Misschien past een Galaxy niet op R'dam?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef prefix1 het volgende:
waarom komt Amerika niet met 1/2 galaxys voor al die voertuige
Vergeet die gepantserde limo + bijbehorende voertuigen nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien past een Galaxy niet op R'dam?
Verder gewoon een belachelijke overkill van die Amerikanen.. 5 Black Hawks, paar C-17's, AF1, Marine One.....
Er schijnt ook nog een vliegdekschip voor de kust te liggen, maar ik had het over de vliegtuigen en helikopters.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Vergeet die gepantserde limo + bijbehorende voertuigen niet
Als dat gerucht waar zou zijn, dan hadden we nu vast wel iets gehoord over de aantocht van de betreffende aircraft carrier strike group. Die dingen varen ook niet alleen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Er schijnt ook nog een vliegdekschip voor de kust te liggen
Ik zag ze ook voorbij komen ja. Marine 1 ervoor. Dat zie je niet iedere dagquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:06 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Die blackhawks die over kwamen vliegen waren wel heel cool. Ik herkende het geluid en ben meteen naar buiten gelopen.
Die zoeken de MH370quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:27 schreef Iemand91 het volgende:
Aerodata-surveys is ook flink bezig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie momenteel zo'n 3 kisten van hen boven Nederland vliegen.
Vanaf zaterdagavond 18:00 uur gaat het hele gebied rond de Polderbaan (en deels Zwanenburgbaan) dicht. Duurt t/m dinsdagnacht 00:00 uur.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is de spotterplaats bij de polderbaan open dit weekend?
Het zal trouwens wel druk zijn op de Zwanenburgbaan met deze harde zuidenwind
Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).quote:Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.
Mwah.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is er eigenlijk een markt voor tweedehands A340's?
Een aantal zullen wel VIP worden.quote:Tour Operators? Low Cost airlines? Freighter conversion?
Of belanden ze al in Mojave?
Volgens Airbus wel (maar zij moeten dan ook het verschil tussen de marktwaarde en de door hun gegarandeerde inruilwaarde aftikken). De rest van de wereld heeft er weinig vertrouwen in.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is er eigenlijk een markt voor tweedehands A340's?
Dus van dit:quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef Iemand91 het volgende:
Net als bij de Airbus A340 gaan ze waarschijnlijk bij de A380 er ook nog meer stoelen inproppen:
Airbus to raise floor on A380 to create 11-abreast
[..]
De hele vloer van de main deck dus zo'n 2 inch/4 cm. omhoog en een extra stoel zodat er uiteindelijk 11 stoelen naast elkaar zitten. Dat wordt kruipen over elkaar ...
En toch zijn de stoelen dan met 18" nog steeds breder dan de 10-abreast 77W van Emirates die 17' zijn.
(En de 77W van KLM met 17" en de - nog - 9-abreast 772 met 17.5".)
Meanwhile @ AMS:quote:A military Airbus A330-200 with 189 soldiers and 9 crew, was enroute at FL330 between the UK and Afghanistan. The first officer had left the cockpit and was in the forward galley, when occupants of the aircraft felt a sensation of weightlessness. The captain was pressed into his harness, attempted to take control disconnecting autopilot and pulling the side stick to no avail. After the aircraft had lost 4400 feet in 27 seconds the commander managed to recover the aircraft from the dive.
(...)
The MAA stated: "The Panel has found evidence to link the movement of the seat to the movement of the side-stick, in the form of a Digital SLR camera obstruction which was in-front of the Captain’s left arm rest and behind the base of the Captain’s side-stick at the time of the event. Analysis of the camera has confirmed that it was being used in the three minutes leading up to the event. Furthermore, forensic analysis of damage to the body of the camera indicates that it experienced a significant compression against the base of the side-stick, consistent with having been jammed between the arm rest and the side-stick unit. Crew interviews have corroborated this evidence."
1 2 | ETA 12:45 LT JAF001 B744 20-1101 HND-AMS ETA 13:15 LT JAF002 B744 20-1102 HND-AMS |
Heb gelijk dat klassieke muziekstuk in mijn hoofd, kan alleen niet op de naam komenquote:
Kleine gok, deze?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:56 schreef flipsen het volgende:
Heb gelijk dat klassieke muziekstuk in mijn hoofd, kan alleen niet op de naam komen
Die A380 van Emirates is wmb gewoon (in economy) meer dan niks mis mee en veel beter dan wat bv KLM te bieden heeft mbt service etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:20 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig dat men nog steeds de A380 als status-kist zien (goh; mag/kun je met die grote A380 vliegen! / ?).
't is gewoon gewoon cattle-class on steroids.
Je moet dan ook niet verschillende types kisten van verschillende maatschappijen vergelijken bij zo'n opmerking.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:27 schreef APK het volgende:
Die A380 van Emirates is wmb gewoon (in economy) meer dan niks mis mee en veel beter dan wat bv KLM te bieden heeft mbt service etc.
http://nos.nl/artikel/626660-spotters-beboet-op-schiphol.htmlquote:Drie spotters zouden vandaag op Schiphol een boete hebben gekregen van 360 euro voor het overtreden van het cameraverbod tijdens de nucleaire top NSS. Hun camera's zouden in beslag zijn genomen, dat meldt althans vliegtuigenspotter.nl. Maar politie, marechaussee en gemeente zeggen dat ze niet zijn opgetreden.
Volgens de website waren er veel spotters bij de Buitenveldertbaan om de Boeing 747 van de Chinese president Xi te zien landen. Ook zijn vier Amerikaanse vliegtuigen aangekomen met daarin onder meer de limousine van de Amerikaanse president Obama.
Telelenzen
Haarlemmermeer verbiedt het gebruik van camera's en telelenzen rond de nucleaire top. Het totaalverbod geldt voor de hele gemeente. Het is ingesteld om overlast en verkeersonveilige situaties door vliegtuigspotters te voorkomen.
Voor de gemeente geldt een noodverordening, die vandaag om 07.00 uur is ingegaan en geldt tot woensdag 26 maart 18.00 uur. In die periode mag niemand in Haarlemmermeer een camera, telelens of spandoek bij zich hebben.
Wereldleiders
De nucleaire top wordt gehouden op 24 en 25 maart in Den Haag. Tientallen wereldleiders praten er over het voorkomen en bestrijden van nucleair terrorisme.
En Brazilie, zitten nu bij Noord-Spanje: http://www.flightradar24.com/BRS15/2f40485quote:Op zondag 23 maart 2014 11:43 schreef Shaggy8675 het volgende:
Japan is nog te volgen: http://www.flightradar24.com/JF1/2f39951
Brazilianen met een Erj-135?quote:Op zondag 23 maart 2014 11:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En Brazilie, zitten nu bij Noord-Spanje: http://www.flightradar24.com/BRS15/2f40485
edit: Japanners komen zo te zien met 2 747's: http://www.flightradar24.com/JF2/2f3a0e6
Zijn allemaal grondvoertuigen. Misschien wist je het al, maargoed.quote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 15:22 schreef Muto het volgende:
[..]
Zijn allemaal grondvoertuigen. Misschien wist je het al, maargoed.
Ik zie alleen (vertekende?) wolken en hoor op de achtergrond wat mensen praten...quote:Op zondag 23 maart 2014 15:15 schreef Tourniquet het volgende:
Livestream aankomst delegaties op Schiphol: http://hosting.dutchview.nl/20140323-nss/videoiframe.php#
Camera is omhoog weggedraaid, stapten mensen uit het vliegtuig.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie alleen (vertekende?) wolken en hoor op de achtergrond wat mensen praten...
Ach, die Nederlandse wolkenluchten zijn ook mooi, alweer een tijdje niet gezien. Laatste keer dat ik in NL was was juniquote:Op zondag 23 maart 2014 15:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Camera is omhoog weggedraaid, stapten mensen uit het vliegtuig.
Is dat de reserve?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:40 schreef RiKe het volgende:
Air Force One is zojuist geland op vliegveld Valkenburg
[ afbeelding ]
Hmm ik dacht dat hij die foto zelf had gemaakt (woont daar in de buurt).quote:
Alleen als er iets binnenkomt is het live, verder veel herhaling inderdaadquote:Op zondag 23 maart 2014 18:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is die stream echt live?
Nu alweer Japan
Zit daar Obama dan al in of wanneer komt hij?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:40 schreef RiKe het volgende:
Air Force One is zojuist geland op vliegveld Valkenburg
[ afbeelding ]
Is als het goed is van een aantal jaar terug, toen met Bush.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zit daar Obama dan al in of wanneer komt hij?
Ah oke. Blijft de vraag wanneer Obama dan komt.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:11 schreef zlotka het volgende:
[..]
Is als het goed is van een aantal jaar terug, toen met Bush.
Heb mijn post daarom ook aangepast, weet het niet zeker dat het van vandaag is.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:11 schreef zlotka het volgende:
[..]
Is als het goed is van een aantal jaar terug, toen met Bush.
Waarschijnlijk morgen ochtend tegen 8. Dat is tenminste wat ik overal leesquote:Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah oke. Blijft de vraag wanneer Obama dan komt.
Ik las 05:50.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef zlotka het volgende:
[..]
Waarschijnlijk morgen ochtend tegen 8. Dat is tenminste wat ik overal lees
Top, thnx!quote:Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef zlotka het volgende:
[..]
Waarschijnlijk morgen ochtend tegen 8. Dat is tenminste wat ik overal lees
Yep, en 737 BBJ van Maleisië ook zojuist Nederland binnengevlogen: http://www.flightradar24.com/RMF416/2f3aff1quote:Op zondag 23 maart 2014 19:41 schreef RiKe het volgende:
Rusland nog onderweg?
http://www.flightradar24.com/RSD8/2f4a355
Ondersteunend personeel van Obama wellicht.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:11 schreef BazZz2 het volgende:
http://www.flightradar24.com/DAL8879/2f43096
Een Delta 767 afkomstig vanaf Andrews AFB, iemand enig idee wie er in dit vliegtuig zit??
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:11 schreef BazZz2 het volgende:
http://www.flightradar24.com/DAL8879/2f43096
Een Delta 767 afkomstig vanaf Andrews AFB, iemand enig idee wie er in dit vliegtuig zit??
twitter:FMCnl twitterde op zondag 23-03-2014 om 20:14:02 Civil plane with US press Delta Airlines DAL8879 in front of USAF C-37B #NSS2014 http://t.co/XGCUNITAoH thx @joost900 reageer retweet
Ja. Lang niet alle vluchtdata op FR24 is correct. Kan ook zijn dat deze vlucht in het verleden (of een paar keer per week) via STN naar SPL vliegt.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:39 schreef Pino112 het volgende:
Iets anders:
http://www.flightradar24.com/MPH1158/2f42751
[ afbeelding ]
Heeft bestemming Londen. Waarom landt ie op SPL dan? Gebeurt dat vaker?
Ah oke, thnx.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:43 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ja. Lang niet alle vluchtdata op FR24 is correct. Kan ook zijn dat deze vlucht in het verleden (of een paar keer per week) via STN naar SPL vliegt.
Nice!quote:Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Even wat kisten parkeren
[ afbeelding ]
Bron.
Denk het niet, vliegt een rare route.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:51 schreef RiKe het volgende:
Air Force 1?
http://www.flightradar24.com/BLOCKED/2f50160
twitter:FMCnl twitterde op maandag 24-03-2014 om 07:14:20 2 VH-60N, 6 UH-60A Blackhawk helicopters and 2 Dutch Police AW139 airborne Rotterdam-The Hague for Schiphol NIGHT HAWK formation #NSS2014 reageer retweet
Heeft als het goed is gewoon zijn transponder aan, en vliegt onder zijn gewone naam. Alleen zend hij voor het gewone volk geen positiebepaling uit. ATC kan hem uiteraard wel gewoon op hun scherm zien.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:58 schreef d4v1d het volgende:
Heeft de AF1 niet gewoon zijn transponder uit staan? Of onder een andere naam? Lijkt me niet heel veilig dat iedereen zomaar kan zien waar obama vliegt
twitter:lvsnippenburg twitterde op maandag 24-03-2014 om 15:43:29 Polderbaan #NSS2014 http://t.co/O7rDAm8kRT reageer retweet
Interessant dingetje volgens Wiki:quote:Op zondag 23 maart 2014 23:08 schreef the-it het volgende:
Vandaag met een vriend gespot op de dijk in de buurt van het station. Beetje dom dat mensen toch nog met camera's naar de buitenveldertbaan gegaan zijn
Azerbeidzjan
[ afbeelding ]
Gave foto's verder!quote:The President of Azerbaijan uses a Boeing 767-300 "Baku-1", 4K-AI01 equipped with jamming equipment, anti-missile systems and air-to-air refueling facility. This airplane is named after country's capital city Baku.
Sinds wanneer doet KLM iets zonder Air France? En zou dit betekenen dat ze eindelijk eens gaan investering in uitbreiding van de vloot?quote:KLM sluit deal met Bank of China
AMSTERDAM - KLM staat op het punt een overeenkomst te sluiten met Bank of China. Die deal moet de luchtvaartmaatschappij helpen haar positie op de Chinese markt verder uit te bouwen, zo liet KLM zondag rond de ondertekening van de intentieverklaring voor de overeenkomst weten.
De afspraken met Bank of China betreffen onder meer leningen voor de aankoop van vliegtuigen. Volgens een woordvoerder gaat de betekenis van het akkoord, waarover geen financiële details werden verstrekt, echter verder dan dat. De band met Bank of China moet KLM ook ondersteunen bij de verdere uitbouw van zijn activiteiten in 's werelds op een na grootste economie.
KLM heeft naar eigen zeggen van alle Europese luchtvaartmaatschappijen de meeste directe verbindingen met China.
Bank of China maakt deel uit van de Chinese handelsmissie die in het kielzog van de Chinese president Xi Jinping in Nederland is neergestreken. Xi had eerder op zondag een ontmoeting met premier Mark Rutte. Na afloop daarvan werden een aantal overeenkomsten ondertekend over samenwerking het gebied van zuivel en energie en over de oprichting van een gezamenlijk cultureel centrum.
Xi neemt verder deel aan een economisch forum, waarbij ook koning Willem-Alexander aanwezig is.
Ze hebben zelf ook nog wel wat te zeggen hoor. En wie zegt dat KLM dit niet doet onder de AF/KLM koepel?quote:Op maandag 24 maart 2014 20:25 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer doet KLM iets zonder Air France?
Eindelijk? Ze zitten middenin / begin van flinke vlootveranderingen.quote:En zou dit betekenen dat ze eindelijk eens gaan investering in uitbreiding van de vloot?
Pff...quote:Op maandag 24 maart 2014 21:16 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik zeg minimaal 10 nieuwe A380's in klassieke KLM kleuren voor NL China vluchten
quote:Op maandag 24 maart 2014 21:34 schreef RiKe het volgende:
Zojuist 2 black hawks vanuit de richting van de A4 over mijn huis (Leiden) heen gevlogen richting Noordwijk.
Geen verlichting, vlogen op night vision (1 groene lamp aan de voorkant en een zwaar donderend geluid door de wieken).
Best indrukwekkend om te zien!
twitter:112VOLnieuws twitterde op maandag 24-03-2014 om 22:35:55 3 apaches en 1 politieheli zoeken naar verdacht vliegendobject rondom Noordwijk. Fotograaf ter plaatse voor verslag. NSS2014 NSStop reageer retweet
Zojuist bij Hart van Nederland een verslag er over.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:50 schreef DaMook het volgende:
Heeft AF1 nou het zelfde callsign als het kenteken van The Beast ?
Hoe dom kan je zijn.twitter:FireFlying11 twitterde op maandag 24-03-2014 om 20:45:37 Tijdens de NSS een Apache helikopter van de Luchtmacht met een groene laser beschijnen, dan vraag je om een raket in je woonkamer. #fire reageer retweet
Blijft alleen deze over:quote:The UK Royal Air Force will conduct its final operational sortie with the Lockheed TriStar on 24 March, with a pair of the tri-jets to take off from its Brize Norton air base in Oxfordshire. One of the aircraft will be involved in an air-to-air refuelling activity, the service says.
The last flight will occur four days after the RAF’s 216 Sqn – which has operated the TriStar for 30 years – was formally deactivated during a disbandment ceremony performed at the service’s air transport base.
Acquired after the Falklands War of 1982 and operated since 1984, the RAF’s TriStar fleet comprised six L-1011-500s purchased from British Airways and modified for the in-flight refuelling role, plus three passenger-only examples sourced from Pan Am. In the tanker role, the Rolls-Royce RB211-powered type is capable of carrying a maximum fuel load of almost 140t.
Retirement of the TriStar tanker/transport fleet follows the departure from service of the RAF’s last Vickers VC10 in-flight refuelling aircraft in September 2013. Both types’ responsibilities have been assumed by the service’s new Airbus A330 Voyagers, being supplied via the Future Strategic Tanker Aircraft deal by AirTanker.
According to Flightglobal’s Ascend Fleets advisory service, the UK retirement leaves just one TriStar as operational in the world. This is a -100 example adapted for use as an air-launch platform for US company Orbital Sciences’ Pegasus satellite-delivery rocket. Built in 1974 and now named Stargazer, this was originally operated by Air Canada, it says.
Het lijkt erop dat tristarhistory ook een airworthy L1011 gaat regelen (mobile tristar experience noemen ze het).quote:
Misschien bedoel je Lloyod Aero Boliviano? Maar dat was niet private.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 02:40 schreef flipsen het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Wow die is tofquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:17 schreef zlotka het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21700.jpg]afbeelding[/url] ]
geleend van airliners.net
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
Zeker, op de A380/A340 staat het misschien zelfs nog wel beter:quote:
Even dit forum in de gaten houden zodat je kunt zien wat en of er wat interessants aankomt/vertrekt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken
Officiëel niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Shaggy8675 het volgende:
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
Is al in Belgisch luchtruim. In ieder geval op de Belgische radio te horen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Komt er nu aan zo te zienquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Officiëel niet.
Begon net met taxiën..
Is bovendien straks te live te volgen bij de binnenkomst in Brussel hier.
Lijkt ook dat de beveiliging hier een stuk minder is wat betreft filmen enzo, al kun je dat natuurlijk niet zo zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:36 schreef RiKe het volgende:
Het verslag is ook een stuk uitgebreider dan toen hij aankwam in Nederland..
Meer foto's en film materiaal, nu al.
Hij had er als het goed is vier mee naar Nederland, dus misschien dat er al een naar Belgie was gevolgen/gereden eerder vandaag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef sneakydesert het volgende:
Zijn wagenpark was al eerder ingevlogen? Of heeft hij een aantal "beasts", zodat er al eentje klaarstond in België?
Die dingen zie ik hier in mijn woonplaats vrijwel dagelijks. Blijft machtig om te zien, zo'n groot toestel met zo'n joekel van een schijf er bovenopquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Nu op NL2 ook over de NSS en o.a. luchtbeveiliging.
[ afbeelding ]
Dat wordt leukquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef blingbling11 het volgende:
De 3 vliegtuigspotters die in januari opgepakt werden in de VAE zijn inmiddels weer in Nederland.
Vanavond verteld 1 van de drie spotters hun verhaal bij Pauw en Witteman.
Ik hoop dat Pauw en Witteman niet hun oordeel van tevoren al klaar hebben van: 'je had het kunnen weten'. Ik heb van 1 van de mannen al een deel van het verhaal gehoord, en ze hebben er een zeer nare gang van zaken.quote:
Zat er al aan te komen (zie m'n eerdere berichten) maar toch nog redelijk plotseling; kantoor sluit om 5 uur voorgoed (over een 45 min. onze tijd) na 66 jaar.quote:Following on the heels of competitor Evergreen International Airlines, World Airways CEO John Graber announced earlier today that World will cease operations immediately, and remaining operating businesses including North American Airlines will see significant reductions. In an email to staff, Graber said “the decisions were made by each Company Board of Directors based upon the events of this week.”
The final nail in World’s coffin, according to Graber, was the inability to secure further funding from Cerberus, World’s first lien lender. “Without that funding, (World) no longer had the money needed to operate. As we’ve told everyone for some months now, there are no other lenders or potential partners in the marketplace who will back World,” Graber said, adding that World Airways flew its last flight yesterday.
Global is now working to secure North American’s future and expects to know by tomorrow how that will proceed.
World Airways held employee meetings were held this morning, promising that additional communication concerning the shutdown would be forthcoming. “This turn of events has occurred so quickly that we have many unanswered questions and will need to provide additional updates as the information becomes available,” Graber said.
The shutdown of World Airways and tenuous future of North American Airlines leaves Atlas Air as the dominant cargo carrier based in the United States.
quote:Een 11-jarige jongen heeft woensdagavond in Alblasserdam de piloten van Apachehelikopters gehinderd, door hen te beschijnen met een laserpen.
De piloten, die het luchtruim bewaakten voor de NSS -top, achterhaalden de herkomst van het licht en schakelden de politie in toen ze de jongen zagen.
'Hij is vanwege zijn jonge leeftijd niet aangehouden, maar wel streng toegesproken,' zegt politiewoordvoerder Gijs van Nimwegen. 'Hij is heel erg geschrokken. Dus we weten zeker dat hij dit niet nog een keer doet. 'Het verblinden van piloten is niet alleen hinderlijk, maar ook gevaarlijk.'
De laserpen is door de politie in beslag genomen.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en:
Jongen (11) beschijnt NSS-helikopters
Hun laatste 747-400D Pokémon Jet ging afgelopen oktober al met pensioen; hier in Naha, Okinawa vlak voor allerlaatste vlucht terug naar Tokyo, Haneda:quote:The aircraft and flight crews are decked out in Pokémon themes, including headrests, flight attendant uniforms, food containers, inflight entertainment, and souvenir bags.[9] All Nippon Airways reported that it has experienced an increase in the number of passengers carried as a result of operating the Pokémon Jets.
Die Fokkers vliegen tenminste nog. Deze F-100 zal weer opgelapt moeten worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.
Foto's:'quote:[message=42011691,noline]Piet91 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:49[/message]:
55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).
Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.
[afbeelding]
Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult.
Hierover gesproken; wil je PH-KCC nog zien; heb dan haast.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.htmlquote:Lufthansa schrapt deze week 3.800 vluchten naar bestemmingen wereldwijd in verband met een pilotenstaking. Naar schatting treft de actie 425.000 passagiers.
Jep, overgeboekt op latere vluchten, met Star-partners of eventueel zelfs andere airlines, maar de passagiers moeten vervoerd worden.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html
Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Wat zou ik die graag in KLM kleuren willen zien.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Thetallguy het volgende:
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.quote:- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaalquote:Op maandag 31 maart 2014 18:42 schreef Iemand91 het volgende:
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.quote:Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.
Dat denk ik eigenlijk ook wel ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal
True.quote:Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:23 schreef Sunri5e het volgende:
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
Bron: Facebook van Flightradar24quote:New feature on Flightradar24. Now you can take control of most flights on www.flightradar24.com Please do not abuse the new feature
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.quote:Due to heavy fog in combination with faulty runway lighting, LHR has suffered serious delays this morning.
KLM is operating B744 PH-BFY to LHR as a result:
- dep. AMS 13:50 London Heathrow KL 1009 / Boeing 747-400 / PH-BFY
- dep. LHR 14.45 Amsterdam KL 1010 / Boeing 747-400 / PH-BFY
this flight will suffer further delays.
Met 89 pax op de outboundquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Unieke vluchtjes vandaag:
(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)
[ afbeelding ]
[..]
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.
Hoe weet je dat nou weer? (zelf een van de 89? )quote:
Nice.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bron: Facebook van Flightradar24
Bron 1 / Bron 2quote:Abu Dhabi: DHL is investigating how one of its aircraft ended up on its tail at Abu Dhabi International Airport on Wednesday.
“We can confirm that an Airbus A300-600F aircraft, operating flight DHX520 from Lahore to Abu Dhabi by a DHL airline suffered a nose up incident during the offloading process at Abu Dhabi International Airport on April 1, 2014,” it stated.
The German logistics company said it is investigating the incident along with the “appointed handling agent.” It did not say who the agent is.
“DHL is liaising with the airport and relevant authorities in order to lift the aircraft to its proper position and to assess the damage,” DHL stated.
It further stated that there has been "some damage to ground handling equipment."
twitter:Fascinatingpics twitterde op woensdag 02-04-2014 om 21:04:06 This is what LAX photographed over an 8 hour period from the same spot looks like. reageer retweet
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef OEM het volgende:
[..]
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
Compenseert dan mooi het verdwijnen van de Transavia en Ryanair vluchten.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd.
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.quote:Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Southend is voor de zakelijke reiziger ook niks.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
1000 boeren?!!? OMG ROFL HAHAHAHAHA WAT BEN JIJ TOCH GRAPPIG!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:36 schreef OEM het volgende:
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.
Zo heet Eelde toch al?quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef LintuxCx het volgende:
of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.
quote:
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.quote:
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.htmlquote:De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.
Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.quote:Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html
Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):quote:Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Is al eerder op TV geweest, maar goed.quote:The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Wauw, mooi dingquote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.
G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.
[ afbeelding ]
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).quote:
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.quote:Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
Mooi filmpje!quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:
Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)
Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( ) over...
Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Nastyquote:After normal approach and touch down in clear weather and night conditions during roll out the crew saw a number of animals ahead, the aircraft impacted such animals at about 120 knots about 550 meters/1800 feet past the runway threshold. The crew subsequently felt the brakes were ineffective, the aircraft veered to the left and came to a stop on the left runway shoulder about 2,100 meters/6900 feet past the runway threshold.
The smell of burning meat entered the cabin during roll out and dissipated after the engines were shut down.
(...)
Two dead cows were found entangled with the aircraft's main landing gear struts. The hydraulic lines operating the brakes as well as the main landing gear weight on wheel sensors were damaged.
Bron.quote:They are flying a 'Super Jumbo' A380 to Glasgow tomorrow for a three-hour visit. VIPs will be invited on board to marvel at the double decker plane, which is fitted with showers, a spas and a passenger lounge with bar.
(...)
The historic flight to Glasgow will include top airline officials and VIPs.
Je had deze nog wel in je quote kunnen opnemen:quote:Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Incident: Lion B738 at Gorontalo on Aug 6th 2013, hit cows and runway excursion on landing
[..]
Nasty
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijkquote:The captain subsequently made an announcements requesting passengers to remain seated and wait for further instruction, a number of passengers however got up, opened the overwing emergency exits and exited the aircraft without instruction from flight crew. Two of those passengers received sprained ankles as result of them exiting through the overwing exits.
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van makenquote:Op donderdag 10 april 2014 16:35 schreef Iemand91 het volgende:
En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.
[ afbeelding ]
Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Ik kan soms heel koel blijven onder bepaalde situaties maar kan ook vaak zoiets hebben "Fuck all, I'm outta here".quote:Op donderdag 10 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk
Vast, net als de A380 van BA enzo.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Wikipedia, Boeing, Airbusquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef Woods het volgende:
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info?
Hier een thread over de 757-200 en 767-200: linkquote:Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen.
Als vervanger van de 767.quote:En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?
Komt zeker omdat er nu pas een markt aan het ontstaat is voor freighters met relatief laag verbruik(2 motorig) en dit voorheen door 747F enz. werd gedaan?quote:The first 777 Freighter entered service in February 2009.
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:quote:EINDHOVEN - Op vliegbasis Eindhoven is vrijdag de DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor de allerlaatste vlucht. Het toestel is overgevlogen naar het Engelse Newquay, waar de slopershamer wacht. Bruikbare onderdelen zullen als spare-parts gaan dienen voor de beide KDC-10's. Pogingen van Defensie om het militaire toestel aan een andere luchtmacht te verkopen liepen op niets uit.
Defensie kocht de in 1978 gebouwde DC-10 in 2004. Het toestel was eerder als passagiersvliegtuig in dienst bij United Airlines en had enige tijd in de woestijn ‘stored’ gestaan. Doel was om met het de DC-10 haar strategische luchttransportcapaciteit uit te breiden. De luchtmacht beschikte toen al over de twee KDC-10 tanker/transportvliegtuigen, maar de vraag was internationaal veel groter dan het aanbod.
Het toestel onderging tussen 2004 en 2011 ingrijpende verbouwingen om dienst te kunnen doen als militair transportvliegtuig. Kabelwerk, laadvloeren en communicatie- en navigatiesystemen werden aangebracht of gemoderniseerd. Ook de cockpit kreeg een complete facelift.
KDC-10 en Hercules
Uiteindelijk heeft de geheel gereviseerde en gemoderniseerde DC-10 weinig gevlogen. Kort na het laatste modificatieprogramma viel in 2011 het besluit om het toestel af te stoten. De uitbreiding van de luchttransportcapaciteit wordt niet voltooid. De luchtmacht beschikt momenteel nog over twee KDC-10’s en vier C-130 Hercules transporttoestellen.
Nederland vangt het tekort aan luchttransportcapaciteit op door internationaal nog nauwer samen te werken. Dat gebeurt onder meer binnen het op Vliegbasis Eindhoven gevestigde European Air Transport Command. In dit succesvolle samenwerkingsverband voeren vijf landen samen luchttransport uit. Commerciële inhuur van luchttransport is een andere optie.
Ik ken de hele geschiedenis niet maar kort gezegd is het geloof ik wel een gigantisch geld (ver)smijten geweest ja.quote:Op zaterdag 12 april 2014 02:42 schreef Woods het volgende:
Korte termijn denken overheid? Of denk ik verkeerd?
Ha, las pas ook zo'n artikel. Volgens hen lag dat aan het feit dat om woensdag nieuwe prijzen in het systeem gezet worden (ehm...) en dat reizen op dinsdag/woensdag het goedkoopst zou zijn omdat dan de vraag het laagst was.quote:[ afbeelding ]
Tof.quote:Op zondag 13 april 2014 02:04 schreef nattermann het volgende:
Vandaag voor mijn verjaardag een vlucht in een zweefvliegtuig (met sleepstart ipv lierstart) kado gekregen
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tof.
Lijkt me trouwen ook een mooie hobby. Re-de-lijk betaalbaar en toch zelf vliegen.
(Want praktisch alle vormen van vliegen is zonder uitzondering duur...)
Dat kan ik geloven. Lijkt me zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje, want je moet toch iets in de lucht houden wat voor je gevoel gewoon niet kan (motorloos). Maar als je het eenmaal kunt/mag, dan lijkt het met prachtig. Mooi uitzicht maar tegelijk ook gewoon hard werken (je moet immers wel in de lucht blijven).quote:Op zondag 13 april 2014 19:14 schreef DaMook het volgende:
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.
quote:Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.
G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.
G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.
Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.
Het gaat snel (gisteren gemaakt)quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:02 schreef Iemand91 het volgende:
DC-10 van Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor sloop
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:
Bron.quote:Restoring the "Queen of the Skies"
Forty-five years ago, she made history, ushering in the era of the jumbo jet and changing the face of commercial flight. A giant of the skies, it made our world smaller and mesmerized the people of the Pacific Northwest, us included.
When the 747 dubbed The City of Everett (RA001) took her inaugural flight on February 9, 1969, it was an enormous day for both of us. And just as we are tremendously proud to be a part of the Boeing 747’s legacy—as chief engineer and co-pilot on the first flight—we’re equally proud to be a part of her renewal at The Museum of Flight.
Since accessioning the first 747, the Museum and its dedicated team have been faithfully caring for the aircraft, but Seattle’s damp climate takes a toll, and The City of Everett is showing signs of wear. That’s why, this summer, the Museum will embark on an ambitious project—a complete external restoration to return her to first flight conditions.
The restoration will not be a simple task. It will take place onsite, in the Museum’s Airpark. After a thorough wash and sand, The City of Everett will be painted in almost the exact scheme from its rollout on September 30, 1968, including replicating more than two dozen airline logos that adorned the front of the fuselage. The restoration of the 747 is a precursor to the Museum’s west campus expansion and the covering of the Museum’s commercial aircraft.
You can help the Museum bring The City of Everett back to her first flight glory by making a gift to this historic restoration project. Gifts of any size help, and all gifts designated to the 747 will go to her restoration and continued care at The Museum of Flight so future generations can experience the first “Queen of the Skies.”
Thank you for your generous and continued support of aircraft restoration at The Museum of Flight – and thank you for helping to inspire the next generation of explorers, innovators, and adventurers.
Sincerely,
Joe Sutter
Chief Engineer, Boeing 747 Project
Brien Wygle
Boeing Test Pilot
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?quote:[b].
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07211.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, da's wel een goeie vraag.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Gewicht kan het probleem zijn, foto's van na het bezoek, te zien in bijvoorbeeld de verkeerstoren op Texel, zie je duidelijk dikke gleuven in het gras. Dit soort verzakkingen kunnen natuurlijk problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
Tussenstops maken. Ze werden uiteraard leeg 'bezorgd' (als in; geen passagiers/bagage) en dan zal max. range groter zijn, dus rond de 3000-3500km. Vanaf Schiphol kun je met zo'n range een tussenstop in IJsland maken en vervolgens door vliegen naar het uiterste Noord-Oosten van de VS. Korte stop daar en je kunt in nagenoeg heel het vaste land van de VS komen.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, da's wel een goeie vraag.
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Mwah, ik zou het niet op veengrond doen. Hier zakken de trekkers al door de grond haast. Zo'n F100 weegt 3-4x zoveel.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
quote:Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Voor wat background (incl registratienummers en ferry flights): geschiedenis van deze betreffende kist (sn 11457):quote:Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Aircraft ordered new by American Airlines Registration marks 'N1448A' reserved by American Airlines - September 16, 1988 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB applied to the aircraft - April 7, 1993 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB reserved by Fokker Aircraft B.V. - April 8, 1993 First flown as PH-EZB in American Airlines livery - May 17, 1993 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB removed from the aircraft - May 25, 1993 Aircraft cleared for export to the United States - May 26, 1993 Entered onto the U. S. Aircraft Register as N1448A - May 26, 1993 Registered to Fokker Aircraft N1448A Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A. Leased to American Airlines as registered operator Ferried Amsterdam - Woensdrecht - May 26, 1993 Ferried Woensdrecht - Amsterdam - June 14, 1993 Departed Amsterdam on delivery flight to United States via Keflavik - June 14, 1993 Operated first revenue service Chicago - Memphis - June 16, 1993 Aircraft had flown a total of 95 hours with 89 cycles - June 30, 1993 Aircraft damaged on the ground at Dallas (Fort Worth) - October 3, 2001 It had just landed with an unsafe indication on the nose wheel Was operating the Tulsa - Dallas (Fort Worth) service as AA535 with 84 passengers and 4 crew on board The nose wheel collapsed whilst being towed to the gate at Dallas Aircraft had flown 20,755 hours at time of accident To view details of the NTSB Report click 'HERE' Temporary repairs made on site before being ferried to Tulsa for permanent repairs Withdrawn from use at Dallas (Fort Worth) - November 2003 Ferried Dallas (Fort Worth) - Mojave as AA9640 for storage - November 5, 2003 Ferried Mojave - Tulsa for overhaul pending lease to Avianca - October 24, 2005 Ferried Tulsa - Bogota in new Avianca livery - February 11, 2006 This was the first Fokker 100 to be delivered to Avianca Colombia Cancelled from the U. S. Aircraft Register - February 21, 2006 Entered onto the Colombian Aircraft Register as HK-4419-X - February 24, 2006 Registered to Fokker Aircraft Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A. Leased to Avianca Colombia as registered operator Sub-leased to SAM (Avianca subsidiary) Operated first revenue service - March 16, 2006 Reregistered as HK-4119 - October 30, 2006 Withdrawn from use - February 2012 Departed Colombia on ferry flight to the Netherlands - March 13, 2012 Arrived Woensdrecht at conclusion of ferry flight in basic Avianca livery - March 15, 2012 Ferry route: Cali - Nassau - Halifax - Keflavik - Woensdrecht Observed at Woensdrecht in basic Avianca livery being refurbished for Network Aviation - June 1, 2006 Cancelled from the Colombian Aircraft Register - June 2006 Entered onto the Dutch Aircraft Register as PH-AQD - July 6, 2012 Registered to Fokker Aircraft Services B.V. Observed at Woensdrecht in full Network Aviation livery - September 1, 2012 Test flown at Woensdrecht as FOP457 - September 5, 2012 Cancelled from the Dutch Aircraft Register - September 5, 2012 Entered onto the Australian Aircraft Register as VH-NQE - September 7, 2012 Registered to Qantas Airways Ltd Leased to Network Aviation Pty Ltd as registered operator Departed Woensdrecht on delivery flight to Australia - September 11, 2012 Arrived Perth at conclusion of delivery flight - September 14, 2012 Delivery flight was conducted by Southern Cross Aviation as SXI-1260 Delivery route: Woensdrecht - Trabazon - Al Ain - Nagpur - Penang - Jakarta (Halim) - Perth Test flown at Perth - September 25, 2012 Operated first revenue service (charter) Perth - Kalgoorlie - September 26, 2012 Aircraft was damaged in a heavy landing at Nifty - October 19, 2012 Accident attributed to wind shear on approach to landing For details on this accident click 'HERE' Ferried Nifty - Port Headland - Seletar for repairs by Fokker Services - December 15, 2012 Ferry flight was carried out by Southern Cross Aviation as SXI-1287 Ferried Seletar - Port Headland - Perth on completion of repairs - April 6, 2013 Returned to service Perth - Cloud Break Mine - April 11, 2013 Current with Network Aviation |
Altijd leuk om te zien inderdaad. Toen kon het nog zo...quote:Op donderdag 17 april 2014 20:44 schreef Mylene het volgende:
Ik kwam dit tof linkje tegen.
From free Benson & Hedges to on board wifi: How First Class travel with British Airways has changed over the past 40 years
Jup.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.
Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.
Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:
1 2 | Airbus A340-313 Swiss Int. Air Lines HB-JMG 1st visit!!* C23 LX 724 Zurich 09:00 LX 725 09:45 Zurich |
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
31 oktober is de laatste keer dat we dit kunnen zien:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86776.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)56077.jpg]afbeelding[/url] ]
[..]
Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).
China Airlines begint dit jaar met het vervangen van hun 6 A340's door 77W's.
Surinam kijkt naar een 767 en eind 2016 is het over voor de A340 bij Turkish Airlines.
We hebben dus nog zo'n 2 jaar A340 op Schiphol...
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:42 schreef flipsen het volgende:
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Leatherface het volgende:
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.
Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.
Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.
Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.
Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.
We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.
Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:
[ afbeelding ]
EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plus toiletten op de lower deck (bij Lufthansa weliswaar maar toch).quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:17 schreef Leatherface het volgende:
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.
Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.
Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:
Lees dat hun 787 levering vertraagd is vanuit Boeing en dat shorthaul vluchten (voor de training) geschrapt worden.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Lekker vol; dat is 245 stoelen meer dan Korean Air.quote:Russische maatschappij Transaero Airlines heeft bevestigd dat de nog te ontvangen A380 zal worden uitgerust met 652 stoelen.
Hoogste bezetting
Hiermee is de Transaero A380 met afstand het vliegtuig met grootste bezetting. De eerste van vier bestelde A380′s wordt in 2015 geleverd. Nu heeft de A380 van Lufthansa nog de meeste passagiers aan boord, 526. Een enorm verschil met Transaero. Grootste verschil is het aantal businessclass stoelen, Lufthansa heeft er 98. Air France heeft 516 passagiers. Malaysia Airlines, Singapore Airlines en Qantas hebben allemaal minder dan 500 plekken. Korean Air heeft het minste aantal stoelen: 407.
Indeling
Er zullen 12 Imperial (first) class suites zijn. Deze bevinden zich voorin op het main deck met een opstelling 1-2-1. Vervolgens zijn er 24 business-class flat-bed seats. Door de cocon achtige stoelen is er veel privacy. Opstelling zal ook 1-2-1 zijn, maar dan voorin op het smallere upper deck. Beide klassen zullen een bar aan boord hebben. Tenslotte zijn er maar liefst 616 economy plekken. De Economy stoelen zullen een 31 of 32 inch pitch hebben. De opstelling zal 3-4-3 worden op de onderstede etage. Dus 10-abreast en niet de 11 stoelen naast elkaar waar Airbus mee bezig is. Op het bovenste deck zal de opstelling 2-4-2 zijn.
In flight entertainment
De A380′s krijgen snel internet van 12Mb/sec en een Pannasonic eX3 entertainment system. Transaero heeft ook de Boeing 747-8i besteld, deze zal meer dan 500 plekken krijgen.
Over een aantal jaar komen de eerste A380's waarschijnlijk op de '2e-hands markt' dus wie weet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef Woods het volgende:
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
AMS/MAD BUE kan ook overdag, dat doet IBeria dus. 10:00 vertrek, 19:50 aankomst geloof ik. KLM dééd vertrek 10:00 en aankomst half 8 geloof ik, maar nu ze doortuffen naar Santiago hebben ze er een nachtvlucht van gemaakt. Andere mogelijkheid is AMS GRU met KLM overdag en dan overstappen op de GOL vlucht naar BUE. 2,5 uur overstaptijd, kan goed en dan kom je om 23:30 aan. BUE AMS is altijd nacht inderdaad.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
De turnaround time is zo'n 2 uur dus het scheelt niet veel nee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:39 schreef Muto het volgende:
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf.
Die zullen niet veel fluctueren nee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
En wat blijven die Chinooks toch geweldige dingen. Tijden niet in het echt gezien maar dat gedreun dat toch in je lichaam voelbaar isquote:In the final episode of the series,we follow the engineers preparing the world's most advanced search-and-rescue helicopter for a trip on the world's largest airplane from New York State to its new base in Scotland.
Search-and-rescue helicopter pilot Ben Clark patrols the North Sea from a base on the Shetland Islands and has one of the most demanding jobs in the country. To give Ben and his team the best chance of being able to do their jobs, two new SikorskyS-92 helicopters, the ultimate search-and-rescue machines, have been ordered. Each aircraft costs £20million and is built at the Sikorsky factory in Coatesville, Pennsylvania. The S-92 has a top speed of 190 miles per hour and a range of 775 nautical miles. It has two auto-pilots, two stabilisation systems and the ability to fly in freezing conditions. It is the most advanced search-and-rescue helicopter of its kind and it tops any coastguard's wish list.
But, now that it is built, it needs delivering. It is more than 3,300 miles from Coatesville to Sumburgh on the Shetland Islands. It is too far for the chopper to fly and the journey by sea would take weeks. So the S-92 is delivered in the hull of an Antinov 124, the world’s largest production aircraft.
The S-92 takes its maiden flight to Stewart International Airport in upstate New York, where a team of dedicated engineers is ready to take it apart,wrap and pack it for its trip across the Atlantic. The guys have just six hours to take the S-92's blades off and put them in a box. They must be removed without a scratch as any damage could be fatal when the aircraft is flying. The four main blades alone are worth over £1 million. The radio receivers and tail blades also need to be removed and cased.
To combat turbulence on the flight, the team use 20 chains to keep the helicopter in place. At Glasgow's Prestwick Airport the whole process will have to be reversed and the Sikorsky's blades replaced. Can the team ensure that this remarkable machine continues to save lives?
quote:KLM Ssst, straks horen ze je, Ad. De 747 behoort tot onze trouwste werkpaarden en we hebben geen plannen om haar de deur uit te doen, noch om de A380 aan te schaffen.
En het was al bekend (oud nieuws dus eigenlijk) - zie m'n eerdere posts - de A340-300 van Cathay zal per 1 november niet meer op Schiphol landen; deze wordt vervangen door een 777-300ER:quote:◾Dr. Right Hon. Keith Mitchell, Prime Minister of Grenada (TBC)
◾H.E. Elisabeth Aspaker, Minister of Fisheries, Royal Norwegian Ministry of Trade, Industry and Fisheries
◾H.E. Rashid Ahmed bin Fahad, Minister for Environment and Water, United Arab Emirates
Maar luchtvaartnieuws dacht een scoop te hebben...quote:Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.
CX271 HKG0025 – 0630AMS 77W D
CX270 AMS1225 – 0700+1HKG 77W D
Ik dacht; laat ik het nog even noemen; je hebt dus nog 191 dagen om een Cathay A340 op Schiphol te zien/fotograferen.quote:HONGKONG - Cathay Pacific vervangt op de dagelijkse route naar Amsterdam per 1 november de Airbus A340-300 door de aanzienlijk grotere Boeing 777-300ER. Dit heeft de maatschappij uit Hongkong woensdag bekendgemaakt. De 'swap' komt neer op een capaciteitsuitbreiding van 75 stoelen per vlucht. Uit de inzet van de 'Triple 7' blijkt dat de vraag op de verbinding toeneemt. Cathay is bovendien bezig met een omvangrijke vlootvernieuwing.
Cathay Pacific zal de Boeing 777-300ER naar Amsterdam uitrusten met drie reisklassen: de nieuwe Business Class, de nieuwe Economy Class en de Premium Economy Class. Het is voor het eerst dat de Nederlandse markt bij Cathay kan kiezen uit deze drie klassen.
De Boeing 747-400, waarvan de maatschappij er elf in de vloot heeft, worden nog dit jaar allemaal afgedankt en vervangen door Boeing 777-300ER's (39 in de vloot, 14 in bestelling). Ook de Airbus A340-300’s, waarvan de maatschappij twaalf heeft, worden op termijn vervangen, door de Airbus A350 (48 orders). De eerste A350 wordt naar verwachting in 2016 in de vloot van Cathay opgenomen.
quote:Op donderdag 24 april 2014 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke 787 PH-TFK is geverfd. Staat nu buiten te wachten op haar maiden flight.
Ik wist het al. Voor 2020 is Martinair vervlogen tijd. En als ze de AF/KLM vrachtafdeling ook opdoeken zal mij ook niets verbazen; daar ga ik eerlijk gezegd van uit zelfs :/ ...quote:Nothing seems to have been decided yet - officially. But there are strong indications that Air France-KLM-Martinair Cargo (AFKLMP) are stepping entirely out of freighter operations. If so, the existence of Martinair is at stake.
October 31st, 2011 was the last day KLM Group member Martinair operated a passenger flight. Sometime this year or maybe in 2015 Dutch air controllers might give their final okay for an MP freighter taking to the sky.
The stepping out of freighter operation by AFKLMP Cargo was hinted by the trio’s Executive VP Cargo Eric Varwijk at a press meeting last Thursday in Amsterdam. Asked about the fate of the freighter fleet – MP is currently operating a total of ten Boeing 747-400s and MD-11Fs – Eric said that all options are thoroughly examined, including the two Paris-based Triple Seven freighters belonging to AF Cargo. A final decision pro or con freighters or – optionally – the successive scaling down of the fleet will be taken until June or July this year. “We will invite the press then once again to tell you the outcome of our survey,” Eric assured.
Eric’s telling reaction
Having said this CargoForwarder Global offered the manager a bet. “If Martinair maintains freighters we will pay you a bottle of champagne. In case you abandon main deck services you’d have to pay.”
Interestingly enough, AFKLMP’s head of cargo refused to take us up on this.
A more than telling reaction?
There is even more evidence. The capacity provider is in the midst of a major transformation of its biz, by putting special products like pharmaceuticals, express shipments and mail transports on top of its list. This is evidenced by roughly ¤125m the carrier intends spending from today until 2018 for enlarging and enhancing the ground infrastructure at AMS and Paris CDG to offer the market first class handling and storage conditions for these products.
Capacity of KLM’s 747 Combis might suffice
Asked about the necessity of main deck offerings for this growing high yield segment, AFKLMP’s Senior VP Sales and Distribution Eelco can Asch denied the need of freighter operation. “Of course, there is always market demand for transporting larger items on board of freighters but the products just mentioned fit well into the lower decks of our passenger fleet.” In the same breath he emphasized that his airline is offering the market abundant lower deck capacity for carrying air freight shipments due to the large wide body passenger fleet. In addition, there are the 747 Combi aircraft KLM is operating. Varwijk said that these hybrids, slated to be utilized until 2020, provide sufficient main deck capacity for uplifting larger volumes.
Eric went on to say that supposedly freighter services are completely abandoned, this will certainly affect other products that are still high-ranked on the carrier’s agenda, predominantly flying masses of fresh flowers from – say – Kenya to the Netherlands. “Lately, the Dutch flower auction Aalsmeer has lost some of its importance since a growing number of these air transports are routed directly from the producer countries to their final destinations, predominantly places in the Middle East or in Russia.”
So, all present indicators suggest that the freighter era at the world’s once largest operator of main deck capacity comes soon to an end. Not least, because “we are still losing money on some routes that we put all-cargo aircraft on, despite our many efforts to improve financial figures and cost saving programs initiated by us to this date,” Eric admitted.
Is MP the next carrier exiting the market?
With this in mind, it doesn’t seem that the Paris-based top management will give nostalgic fleet arguments any room. Should the last curtain for Martinair’s remaining ten freighters fall, the carrier founded in1958 by Dutch aviation visionary Martin Schroeder will take its gloomy place alongside numerous carriers that either went broke or got rid of their freighter aircraft. Some very prominent names illustrating this trend are former UK-based MK, Air Cargo Germany, Aeroflot Cargo, JAL Cargo, or World Airways, just to mention a few. It is too early yet to write an obituary on Martinair, but if a last minute miracle doesn’t happen the carrier’s name will have to be added to the sad list of vanished airlines.
Als ze straks inderdaad beslissen dat vrachtvervoer verleden tijd is dan zal het heel snel gaan inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:27 schreef Sunri5e het volgende:
Ik denk zelfs dat 2020 al vrij ver weg is.
Wow, lijkt wel of er een ramp heeft plaatsgevonden zodat iedereen het gebied onmiddelijk moest verlatenquote:Op donderdag 24 april 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Verder: Abandoned International Airport In Cyprus
Dat heeft ook min of meer plaatsgevonden: info en meer info.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:51 schreef APK het volgende:
Wow, lijkt wel of er een ramp heeft plaatsgevonden zodat iedereen het gebied onmiddelijk moest verlaten
quote:Voor een reclamecampagne voor hoofdsponsor KLM heeft golfer Joost Luiten vandaag een paar balletjes geslagen uit de motor van een Boeing 747.
De winnaar van 2013 van de KLM Open is het gezicht van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij op weg naar de komende editie, die van 11 tot en met 14 september plaatsvindt op de baan van de Kennemer Golf & Country Club. 'Even een balletje slaan uit een motor van een Boeing 747', twitterde Luiten vanmorgen.
Het KLM Open maakt deel uit van de European Tour, het hoogste professionele golfcircuit van Europa. Dit jaar wordt het toernooi voor de 95ste keer op Nederlandse bodem gespeeld. Met 50.000 bezoekers is het een van de best bezochte toernooien op de European Tour.
(Bericht van gisteren)twitter:joostluiten twitterde op donderdag 24-04-2014 om 11:44:04 Hitting balls from a KLM boeing 747 engine!!! #cool #KLM http://t.co/Fjt0DskfkP reageer retweet
Weinig kans dat daar echt ballen geslagen zijnquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:14 schreef Iemand91 het volgende:
AD: Joost Luiten slaat balletje uit Boeing-motor
45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...quote:Aircraft data : L/N 1500 - 747-830, RC035, serial number 37839, D-ABYP, Lufthansa #14, unpainted with dark blue rudders, KPAE flight line, roll-out April 24 2014, scheduled delivery June 30 2014.
Ik neem dan ook alleen maar het bericht letterlijk over.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:01 schreef OEM het volgende:
Weinig kans dat daar echt ballen geslagen zijn
Bron: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=720246#p720246quote:PH-AOL phase-out + deco 04jan16 t/m 06feb16
PH-AOI phase-out + deco 18jan16 t/m 20feb16
PH-AOK phase-out + deco 04apr16 t/m 07may16
Als de -8 al niet loopt, en eigenlijk de A380 ook niet goed genoeg, dan kun je er wel vanuit gaan dat een volledig 2-deks 747 nooit gaat komen. Tenzij ze er eentje op 2 motoren weten te bouwen.quote:Op zondag 27 april 2014 00:43 schreef Woods het volgende:
Als je ziet hoeveel langer het bovendek sinds de -100 kunne ze het prima nog een stukje verlengen? Las net ook iets over Y3 project dat groter dan de huidige 747 zou worden.(747-1000?)
[ afbeelding ]
twitter:KLM twitterde op maandag 28-04-2014 om 18:18:44 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will be on its way to Amsterdam tomorrow. Stay tuned for more. http://t.co/aU664Z8qZm reageer retweet
https://twitter.com/KLM/statuses/460721071495610368quote:Royal Dutch Airlines
@KLM @brandonavgeek Deze livery is alleen voor de Embraer, Brandon. Alleen vluchten van KLM Cityhopper worden hiermee gevlogen.
Dit plaatje is niet officieel héquote:Op maandag 28 april 2014 19:27 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt veel weg te hebben van nummer 4 of 5
twitter:KLM twitterde op dinsdag 29-04-2014 om 11:10:24 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will leave Brazil today. The plane will be in Amsterdam tomorrow! http://t.co/K80P8hLZEd reageer retweet
Dat ben ik wel met je eens, lijkt op goedkoop autoplastic. Hoop dat het materiaal er beter uitziet dan op de foto's. Maar verder vind ik de kleurstelling van KLM een stuk aantrekkelijker dan Lufthansaquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die bruine tussenconsole bij KLM ziet er zo cheap uit op de foto's, beetje het type afwerking en bruin plastic materiaal dat je in een KIP caravan verwacht?
Kan aan de foto's liggen natuurlijk...
Jep.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:25 schreef Muto het volgende:twitter:KLM twitterde op dinsdag 29-04-2014 om 11:10:24 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will leave Brazil today. The plane will be in Amsterdam tomorrow! http://t.co/K80P8hLZEd reageer retweet
Volgens mij loopt het blauwe ook wat verder door naar onder. Eindigt nu op de neus ipv boven de neus.
Is dus puur vanwege de nieuwe neuzen van de nieuwe kisten die komen waardoor de livery er wat apart uitziet op dergelijke kisten.quote:Most modern aircraft types have similar shaped noses and contours. A few adjustments to the current KLM livery has transformed the appearance of the latest Embraer 190 into a contemporary, streamlined, balanced aircraft. The modified livery will be phased in for the other Embraers. The Fokker 70s are also to be kitted out in this livery, followed by the Boeing 787-900 Dreamliner, which KLM expects to take delivery of at the end of 2015.
Embraer 190 in KLM Fleet
The first Embraer 190 joined KLM at the beginning of 2008 at the airline’s subsidiary KLM Cityhopper. This aircraft type seats 100 passengers and is highly fuel efficient. The two-seat configuration and leather upholstery also make the Embraer 190 extremely comfortable. The Embraer 190 has a two-class configuration and operates on 35 of KLM Cityhopper’s 53 European routes. The Fokker 70 is deployed for the remaining 18 destinations.
The latest Embraer 190 is part of KLM’s ongoing fleet-renewal programme. The replacement of seven Fokker 70s with six new Embraers brings the total fleet in 2014 to 28 Embraer 190 and 19 Fokker 70 aircraft.
Please check Twitter and Instagram at 17:00 (UCT+01) for a unique picture of the modified livery.
quote:
KLM Facebookquote:KLM
Find the five differences between the old and the modified livery of our #Embraer190
Mee eens. Ziet er stukken beter uit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind de Embraer er een stuk van opknappen. De oude KLM livery staat gewoon niet op de Embraers.
EDIT: en een duidelijke foto van PH-EXD gemaakt op Recife (de tussenstop tussen São José dos Campos en Tenerife):quote:Een deskundig team moet een Canberra-bommenwerper over een afstand van 400 km van Coventry naar Newquay, Cornwall transporteren. Kan het toestel in zijn geheel worden verplaatst?
Nee. Helaas niet. Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind die golfbeweging waardoor een smiley ontstaat echt 3x niks. Met een klein beetje naar beneden lopende raamlijn is het net een -neus.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:49 schreef Pino112 het volgende:
Which leaves the question: am I the only one who sees a dolphin here?
Is dat op Hong Kong?quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Licht broekpoepmomentje :
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)41994.jpg]afbeelding[/url] ]
Het beroemde/beruchte (take your pick) Kai Tak inderdaad.quote:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd $31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.quote:
En de huidige -8 kost ruim $350 officieel. Maar daar kan vast wat afgepraat worden...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:43 schreef Woods het volgende:
[..]
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd $31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
Voor alle mensen die de komende tijd met een KLM 747 Business gaan vliegen; kijk even of het PH-BFK of PH-BFW is; dat zijn namelijk nog de enige 747's met de oude Business Classquote:Jaarlijks vindt op Schiphol onderhoud plaats aan de start- en landingsbanen. Dit onderhoud is noodzakelijk om de banen in goede staat te houden en zo een veilige afhandeling van het vliegverkeer te kunnen laten plaatsvinden.
Op de kruising van de Buitenveldertbaan (09 – 27) en de Aalsmeerbaan (18L – 36R) bevindt zich een zogeheten gootconstructie. Deze gootconstructie is aangelegd in de jaren ’60 en is van groot belang voor de afvoer van regenwater van het baanoppervlak. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de gootconstructie in 2017 vervangen zou worden. Maar naar aanleiding van een toenemend aantal storingen en een aantal recentelijk uitgevoerde inspecties is gebleken dat verder uitstel van de werkzaamheden niet mogelijk is. Daarom is besloten om in 2014 het gotenstelsel in de kruising compleet te vervangen. De werkzaamheden worden gecombineerd met het normaal onderhoud aan de Buitenveldertbaan.
Van 5 tot en met 26 mei is er sprake van gewijzigd baangebruik als gevolg van groot onderhoud aan de kruising van de Buitenveldertbaan en de Aalsmeerbaan. Vanwege de werkzaamheden is de Buitenveldertbaan gedurende deze periode buiten gebruik. De Aalsmeerbaan kan alleen verkort gebruikt worden. Dit betekent dat zware vliegtuigtypes tijdens de onderhoudsperiode op andere banen dan de Aalsmeerbaan worden afgehandeld.
Omdat de Buitenveldertbaan niet in gebruik is kan het, bij harde westenwind, noodzakelijk zijn om de Schiphol-Oostbaan in te zetten. Dit geldt ook voor de nacht. Bij normale weersomstandigheden zal het niet beschikbaar zijn van de Buitenveldertbaan naar verwachting tot weinig verandering in het baangebruik leiden.
Het afwijkend baangebruik zal waarschijnlijk leiden tot extra overlast in de omgeving van Schiphol.
Enne; nog een keer de Arke 787:quote:PARIJS - De topman van Air France-KLM, Alexandre de Juniac, heeft vrijdag in een vraaggesprek met de Franse kran Les Echos zegt dat het luchtvaartconcern niet van plan is alle 'full freighters', de puur op vracht gerichte toestellen, van de hand te doen. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep is wel bezig zijn vrachtvloot uit te dunnen. Bij Air France worden twee van de vier full freighters dit jaar uitgefaseerd.
KLM gaat van tien naar acht full freighters. In plaats daarvan willen de twee maatschappijen meer vracht vervoeren in het ruim van passagiersvliegtuigen, de zogenoemde belly. De bellyvracht maakt nu ook al een belangrijk deel uit van het vrachtvolume.
KLM liet vorige maand weten alle opties voor het vrachtvervoer open te houden, na geruchten dat het al zijn full freighters van de hand zou willen doen. Air France-KLM lijdt door de lage vraag en overcapaciteit al jaren verlies op het goederenvervoer.
Air France-KLM komt in de zomer overigens met een nieuw strategisch programma, na het aflopen van het huidige plan Transform 2015 dat is gericht op kostenbesparingen. Het nieuwe plan zal ingestoken zijn op groei, aldus De Juniac.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |