934
Deze Zembla uitzending klinkt wel interessant & engt. Ga hem zo in mijn pauze kijken:
"llegal medical experiment at Dutch psychiatric clinic"
http://zembla.vara.nl/sei(...)h-psychiatric-clinic
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 18:05:38 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_151715537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:12 schreef oompaloompa het volgende:
Deze Zembla uitzending klinkt wel interessant & engt. Ga hem zo in mijn pauze kijken:
"llegal medical experiment at Dutch psychiatric clinic"
http://zembla.vara.nl/sei(...)h-psychiatric-clinic
Dat muisje gaat nog wel een staartje krijgen. En terecht. Dapper van de klokkenluider. Daar is moed voor nodig.
  woensdag 15 april 2015 @ 18:09:45 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151715687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat muisje gaat nog wel een staartje krijgen. En terecht. Dapper van de klokkenluider. Daar is moed voor nodig.
In Nederland loopt het meestal kut af voor de klokkenluider
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 18:11:23 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_151715735
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Nederland loopt het meestal kut af voor de klokkenluider
Ja, die raakt alles kwijt.
pi_151717792
Niet altijd, vergeet niet dat de klokkenluiders die niet slecht behandeld worden geen enkele reden hebben om de publiciteit op te zoeken, alleen zij die slecht behandeld worden hebben baat bij aandacht.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 19:22:12 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_151718013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:15 schreef oompaloompa het volgende:
Niet altijd, vergeet niet dat de klokkenluiders die niet slecht behandeld worden geen enkele reden hebben om de publiciteit op te zoeken, alleen zij die slecht behandeld worden hebben baat bij aandacht.
Ook weer waar, maar het blijft dapper.
pi_151720825
aflevering is nu bezig en nu al schokkend
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 16 april 2015 @ 01:01:40 #219
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151731028
Briljant _O_

You Want To Vaccinate My Child? No Problem, Just Sign This Form

http://beforeitsnews.com/(...)-form-2-3136652.html
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151731889
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 01:01 schreef Summers het volgende:
Briljant _O_

You Want To Vaccinate My Child? No Problem, Just Sign This Form

http://beforeitsnews.com/(...)-form-2-3136652.html
Supergrappig idd :D

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151732217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:15 schreef oompaloompa het volgende:
Niet altijd, vergeet niet dat de klokkenluiders die niet slecht behandeld worden geen enkele reden hebben om de publiciteit op te zoeken, alleen zij die slecht behandeld worden hebben baat bij aandacht.
Mwah, niet perse.
Zou de CAO GGZ geen klokkenluidersregeling bevatten? Die van ziekenhuis en ouderen heeft dat wel.
  donderdag 16 april 2015 @ 07:40:08 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151732322
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 01:01 schreef Summers het volgende:
Briljant _O_

You Want To Vaccinate My Child? No Problem, Just Sign This Form

http://beforeitsnews.com/(...)-form-2-3136652.html
het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 16 april 2015 @ 07:42:55 #223
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151732348
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

Zou de CAO GGZ geen klokkenluidersregeling bevatten? Die van ziekenhuis en ouderen heeft dat wel.
De enige verwijzing die ik vind naar klokkenluiders in die CAO stelt, kort gezegd, dat zolang de klokkenluidersregeling van de instelling in kwestie wordt gevolgd, er geen geheimhoudingsplicht geldt.
Dat zou kunnen betekenen dat er geen collectieve klokkenluidersregeling zou zijn maar dat ie (als überhaupt bestaand) per instelling kan verschillen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_151739657
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mwah, niet perse.
Zou de CAO GGZ geen klokkenluidersregeling bevatten? Die van ziekenhuis en ouderen heeft dat wel.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 16 april 2015 @ 15:25:12 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151743976
quote:
3s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:40 schreef Re het volgende:

[..]

het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeft
En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 15:32:21 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_151744189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:

[..]

En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?
pi_151744553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:

[..]

En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.
Als het kind een ziekte krijgt die door vaccinatie vermeden had kunnen worden worden alle medische kosten volledig op hun verhaald.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 15:47:08 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_151744609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.
Als het kind een ziekte krijgt die door vaccinatie vermeden had kunnen worden worden alle medische kosten volledig op hun verhaald.
Dat is ook wel een goeie idd.
pi_151744705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?
Als ik de baby daarmee gevaccineerd krijg, mss wel. Alles is geoorloofd in oorlog en vaccinaties ;)

Al zal er vast een of andere loophole inzitten, dat ik teken voor wetenschap dat er geen gemalen babys inzitten, maar er zitten wel bepaalde bloedproducten in ofzo. Dat je hun gelijk vsn je onkunde zou bewijzen door te tekenen.
Het contracontract lijkt me dan beter idd.
pi_151744763
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als ik de baby daarmee gevaccineerd krijg, mss wel. Alles is geoorloofd in oorlog en vaccinaties ;)

Al zal er vast een of andere loophole inzitten, dat ik teken voor wetenschap dat er geen gemalen babys inzitten, maar er zitten wel bepaalde bloedproducten in ofzo. Dat je hun gelijk vsn je onkunde zou bewijzen door te tekenen.
Het contracontract lijkt me dan beter idd.
Relevante link: http://shotofprevention.c(...)ng-not-to-vaccinate/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 15:58:34 #231
249559 crew  Lavenderr
pi_151744892
quote:
“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”
  donderdag 16 april 2015 @ 16:06:57 #232
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_151745092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”
Zeer terechte vraag.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:15:20 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151745341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”
als jij direct kan aantonen dat het kind met de mazelen na direct contact met jouw new born daadwerkelijk het virus heeft overgedragen, wie weet... lijkt me onmogelijk maar het klinkt wel leuk

we praten hier dan ook over zeer kleine kansen natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151745562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:

[..]

En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
Ja net zoals wanneer je water uit de kraan drinkt, of de bus neemt of de trein neemt, of een vliegtuig neemt, of een brood koopt, of een appel koopt, of naar de dierentuin gaat of naar een concert gaat of ademt of.....

Vermoed dat er maar weinig groentenboeren zo'n contract zouden ondertekenen :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 16 april 2015 @ 16:30:43 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151745751
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?
Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 16 april 2015 @ 16:36:57 #236
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151745935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.
Als het kind een ziekte krijgt die door vaccinatie vermeden had kunnen worden worden alle medische kosten volledig op hun verhaald.
Goede reden om niet te tekenen als arts voor alle gevolgen van die vaccinatie .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151745944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?
Degenen die met zo'n papiertje gaan zwaaien zijn ook degenen die daarna om ieder hondsgezeik met het kind met datzelfde papiertje bij die arts staan om te roepen dat het door die vaccinatie kwam.

Hij kan de vragen beantwoorden en als arts is hij vanuit zijn beroep al verantwoordelijk voor de gezondheid van zijn patiënten...moet hij dan ook nog zo'n onzindocument gaan ondertekenen?
En wat vind je dan van het tegendocument voor de ouders wat ik hierboven opperde?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_151745988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?
Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:48:09 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151746258
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
Wie weet zijn ze het gewoon niet eens met de bewoording.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 april 2015 @ 16:49:38 #240
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151746300
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Degenen die met zo'n papiertje gaan zwaaien zijn ook degenen die daarna om ieder hondsgezeik met het kind met datzelfde papiertje bij die arts staan om te roepen dat het door die vaccinatie kwam.
Dat zou best kunnen gebeuren als ze pas dat onderzoek achteraf doen ipv vooraf en alles gebaseerd was op goed vertrouwen in de autoriteit .
quote:
Hij kan de vragen beantwoorden en als arts is hij vanuit zijn beroep al verantwoordelijk voor de gezondheid van zijn patiënten...moet hij dan ook nog zo'n onzindocument gaan ondertekenen?
En wat vind je dan van het tegendocument voor de ouders wat ik hierboven opperde?
Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis mee :?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151746301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wie weet zijn ze het gewoon niet eens met de bewoording.
Niets wie weet, dat staat buiten kijf :)
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 16:50:20 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_151746324
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
Dit.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:52:58 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151746411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen gebeuren als ze pas dat onderzoek achteraf doen ipv vooraf en alles gebaseerd was op goed vertrouwen in de autoriteit .

[..]

Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis mee :?
En wat nou als die lijst mogelijke ingredienten veel onzin bevat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151746437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:49 schreef Summers het volgende:

Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis mee :?
Daar is niets mis mee, maar wel met het eisen van het ondertekenen van een 'contract' voordat je accoord gaat met zo'n vaccinatie. Zo'n huisarts zal je dezelfde antwoorden geven als de officiële antwoorden van de overheid.
Als ze het daarmee eens zouden zijn zouden ze niet met zo'n contract wapperen.

Het hele document dient, imo, alleen ter ondersteuning van het eigen wantrouwen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 16 april 2015 @ 16:56:38 #245
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151746521
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151746615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .
Het is dan ook prima om die vragen te stellen. Het document is echter smerig en tendentieus. En vraag ik me af of een arts ouders kan benaderen, als ze van plan zijn het niet te doen.
Keihard en herhaaldelijk informeren, maar verplicht is het niet.
pi_151746645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .
Maar waarom ligt die verantwoordelijkheid alleen bij vaccinatie? Die redenering geldt toch ook voor elke appel die je je kind geeft?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151746896
quote:
3s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:40 schreef Re het volgende:

[..]

het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeft
Dit is behoorlijke onzin. Het heeft wel degelijk juridische waarde/betekenis. Het kan bijvoorbeeld behoorlijk helpen bij aansprakelijkheidsstelling.
  donderdag 16 april 2015 @ 17:28:01 #249
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151747282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, maar wel met het eisen van het ondertekenen van een 'contract' voordat je accoord gaat met zo'n vaccinatie. Zo'n huisarts zal je dezelfde antwoorden geven als de officiële antwoorden van de overheid.
Als ze het daarmee eens zouden zijn zouden ze niet met zo'n contract wapperen.
Waarom ? Dat krijg je als je mensen iets wilt verplichten , wat verplicht je ze eigenlijk en op basis waarvan ? Is dat wetenschap ? Goede PR , goede lobbyist ? en leen je daar je kind voor .
quote:
Het hele document dient, imo, alleen ter ondersteuning van het eigen wantrouwen.
En als ondersteuning van je eigen verantwoordelijkheid voor het welzijn van je kind . Alleen op basis van die antwoorden op die vragen kan je een weloverwogen beslissing maken . Je zou eigenlijk een bijsluiter en uitleg erbij moeten geven .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 16 april 2015 @ 17:40:16 #250
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151747589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar waarom ligt die verantwoordelijkheid alleen bij vaccinatie? Die redenering geldt toch ook voor elke appel die je je kind geeft?
Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151747999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .
Maar dat is het toch ook niet?

We weten meer over vaccinaties dan over het meeste eten en speelgoed. En niemand zou zo'n contract voor een stuk speelgoed of een stuk fruit ondertekenen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 16 april 2015 @ 18:28:03 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151748737
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dit is behoorlijke onzin. Het heeft wel degelijk juridische waarde/betekenis. Het kan bijvoorbeeld behoorlijk helpen bij aansprakelijkheidsstelling.
aansprakelijk voor wat? Bijwerkingen? Dat is evt de fabrikant.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 18:41:12 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_151749039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .
Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.
  donderdag 16 april 2015 @ 18:46:50 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151749197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.
alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoeken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151749230
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:28 schreef Re het volgende:

[..]

aansprakelijk voor wat? Bijwerkingen? Dat is evt de fabrikant.
In DES gevallen wel inderdaad. Dit zou echter de deur wagenwijd openzetten voor aansprakelijkheid jegens de arts (aka diens ziekenhuis). Dit soort claims zijn sowieso altijd lastig, maar zulk soort documentatie kan zeer sterk helpen.
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 18:49:51 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_151749292
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef Re het volgende:

[..]

alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoeken
Ja dat wel. Je moet er wel de tijd voor nemen en alles filteren.
  donderdag 16 april 2015 @ 19:39:46 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151750920
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In DES gevallen wel inderdaad. Dit zou echter de deur wagenwijd openzetten voor aansprakelijkheid jegens de arts (aka diens ziekenhuis). Dit soort claims zijn sowieso altijd lastig, maar zulk soort documentatie kan zeer sterk helpen.
nah, daar zijn andere wegen voor, zo'n contract zegt geheel niets over aansprakelijkheid.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 16 april 2015 @ 20:06:09 #258
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151751903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar dat is het toch ook niet?

We weten meer over vaccinaties dan over het meeste eten en speelgoed. En niemand zou zo'n contract voor een stuk speelgoed of een stuk fruit ondertekenen
Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151752051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:06 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .
ze praten elkaar allemaal na
  donderdag 16 april 2015 @ 20:10:32 #260
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151752071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.
Bij medicijnen ook maar toch nemen ze het dan serieuzer en word je vooraf gewaarschuwd . Niet iedereen gaat er zelf over lezen maar heeft gewoon blind vertrouwen in de autoriteit .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 16 april 2015 @ 20:11:26 #261
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151752116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:10 schreef overstekendekameel het volgende:

[..]

ze praten elkaar allemaal na
blijkbaar als je geen simpele vragen kan beantwoorden maar wel wilt spuiten
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 20:14:19 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_151752212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:11 schreef Summers het volgende:

[..]

blijkbaar als je geen simpele vragen kan beantwoorden maar wel wilt spuiten
De Frankensteins 8-)
pi_151752306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:06 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .
En als een arts zegt dat het al lang en breed is aangetoond dat er geen link is tussen vaccinatie en autisme, word je ook niet geloofd. Je kan het voor anti-vaxxers toch niet goed doen als arts, dus een overhoring doorstaan van door hen aangedragen bronnen, zal ook niet helpen.
  donderdag 16 april 2015 @ 20:26:04 #264
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151752664
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En als een arts zegt dat het al lang en breed is aangetoond dat er geen link is tussen vaccinatie en autisme, word je ook niet geloofd. Je kan het voor anti-vaxxers toch niet goed doen als arts, dus een overhoring doorstaan van door hen aangedragen bronnen, zal ook niet helpen.
Ze dragen juist geen bronnen aan als ze dat document niet in willen vullen , iedereen kan zoveel zeggen of in dit geval geen antwoord kunnen geven en geen verantwoordelijkheid willen dragen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_151754126
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:39 schreef Re het volgende:

[..]

nah, daar zijn andere wegen voor, zo'n contract zegt geheel niets over aansprakelijkheid.
Hoe kóm je daar in hemelsnaam bij? Ik weet niet hoe juridisch onderlegd je bent, maar ik wil het best voor je uitwerken als jij me verteld waarom jij denkt dat het niet relevant is.
pi_151754450
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef Re het volgende:

[..]

alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoeken
Precies, BNW staat er vol mee.
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:54:15 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151764924
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hoe kóm je daar in hemelsnaam bij? Ik weet niet hoe juridisch onderlegd je bent, maar ik wil het best voor je uitwerken als jij me verteld waarom jij denkt dat het niet relevant is.
omdat een contract op waarheden moet berusten, verifieerbare feiten en volledigheid van conclusies. En dan nog is het altijd een risico analyse die je doet op basis van beschikbaarheid van kennis tot op de dag van vaccinatie.

En je zou gestoord zijn om ergens je naam onder te zetten wat zo sturend en eenzijdig is dat je het niet waard zou zijn een dokter te zijn.

Maar vertel me even of een onvolledig contract zonder de juiste feiten en verkeerde aannames een rechtsgeldig document zou zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151766159
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:54 schreef Re het volgende:

[..]

omdat een contract op waarheden moet berusten, verifieerbare feiten en volledigheid van conclusies. En dan nog is het altijd een risico analyse die je doet op basis van beschikbaarheid van kennis tot op de dag van vaccinatie.

En je zou gestoord zijn om ergens je naam onder te zetten wat zo sturend en eenzijdig is dat je het niet waard zou zijn een dokter te zijn.

Maar vertel me even of een onvolledig contract zonder de juiste feiten en verkeerde aannames een rechtsgeldig document zou zijn
1. Een contract hoeft helemaal niet op waarheden te berusten, het is onderwerp van contractsvrijheid.

2.de risicoanalyse op de dag van de behandeling is inderdaad een van de factoren die je meeneemt in je bewijsvoering, NAAST dus niet IN PLAATS VAN zo'n document.

3.Dat je gestoord zou zijn om zoiets te ondertekenen is inderdaad waar, maar dit neemt de geldigheid niet weg. Dommigheid wordt in dezen niet beschermd.

4. Op basis van de contractsvrijheid is dit inderdaad gewoon 'rechtsgeldig' ( bedoel je hiermee niet vernietignaar of niet nietig?) eventuele lancunes kun je invullen met redelijkheid en billijkheid of doormiddel van de uitlegformule van Haviltex.

Waarom het vervolgens zinvol is, omdat het helpt bij het vestigen vaan aansprakelijkheid ex 6:74/6:162 jo. 7:453. Hij zou door het tekenen van zoiets bovendien de maatstaf neergelegd in speeckaert/Gradener ten nadele van zichzelf verleggen. Denk hier onder andere aan een niet limitatieve lijst met factoren die bij beoordeling van aansprakelijkheid kunnen worden meegewogen (Asser/Tjong Tjin Tai (7-IV*). Als we vervolgens naar de bewijslast kijken ( ligt bij patient, met verzwaarde stelplicht voor de arts) dan zal de arts zichzelf met zo'n document behoorlijk in de wielen rijden ten aanzien van zijn verzwaarde stelplicht.

Dit is even in het kort, mocht je een uigebreidere uiteenzetting willen dan moet je m'n uurtarief gewoon betalen;).

Ergo: het is natuurlijk vreemd om zoiets onder de neus van een arts te schuiven. Maar als het inderdaad getekend wordt kan het wel degelijk van belang zijn in een aansprakelijkheidsprocedure.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:12:51 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151766541
aansprakelijk voor wat zou je willen weten natuurlijk

enige waarop een arts kan worden vervolgd is het off label gebruiken van medicatie, de rest ligt gewoon bij de fabricant of de overheid die het programma implementeert, daar doet een contract verder weinig aan af.

Ga jij maar eens wetenschappelijk aantonen dat de componenten zoals gesteld in het contract daadwerkelijk de oorzaak zijn van wat voor een melding dan ook.

Het is gewoon een nietszeggend contract wat nergens op gebaseerd is en niet als doel heeft ooit getekend te worden aangezien degene die wil dat het getekend wordt zijn kind toch niet laat vaccineren.

Daarmee een nutteloos contract zonder enige rechtsgeldigheid of denk je daadwerkelijk dat een ouder nadat de arts dit tekent zijn kind wel laat vaccineren met feutussen en apen en antivries... want dan ben je als ouder nog schuldiger
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151766916
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:12 schreef Re het volgende:
aansprakelijk voor wat zou je willen weten natuurlijk

enige waarop een arts kan worden vervolgd is het off label gebruiken van medicatie, de rest ligt gewoon bij de fabricant of de overheid die het programma implementeert, daar doet een contract verder weinig aan af.

Ga jij maar eens wetenschappelijk aantonen dat de componenten zoals gesteld in het contract daadwerkelijk de oorzaak zijn van wat voor een melding dan ook.

Het is gewoon een nietszeggend contract wat nergens op gebaseerd is en niet als doel heeft ooit getekend te worden aangezien degene die wil dat het getekend wordt zijn kind toch niet laat vaccineren.

Daarmee een nutteloos contract zonder enige rechtsgeldigheid of denk je daadwerkelijk dat een ouder nadat de arts dit tekent zijn kind wel laat vaccineren met feutussen en apen en antivries... want dan ben je als ouder nog schuldiger
1. Het is complete nonsense dat een claim alleen bij de fabrikant zou liggen. Waarom dat in het verleden wel vaak gebeurd is, (bijv. In de DES-zaak) is van praktische aard: deze partijen hebben diepere zakken. Aansprakelijkheid van artsen door vaccineren is in beginsel gewoon mogelijk.

2. Dat het wetenschappelijk wellicht lastig aan te tonen is, is een ander probleem in de bewijsvoering. Niet relevant voor het gebruik van het document als zodanig.

3. Je stelling over het niet 'rechtsgeldig zijn' ( wat bedoel je hier nu eigenlijk mee, dat het vernietigbaar is/nietig is?) is alleen een herhaling van wat je zojuist zei. Ik heb je net verteld/beargumenteerd hoe het zit, als jij wilt beargumenteren dat het anders zit dan zou ik dat graag op bssis van juridische argumentatie ontvangen, niet op onderbuik/herhaling.

Nogmaals: ik heb het idee dat je niet juridisch onderlegd bent waardoor je met onderbuik naar dit alles kijkt in plaats van met een judidische bril. Dat is verder prima, maar maak dan geen juridische claims.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:45:19 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151767340
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:28 schreef Degodvader het volgende:

[..]

1. Het is complete nonsense dat een claim alleen bij de fabrikant zou liggen. Waarom dat in het verleden wel vaak gebeurd is, (bijv. In de DES-zaak) is van praktische aard: deze partijen hebben diepere zakken. Aansprakelijkheid van artsen door vaccineren is in beginsel gewoon mogelijk.

2. Dat het wetenschappelijk wellicht lastig aan te tonen is, is een ander probleem in de bewijsvoering. Niet relevant voor het gebruik van het document als zodanig.

3. Je stelling over het niet 'rechtsgeldig zijn' ( wat bedoel je hier nu eigenlijk mee, dat het vernietigbaar is/nietig is?) is alleen een herhaling van wat je zojuist zei. Ik heb je net verteld/beargumenteerd hoe het zit, als jij wilt beargumenteren dat het anders zit dan zou ik dat graag op bssis van juridische argumentatie ontvangen, niet op onderbuik/herhaling.

Nogmaals: ik heb het idee dat je niet juridisch onderlegd bent waardoor je met onderbuik naar dit alles kijkt in plaats van met een judidische bril. Dat is verder prima, maar maak dan geen juridische claims.
ja ik snap dat je jurist bent, ik ben dat niet gelukkig, het heeft verder niets met mijn onderbuik te maken maar aangezien ik als ik dit document zou tekenen ik eerst met een jurist zou moeten spreken zoals aangegeven in het document en zal deze natuurlijk altijd mij vertellen dat je dit nooit zal mogen ondertekenen omdat het geen valide contract is.

En alle informatie staat gewoon in de PI, die is idd wel rechtsgeldig.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151767424
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

ja ik snap dat je jurist bent, ik ben dat niet gelukkig, het heeft verder niets met mijn onderbuik te maken maar aangezien ik als ik dit document zou tekenen ik eerst met een jurist zou moeten spreken zoals aangegeven in het document en zal deze natuurlijk altijd mij vertellen dat je dit nooit zal mogen ondertekenen omdat het geen valide contract is.

En alle informatie staat gewoon in de PI, die is idd wel rechtsgeldig.
Hij zal je vertellen dat je het niet moet doen omdat je daarmee je exposure naar aansprakelijkheid zal vergroten, niet omdat het niet 'valide' is, althans, niet in de juridische zin.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:03:55 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151767746
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:48 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hij zal je vertellen dat je het niet moet doen omdat je daarmee je exposure naar aansprakelijkheid zal vergroten, niet omdat het niet 'valide' is, althans, niet in de juridische zin.
daarmee is het gewoon een nonsense contract zonder enige validiteit behalve om de non-vaxxers hun eigen drogargumentatie te doen verifieren.

maar voor de grap zou ik zo'n getekend contract wel eens voor de rechter willen zien, gewoon om aan te tonen dat het gewoon rechtongeldig is.

Stel je kind krijgt wat injection site uitslag, dat is inderdaad een bekende bijwerking (die geloof ik 99% van alle bijwerkingen omvat), welke additionele aansprakelijkeid valt de arts dan te verwijten? Vanuit een rechter gezien dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151767850
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:03 schreef Re het volgende:

[..]

daarmee is het gewoon een nonsense contract zonder enige validiteit behalve om de non-vaxxers hun eigen drogargumentatie te doen verifieren.

maar voor de grap zou ik zo'n getekend contract wel eens voor de rechter willen zien, gewoon om aan te tonen dat het gewoon rechtongeldig is.

Stel je kind krijgt wat injection site uitslag, dat is inderdaad een bekende bijwerking (die geloof ik 99% van alle bijwerkingen omvat), welke additionele aansprakelijkeid valt de arts dan te verwijten? Vanuit een rechter gezien dan
Lees je uberhaupt wel wat ik schrijf?
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:10:28 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151767902
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:08 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Lees je uberhaupt wel wat ik schrijf?
ja hoor, ik denk dat een rechter zo'n contract (in zijn huidige vorm) opvreet. Het is puur hypothetisch aangezien geen enkele arts dit ooit zal ondertekenen, dus ik ben benieuwd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151767958
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze dragen juist geen bronnen aan als ze dat document niet in willen vullen , iedereen kan zoveel zeggen of in dit geval geen antwoord kunnen geven en geen verantwoordelijkheid willen dragen .
De arts kan antwoord geven en wil verantwoordelijk zijn voor het geven, anders zou hij/zij niet willen vaccineren, maar moet het inhoudelijk eens zijn met het document en dat zal niet het geval zijn. Twee verschillende redenen dus.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:32:16 #277
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151768454
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De arts kan antwoord geven en wil verantwoordelijk zijn voor het geven, anders zou hij/zij niet willen vaccineren, maar moet het inhoudelijk eens zijn met het document en dat zal niet het geval zijn. Twee verschillende redenen dus.
Hij wilt geen antwoord geven of verantwoordelijkheid nemen anders zou hij wel tekenen en de vragen beantwoorden op dat formulier . Je valt gewoon door de mand dan . Hoe kan je hier tegen zijn als arts of als ouder ?

quote:
PHYSICIAN’S WARRANTY OF VACCINE SAFETYI (Physician’s name, degree)_______________, _____ am a physician licensed to practice medicine in the State/Province of _________. My State/Provincial license number is ___________ , and my DEA number is ____________. My medical specialty is _______________I have a thorough understanding of the risks and benefits of all the medications that I prescribe for or administer to my patients. In the case of (Patient’s name) ______________ , age _____ , whom I have examined, I find that certain risk factors exist that justify the recommended vaccinations. The following is a list of said risk factors and the vaccinations that will protect against them:
Risk Factor __________________________
Vaccination __________________________
Risk Factor __________________________
Vaccination __________________________
Risk Factor __________________________
Vaccination __________________________I am aware that vaccines may contain many of the following chemicals, excipients, preservatives and fillers:*

I hereby warrant that the vaccines I employ in my practice do not contain SV 40 or any other live viruses. (Alternately, I hereby warrant that said SV-40 virus or other viruses pose no substantive risk to my patient.)I hereby warrant that the vaccines I am recommending for the care of (Patient’s name) _______________ do not contain any tissue from aborted human babies (also known as “fetuses”).

In order to protect my patient’s well being, I have taken the following steps to guarantee that the vaccines I will use will contain no damaging contaminants.

STEPS TAKEN: _________________________
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________

I have personally investigated the reports made to the VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) and state that it is my professional opinion that the vaccines I am recommending are safe for administration to a child under the age of 5 years.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:46:14 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151768780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Hij wilt geen antwoord geven of verantwoordelijkheid nemen anders zou hij wel tekenen en de vragen beantwoorden op dat formulier . Je valt gewoon door de mand dan . Hoe kan je hier tegen zijn als arts of als ouder ?

[..]

Maar wat nou als de inhoud van de brief nergens op slaat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151768873
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:10 schreef Re het volgende:

[..]

ja hoor, ik denk dat een rechter zo'n contract (in zijn huidige vorm) opvreet. Het is puur hypothetisch aangezien geen enkele arts dit ooit zal ondertekenen, dus ik ben benieuwd.
I give up.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:52:19 #280
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151768932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Maar wat nou als de inhoud van de brief nergens op slaat?
Wat nou als de vaccinatie nergens op slaat , je kan nooit zeggen dat het nergens op slaat om de inhoud en veiligheid en risico's te weten van iets wat in je lichaam gespoten word . Daar heb je gewoon recht op . Als daar geen antwoord op word gegeven waarom zou je het dan doen ? Omdat de televisie dat zegt ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:52:50 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151768945
dit bijvoorbeeld kan al niet
quote:
I hereby warrant that the vaccines I employ in my practice do not contain SV 40 or any other live viruses. (Alternately, I hereby warrant that said SV-40 virus or other viruses pose no substantive risk to my patient.)I hereby warrant that the vaccines I am recommending for the care of (Patient’s name) _______________ do not contain any tissue from aborted human babies (also known as “fetuses”).
dus ik garandeer dat er iets niet inzit, maar als het er wel inzit kan ik niet garanderen dat het er niet inzit... dat lijkt me onmogelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:56:48 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151769050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat nou als de vaccinatie nergens op slaat , je kan nooit zeggen dat het nergens op slaat om de inhoud en veiligheid en risico's te weten van iets wat in je lichaam gespoten word . Daar heb je gewoon recht op . Als daar geen antwoord op word gegeven waarom zou je het dan doen ? Omdat de televisie dat zegt ?
Vaccinaties worden al honderden jaren toegepast, met over het algemeen groot succes. Dat is nogal een track record wat je omver moet werpen als je aan wilt tonen dat vaccinatie nergens op slaan.

En ik doelde toch echt op de inhoud van de brief...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:05:05 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151769264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Echt allemaal gelul gewoon. Ten eerste je meent het toch niet serieus dat je bij plantenextracten meer bijwerkingen krijgt dat bij die pharmaceutische medicijnen??? Iedereen die wel eens bepaalde pharma medicijnen heeft gebruikt en ook wel eens een kruidenpreparaatje of iets anders op natuurlijke basis heeft gebruikt weet dat dit klinkklare onzin is.

Ten tweede zoals ik al zei betalen mensen zich blauw aan kosten voor pharma medicijnen en als je zelf wat kruiden of in dit geval dus wiet kweekt kost het je bijna niks. En er zijn inmiddels al enorm veel mensen die wietolie gebruiken en er lyrisch over zijn.

Maar dat wist jij niet omdat jij hier degene bent die ongeinformeerd en kort door de bocht bent.
Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:08:38 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151769358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.
ligt er natuurlijk aan hoe je extraheert, met een beetje HPLC zit je al redelijk zuiver natuurlijk

maar een goed voorbeeld is taxol, vroeger brachten mensen met bosjes dun taxus boompjes voor extractive, dat was gewoon zeer zuiver maar extreme duur, het namaken duurde ff maar uiteindelijk is de prijs er volgens mij niet minder op geworden, maar ja da's een andere discussie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:10:38 #285
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151769392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.
Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.

Voorbeeldje van hoe gezond het is om insecten of bacterien binnen te krijgen:

How playing in the dirt benefits the immune system

(Wake Up World | Alex ‘Earthie Mama’ Du Toit) At present, our culture is overly obsessive about germs, cleanliness, and hygiene. Parents are constantly washing their children’s hands, using antibacterial soap, alcohol tinged wipes or changing them the second they have dirt on their clothes.

I don’t know about you, but when I was a child I liked to make mud pies, walk around barefoot and climb any tree I could find. Instinctively I craved to immerse myself in the natural environment.

When I had my own children I reminded myself of this as they shoveled sand into their mouths at the beach or tasted a pebble or a leaf. It is natural for children to be as close to nature as possible. Well, now research into the connection between getting dirty and a immune system health has found that this modern obsession with germs and cleanliness might be leading to the rise in allergies, asthma and inflammatory bowel disease.

What is it about a child’s attraction to dirt?
According to Mary Ruebush PhD, author of Why dirt is good: 5 ways to make germs your friends, the attraction is based on millions of years of evolution.

Just like any other muscle in our body, the immune system needs to be exercised in order to fully develop and become strong enough to resist illness and disease. Eating dirt as a child turns out to be the ideal training to build your immune system’s overall fitness.

Wrote Mary Ruebush:
“What a child is doing when he puts things in his mouth is allowing his immune response to explore his environment. Not only does this allow for ‘practice’ of immune responses, which will be necessary for protection, but it also plays a critical role in teaching the immature immune response what is best ignored.”

Children who grow up on farms and are exposed to all sorts of bugs, worms and natural elements have demonstrably less allergies and autoimmune problems than urban children who spend most of their time indoors. Playing outside barefoot every now and again and digging in the dirt more often would do wonders for the health of today’s youngsters.

Our natural instinct is to love dirt
New research says that it is possible that children today are ‘too’ clean, and would be better off sticking to their natural instincts.

In a 2012 study, researchers tested what would happen to mice if they were bred to lack stomach bacteria and how it would effect their immune system. It found that exposure early in life to microbes helped to train certain immune cells to resist disease later in life. Exposure to those same microbes as an adult did not have the same effect. The immune cells affected were generally those in the lungs and colon due to hyperactivity in T cells. This is similar to that found in humans with asthma. (1)

The most important point from the research is the idea that during the early years of life there are some crucial biological developments that happen which cannot be recreated later on in life — and building a strong immune system is one of them. (2)

Playing in dirt builds a strong immune system
By no means am I suggesting that you feed your child spoonfuls of dirt, rather I am letting you know that you can stop worrying about dirt and germs and place your energy elsewhere. People are so worried about their children catching a cold or flu that they are obsessively focused on whether their child is clean and germ-free. However, this seems to work against the natural rhythm of life. Science has proven that exposure to dirt is beneficial to a child’s life. They love dirt because they instinctively know it is good for them in order to grow up with strong immune systems.

We can now relax and trust that our children will actually be healthier the dirtier they get. Take a deep breath and enjoy watching the joy your child experiences playing in dirt while knowing that they are building their intuitive instincts and a strong immune system.

http://www.earth-matters.(...)s-immune-system.html
Feyenoord!
pi_151769506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.
Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.

En geld vind ik hier nog wel het meest absurde argument, zeker als er dan gewezen word op de zogenaamde alternatieve geneesmiddelen waar de winstmarges buiten alle proporties zijn, helemaal vergeleken met de meest gangbare vaccins (daar zitten maar lage marges op).

Waarom is het eigenlijk dat de winstmarges van bullshit verkopers zoals homeopathen eigenlijk nooit bekeken worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2015 12:15:36 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:16:46 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151769537
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.

En geld vind ik hier nog wel het meest absurde argument, zeker als er dan gewezen word op de zogenaamde alternatieve geneesmiddelen waar de winstmarges buiten alle proporties zijn, helemaal vergeleken met de meest gangbare vaccins (daar zitten maar lage marges op).

Waarom is het eigenlijk dat de winstmarges van bullshit verkopers zoals homeopathen eigenlijk nooit bekeken worden?
ook het maken van placebo's kost geld natuurlijk 8-)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:17:41 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151769563
Ik ben blij dat jij geen medicamenten produceert, Japie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:17:55 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151769568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.

Voorbeeldje van hoe gezond het is om insecten of bacterien binnen te krijgen:

How playing in the dirt benefits the immune system
Dan ga je maar lekker in de modder spelen, wat ik overigens een goed plan vind ^O^ Voor zieke mensen daarintegen, die mogelijkerwijze al een verzwakt immuunsysteem hebben lijkt me dat dan weer een veel slechter idee. Daar komt nog eens bij kijken dat er genoeg schimmels en bacterien zijn waar je vooral niet ziek van wil worden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_151769570
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

ook het maken van placebo's kost geld natuurlijk 8-)
Ach Spa maakt ook nog voldoende winst met water en die hebben aanzienlijk lagere marges dan de homeopathen.
pi_151769580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.

Veel en veel te extreem Japie.
Niet elke plant is goed voor je (http://www.thepoisongarden.co.uk/default.htm) en niet elke bacterie op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Melioidosis) en niet elke schimmel op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Fungal_pneumonia)

Het is niet zo zwart-wit als je stelt
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:18:37 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151769590
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

ligt er natuurlijk aan hoe je extraheert, met een beetje HPLC zit je al redelijk zuiver natuurlijk

maar een goed voorbeeld is taxol, vroeger brachten mensen met bosjes dun taxus boompjes voor extractive, dat was gewoon zeer zuiver maar extreme duur, het namaken duurde ff maar uiteindelijk is de prijs er volgens mij niet minder op geworden, maar ja da's een andere discussie
Tuurlijk, het is ook wel een beetje een versimpelde situatie die ik hier schets :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:20:02 #293
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151769621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.

En geld vind ik hier nog wel het meest absurde argument, zeker als er dan gewezen word op de zogenaamde alternatieve geneesmiddelen waar de winstmarges buiten alle proporties zijn, helemaal vergeleken met de meest gangbare vaccins (daar zitten maar lage marges op).

Waarom is het eigenlijk dat de winstmarges van bullshit verkopers zoals homeopathen eigenlijk nooit bekeken worden?
Wat ben jij ook een ongelofelijke troll. Heb je uberhaupt het stuk eronder wel gelezen? Lees dat nou eens en reageer daarna nog eens.

En de vergelijking mbt geld van Big Pharma en de alternatieve gezondheidszorg is natuurlijk als een dubbeltje met miljoenen. Waarom denk je nou dat er zo veel geld van onze belasting naar de zorg gaat? Omdat die medicijnen knijterduur worden gemaakt door de Big Pharma mafia.

En je probeert me weer mee te slepen in een discussie omtrent Homeopathie. De enige bullshit verkoper hier ben jij.
Feyenoord!
pi_151769635
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een ongelofelijke troll. Heb je uberhaupt het stuk eronder wel gelezen? Lees dat nou eens en reageer daarna nog eens.

En de vergelijking mbt geld van Big Pharma en de alternatieve gezondheidszorg is natuurlijk als een dubbeltje met miljoenen. Waarom denk je nou dat er zo veel geld van onze belasting naar de zorg gaat? Omdat die medicijnen knijterduur worden gemaakt door de Big Pharma mafia.

En je probeert me weer mee te slepen in een discussie omtrent Homeopathie. De enige bullshit verkoper hier ben jij.
Waar troll ik, wijs dat voor de grap eens een keer aan?

Droeftoeter, de zorg is volgens jou alleen maar big pharma? Verdiep je eens een keer en kom eens met betrouwbare bronnen aanzetten

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2015 12:21:57 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:21:29 #295
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151769665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:18 schreef .SP. het volgende:

[..]

Veel en veel te extreem Japie.
Niet elke plant is goed voor je (http://www.thepoisongarden.co.uk/default.htm) en niet elke bacterie op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Melioidosis) en niet elke schimmel op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Fungal_pneumonia)

Het is niet zo zwart-wit als je stelt
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.
Feyenoord!
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:22:38 #296
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151769691
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar troll ik, wijs dat voor de grap eens een keer aan?

Droeftoeter, de zorg is volgens jou alleen maar big pharma? Verdiep je eens een keer en kom eens met betrouwbare bronnen aanzetten
Heb ik je net aangewezen. Maar je mist blijkbaar de intelligentie om dat door te hebben.
Feyenoord!
pi_151769705
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.
Je maakt geen onderscheid, af en toe betekend niet dat je alle schimmels en bacterien af en toe best binnen kunt krijgen
pi_151769706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.
Schat, als je af en toe ricine of Burkholderia pseudomallei binnenkrijgt ga je nog steeds dood. Af en toe is irrelevant.
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:23:31 #299
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_151769712
Ik zie het alweer, de hele Pharma politie springt er weer op als er iemand ook maar iets van kritiek durft te leveren op Big Pharma.
Feyenoord!
pi_151769721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb ik je net aangewezen. Maar je mist blijkbaar de intelligentie om dat door te hebben.
Ach knulletje toch kan niet met kritiek omgaan :')
pi_151769735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:23 schreef Japie77 het volgende:
Ik zie het alweer, de hele Pharma politie springt er weer op als er iemand ook maar iets van kritiek durft te leveren op Big Pharma.
Ach ja, de standaard Japie in de slachtofferrolpositie is weer aangezet.
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:24:26 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151769737
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een ongelofelijke troll. Heb je uberhaupt het stuk eronder wel gelezen? Lees dat nou eens en reageer daarna nog eens.

En de vergelijking mbt geld van Big Pharma en de alternatieve gezondheidszorg is natuurlijk als een dubbeltje met miljoenen. Waarom denk je nou dat er zo veel geld van onze belasting naar de zorg gaat? Omdat die medicijnen knijterduur worden gemaakt door de Big Pharma mafia.

En je probeert me weer mee te slepen in een discussie omtrent Homeopathie. De enige bullshit verkoper hier ben jij.
de kosten van medicijnen is ongeveer 15% van het gehele budget in de zorg, dat het duurder wordt is idd een feit (zie de leuke discussie hiervoor in het topic)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')