Een discussie over BigPharma is zeer welkom, helaas gaat het meestal zoquote:Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Kunnen we dit subforum niet hernoemen naar KS (KleuterSchool). De laatste 150-200 posts gaan totaal niet meer over BigPharma
laten we dat artikel over de stijgende kosten voor medicatie er dan bijnemen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een discussie over BigPharma is zeer welkom, helaas gaat het meestal zo
Een bepaalde user sleurt en pleurt een artikel hier neer waarvan hij alleen de header gelezen heeft, en reageert vervolgens niet meer op de antwoorden daarop, vervolgens doet deze user hetzelfde.
Wat ze ook doen, het zal ze verweten worden.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:24 schreef Re het volgende:
[..]
laten we dat artikel over de stijgende kosten voor medicatie er dan bijnemen.
met de stijgende kosten wordt de rol van BigPharma steeds groter en dus belangrijker, de trend is om steeds duurdere medicijnen te ontwikkelen voor kleinere groepen patienten. Als verzekeraar, moet ik hier in meegaan en zo minder geld hebben voor algemenere ziektes of niet?
En dat is dan "BigPharma". Hetzelfde geldt voor de verzekeraars. Ze moeten eigenlijk alles vergoeden, maar hebben daar het geld niet voor. Dus verhogen ze de prijzen. Krijg je gezeur dat het allemaal zo duur wordt, waardoor er bepaalde behandelingen uit het pakket gehaald worden. Wil je daar toch voor verzekerd worden, kun je daarvoor betalen of bepaald de zorgverzekeraar de aanbieder. Maar dan is de zorg alleen toegankelijk voor rijken of vriendjespolitiek.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ze ook doen, het zal ze verweten worden.
Stel er is een ziekte waar maar weinig mensen aan leiden. Ontwikkeld men met veel research daar een medicament tegen zal dit per patiënt duur zijn (dat is wat anders dan zuiver de grondstoffen en het maken van het spul, want ontwikkelingskosten en de geflopte onderzoeken van de zaken die nooit wat werden moet je ook afschrijven)
Klaagt men, het is zo duur, schande
Doen ze dat niet, wordt ze dat ook verweten, ze maken alleen maar commercieel interessante nieuwe maagzuurremmers want die kunnen ze aan iedereen verkopen.
En dat is dan nog kritiek die ergens op gebaseerd is.
Heb net een paracetamol op, het zal me aan m'n reet roesten.quote:Op woensdag 15 april 2015 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
Paracetamol verdooft emoties
Brand los !!
Dat muisje gaat nog wel een staartje krijgen. En terecht. Dapper van de klokkenluider. Daar is moed voor nodig.quote:Op woensdag 15 april 2015 17:12 schreef oompaloompa het volgende:
Deze Zembla uitzending klinkt wel interessant & engt. Ga hem zo in mijn pauze kijken:
"llegal medical experiment at Dutch psychiatric clinic"
http://zembla.vara.nl/sei(...)h-psychiatric-clinic
In Nederland loopt het meestal kut af voor de klokkenluiderquote:Op woensdag 15 april 2015 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat muisje gaat nog wel een staartje krijgen. En terecht. Dapper van de klokkenluider. Daar is moed voor nodig.
Ja, die raakt alles kwijt.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Nederland loopt het meestal kut af voor de klokkenluider
Ook weer waar, maar het blijft dapper.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:15 schreef oompaloompa het volgende:
Niet altijd, vergeet niet dat de klokkenluiders die niet slecht behandeld worden geen enkele reden hebben om de publiciteit op te zoeken, alleen zij die slecht behandeld worden hebben baat bij aandacht.
Supergrappig iddquote:Op donderdag 16 april 2015 01:01 schreef Summers het volgende:
Briljant![]()
You Want To Vaccinate My Child? No Problem, Just Sign This Form
http://beforeitsnews.com/(...)-form-2-3136652.html
Mwah, niet perse.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:15 schreef oompaloompa het volgende:
Niet altijd, vergeet niet dat de klokkenluiders die niet slecht behandeld worden geen enkele reden hebben om de publiciteit op te zoeken, alleen zij die slecht behandeld worden hebben baat bij aandacht.
het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeftquote:Op donderdag 16 april 2015 01:01 schreef Summers het volgende:
Briljant![]()
You Want To Vaccinate My Child? No Problem, Just Sign This Form
http://beforeitsnews.com/(...)-form-2-3136652.html
De enige verwijzing die ik vind naar klokkenluiders in die CAO stelt, kort gezegd, dat zolang de klokkenluidersregeling van de instelling in kwestie wordt gevolgd, er geen geheimhoudingsplicht geldt.quote:Op donderdag 16 april 2015 07:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou de CAO GGZ geen klokkenluidersregeling bevatten? Die van ziekenhuis en ouderen heeft dat wel.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?quote:Op donderdag 16 april 2015 07:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mwah, niet perse.
Zou de CAO GGZ geen klokkenluidersregeling bevatten? Die van ziekenhuis en ouderen heeft dat wel.
En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .quote:Op donderdag 16 april 2015 07:40 schreef Re het volgende:
[..]
het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeft
Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:
[..]
En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:
[..]
En dan toch niet willen tekenen of verantwoordelijkheid nemen voor wat ze inspuiten ? Zonder de vragen en antwoorden op dat formulier over de inhoud van die vaccinatie en risicofactoren , moet je maar goed vertrouwen hebben .
Dat is ook wel een goeie idd.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.
Als het kind een ziekte krijgt die door vaccinatie vermeden had kunnen worden worden alle medische kosten volledig op hun verhaald.
Als ik de baby daarmee gevaccineerd krijg, mss wel. Alles is geoorloofd in oorlog en vaccinatiesquote:Op donderdag 16 april 2015 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?
Relevante link: http://shotofprevention.c(...)ng-not-to-vaccinate/quote:Op donderdag 16 april 2015 15:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als ik de baby daarmee gevaccineerd krijg, mss wel. Alles is geoorloofd in oorlog en vaccinaties
Al zal er vast een of andere loophole inzitten, dat ik teken voor wetenschap dat er geen gemalen babys inzitten, maar er zitten wel bepaalde bloedproducten in ofzo. Dat je hun gelijk vsn je onkunde zou bewijzen door te tekenen.
Het contracontract lijkt me dan beter idd.
“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”quote:Op donderdag 16 april 2015 15:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Relevante link: http://shotofprevention.c(...)ng-not-to-vaccinate/
Zeer terechte vraag.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”
als jij direct kan aantonen dat het kind met de mazelen na direct contact met jouw new born daadwerkelijk het virus heeft overgedragen, wie weet... lijkt me onmogelijk maar het klinkt wel leukquote:Op donderdag 16 april 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
“I think there should be a right … not to vaccinate your child. But…. if your kid gets the measles…and makes my newborn baby die… shouldn’t I be able to sue you for the harm you have done?”
Ja net zoals wanneer je water uit de kraan drinkt, of de bus neemt of de trein neemt, of een vliegtuig neemt, of een brood koopt, of een appel koopt, of naar de dierentuin gaat of naar een concert gaat of ademt of.....quote:Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom zou je iets willen tekenen wat geen enkele rechtsgeldigheid heeft ?
Goede reden om niet te tekenen als arts voor alle gevolgen van die vaccinatie .quote:Op donderdag 16 april 2015 15:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zou als arts die ouders ook een contract laten tekenen.
Als het kind een ziekte krijgt die door vaccinatie vermeden had kunnen worden worden alle medische kosten volledig op hun verhaald.
Degenen die met zo'n papiertje gaan zwaaien zijn ook degenen die daarna om ieder hondsgezeik met het kind met datzelfde papiertje bij die arts staan om te roepen dat het door die vaccinatie kwam.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?
Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat want dan kan je gewoon tekenen om de ouder gerust te stellen en waarom zou je iets inspuiten waar je dokter geen verantwoordelijkheid voor neemt of vragen over kan beantwoorden ?
Wie weet zijn ze het gewoon niet eens met de bewoording.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
Dat zou best kunnen gebeuren als ze pas dat onderzoek achteraf doen ipv vooraf en alles gebaseerd was op goed vertrouwen in de autoriteit .quote:Op donderdag 16 april 2015 16:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Degenen die met zo'n papiertje gaan zwaaien zijn ook degenen die daarna om ieder hondsgezeik met het kind met datzelfde papiertje bij die arts staan om te roepen dat het door die vaccinatie kwam.
Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis meequote:Hij kan de vragen beantwoorden en als arts is hij vanuit zijn beroep al verantwoordelijk voor de gezondheid van zijn patiënten...moet hij dan ook nog zo'n onzindocument gaan ondertekenen?
En wat vind je dan van het tegendocument voor de ouders wat ik hierboven opperde?
Niets wie weet, dat staat buiten kijfquote:Op donderdag 16 april 2015 16:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wie weet zijn ze het gewoon niet eens met de bewoording.
Dit.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat ik hierboven schrijf, wie weet wat ze met dat document willen doen. Bovendien zal een anti-vaxxer ondanks de handtekening alsnog niet vsccineren, me dunkt.
Het document is bedoeld als een vals bewijs 'kijk, de dokter wil niet tekenen, dus we kunnen het inderdaad niet vertrouwen' terwijl de reden voor niet tekenen anders zal liggen voor de arts.
En wat nou als die lijst mogelijke ingredienten veel onzin bevat?quote:Op donderdag 16 april 2015 16:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen gebeuren als ze pas dat onderzoek achteraf doen ipv vooraf en alles gebaseerd was op goed vertrouwen in de autoriteit .
[..]
Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis mee
Daar is niets mis mee, maar wel met het eisen van het ondertekenen van een 'contract' voordat je accoord gaat met zo'n vaccinatie. Zo'n huisarts zal je dezelfde antwoorden geven als de officiële antwoorden van de overheid.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:49 schreef Summers het volgende:
Vanuit zijn beroep moet hij zich voor alles kunnen verantwoorden , hoezo onzin als je als ouder wilt weten wat de risico's zijn en de inhoud ? Sinds wanneer is daar iets mis mee
Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .quote:Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is dan ook prima om die vragen te stellen. Het document is echter smerig en tendentieus. En vraag ik me af of een arts ouders kan benaderen, als ze van plan zijn het niet te doen.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .
Maar waarom ligt die verantwoordelijkheid alleen bij vaccinatie? Die redenering geldt toch ook voor elke appel die je je kind geeft?quote:Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vind het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouder om op zijn minst die vragen te stellen , ook zonder document . Waarom zou het eventuele ongemak van een dokter zwaarder wegen dan je eigen verantwoordelijkheid over je eigen kind .
Dit is behoorlijke onzin. Het heeft wel degelijk juridische waarde/betekenis. Het kan bijvoorbeeld behoorlijk helpen bij aansprakelijkheidsstelling.quote:Op donderdag 16 april 2015 07:40 schreef Re het volgende:
[..]
het is dan ook een belachelijk "contract" wat geen enkele juridische betekenis heeft
Waarom ? Dat krijg je als je mensen iets wilt verplichten , wat verplicht je ze eigenlijk en op basis waarvan ? Is dat wetenschap ? Goede PR , goede lobbyist ? en leen je daar je kind voor .quote:Op donderdag 16 april 2015 16:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, maar wel met het eisen van het ondertekenen van een 'contract' voordat je accoord gaat met zo'n vaccinatie. Zo'n huisarts zal je dezelfde antwoorden geven als de officiële antwoorden van de overheid.
Als ze het daarmee eens zouden zijn zouden ze niet met zo'n contract wapperen.
En als ondersteuning van je eigen verantwoordelijkheid voor het welzijn van je kind . Alleen op basis van die antwoorden op die vragen kan je een weloverwogen beslissing maken . Je zou eigenlijk een bijsluiter en uitleg erbij moeten geven .quote:Het hele document dient, imo, alleen ter ondersteuning van het eigen wantrouwen.
Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .quote:Op donderdag 16 april 2015 17:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar waarom ligt die verantwoordelijkheid alleen bij vaccinatie? Die redenering geldt toch ook voor elke appel die je je kind geeft?
Maar dat is het toch ook niet?quote:Op donderdag 16 april 2015 17:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .
aansprakelijk voor wat? Bijwerkingen? Dat is evt de fabrikant.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:10 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dit is behoorlijke onzin. Het heeft wel degelijk juridische waarde/betekenis. Het kan bijvoorbeeld behoorlijk helpen bij aansprakelijkheidsstelling.
Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt juist bij alles behalve bij die vaccinatie . Ouders willen weten of hun eten is bespoten , of speelgoed wel veilig is . Ouders willen weten wat de bijwerkingen en risico's zijn van alle medicijnen die ze hun kind toedienen of zichzelf . Als je kind ergens allergisch voor is moet je dat als ouder voor je kind eruit filteren . Vaccinaties zouden geen uitzondering moeten zijn .
alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoekenquote:Op donderdag 16 april 2015 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.
In DES gevallen wel inderdaad. Dit zou echter de deur wagenwijd openzetten voor aansprakelijkheid jegens de arts (aka diens ziekenhuis). Dit soort claims zijn sowieso altijd lastig, maar zulk soort documentatie kan zeer sterk helpen.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
aansprakelijk voor wat? Bijwerkingen? Dat is evt de fabrikant.
Ja dat wel. Je moet er wel de tijd voor nemen en alles filteren.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoeken
nah, daar zijn andere wegen voor, zo'n contract zegt geheel niets over aansprakelijkheid.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
In DES gevallen wel inderdaad. Dit zou echter de deur wagenwijd openzetten voor aansprakelijkheid jegens de arts (aka diens ziekenhuis). Dit soort claims zijn sowieso altijd lastig, maar zulk soort documentatie kan zeer sterk helpen.
Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .quote:Op donderdag 16 april 2015 17:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dat is het toch ook niet?
We weten meer over vaccinaties dan over het meeste eten en speelgoed. En niemand zou zo'n contract voor een stuk speelgoed of een stuk fruit ondertekenen
ze praten elkaar allemaal naquote:Op donderdag 16 april 2015 20:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .
Bij medicijnen ook maar toch nemen ze het dan serieuzer en word je vooraf gewaarschuwd . Niet iedereen gaat er zelf over lezen maar heeft gewoon blind vertrouwen in de autoriteit .quote:Op donderdag 16 april 2015 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de ouders dom gehouden worden op het gebied van vaccinaties. Men kan letterlijk alles erover lezen.
blijkbaar als je geen simpele vragen kan beantwoorden maar wel wilt spuitenquote:Op donderdag 16 april 2015 20:10 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
ze praten elkaar allemaal na
De Frankensteinsquote:Op donderdag 16 april 2015 20:11 schreef Summers het volgende:
[..]
blijkbaar als je geen simpele vragen kan beantwoorden maar wel wilt spuiten
En als een arts zegt dat het al lang en breed is aangetoond dat er geen link is tussen vaccinatie en autisme, word je ook niet geloofd. Je kan het voor anti-vaxxers toch niet goed doen als arts, dus een overhoring doorstaan van door hen aangedragen bronnen, zal ook niet helpen.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Dan zijn antwoorden over de inhoud en verantwoording nemen toch niet zo moeilijk , nu hoor je zo vaak dat artsen geen antwoord kunnen geven op die vragen en dan komt het er op neer dat je vertrouwd op een autoriteit die op zijn beurt weer op zijn autoriteit vertrouwd . Ik zou het voor minder niet doen in ieder geval .
Ze dragen juist geen bronnen aan als ze dat document niet in willen vullen , iedereen kan zoveel zeggen of in dit geval geen antwoord kunnen geven en geen verantwoordelijkheid willen dragen .quote:Op donderdag 16 april 2015 20:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
En als een arts zegt dat het al lang en breed is aangetoond dat er geen link is tussen vaccinatie en autisme, word je ook niet geloofd. Je kan het voor anti-vaxxers toch niet goed doen als arts, dus een overhoring doorstaan van door hen aangedragen bronnen, zal ook niet helpen.
Hoe kóm je daar in hemelsnaam bij? Ik weet niet hoe juridisch onderlegd je bent, maar ik wil het best voor je uitwerken als jij me verteld waarom jij denkt dat het niet relevant is.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:39 schreef Re het volgende:
[..]
nah, daar zijn andere wegen voor, zo'n contract zegt geheel niets over aansprakelijkheid.
Precies, BNW staat er vol mee.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
alleen zo moeilijk om door de 99% rotzooi te schiften als je uit erover wil opzoeken
omdat een contract op waarheden moet berusten, verifieerbare feiten en volledigheid van conclusies. En dan nog is het altijd een risico analyse die je doet op basis van beschikbaarheid van kennis tot op de dag van vaccinatie.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:02 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hoe kóm je daar in hemelsnaam bij? Ik weet niet hoe juridisch onderlegd je bent, maar ik wil het best voor je uitwerken als jij me verteld waarom jij denkt dat het niet relevant is.
1. Een contract hoeft helemaal niet op waarheden te berusten, het is onderwerp van contractsvrijheid.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:54 schreef Re het volgende:
[..]
omdat een contract op waarheden moet berusten, verifieerbare feiten en volledigheid van conclusies. En dan nog is het altijd een risico analyse die je doet op basis van beschikbaarheid van kennis tot op de dag van vaccinatie.
En je zou gestoord zijn om ergens je naam onder te zetten wat zo sturend en eenzijdig is dat je het niet waard zou zijn een dokter te zijn.
Maar vertel me even of een onvolledig contract zonder de juiste feiten en verkeerde aannames een rechtsgeldig document zou zijn
1. Het is complete nonsense dat een claim alleen bij de fabrikant zou liggen. Waarom dat in het verleden wel vaak gebeurd is, (bijv. In de DES-zaak) is van praktische aard: deze partijen hebben diepere zakken. Aansprakelijkheid van artsen door vaccineren is in beginsel gewoon mogelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:12 schreef Re het volgende:
aansprakelijk voor wat zou je willen weten natuurlijk
enige waarop een arts kan worden vervolgd is het off label gebruiken van medicatie, de rest ligt gewoon bij de fabricant of de overheid die het programma implementeert, daar doet een contract verder weinig aan af.
Ga jij maar eens wetenschappelijk aantonen dat de componenten zoals gesteld in het contract daadwerkelijk de oorzaak zijn van wat voor een melding dan ook.
Het is gewoon een nietszeggend contract wat nergens op gebaseerd is en niet als doel heeft ooit getekend te worden aangezien degene die wil dat het getekend wordt zijn kind toch niet laat vaccineren.
Daarmee een nutteloos contract zonder enige rechtsgeldigheid of denk je daadwerkelijk dat een ouder nadat de arts dit tekent zijn kind wel laat vaccineren met feutussen en apen en antivries... want dan ben je als ouder nog schuldiger
ja ik snap dat je jurist bent, ik ben dat niet gelukkig, het heeft verder niets met mijn onderbuik te maken maar aangezien ik als ik dit document zou tekenen ik eerst met een jurist zou moeten spreken zoals aangegeven in het document en zal deze natuurlijk altijd mij vertellen dat je dit nooit zal mogen ondertekenen omdat het geen valide contract is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:28 schreef Degodvader het volgende:
[..]
1. Het is complete nonsense dat een claim alleen bij de fabrikant zou liggen. Waarom dat in het verleden wel vaak gebeurd is, (bijv. In de DES-zaak) is van praktische aard: deze partijen hebben diepere zakken. Aansprakelijkheid van artsen door vaccineren is in beginsel gewoon mogelijk.
2. Dat het wetenschappelijk wellicht lastig aan te tonen is, is een ander probleem in de bewijsvoering. Niet relevant voor het gebruik van het document als zodanig.
3. Je stelling over het niet 'rechtsgeldig zijn' ( wat bedoel je hier nu eigenlijk mee, dat het vernietigbaar is/nietig is?) is alleen een herhaling van wat je zojuist zei. Ik heb je net verteld/beargumenteerd hoe het zit, als jij wilt beargumenteren dat het anders zit dan zou ik dat graag op bssis van juridische argumentatie ontvangen, niet op onderbuik/herhaling.
Nogmaals: ik heb het idee dat je niet juridisch onderlegd bent waardoor je met onderbuik naar dit alles kijkt in plaats van met een judidische bril. Dat is verder prima, maar maak dan geen juridische claims.
Hij zal je vertellen dat je het niet moet doen omdat je daarmee je exposure naar aansprakelijkheid zal vergroten, niet omdat het niet 'valide' is, althans, niet in de juridische zin.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik snap dat je jurist bent, ik ben dat niet gelukkig, het heeft verder niets met mijn onderbuik te maken maar aangezien ik als ik dit document zou tekenen ik eerst met een jurist zou moeten spreken zoals aangegeven in het document en zal deze natuurlijk altijd mij vertellen dat je dit nooit zal mogen ondertekenen omdat het geen valide contract is.
En alle informatie staat gewoon in de PI, die is idd wel rechtsgeldig.
daarmee is het gewoon een nonsense contract zonder enige validiteit behalve om de non-vaxxers hun eigen drogargumentatie te doen verifieren.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:48 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hij zal je vertellen dat je het niet moet doen omdat je daarmee je exposure naar aansprakelijkheid zal vergroten, niet omdat het niet 'valide' is, althans, niet in de juridische zin.
Lees je uberhaupt wel wat ik schrijf?quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
daarmee is het gewoon een nonsense contract zonder enige validiteit behalve om de non-vaxxers hun eigen drogargumentatie te doen verifieren.
maar voor de grap zou ik zo'n getekend contract wel eens voor de rechter willen zien, gewoon om aan te tonen dat het gewoon rechtongeldig is.
Stel je kind krijgt wat injection site uitslag, dat is inderdaad een bekende bijwerking (die geloof ik 99% van alle bijwerkingen omvat), welke additionele aansprakelijkeid valt de arts dan te verwijten? Vanuit een rechter gezien dan
ja hoor, ik denk dat een rechter zo'n contract (in zijn huidige vorm) opvreet. Het is puur hypothetisch aangezien geen enkele arts dit ooit zal ondertekenen, dus ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:08 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Lees je uberhaupt wel wat ik schrijf?
De arts kan antwoord geven en wil verantwoordelijk zijn voor het geven, anders zou hij/zij niet willen vaccineren, maar moet het inhoudelijk eens zijn met het document en dat zal niet het geval zijn. Twee verschillende redenen dus.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze dragen juist geen bronnen aan als ze dat document niet in willen vullen , iedereen kan zoveel zeggen of in dit geval geen antwoord kunnen geven en geen verantwoordelijkheid willen dragen .
Hij wilt geen antwoord geven of verantwoordelijkheid nemen anders zou hij wel tekenen en de vragen beantwoorden op dat formulier . Je valt gewoon door de mand dan . Hoe kan je hier tegen zijn als arts of als ouder ?quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De arts kan antwoord geven en wil verantwoordelijk zijn voor het geven, anders zou hij/zij niet willen vaccineren, maar moet het inhoudelijk eens zijn met het document en dat zal niet het geval zijn. Twee verschillende redenen dus.
quote:PHYSICIAN’S WARRANTY OF VACCINE SAFETYI (Physician’s name, degree)_______________, _____ am a physician licensed to practice medicine in the State/Province of _________. My State/Provincial license number is ___________ , and my DEA number is ____________. My medical specialty is _______________I have a thorough understanding of the risks and benefits of all the medications that I prescribe for or administer to my patients. In the case of (Patient’s name) ______________ , age _____ , whom I have examined, I find that certain risk factors exist that justify the recommended vaccinations. The following is a list of said risk factors and the vaccinations that will protect against them:
Risk Factor __________________________
Vaccination __________________________
Vaccination __________________________
Vaccination __________________________I am aware that vaccines may contain many of the following chemicals, excipients, preservatives and fillers:*
I hereby warrant that the vaccines I employ in my practice do not contain SV 40 or any other live viruses. (Alternately, I hereby warrant that said SV-40 virus or other viruses pose no substantive risk to my patient.)I hereby warrant that the vaccines I am recommending for the care of (Patient’s name) _______________ do not contain any tissue from aborted human babies (also known as “fetuses”).
In order to protect my patient’s well being, I have taken the following steps to guarantee that the vaccines I will use will contain no damaging contaminants.
STEPS TAKEN: _________________________
I have personally investigated the reports made to the VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) and state that it is my professional opinion that the vaccines I am recommending are safe for administration to a child under the age of 5 years.
Maar wat nou als de inhoud van de brief nergens op slaat?quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Hij wilt geen antwoord geven of verantwoordelijkheid nemen anders zou hij wel tekenen en de vragen beantwoorden op dat formulier . Je valt gewoon door de mand dan . Hoe kan je hier tegen zijn als arts of als ouder ?
[..]
I give up.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja hoor, ik denk dat een rechter zo'n contract (in zijn huidige vorm) opvreet. Het is puur hypothetisch aangezien geen enkele arts dit ooit zal ondertekenen, dus ik ben benieuwd.
Wat nou als de vaccinatie nergens op slaat , je kan nooit zeggen dat het nergens op slaat om de inhoud en veiligheid en risico's te weten van iets wat in je lichaam gespoten word . Daar heb je gewoon recht op . Als daar geen antwoord op word gegeven waarom zou je het dan doen ? Omdat de televisie dat zegt ?quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar wat nou als de inhoud van de brief nergens op slaat?
dus ik garandeer dat er iets niet inzit, maar als het er wel inzit kan ik niet garanderen dat het er niet inzit... dat lijkt me onmogelijkquote:I hereby warrant that the vaccines I employ in my practice do not contain SV 40 or any other live viruses. (Alternately, I hereby warrant that said SV-40 virus or other viruses pose no substantive risk to my patient.)I hereby warrant that the vaccines I am recommending for the care of (Patient’s name) _______________ do not contain any tissue from aborted human babies (also known as “fetuses”).
Vaccinaties worden al honderden jaren toegepast, met over het algemeen groot succes. Dat is nogal een track record wat je omver moet werpen als je aan wilt tonen dat vaccinatie nergens op slaan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat nou als de vaccinatie nergens op slaat , je kan nooit zeggen dat het nergens op slaat om de inhoud en veiligheid en risico's te weten van iets wat in je lichaam gespoten word . Daar heb je gewoon recht op . Als daar geen antwoord op word gegeven waarom zou je het dan doen ? Omdat de televisie dat zegt ?
Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Echt allemaal gelul gewoon. Ten eerste je meent het toch niet serieus dat je bij plantenextracten meer bijwerkingen krijgt dat bij die pharmaceutische medicijnen??? Iedereen die wel eens bepaalde pharma medicijnen heeft gebruikt en ook wel eens een kruidenpreparaatje of iets anders op natuurlijke basis heeft gebruikt weet dat dit klinkklare onzin is.
Ten tweede zoals ik al zei betalen mensen zich blauw aan kosten voor pharma medicijnen en als je zelf wat kruiden of in dit geval dus wiet kweekt kost het je bijna niks. En er zijn inmiddels al enorm veel mensen die wietolie gebruiken en er lyrisch over zijn.
Maar dat wist jij niet omdat jij hier degene bent die ongeinformeerd en kort door de bocht bent.
ligt er natuurlijk aan hoe je extraheert, met een beetje HPLC zit je al redelijk zuiver natuurlijkquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.
Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Piet gaat idd vaak kort door de bocht, maar hier heeft hij wel degelijk een goed punt. Dat lijkt me ook prima te begrijpen. Bij een plantenextract krijg je, naast de werkzame stof, alles uit die plant, eventuele schimmels die er op groeien, insecten die er in zaten etc. Als je alleen de werkzame stof produceert en zuivert heb je alleen de werkzame stof, en minder kans op bijwerkingen van alle andere stoffen. Daar komt het voordeel van de dosering die je vele malen nauwkeuriger kan bepalen nog eens bij.
Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.
ook het maken van placebo's kost geld natuurlijkquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.
En geld vind ik hier nog wel het meest absurde argument, zeker als er dan gewezen word op de zogenaamde alternatieve geneesmiddelen waar de winstmarges buiten alle proporties zijn, helemaal vergeleken met de meest gangbare vaccins (daar zitten maar lage marges op).
Waarom is het eigenlijk dat de winstmarges van bullshit verkopers zoals homeopathen eigenlijk nooit bekeken worden?
Dan ga je maar lekker in de modder spelen, wat ik overigens een goed plan vindquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar als je af en toe wat schimmels of bacterien binnen krijgt is dat alleen maar goed. Ik vertrouw wat dat betreft waarschijnlijk veel meer op de natuur dan jullie. En het belangrijkste punt is natuurlijk het geld. De belachelijke bakken met geld die verdiend worden over de ruggen van de gezondheid van mensen.
Voorbeeldje van hoe gezond het is om insecten of bacterien binnen te krijgen:
How playing in the dirt benefits the immune system
Ach Spa maakt ook nog voldoende winst met water en die hebben aanzienlijk lagere marges dan de homeopathen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:16 schreef Re het volgende:
[..]
ook het maken van placebo's kost geld natuurlijk
Veel en veel te extreem Japie.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is ook wel een beetje een versimpelde situatie die ik hier schetsquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk aan hoe je extraheert, met een beetje HPLC zit je al redelijk zuiver natuurlijk
maar een goed voorbeeld is taxol, vroeger brachten mensen met bosjes dun taxus boompjes voor extractive, dat was gewoon zeer zuiver maar extreme duur, het namaken duurde ff maar uiteindelijk is de prijs er volgens mij niet minder op geworden, maar ja da's een andere discussie
Wat ben jij ook een ongelofelijke troll. Heb je uberhaupt het stuk eronder wel gelezen? Lees dat nou eens en reageer daarna nog eens.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht natuurlijk, niet alle bacterien en schimmels zijn goed om binnen te krijgen ook niet af en toe een beetje.
En geld vind ik hier nog wel het meest absurde argument, zeker als er dan gewezen word op de zogenaamde alternatieve geneesmiddelen waar de winstmarges buiten alle proporties zijn, helemaal vergeleken met de meest gangbare vaccins (daar zitten maar lage marges op).
Waarom is het eigenlijk dat de winstmarges van bullshit verkopers zoals homeopathen eigenlijk nooit bekeken worden?
Waar troll ik, wijs dat voor de grap eens een keer aan?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een ongelofelijke troll. Heb je uberhaupt het stuk eronder wel gelezen? Lees dat nou eens en reageer daarna nog eens.
En de vergelijking mbt geld van Big Pharma en de alternatieve gezondheidszorg is natuurlijk als een dubbeltje met miljoenen. Waarom denk je nou dat er zo veel geld van onze belasting naar de zorg gaat? Omdat die medicijnen knijterduur worden gemaakt door de Big Pharma mafia.
En je probeert me weer mee te slepen in een discussie omtrent Homeopathie. De enige bullshit verkoper hier ben jij.
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:18 schreef .SP. het volgende:
[..]
Veel en veel te extreem Japie.
Niet elke plant is goed voor je (http://www.thepoisongarden.co.uk/default.htm) en niet elke bacterie op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Melioidosis) en niet elke schimmel op een plant is goed voor je (http://en.wikipedia.org/wiki/Fungal_pneumonia)
Het is niet zo zwart-wit als je stelt
Heb ik je net aangewezen. Maar je mist blijkbaar de intelligentie om dat door te hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar troll ik, wijs dat voor de grap eens een keer aan?
Droeftoeter, de zorg is volgens jou alleen maar big pharma? Verdiep je eens een keer en kom eens met betrouwbare bronnen aanzetten
Je maakt geen onderscheid, af en toe betekend niet dat je alle schimmels en bacterien af en toe best binnen kunt krijgenquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.
Schat, als je af en toe ricine of Burkholderia pseudomallei binnenkrijgt ga je nog steeds dood. Af en toe is irrelevant.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Aangezien ik zei af en toe wat.
Ach knulletje toch kan niet met kritiek omgaanquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb ik je net aangewezen. Maar je mist blijkbaar de intelligentie om dat door te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |