Nastyquote:After normal approach and touch down in clear weather and night conditions during roll out the crew saw a number of animals ahead, the aircraft impacted such animals at about 120 knots about 550 meters/1800 feet past the runway threshold. The crew subsequently felt the brakes were ineffective, the aircraft veered to the left and came to a stop on the left runway shoulder about 2,100 meters/6900 feet past the runway threshold.
The smell of burning meat entered the cabin during roll out and dissipated after the engines were shut down.
(...)
Two dead cows were found entangled with the aircraft's main landing gear struts. The hydraulic lines operating the brakes as well as the main landing gear weight on wheel sensors were damaged.
Bron.quote:They are flying a 'Super Jumbo' A380 to Glasgow tomorrow for a three-hour visit. VIPs will be invited on board to marvel at the double decker plane, which is fitted with showers, a spas and a passenger lounge with bar.
(...)
The historic flight to Glasgow will include top airline officials and VIPs.
Je had deze nog wel in je quote kunnen opnemen:quote:Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Incident: Lion B738 at Gorontalo on Aug 6th 2013, hit cows and runway excursion on landing
[..]
Nasty
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijkquote:The captain subsequently made an announcements requesting passengers to remain seated and wait for further instruction, a number of passengers however got up, opened the overwing emergency exits and exited the aircraft without instruction from flight crew. Two of those passengers received sprained ankles as result of them exiting through the overwing exits.
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van makenquote:Op donderdag 10 april 2014 16:35 schreef Iemand91 het volgende:
En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.
[ afbeelding ]
Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Ik kan soms heel koel blijven onder bepaalde situaties maar kan ook vaak zoiets hebben "Fuck all, I'm outta here".quote:Op donderdag 10 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk
Vast, net als de A380 van BA enzo.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Wikipedia, Boeing, Airbusquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef Woods het volgende:
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info?
Hier een thread over de 757-200 en 767-200: linkquote:Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen.
Als vervanger van de 767.quote:En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?
Komt zeker omdat er nu pas een markt aan het ontstaat is voor freighters met relatief laag verbruik(2 motorig) en dit voorheen door 747F enz. werd gedaan?quote:The first 777 Freighter entered service in February 2009.
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:quote:EINDHOVEN - Op vliegbasis Eindhoven is vrijdag de DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor de allerlaatste vlucht. Het toestel is overgevlogen naar het Engelse Newquay, waar de slopershamer wacht. Bruikbare onderdelen zullen als spare-parts gaan dienen voor de beide KDC-10's. Pogingen van Defensie om het militaire toestel aan een andere luchtmacht te verkopen liepen op niets uit.
Defensie kocht de in 1978 gebouwde DC-10 in 2004. Het toestel was eerder als passagiersvliegtuig in dienst bij United Airlines en had enige tijd in de woestijn ‘stored’ gestaan. Doel was om met het de DC-10 haar strategische luchttransportcapaciteit uit te breiden. De luchtmacht beschikte toen al over de twee KDC-10 tanker/transportvliegtuigen, maar de vraag was internationaal veel groter dan het aanbod.
Het toestel onderging tussen 2004 en 2011 ingrijpende verbouwingen om dienst te kunnen doen als militair transportvliegtuig. Kabelwerk, laadvloeren en communicatie- en navigatiesystemen werden aangebracht of gemoderniseerd. Ook de cockpit kreeg een complete facelift.
KDC-10 en Hercules
Uiteindelijk heeft de geheel gereviseerde en gemoderniseerde DC-10 weinig gevlogen. Kort na het laatste modificatieprogramma viel in 2011 het besluit om het toestel af te stoten. De uitbreiding van de luchttransportcapaciteit wordt niet voltooid. De luchtmacht beschikt momenteel nog over twee KDC-10’s en vier C-130 Hercules transporttoestellen.
Nederland vangt het tekort aan luchttransportcapaciteit op door internationaal nog nauwer samen te werken. Dat gebeurt onder meer binnen het op Vliegbasis Eindhoven gevestigde European Air Transport Command. In dit succesvolle samenwerkingsverband voeren vijf landen samen luchttransport uit. Commerciële inhuur van luchttransport is een andere optie.
Ik ken de hele geschiedenis niet maar kort gezegd is het geloof ik wel een gigantisch geld (ver)smijten geweest ja.quote:Op zaterdag 12 april 2014 02:42 schreef Woods het volgende:
Korte termijn denken overheid? Of denk ik verkeerd?
Ha, las pas ook zo'n artikel. Volgens hen lag dat aan het feit dat om woensdag nieuwe prijzen in het systeem gezet worden (ehm...) en dat reizen op dinsdag/woensdag het goedkoopst zou zijn omdat dan de vraag het laagst was.quote:[ afbeelding ]
Tof.quote:Op zondag 13 april 2014 02:04 schreef nattermann het volgende:
Vandaag voor mijn verjaardag een vlucht in een zweefvliegtuig (met sleepstart ipv lierstart) kado gekregen
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tof.
Lijkt me trouwen ook een mooie hobby. Re-de-lijk betaalbaar en toch zelf vliegen.
(Want praktisch alle vormen van vliegen is zonder uitzondering duur...)
Dat kan ik geloven. Lijkt me zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje, want je moet toch iets in de lucht houden wat voor je gevoel gewoon niet kan (motorloos). Maar als je het eenmaal kunt/mag, dan lijkt het met prachtig. Mooi uitzicht maar tegelijk ook gewoon hard werken (je moet immers wel in de lucht blijven).quote:Op zondag 13 april 2014 19:14 schreef DaMook het volgende:
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.
quote:Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.
G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.
G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.
Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.
Het gaat snel (gisteren gemaakt)quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:02 schreef Iemand91 het volgende:
DC-10 van Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor sloop
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:
Bron.quote:Restoring the "Queen of the Skies"
Forty-five years ago, she made history, ushering in the era of the jumbo jet and changing the face of commercial flight. A giant of the skies, it made our world smaller and mesmerized the people of the Pacific Northwest, us included.
When the 747 dubbed The City of Everett (RA001) took her inaugural flight on February 9, 1969, it was an enormous day for both of us. And just as we are tremendously proud to be a part of the Boeing 747’s legacy—as chief engineer and co-pilot on the first flight—we’re equally proud to be a part of her renewal at The Museum of Flight.
Since accessioning the first 747, the Museum and its dedicated team have been faithfully caring for the aircraft, but Seattle’s damp climate takes a toll, and The City of Everett is showing signs of wear. That’s why, this summer, the Museum will embark on an ambitious project—a complete external restoration to return her to first flight conditions.
The restoration will not be a simple task. It will take place onsite, in the Museum’s Airpark. After a thorough wash and sand, The City of Everett will be painted in almost the exact scheme from its rollout on September 30, 1968, including replicating more than two dozen airline logos that adorned the front of the fuselage. The restoration of the 747 is a precursor to the Museum’s west campus expansion and the covering of the Museum’s commercial aircraft.
You can help the Museum bring The City of Everett back to her first flight glory by making a gift to this historic restoration project. Gifts of any size help, and all gifts designated to the 747 will go to her restoration and continued care at The Museum of Flight so future generations can experience the first “Queen of the Skies.”
Thank you for your generous and continued support of aircraft restoration at The Museum of Flight – and thank you for helping to inspire the next generation of explorers, innovators, and adventurers.
Sincerely,
Joe Sutter
Chief Engineer, Boeing 747 Project
Brien Wygle
Boeing Test Pilot
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?quote:[b].
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07211.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, da's wel een goeie vraag.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Gewicht kan het probleem zijn, foto's van na het bezoek, te zien in bijvoorbeeld de verkeerstoren op Texel, zie je duidelijk dikke gleuven in het gras. Dit soort verzakkingen kunnen natuurlijk problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
Tussenstops maken. Ze werden uiteraard leeg 'bezorgd' (als in; geen passagiers/bagage) en dan zal max. range groter zijn, dus rond de 3000-3500km. Vanaf Schiphol kun je met zo'n range een tussenstop in IJsland maken en vervolgens door vliegen naar het uiterste Noord-Oosten van de VS. Korte stop daar en je kunt in nagenoeg heel het vaste land van de VS komen.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, da's wel een goeie vraag.
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Mwah, ik zou het niet op veengrond doen. Hier zakken de trekkers al door de grond haast. Zo'n F100 weegt 3-4x zoveel.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |