abonnement Unibet Coolblue
pi_138714676
Incident: Lion B738 at Gorontalo on Aug 6th 2013, hit cows and runway excursion on landing
quote:
After normal approach and touch down in clear weather and night conditions during roll out the crew saw a number of animals ahead, the aircraft impacted such animals at about 120 knots about 550 meters/1800 feet past the runway threshold. The crew subsequently felt the brakes were ineffective, the aircraft veered to the left and came to a stop on the left runway shoulder about 2,100 meters/6900 feet past the runway threshold.

The smell of burning meat entered the cabin during roll out and dissipated after the engines were shut down.

(...)

Two dead cows were found entangled with the aircraft's main landing gear struts. The hydraulic lines operating the brakes as well as the main landing gear weight on wheel sensors were damaged.
Nasty ):O



Enne, China Airlines 747-8i #1 just rolled out nou ja; op 8 april dan...



Boeing 747 #1500(!) (D-ABYP; de 14e 747-8 voor Lufthansa) kan dus niet lang meer duren :9
pi_138731273
Emirates heeft ter gelegenheid van 10 jaar vliegen naar Glasgow vandaag eenmaal de A380 ingezet.
Staat momenteel aan de gate.
12:26 uur lokale tijd geland, 13:26 onze tijd (inclusief een niet geplande go-around :+ ) en vertrekt over
40 minuten (15:45 lokale tijd) weer naar Dubai.

Is de eerste keer dat er een A380 in Schotland komt.

quote:
They are flying a 'Super Jumbo' A380 to Glasgow tomorrow for a three-hour visit. VIPs will be invited on board to marvel at the double decker plane, which is fitted with showers, a spas and a passenger lounge with bar.

(...)

The historic flight to Glasgow will include top airline officials and VIPs.
Bron.





En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.



Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-04-2014 16:43:40 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 17:48:40 #203
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138733751
quote:
Je had deze nog wel in je quote kunnen opnemen:
quote:
The captain subsequently made an announcements requesting passengers to remain seated and wait for further instruction, a number of passengers however got up, opened the overwing emergency exits and exited the aircraft without instruction from flight crew. Two of those passengers received sprained ankles as result of them exiting through the overwing exits.
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138734268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:35 schreef Iemand91 het volgende:

En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.

[ afbeelding ]

Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138734457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk :)
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Ik kan soms heel koel blijven onder bepaalde situaties maar kan ook vaak zoiets hebben "Fuck all, I'm outta here".
Lees je dat bericht door dan was het ook niet zo erg gevaarlijke situatie; normale landing waarbij je alleen op een gegeven moment met zo'n 220km/h een paar koeien gaat vermalen met als gevolg dat je al stuiterend naast de baan tot stilstand komt.

Maar goed; hoop het nooit mee te maken; zoals het nu lijkt zal de kans ook wel heel klein zijn :')

quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken :)
Vast, net als de A380 van BA enzo.

Maar officiëel in juli natuurlijk. ;)
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:05:56 #206
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138772083
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info? Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen. En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?

Aan de hand van al die info zou ik dit weekend een frisse OP willen maken met de meest gebruikte (militaire) toestellen, en sowieso info & stats over de Boeing 707 t/m 787 en Airbus A32x, A330, 340 & 380 :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:34:23 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138773314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef Woods het volgende:
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info?
Wikipedia, Boeing, Airbus
quote:
Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen.
Hier een thread over de 757-200 en 767-200: link
quote:
En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?
Als vervanger van de 767.

Wiki heeft wel een mooi plaatje met Airbussen en Boeings waarin je ziet hoe de types overeenkomen qua seats en range:



[ Bericht 14% gewijzigd door OEM op 11-04-2014 19:48:47 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:48:45 #208
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138776222
quote:
The first 777 Freighter entered service in February 2009.
Komt zeker omdat er nu pas een markt aan het ontstaat is voor freighters met relatief laag verbruik(2 motorig) en dit voorheen door 747F enz. werd gedaan?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138776808

DC-10 van Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor sloop
quote:
EINDHOVEN - Op vliegbasis Eindhoven is vrijdag de DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor de allerlaatste vlucht. Het toestel is overgevlogen naar het Engelse Newquay, waar de slopershamer wacht. Bruikbare onderdelen zullen als spare-parts gaan dienen voor de beide KDC-10's. Pogingen van Defensie om het militaire toestel aan een andere luchtmacht te verkopen liepen op niets uit.

Defensie kocht de in 1978 gebouwde DC-10 in 2004. Het toestel was eerder als passagiersvliegtuig in dienst bij United Airlines en had enige tijd in de woestijn ‘stored’ gestaan. Doel was om met het de DC-10 haar strategische luchttransportcapaciteit uit te breiden. De luchtmacht beschikte toen al over de twee KDC-10 tanker/transportvliegtuigen, maar de vraag was internationaal veel groter dan het aanbod.

Het toestel onderging tussen 2004 en 2011 ingrijpende verbouwingen om dienst te kunnen doen als militair transportvliegtuig. Kabelwerk, laadvloeren en communicatie- en navigatiesystemen werden aangebracht of gemoderniseerd. Ook de cockpit kreeg een complete facelift.

KDC-10 en Hercules
Uiteindelijk heeft de geheel gereviseerde en gemoderniseerde DC-10 weinig gevlogen. Kort na het laatste modificatieprogramma viel in 2011 het besluit om het toestel af te stoten. De uitbreiding van de luchttransportcapaciteit wordt niet voltooid. De luchtmacht beschikt momenteel nog over twee KDC-10’s en vier C-130 Hercules transporttoestellen.

Nederland vangt het tekort aan luchttransportcapaciteit op door internationaal nog nauwer samen te werken. Dat gebeurt onder meer binnen het op Vliegbasis Eindhoven gevestigde European Air Transport Command. In dit succesvolle samenwerkingsverband voeren vijf landen samen luchttransport uit. Commerciële inhuur van luchttransport is een andere optie.
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:

  zaterdag 12 april 2014 @ 02:42:30 #210
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138788168
Korte termijn denken overheid? Of denk ik verkeerd?

#



[ Bericht 44% gewijzigd door Woods op 12-04-2014 22:43:58 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138814187
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 02:42 schreef Woods het volgende:
Korte termijn denken overheid? Of denk ik verkeerd?
Ik ken de hele geschiedenis niet maar kort gezegd is het geloof ik wel een gigantisch geld (ver)smijten geweest ja.
quote:
Ha, las pas ook zo'n artikel. Volgens hen lag dat aan het feit dat om woensdag nieuwe prijzen in het systeem gezet worden (ehm...) en dat reizen op dinsdag/woensdag het goedkoopst zou zijn omdat dan de vraag het laagst was.
Dat laatste geloof ik wel, dat eerste lijkt me een beetje raar...
  zondag 13 april 2014 @ 02:04:44 #212
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_138815066
Vandaag voor mijn verjaardag een vlucht in een zweefvliegtuig (met sleepstart ipv lierstart) kado gekregen _O_ *O*
Tics van je petten.
pi_138823940
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 02:04 schreef nattermann het volgende:
Vandaag voor mijn verjaardag een vlucht in een zweefvliegtuig (met sleepstart ipv lierstart) kado gekregen _O_ *O*
Tof.

Lijkt me trouwen ook een mooie hobby. Re-de-lijk betaalbaar en toch zelf vliegen. :9
(Want praktisch alle vormen van vliegen is zonder uitzondering duur...)
  zondag 13 april 2014 @ 19:14:54 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_138837176
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tof.

Lijkt me trouwen ook een mooie hobby. Re-de-lijk betaalbaar en toch zelf vliegen. :9
(Want praktisch alle vormen van vliegen is zonder uitzondering duur...)
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding :D . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_138855124
quote:
2s.gif Op zondag 13 april 2014 19:14 schreef DaMook het volgende:
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding :D . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.
Dat kan ik geloven. Lijkt me zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje, want je moet toch iets in de lucht houden wat voor je gevoel gewoon niet kan (motorloos). Maar als je het eenmaal kunt/mag, dan lijkt het met prachtig. Mooi uitzicht maar tegelijk ook gewoon hard werken (je moet immers wel in de lucht blijven).

En wat anders; gewoon, omdat dit nummer hier gewoon hoort te staan!

pi_138855775
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.

G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.

G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.

Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ):O ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.



De laatste A300 in pax-uitvoering in de westerse wereld heeft haar laatste vlucht gemaakt.
De A300 was het eerste vliegtuig van Airbus en de eerste wide-body twinjet...

De allereerste A300 op Schiphol in april 1973 (kist is in ruim een jaar later in 1974 alweer gesloopt; kist was ook maar zo'n 2 jaar oud. De tweede foto is wat er van over is in Deutsch Museum in Munich.)




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2014 01:13:01 ]
pi_138890693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:02 schreef Iemand91 het volgende:

DC-10 van Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor sloop

Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:


Het gaat snel (gisteren gemaakt)




En er gaan geruchten rond dat Boeing 747 #1 opgeknapt gaat worden:
quote:
Restoring the "Queen of the Skies"
Forty-five years ago, she made history, ushering in the era of the jumbo jet and changing the face of commercial flight. A giant of the skies, it made our world smaller and mesmerized the people of the Pacific Northwest, us included.
When the 747 dubbed The City of Everett (RA001) took her inaugural flight on February 9, 1969, it was an enormous day for both of us. And just as we are tremendously proud to be a part of the Boeing 747’s legacy—as chief engineer and co-pilot on the first flight—we’re equally proud to be a part of her renewal at The Museum of Flight.
Since accessioning the first 747, the Museum and its dedicated team have been faithfully caring for the aircraft, but Seattle’s damp climate takes a toll, and The City of Everett is showing signs of wear. That’s why, this summer, the Museum will embark on an ambitious project—a complete external restoration to return her to first flight conditions.
The restoration will not be a simple task. It will take place onsite, in the Museum’s Airpark. After a thorough wash and sand, The City of Everett will be painted in almost the exact scheme from its rollout on September 30, 1968, including replicating more than two dozen airline logos that adorned the front of the fuselage. The restoration of the 747 is a precursor to the Museum’s west campus expansion and the covering of the Museum’s commercial aircraft.
You can help the Museum bring The City of Everett back to her first flight glory by making a gift to this historic restoration project. Gifts of any size help, and all gifts designated to the 747 will go to her restoration and continued care at The Museum of Flight so future generations can experience the first “Queen of the Skies.”

Thank you for your generous and continued support of aircraft restoration at The Museum of Flight – and thank you for helping to inspire the next generation of explorers, innovators, and adventurers.
Sincerely,

Joe Sutter
Chief Engineer, Boeing 747 Project
Brien Wygle
Boeing Test Pilot
Bron.

Mag ook wel. Hoe komen ze erop om vliegtuigen in Seattle(!) buiten neer te zetten 8)7




Maar ja, geld hè...zo staat de Concorde er een stuk beter bij; puur omdat die nog in bezit is van BA en dat het museum daarom beter voor die moet zorgen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2014 23:59:49 ]
pi_138945132
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.

Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.

Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:



En nu US Airways en American Airlines samengaan onder de AA naam zullen we over een tijd sinds járen* weer American Airlines krijgen op Schiphol.
Zodra de US Airways 757's de nieuwe AA livery krijgen, krijgen we zoiets te zien op Schiphol:



* Ik kan serieus niets vinden wanneer ze zijn gestopt op Schiphol. Laatste wat ik kan vinden is dat ze in de jaren '70 nog op Schiphol vlogen...

Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :P :



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 16-04-2014 16:32:58 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 17:20:05 #219
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_138947839
quote:
0s.gif [b].

Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :P :

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07211.jpg]afbeelding[/url] ]
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_138949480
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Ja, da's wel een goeie vraag.

Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138949808
American was een van de grootste klanten voor de Fokker 100. Meen dat ze er ruim 70 hadden vliegen in hoogtijdagen. Testvluchtjes gebeurden natuurlijk vanuit de fabriek op Schiphol met dealerplaten ;) (Nederlandse registratie).

Leeg kunnen ze best een eindje vliegen. Weet niet hoe de definitieve aflevering was maar kan best iets zijn als Amsterdam - Keflavik - Bangor - JFK.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138951948
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
pi_138959928
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
Gewicht kan het probleem zijn, foto's van na het bezoek, te zien in bijvoorbeeld de verkeerstoren op Texel, zie je duidelijk dikke gleuven in het gras. Dit soort verzakkingen kunnen natuurlijk problemen veroorzaken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138963552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, da's wel een goeie vraag.

Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Tussenstops maken. Ze werden uiteraard leeg 'bezorgd' (als in; geen passagiers/bagage) en dan zal max. range groter zijn, dus rond de 3000-3500km. Vanaf Schiphol kun je met zo'n range een tussenstop in IJsland maken en vervolgens door vliegen naar het uiterste Noord-Oosten van de VS. Korte stop daar en je kunt in nagenoeg heel het vaste land van de VS komen.

De Fokker 70 van de regering was bijvoorbeeld ook in de Caraïben toen Willem Alexander en Maxima daar waren. Zelf waren ze met een reguliere dienstvlucht van de KLM met een 747 gekomen en de Fokker was hun vooruit gegaan.

Zag gisteravond ook toevallig een 737 van Transavia die vanuit Noord-Amerika kwam (was geleased aan Sun Country Airlines); deze heeft een max. range (volledig beladen) die ook maar iets boven die van een F100 ligt.

Zo had je ook KLM ook een 737 in full business naar Houston vliegen; dat is ook ruim 8000 kilometer. Maar goed; dat is ook een BBJ (Business Jet) met een grotere range; zo'n 9000-11.000 kilometer.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
Mwah, ik zou het niet op veengrond doen. Hier zakken de trekkers al door de grond haast. Zo'n F100 weegt 3-4x zoveel.
Zo leeg als daar op zandgrond lukt wel. (Anders stond daar een crashfoto onder :P ).

Ligt er ook aan wat voor touch-and-go het was; met alle wielen op de grond of alleen lichtjes aantikken met de main gear).

En het is meer asdruk dan bepaalde grootte/gewicht. Zo weegt een volgeladen 747 véél meer dan een 777 (max. 440 ton vs. max. 260 ton) maar de 747 heeft meer bougies (landingsgestel) dan een 777 en daardoor is de 777 'zwaarder' voor de grond dan een 747; puur omdat het gewicht verdeelt wordt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 16-04-2014 23:19:29 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 12:04:58 #225
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138974465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :P :
  donderdag 17 april 2014 @ 12:13:31 #226
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138974662
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Voor wat background (incl registratienummers en ferry flights): geschiedenis van deze betreffende kist (sn 11457):

http://www.aussieairliners.org/f-100/vh-nqe/vhnqe.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Aircraft ordered new by American Airlines
Registration marks 'N1448A' reserved by American Airlines - September 16, 1988
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB applied to the aircraft - April 7, 1993
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB reserved by Fokker Aircraft B.V. - April 8, 1993
First flown as PH-EZB in American Airlines livery - May 17, 1993
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB removed from the aircraft - May 25, 1993
Aircraft cleared for export to the United States - May 26, 1993
Entered onto the U. S. Aircraft Register as N1448A - May 26, 1993
Registered to Fokker Aircraft N1448A Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A.
Leased to American Airlines as registered operator
Ferried Amsterdam - Woensdrecht - May 26, 1993
Ferried Woensdrecht - Amsterdam - June 14, 1993
Departed Amsterdam on delivery flight to United States via Keflavik - June 14, 1993
Operated first revenue service Chicago - Memphis - June 16, 1993
Aircraft had flown a total of 95 hours with 89 cycles - June 30, 1993
Aircraft damaged on the ground at Dallas (Fort Worth) - October 3, 2001
It had just landed with an unsafe indication on the nose wheel
Was operating the Tulsa - Dallas (Fort Worth) service as AA535 with 84 passengers and 4 crew on board
The nose wheel collapsed whilst being towed to the gate at Dallas
Aircraft had flown 20,755 hours at time of accident
To view details of the NTSB Report click 'HERE'
Temporary repairs made on site before being ferried to Tulsa for permanent repairs
Withdrawn from use at Dallas (Fort Worth) - November 2003
Ferried Dallas (Fort Worth) - Mojave as AA9640 for storage - November 5, 2003
Ferried Mojave - Tulsa for overhaul pending lease to Avianca - October 24, 2005
Ferried Tulsa - Bogota in new Avianca livery - February 11, 2006
This was the first Fokker 100 to be delivered to Avianca Colombia
Cancelled from the U. S. Aircraft Register - February 21, 2006
Entered onto the Colombian Aircraft Register as HK-4419-X - February 24, 2006
Registered to Fokker Aircraft Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A.
Leased to Avianca Colombia as registered operator
Sub-leased to SAM (Avianca subsidiary)
Operated first revenue service - March 16, 2006
Reregistered as HK-4119 - October 30, 2006
Withdrawn from use - February 2012
Departed Colombia on ferry flight to the Netherlands - March 13, 2012
Arrived Woensdrecht at conclusion of ferry flight in basic Avianca livery - March 15, 2012
Ferry route: Cali - Nassau - Halifax - Keflavik - Woensdrecht
Observed at Woensdrecht in basic Avianca livery being refurbished for Network Aviation - June 1, 2006
Cancelled from the Colombian Aircraft Register - June 2006
Entered onto the Dutch Aircraft Register as PH-AQD - July 6, 2012
Registered to Fokker Aircraft Services B.V.
Observed at Woensdrecht in full Network Aviation livery - September 1, 2012
Test flown at Woensdrecht as FOP457 - September 5, 2012
Cancelled from the Dutch Aircraft Register - September 5, 2012
Entered onto the Australian Aircraft Register as VH-NQE - September 7, 2012
Registered to Qantas Airways Ltd
Leased to Network Aviation Pty Ltd as registered operator
Departed Woensdrecht on delivery flight to Australia - September 11, 2012
Arrived Perth at conclusion of delivery flight - September 14, 2012
Delivery flight was conducted by Southern Cross Aviation as SXI-1260
Delivery route: Woensdrecht - Trabazon - Al Ain - Nagpur - Penang - Jakarta (Halim) - Perth
Test flown at Perth - September 25, 2012
Operated first revenue service (charter) Perth - Kalgoorlie - September 26, 2012
Aircraft was damaged in a heavy landing at Nifty - October 19, 2012
Accident attributed to wind shear on approach to landing
For details on this accident click 'HERE'
Ferried Nifty - Port Headland - Seletar for repairs by Fokker Services - December 15, 2012
Ferry flight was carried out by Southern Cross Aviation as SXI-1287
Ferried Seletar - Port Headland - Perth on completion of repairs - April 6, 2013
Returned to service Perth - Cloud Break Mine - April 11, 2013
Current with Network Aviation
pi_138999933
quote:
Altijd leuk om te zien inderdaad. Toen kon het nog zo...

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.

Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.

Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:


Jup.
1
2
Airbus A340-313    Swiss Int. Air Lines    HB-JMG    1st visit!!*    C23    
LX 724    Zurich     09:00     LX 725    09:45     Zurich        

En op vrijdag 30 mei begint Singapore haar eerste vlucht met een A380 naar Delhi en 31 mei naar Mumbai. Hun dagelijkse A380 vlucht naar beide steden nemen 2 772 vluchten over.
(Ze vliegen nu driemaal daags en dat wordt straks dus tweemaal)

Daarmee worden zij de eerste maatschappij die met een A380 naar India gaat vliegen.
India had een ban op de A380 om binnenlandse maatschappijen te beschermen.

pi_139005624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
31 oktober is de laatste keer dat we dit kunnen zien:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86776.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)56077.jpg]afbeelding[/url] ]

[..]

Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).
China Airlines begint dit jaar met het vervangen van hun 6 A340's door 77W's.
Surinam kijkt naar een 767 en eind 2016 is het over voor de A340 bij Turkish Airlines.

We hebben dus nog zo'n 2 jaar A340 op Schiphol...
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.

Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:42:37 #230
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139008697
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139008990
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:42 schreef flipsen het volgende:
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed :)
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? :P Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139010179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Leatherface het volgende:
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.

Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.

Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.

Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.

Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.

We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.


Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:



EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...




[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 14:29:01 ]
pi_139022649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.

Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.

Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.

Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.

We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.

Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:

[ afbeelding ]

EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
pi_139022774
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
pi_139022813
Wat hebben die a340's trouwens rare motorgeluiden. Klinkt heel anders dan bijvoorbeeld een 747.

  vrijdag 18 april 2014 @ 20:28:21 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139022996
Ik vind juist de 340 echt een lelijk toestel...

Btw, ik vlieg over een paar maanden met Arke naar Curacao. Helaas vertrek en kom ik op een dag terug dat de 787 niet ingeroosterd is. Hoe groot is de kans dat ze die planning nog gaan veranderen?
pi_139025803
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:17 schreef Leatherface het volgende:
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
Plus toiletten op de lower deck (bij Lufthansa weliswaar maar toch). :P
De A340 is geloof ik wel ultieme kist om in te vliegen als je voor het eerst vliegt (langzaam stijgen).

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
2.gif
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.

Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.

Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:




[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 23:25:14 ]
pi_139029560
Ik ben sowieso een A330/A340 fan :Y

Heb zelden zo'n goede en rustige vlucht gehad als in een A330.
pi_139031666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken :)
Lees dat hun 787 levering vertraagd is vanuit Boeing en dat shorthaul vluchten (voor de training) geschrapt worden.

Enne; hier komt de strategie m.w.b. de A380 en 747-8 weer naar voren:



Meeste passagiers in een A380 ooit
quote:
Russische maatschappij Transaero Airlines heeft bevestigd dat de nog te ontvangen A380 zal worden uitgerust met 652 stoelen.

Hoogste bezetting
Hiermee is de Transaero A380 met afstand het vliegtuig met grootste bezetting. De eerste van vier bestelde A380′s wordt in 2015 geleverd. Nu heeft de A380 van Lufthansa nog de meeste passagiers aan boord, 526. Een enorm verschil met Transaero. Grootste verschil is het aantal businessclass stoelen, Lufthansa heeft er 98. Air France heeft 516 passagiers. Malaysia Airlines, Singapore Airlines en Qantas hebben allemaal minder dan 500 plekken. Korean Air heeft het minste aantal stoelen: 407.

Indeling
Er zullen 12 Imperial (first) class suites zijn. Deze bevinden zich voorin op het main deck met een opstelling 1-2-1. Vervolgens zijn er 24 business-class flat-bed seats. Door de cocon achtige stoelen is er veel privacy. Opstelling zal ook 1-2-1 zijn, maar dan voorin op het smallere upper deck. Beide klassen zullen een bar aan boord hebben. Tenslotte zijn er maar liefst 616 economy plekken. De Economy stoelen zullen een 31 of 32 inch pitch hebben. De opstelling zal 3-4-3 worden op de onderstede etage. Dus 10-abreast en niet de 11 stoelen naast elkaar waar Airbus mee bezig is. Op het bovenste deck zal de opstelling 2-4-2 zijn.

In flight entertainment
De A380′s krijgen snel internet van 12Mb/sec en een Pannasonic eX3 entertainment system. Transaero heeft ook de Boeing 747-8i besteld, deze zal meer dan 500 plekken krijgen.
Lekker vol; dat is 245 stoelen meer dan Korean Air.

Ze hebben ook 4 747-8's besteld; en net als Lufthansa (en Korean Air?) doen de 747's de premium routes (naar verhouding meer premium seats) en de A380's de leisure/bulk-routes met naar verhouding veel economy-seats.

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 23:42:37 ]
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:56:09 #240
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139032591
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139033323
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef Woods het volgende:
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
Over een aantal jaar komen de eerste A380's waarschijnlijk op de '2e-hands markt' dus wie weet.

Die zouden er nog wel een 200 extra stoelen in kunnen zetten; dus zo'n 800-850 totaal.
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:39:31 #242
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139059144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? :P Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
AMS/MAD BUE kan ook overdag, dat doet IBeria dus. 10:00 vertrek, 19:50 aankomst geloof ik. KLM dééd vertrek 10:00 en aankomst half 8 geloof ik, maar nu ze doortuffen naar Santiago hebben ze er een nachtvlucht van gemaakt. Andere mogelijkheid is AMS GRU met KLM overdag en dan overstappen op de GOL vlucht naar BUE. 2,5 uur overstaptijd, kan goed en dan kom je om 23:30 aan. BUE AMS is altijd nacht inderdaad.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139134613
Op 16 juli vliegt Emirates 25 jaar naar Kuwait (1989) en vanaf dan gaan ze ook een van hun 5 (!) dagelijkse vluchten vervangen door een A380. De overige vier zijn 777 en A330 spul.

Met zo'n 850km en 1:15 - 1:30 uur wordt dit de kortste A380 vlucht ter wereld.
Nu is dat nog Duba - Jeddah met zo'n 1700km en 2:30 uur.
Met 14 First Class, 76 Business en 399 Economy wordt dat hard rennen voor de FA's om de snacks uit te delen. :o :P
(Deze aantallen zijn van de bron, gaat dus om - gezien aantal economy - de versie met Crew Rest achterin wat wel raar is; want deze is eigenlijk voor long haul vluchten.
Maar goed; deze 2 versies wordt door EK door elkaar gebruikt; hier krijgen we ook beide versies.



Op deze foto is het nog niet eens zo'n lelijk gedrocht :P :



Oh, en omdat het gewoon een mooie foto is en ik weer teveel tijd heb verspild op de site :+ ...

pi_139137241
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf. :D
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_139141579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:39 schreef Muto het volgende:
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf. :D
De turnaround time is zo'n 2 uur dus het scheelt niet veel nee. :P

Was wel benieuwd wat een retourtje first class moet kosten op dat traject met de A380; kost zo'n ¤1300 :o
Omgerekend dus zo'n ruim ¤8.12 p/min. :P

Al is dat natuurlijk juli, hoewel bijv. oktober/november net zo duur is momenteel.
pi_139141936
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
pi_139142270
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
Die zullen niet veel fluctueren nee.
pi_139163359
Tipje; kijk Discovery Channel nu.



Huge Moves: Huge Helicopter
quote:
In the final episode of the series,we follow the engineers preparing the world's most advanced search-and-rescue helicopter for a trip on the world's largest airplane from New York State to its new base in Scotland.

Search-and-rescue helicopter pilot Ben Clark patrols the North Sea from a base on the Shetland Islands and has one of the most demanding jobs in the country. To give Ben and his team the best chance of being able to do their jobs, two new SikorskyS-92 helicopters, the ultimate search-and-rescue machines, have been ordered. Each aircraft costs £20million and is built at the Sikorsky factory in Coatesville, Pennsylvania. The S-92 has a top speed of 190 miles per hour and a range of 775 nautical miles. It has two auto-pilots, two stabilisation systems and the ability to fly in freezing conditions. It is the most advanced search-and-rescue helicopter of its kind and it tops any coastguard's wish list.

But, now that it is built, it needs delivering. It is more than 3,300 miles from Coatesville to Sumburgh on the Shetland Islands. It is too far for the chopper to fly and the journey by sea would take weeks. So the S-92 is delivered in the hull of an Antinov 124, the world’s largest production aircraft.

The S-92 takes its maiden flight to Stewart International Airport in upstate New York, where a team of dedicated engineers is ready to take it apart,wrap and pack it for its trip across the Atlantic. The guys have just six hours to take the S-92's blades off and put them in a box. They must be removed without a scratch as any damage could be fatal when the aircraft is flying. The four main blades alone are worth over £1 million. The radio receivers and tail blades also need to be removed and cased.

To combat turbulence on the flight, the team use 20 chains to keep the helicopter in place. At Glasgow's Prestwick Airport the whole process will have to be reversed and the Sikorsky's blades replaced. Can the team ensure that this remarkable machine continues to save lives?
En wat blijven die Chinooks toch geweldige dingen. Tijden niet in het echt gezien maar dat gedreun dat toch in je lichaam voelbaar is :9~

(Afgelopen zondag bij de Veluwe)


EDIT: misschien moet de Social Media afdeling van KLM ook eens opletten :+
quote:
KLM Ssst, straks horen ze je, Ad. De 747 behoort tot onze trouwste werkpaarden en we hebben geen plannen om haar de deur uit te doen, noch om de A380 aan te schaffen.


[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 23-04-2014 00:11:16 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 02:29:49 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139170583
Afgelopen zomer een km of 30 buiten London stonden we in een veldje en kwamen er 2 Chinooks érg laag overvliegen. Dat dreunt inderdaad door tot in de kern van je lichaam, geweldig :Y Een ex-vriendinnetje van me is volgens mij bij de luchtmacht opgeleid als piloot van een Chinook. Maar dat is al een tijdje geleden :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139202045
- 30 april komt de laatste Embraer 190 voor Cityhopper; PH-EXD komt via Tenerife binnen.
Qua Fokkers gaat PH-KZW deze maand nog uit roulatie moeten gaan, volgende maand PH-JCT en -KZH.

- Arke 787 PH-TFK is geverfd. Staat nu buiten te wachten op haar maiden flight.

- Wil je de eerste 747 ooit gebouwd in slechte staat zien? Ga je gang...



- Deze week is in Den Haag de Global Oceans Action Summit for Food Security and Blue Growth aan de gang (22 - 25 april). Morgen Vandaag spreekt John Kerry en die komt niet met een lijnvlucht. Weer de bekende C32?

(Hier bij de NSS in maart)


Verdere sprekers morgen (en dus bijzondere vliegtuigen?):
quote:
◾Dr. Right Hon. Keith Mitchell, Prime Minister of Grenada (TBC)
◾H.E. Elisabeth Aspaker, Minister of Fisheries, Royal Norwegian Ministry of Trade, Industry and Fisheries
◾H.E. Rashid Ahmed bin Fahad, Minister for Environment and Water, United Arab Emirates
En het was al bekend (oud nieuws dus eigenlijk) - zie m'n eerdere posts - de A340-300 van Cathay zal per 1 november niet meer op Schiphol landen; deze wordt vervangen door een 777-300ER:



Cathay Pacific Plans Daily Boeing 777-300ER Service to Amsterdam from Nov 2014
quote:
Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.

CX271 HKG0025 – 0630AMS 77W D
CX270 AMS1225 – 0700+1HKG 77W D
Maar luchtvaartnieuws dacht een scoop te hebben...

Cathay Pacific vergroot capaciteit op Amsterdam
quote:
HONGKONG - Cathay Pacific vervangt op de dagelijkse route naar Amsterdam per 1 november de Airbus A340-300 door de aanzienlijk grotere Boeing 777-300ER. Dit heeft de maatschappij uit Hongkong woensdag bekendgemaakt. De 'swap' komt neer op een capaciteitsuitbreiding van 75 stoelen per vlucht. Uit de inzet van de 'Triple 7' blijkt dat de vraag op de verbinding toeneemt. Cathay is bovendien bezig met een omvangrijke vlootvernieuwing.

Cathay Pacific zal de Boeing 777-300ER naar Amsterdam uitrusten met drie reisklassen: de nieuwe Business Class, de nieuwe Economy Class en de Premium Economy Class. Het is voor het eerst dat de Nederlandse markt bij Cathay kan kiezen uit deze drie klassen.

De Boeing 747-400, waarvan de maatschappij er elf in de vloot heeft, worden nog dit jaar allemaal afgedankt en vervangen door Boeing 777-300ER's (39 in de vloot, 14 in bestelling). Ook de Airbus A340-300’s, waarvan de maatschappij twaalf heeft, worden op termijn vervangen, door de Airbus A350 (48 orders). De eerste A350 wordt naar verwachting in 2016 in de vloot van Cathay opgenomen.
Ik dacht; laat ik het nog even noemen; je hebt dus nog 191 dagen om een Cathay A340 op Schiphol te zien/fotograferen. :P

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')