abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 12:13:31 #226
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138974662
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Fiorano het volgende:
Ha dat is maf, iemand die daar het verhaal verder achter weet? Sowieso wist ik niet dat Fokker aan AA geleverd had. En waarom nog een Nederlandse registratie?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe haalt een Fokker 100 de overkant van de oceaan trouwens?
Voor wat background (incl registratienummers en ferry flights): geschiedenis van deze betreffende kist (sn 11457):

http://www.aussieairliners.org/f-100/vh-nqe/vhnqe.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Aircraft ordered new by American Airlines
Registration marks 'N1448A' reserved by American Airlines - September 16, 1988
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB applied to the aircraft - April 7, 1993
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB reserved by Fokker Aircraft B.V. - April 8, 1993
First flown as PH-EZB in American Airlines livery - May 17, 1993
Temporary export registration E-1266 / PH-EZB removed from the aircraft - May 25, 1993
Aircraft cleared for export to the United States - May 26, 1993
Entered onto the U. S. Aircraft Register as N1448A - May 26, 1993
Registered to Fokker Aircraft N1448A Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A.
Leased to American Airlines as registered operator
Ferried Amsterdam - Woensdrecht - May 26, 1993
Ferried Woensdrecht - Amsterdam - June 14, 1993
Departed Amsterdam on delivery flight to United States via Keflavik - June 14, 1993
Operated first revenue service Chicago - Memphis - June 16, 1993
Aircraft had flown a total of 95 hours with 89 cycles - June 30, 1993
Aircraft damaged on the ground at Dallas (Fort Worth) - October 3, 2001
It had just landed with an unsafe indication on the nose wheel
Was operating the Tulsa - Dallas (Fort Worth) service as AA535 with 84 passengers and 4 crew on board
The nose wheel collapsed whilst being towed to the gate at Dallas
Aircraft had flown 20,755 hours at time of accident
To view details of the NTSB Report click 'HERE'
Temporary repairs made on site before being ferried to Tulsa for permanent repairs
Withdrawn from use at Dallas (Fort Worth) - November 2003
Ferried Dallas (Fort Worth) - Mojave as AA9640 for storage - November 5, 2003
Ferried Mojave - Tulsa for overhaul pending lease to Avianca - October 24, 2005
Ferried Tulsa - Bogota in new Avianca livery - February 11, 2006
This was the first Fokker 100 to be delivered to Avianca Colombia
Cancelled from the U. S. Aircraft Register - February 21, 2006
Entered onto the Colombian Aircraft Register as HK-4419-X - February 24, 2006
Registered to Fokker Aircraft Trust c/- Wilmington Trust, Wilmington, DE, U. S. A.
Leased to Avianca Colombia as registered operator
Sub-leased to SAM (Avianca subsidiary)
Operated first revenue service - March 16, 2006
Reregistered as HK-4119 - October 30, 2006
Withdrawn from use - February 2012
Departed Colombia on ferry flight to the Netherlands - March 13, 2012
Arrived Woensdrecht at conclusion of ferry flight in basic Avianca livery - March 15, 2012
Ferry route: Cali - Nassau - Halifax - Keflavik - Woensdrecht
Observed at Woensdrecht in basic Avianca livery being refurbished for Network Aviation - June 1, 2006
Cancelled from the Colombian Aircraft Register - June 2006
Entered onto the Dutch Aircraft Register as PH-AQD - July 6, 2012
Registered to Fokker Aircraft Services B.V.
Observed at Woensdrecht in full Network Aviation livery - September 1, 2012
Test flown at Woensdrecht as FOP457 - September 5, 2012
Cancelled from the Dutch Aircraft Register - September 5, 2012
Entered onto the Australian Aircraft Register as VH-NQE - September 7, 2012
Registered to Qantas Airways Ltd
Leased to Network Aviation Pty Ltd as registered operator
Departed Woensdrecht on delivery flight to Australia - September 11, 2012
Arrived Perth at conclusion of delivery flight - September 14, 2012
Delivery flight was conducted by Southern Cross Aviation as SXI-1260
Delivery route: Woensdrecht - Trabazon - Al Ain - Nagpur - Penang - Jakarta (Halim) - Perth
Test flown at Perth - September 25, 2012
Operated first revenue service (charter) Perth - Kalgoorlie - September 26, 2012
Aircraft was damaged in a heavy landing at Nifty - October 19, 2012
Accident attributed to wind shear on approach to landing
For details on this accident click 'HERE'
Ferried Nifty - Port Headland - Seletar for repairs by Fokker Services - December 15, 2012
Ferry flight was carried out by Southern Cross Aviation as SXI-1287
Ferried Seletar - Port Headland - Perth on completion of repairs - April 6, 2013
Returned to service Perth - Cloud Break Mine - April 11, 2013
Current with Network Aviation
pi_138999933
quote:
Altijd leuk om te zien inderdaad. Toen kon het nog zo...

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.

Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.

Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:


Jup.
1
2
Airbus A340-313    Swiss Int. Air Lines    HB-JMG    1st visit!!*    C23    
LX 724    Zurich     09:00     LX 725    09:45     Zurich        

En op vrijdag 30 mei begint Singapore haar eerste vlucht met een A380 naar Delhi en 31 mei naar Mumbai. Hun dagelijkse A380 vlucht naar beide steden nemen 2 772 vluchten over.
(Ze vliegen nu driemaal daags en dat wordt straks dus tweemaal)

Daarmee worden zij de eerste maatschappij die met een A380 naar India gaat vliegen.
India had een ban op de A380 om binnenlandse maatschappijen te beschermen.

pi_139005624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
31 oktober is de laatste keer dat we dit kunnen zien:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86776.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)56077.jpg]afbeelding[/url] ]

[..]

Blijven alleen China Airlines en Surinam over. (En heel af en toe Turkish).
China Airlines begint dit jaar met het vervangen van hun 6 A340's door 77W's.
Surinam kijkt naar een 767 en eind 2016 is het over voor de A340 bij Turkish Airlines.

We hebben dus nog zo'n 2 jaar A340 op Schiphol...
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.

Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:42:37 #230
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139008697
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139008990
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:42 schreef flipsen het volgende:
Voor AMS-BUE vlieg ik liever met de 340 van Iberia dan met de 777 van KLM, door de stoelindeling. En dat KLM er weer een naachtvlucht van heeft gemaakt helpt ook niet (ik slaap niet in een vliegtuig, dus liever dagvlucht en dan s avonds een hotelbed :)
Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? :P Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139010179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Leatherface het volgende:
Het is ook gewoon een oneconomisch toestel met veel brandstofverbruik.

Wel jammer, ik vind het esthetisch wel een mooie kist.
Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.

Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.

Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.

Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.

We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.


Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:



EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...




[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 14:29:01 ]
pi_139022649
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Helaas wel. Als zélf Surinam al aan vervanging bezig is dan weet je wel hoe laat het is.

Hun eigen 330 serie is een stuk efficiënter om over de 77W en (vooral) de 787 nog maar niet te spreken.
Maar de A340-600 heeft nog zeker bestaansrecht; zolang de 747 er is zal de A346 er eigenlijk ook nog wel zijn.
Zeker in hoge/warme gebieden zoals South African met hun A340's, KLM met hun 747 naar Mexico etc.

Een A340 kan qua verhouding passagier/vracht meer vracht meenemen dan een 747, maar een 747 kan weer meer (winstgevende) passagiers meenemen. Ook met het nieuwe plan van Airbus om in de A340-600 een extra rij toe te voegen (dus van 2-4-2 naar 3-3-3 te gaan) kan het nog een kleine impuls geven.

Vraag me af of er überhaupt die 3-3-3 opstelling veel gebruikt gaat worden; maar toch; geniet i.i.g. nog even van je 2-4-2 opstelling.

We zitten helaas op een onprettig moment in de luchtvaartgeschiedenis dat kosten hoger worden (brandstof), vraag minder is (vooral vracht) en nieuwere techniek oude techniek een stevige achterstand geeft (787, A350 etc.), met als gevolg dat de hele boel (IMHO) erg saai en eentonig wordt.
Was er bijvoorbeeld geen 777-serie (of had deze minder goed gepresteerd) en/of waren brandstofkosten niet zo'n issue, dan wist ik vrijwel zeker dat wij over een aantal jaren (of zelfs nu) 747-8 Combi's hadden gezien bij KLM.
A380's niet (dat past niet bij hun hoge frequentie tactiek) maar dergelijke combi's? Zeker.

Over de A340 gesproken; vanmorgen op Schiphol:

[ afbeelding ]

EDIT: oeps...
Gisteren ook al een Korean A380 die in Los Angeles een paar lantaarnpalen omver gereden heeft...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
pi_139022774
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
pi_139022813
Wat hebben die a340's trouwens rare motorgeluiden. Klinkt heel anders dan bijvoorbeeld een 747.

  vrijdag 18 april 2014 @ 20:28:21 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139022996
Ik vind juist de 340 echt een lelijk toestel...

Btw, ik vlieg over een paar maanden met Arke naar Curacao. Helaas vertrek en kom ik op een dag terug dat de 787 niet ingeroosterd is. Hoe groot is de kans dat ze die planning nog gaan veranderen?
pi_139025803
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:17 schreef Leatherface het volgende:
Die a340-600 is echt prachtig inderdaad. Zo lang en rank, dat toestel.
Plus toiletten op de lower deck (bij Lufthansa weliswaar maar toch). :P
De A340 is geloof ik wel ultieme kist om in te vliegen als je voor het eerst vliegt (langzaam stijgen).

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, Swiss met een a340 op Amsterdam?
2.gif
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:56 schreef Iemand91 het volgende:
Als mensen vrijdagmorgen rond 8:45 en 10:15 uur langs Schiphol komen (en specifiek bij de dan in gebruik zijnde start- en landingsbanen) moet je even opletten; want dan komt er een Swiss International Air Lines A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A319/A320.

Hun HB-IOC (A320) heeft een tail-strike gehad in Genève en staat nu in Dresden voor reparatie en deze missende kist wordt dus opgevangen door een A340.
O.a. Hamburg, Wenen en Athene kregen of krijgen nu soms bezoek van een A340.

Zal waarschijnlijk HB-JMG worden:




[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 23:25:14 ]
pi_139029560
Ik ben sowieso een A330/A340 fan :Y

Heb zelden zo'n goede en rustige vlucht gehad als in een A330.
pi_139031666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vermoed dat de eerste vluchten wel eerder zijn hoor. Naar shorthaul bestemmingen; balearen, canaries etc. De crew moet toch enigszins getraind worden voor de eerste oversteek. Officieel willen ze er in juli natuurlijk wel een momentje van maken :)
Lees dat hun 787 levering vertraagd is vanuit Boeing en dat shorthaul vluchten (voor de training) geschrapt worden.

Enne; hier komt de strategie m.w.b. de A380 en 747-8 weer naar voren:



Meeste passagiers in een A380 ooit
quote:
Russische maatschappij Transaero Airlines heeft bevestigd dat de nog te ontvangen A380 zal worden uitgerust met 652 stoelen.

Hoogste bezetting
Hiermee is de Transaero A380 met afstand het vliegtuig met grootste bezetting. De eerste van vier bestelde A380′s wordt in 2015 geleverd. Nu heeft de A380 van Lufthansa nog de meeste passagiers aan boord, 526. Een enorm verschil met Transaero. Grootste verschil is het aantal businessclass stoelen, Lufthansa heeft er 98. Air France heeft 516 passagiers. Malaysia Airlines, Singapore Airlines en Qantas hebben allemaal minder dan 500 plekken. Korean Air heeft het minste aantal stoelen: 407.

Indeling
Er zullen 12 Imperial (first) class suites zijn. Deze bevinden zich voorin op het main deck met een opstelling 1-2-1. Vervolgens zijn er 24 business-class flat-bed seats. Door de cocon achtige stoelen is er veel privacy. Opstelling zal ook 1-2-1 zijn, maar dan voorin op het smallere upper deck. Beide klassen zullen een bar aan boord hebben. Tenslotte zijn er maar liefst 616 economy plekken. De Economy stoelen zullen een 31 of 32 inch pitch hebben. De opstelling zal 3-4-3 worden op de onderstede etage. Dus 10-abreast en niet de 11 stoelen naast elkaar waar Airbus mee bezig is. Op het bovenste deck zal de opstelling 2-4-2 zijn.

In flight entertainment
De A380′s krijgen snel internet van 12Mb/sec en een Pannasonic eX3 entertainment system. Transaero heeft ook de Boeing 747-8i besteld, deze zal meer dan 500 plekken krijgen.
Lekker vol; dat is 245 stoelen meer dan Korean Air.

Ze hebben ook 4 747-8's besteld; en net als Lufthansa (en Korean Air?) doen de 747's de premium routes (naar verhouding meer premium seats) en de A380's de leisure/bulk-routes met naar verhouding veel economy-seats.

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2014 23:42:37 ]
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:56:09 #240
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139032591
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139033323
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:56 schreef Woods het volgende:
Kan een maatschappij als Corsair of zo'n andere prijsvechter dat ding niet volstampen met stoelen(800 max. ofzo?) zodat de prijs laag zou kunnen blijven, ben wel benieuwd.
Over een aantal jaar komen de eerste A380's waarschijnlijk op de '2e-hands markt' dus wie weet.

Die zouden er nog wel een 200 extra stoelen in kunnen zetten; dus zo'n 800-850 totaal.
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:39:31 #242
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139059144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maarre..je hebt toch sowieso één nachtvlucht, ook met Iberia? :P Verder mee eens hoor dat een dagvlucht en een 2-4-2 opstelling fijner is.
AMS/MAD BUE kan ook overdag, dat doet IBeria dus. 10:00 vertrek, 19:50 aankomst geloof ik. KLM dééd vertrek 10:00 en aankomst half 8 geloof ik, maar nu ze doortuffen naar Santiago hebben ze er een nachtvlucht van gemaakt. Andere mogelijkheid is AMS GRU met KLM overdag en dan overstappen op de GOL vlucht naar BUE. 2,5 uur overstaptijd, kan goed en dan kom je om 23:30 aan. BUE AMS is altijd nacht inderdaad.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139134613
Op 16 juli vliegt Emirates 25 jaar naar Kuwait (1989) en vanaf dan gaan ze ook een van hun 5 (!) dagelijkse vluchten vervangen door een A380. De overige vier zijn 777 en A330 spul.

Met zo'n 850km en 1:15 - 1:30 uur wordt dit de kortste A380 vlucht ter wereld.
Nu is dat nog Duba - Jeddah met zo'n 1700km en 2:30 uur.
Met 14 First Class, 76 Business en 399 Economy wordt dat hard rennen voor de FA's om de snacks uit te delen. :o :P
(Deze aantallen zijn van de bron, gaat dus om - gezien aantal economy - de versie met Crew Rest achterin wat wel raar is; want deze is eigenlijk voor long haul vluchten.
Maar goed; deze 2 versies wordt door EK door elkaar gebruikt; hier krijgen we ook beide versies.



Op deze foto is het nog niet eens zo'n lelijk gedrocht :P :



Oh, en omdat het gewoon een mooie foto is en ik weer teveel tijd heb verspild op de site :+ ...

pi_139137241
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf. :D
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_139141579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:39 schreef Muto het volgende:
Bij zo'n vlucht duurt het boarden dan langer dan de vlucht zelf. :D
De turnaround time is zo'n 2 uur dus het scheelt niet veel nee. :P

Was wel benieuwd wat een retourtje first class moet kosten op dat traject met de A380; kost zo'n ¤1300 :o
Omgerekend dus zo'n ruim ¤8.12 p/min. :P

Al is dat natuurlijk juli, hoewel bijv. oktober/november net zo duur is momenteel.
pi_139141936
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
pi_139142270
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Hebben first class tickets seizoensprijzen dan? Lijkt me niet dat ze die veel verkopen aan vakantiegangers.
Die zullen niet veel fluctueren nee.
pi_139163359
Tipje; kijk Discovery Channel nu.



Huge Moves: Huge Helicopter
quote:
In the final episode of the series,we follow the engineers preparing the world's most advanced search-and-rescue helicopter for a trip on the world's largest airplane from New York State to its new base in Scotland.

Search-and-rescue helicopter pilot Ben Clark patrols the North Sea from a base on the Shetland Islands and has one of the most demanding jobs in the country. To give Ben and his team the best chance of being able to do their jobs, two new SikorskyS-92 helicopters, the ultimate search-and-rescue machines, have been ordered. Each aircraft costs £20million and is built at the Sikorsky factory in Coatesville, Pennsylvania. The S-92 has a top speed of 190 miles per hour and a range of 775 nautical miles. It has two auto-pilots, two stabilisation systems and the ability to fly in freezing conditions. It is the most advanced search-and-rescue helicopter of its kind and it tops any coastguard's wish list.

But, now that it is built, it needs delivering. It is more than 3,300 miles from Coatesville to Sumburgh on the Shetland Islands. It is too far for the chopper to fly and the journey by sea would take weeks. So the S-92 is delivered in the hull of an Antinov 124, the world’s largest production aircraft.

The S-92 takes its maiden flight to Stewart International Airport in upstate New York, where a team of dedicated engineers is ready to take it apart,wrap and pack it for its trip across the Atlantic. The guys have just six hours to take the S-92's blades off and put them in a box. They must be removed without a scratch as any damage could be fatal when the aircraft is flying. The four main blades alone are worth over £1 million. The radio receivers and tail blades also need to be removed and cased.

To combat turbulence on the flight, the team use 20 chains to keep the helicopter in place. At Glasgow's Prestwick Airport the whole process will have to be reversed and the Sikorsky's blades replaced. Can the team ensure that this remarkable machine continues to save lives?
En wat blijven die Chinooks toch geweldige dingen. Tijden niet in het echt gezien maar dat gedreun dat toch in je lichaam voelbaar is :9~

(Afgelopen zondag bij de Veluwe)


EDIT: misschien moet de Social Media afdeling van KLM ook eens opletten :+
quote:
KLM Ssst, straks horen ze je, Ad. De 747 behoort tot onze trouwste werkpaarden en we hebben geen plannen om haar de deur uit te doen, noch om de A380 aan te schaffen.


[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 23-04-2014 00:11:16 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 02:29:49 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139170583
Afgelopen zomer een km of 30 buiten London stonden we in een veldje en kwamen er 2 Chinooks érg laag overvliegen. Dat dreunt inderdaad door tot in de kern van je lichaam, geweldig :Y Een ex-vriendinnetje van me is volgens mij bij de luchtmacht opgeleid als piloot van een Chinook. Maar dat is al een tijdje geleden :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139202045
- 30 april komt de laatste Embraer 190 voor Cityhopper; PH-EXD komt via Tenerife binnen.
Qua Fokkers gaat PH-KZW deze maand nog uit roulatie moeten gaan, volgende maand PH-JCT en -KZH.

- Arke 787 PH-TFK is geverfd. Staat nu buiten te wachten op haar maiden flight.

- Wil je de eerste 747 ooit gebouwd in slechte staat zien? Ga je gang...



- Deze week is in Den Haag de Global Oceans Action Summit for Food Security and Blue Growth aan de gang (22 - 25 april). Morgen Vandaag spreekt John Kerry en die komt niet met een lijnvlucht. Weer de bekende C32?

(Hier bij de NSS in maart)


Verdere sprekers morgen (en dus bijzondere vliegtuigen?):
quote:
◾Dr. Right Hon. Keith Mitchell, Prime Minister of Grenada (TBC)
◾H.E. Elisabeth Aspaker, Minister of Fisheries, Royal Norwegian Ministry of Trade, Industry and Fisheries
◾H.E. Rashid Ahmed bin Fahad, Minister for Environment and Water, United Arab Emirates
En het was al bekend (oud nieuws dus eigenlijk) - zie m'n eerdere posts - de A340-300 van Cathay zal per 1 november niet meer op Schiphol landen; deze wordt vervangen door een 777-300ER:



Cathay Pacific Plans Daily Boeing 777-300ER Service to Amsterdam from Nov 2014
quote:
Cathay Pacific has further revised Hong Kong – Amsterdam operation for Winter 2014/15 season. Planned 3-class Boeing 777-300ER operation on this route from 26OCT14 is delayed until 01NOV14, however it’ll operate on daily basis, instead of initially planned 3 weekly operation. This means last A340-300 service is scheduled on 31OCT14 instead of 01JAN15.

CX271 HKG0025 – 0630AMS 77W D
CX270 AMS1225 – 0700+1HKG 77W D
Maar luchtvaartnieuws dacht een scoop te hebben...

Cathay Pacific vergroot capaciteit op Amsterdam
quote:
HONGKONG - Cathay Pacific vervangt op de dagelijkse route naar Amsterdam per 1 november de Airbus A340-300 door de aanzienlijk grotere Boeing 777-300ER. Dit heeft de maatschappij uit Hongkong woensdag bekendgemaakt. De 'swap' komt neer op een capaciteitsuitbreiding van 75 stoelen per vlucht. Uit de inzet van de 'Triple 7' blijkt dat de vraag op de verbinding toeneemt. Cathay is bovendien bezig met een omvangrijke vlootvernieuwing.

Cathay Pacific zal de Boeing 777-300ER naar Amsterdam uitrusten met drie reisklassen: de nieuwe Business Class, de nieuwe Economy Class en de Premium Economy Class. Het is voor het eerst dat de Nederlandse markt bij Cathay kan kiezen uit deze drie klassen.

De Boeing 747-400, waarvan de maatschappij er elf in de vloot heeft, worden nog dit jaar allemaal afgedankt en vervangen door Boeing 777-300ER's (39 in de vloot, 14 in bestelling). Ook de Airbus A340-300’s, waarvan de maatschappij twaalf heeft, worden op termijn vervangen, door de Airbus A350 (48 orders). De eerste A350 wordt naar verwachting in 2016 in de vloot van Cathay opgenomen.
Ik dacht; laat ik het nog even noemen; je hebt dus nog 191 dagen om een Cathay A340 op Schiphol te zien/fotograferen. :P

pi_139208112
Na Groningen - Southend gaat FlyBe ook starten met Maastricht - Southend. 6x per week met de ATR72 vanaf juli.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139216865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:05 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke 787 PH-TFK is geverfd. Staat nu buiten te wachten op haar maiden flight.




[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2014 15:50:25 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 16:44:53 #253
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139218807
GVD wat baal ik dat ik heen en terug lieg van en naar Curacao op dagen dat de 787 niet ingeroosterd staat :(
pi_139227750
30 april kun je iets bijzonders verwachten op Schiphol. Zoals ik al eerder zei komt dan de laatste Embraer 190 voor KLM Cityhopper aan.
Deze heeft een nieuwe/aangepaste livery die doorgetrokken gaat worden naar de hele KLM vloot.
Lekt er geen foto uit dan weten we rond 30 april dus hoe KLM er de komende jaren gaat uitzien. :o



En wie wil er naar het WK voetbal in Brazilië? Spot Fan Force One (A320, D-AFBK van Air Berlin) en pleur het op de social media en wie weet. Meer info hier.



Enne; niet zo hoopvol 'nieuws':

Martinair Facing Uncertain Fate
quote:
Nothing seems to have been decided yet - officially. But there are strong indications that Air France-KLM-Martinair Cargo (AFKLMP) are stepping entirely out of freighter operations. If so, the existence of Martinair is at stake.

October 31st, 2011 was the last day KLM Group member Martinair operated a passenger flight. Sometime this year or maybe in 2015 Dutch air controllers might give their final okay for an MP freighter taking to the sky.
The stepping out of freighter operation by AFKLMP Cargo was hinted by the trio’s Executive VP Cargo Eric Varwijk at a press meeting last Thursday in Amsterdam. Asked about the fate of the freighter fleet – MP is currently operating a total of ten Boeing 747-400s and MD-11Fs – Eric said that all options are thoroughly examined, including the two Paris-based Triple Seven freighters belonging to AF Cargo. A final decision pro or con freighters or – optionally – the successive scaling down of the fleet will be taken until June or July this year. “We will invite the press then once again to tell you the outcome of our survey,” Eric assured.

Eric’s telling reaction
Having said this CargoForwarder Global offered the manager a bet. “If Martinair maintains freighters we will pay you a bottle of champagne. In case you abandon main deck services you’d have to pay.”
Interestingly enough, AFKLMP’s head of cargo refused to take us up on this.
A more than telling reaction?

There is even more evidence. The capacity provider is in the midst of a major transformation of its biz, by putting special products like pharmaceuticals, express shipments and mail transports on top of its list. This is evidenced by roughly ¤125m the carrier intends spending from today until 2018 for enlarging and enhancing the ground infrastructure at AMS and Paris CDG to offer the market first class handling and storage conditions for these products.

Capacity of KLM’s 747 Combis might suffice
Asked about the necessity of main deck offerings for this growing high yield segment, AFKLMP’s Senior VP Sales and Distribution Eelco can Asch denied the need of freighter operation. “Of course, there is always market demand for transporting larger items on board of freighters but the products just mentioned fit well into the lower decks of our passenger fleet.” In the same breath he emphasized that his airline is offering the market abundant lower deck capacity for carrying air freight shipments due to the large wide body passenger fleet. In addition, there are the 747 Combi aircraft KLM is operating. Varwijk said that these hybrids, slated to be utilized until 2020, provide sufficient main deck capacity for uplifting larger volumes.

Eric went on to say that supposedly freighter services are completely abandoned, this will certainly affect other products that are still high-ranked on the carrier’s agenda, predominantly flying masses of fresh flowers from – say – Kenya to the Netherlands. “Lately, the Dutch flower auction Aalsmeer has lost some of its importance since a growing number of these air transports are routed directly from the producer countries to their final destinations, predominantly places in the Middle East or in Russia.”

So, all present indicators suggest that the freighter era at the world’s once largest operator of main deck capacity comes soon to an end. Not least, because “we are still losing money on some routes that we put all-cargo aircraft on, despite our many efforts to improve financial figures and cost saving programs initiated by us to this date,” Eric admitted.

Is MP the next carrier exiting the market?
With this in mind, it doesn’t seem that the Paris-based top management will give nostalgic fleet arguments any room. Should the last curtain for Martinair’s remaining ten freighters fall, the carrier founded in1958 by Dutch aviation visionary Martin Schroeder will take its gloomy place alongside numerous carriers that either went broke or got rid of their freighter aircraft. Some very prominent names illustrating this trend are former UK-based MK, Air Cargo Germany, Aeroflot Cargo, JAL Cargo, or World Airways, just to mention a few. It is too early yet to write an obituary on Martinair, but if a last minute miracle doesn’t happen the carrier’s name will have to be added to the sad list of vanished airlines.
Ik wist het al. Voor 2020 is Martinair vervlogen tijd. En als ze de AF/KLM vrachtafdeling ook opdoeken zal mij ook niets verbazen; daar ga ik eerlijk gezegd van uit zelfs :/ ...
  donderdag 24 april 2014 @ 23:27:35 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139236018
Ik denk zelfs dat 2020 al vrij ver weg is.
pi_139236222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:27 schreef Sunri5e het volgende:
Ik denk zelfs dat 2020 al vrij ver weg is.
Als ze straks inderdaad beslissen dat vrachtvervoer verleden tijd is dan zal het heel snel gaan inderdaad.

Verder: Abandoned International Airport In Cyprus (van hier)




En dit ligt ook nog vlakbij (zo ongeveer sinds 1973!):



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2014 23:54:48 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 23:51:44 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_139237213
quote:
Wow, lijkt wel of er een ramp heeft plaatsgevonden zodat iedereen het gebied onmiddelijk moest verlaten :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_139237326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:51 schreef APK het volgende:
Wow, lijkt wel of er een ramp heeft plaatsgevonden zodat iedereen het gebied onmiddelijk moest verlaten :o
Dat heeft ook min of meer plaatsgevonden: info en meer info.
pi_139250478


Joost Luiten slaat balletje uit Boeing-motor
quote:
Voor een reclamecampagne voor hoofdsponsor KLM heeft golfer Joost Luiten vandaag een paar balletjes geslagen uit de motor van een Boeing 747.

De winnaar van 2013 van de KLM Open is het gezicht van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij op weg naar de komende editie, die van 11 tot en met 14 september plaatsvindt op de baan van de Kennemer Golf & Country Club. 'Even een balletje slaan uit een motor van een Boeing 747', twitterde Luiten vanmorgen.

Het KLM Open maakt deel uit van de European Tour, het hoogste professionele golfcircuit van Europa. Dit jaar wordt het toernooi voor de 95ste keer op Nederlandse bodem gespeeld. Met 50.000 bezoekers is het een van de best bezochte toernooien op de European Tour.
joostluiten twitterde op donderdag 24-04-2014 om 11:44:04 Hitting balls from a KLM boeing 747 engine!!! #cool #KLM http://t.co/Fjt0DskfkP reageer retweet
(Bericht van gisteren)
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:01:37 #260
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139253465
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:14 schreef Iemand91 het volgende:
AD: Joost Luiten slaat balletje uit Boeing-motor
Weinig kans dat daar echt ballen geslagen zijn ;)
pi_139265949
*O* Dames (?) en heren; mag ik u presenteren: de 1500e Boeing 747! *O*

quote:
Aircraft data : L/N 1500 - 747-830, RC035, serial number 37839, D-ABYP, Lufthansa #14, unpainted with dark blue rudders, KPAE flight line, roll-out April 24 2014, scheduled delivery June 30 2014.
45 jaar en nét geen 7 maanden na de eerste 747 (30 september 1969) rolt deze 747 op 24 april de assembly line af...






quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:01 schreef OEM het volgende:
Weinig kans dat daar echt ballen geslagen zijn ;)
Ik neem dan ook alleen maar het bericht letterlijk over. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 25-04-2014 23:39:20 ]
pi_139293133
Wat je ook met een oude Boeing 737 kunt doen; in dit geval een oud KLM kist (PH-BDT):

Plane crash in central London... but don't worry it's only a simulated accident where 220 firefighters and other emergency crews use real Boeing 737 fuselage to practise disaster drills


Binnen 96 uur weten we hoe KLM kisten er de komende jaren uitzien! :o

EDIT: in 2016 gaan er ook 3 A330's eruit:
quote:
PH-AOL phase-out + deco 04jan16 t/m 06feb16
PH-AOI phase-out + deco 18jan16 t/m 20feb16
PH-AOK phase-out + deco 04apr16 t/m 07may16
Bron: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=720246#p720246

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2014 00:57:23 ]
  zondag 27 april 2014 @ 00:43:17 #263
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139293232
Als je ziet hoeveel langer het bovendek sinds de -100 kunne ze het prima nog een stukje verlengen? Las net ook iets over Y3 project dat groter dan de huidige 747 zou worden.(747-1000?) :7

:Y)


[ Bericht 23% gewijzigd door Woods op 27-04-2014 00:51:09 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139297631
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 00:43 schreef Woods het volgende:
Als je ziet hoeveel langer het bovendek sinds de -100 kunne ze het prima nog een stukje verlengen? Las net ook iets over Y3 project dat groter dan de huidige 747 zou worden.(747-1000?) :7

:Y)
[ afbeelding ]
Als de -8 al niet loopt, en eigenlijk de A380 ook niet goed genoeg, dan kun je er wel vanuit gaan dat een volledig 2-deks 747 nooit gaat komen. Tenzij ze er eentje op 2 motoren weten te bouwen.
pi_139314872
Exact 9 jaar geleden vloog de A380 voor het eerst. Hier de start in Toulouse:



Enne, leuke imgur pagina: What can fit inside a C-5 Galaxy? (Van de FOKBLOG)

6 Apache helikopters:



2 M1 Abrams tanks:



1 Mark V Special Operations Craft



En pièce de résistance: 1 Lockheed C-130 Hercules fuselage:



[ Bericht 33% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2014 20:24:28 ]
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 april 2014 @ 18:21:25 #266
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139347755
KLM twitterde op maandag 28-04-2014 om 18:18:44 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will be on its way to Amsterdam tomorrow. Stay tuned for more. http://t.co/aU664Z8qZm reageer retweet
pi_139348181
KLM Cityhopper staat in ieder geval achter elkaar op 1 lijn lijkt het zo.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139349207
Over teasers gesproken zeg. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_139349337
Ik gok op een ander font en/of cheat line weg.

En daar mag het wat mij betreft ook bij blijven...
EDIT: kroontje lijkt wel anders of ligt dat aan mij?
En 'KLM' en 'Cityhopper' staan naast elkaar i.p.v. onder elkaar.

Kroontje weet ik niet zo zeker, maar 'KLM Cityhopper' naast elkaar is het geloof ik. Plus dat de nieuwe livery alleen voor KLM Cityhopper is lijkt me dat ook vrij logisch.*

Conclusie; nieuwe livery is zo spannend niet...gelukkig :+

*:
quote:
Royal Dutch Airlines
‏@KLM @brandonavgeek Deze livery is alleen voor de Embraer, Brandon. Alleen vluchten van KLM Cityhopper worden hiermee gevlogen.
https://twitter.com/KLM/statuses/460721071495610368

[ Bericht 41% gewijzigd door Iemand91 op 28-04-2014 19:24:13 ]
  maandag 28 april 2014 @ 19:21:25 #270
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139349570
Spannend
  maandag 28 april 2014 @ 19:27:24 #271
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139349764


Lijkt veel weg te hebben van nummer 4 of 5
pi_139350962
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:27 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt veel weg te hebben van nummer 4 of 5
Dit plaatje is niet officieel hé
pi_139352867
Plus de nieuwe livery is alleen voor KLM Cityhopper.

(Zie m'n vorige post, tenzij het weer een geval van miscommunicatie tussen bedrijf en PR is :+ )
pi_139359178
Een vlootwisseling bij KLM de komende dagen:

- Morgen 29 april: PH-BCE (Boeing 737-8K2) komt binnen. Gloednieuwe kist voor KLM en komt rechtstreeks van King County aan om 08:00 uur.

- Woensdag 30 april: PH-EXD (Embraer 190) komt dus binnen wat dus al goed bekend is.
Vertrekt op 29 april vanaf SJK (São José dos Campos Airport) via REC (Recife, Brazil) en maakt een nachtelijke stop van 29-30 april op TFS (Tenerife South Airport) en zou zo rond 18:05 uur op Schiphol moeten landen.

- Woensdag 30 april: PH-KZW (Fokker 70) vertrekt naar Norwicht om 16:15 uur. Is Fokker 70 #5 die in de huidige pensionering weg gaat. PH-KZV (5 jan.), PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA (30 maart) staan daar al.
(en nog steeds geloof ik) PH-JCT en PH-KZH volgen in mei.
Blijven overigens alle 7 vliegen voor een andere maatschappij.

pi_139361624
Over de nieuwe KLM gesproken.
Vinden jullie die nieuwe KLM World Business Class van Hella Jongerius mooi eigenlijk?

Ik weet niet of ik het grauw en een beetje oudbollig vind, of redelijk vernieuwend design.


Vind persoonlijk Lufthansa wel sfeervoller en mooier:
  dinsdag 29 april 2014 @ 03:55:35 #276
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139364149
Ik gebruik deze smiley niet vaak, maar nu is ie wel op zijn plaats geloof ik:
:r
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:14:27 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_139365526
Ik vind het wel nice eigenlijk, Lufthansa vind ik maar saai
  dinsdag 29 april 2014 @ 10:52:47 #278
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139367457
Die bruine tussenconsole bij KLM ziet er zo cheap uit op de foto's, beetje het type afwerking en bruin plastic materiaal dat je in een KIP caravan verwacht?

Kan aan de foto's liggen natuurlijk...
pi_139368321
KLM twitterde op dinsdag 29-04-2014 om 11:10:24 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will leave Brazil today. The plane will be in Amsterdam tomorrow! http://t.co/K80P8hLZEd reageer retweet


Volgens mij loopt het blauwe ook wat verder door naar onder. Eindigt nu op de neus ipv boven de neus.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:17:59 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_139372196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die bruine tussenconsole bij KLM ziet er zo cheap uit op de foto's, beetje het type afwerking en bruin plastic materiaal dat je in een KIP caravan verwacht?

Kan aan de foto's liggen natuurlijk...
Dat ben ik wel met je eens, lijkt op goedkoop autoplastic. Hoop dat het materiaal er beter uitziet dan op de foto's. Maar verder vind ik de kleurstelling van KLM een stuk aantrekkelijker dan Lufthansa
pi_139374249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:25 schreef Muto het volgende:
KLM twitterde op dinsdag 29-04-2014 om 11:10:24 This brand new #Embraer in #ImprovedLivery will leave Brazil today. The plane will be in Amsterdam tomorrow! http://t.co/K80P8hLZEd reageer retweet


Volgens mij loopt het blauwe ook wat verder door naar onder. Eindigt nu op de neus ipv boven de neus.
Jep.

Dus of de hele kist wordt wel heel erg blauw (als de cheat line recht naar achter loopt) of we krijgen zo'n lelijke corporate golfpatroon.
Gelukkig is de nieuwe livery alleen voor de Embraer's dus wat boeit het eigenlijk.
Wel tof dat KLM zelf ook zo'n kleine hype er van maakt. :P

En over de nieuwe WBC; ik heb beter en slechter gezien. Beide foto's hierboven zijn overigens ook renders; geen echte foto's.

Op foto's van de Business class van Lufthansa ziet het er een stuk beter uit en IMHO ook echt mooi:

Main deck (links), upper deck (rechts):


Het staat of valt natuurlijk wel met de juiste materiaalkeuze; maar qua kleurgebruik vind ik het best mooi. KLM heeft nu overigens ook erg ruime plekken. (qua seat pitch en width).

Is het kitcherige en plastic fantastic van Emirates nou echt mooier (als je kijkt naar hard product en niet naar soft product?).




Lufthansa heeft overigens wel ballen; zij halen bij hun 747-400's gewoon de helft van de first class stoelen weg en plaatst er een bed voor terug; je hebt dus zowel een normale stoel en 'normaal' bed als business passagier :o :9



Overigens een flinke verbetering van hun vorige first class boven :X :



Maar goed; je moet wordt als Business tegenwoordig zoveel biedt dat First eigenlijk niet meer nodig is...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 29-04-2014 14:20:47 ]
pi_139374477


KLM Welcomes its Latest Embraer 190 and Modified Livery
quote:
Most modern aircraft types have similar shaped noses and contours. A few adjustments to the current KLM livery has transformed the appearance of the latest Embraer 190 into a contemporary, streamlined, balanced aircraft. The modified livery will be phased in for the other Embraers. The Fokker 70s are also to be kitted out in this livery, followed by the Boeing 787-900 Dreamliner, which KLM expects to take delivery of at the end of 2015.

Embraer 190 in KLM Fleet
The first Embraer 190 joined KLM at the beginning of 2008 at the airline’s subsidiary KLM Cityhopper. This aircraft type seats 100 passengers and is highly fuel efficient. The two-seat configuration and leather upholstery also make the Embraer 190 extremely comfortable. The Embraer 190 has a two-class configuration and operates on 35 of KLM Cityhopper’s 53 European routes. The Fokker 70 is deployed for the remaining 18 destinations.

The latest Embraer 190 is part of KLM’s ongoing fleet-renewal programme. The replacement of seven Fokker 70s with six new Embraers brings the total fleet in 2014 to 28 Embraer 190 and 19 Fokker 70 aircraft.

Please check Twitter and Instagram at 17:00 (UCT+01) for a unique picture of the modified livery.
Is dus puur vanwege de nieuwe neuzen van de nieuwe kisten die komen waardoor de livery er wat apart uitziet op dergelijke kisten.

EDIT:

Bron: Facebook van Embraer

Die foto doet mij overigens denken aan een of andere cartoon van TV. Eens kijken of ik die kan vinden...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-04-2014 14:57:18 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 18:09:31 #283
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_139382395
pi_139384086
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:09 schreef Tinos85 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
KLM

Find the five differences between the old and the modified livery of our #Embraer190
KLM Facebook

pi_139384251
Vind de Embraer er een stuk van opknappen. De oude KLM livery staat gewoon niet op de Embraers.
pi_139384322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind de Embraer er een stuk van opknappen. De oude KLM livery staat gewoon niet op de Embraers.
Mee eens. Ziet er stukken beter uit.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_139391741
PH-KZW maakt zijn laatste rotaties: is nu onderweg naar Cardiff; komt morgenvroeg terug, morgen nog een keer naar Cologne en Nuremberg en dan is het voorbij voor deze kist bij KLM Cityhopper.
Laatste vlucht vanuit Nuremberg landt om 15:30 uur en drie kwartier later vertrekt de kist naar Norwich.
Sluit zich aan bij PH-KZV (5 jan.), PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA.
PH-JCT en PH-KZH volgen in mei.



EDIT: en over 19 minuten op Discovery Channel (22:00 uur):



Huge Moves
quote:
Een deskundig team moet een Canberra-bommenwerper over een afstand van 400 km van Coventry naar Newquay, Cornwall transporteren. Kan het toestel in zijn geheel worden verplaatst?
EDIT: en een duidelijke foto van PH-EXD gemaakt op Recife (de tussenstop tussen São José dos Campos en Tenerife):





[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 29-04-2014 22:16:34 ]
pi_139394369
Ja, vind die Embraer ineens een stuk mooier ^O^
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 april 2014 @ 11:49:08 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139406904
How cool is that? You work at the KLM design department and you’re allowed to create a modified livery for the new Dreamliner, the Boeing 787 that will join our fleet in 2015. Meet the luckiest of fishes René Kemper.



When I recently saw the artist’s impression that Boeing had made of KLM’s future Dreamliner, I felt they’d missed a great opportunity. As you can see in the picture, the KLM’s balanced, straight-lined livery doesn’t work well here, because these next-generation aircraft – the Dreamliners, Embraers and A350s – have what is called a ‘drop-nose’. Because the tail is a lot higher than the nose, horizontal lines don’t enhance the shape of these aircraft.



Let’s make it smile
After making various sketches and playing with curved lines and shapes, I came up with the future livery of the Dreamliner. Naturally, I respected the original design, because why fix something that isn’t broken? The curved line enhances the streamlined shape and creates a smile. If you’re looking at the nose, you see that the dark-blue lines turn upwards like the corners of a mouth. It’s fun to see a smiling KLM bird at the gate.

Because the Embraer 190 has a similar nose and livery, management soon asked why the Embraer didn’t have the new livery. So I went back to the drawing board and designed the curved-line livery for the Embraer as well. With a lot of help from Fleet Services, we came up with the ultimate design, in which the Cityhopper logo has been prominently placed in the upper part of the livery. The result is a very modern looking aircraft – streamlined and perfectly in balance. And the funny thing is that the Embraer gets to wear the new design first, because the first KLM Dreamliner will only be arriving in 2015.



Which leaves the question: am I the only one who sees a dolphin here? Maybe that will be its nickname. Look, there’s a DolPH! That would work perfectly with KLM’s PH registration. Racing through an ocean of air!

René Kemper
Senior designer at KLM Design

https://blog.klm.com/am-i(...)a-dolphin-here/8741/
  woensdag 30 april 2014 @ 14:02:55 #290
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139411364
Ik lees op a.net wat geruchten dat Delta intern de mogelijkheid zou onderzoeken om (tweedehands) A340's aan te schaffen? Dit zou dan als tussenoplossing moeten dienen om snel de huidige 747-400 vloot te vervangen tot aan de introductie van de nieuwe generatie wide body jets (777X en A350).

Het gaat om A340's van Virgin zeg ik uit m'n hoofd en volgens a.net staan er nog 7 A340-600's bij Airbus kant en klaar te wachten op een eigenaar.
Via allerlei constructies die uitgediept worden op a.net zou het financieel zo maar eens een interessante optie kunnen zijn voor Delta.
pi_139411577
PH-KZW doet momenteel haar laatste rotatie onder KLM kleuren; vanmorgen naar Cardiff geweest; de rotatie naar Cologne is geannuleerd en is nu bezig met de rotatie naar Nuremberg.
Ze landt weer op Schiphol om 15:30 uur en vertrekt drie kwartier later om 16:15 naar Norwich...



PH-EXD zou overigens ook zo rond deze tijd vanaf Tenerife moeten vertrekken; rond half 7 vanavond gaat hij deze hangar in.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:21:20 #292
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139411989
Erg mooi dat nieuwe design.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:35:55 #293
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_139412427
Nieuwe livery gaat ook wel mooi staan op de 787 denk ik.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 april 2014 @ 15:26:07 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  woensdag 30 april 2014 @ 20:23:18 #295
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_139425636
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:49 schreef Pino112 het volgende:
Which leaves the question: am I the only one who sees a dolphin here?
Nee. Helaas niet. Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind die golfbeweging waardoor een smiley ontstaat echt 3x niks. Met een klein beetje naar beneden lopende raamlijn is het net een :')-neus.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 30 april 2014 @ 20:38:22 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139472623
Licht broekpoepmomentje :o :

pi_139480601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Licht broekpoepmomentje :o :

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)41994.jpg]afbeelding[/url] ]
Is dat op Hong Kong?
pi_139482699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:13 schreef Leatherface het volgende:
Is dat op Hong Kong?
Het beroemde/beruchte (take your pick) Kai Tak inderdaad.

Daarover gesproken; op Youtube staat een documentaire over de 747; veel beelden van tests, ontwikkeling enz.
Erg interessant en het bekijken waard:



Wat een verschil met nu zeg; de voetruimte, vlees dat op een karretje naast je stoel wordt aangesneden, de first class lounge op de upper deck, kleine kinderen die tijdens de vlucht (!) even een kijkje in de cockpit mogen nemen en de mensen zelf ook...

Ik ben echt in een verkeerde tijd geboren -O- ...

[ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 02-05-2014 19:11:35 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 18:43:06 #300
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139496304
quote:
Laat mooi zien hoeveel mensen er werk hebben door 1 samengesteld product. Die prijzen toendertijd :o $31.000.000 in '69 en al $131.000.000 voor de -400. Was natuurlijk een heel andere tijd waar dat ook toendertijd superduur was.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')