Thanks voor de reminder, is besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:36 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps, per ongeluk zelfde TT. Ah well...
Het Farewell MD-11 boek kan besteld worden. Hier.
Ik zit ook te twijfelen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder, is besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Om hier nog op terug te komen:quote:Op maandag 30 juni 2014 04:06 schreef Iemand91 het volgende:
De crashsite is begin dit jaar uitgeroepen tot een National Historic Landmark; de eerste voor iets dat in de lucht gebeurde.
De exacte crashsite word geheim gehouden; de plek is overigens sinds de jaren '50 verboden terrein en moeilijk bereikbaar.
Resten van de vliegtuigen schijnen nog aanwezig te zijn.
Uiteindelijk kreeg hij de moed om ballonnen lek te schieten maar hij liet het geweer vallen. Uiteindelijk begon het toch te dalen en kwam terecht boven een woonwijk. Maar zijn ballonnen kwam terecht op hoogspanningskabels en hier moest de stroom eraf gehaald worden (20 minuten blackout in Long Beach als gevolg).quote:REACT: What information do you wish me to tell them [air traffic control] at this time as to your location and your difficulty?
Walters: Ah, the difficulty is, ah, this was an unauthorized balloon launch, and, uh, I know I'm in a federal airspace, and, uh, I'm sure my ground crew has alerted the proper authority. But, uh, just call them and tell them I'm okay.
REACT: What color is the balloon?
Walters: The balloons are beige in color. I'm in a bright blue sky which would be very highly visible. Over.
REACT: [Balloon] size?
Walters: Size approximately, uh, seven feet in diameter each. And I probably have about 35 left. Over.
REACT: You're saying you have a cluster of 35 balloons??
Walters: These are 35 weather balloons. Not one single balloon, sir. It is 35 weather balloons.
REACT: Roger, stand by this frequency.
quote:'KLM zet Martinair te koop'
SCHIPHOL - KLM zou het vrachtbedrijf Martinair willen verkopen, inclusief de landingsrechten, de 600 personeelsleden en de elf vrachttoestellen van Martinair en KLM.
Dat meldt het Britse vakblad The Loadstar. Tevens wordt gemeld dat de bank Goldman Sachs is gevraagd de business case te bekijken en een zogeheten bid bood te maken. Aan de hand van een dergelijk boekwerk kunnen genteresseerde partij een bod uitbrengen. Het zou daarbij om het hele pakket van Martinair gaan, dus vergunningen, de 600 personeelsleden (van wie 200 piloten), de zes oude MD-11 toestellen, een 747 en de vier vrachttoestellen (747) die de KLM heeft.
Een woordvoerder van KLM weet niet waar het bericht vandaag komt. Inhoudelijk wil hij niet reageren. ,,Alle opties voor de toekomst van vracht binnen Air France-KLM liggen nog open. Het is de bedoeling daar deze zomer een besluit over te nemen.''
Etihad
Een van de andere opties is dat het bedrijf de vrachttoestellen onderbrengt bij partner Etihad. Maar deze maatschappij uit het Midden-Oosten mag, net als in het geval van Alitalia, niet meer dan 49 procent van de aandelen bezitten. Europese luchtvaartmaatschappijen moeten nu eenmaal voor minimaal 51 procent in handen zijn van Europese eigenaren. Juist vanwege deze beperking ziet het blad The Loadstar veel beren op de weg als het gaat om de verkoop van Martinair. Ook de verwevenheid van Martinair binnen Air France-KLM is een probleem.
Overigens vervoert het concern de meeste vracht in de 747-combi's en in de laadruimen van passagierstoestellen. Door de groei van de luchtvaart (meer passagiersvliegtuigen met laadruimtes) en de crisis van de laatste jaren zijn de tarieven van luchtvracht enorm gekelderd. Aan die overcapaciteit doen Air France en KLM al wat door vrachttoestellen aan de grond te zetten. Maar nog altijd wordt voor miljoenen verlies gemaakt op de luchtvracht.
Blijkbaar. En de reddingsvest voor als boven de Grote Oceaan terecht zou komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:45 schreef flipsen het volgende:
OMFG, die Larry Walters was wel helemaal leip Overigens, als het plan was op 9m hoogte een paar uur rond te zweven, waarom had hij dan een parachute mee? Voorzag hij toch wel wat rekenfoutjes?
Met vanavond aflevering #1.quote:Gatwick wordt grondig onder handen genomen om een antwoord te bieden op het afnemende aantal passagiers en de nieuwe imago's van concurrerende luchtvaarmaatschappijen. Het hele project zal in totaal ruim een miljard euro kosten. De programmamakers volgen CEO Stewart Wingate, bagage-afhandelaars en reizigers terwijl de luchthaven een gedaanteverwisseling ondergaat.
Let wel; deze serie komt uit 2011...quote:The security team work to keep the passengers safe with the airport on full alert. A new security area is being built within the airport but not all the passengers are convinced the changes are for the better. The security and emergency teams are put through their paces in a training exercise.
Kan gebeuren. Post zoveel hier dat ik maar wat ben gaan reducerenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het zwembad aan boord van de Qantas vlucht gisteren is hier nog niet voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-runs-through-aisles
Ik ben heel erg benieuwd wat er uit dat rapport gaat komen.
twitter:CockpitChatter twitterde op donderdag 03-07-2014 om 12:59:07 Qantas A380. Time to dry out the cabin!Pic: Speedbird reageer retweet
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
Kan gebeuren. Post zoveel hier dat ik maar wat ben gaan reduceren
quote:
quote:Dit is een Boeing 747SP van Pan Am (N533PA). Heeft onder de namen Clipper Liberty Bell, Clipper New Horizon, Clipper Young America en Clipper San Francisco gevlogen. Is op 5 maart 1976 aan Pan Am geleverd.
Vandaag landde deze kist (nu genaamd Clipper Liberty Bell) in 1976 op JFK.
Was op 1 mei vertrokken vanaf JFK en vloog via New Delhi en Tokyo rond de wereld in 46 uur en 50 seconden. Het brak het vorige record (gezet door Flying Tiger Line met een Boeing 707) met 16 uur en 24 minuten.
quote:Met dezelfde kist hebben ze later nog een record neergezet; ruim een jaar later op 28 oktober 1977 vertrok dezelfde kist (nu Clipper New Horizons geheten) als Pan Am Flight 50 vanaf San Francisco over de noordpool naar London Heathrow, door naar Cape Town en over de zuidpool naar Auckland en weer terug naar San Francisco waar het op 30 oktober weer landde. Totale vluchtduur: 54 uur, 7 minuten en 12 seconden, van vrijdagmiddag t/m. zondagavond.
Gevlogen door dezelfde captain als op de Liberty Bell flight.
Dit was ter ere van het 50 jaar bestaan van Pan Am.
Wederom een nieuw record; het was de eerst vlucht die een rond-de-wereld vlucht deed over beide polen..
Nog meer dan voor je:quote:
Done! Door een actie van LAN ben ik sowieso goedkoper uit dan ik dacht, dat scheelt alweer. En ik ga bij het inchecken kijken of ik een upgrade kan krijgen van Buenos Aires naar Santiago naar Business Premium in die 787 met mijn punten Dat ik dan SCL LIM in een aftandse 767 vlieg neem ik maar voor lief, het gaat toch om die 787 ervaringquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:30 schreef blingbling11 het volgende:
Zou ik zeker doen!
787 zou een totaal nieuwe vliegervaring moeten zijn
Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Woods het volgende:
Ging ik net mn deur uit kwam er net een c130 landen op schiphol, iemand die er meer van weet?
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
En mocht je nog eens in Bangkok komen en wat unieks willen zien; hier staat HS-UTQ. Een 747-146B van Orient Thai Airlines dat eerder door het leven ging als JA8170 voor Japan Airlines.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)26659.jpg]afbeelding[/url] ][ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77630.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar Boeing bood de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:19 schreef Woods het volgende:
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?
Nooit geweten, verklaart een hoopquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar Boeing boodt de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.
O.a. KLM heeft er 10 -200's laten ombouwen (PH-BUH t/m PH-BUT).
[ afbeelding ]
Gaat om G-BWGL:quote:BREDA - Op zondag 6 juli 2014 vinden er tussen 09:15 uur en 11:30 uur vliegbewegingen plaats op vliegbasis Leeuwarden. Het betreft een vlucht van de Hawker Hunter, een toestel van de Dutch Hawker Hunter Foundation (DHHF), die in het kader van de 10e editie van de Good Cause Rally op voormalig luchtmachtbasis Twenthe een fly by verzorgt.
De Good Cause Rally ontvangt op 6 juli meer dan 300 gasten. Kinderen met een ernstige ziekte en hun familie.
Meer dan 60 supersportcars staan klaar om rondritten te verzorgen over een speciaal voor dit evenement aangelegd circuit op de Vliegbasis Twente. Merken als Ferrari, Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Bugatti, etc.
De particuliere bezitters stellen belangeloos hun passagiersstoel ter beschikking voor een paar rondjes op de track.
Afgeschreven? Nope.quote:Er is voor Oranjesupporters een tekort aan vliegtuigen naar Brazili volgende week. Als het Nederlands elftal de halve finale bereikt, wordt het moeilijker om naar het Zuid-Amerikaanse land te reizen. De prijzen voor vluchten rijzen de pan uit. Dat schrijft De Telegraaf.
Het vakantiehoogseizoen is in Europa begonnen, dus er zijn nu geen extra vliegtuigen in te huren', klaagde topman Joost Romeijn van KNVB-reisorganisatie Sunweb. Hij kan naar So Paulo slechts n afgeschreven MD-11 van KLM inzetten, waar 250 tot 410 passagiers in kunnen. Arkefly heeft volgens hem ook niks meer beschikbaar.
Corendon heeft nog een halve Boeing 777 van de KLM op de dinsdagvlucht van Schiphol naar So Paulo kunnen reserveren. Met twee hotelovernachtingen en transfers komt dat WK-pakket op bijna 3000 euro.
En directe link naar youtube filmpje:quote:Op zondag 6 juli 2014 19:59 schreef MaxMark het volgende:
Ik weet, het is de Telegraaf, maar dit is toch wel redelijk bijzonder: http://www.telegraaf.nl/t(...)jna_op_Airbus__.html
Op Barcelona: Een taxinde Airbus steekt een active runway over waar net een Boeing-toestel wil landen. Gevolg, go around voor de Boeing. Hoe het berhaupt zo ver heeft kunnen komen?
Sowieso hebben ze zitten slapen in die 340, verkeerde instructies of niet, bij het oversteken moeten ze /altijd/ kijken of de baan vrij is! Waren zeker nog met hun hoofd bij de overwinning op Belgiequote:Op zondag 6 juli 2014 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Of de A340 heeft niet geluisterd of de toren heeft verkeerd geinstructueerd.
Welnee, dat waren Argentijnen en die zijn wel gewend aan (economische) crashesquote:Op zondag 6 juli 2014 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Passagiers aan de rechterkant in die A340 moeten toch even geschrokken zijn
Ze konden ook even op een willekeurige internetpagiina (to KLM's eigen site aan toe) checken.quote:[message=42507245,noline]CyBeR schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:49[/message]:
Ligt 285 tussen de 250 en 410 of niet?
PH-KCB vertrekt als KL9985 op 8 juli om 09:00 uur naar Brazili.quote:Ze hebben het maximum genomen in een single-class config. Dat die er niet in zit en binnen nu en twee weken niet in komt doet daarbij niet ter zake
Nou; mijn 2020 was zelfs dus nog rooskleurig.quote:KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) and partner Air France (AF, Paris CDG) will announce their plans concerning the future of cargo subsidiary, Martinair (MP, Amsterdam), on July 25. Industry publication, the Loadstar, says the Franco-Dutch carrier has appointed Goldman Sachs to oversee the sale which could include its fleet of B747-400(F)s and MD-11(F)s, its Air Operators Certificate and personnel.
As a deal sweetener, KLM will likely pledge not to operate freighters out of Amsterdam.
While a decision was scheduled to have been made earlier in the year, complexities associated with the sale have rendered the process far more tricky than previously anticipated.
Among the more delicate details are the futures of 600 staff currently employed at Martinair and whose unions have called for "structured dialogue" about the proposed sale. In addition, the structure of the company is also presenting management with headaches given that Martinair consists not only of a cargo airline, but also of a Regional Jet Centre (RJC) (catering to Fokker Aircraft (Woensdrecht) and Embraer (So Jos dos Campos) MRO requirements) and a flight academy.
"The RJC was formed last year, after the majority of Martinair’s previous maintenance abilities were transferred to KLM Engineering & Maintenance. RJC’s key customer is now KLM cityhopper (WA, Amsterdam). Sources in Amsterdam suggested that RJC would become an independent company after any sale, but there have been question marks over whether KLM would continue to outsource its Embraer maintenance, or bring it in-house, thus depriving RJC of its top customer," the report said.
Dutch media reports claim talks have thus far been held with Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) among others though it is uncertain as to how the Emirati carrier will approach any possible buy-in in light of European investment laws that cap foreign ownership at 49%.
Despite the restriction, Loadstar speculates that Martinair could "propel" Etihad Cargo's fleet and network given its strong position in the South American and East African markets.
(De 787-9 is 6 meter langer dan de 787-8, kan zo'n 40 passagiers meer meenemen, meer vracht en zo'n 900 kilometer verder vliegen)twitter:FlyAirNZ twitterde op woensdag 09-07-2014 om 07:15:08 Air New Zealand celebrates world’s first @BoeingAirplanes 787-9 aircraft in style #AirNZ787 reageer retweet
Dit betekent dat de orderlijst voor de 777x in een klap meer dan verdubbeld van 66 naar 150 orders (exclusief de 50 extra opties van Emirates).quote:DUBAI – Emirates heeft een handtekening gezet onder een definitief ordercontract voor 150 Boeing 777X-toestellen. De order omvat 115 toestellen van het type 777-9X en 35 keer de kleinere 777-8X. De deal omvat de aankooprechten op nog eens vijftig extra 777's, zo maakte Boeing woensdag bekend.
Boeing en Emirates kondigden de deal aan op de Dubai Airshow in november 2013. De cataloguswaarde loopt inclusief opties op tot 75 miljard dollar.
Emirates is nu al 's werelds grootste gebruiker van de Boeing 777, waarvan het er 138 in de vloot heeft. Naast de 150 777X-toestellen heeft de maatschappij uit Dubai nog 58 777's van de huidige generatie in bestelling staan.
De 777X borduurt voort op de succesvolle 777-serie, die sinds 1995 in dienst is. Dankzij nieuwe zuinige GE9X-motoren van GE Aviation en een nieuw vleugelontwerp moet het brandstofverbruik flink lager liggen in vergelijking tot andere vliegtuigen van hetzelfde formaat.
De 777X bevindt zich nog in de ontwerpfase. De productie moet in 2017 van start gaan, terwijl de eerste leveringen zijn voorzien in 2020. Tot nu toe bestelden zes klanten - waaronder ook Etihad, Qatar Airways en Lufthansa - een totaalaantal van driehonderd 777X-toestellen.
quote:PARIJS - Air France-KLM is met budgetmaatschappij Wizz Air in vergevorderde onderhandelingen over een overname van die Hongaarse prijsvechter. Bronnen in Parijs hebben dat tegen Luchtvaartnieuws.nl gezegd. Wizz Air moet de low budget operatie van Air France KLM een bredere basis geven dan alleen Transavia in Nederland en Frankrijk.
Wizz Air heeft een groot aantal bases in Centraal- en Oost-Europa, onder meer in Boedapest, Katowice en Warschau. De maatschappij vliegt uitsluitend met Airbus A320-200’s, waarvan het er ruim vijftig in de vloot heeft.
De nog jonge prijsvechter, die in 2003 werd opgericht, opereert in Nederland al vanaf Eindhoven Airport, naast onder meer Transavia en Ryanair. Vooral in Roemeni heeft Wizz Air de laatste tijd haar operaties flink uitgebouwd. De maatschappij bestaat uit twee 'operating airlines': Wizz Air Hungary en Wizz Air Ukraine.
Transavia, op dit moment de enige budgetdochter van Air France-KLM, is te kleinschalig om concurrenten als Ryanair, easyjet en Vueling het hoofd te kunnen bieden. De vloot van ruim dertig toestellen weegt niet op tegen die van Ryanair en easyJet, met elk enkele honderden vliegtuigen.
Leidende positie
De berichten uit Parijs over Wizz Air worden door Transavia-directeur Mattijs ten Brink bevestigd noch ontkend. "Zoals door Alexandre de Juniac - de president directeur van de Air France KLM Groep - is aangegeven, onderzoekt AFKL Groep de mogelijkheden om een leidende positie in Europese point-to-point markt te verwerven. Ik kan niet bevestigen of dit een concreet scenario is", aldus Ten Brink.
Vanuit Nederland vliegt Wizz Air vanaf Eindhoven naar zo’n vijftien bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa, varirend van Boedapest, Warschau en Boekarest tot Riga, Belgrado, Debrecen en Belgrado. Het totale routenetwerk van de maatschappij omvat driehonderd routes. Wizz Air heeft ruim tweeduizend personeelsleden in dienst. Operationeel directeur van Wizz Air is overigens voormalig Martinair-topman Diederik Pen.
En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:47 schreef Thetallguy het volgende:
Er gaat niets boven Groningen; na FlyBe een nieuwe aankondiging van een lijndienst. Wizzair start Groningen - Gdansk per 28 oktober.
.quote:(Reuters) - Central European airline Wizz Air is not in talks with potential buyers, a company spokesman was quoted as saying by business website Portfolio on Wednesday, denying media reports that Air France KLM (AIRF.PA) was in advanced talks to buy the budget carrier.
"Wizz Air, thanks to its successes, is often approached by possible investors," the spokesman, Daniel de Carvalho said. "... Wizz Air is not in such talks at the moment."
The low-cost airline last month scrapped plans to raise 200 million euros (159.14 million pounds) on the London stock market
Ook goed nieuws voor Maastricht dus, en dat op de eerste dag van de FlyBe operatie!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:05 schreef Muto het volgende:
[..]
En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.
Overigens,
[..]
.
quote:De assistenten in de terminal hebben een gevarieerde baan; ze wijzen passagiers de weg, rekenen af met brandalarmen, dienen de eerste zorgen toe in noodgevallen en helpen gestrande passagiers. Maar Richard Voice en Stuart Bones vrezen dat hun job in gevaar is door de geplande afslanking van hun departement. Ze zijn daarom vastberadener dan ooit om te bewijzen wat ze waard zijn.
Yes please Vooral omdat je altijd zeer uitvoerig bent en met gave foto´s ondersteunt!quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:30 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb een verzameling foto's van oude vliegtuigen, willen jullie die zien of is een picdump hier niet de bedoeling?
De ceremonie:quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
A6-EEX is op dit moment op weg naar Dubai vanuit Hamburg. (Flightradar) A6-EEX is de 154e gebouwde A380 en Emirates 50e(!) A380. Er moeten nog 90 volgen...
Vertrek in Hamburg vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:For the ferry flight from Hamburg to Dubai, the aircraft was loaded with 41 tonnes of relief goods. This is the biggest amount which has ever been transported on a single flight organised by the Airbus Corporate Foundation. The goods will be deployed in cooperation with ACF (Action Contre la Faim) to a UN Humanitarian Response Depot in Dubai.
En bedankt h. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:14 schreef Nemephis het volgende:
Ik kijk dagelijks op http://www.reddit.com/r/HistoryPorn , daar staan historische foto's over allerlei onderwerpen. Er staan ook vliegtuigfoto's tussen, en dit is wat er de afgelopen maanden op stond.
Ik had het allemaal mooi op volgorde van oud naar nieuw en soort bij soort, maar bij het uploaden is het een zooitje geworden.
You're welcome! Staan interessante foto's tussen hquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En bedankt h. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.
laat je gave posts komen!quote:
En dat gaat snel.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:01 schreef Iemand91 het volgende:
Er is ook nog een United DC-10 voor de Nederlandse Luchtmacht omgebouwd (T255); deze is op 11 april naar Newquay gegaan voor sloop; zie mijn eerdere bericht hierover hier.
Het toestel is nog gefotografeerd enkele minuten voor zijn laatste vertrek vanuit Batavia (nu dus Jakarta):quote:- De verkeersleiding zou de Franeker opzettelijk door het slechte weer naar een verkeerde landingsbaan hebben geleid.
-Uit het logboek dat men tussen de wrakstukken had gevonden, blijkt later de laatste bladzijde te ontbreken.
-De journalisten vlogen naar Batavia met de PH-TER "Roermond" en zouden daarmee ook terugvliegen. Op deze geplande thuisreis stortte de Roermond 3 weken eerder bij Bari in zee. De journalisten waren echter niet aan boord omdat zij hun verblijf in Indi hadden verlengd.
- Uit aantekeningen van de verkeersleiding van Santa Cruz zijn passages veranderd en verwijderd.
- De Amerikaanse journaliste Dorothy Brandon was in Manilla uitgestapt omdat zij overtuigd zou zijn dat het vliegtuig (door de Indonesiers) gesaboteerd zou zijn.
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!quote:Boeing 777 United maakt ongeplande landing op Atol
DRIEBERGEN - Een Boeing 777-200 van United Airlines, met 348 mensen aan boord en onderweg van Honolulu naar Guam, werd donderdag gedwongen een ongeplande landing te maken vanwege een brandlucht in de cabine van het toestel. De voorzorgslanding vond plaats op Midway Atoll National Wildlife Refuge een atol in de grote oceaan.
Midway Island ligt op een derde van de route tussen Honolulu en Guam. Een nieuw toestel van United wrds naar Midway Island gestuurd om de passagiers op te pikken en terug te vliegen naar Honolulu op vrijdagochtend.
Al voor de vlucht in Honolulu waren er problemen met het toestel, maar technici gaven het toestel vrij om te vetrekken na een vetraging van drie uur. Vijf uur later tijdens de vlucht ging het alsnog mis.
Midway is een eiland dat is gebruikt gedurende de Tweede Wereldoorlog. Luchthaven Henderson Field op het eiland wordt nog steeds gebruikt als noodlandingsbaan.
Als het goed afloopt, dan wel jaquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat gaaf om daar een noodlanding te mogen maken zeg!
Vind je?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!
quote:Once on the island, which is mostly deserted and holds an abandoned military base, the passengers were forced to wait six hours in an old gymnasium on the former base until a replacement plane arrived.
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Vind je?
http://abcnews.go.com/blo(...)ning-smell-reported/
[..]
[ afbeelding ]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.
Dat is nog geen 777 doen een noodlanding moet makenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737
Aldus (gisteren - vrijdag - gemaakt):quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Op de grootste luchthaven van Luxemburg (Luxemburg-Findel) zijn ze gestart met de sloop van VP-BXC.
(Mei 2011)
Persconferentie is live op Youtube te volgen:quote:• Versie van de Trent 7000, van de exclusieve leverancier Rolls-Royce,
• Winglets die genspireerd zijn door die van de A350 (waardoor de spanwijdte ook wordt vergroot),
• Aerodynamische verbeteringen,
• Namen 200->800 en 300->900.
• 4th generation In Flight Entertainment,
• En voor de maatschappijen 10 extra stoelen.
• 400nm meer range.
• 14% minder brandstofkosten per stoel.
Launch Customer: Air Lease Corporation. (kunnen dus verschillende maatschappijen zijn)quote:Op maandag 14 juli 2014 11:04 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus lanceert officieel het slechts bewaarde geheim van de laatste tijd: de A330neo.
quote:- Steven Udvar-Hzy (CEO van ALC): Mr. Leahy, do you have any comments, suggestions?
- John Leahy (Airbus COO) You could always order some more.
Nou, dat schiet niet echt op he?quote:• 400nm meer range.
Er moet ook nog markt zijn voor hun A350.quote:
Ze gaven zelf aan dat de A330-900 in vergelijking met de -300 een besparing heeft van 14% per seat, en 12% per trip op een 7400 kilometer (typische afstand) vlucht met max. passagiers.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.quote:
quote:Gisteren (11JUN2014) heeft de PHHZN (HV5765 naar GRO) een redelijke klap gemaakt met een dier (vermoed vogel, maar niet bevestigd.) Zag op facebook een foto van een bevriend piloot en hij had een foto gemaakt van de neus van de PHHZN en deze zag er redelijk ingedeukt uit en de neus en cockpitramen zaten redelijk onder het bloed.
Toestel is volgens laatste info nog steeds in GRO.
Kort vluchtje.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:33 schreef flipsen het volgende:
Lol, ik las "nm" niet als nautical miles, maar als nanometer
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:44 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, nasty
(737-800, PH-HZN die vlucht HV5765 uitvoerde van Amsterdam en dan dit bij landing op Girona-Costa Brava Airport):
[ afbeelding ]
Dat wisten we.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:05 schreef blingbling11 het volgende:
En zoals al werd verwacht, is vandaag de A330 NEO (New Engine Option) aangekondigd
[ afbeelding ]
[..]
Ik wist het niet. Het internet wel:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim een jaar later zou Johnson met deze kist nog een leuk trucje uithalen; een die jullie vast wel kennen.
quote:As part of the Dash 80's demonstration program, Bill Allen invited representatives of the Aircraft Industries Association (AIA) and International Air Transport Association (IATA) to the Seattle's 1955 Seafair and Gold Cup Hydroplane Races held on Lake Washington on August 6, 1955. The Dash 80 was scheduled to perform a simple flyover, but Boeing test pilot Alvin "Tex" Johnston instead performed two barrel rolls to show off the jet airliner.
The next day, Allen summoned Johnston to his office and told him not to perform such a maneuver again, to which Johnston replied that he was simply "selling airplanes" and asserted that doing so was completely safe.
Boeing Chief Test Pilot John Cashman stated that just before he piloted the maiden flight of the Boeing 777 on June 12, 1994, his last instructions from then-Boeing President Phil Condit were "No rolls."
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Testvlucht van Boeing voor de Farnborough airshow met de 787:
Denk het niet, eigenlijk...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Komt omdat het zo'n speelgoedvliegtuigje lijktquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
quote:“We are not going to give a timetable or timeline at this stage, but the fact that we are sharing more details here at Farnborough demonstrates we are confident the funding is imminent and the project will make significant steps in the coming few months,” chief executive Maarten Van Eeghen tells Flightglobal.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Klopt.quote:
Nice.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet
Sorry voor formaat.
Zou mooi zijn, helemaal als het een Nederlandse productie wordt, maar ik zie het nog niet zo gebeuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:32 schreef OEM het volgende:
Rekkof laat ook weer wat van zich horen:
http://www.flightglobal.c(...)-to-go-ahead-401444/
Wel de Franse Transavia hquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren
hehequote:
quote:
One big familyquote:
[/quote]quote:Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
Mosquito XEquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vermoed dat de heenweg eenvoudiger in te boeken is bij een AF. Ruim vantevoren kan je nog eenvoudig de hele business-cabin blocken, hoe dichter bij de vertrekdatum hoe lastiger dit wordt. De terugreis heeft een flexibele datum, dus grote kans dat je niet iedereen bij elkaar in een vlucht kunt onderbrengen. Dan is het wellicht eenvoudiger een broker te bellen die een hele kist chartert
Tuurlijk. Had ik ook kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:45 schreef OEM het volgende:
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.
quote:
10 punten voor mij!quote:The Mosquito Aviation XE is a single seat homebuilt helicopter.
Brasilia Airport ligt om 1066 meter boven zeeniveau en Rio op maar 6 meter, dus het zal vast effect hebben.quote:Frankrijk vertrok uit Rio en die had geen tankstop nodig, dus blijkbaar is Brasilia hot and high genoeg dat er wel een tankstop nodig is?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- En een near-miss van Beaver met een Whale; en het is niet de A380 :quote:RENTON, Wash., July 16, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) rolled out the 5000th Next-Generation 737 this week. The airplane is a Boeing C-40A Clipper, a modified 737-700C, that will serve as a transport aircraft for the U.S. Navy.
(...)
To date, orders stand at 6,804 for Next-Generation 737s and 2,109 for 737 MAXs. Total 737 orders have surpassed 12,000 including Classics and more than 100 orders for military derivatives.
nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren
Ga er maar vanuit dat ze (er komen er in totaal 4 in TO-livery) helemaal niet in Nederland te zien zullen zijnquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het ontbreken van deze groeven was geen oorzaak van de crash; dat lag o.a. aan het (uiteindelijk) niet goed werken van de rechter reverse thrust. Bovendien was er sprake van hevige regenval; de dag ervoor waren ook al 2 vliegtuigen van de baan gegaan.
Ik kan weinig vinden over die 2 vliegtuigen, maar bij een was er inderdaad sprake van aquaplaning wat mogelijk voorkomen had kunnen worden d.m.v. die groeven.quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:16 schreef MaxMark het volgende:
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?
Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:39 schreef flipsen het volgende:
Ook weinig uitwijkmogelijkheden daar ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.Need for Speed: So Paulo driftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MH017 vertrok om 12:14 richting Kuala Lumpur, vliegtuig is de 9M-MRD.quote:
Laten we 'hopen' dat het een technisch mankement was. Anders kon het wel eens consequenties hebben m.b.t. die rotoorlog.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:33 schreef OEM het volgende:
Geruchten gaan al dat ie neergeschoten is...
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:53 schreef Sunri5e het volgende:
Toestel is 100 procent zeker in de lucht uit elkaar geklapt. Er zijn paspoorten gevonden op afstand van het vliegtuig.
Zie dit twitterbericht:
https://twitter.com/euromaidan/status/489795131542102016/photo/1
quote:Found passport.
People scatter on rooftops.
Ik denk dat er wel meer gevolgen kunnen zijn... Niet alleen met die oorlog, maar ook in de luchtvaart.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Laten we 'hopen' dat het een technisch mankement was. Anders kon het wel eens consequenties hebben m.b.t. die rotoorlog.
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:13 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer gevolgen kunnen zijn... Niet alleen met die oorlog, maar ook in de luchtvaart.
Dit inderdaad. Zoiets als El-Al nu al heeft.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?
Het is niet voor het eerst dat de russen een verkeersvliegtuig neerhalen, dus dat lijkt me niet. Voorlopig zal er niemand meer over Oekrane vliegen lijkt me. -edit- dat laatste wordt zojuist op de radio bevestigd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?
Mochten ze willen, niemand heeft een raketschild aan boord van zn kisten zitten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:32 schreef Muto het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zoiets als El-Al nu al heeft.
Jawel zijn er weldegelijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Mochten ze willen, niemand heeft een raketschild aan boord van zn kisten zitten.
Oekraine ontwijken zoals hierboven vermeld lijkt mij realistischer.
quote:Elta's Flight Guard is a missile detection and avoidance system that is installed on more than 200 military aircraft and helicopters as well as on several VIP commercial aircraft, and has been also installed in aircraft of the El Al,[1][2] Arkia and Israir fleets that fly to high risk destinations.
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpaquote:
twitter:fred_19851 twitterde op donderdag 17-07-2014 om 17:45:58 Vanmiddag de bewuste vlucht #MH17 gefotografeerd bij het opstijgen vanaf Schiphol. Vreselijk nieuws ! http://t.co/40fi9Wezav reageer retweet
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpa
Alleen lijkt het wat ver gaan een dergelijk systeem overal in te bouwen voor een dergelijk incident.
Sickquote:Russian GRU officer Strelkov admitting that he ordered the missile strike against the Malaysian jet.
Zonder me in te lezen vermoed ik ook dat datsoort systemen niet bijster effectief zullen zijn tegen het type raketten waarmee deze aanval uitgevoerd is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpa
Alleen lijkt het wat ver gaan een dergelijk systeem overal in te bouwen voor een dergelijk incident.
Die foto word nu ook daadwerkelijk door de nos gebruikt als achtergrond voor wat dingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:11 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ziek is zijn laatste bericht op Facebook?
https://www.facebook.com/cor.pan.7?fref=ts
Je hebt gelijk. Heeft niets met het luchtvaarttopic an sich te maken. Meer breaking news.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil niet bot of lomp zijn, maar ik denk dat het beter is dat we dit beter kunnen bespreken in deze reeks.
Waar we nu dus 2 topics krijgen van dodelijke ongelukken met 777's van Malaysia Airlines.
Eens.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil niet bot of lomp zijn, maar ik denk dat het beter is dat we dit beter kunnen bespreken in deze reeks.
Waar we nu dus 2 topics krijgen van dodelijke ongelukken met 777's van Malaysia Airlines.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Toch handig als je even wil weten hoe die Spaceshuttle nou op een 747 gezet moet worden:
't Is nog geen live-sateliet h.quote:Plan is dat het daar met een mock-up Space Shuttle Independence komt te staan. (echter ik kan niets op Google Maps zien terwijl de kist daar nu zou moeten staan)
Ook echt om 00:00:01 posten Baas.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
[ afbeelding ]
- 18 juli 1956: De eerste Boeing KC-135 rolt uit de fabriek in Renton, Washington. Een paar minuten later volgt de laatste KC-97. De KC-97 was (als prop kist) niet meer geschikt voor de jets; omdat die laatste bij aerial refueling haast op stall speed moest vliegen.
Op de foto hierboven zijn de hangar net uit en brengen een Dash-80 en een B-52 Stratofortress een saluut.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48882.jpg]afbeelding[/url] ]
- 18 juli 1974: NASA koopt N9668, een Boeing 747-123 van American Airlines. Het is de 86e gebouwde 747 en kwam op oktober 1970 uit de fabriek rollen. Nadat Boeing de 747 voor zo'n $30 miljoen had verspijkerd (versteviging, extra vertical stabilizers, avionics en motoren upgrades) ging de 747 door het leven als N905NA. NASA had eerst nog een Lockheed C-5 Galaxy in gedachten; maar uiteindelijk werd het een 747 omdat door de verslechterde economie er veel 747's beschikbaar waren (lees: goedkoop), lage positie van de vleugels en dat NASA in tegenstelling tot een C-5 de kist in zelf in eigendom kon hebben.
Toch handig als je even wil weten hoe die Spaceshuttle nou op een 747 gezet moet worden:
[ afbeelding ]
Beide Shuttle Carrier Aircraft 747's vliegen niet meer. Deze N905NA vloog het laatst en bracht de Discovery, Endeavour en de Enterprise naar hun musea toe.
Als laatste was de Endeavour aan de beurt; deze vloog op 21 september 2012 op de rug van N905NA vanaf Edwards Air Force Base in Californi over San Fransisco en dan naar LAX. Ondertussen laag vliegend over diverse landmarks; uiteraard met zeer veel toeschouwers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
N905NA is daarna uit elkaar gehaald en in april over de weg vervoerd van Houston's Ellington Field naar Space Center Houston. Plan is dat het daar met een mock-up Space Shuttle Independence komt te staan. (echter ik kan niets op Google Maps zien terwijl de kist daar nu zou moeten staan)
[ afbeelding ]
N905NA komt er beter af dan haar zusterschip: N911NA (747-SR46 van Japan Airlines); deze is op 8 februari 2012 naar United States Air Force Plant 42 (Google Maps
locatie) gevlogen en zal voor onderdelen voor NASA's 747 Sofia vliegtuig gebruikt worden.
- 18 juli 2010: de Boeing 787 maakt haar eerste internationale opwachting, op Farnborough Airshow:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43724.jpg]afbeelding[/url] ]
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 01:45:16 Between 2005 and 2008, 9M-MRD was painted in this unique "Freedom of Space" livery http://t.co/y7sSOx8uPt http://t.co/NIsoptxeQz reageer retweet
Ik zie dat je in de buurt woont. Dan kun je inderdaad nog redelijk makkelijk even heen hoppen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:29 schreef LintuxCx het volgende:
En Farnborough is deze week/dit weekend weer. Eens zien of ik er nog heen kan gaan...
Zou wat zijn.quote:
Heuj, die ken ikquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 18 juli 1974: NASA koopt N9668, een Boeing 747-123 van American Airlines. Het is de 86e gebouwde 747 en kwam op oktober 1970 uit de fabriek rollen. Nadat Boeing de 747 voor zo'n $30 miljoen had verspijkerd (versteviging, extra vertical stabilizers, avionics en motoren upgrades) ging de 747 door het leven als N905NA.
Yup! Station Farnborough Main was maar een half uurtje treinen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zie dat je in de buurt woont. Dan kun je inderdaad nog redelijk makkelijk even heen hoppen.
En gisteren en vandaag helemaal niets gebeurd?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- 19 juli 1961
Zeker wel.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:47 schreef flipsen het volgende:
En gisteren en vandaag helemaal niets gebeurd?
Ja da´s natuurlijk te laat he. Je bent onze huis-dealer en hebt ons verslaafd gemaakt Ok, noem je prijs!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
Plus het moet wel leuk blijven; voor zowel jullie als voor mij; het moet eigenlijk ook geen standaard prik worden.
Heh, op zich zou mijn maag daar ook niet tegen kunnen vrees ik. Vliegen in een C172 vind ik geweldig, maar ik moet aan het begin altijd al wennen aan de extra G('s) van een scherpe bocht.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:52 schreef Nemephis het volgende:
Die Breitling Boeing (Boeingen?) Stearman (Stearmannen?) heb ik vorig jaar op Oostwold gezien. Indrukwekkend was dat. Enige wat jammer is, is dat ze het publiek niet de gelegenheid bieden een rondvluchtje te maken.
Ik heb lang geleden in zo'n ding een rondvlucht gemaakt vanaf Eelde. Het gaafste was, voor de landingsbaan ligt de A-28, daar ging je vrij hoog overheen, en dan landen een paar honderd meter verderop, het voelde alsof we als een baksteen naar beneden vielen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:06 schreef LintuxCx het volgende:
Dank je. Ja, die achtergrondkleur maakt voor mij de foto ook echt af. Het is lastig om van zoiets moois en groots foto's te maken, maar je pikt er toch nog een klein beetje wat van mee zo.
Heh, op zich zou mijn maag daar ook niet tegen kunnen vrees ik. Vliegen in een C172 vind ik geweldig, maar ik moet aan het begin altijd al wennen aan de extra G('s) van een scherpe bocht.
Ik ben onbetaalbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:46 schreef flipsen het volgende:
Ja da´s natuurlijk te laat he. Je bent onze huis-dealer en hebt ons verslaafd gemaakt Ok, noem je prijs!
Piep piep piepquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:43 schreef LintuxCx het volgende:
Een piloot die z'n A380 even achteruit inparkeert.
[ afbeelding ]
quote:VOLKEL - Een F-16 is dinsdagochtend voor het opstijgen op Vliegbasis Volkel naast de baan beland. Dit gebeurde tijdens het taxin. De piloot heeft de straaljager volgens een woordvoerder van de vliegbasis veilig kunnen verlaten.
Eerder meldde de brandweer dat het neuswiel van de F-16 tijdens het landen was afgebroken. Dit is volgens de woordvoerder van de basis in Volkel niet het geval. De straaljager raakte wel beschadigd.
Hoe groot de schade is, wordt onderzocht. Ook wordt bekeken hoe de F-16 van de baan kon raken. Het toestel stond halverwege de middag met het neuswiel in het gras, maar blokkeert het overige vliegverkeer niet.
Trainingsvlucht
De piloot wilde opstijgen voor een trainingsvlucht. Andere geplande trainingsmissies kunnen volgens de woordvoerder van de basis dinsdag gewoon doorgaan.
Ach anders moet men weer een training voor de brandweer inlassen, dat kost ook geldquote:
Uitgeweken van Schiphol (Geen idee waarom).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:11 schreef BazZz2 het volgende:
Oke, ik hoorde dus net een vliegtuig over mn huis heenkomen dus ik surfde even snel naar FR24.
toen zag ik dit:
[ afbeelding ]
een Iraqi Airways A320 op Rotterdam???
Heeft iemand enig idee wat dat vliegtuig hier doet??
Stond gepland om nabestaanden naar Oekrane te brengen maar dat is dus niet door gegaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Gister stond bij ons voor Hangar 14 de 9M-MPP.
Ik begreep dat ze deze weer uit de woestijn gehaald hebben nu Malaysia 2 777's kwijt is.
Iemand die hier meer over weet?
De 9M-MPP:
[ afbeelding ]
De touroperator die 'm chartert zit in Den Haag, misschien vonden ze het wel praktisch om hem wat dichterbij te laten landen maar ik verwacht eerder vergunningenwerk oid..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Uitgeweken van Schiphol (Geen idee waarom).
Is vervanging van Transavia vlucht naar Erbil. Vliegt t/m 29 augustus elke week.
Best uniek; want komen niet vaak Iraaks geregistreerde kisten in Nederland.
Op 4 juli kwam een A320 (YI-AQU) van Zagrosjet op Schiphol; voor het eerst een Iraaks geregistreerde kist in jaren (de laatste keer zal ergens in de jaren '90 zijn geweest)
Zie m'n eerdere bericht.
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef blingbling11 het volgende:
As we speak hangt hij in de lucht. Vertrokken vanaf Kiev. Bestemming onbekend. Kuala Lumpur?
http://fr24.com/MAS5001
1 2 3 4 5 6 | ln 5029 - 737-900ER United Airlines ln 5030 - 737-800 Southwest ln 5031 - 737-800 Nok Air ln 5032 - 737-800 Southwest ln 5035 - 737-800 Shenzen Airlines ln.5036 - 737-900ER Delta Airlines |
Flightradar geeft aan dat deze inderdaad terug naar Kuala Lumpur is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.
Zullen wel personen/goederen voor het onderzoek e.d. brengen.
quote:
Ik kijk altijd weer uit naar je volgende stukje. Bedankt voor alle moeite en de zeer fijne info. Wordt erg gewaardeerdquote:
Dit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:22 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik kijk altijd weer uit naar je volgende stukje. Bedankt voor alle moeite en de zeer fijne info. Wordt erg gewaardeerd
74x233 euro... Willen ze ook nog wat verdienen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
Bloos...
Sinds 21 juli heb je ook een nieuwe manier om naar New York te vliegen. Het France La Compagnie vliegt sinds dan met een 757-200 in all-business configuratie naar Newark vanaf Parijs. Dus als de A318 van BA met 32 stoelen wat klein aanvoelt; kun je met deze 74-zitter naar andere kant van de plas.
Uiteindelijk willen ze 6x p/week vliegen; alleen dinsdag niet.
Benieuwd of ze het volhouden; eerdere pogingen zijn mislukt.
Maar blijkbaar kun/kon je voor augustus nog een one-way ticket voor 233 krijgen; erg goedkoop dus.
Hier de pushback van de 757 op CDG op 21 juli:
[ afbeelding ]
ja hoor, na augustus worden de tickets weer een stuk duurder .quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74x233 euro... Willen ze ook nog wat verdienen?
Precies. Juli/augustus is niet echt het beste moment om een dergelijke route te gaan beginnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:51 schreef boriq het volgende:
[..]
ja hoor, na augustus worden de tickets weer een stuk duurder .
Mwah; een 757 is niet zo duur meer. Prijs ligt zo tussen de $3.8 en 17.5 miljoen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:49 schreef flipsen het volgende:
En die 757 kregen ze bij een pakje boter :p
Hoognodig ook trouwens...quote:Technicians work to restore the interior and exterior of the original Boeing 747 prototype following decades of outdoor service and display since its maiden flight in 1969, photographed here on Thursday, July 24, 2014, at The Museum of Flight in Seattle, Wash. It was the first 747 ever built, complete with the serial number of 001. The MOF expects the process to be complete by the end of the summer, and the aircraft will remain on exhibit in the Museum Airpark during the process.
Aiaiai, wat een nare foto zeg.quote:
De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze hem gewoon ombouwen naar de klant van wie de specs het dichtste bij de Skymark-versie ligt, om zo de delivery voor een andere klant wat naar voren te kunnen schuiven.
Op Facebook hebben de luchtverkeersleiders een pagina, daarop hebben ze vandaag een soort timelaps filmpje gezet van 2 uur landen en vertrekken tijdens het "noodweer". Erg mooi om te zien: https://www.facebook.com/luchtverkeersleider?fref=nfquote:Op maandag 28 juli 2014 11:27 schreef Iemand91 het volgende:
Kleine chaos op Schiphol vanwege het weer (terwijl hier de zon schijnt ):
Aantal landingen was/is gelimiteerd tot 30 p/uur, vanmorgen ook een curfew (vanwege onweer geen mensen op de tarmac) en kisten worden tijdelijk geparkeerd op de Zwanenburg baan.
Op z'n minst al 6 vluchten omgeleid naar Rotterdam en Maastricht.
Die Delta 264 en de El Al 747 staan daar al een uur op de Zwanenburgbaan.
[ afbeelding ]
Ja precies, maar eigenlijk zijn er dus twee opties. 1) een carrier zoeken die toevallig dezelfde specs heeft. 2) kijken naar welke specs hij het eenvoudigste om te bouwen is Dan vind ik de laatste optie het meest voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef M5 het volgende:
[..]
De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.
Skymark had namelijk een redelijk unieke 2-class configuratie zonder First class en geen standard Ecomomy. Gelukkig is er nog geen interieur in de 1e kist, maar ik vraag me af wat er aan voorbereidingen in zit.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
De captain nam de controle over en besloot de landingstart af te breken.
Een cliffhangerquote:Er is nog iets gebeurd op deze datum, maar daar kom ik later vandaag op terug.
De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.
Zullen wel personen/goederen voor het onderzoek e.d. brengen.
On a different note:
- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?
[ afbeelding ]
Die worden ter plekke gescrapped. Gaat om 6 kisten:
[ code ]
ln 5029 - 737-900ER United Airlines
ln 5030 - 737-800 Southwest
ln 5031 - 737-800 Nok Air
ln 5032 - 737-800 Southwest
ln 5035 - 737-800 Shenzen Airlines
ln.5036 - 737-900ER Delta Airlines
[/code]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef M5 het volgende:
Skymark kan zijn A380's niet betalen en Airbus zou de order hebben geschrapt:
http://www.luchtvaartnieu(...)r-a380s-niet-betalen
Van de 6 die besteld waren zijn er 2 al gebouwd waarvan er 1 al gevlogen heeft. De 2e staat zonder motoren op Toulouse.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal mij benieuwen waar Airbus deze kisten kwijt raakt.
Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:15 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?
bedankt voor je snelle reactie en uitleg. inderdaad wel raar, je zou het inderdaad wel denken dat zo'n maatschappij het van te voren ingepland zouden hebben met zo'n groot toestel en de kosten die eraan verbonden zittenquote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.
Lease is gunstig als je of geen groot investeringsbudget hebt maar wel zeker bent van inkomsten door ticket verkoop of als je van plan bent om maar kort met het toestel te vliegen.
Airbus heeft in het contract zoals gebruikelijk een boete clausule opgenomen als de toestellen niet afgenomen worden en daar wordt over onderhandeld. Zo krijgt Airbus nog wel geld voor de gemaakte kosten.
Verder is dit niet ongebruikelijk in de luchtvaart, het komt vaker voor dat een vliegtuig al gebouwd is maar op het laatste moment de koper afziet van aflevering. Alleen is dat vaak omdat men het toestel niet meer nodig heeft, niet omdat het niet betaald kan worden, tenzij de hele maatschappij failliet is, maar dat is nu niet het geval. Er staan ook nog A330's in bestelling en die nemen ze tot op heden wel af.
Gezien de catalogus prijs van een A380 (ruim $400 miljoen) zou je verwachten dat Skymark daar over nagedacht heeft en dat bij ondertekenen van het contract op orde had.
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:quote:
Verbeterd.quote:
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef M5 het volgende:
De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.
Kan kloppen. Kon er beter bijgezet hebben dat het het voorlopig lijstje was.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:28 schreef OEM het volgende:
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:
Op de valreep:quote:Een cliffhanger
Jup.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Gisteren op Schiphol zagen we de PH-BFA de hangar in verdwijnen. Iemand enig idee of dat voor gewoon onderhoud is?
Lege band.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:47 schreef TradeMarkie het volgende:
En wat deed dat iranair toestel op de taxibaan langs de a5? Stond een trap en al naast het toestel, rare plek daarvoor lijkt me.
dat verklaart een hoopquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Staan altijd wel toestellen in die hangars.
[..]
Lege band.
quote:AMSTELVEEN - Een Boeing 747-400 van KLM, onderweg van Schiphol naar New York, is boven Noord-Engeland omgekeerd, omdat het toestel bij vertrek in aanraking met vogels is gekomen. Dit meldt een woordvoerder van KLM aan Luchtvaartnieuws.nl. De cockpit-bemanning van vlucht 643 vertrouwde het onvoldoende om door te vliegen en besloot terug te keren naar Schiphol, waar het toestel veilig landde.
"Bij de inspectie na de landing van het toestel en de motoren bleek dat er sprake was geweest van een bird strike", meldt de KLM woordvoerder. Het is volgens hem nog niet bekend of een van de motoren is uitgeschakeld tijdens de vlucht en of de vogel - of vogels - in een van de motoren is of zijn terechtgekomen.
De inzittenden worden met een vergelijkbaar toestel naar New York vervoerd. Welk toestel dit is kon de woordvoerder niet zeggen. Als het een all-pax toestel was dat schade opliep, dan is het vervangende toestel zeer waarschijnlijk ook een Boeing 747-400 all-pax.
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.quote:Een van de Air Data Computers werkt niet meer goed waardoor de snelheidsindicatie van de co-piloot rond de 60 kts bleef hangen tijdens rotatie en klim.
quote:A Japan Air Commuter de Havilland Dash 8-400, registration JA844C performing flight 3X-2331 from Osaka Itami to Oki Island (Japan), managed to carry 29 Sumo wrestlers amongst the passengers for a safe landing at Oki Island.
Team Hakkakubeya based in Tokyo was on their way to a training camp on Oki Island and posted photos on their Twitter Account creating a lot remarks throughout Japan like "how did the little aircraft remain within takeoff weight limit", "what about center of gravity", "where's the aisle", "nobody's smiling", ...
Oh ja hoor, ganzen bijvoorbeeld kun je tegenkomen op FL300+ !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:09 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 747 KLM terug naar Schiphol vanwege 'bird strike'
[..]
[ afbeelding ]
Op Scramble zegt iemand echter:
[..]
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.
Ik neem aan dat de kist niet direct is omgedraaid dus ergens boven England (of boven Noordzee) de eventuele bird-strike had (als dat het dus zou zijn).
Maar heb je op die hoogte nog zoveel last van vogels?
Ik weet dat er vogels op grote hoogte voorkomen maar meestal zijn bird-strikes toch op lage hoogtes...
Enne :
JAC DH8D at Osaka and Oki Island on Jul 30th 2014, 29 sumo wrestlers on board
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:20 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Op terugweg van vakantie zag ik dit toestel op vliegveld Keulen (Koln) staan. Wat is dit voor toestel?
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52
[ afbeelding ]
De D-AQUI is de oudste nog vliegende Ju-52, en vloog voor het eerst in 1936.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!
Als je 'em op het vliegveld van Kln zag staan op het platform, dan lijkt me van wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
De 'UI' zijn nog net zichtbaar, en de andere Europese Ju-52's hebben duidelijk andere registraties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef MaxMark het volgende:
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?
Da's de ju-52 in het museum in Hermeskeil, ook een Spaanse 'replica'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
binnenkant zou ik best eens in willen zitten.
Dit geintje hebben ze onthouden; bij de eerste vlucht van de Boeing 777 op 12 juni 1994 kreeg testpiloot John Cashman van de toenmalige directeur van Boeing Phill Condit als laatste instructie:quote:I was called to Mr. Allen’s office Monday morning. Mr. Allen asked me, what I thought I was doing, and I said, I was showing airplane. And I explained, that’s a 1G maneuver and it’s absolutely non-hazardous, but it’s very impressive. And his comment was, you know that now, we know that, but just don’t do it anymore.
Deze kist (N70700) staat nu in het Steven F. Udvar-Hazy Center bij Washington Dulles Airport:quote:"Good luck, John. And no rolls!"
Het is inderdaad kort door de bocht; maar dat moet in zulke stukken die ik hier zet eigenlijk ook wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:37 schreef Surferboy het volgende:
@Iemand91:
Een crash-oorzaak afschuiven op enkel Pilot Error (KAL801) is natuurlijk wel erg kort door de bocht, elk incident heeft meerdere oorzaken. (Vermoeidheid en gebrek aan training in dit geval bijvoorbeeld)
Hij pakt een paar biertjes en gaat via de noodglijbaan uit het vliegtuig. Hij pakt de auto en rijdt naar huis. Daar wordt hij anderhalf uur later gearresteerd.quote:"I've been in this business 20 years. And that's it, I'm done."
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.quote:
hele verhaal in de bronquote:Steel mill worker reveals blocking view of U.S. aircraft on day of Nagasaki atomic bombing
KITAKYUSHU, Fukuoka -- As the 69th anniversary of the Nagasaki atomic bombing approaches, a former mill worker in the present-day city of Kitakyushu, Fukuoka Prefecture, spoke about his untold story on how he burned coal tar to block the view of U.S. aircraft as they were about to drop the A-bomb on the city.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Nemephis het volgende:
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.
quote:...genaamd Enola Gay (genoemd naar de moeder van piloot Paul Tibbets; en op de romp geverfd op 5 augustus)
quote:Theodore van Kirk was het langs levende bemanningslid van Enola Gay. Hij is nog geen twee weken geleden overleden.
quote:De laatste overlevende van de Enola Gay crew; navigator Theodore Van Kirk, overleed enkele dagen geleden op 28 juli 2014 op 93-jarige leeftijd.
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oud Ik neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.
Maar of er nou al een definitieve keuze is gemaakt voor vervangende toestelling weet ik niet? A359? B789?
Oh, daar ben ik stiekem wel een beetje blij mee Geldt dat dan ook voor de full pax vliegtuigen (zoals de PH-BFA) ? Op wikipedia staat dat alleen de combi's vervangen worden vanaf 2016. Ik neem aan dat dat voor de gehele 744 vloot geldt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.
777 is de vervanging.
Jup.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oud Ik neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
En hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:50 schreef MrStalin het volgende:
Overigens wel jammer dat je straks, ook met de uitfasering van de MD-11, alleen nog maar tweemotorige toestellen overhoudt. Dat er dan meer 777's voor terug komen maakt het weer een beetje goed
Voor enkele routes zou het wellicht kunnen, maar je wilt flexibel zijn en deze ook op andere routes kunnen inzetten. Anders zit je met een kleine sub-vloot wat relatief duur is. LA/SF bijvoorbeeld kost je al een kist of 4-5 wil je hier een dagelijkse rotatie op zetten. Dan kan je hiervoor beter -bijvoorbeeld- een 77W op inzetten, iets kleiner maar wordt ook op andere routes ingezet die geen megajumbo nodig hebben zodat je beter door het netwerk kan roteren met je kisten. Cockpit/cabinepersoneel is al getrained voor de 777-200/300, TD is bekend met het type etc. En de A380 schijnt niet de meest ideale kist te zijn om ook nog wat cargo op mee te nemen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Voor Londen en Parijs kan ik direct vertellen dat daar de markt veel groter is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Ja, ik zou ook wel een A380 in KLM-kleuren willen zien; maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:35 schreef MaxMark het volgende:
Bedankt voor de (uitgebreide) uitleg, heren
Nou ja; over een paar jaar komen er een (relatief) flink aantal op de 2e-handsmarkt.quote:Toch jammer, maar om het alleen als prestige-object aan te schaffen is ook weer zo wat he
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?
Had ik het toch goed (had alleen 2 extra kisten gedaan )quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef OEM het volgende:
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.
http://boeing-test-flights.blogspot.nl/
http://www.planespotters.(...)737NG/index.php?p=51
Bronquote:Emirates flight EK237 suffered a fire in the number 1 engine on landing at Boston. The fire was quickly extinguished. None of the flight’s 349 passengers or 18 crew members was injured.
The plane was then towed to the gate.
bron: Omroep Brabantquote:Historisch vliegtuig zakt door landingsgestel op vliegbasis Gilze-Rijen, bemanning ongedeerd
RIJEN - Een historisch vliegtuig is woensdagmiddag bij de landing op vliegbasis Gilze-Rijen door het linker landingsgestel gegaan. Bij de crash raakte niemand gewond. Dat heeft een woordvoerder van de vliegbasis gezegd.
Het vliegtuig, een Fokker S-11 uit 1950, landde rond half n op de vliegbasis. Door nog onbekende oorzaak brak het landingsgestel aan de linkerzijde af.
Geen gewonden
De twee bemanningsleden konden ongedeerd het vliegtuig verlaten. In de Fokker S-11 is geen plaats voor passagiers.
De vliegbasis is na de crash het ongeval een half uur gesloten voor al het vliegverkeer. Rond n uur ging de vliegbasis weer open voor helikopters.
Onderzoek naar oorzaak
Een onderzoekteam bekijkt hoe het landingsgestel heeft kunnen afbreken.
Het lesvliegtuig van vlak na de Tweede Wereldoorlog is van de stichting Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht. De stichting is op de vliegbasis gevestigd.
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.quote:King Willem-Alexander has a Fokker 70/100 type rating and is often seen as pilot on these trips. To keep his licence current he sometimes flies with KLM Cityhopper on scheduled flights.
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
[..]
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Als W.A. van Buuren van de Flight Deck het weer en vlieghoogte etc. vertelt, dan weet je dat het hem weleens kon zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:02 schreef boriq het volgende:
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.
Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schipholquote:Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen en overmorgen moeten jullie het even zonder geschiedenis-posts doen.
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef boriq het volgende:
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
Nog geen 10k per dag? Heb je ergens een leuke catalogus? Even shoppenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Je hebt me overtuigd, het wordt de E175quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
Vervanger.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef Sunri5e het volgende:
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.
Aan Emirates hebben we die 3-4-3 te danken in 777's, die zijn ermee begonnen. Foto uit 2000 (777-200ER):quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
Een 3-3 upperdeck 747? Welke maatschappij was dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Gek he?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Moet ie wel opschietenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
Ik vlieg nog altijd een stuk liever met Iberia naar Buenos Aires (A340, 2-4-2) dan met KL (777)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER )
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |