Nastyquote:After normal approach and touch down in clear weather and night conditions during roll out the crew saw a number of animals ahead, the aircraft impacted such animals at about 120 knots about 550 meters/1800 feet past the runway threshold. The crew subsequently felt the brakes were ineffective, the aircraft veered to the left and came to a stop on the left runway shoulder about 2,100 meters/6900 feet past the runway threshold.
The smell of burning meat entered the cabin during roll out and dissipated after the engines were shut down.
(...)
Two dead cows were found entangled with the aircraft's main landing gear struts. The hydraulic lines operating the brakes as well as the main landing gear weight on wheel sensors were damaged.
Bron.quote:They are flying a 'Super Jumbo' A380 to Glasgow tomorrow for a three-hour visit. VIPs will be invited on board to marvel at the double decker plane, which is fitted with showers, a spas and a passenger lounge with bar.
(...)
The historic flight to Glasgow will include top airline officials and VIPs.
Je had deze nog wel in je quote kunnen opnemen:quote:Op donderdag 10 april 2014 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Incident: Lion B738 at Gorontalo on Aug 6th 2013, hit cows and runway excursion on landing
[..]
Nasty
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijkquote:The captain subsequently made an announcements requesting passengers to remain seated and wait for further instruction, a number of passengers however got up, opened the overwing emergency exits and exited the aircraft without instruction from flight crew. Two of those passengers received sprained ankles as result of them exiting through the overwing exits.
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van makenquote:Op donderdag 10 april 2014 16:35 schreef Iemand91 het volgende:
En in een maand of wat kunnen we de eerste reguliere Boeing 787 op Schiphol verwachten.
Men zegt dat PH-TFK op 4 juni zal aankomen op Schiphol (anderen spreken weer tegen) maar hij zal i.i.g. op donderdag 3 juli haar eerste vlucht maken naar Bonaire en Curaçao.
[ afbeelding ]
Op de eerste 787 voor KLM moeten we nog ruim anderhalf jaar wachten.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik zou reageren. Ik kan soms heel koel blijven onder bepaalde situaties maar kan ook vaak zoiets hebben "Fuck all, I'm outta here".quote:Op donderdag 10 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Vanaf onze zolderkamertjes is het natuurlijk makkelijk roepen dat het sukkels zijn, maar eigenlijk is het ook wel interessant om eens serieus te bedenken wat je zelf zou doen in zo´n situatie. Als je voelt dat alles misgaat en je zit naast de nooduitgang? Hoop het niet mee te maken en áls het gebeurt, dat ik dan toch braaf blijf zitten natuurlijk
Vast, net als de A380 van BA enzo.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Wikipedia, Boeing, Airbusquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:05 schreef Woods het volgende:
Wat is een beetje een proper site voor vliegtuigen in het algemeen zoals allerlei info?
Hier een thread over de 757-200 en 767-200: linkquote:Ik heb bijv. het idee dat er werkelijk 'geen verschil' tussen een 767 & 757 zit qua aantal stoelen.
Als vervanger van de 767.quote:En die 787 wordt dus door veel budgetmaatschappijen aanschaft als vervanger voor de 737 ofzo?
Komt zeker omdat er nu pas een markt aan het ontstaat is voor freighters met relatief laag verbruik(2 motorig) en dit voorheen door 747F enz. werd gedaan?quote:The first 777 Freighter entered service in February 2009.
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:quote:EINDHOVEN - Op vliegbasis Eindhoven is vrijdag de DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor de allerlaatste vlucht. Het toestel is overgevlogen naar het Engelse Newquay, waar de slopershamer wacht. Bruikbare onderdelen zullen als spare-parts gaan dienen voor de beide KDC-10's. Pogingen van Defensie om het militaire toestel aan een andere luchtmacht te verkopen liepen op niets uit.
Defensie kocht de in 1978 gebouwde DC-10 in 2004. Het toestel was eerder als passagiersvliegtuig in dienst bij United Airlines en had enige tijd in de woestijn ‘stored’ gestaan. Doel was om met het de DC-10 haar strategische luchttransportcapaciteit uit te breiden. De luchtmacht beschikte toen al over de twee KDC-10 tanker/transportvliegtuigen, maar de vraag was internationaal veel groter dan het aanbod.
Het toestel onderging tussen 2004 en 2011 ingrijpende verbouwingen om dienst te kunnen doen als militair transportvliegtuig. Kabelwerk, laadvloeren en communicatie- en navigatiesystemen werden aangebracht of gemoderniseerd. Ook de cockpit kreeg een complete facelift.
KDC-10 en Hercules
Uiteindelijk heeft de geheel gereviseerde en gemoderniseerde DC-10 weinig gevlogen. Kort na het laatste modificatieprogramma viel in 2011 het besluit om het toestel af te stoten. De uitbreiding van de luchttransportcapaciteit wordt niet voltooid. De luchtmacht beschikt momenteel nog over twee KDC-10’s en vier C-130 Hercules transporttoestellen.
Nederland vangt het tekort aan luchttransportcapaciteit op door internationaal nog nauwer samen te werken. Dat gebeurt onder meer binnen het op Vliegbasis Eindhoven gevestigde European Air Transport Command. In dit succesvolle samenwerkingsverband voeren vijf landen samen luchttransport uit. Commerciële inhuur van luchttransport is een andere optie.
Ik ken de hele geschiedenis niet maar kort gezegd is het geloof ik wel een gigantisch geld (ver)smijten geweest ja.quote:Op zaterdag 12 april 2014 02:42 schreef Woods het volgende:
Korte termijn denken overheid? Of denk ik verkeerd?
Ha, las pas ook zo'n artikel. Volgens hen lag dat aan het feit dat om woensdag nieuwe prijzen in het systeem gezet worden (ehm...) en dat reizen op dinsdag/woensdag het goedkoopst zou zijn omdat dan de vraag het laagst was.quote:[ afbeelding ]
Tof.quote:Op zondag 13 april 2014 02:04 schreef nattermann het volgende:
Vandaag voor mijn verjaardag een vlucht in een zweefvliegtuig (met sleepstart ipv lierstart) kado gekregen
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tof.
Lijkt me trouwen ook een mooie hobby. Re-de-lijk betaalbaar en toch zelf vliegen.
(Want praktisch alle vormen van vliegen is zonder uitzondering duur...)
Dat kan ik geloven. Lijkt me zelf eerlijk gezegd ook wel een beetje, want je moet toch iets in de lucht houden wat voor je gevoel gewoon niet kan (motorloos). Maar als je het eenmaal kunt/mag, dan lijkt het met prachtig. Mooi uitzicht maar tegelijk ook gewoon hard werken (je moet immers wel in de lucht blijven).quote:Op zondag 13 april 2014 19:14 schreef DaMook het volgende:
Ik zit bij een vliegclub en vlieg weleens met andere mee (heb geen geld voor een brevet helaas), maar een zweefvliegtuig vind ik maar een eng ding . Geen motor enzo, misschien toch maar eens gaan kijken bij de (zuster)zweefvliegclub, hoe dat er van dichtbij uitziet.
quote:Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.
G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.
G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.
Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.
Het gaat snel (gisteren gemaakt)quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:02 schreef Iemand91 het volgende:
DC-10 van Koninklijke Luchtmacht vertrokken voor sloop
Gaat om T-255, hier de laatste landing op Newquay waar deze gesloopt wordt:
Bron.quote:Restoring the "Queen of the Skies"
Forty-five years ago, she made history, ushering in the era of the jumbo jet and changing the face of commercial flight. A giant of the skies, it made our world smaller and mesmerized the people of the Pacific Northwest, us included.
When the 747 dubbed The City of Everett (RA001) took her inaugural flight on February 9, 1969, it was an enormous day for both of us. And just as we are tremendously proud to be a part of the Boeing 747’s legacy—as chief engineer and co-pilot on the first flight—we’re equally proud to be a part of her renewal at The Museum of Flight.
Since accessioning the first 747, the Museum and its dedicated team have been faithfully caring for the aircraft, but Seattle’s damp climate takes a toll, and The City of Everett is showing signs of wear. That’s why, this summer, the Museum will embark on an ambitious project—a complete external restoration to return her to first flight conditions.
The restoration will not be a simple task. It will take place onsite, in the Museum’s Airpark. After a thorough wash and sand, The City of Everett will be painted in almost the exact scheme from its rollout on September 30, 1968, including replicating more than two dozen airline logos that adorned the front of the fuselage. The restoration of the 747 is a precursor to the Museum’s west campus expansion and the covering of the Museum’s commercial aircraft.
You can help the Museum bring The City of Everett back to her first flight glory by making a gift to this historic restoration project. Gifts of any size help, and all gifts designated to the 747 will go to her restoration and continued care at The Museum of Flight so future generations can experience the first “Queen of the Skies.”
Thank you for your generous and continued support of aircraft restoration at The Museum of Flight – and thank you for helping to inspire the next generation of explorers, innovators, and adventurers.
Sincerely,
Joe Sutter
Chief Engineer, Boeing 747 Project
Brien Wygle
Boeing Test Pilot
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?quote:[b].
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07211.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, da's wel een goeie vraag.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Gewicht kan het probleem zijn, foto's van na het bezoek, te zien in bijvoorbeeld de verkeerstoren op Texel, zie je duidelijk dikke gleuven in het gras. Dit soort verzakkingen kunnen natuurlijk problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
Tussenstops maken. Ze werden uiteraard leeg 'bezorgd' (als in; geen passagiers/bagage) en dan zal max. range groter zijn, dus rond de 3000-3500km. Vanaf Schiphol kun je met zo'n range een tussenstop in IJsland maken en vervolgens door vliegen naar het uiterste Noord-Oosten van de VS. Korte stop daar en je kunt in nagenoeg heel het vaste land van de VS komen.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, da's wel een goeie vraag.
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Mwah, ik zou het niet op veengrond doen. Hier zakken de trekkers al door de grond haast. Zo'n F100 weegt 3-4x zoveel.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het met zo'n ding ook makkelijker landen op gras? Of keert dat bij een bepaalde grootte om?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Wel grappig dat je dan weer zoiets tegenkomt; een Fokker 100 (voor AA) die bij een testvlucht een touch-and-go
op het gras doet op Texel :
quote:Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
Voor wat background (incl registratienummers en ferry flights): geschiedenis van deze betreffende kist (sn 11457):quote:Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Aircraft ordered new by American Airlines Registration marks 'N1448A' reserved by American Airlines - September 16, 1988 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB applied to the aircraft - April 7, 1993 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB reserved by Fokker Aircraft B.V. - April 8, 1993 First flown as PH-EZB in American Airlines livery - May 17, 1993 Temporary export registration E-1266 / PH-EZB removed from the aircraft - May 25, 1993 Aircraft cleared for export to the United States - May 26, 1993 Entered onto the U. S. Aircraft Register as N1448A - May 26, 1993 Registered to Fokker Aircraft N1448A Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A. Leased to American Airlines as registered operator Ferried Amsterdam - Woensdrecht - May 26, 1993 Ferried Woensdrecht - Amsterdam - June 14, 1993 Departed Amsterdam on delivery flight to United States via Keflavik - June 14, 1993 Operated first revenue service Chicago - Memphis - June 16, 1993 Aircraft had flown a total of 95 hours with 89 cycles - June 30, 1993 Aircraft damaged on the ground at Dallas (Fort Worth) - October 3, 2001 It had just landed with an unsafe indication on the nose wheel Was operating the Tulsa - Dallas (Fort Worth) service as AA535 with 84 passengers and 4 crew on board The nose wheel collapsed whilst being towed to the gate at Dallas Aircraft had flown 20,755 hours at time of accident To view details of the NTSB Report click 'HERE' Temporary repairs made on site before being ferried to Tulsa for permanent repairs Withdrawn from use at Dallas (Fort Worth) - November 2003 Ferried Dallas (Fort Worth) - Mojave as AA9640 for storage - November 5, 2003 Ferried Mojave - Tulsa for overhaul pending lease to Avianca - October 24, 2005 Ferried Tulsa - Bogota in new Avianca livery - February 11, 2006 This was the first Fokker 100 to be delivered to Avianca Colombia Cancelled from the U. S. Aircraft Register - February 21, 2006 Entered onto the Colombian Aircraft Register as HK-4419-X - February 24, 2006 Registered to Fokker Aircraft Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A. Leased to Avianca Colombia as registered operator Sub-leased to SAM (Avianca subsidiary) Operated first revenue service - March 16, 2006 Reregistered as HK-4119 - October 30, 2006 Withdrawn from use - February 2012 Departed Colombia on ferry flight to the Netherlands - March 13, 2012 Arrived Woensdrecht at conclusion of ferry flight in basic Avianca livery - March 15, 2012 Ferry route: Cali - Nassau - Halifax - Keflavik - Woensdrecht Observed at Woensdrecht in basic Avianca livery being refurbished for Network Aviation - June 1, 2006 Cancelled from the Colombian Aircraft Register - June 2006 Entered onto the Dutch Aircraft Register as PH-AQD - July 6, 2012 Registered to Fokker Aircraft Services B.V. Observed at Woensdrecht in full Network Aviation livery - September 1, 2012 Test flown at Woensdrecht as FOP457 - September 5, 2012 Cancelled from the Dutch Aircraft Register - September 5, 2012 Entered onto the Australian Aircraft Register as VH-NQE - September 7, 2012 Registered to Qantas Airways Ltd Leased to Network Aviation Pty Ltd as registered operator Departed Woensdrecht on delivery flight to Australia - September 11, 2012 Arrived Perth at conclusion of delivery flight - September 14, 2012 Delivery flight was conducted by Southern Cross Aviation as SXI-1260 Delivery route: Woensdrecht - Trabazon - Al Ain - Nagpur - Penang - Jakarta (Halim) - Perth Test flown at Perth - September 25, 2012 Operated first revenue service (charter) Perth - Kalgoorlie - September 26, 2012 Aircraft was damaged in a heavy landing at Nifty - October 19, 2012 Accident attributed to wind shear on approach to landing For details on this accident click 'HERE' Ferried Nifty - Port Headland - Seletar for repairs by Fokker Services - December 15, 2012 Ferry flight was carried out by Southern Cross Aviation as SXI-1287 Ferried Seletar - Port Headland - Perth on completion of repairs - April 6, 2013 Returned to service Perth - Cloud Break Mine - April 11, 2013 Current with Network Aviation |
Altijd leuk om te zien inderdaad. Toen kon het nog zo...quote:Op donderdag 17 april 2014 20:44 schreef Mylene het volgende:
Ik kwam dit tof linkje tegen.
From free Benson & Hedges to on board wifi: How First Class travel with British Airways has changed over the past 40 years
Jup.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.
Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.
Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:
1 2 | Airbus A340-313 Swiss Int. Air Lines HB-JMG 1st visit!!* C23 LX 724 Zurich 09:00 LX 725 09:45 Zurich |
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
31 oktober is de laatste keer dat we dit kunnen zien:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86776.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)56077.jpg]afbeelding[/url] ]
[..]
Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).
China Airlines begint dit jaar met het vervangen van hun 6 A340's door 77W's.
Surinam kijkt naar een 767 en eind 2016 is het over voor de A340 bij Turkish Airlines.
We hebben dus nog zo'n 2 jaar A340 op Schiphol...
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:42 schreef flipsen het volgende:
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Leatherface het volgende:
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.
Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.
Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.
Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.
Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.
We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.
Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:
[ afbeelding ]
EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plus toiletten op de lower deck (bij Lufthansa weliswaar maar toch).quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:17 schreef Leatherface het volgende:
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.
Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.
Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:
Lees dat hun 787 levering vertraagd is vanuit Boeing en dat shorthaul vluchten (voor de training) geschrapt worden.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken
Lekker vol; dat is 245 stoelen meer dan Korean Air.quote:Russische maatschappij Transaero Airlines heeft bevestigd dat de nog te ontvangen A380 zal worden uitgerust met 652 stoelen.
Hoogste bezetting
Hiermee is de Transaero A380 met afstand het vliegtuig met grootste bezetting. De eerste van vier bestelde A380′s wordt in 2015 geleverd. Nu heeft de A380 van Lufthansa nog de meeste passagiers aan boord, 526. Een enorm verschil met Transaero. Grootste verschil is het aantal businessclass stoelen, Lufthansa heeft er 98. Air France heeft 516 passagiers. Malaysia Airlines, Singapore Airlines en Qantas hebben allemaal minder dan 500 plekken. Korean Air heeft het minste aantal stoelen: 407.
Indeling
Er zullen 12 Imperial (first) class suites zijn. Deze bevinden zich voorin op het main deck met een opstelling 1-2-1. Vervolgens zijn er 24 business-class flat-bed seats. Door de cocon achtige stoelen is er veel privacy. Opstelling zal ook 1-2-1 zijn, maar dan voorin op het smallere upper deck. Beide klassen zullen een bar aan boord hebben. Tenslotte zijn er maar liefst 616 economy plekken. De Economy stoelen zullen een 31 of 32 inch pitch hebben. De opstelling zal 3-4-3 worden op de onderstede etage. Dus 10-abreast en niet de 11 stoelen naast elkaar waar Airbus mee bezig is. Op het bovenste deck zal de opstelling 2-4-2 zijn.
In flight entertainment
De A380′s krijgen snel internet van 12Mb/sec en een Pannasonic eX3 entertainment system. Transaero heeft ook de Boeing 747-8i besteld, deze zal meer dan 500 plekken krijgen.
Over een aantal jaar komen de eerste A380's waarschijnlijk op de '2e-hands markt' dus wie weet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef Woods het volgende:
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
AMS/MAD BUE kan ook overdag, dat doet IBeria dus. 10:00 vertrek, 19:50 aankomst geloof ik. KLM dééd vertrek 10:00 en aankomst half 8 geloof ik, maar nu ze doortuffen naar Santiago hebben ze er een nachtvlucht van gemaakt. Andere mogelijkheid is AMS GRU met KLM overdag en dan overstappen op de GOL vlucht naar BUE. 2,5 uur overstaptijd, kan goed en dan kom je om 23:30 aan. BUE AMS is altijd nacht inderdaad.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
De turnaround time is zo'n 2 uur dus het scheelt niet veel nee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:39 schreef Muto het volgende:
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf.
Die zullen niet veel fluctueren nee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
En wat blijven die Chinooks toch geweldige dingen. Tijden niet in het echt gezien maar dat gedreun dat toch in je lichaam voelbaar isquote:In the final episode of the series,we follow the engineers preparing the world's most advanced search-and-rescue helicopter for a trip on the world's largest airplane from New York State to its new base in Scotland.
Search-and-rescue helicopter pilot Ben Clark patrols the North Sea from a base on the Shetland Islands and has one of the most demanding jobs in the country. To give Ben and his team the best chance of being able to do their jobs, two new SikorskyS-92 helicopters, the ultimate search-and-rescue machines, have been ordered. Each aircraft costs £20million and is built at the Sikorsky factory in Coatesville, Pennsylvania. The S-92 has a top speed of 190 miles per hour and a range of 775 nautical miles. It has two auto-pilots, two stabilisation systems and the ability to fly in freezing conditions. It is the most advanced search-and-rescue helicopter of its kind and it tops any coastguard's wish list.
But, now that it is built, it needs delivering. It is more than 3,300 miles from Coatesville to Sumburgh on the Shetland Islands. It is too far for the chopper to fly and the journey by sea would take weeks. So the S-92 is delivered in the hull of an Antinov 124, the world’s largest production aircraft.
The S-92 takes its maiden flight to Stewart International Airport in upstate New York, where a team of dedicated engineers is ready to take it apart,wrap and pack it for its trip across the Atlantic. The guys have just six hours to take the S-92's blades off and put them in a box. They must be removed without a scratch as any damage could be fatal when the aircraft is flying. The four main blades alone are worth over £1 million. The radio receivers and tail blades also need to be removed and cased.
To combat turbulence on the flight, the team use 20 chains to keep the helicopter in place. At Glasgow's Prestwick Airport the whole process will have to be reversed and the Sikorsky's blades replaced. Can the team ensure that this remarkable machine continues to save lives?
quote:KLM Ssst, straks horen ze je, Ad. De 747 behoort tot onze trouwste werkpaarden en we hebben geen plannen om haar de deur uit te doen, noch om de A380 aan te schaffen.
En het was al bekend (oud nieuws dus eigenlijk) - zie m'n eerdere posts - de A340-300 van Cathay zal per 1 november niet meer op Schiphol landen; deze wordt vervangen door een 777-300ER:quote:◾Dr. Right Hon. Keith Mitchell, Prime Minister of Grenada (TBC)
◾H.E. Elisabeth Aspaker, Minister of Fisheries, Royal Norwegian Ministry of Trade, Industry and Fisheries
◾H.E. Rashid Ahmed bin Fahad, Minister for Environment and Water, United Arab Emirates
Maar luchtvaartnieuws dacht een scoop te hebben...quote:Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.
CX271 HKG0025 – 0630AMS 77W D
CX270 AMS1225 – 0700+1HKG 77W D
Ik dacht; laat ik het nog even noemen; je hebt dus nog 191 dagen om een Cathay A340 op Schiphol te zien/fotograferen.quote:HONGKONG - Cathay Pacific vervangt op de dagelijkse route naar Amsterdam per 1 november de Airbus A340-300 door de aanzienlijk grotere Boeing 777-300ER. Dit heeft de maatschappij uit Hongkong woensdag bekendgemaakt. De 'swap' komt neer op een capaciteitsuitbreiding van 75 stoelen per vlucht. Uit de inzet van de 'Triple 7' blijkt dat de vraag op de verbinding toeneemt. Cathay is bovendien bezig met een omvangrijke vlootvernieuwing.
Cathay Pacific zal de Boeing 777-300ER naar Amsterdam uitrusten met drie reisklassen: de nieuwe Business Class, de nieuwe Economy Class en de Premium Economy Class. Het is voor het eerst dat de Nederlandse markt bij Cathay kan kiezen uit deze drie klassen.
De Boeing 747-400, waarvan de maatschappij er elf in de vloot heeft, worden nog dit jaar allemaal afgedankt en vervangen door Boeing 777-300ER's (39 in de vloot, 14 in bestelling). Ook de Airbus A340-300’s, waarvan de maatschappij twaalf heeft, worden op termijn vervangen, door de Airbus A350 (48 orders). De eerste A350 wordt naar verwachting in 2016 in de vloot van Cathay opgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |