Hun laatste 747-400D Pokémon Jet ging afgelopen oktober al met pensioen; hier in Naha, Okinawa vlak voor allerlaatste vlucht terug naar Tokyo, Haneda:quote:The aircraft and flight crews are decked out in Pokémon themes, including headrests, flight attendant uniforms, food containers, inflight entertainment, and souvenir bags.[9] All Nippon Airways reported that it has experienced an increase in the number of passengers carried as a result of operating the Pokémon Jets.
Die Fokkers vliegen tenminste nog. Deze F-100 zal weer opgelapt moeten worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.
Foto's:'quote:[message=42011691,noline]Piet91 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:49[/message]:
55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).
Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.
[afbeelding]
Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende- heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult.
Hierover gesproken; wil je PH-KCC nog zien; heb dan haast.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.htmlquote:Lufthansa schrapt deze week 3.800 vluchten naar bestemmingen wereldwijd in verband met een pilotenstaking. Naar schatting treft de actie 425.000 passagiers.
Jep, overgeboekt op latere vluchten, met Star-partners of eventueel zelfs andere airlines, maar de passagiers moeten vervoerd worden.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html
Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Wat zou ik die graag in KLM kleuren willen zien.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Thetallguy het volgende:
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.quote:- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. OlierouteZal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaalquote:Op maandag 31 maart 2014 18:42 schreef Iemand91 het volgende:
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.quote:Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.
Dat denk ik eigenlijk ook wel ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal
True.quote:Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:23 schreef Sunri5e het volgende:
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
Bron: Facebook van Flightradar24quote:New feature on Flightradar24. Now you can take control of most flights on www.flightradar24.com Please do not abuse the new feature
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.quote:Due to heavy fog in combination with faulty runway lighting, LHR has suffered serious delays this morning.
KLM is operating B744 PH-BFY to LHR as a result:
- dep. AMS 13:50 London Heathrow KL 1009 / Boeing 747-400 / PH-BFY
- dep. LHR 14.45 Amsterdam KL 1010 / Boeing 747-400 / PH-BFY
this flight will suffer further delays.
Met 89 pax op de outboundquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Unieke vluchtjes vandaag:
(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)
[ afbeelding ]
[..]
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.
Hoe weet je dat nou weer?quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Bron: Facebook van Flightradar24
Bron 1 / Bron 2quote:Abu Dhabi: DHL is investigating how one of its aircraft ended up on its tail at Abu Dhabi International Airport on Wednesday.
“We can confirm that an Airbus A300-600F aircraft, operating flight DHX520 from Lahore to Abu Dhabi by a DHL airline suffered a nose up incident during the offloading process at Abu Dhabi International Airport on April 1, 2014,” it stated.
The German logistics company said it is investigating the incident along with the “appointed handling agent.” It did not say who the agent is.
“DHL is liaising with the airport and relevant authorities in order to lift the aircraft to its proper position and to assess the damage,” DHL stated.
It further stated that there has been "some damage to ground handling equipment."
twitter:Fascinatingpics twitterde op woensdag 02-04-2014 om 21:04:06This is what LAX photographed over an 8 hour period from the same spot looks like.
reageer retweet
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef OEM het volgende:
[..]
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
Compenseert dan mooi het verdwijnen van de Transavia en Ryanair vluchten.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd.
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.quote:Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Southend is voor de zakelijke reiziger ook niks.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
1000 boeren?!!? OMG ROFL HAHAHAHAHA WAT BEN JIJ TOCH GRAPPIG!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:36 schreef OEM het volgende:
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.
Zo heet Eelde toch al?quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef LintuxCx het volgende:
of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.
quote:
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.quote:
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.htmlquote:De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.
Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.quote:Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html
Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):quote:Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Is al eerder op TV geweest, maar goed.quote:The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Wauw, mooi dingquote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.
G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.
[ afbeelding ]
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).quote:
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.quote:Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
Mooi filmpje!quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:
Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)
Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's () over...
Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |