abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:27:57 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138268406
Toch blij dat ik er niet in zat :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138342360
Geen 2 leuke dagen:

- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.

Hier PH-WXA op 16 maart op Heathrow:



- ANA (All Nippon Airways) doet in een tijdsbestek van 55 minuten 2 kisten voorgoed uit dienst.

Om te beginnen hun laatste Bombardier Dash 8 Q300 (JA804K). Doet zijn laatste
Tokyo Haneda – Miyakejima - Tokyo Haneda rotatie en zal om 14:05 uur plaatselijke tijd landen.
(08:05 uur morgenochtend onze tijd).

JA804K op 15 maart op Tokyo Haneda:



55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).

Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.



ANA stond natuurlijk bekend om hun Pokémon jets. In totaal 10 kisten (5 747's, 4 767's en 1 777) in opvallende liveries en Pokémania experience:
quote:
The aircraft and flight crews are decked out in Pokémon themes, including headrests, flight attendant uniforms, food containers, inflight entertainment, and souvenir bags.[9] All Nippon Airways reported that it has experienced an increase in the number of passengers carried as a result of operating the Pokémon Jets.
Hun laatste 747-400D Pokémon Jet ging afgelopen oktober al met pensioen; hier in Naha, Okinawa vlak voor allerlaatste vlucht terug naar Tokyo, Haneda:




Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid
van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende :+ - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2014 22:10:51 ]
pi_138348418
World Airways' MD11's hebben hun laatste vlucht gemaakt; N271WA is vandaag van Baltimore naar Goodyear, Arizona gegaan, N271WA ging op 28 februari al.
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...



Hun laatste 747 (N742WA) maakte de laatste vlucht op 26 maart van Hickam Field, Hawaii naar Travis Air Force Base, Fairfield in Californië. Die zal dus ook nog wel een keer z'n laatste vlucht maken naar waarschijnlijk Goodyear.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 00:03:01 ]
pi_138354751
Ik begrijp nu ook waarom die Chinezen zoveel vliegtuigen kopen, ze gebruiken ze namelijk als caravan. Na 7 uur vertraging mochten we afgelopen middernacht board, om vervolgens 5 uur lang te wachten en te slapen in het vliegtuig voor vertrek. Rond 5 uur in de ochtend vertrokken we voor de binnenlandse vlucht van 2 uur. In totaal 12 uur vertraging!
  maandag 31 maart 2014 @ 13:38:11 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138360747
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.
Die Fokkers vliegen tenminste nog. Deze F-100 zal weer opgelapt moeten worden.

Accident: Avianca F100 at Brasilia on Mar 28th 2014, landed without nose gear

pi_138362155
quote:
[message=42011691,noline]Piet91 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:49[/message]:
55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).

Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.

[afbeelding]

Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende :+ - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult. ;(
Foto's:'




Van Fukuoka overigens, van Haneda nog niet gevonden.


quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...
Hierover gesproken; wil je PH-KCC nog zien; heb dan haast.
Ze vertrekt namelijk volgende week maandag naar San Bernardino Airport in Californië, dus niet naar Victorville zoals de vorige 5.

Wil je haar nog zien; hij staat hier (Google Maps link). Zoals je kunt zien zijn de gegevens van Google Earth/Maps ook vernieuwd; de (satelliet)beelden zijn van 1 oktober 2013. De terminal is ook weer zichtbaar; deze was (toch?) deels geblurred.

Je ziet daar dus waarschijnlijk ook PH-KCC op Google Maps/Earth.
4 v.d. 5 MD11's zijn zichtbaar op Schiphol, PH-KCK was op weg van Montreal of naar Toronto op dat moment.
21 dagen later maakte ze haar laatste vlucht vanuit Toronto en nog 6 dagen later was ze officiëel met pensioen.

Hier PH-KCC afgelopen maart:


[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 15:13:38 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 16:52:00 #157
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138367640
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
quote:
Lufthansa schrapt deze week 3.800 vluchten naar bestemmingen wereldwijd in verband met een pilotenstaking. Naar schatting treft de actie 425.000 passagiers.
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html

Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?

8-) Plaatje:

http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg

[ Bericht 30% gewijzigd door Woods op 31-03-2014 17:38:46 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138370511
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html

Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?

8-) Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Jep, overgeboekt op latere vluchten, met Star-partners of eventueel zelfs andere airlines, maar de passagiers moeten vervoerd worden.

In other news;
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute B-) Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138371073
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
8-) Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Wat zou ik die graag in KLM kleuren willen zien. *;
Jammer dat dat nooit meer gaat gebeuren ;( ...
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Thetallguy het volgende:
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
quote:
- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute B-) Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.

En nog meer nieuws; Emirates vliegt sinds gisteren ook 1 v.d. 3 dagelijkse vluchten op Gatwick ook met een A380. .

Vraag me toch af of Emirates een bubbel is die ooit gaat barsten of juist verantwoordelijk wordt voor de teloorgang van gevestigde maatschappijen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 18:50:21 ]
pi_138371707
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:42 schreef Iemand91 het volgende:

Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal :)

quote:
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138383971
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal :)
Dat denk ik eigenlijk ook wel ja.
quote:
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
True.

Nou ja; KLM heeft nog altijd vracht van/naar Houston in hun 747-combi wat lonend kan zijn. (vooralsnog dan...)

Emirates vliegt nu ook met een A380 op Gatwick; 1 van de 3 777 vluchten wordt nu een A380.
Maar hun allereerste vlucht afgelopen zondag had al problemen; een extra A380 is gestuurd omdat de eerste technische problemen heeft. :P

En wil je een unieke ervaring; Saudi Arabian vliegt sinds gisteren 30 maart non-stop naar Los Angeles (vanuit Jeddah). Ze vliegen met een 77W en plaatsen zich met deze 13.400 km. lange vlucht op plaats #4 van langste non-stop vluchten. Met net geen 17 uur enkele trip zitten zij wel bovenaan in de langst durende non-stop vluchten. (14.5 uur terug volgens Flightaware)
Ook langste route van een 777-300ER.
Hier de eerste landing op LAX:




Enne, leuk uitzicht :% (Incident: Malindo AT72 at Kuala Lumpur on Mar 26th 2014, engine fire):



En het begin van de eerste 787 Dreamliner voor Arke (PH-TFK is LN182) die begin mei in dienst gaat:





[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 23:34:53 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 23:25:48 #162
6941 APK
Factual, I think.
pi_138384878
Bliksem treft landend vliegtuig



Een KLM-vlucht van Amsterdam naar Birmingham, Groot-Brittannië, is vrijdag tijdens onweer door de bliksem geraakt, schrijft de krant Birmingham Mail. Toen het vliegtuig bijna bij de landingsbaan was, werden de passagiers opgeschrikt door een enorme knal.

Een passagier vertelt dat hij dacht dat er een motor opgeblazen was. "Je denkt dat er iets vreselijks gaat gebeuren en wacht op dat moment, ik was niet bang, maar vond het wel spannend." De man vertelt dat hij verbaasd was dat er niets gebeurde.

De gezagvoerder informeerde de passagiers pas na de landing over de inslag. De bliksem was niet een, maar drie keer achter elkaar in het toestel ingeslagen.

Kalm

"Ik weet dat ze veel in de lucht zitten", zegt een passagier, "maar dat ze zo kalm blijven...alles wat de gezagvoerder zei was; dames en heren, u heeft het misschien gemerkt, we zijn geraakt door de bliksem."

Ook op de grond werd de inslag gezien en gehoord. Een vrouw uit een plaatsje in de buurt zag de bliksem meerdere keren inslaan in de staart van het vliegtuig dat op dat moment op zo'n 350 meter hoogte overvloog. Volgens de vrouw is het maar goed dat passagiersvliegtuigen meerdere inslagen zonder schade kunnen doorstaan.

Een woordvoerder van Birmingham Airport zegt dat er op die dag geen bijzonderheden waren en dat alle vliegtuigen veilig op de luchthaven zijn geland.


Bron: NOS.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138388933
Video is een A380 dus iig niet van de KLM kist ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:22:35 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138391573
Alleen minder vluchten vanaf Airport Eelde

Bijna alle Nederlandse vliegvelden hebben in 2013 meer vluchten te verwerken gehad dan in het jaar daarvoor. Alleen bij Groningen Airport Eelde nam het aantal af. Dat meldt de NOS op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
In 2013 vertrokken en landden 1635 vliegtuigen van en op Eelde. Het jaar daarvoor waren dat er nog 400 meer. De belangrijkste oorzaak voor de daling is het schrappen van de verbindingen met Milaan-Bergamo en Marseille.

Op Schiphol was er een stijging van 2000 vluchten, goed voor bijna 800.000 extra passagiers. In totaal verwerkten de Nederlandse vliegvelden in 2013 ongeveer 8000 vliegtuigen meer dan het jaar ervoor.
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:23:08 #165
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138391587
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:11:40 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138392900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:23 schreef Sunri5e het volgende:
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
pi_138398561

quote:
New feature on Flightradar24. Now you can take control of most flights on www.flightradar24.com Please do not abuse the new feature
Bron: Facebook van Flightradar24
pi_138399694
Unieke vluchtjes vandaag:

(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)

quote:
Due to heavy fog in combination with faulty runway lighting, LHR has suffered serious delays this morning.

KLM is operating B744 PH-BFY to LHR as a result:
- dep. AMS 13:50 London Heathrow KL 1009 / Boeing 747-400 / PH-BFY
- dep. LHR 14.45 Amsterdam KL 1010 / Boeing 747-400 / PH-BFY

this flight will suffer further delays.
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.

Op Twitter van Flightradar staan ook al aardig wat diversions;





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2014 15:25:39 ]
pi_138406259
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Unieke vluchtjes vandaag:

(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)
[ afbeelding ]

[..]

Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.

Met 89 pax op de outbound :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138417443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Met 89 pax op de outbound :)
Hoe weet je dat nou weer? :o (zelf een van de 89? :P )
Maar dat was dus lekker de benen streken in een 747 i.p.v. E190, 737 of F70; dat is letterlijk een rij stoelen voor iedereen. :9

(Als je er bij zat; het was dus geen 747-combi meer; het PH-BFY was eerst een combi maar is verbouwd naar full pax. Weet helaas nog steeds niet of er meer verbouwd worden en wat uiteindelijk pax en pax/combi wordt)

PH-KCC vertrekt maandag om 09:00 uur als KL9865. Dus heb haast.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 1 april 2014 @ 22:48:53 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138417610
quote:
:D Nice.
pi_138451481
Oeps:




quote:
Abu Dhabi: DHL is investigating how one of its aircraft ended up on its tail at Abu Dhabi International Airport on Wednesday.

“We can confirm that an Airbus A300-600F aircraft, operating flight DHX520 from Lahore to Abu Dhabi by a DHL airline suffered a nose up incident during the offloading process at Abu Dhabi International Airport on April 1, 2014,” it stated.

The German logistics company said it is investigating the incident along with the “appointed handling agent.” It did not say who the agent is.

“DHL is liaising with the airport and relevant authorities in order to lift the aircraft to its proper position and to assess the damage,” DHL stated.

It further stated that there has been "some damage to ground handling equipment."
Bron 1 / Bron 2
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 2 april 2014 @ 23:10:55 #173
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138456383
Fascinatingpics twitterde op woensdag 02-04-2014 om 21:04:06 This is what LAX photographed over an 8 hour period from the same spot looks like. reageer retweet
pi_138471878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef OEM het volgende:

[..]

Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.

GRQ SEN 14:25 14:45 X6
SEN GRQ 11:40 14:00 X6
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 3 april 2014 @ 23:36:50 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138491431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd.
Compenseert dan mooi het verdwijnen van de Transavia en Ryanair vluchten.
quote:
Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.

Als toerist zou ik overigens ook niet heel blij worden van deze tijden.
pi_138496915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Southend is voor de zakelijke reiziger ook niks.

Ik ben er wel blij mee, hoef ik niet meer op Schiphol te vliegen. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138497030
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:36 schreef OEM het volgende:
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.
1000 boeren?!!? OMG ROFL HAHAHAHAHA WAT BEN JIJ TOCH GRAPPIG! :{ :{

Maar goed, ik ben idd ook wel benieuwd wat de markt hiervoor nu gaat zijn. Ik ga 't wel proberen, maar London Southend noemen is net zo realistisch als op Texel of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.

Overigens lijkt met 6 round-trips per week met een 70-zitter 1000 op zich een prima aantal.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:13:01 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138497691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef LintuxCx het volgende:
of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.
Zo heet Eelde toch al? ;)
pi_138499104
En wat vinden jullie van Seppe Airport die nu Breda International Airport heet? _O-
pi_138499223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
:)

Tsja, AMS->GRQ is nog wel wat verder op de weg/rails. Vandaar dat deze vlucht mij misschien toch nog wel gaat bevallen. Alleen ff goeie oordoppen regelen tegen die props. ;(

[edit] WTF, Breda International? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138500013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138530141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 5 april 2014 @ 04:30:16 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138531706
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran

quote:
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.

Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138547550
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.
Dus als ze nu bepaalde onderdelen 'normaal' kunnen verkrijgen zingen ze het ook nog wel even uit.
pi_138554713
Vandaag overleed in 1976 Howard Hughes aan boord van een vlucht van Mexico naar een ziekenhuis in Texas.
Hij stond aan de bron van Hughes Aircraft, een luchtvaartmaatschappij die later deels in handen van McDonnell Douglas kwam en weer later van Boeing.

Met Hughes Aircraft heeft hij meerdere vliegtuigen ontworpen en gebouwd; de meest bekende is toch wel de Hughes H-4 Hercules Spruce Goose; de grootste vliegboot ooit en vliegtuig en met 97.51 meter de grootste spanwijdte ooit.
(Ter vergelijking; Antonov An-225 is 88.4 meter, A380 79.8M en de 747-8 68.5M)

Is maar 1 exemplaar van gebouwd en die heeft ook maar 1 keer gevlogen (door Hughes zelf) op 2 november 1949. Een 'vlucht' van slechts 1.6 kilometer op zo'n 21 meter hoogte (met ground effect)



Hughes in zijn Spruce Goose:



De Spruce Goose staat nu in het Evergreen Aviation & Space Museum in Oregon:



Vlakbij het Evergreen Wings and Waves Waterpark.



Hij heeft records gevestigd in de luchtvaart; record voor snelste vlucht van Los Angeles naar New York (7 uur, 28 minuten en 25 seconden), snelheidsrecord voor landvliegtuigen (en laatste privaat gebouwde vliegtuig) met 566 km/h. in zijn Hughes H-1 Racer.

Op 10 juli 1938 vestigde hij het record voor snelste vlucht rond de wereld vanaf New York, via Parijs, Moskou, Omsk, Yakutsk, Fairbanks (Alaska), Minneapolis en weer naar New York in 91 uur met een Lockheed Model 14 Super Electra.

Ook vandaag vloog hij in 1947 de eerste succesvolle vlucht met zijn Hughes XF-11.
Zijn eerste vlucht met deze kist heeft hij gecrasht in 3 huizen in Beverly Hills.
Al liggende in zijn ziekenhuisbed liet hij een nieuwe bed ontwerpen dat aan de bron schijnt te staan van
moderne, huidige ziekenhuisbedden.
De medicijnen die hij kreeg n.a.v. deze crash worden genoemd als bron voor zijn latere, excentrieke en teruggetrokken levensstijl (ronduit kluizenaar) waar hij bijvoorbeeld een compleet hotel in Las Vegas opkocht om maar niet de kamer uitgezet te worden...

Hij heeft bijgedragen aan de Boeing 307 Stratoliner en de Lockheed L-049 Constellation.
Hij heeft ooit de meerderheid van aandelen gekocht van het welbekende TWA waar hij later bij weg moest vanwege de belangenverstrengeling tussen TWA en Hughes Aircraft. Dat leverde hem even $547 miljoen op.

Oh, en voor dit alles wat hij ook een niet onverdienstig filmproducer en regisseur. :+

Veel van dit alles valt te zien in de film The Aviator (2004) met Leonardo DiCaprio.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-04-2014 23:04:18 ]
pi_138554899
Oh, en voor de liefhebbers; vanavond om 23:50 uur op BBC4:

Jet! When Britain Ruled the Skies
quote:
Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):
quote:
The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Is al eerder op TV geweest, maar goed.
pi_138558830
Voor de liefhebbers; ga vandaag nog even langs Schiphol (Oost) voor PH-KCC.
24 juni 1994 in dienst getreden bij KLM en gaat nu na nét geen 20 jaar met pensioen.
Is MD11 #6 die vertrekt en nu blijven er dus officieel 4 MD11 over bij KLM én 4 pax-MD11 ter wereld.
Deze blijven t/m oktober. Op zaterdag 25 oktober zal de allerlaatste (pax) MD11 vlucht plaats vinden vanuit Toronto of Montreal.

Marie Curie vertrekt maandagmorgen om 09:00 uur als KL9865 naar San Bernardino International Airport in Californië. ;w

In juni 1994:



Afgelopen maart:
pi_138582681
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren.
Kwam vanuit Stansted en vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam naar Detroit.
Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2014 20:15:13 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 april 2014 @ 20:11:57 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138582827
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.

[ afbeelding ]
Wauw, mooi ding :o
pi_138596852
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 20:11 schreef Pino112 het volgende:
Wauw, mooi ding :o
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).

PH-KCC schijnt om 8:30 uur te vertrekken vanaf de Kaagbaan. ;w
  maandag 7 april 2014 @ 17:32:46 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138617936
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 7 april 2014 @ 18:22:30 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138619602
Ik kom altijd hier
http://www.aviationmegast(...)061edcc64b7c135576ee
in de molen langs de ringvaart
Wie dit leest is gek
pi_138620962
PH-KCC is bijna boven Las Vegas; dus over zo'n half uurtje is het voorbij.

EDIT @ 19:34 uur: maakt haar laatste draai naar links...

EDIT @ 19:39 uur: geland.



[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2014 19:44:23 ]
pi_138632498
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.
-
  maandag 7 april 2014 @ 22:32:04 #196
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138632763














[ Bericht 76% gewijzigd door Sunri5e op 07-04-2014 22:37:05 ]
pi_138636013
G-GSSF op Amsterdam afgelopen zondag:


In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.

G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.

G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.

Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ):O ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.

pi_138656886
bye md 11:(:(:(:(:(
Geniet van het leven:):)
pi_138675471
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:58:03 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138676652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Mooi filmpje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')