abonnement Unibet Coolblue
pi_138496915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Southend is voor de zakelijke reiziger ook niks.

Ik ben er wel blij mee, hoef ik niet meer op Schiphol te vliegen. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138497030
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:36 schreef OEM het volgende:
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.
1000 boeren?!!? OMG ROFL HAHAHAHAHA WAT BEN JIJ TOCH GRAPPIG! :{ :{

Maar goed, ik ben idd ook wel benieuwd wat de markt hiervoor nu gaat zijn. Ik ga 't wel proberen, maar London Southend noemen is net zo realistisch als op Texel of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.

Overigens lijkt met 6 round-trips per week met een 70-zitter 1000 op zich een prima aantal.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:13:01 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138497691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef LintuxCx het volgende:
of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.
Zo heet Eelde toch al? ;)
pi_138499104
En wat vinden jullie van Seppe Airport die nu Breda International Airport heet? _O-
pi_138499223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
:)

Tsja, AMS->GRQ is nog wel wat verder op de weg/rails. Vandaar dat deze vlucht mij misschien toch nog wel gaat bevallen. Alleen ff goeie oordoppen regelen tegen die props. ;(

[edit] WTF, Breda International? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138500013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138530141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 5 april 2014 @ 04:30:16 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138531706
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran

quote:
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.

Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138547550
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.
Dus als ze nu bepaalde onderdelen 'normaal' kunnen verkrijgen zingen ze het ook nog wel even uit.
pi_138554713
Vandaag overleed in 1976 Howard Hughes aan boord van een vlucht van Mexico naar een ziekenhuis in Texas.
Hij stond aan de bron van Hughes Aircraft, een luchtvaartmaatschappij die later deels in handen van McDonnell Douglas kwam en weer later van Boeing.

Met Hughes Aircraft heeft hij meerdere vliegtuigen ontworpen en gebouwd; de meest bekende is toch wel de Hughes H-4 Hercules Spruce Goose; de grootste vliegboot ooit en vliegtuig en met 97.51 meter de grootste spanwijdte ooit.
(Ter vergelijking; Antonov An-225 is 88.4 meter, A380 79.8M en de 747-8 68.5M)

Is maar 1 exemplaar van gebouwd en die heeft ook maar 1 keer gevlogen (door Hughes zelf) op 2 november 1949. Een 'vlucht' van slechts 1.6 kilometer op zo'n 21 meter hoogte (met ground effect)



Hughes in zijn Spruce Goose:



De Spruce Goose staat nu in het Evergreen Aviation & Space Museum in Oregon:



Vlakbij het Evergreen Wings and Waves Waterpark.



Hij heeft records gevestigd in de luchtvaart; record voor snelste vlucht van Los Angeles naar New York (7 uur, 28 minuten en 25 seconden), snelheidsrecord voor landvliegtuigen (en laatste privaat gebouwde vliegtuig) met 566 km/h. in zijn Hughes H-1 Racer.

Op 10 juli 1938 vestigde hij het record voor snelste vlucht rond de wereld vanaf New York, via Parijs, Moskou, Omsk, Yakutsk, Fairbanks (Alaska), Minneapolis en weer naar New York in 91 uur met een Lockheed Model 14 Super Electra.

Ook vandaag vloog hij in 1947 de eerste succesvolle vlucht met zijn Hughes XF-11.
Zijn eerste vlucht met deze kist heeft hij gecrasht in 3 huizen in Beverly Hills.
Al liggende in zijn ziekenhuisbed liet hij een nieuwe bed ontwerpen dat aan de bron schijnt te staan van
moderne, huidige ziekenhuisbedden.
De medicijnen die hij kreeg n.a.v. deze crash worden genoemd als bron voor zijn latere, excentrieke en teruggetrokken levensstijl (ronduit kluizenaar) waar hij bijvoorbeeld een compleet hotel in Las Vegas opkocht om maar niet de kamer uitgezet te worden...

Hij heeft bijgedragen aan de Boeing 307 Stratoliner en de Lockheed L-049 Constellation.
Hij heeft ooit de meerderheid van aandelen gekocht van het welbekende TWA waar hij later bij weg moest vanwege de belangenverstrengeling tussen TWA en Hughes Aircraft. Dat leverde hem even $547 miljoen op.

Oh, en voor dit alles wat hij ook een niet onverdienstig filmproducer en regisseur. :+

Veel van dit alles valt te zien in de film The Aviator (2004) met Leonardo DiCaprio.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-04-2014 23:04:18 ]
pi_138554899
Oh, en voor de liefhebbers; vanavond om 23:50 uur op BBC4:

Jet! When Britain Ruled the Skies
quote:
Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):
quote:
The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Is al eerder op TV geweest, maar goed.
pi_138558830
Voor de liefhebbers; ga vandaag nog even langs Schiphol (Oost) voor PH-KCC.
24 juni 1994 in dienst getreden bij KLM en gaat nu na nét geen 20 jaar met pensioen.
Is MD11 #6 die vertrekt en nu blijven er dus officieel 4 MD11 over bij KLM én 4 pax-MD11 ter wereld.
Deze blijven t/m oktober. Op zaterdag 25 oktober zal de allerlaatste (pax) MD11 vlucht plaats vinden vanuit Toronto of Montreal.

Marie Curie vertrekt maandagmorgen om 09:00 uur als KL9865 naar San Bernardino International Airport in Californië. ;w

In juni 1994:



Afgelopen maart:
pi_138582681
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren.
Kwam vanuit Stansted en vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam naar Detroit.
Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2014 20:15:13 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 april 2014 @ 20:11:57 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138582827
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.

[ afbeelding ]
Wauw, mooi ding :o
pi_138596852
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 20:11 schreef Pino112 het volgende:
Wauw, mooi ding :o
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).

PH-KCC schijnt om 8:30 uur te vertrekken vanaf de Kaagbaan. ;w
  maandag 7 april 2014 @ 17:32:46 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138617936
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 7 april 2014 @ 18:22:30 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138619602
Ik kom altijd hier
http://www.aviationmegast(...)061edcc64b7c135576ee
in de molen langs de ringvaart
Wie dit leest is gek
pi_138620962
PH-KCC is bijna boven Las Vegas; dus over zo'n half uurtje is het voorbij.

EDIT @ 19:34 uur: maakt haar laatste draai naar links...

EDIT @ 19:39 uur: geland.



[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2014 19:44:23 ]
pi_138632498
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.
-
  maandag 7 april 2014 @ 22:32:04 #196
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138632763














[ Bericht 76% gewijzigd door Sunri5e op 07-04-2014 22:37:05 ]
pi_138636013
G-GSSF op Amsterdam afgelopen zondag:


In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.

G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.

G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.

Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ):O ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.

pi_138656886
bye md 11:(:(:(:(:(
Geniet van het leven:):)
pi_138675471
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:58:03 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138676652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Mooi filmpje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')