Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.quote:
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.htmlquote:De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.
Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.quote:Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html
Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):quote:Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Is al eerder op TV geweest, maar goed.quote:The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Wauw, mooi dingquote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.
G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.
[ afbeelding ]
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).quote:
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.quote:Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
Mooi filmpje!quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:
Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)
Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's () over...
Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Nastyquote:After normal approach and touch down in clear weather and night conditions during roll out the crew saw a number of animals ahead, the aircraft impacted such animals at about 120 knots about 550 meters/1800 feet past the runway threshold. The crew subsequently felt the brakes were ineffective, the aircraft veered to the left and came to a stop on the left runway shoulder about 2,100 meters/6900 feet past the runway threshold.
The smell of burning meat entered the cabin during roll out and dissipated after the engines were shut down.
(...)
Two dead cows were found entangled with the aircraft's main landing gear struts. The hydraulic lines operating the brakes as well as the main landing gear weight on wheel sensors were damaged.
Bron.quote:They are flying a 'Super Jumbo' A380 to Glasgow tomorrow for a three-hour visit. VIPs will be invited on board to marvel at the double decker plane, which is fitted with showers, a spas and a passenger lounge with bar.
(...)
The historic flight to Glasgow will include top airline officials and VIPs.
Je had deze nog wel in je quote kunnen opnemen:quote:Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Incident: Lion B738 at Gorontalo on Aug 6th 2013, hit cows and runway excursion on landing
[..]
Nasty![]()
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijkquote:The captain subsequently made an announcements requesting passengers to remain seated and wait for further instruction, a number of passengers however got up, opened the overwing emergency exits and exited the aircraft without instruction from flight crew. Two of those passengers received sprained ankles as result of them exiting through the overwing exits.
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van makenquote:Op donderdag 10 april 2014 16:35 schreef Iemand91 het volgende:
En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.
[ afbeelding ]
Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Ik kan soms heel koel blijven onder bepaalde situaties maar kan ook vaak zoiets hebben "Fuck all, I'm outta here".quote:Op donderdag 10 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk
Vast, net als de A380 van BA enzo.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Wikipedia, Boeing, Airbusquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef Woods het volgende:
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info?
Hier een thread over de 757-200 en 767-200: linkquote:Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen.
Als vervanger van de 767.quote:En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?
Komt zeker omdat er nu pas een markt aan het ontstaat is voor freighters met relatief laag verbruik(2 motorig) en dit voorheen door 747F enz. werd gedaan?quote:The first 777 Freighter entered service in February 2009.
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:quote:EINDHOVEN - Op vliegbasis Eindhoven is vrijdag de DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor de allerlaatste vlucht. Het toestel is overgevlogen naar het Engelse Newquay, waar de slopershamer wacht. Bruikbare onderdelen zullen als spare-parts gaan dienen voor de beide KDC-10's. Pogingen van Defensie om het militaire toestel aan een andere luchtmacht te verkopen liepen op niets uit.
Defensie kocht de in 1978 gebouwde DC-10 in 2004. Het toestel was eerder als passagiersvliegtuig in dienst bij United Airlines en had enige tijd in de woestijn ‘stored’ gestaan. Doel was om met het de DC-10 haar strategische luchttransportcapaciteit uit te breiden. De luchtmacht beschikte toen al over de twee KDC-10 tanker/transportvliegtuigen, maar de vraag was internationaal veel groter dan het aanbod.
Het toestel onderging tussen 2004 en 2011 ingrijpende verbouwingen om dienst te kunnen doen als militair transportvliegtuig. Kabelwerk, laadvloeren en communicatie- en navigatiesystemen werden aangebracht of gemoderniseerd. Ook de cockpit kreeg een complete facelift.
KDC-10 en Hercules
Uiteindelijk heeft de geheel gereviseerde en gemoderniseerde DC-10 weinig gevlogen. Kort na het laatste modificatieprogramma viel in 2011 het besluit om het toestel af te stoten. De uitbreiding van de luchttransportcapaciteit wordt niet voltooid. De luchtmacht beschikt momenteel nog over twee KDC-10’s en vier C-130 Hercules transporttoestellen.
Nederland vangt het tekort aan luchttransportcapaciteit op door internationaal nog nauwer samen te werken. Dat gebeurt onder meer binnen het op Vliegbasis Eindhoven gevestigde European Air Transport Command. In dit succesvolle samenwerkingsverband voeren vijf landen samen luchttransport uit. Commerciële inhuur van luchttransport is een andere optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |