Thanks voor de reminder, is besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:36 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps, per ongeluk zelfde TT. Ah well...
Het Farewell MD-11 boek kan besteld worden. Hier.
Ik zit ook te twijfelen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Thanks voor de reminder, is besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Om hier nog op terug te komen:quote:Op maandag 30 juni 2014 04:06 schreef Iemand91 het volgende:
De crashsite is begin dit jaar uitgeroepen tot een National Historic Landmark; de eerste voor iets dat in de lucht gebeurde.
De exacte crashsite word geheim gehouden; de plek is overigens sinds de jaren '50 verboden terrein en moeilijk bereikbaar.
Resten van de vliegtuigen schijnen nog aanwezig te zijn.
Uiteindelijk kreeg hij de moed om ballonnen lek te schieten maar hij liet het geweer vallen. Uiteindelijk begon het toch te dalen en kwam terecht boven een woonwijk. Maar zijn ballonnen kwam terecht op hoogspanningskabels en hier moest de stroom eraf gehaald worden (20 minuten blackout in Long Beach als gevolg).quote:REACT: What information do you wish me to tell them [air traffic control] at this time as to your location and your difficulty?
Walters: Ah, the difficulty is, ah, this was an unauthorized balloon launch, and, uh, I know I'm in a federal airspace, and, uh, I'm sure my ground crew has alerted the proper authority. But, uh, just call them and tell them I'm okay.
REACT: What color is the balloon?
Walters: The balloons are beige in color. I'm in a bright blue sky which would be very highly visible. Over.
REACT: [Balloon] size?
Walters: Size approximately, uh, seven feet in diameter each. And I probably have about 35 left. Over.
REACT: You're saying you have a cluster of 35 balloons??
Walters: These are 35 weather balloons. Not one single balloon, sir. It is 35 weather balloons.
REACT: Roger, stand by this frequency.
quote:'KLM zet Martinair te koop'
SCHIPHOL - KLM zou het vrachtbedrijf Martinair willen verkopen, inclusief de landingsrechten, de 600 personeelsleden en de elf vrachttoestellen van Martinair en KLM.
Dat meldt het Britse vakblad The Loadstar. Tevens wordt gemeld dat de bank Goldman Sachs is gevraagd de business case te bekijken en een zogeheten bid bood te maken. Aan de hand van een dergelijk boekwerk kunnen geïnteresseerde partij een bod uitbrengen. Het zou daarbij om het hele pakket van Martinair gaan, dus vergunningen, de 600 personeelsleden (van wie 200 piloten), de zes oude MD-11 toestellen, een 747 en de vier vrachttoestellen (747) die de KLM heeft.
Een woordvoerder van KLM weet niet waar het bericht vandaag komt. Inhoudelijk wil hij niet reageren. ,,Alle opties voor de toekomst van vracht binnen Air France-KLM liggen nog open. Het is de bedoeling daar deze zomer een besluit over te nemen.''
Etihad
Een van de andere opties is dat het bedrijf de vrachttoestellen onderbrengt bij partner Etihad. Maar deze maatschappij uit het Midden-Oosten mag, net als in het geval van Alitalia, niet meer dan 49 procent van de aandelen bezitten. Europese luchtvaartmaatschappijen moeten nu eenmaal voor minimaal 51 procent in handen zijn van Europese eigenaren. Juist vanwege deze beperking ziet het blad The Loadstar veel beren op de weg als het gaat om de verkoop van Martinair. Ook de verwevenheid van Martinair binnen Air France-KLM is een probleem.
Overigens vervoert het concern de meeste vracht in de 747-combi's en in de laadruimen van passagierstoestellen. Door de groei van de luchtvaart (meer passagiersvliegtuigen met laadruimtes) en de crisis van de laatste jaren zijn de tarieven van luchtvracht enorm gekelderd. Aan die overcapaciteit doen Air France en KLM al wat door vrachttoestellen aan de grond te zetten. Maar nog altijd wordt voor miljoenen verlies gemaakt op de luchtvracht.
Blijkbaar. En de reddingsvest voor als boven de Grote Oceaan terecht zou komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:45 schreef flipsen het volgende:
OMFG, die Larry Walters was wel helemaal leip Overigens, als het plan was op 9m hoogte een paar uur rond te zweven, waarom had hij dan een parachute mee? Voorzag hij toch wel wat rekenfoutjes?
Met vanavond aflevering #1.quote:Gatwick wordt grondig onder handen genomen om een antwoord te bieden op het afnemende aantal passagiers en de nieuwe imago's van concurrerende luchtvaarmaatschappijen. Het hele project zal in totaal ruim een miljard euro kosten. De programmamakers volgen CEO Stewart Wingate, bagage-afhandelaars en reizigers terwijl de luchthaven een gedaanteverwisseling ondergaat.
Let wel; deze serie komt uit 2011...quote:The security team work to keep the passengers safe with the airport on full alert. A new security area is being built within the airport but not all the passengers are convinced the changes are for the better. The security and emergency teams are put through their paces in a training exercise.
Kan gebeuren. Post zoveel hier dat ik maar wat ben gaan reducerenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het zwembad aan boord van de Qantas vlucht gisteren is hier nog niet voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-runs-through-aisles
Ik ben heel erg benieuwd wat er uit dat rapport gaat komen.
twitter:CockpitChatter twitterde op donderdag 03-07-2014 om 12:59:07 Qantas A380. Time to dry out the cabin!Pic: Speedbird reageer retweet
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:51 schreef Iemand91 het volgende:
Kan gebeuren. Post zoveel hier dat ik maar wat ben gaan reduceren
quote:
quote:Dit is een Boeing 747SP van Pan Am (N533PA). Heeft onder de namen Clipper Liberty Bell, Clipper New Horizon, Clipper Young America en Clipper San Francisco gevlogen. Is op 5 maart 1976 aan Pan Am geleverd.
Vandaag landde deze kist (nu genaamd Clipper Liberty Bell) in 1976 op JFK.
Was op 1 mei vertrokken vanaf JFK en vloog via New Delhi en Tokyo rond de wereld in 46 uur en 50 seconden. Het brak het vorige record (gezet door Flying Tiger Line met een Boeing 707) met 16 uur en 24 minuten.
quote:Met dezelfde kist hebben ze later nog een record neergezet; ruim een jaar later op 28 oktober 1977 vertrok dezelfde kist (nu Clipper New Horizons geheten) als Pan Am Flight 50 vanaf San Francisco over de noordpool naar London Heathrow, door naar Cape Town en over de zuidpool naar Auckland en weer terug naar San Francisco waar het op 30 oktober weer landde. Totale vluchtduur: 54 uur, 7 minuten en 12 seconden, van vrijdagmiddag t/m. zondagavond.
Gevlogen door dezelfde captain als op de Liberty Bell flight.
Dit was ter ere van het 50 jaar bestaan van Pan Am.
Wederom een nieuw record; het was de eerst vlucht die een rond-de-wereld vlucht deed over beide polen..
Nog meer dan voor je:quote:
Done! Door een actie van LAN ben ik sowieso goedkoper uit dan ik dacht, dat scheelt alweer. En ik ga bij het inchecken kijken of ik een upgrade kan krijgen van Buenos Aires naar Santiago naar Business Premium in die 787 met mijn punten Dat ik dan SCL LIM in een aftandse 767 vlieg neem ik maar voor lief, het gaat toch om die 787 ervaringquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:30 schreef blingbling11 het volgende:
Zou ik zeker doen!
787 zou een totaal nieuwe vliegervaring moeten zijn
Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Woods het volgende:
Ging ik net mn deur uit kwam er net een c130 landen op schiphol, iemand die er meer van weet?
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
En mocht je nog eens in Bangkok komen en wat unieks willen zien; hier staat HS-UTQ. Een 747-146B van Orient Thai Airlines dat eerder door het leven ging als JA8170 voor Japan Airlines.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)26659.jpg]afbeelding[/url] ][ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77630.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar Boeing bood de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:19 schreef Woods het volgende:
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?
Nooit geweten, verklaart een hoopquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt, maar Boeing boodt de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.
O.a. KLM heeft er 10 -200's laten ombouwen (PH-BUH t/m PH-BUT).
[ afbeelding ]
Gaat om G-BWGL:quote:BREDA - Op zondag 6 juli 2014 vinden er tussen 09:15 uur en 11:30 uur vliegbewegingen plaats op vliegbasis Leeuwarden. Het betreft een vlucht van de Hawker Hunter, een toestel van de Dutch Hawker Hunter Foundation (DHHF), die in het kader van de 10e editie van de Good Cause Rally op voormalig luchtmachtbasis Twenthe een fly by verzorgt.
De Good Cause Rally ontvangt op 6 juli meer dan 300 gasten. Kinderen met een ernstige ziekte en hun familie.
Meer dan 60 supersportcars staan klaar om rondritten te verzorgen over een speciaal voor dit evenement aangelegd circuit op de Vliegbasis Twente. Merken als Ferrari, Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Bugatti, etc.
De particuliere bezitters stellen belangeloos hun passagiersstoel ter beschikking voor een paar rondjes op de track.
Afgeschreven? Nope.quote:Er is voor Oranjesupporters een tekort aan vliegtuigen naar Brazilië volgende week. Als het Nederlands elftal de halve finale bereikt, wordt het moeilijker om naar het Zuid-Amerikaanse land te reizen. De prijzen voor vluchten rijzen de pan uit. Dat schrijft De Telegraaf.
Het vakantiehoogseizoen is in Europa begonnen, dus er zijn nu geen extra vliegtuigen in te huren', klaagde topman Joost Romeijn van KNVB-reisorganisatie Sunweb. Hij kan naar São Paulo slechts één afgeschreven MD-11 van KLM inzetten, waar 250 tot 410 passagiers in kunnen. Arkefly heeft volgens hem ook niks meer beschikbaar.
Corendon heeft nog een halve Boeing 777 van de KLM op de dinsdagvlucht van Schiphol naar São Paulo kunnen reserveren. Met twee hotelovernachtingen en transfers komt dat WK-pakket op bijna 3000 euro.
En directe link naar youtube filmpje:quote:Op zondag 6 juli 2014 19:59 schreef MaxMark het volgende:
Ik weet, het is de Telegraaf, maar dit is toch wel redelijk bijzonder: http://www.telegraaf.nl/t(...)jna_op_Airbus__.html
Op Barcelona: Een taxiënde Airbus steekt een active runway over waar net een Boeing-toestel wil landen. Gevolg, go around voor de Boeing. Hoe het überhaupt zo ver heeft kunnen komen?
Sowieso hebben ze zitten slapen in die 340, verkeerde instructies of niet, bij het oversteken moeten ze /altijd/ kijken of de baan vrij is! Waren zeker nog met hun hoofd bij de overwinning op Belgiequote:Op zondag 6 juli 2014 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Of de A340 heeft niet geluisterd of de toren heeft verkeerd geinstructueerd.
Welnee, dat waren Argentijnen en die zijn wel gewend aan (economische) crashesquote:Op zondag 6 juli 2014 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Passagiers aan de rechterkant in die A340 moeten toch even geschrokken zijn
Ze konden ook even op een willekeurige internetpagiina (to KLM's eigen site aan toe) checken.quote:[message=42507245,noline]CyBeR schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:49[/message]:
Ligt 285 tussen de 250 en 410 of niet?
PH-KCB vertrekt als KL9985 op 8 juli om 09:00 uur naar Brazilië.quote:Ze hebben het maximum genomen in een single-class config. Dat die er niet in zit en binnen nu en twee weken niet in komt doet daarbij niet ter zake
Nou; mijn 2020 was zelfs dus nog rooskleurig.quote:KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) and partner Air France (AF, Paris CDG) will announce their plans concerning the future of cargo subsidiary, Martinair (MP, Amsterdam), on July 25. Industry publication, the Loadstar, says the Franco-Dutch carrier has appointed Goldman Sachs to oversee the sale which could include its fleet of B747-400(F)s and MD-11(F)s, its Air Operators Certificate and personnel.
As a deal sweetener, KLM will likely pledge not to operate freighters out of Amsterdam.
While a decision was scheduled to have been made earlier in the year, complexities associated with the sale have rendered the process far more tricky than previously anticipated.
Among the more delicate details are the futures of 600 staff currently employed at Martinair and whose unions have called for "structured dialogue" about the proposed sale. In addition, the structure of the company is also presenting management with headaches given that Martinair consists not only of a cargo airline, but also of a Regional Jet Centre (RJC) (catering to Fokker Aircraft (Woensdrecht) and Embraer (São José dos Campos) MRO requirements) and a flight academy.
"The RJC was formed last year, after the majority of Martinair’s previous maintenance abilities were transferred to KLM Engineering & Maintenance. RJC’s key customer is now KLM cityhopper (WA, Amsterdam). Sources in Amsterdam suggested that RJC would become an independent company after any sale, but there have been question marks over whether KLM would continue to outsource its Embraer maintenance, or bring it in-house, thus depriving RJC of its top customer," the report said.
Dutch media reports claim talks have thus far been held with Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) among others though it is uncertain as to how the Emirati carrier will approach any possible buy-in in light of European investment laws that cap foreign ownership at 49%.
Despite the restriction, Loadstar speculates that Martinair could "propel" Etihad Cargo's fleet and network given its strong position in the South American and East African markets.
(De 787-9 is 6 meter langer dan de 787-8, kan zo'n 40 passagiers meer meenemen, meer vracht en zo'n 900 kilometer verder vliegen)twitter:FlyAirNZ twitterde op woensdag 09-07-2014 om 07:15:08 Air New Zealand celebrates world’s first @BoeingAirplanes 787-9 aircraft in style #AirNZ787 reageer retweet
Dit betekent dat de orderlijst voor de 777x in een klap meer dan verdubbeld van 66 naar 150 orders (exclusief de 50 extra opties van Emirates).quote:DUBAI – Emirates heeft een handtekening gezet onder een definitief ordercontract voor 150 Boeing 777X-toestellen. De order omvat 115 toestellen van het type 777-9X en 35 keer de kleinere 777-8X. De deal omvat de aankooprechten op nog eens vijftig extra 777's, zo maakte Boeing woensdag bekend.
Boeing en Emirates kondigden de deal aan op de Dubai Airshow in november 2013. De cataloguswaarde loopt inclusief opties op tot 75 miljard dollar.
Emirates is nu al 's werelds grootste gebruiker van de Boeing 777, waarvan het er 138 in de vloot heeft. Naast de 150 777X-toestellen heeft de maatschappij uit Dubai nog 58 777's van de huidige generatie in bestelling staan.
De 777X borduurt voort op de succesvolle 777-serie, die sinds 1995 in dienst is. Dankzij nieuwe zuinige GE9X-motoren van GE Aviation en een nieuw vleugelontwerp moet het brandstofverbruik flink lager liggen in vergelijking tot andere vliegtuigen van hetzelfde formaat.
De 777X bevindt zich nog in de ontwerpfase. De productie moet in 2017 van start gaan, terwijl de eerste leveringen zijn voorzien in 2020. Tot nu toe bestelden zes klanten - waaronder ook Etihad, Qatar Airways en Lufthansa - een totaalaantal van driehonderd 777X-toestellen.
quote:PARIJS - Air France-KLM is met budgetmaatschappij Wizz Air in vergevorderde onderhandelingen over een overname van die Hongaarse prijsvechter. Bronnen in Parijs hebben dat tegen Luchtvaartnieuws.nl gezegd. Wizz Air moet de low budget operatie van Air France KLM een bredere basis geven dan alleen Transavia in Nederland en Frankrijk.
Wizz Air heeft een groot aantal bases in Centraal- en Oost-Europa, onder meer in Boedapest, Katowice en Warschau. De maatschappij vliegt uitsluitend met Airbus A320-200’s, waarvan het er ruim vijftig in de vloot heeft.
De nog jonge prijsvechter, die in 2003 werd opgericht, opereert in Nederland al vanaf Eindhoven Airport, naast onder meer Transavia en Ryanair. Vooral in Roemenië heeft Wizz Air de laatste tijd haar operaties flink uitgebouwd. De maatschappij bestaat uit twee 'operating airlines': Wizz Air Hungary en Wizz Air Ukraine.
Transavia, op dit moment de enige budgetdochter van Air France-KLM, is te kleinschalig om concurrenten als Ryanair, easyjet en Vueling het hoofd te kunnen bieden. De vloot van ruim dertig toestellen weegt niet op tegen die van Ryanair en easyJet, met elk enkele honderden vliegtuigen.
Leidende positie
De berichten uit Parijs over Wizz Air worden door Transavia-directeur Mattijs ten Brink bevestigd noch ontkend. "Zoals door Alexandre de Juniac - de president directeur van de Air France KLM Groep - is aangegeven, onderzoekt AFKL Groep de mogelijkheden om een leidende positie in Europese point-to-point markt te verwerven. Ik kan niet bevestigen of dit een concreet scenario is", aldus Ten Brink.
Vanuit Nederland vliegt Wizz Air vanaf Eindhoven naar zo’n vijftien bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa, variërend van Boedapest, Warschau en Boekarest tot Riga, Belgrado, Debrecen en Belgrado. Het totale routenetwerk van de maatschappij omvat driehonderd routes. Wizz Air heeft ruim tweeduizend personeelsleden in dienst. Operationeel directeur van Wizz Air is overigens voormalig Martinair-topman Diederik Pen.
En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:47 schreef Thetallguy het volgende:
Er gaat niets boven Groningen; na FlyBe een nieuwe aankondiging van een lijndienst. Wizzair start Groningen - Gdansk per 28 oktober.
.quote:(Reuters) - Central European airline Wizz Air is not in talks with potential buyers, a company spokesman was quoted as saying by business website Portfolio on Wednesday, denying media reports that Air France KLM (AIRF.PA) was in advanced talks to buy the budget carrier.
"Wizz Air, thanks to its successes, is often approached by possible investors," the spokesman, Daniel de Carvalho said. "... Wizz Air is not in such talks at the moment."
The low-cost airline last month scrapped plans to raise 200 million euros (159.14 million pounds) on the London stock market
Ook goed nieuws voor Maastricht dus, en dat op de eerste dag van de FlyBe operatie!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:05 schreef Muto het volgende:
[..]
En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.
Overigens,
[..]
.
quote:De assistenten in de terminal hebben een gevarieerde baan; ze wijzen passagiers de weg, rekenen af met brandalarmen, dienen de eerste zorgen toe in noodgevallen en helpen gestrande passagiers. Maar Richard Voice en Stuart Bones vrezen dat hun job in gevaar is door de geplande afslanking van hun departement. Ze zijn daarom vastberadener dan ooit om te bewijzen wat ze waard zijn.
Yes please Vooral omdat je altijd zeer uitvoerig bent en met gave foto´s ondersteunt!quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:30 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb een verzameling foto's van oude vliegtuigen, willen jullie die zien of is een picdump hier niet de bedoeling?
De ceremonie:quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
A6-EEX is op dit moment op weg naar Dubai vanuit Hamburg. (Flightradar) A6-EEX is de 154e gebouwde A380 en Emirates 50e(!) A380. Er moeten nog 90 volgen...
Vertrek in Hamburg vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:For the ferry flight from Hamburg to Dubai, the aircraft was loaded with 41 tonnes of relief goods. This is the biggest amount which has ever been transported on a single flight organised by the Airbus Corporate Foundation. The goods will be deployed in cooperation with ACF (Action Contre la Faim) to a UN Humanitarian Response Depot in Dubai.
En bedankt hè. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:14 schreef Nemephis het volgende:
Ik kijk dagelijks op http://www.reddit.com/r/HistoryPorn , daar staan historische foto's over allerlei onderwerpen. Er staan ook vliegtuigfoto's tussen, en dit is wat er de afgelopen maanden op stond.
Ik had het allemaal mooi op volgorde van oud naar nieuw en soort bij soort, maar bij het uploaden is het een zooitje geworden.
You're welcome! Staan interessante foto's tussen hèquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En bedankt hè. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.
laat je gave posts komen!quote:
En dat gaat snel.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:01 schreef Iemand91 het volgende:
Er is ook nog een United DC-10 voor de Nederlandse Luchtmacht omgebouwd (T255); deze is op 11 april naar Newquay gegaan voor sloop; zie mijn eerdere bericht hierover hier.
Het toestel is nog gefotografeerd enkele minuten voor zijn laatste vertrek vanuit Batavia (nu dus Jakarta):quote:- De verkeersleiding zou de Franeker opzettelijk door het slechte weer naar een verkeerde landingsbaan hebben geleid.
-Uit het logboek dat men tussen de wrakstukken had gevonden, blijkt later de laatste bladzijde te ontbreken.
-De journalisten vlogen naar Batavia met de PH-TER "Roermond" en zouden daarmee ook terugvliegen. Op deze geplande thuisreis stortte de Roermond 3 weken eerder bij Bari in zee. De journalisten waren echter niet aan boord omdat zij hun verblijf in Indië hadden verlengd.
- Uit aantekeningen van de verkeersleiding van Santa Cruz zijn passages veranderd en verwijderd.
- De Amerikaanse journaliste Dorothy Brandon was in Manilla uitgestapt omdat zij overtuigd zou zijn dat het vliegtuig (door de Indonesiers) gesaboteerd zou zijn.
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!quote:Boeing 777 United maakt ongeplande landing op Atol
DRIEBERGEN - Een Boeing 777-200 van United Airlines, met 348 mensen aan boord en onderweg van Honolulu naar Guam, werd donderdag gedwongen een ongeplande landing te maken vanwege een brandlucht in de cabine van het toestel. De voorzorgslanding vond plaats op Midway Atoll National Wildlife Refuge een atol in de grote oceaan.
Midway Island ligt op een derde van de route tussen Honolulu en Guam. Een nieuw toestel van United wrds naar Midway Island gestuurd om de passagiers op te pikken en terug te vliegen naar Honolulu op vrijdagochtend.
Al voor de vlucht in Honolulu waren er problemen met het toestel, maar technici gaven het toestel vrij om te vetrekken na een vetraging van drie uur. Vijf uur later tijdens de vlucht ging het alsnog mis.
Midway is een eiland dat is gebruikt gedurende de Tweede Wereldoorlog. Luchthaven Henderson Field op het eiland wordt nog steeds gebruikt als noodlandingsbaan.
Als het goed afloopt, dan wel jaquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat gaaf om daar een noodlanding te mogen maken zeg!
Vind je?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!
quote:Once on the island, which is mostly deserted and holds an abandoned military base, the passengers were forced to wait six hours in an old gymnasium on the former base until a replacement plane arrived.
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Vind je?
http://abcnews.go.com/blo(...)ning-smell-reported/
[..]
[ afbeelding ]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.
Dat is nog geen 777 doen een noodlanding moet makenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737
Aldus (gisteren - vrijdag - gemaakt):quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Op de grootste luchthaven van Luxemburg (Luxemburg-Findel) zijn ze gestart met de sloop van VP-BXC.
(Mei 2011)
Persconferentie is live op Youtube te volgen:quote:• Versie van de Trent 7000, van de exclusieve leverancier Rolls-Royce,
• Winglets die geïnspireerd zijn door die van de A350 (waardoor de spanwijdte ook wordt vergroot),
• Aerodynamische verbeteringen,
• Namen 200->800 en 300->900.
• 4th generation In Flight Entertainment,
• En voor de maatschappijen 10 extra stoelen.
• 400nm meer range.
• 14% minder brandstofkosten per stoel.
Launch Customer: Air Lease Corporation. (kunnen dus verschillende maatschappijen zijn)quote:Op maandag 14 juli 2014 11:04 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus lanceert officieel het slechts bewaarde geheim van de laatste tijd: de A330neo.
quote:- Steven Udvar-Házy (CEO van ALC): Mr. Leahy, do you have any comments, suggestions?
- John Leahy (Airbus COO) You could always order some more.
Nou, dat schiet niet echt op he?quote:• 400nm meer range.
Er moet ook nog markt zijn voor hun A350.quote:
Ze gaven zelf aan dat de A330-900 in vergelijking met de -300 een besparing heeft van 14% per seat, en 12% per trip op een 7400 kilometer (typische afstand) vlucht met max. passagiers.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.quote:
quote:Gisteren (11JUN2014) heeft de PHHZN (HV5765 naar GRO) een redelijke klap gemaakt met een dier (vermoed vogel, maar niet bevestigd.) Zag op facebook een foto van een bevriend piloot en hij had een foto gemaakt van de neus van de PHHZN en deze zag er redelijk ingedeukt uit en de neus en cockpitramen zaten redelijk onder het bloed.
Toestel is volgens laatste info nog steeds in GRO.
Kort vluchtje.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:33 schreef flipsen het volgende:
Lol, ik las "nm" niet als nautical miles, maar als nanometer
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:44 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, nasty
(737-800, PH-HZN die vlucht HV5765 uitvoerde van Amsterdam en dan dit bij landing op Girona-Costa Brava Airport):
[ afbeelding ]
Dat wisten we.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:05 schreef blingbling11 het volgende:
En zoals al werd verwacht, is vandaag de A330 NEO (New Engine Option) aangekondigd
[ afbeelding ]
[..]
Ik wist het niet. Het internet wel:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim een jaar later zou Johnson met deze kist nog een leuk trucje uithalen; een die jullie vast wel kennen.
quote:As part of the Dash 80's demonstration program, Bill Allen invited representatives of the Aircraft Industries Association (AIA) and International Air Transport Association (IATA) to the Seattle's 1955 Seafair and Gold Cup Hydroplane Races held on Lake Washington on August 6, 1955. The Dash 80 was scheduled to perform a simple flyover, but Boeing test pilot Alvin "Tex" Johnston instead performed two barrel rolls to show off the jet airliner.
The next day, Allen summoned Johnston to his office and told him not to perform such a maneuver again, to which Johnston replied that he was simply "selling airplanes" and asserted that doing so was completely safe.
Boeing Chief Test Pilot John Cashman stated that just before he piloted the maiden flight of the Boeing 777 on June 12, 1994, his last instructions from then-Boeing President Phil Condit were "No rolls."
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Testvlucht van Boeing voor de Farnborough airshow met de 787:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |