quote:Op maandag 24 maart 2014 21:34 schreef RiKe het volgende:
Zojuist 2 black hawks vanuit de richting van de A4 over mijn huis (Leiden) heen gevlogen richting Noordwijk.
Geen verlichting, vlogen op night vision (1 groene lamp aan de voorkant en een zwaar donderend geluid door de wieken).
Best indrukwekkend om te zien!
twitter:112VOLnieuws twitterde op maandag 24-03-2014 om 22:35:553 apaches en 1 politieheli zoeken naar verdacht vliegendobject rondom Noordwijk. Fotograaf ter plaatse voor verslag. NSS2014 NSStop reageer retweet
Zojuist bij Hart van Nederland een verslag er over.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:50 schreef DaMook het volgende:
Heeft AF1 nou het zelfde callsign als het kenteken van The Beast ?
twitter:FireFlying11 twitterde op maandag 24-03-2014 om 20:45:37Tijdens de NSS een Apache helikopter van de Luchtmacht met een groene laser beschijnen, dan vraag je om een raket in je woonkamer. #fire reageer retweet
Blijft alleen deze over:quote:The UK Royal Air Force will conduct its final operational sortie with the Lockheed TriStar on 24 March, with a pair of the tri-jets to take off from its Brize Norton air base in Oxfordshire. One of the aircraft will be involved in an air-to-air refuelling activity, the service says.
The last flight will occur four days after the RAF’s 216 Sqn – which has operated the TriStar for 30 years – was formally deactivated during a disbandment ceremony performed at the service’s air transport base.
Acquired after the Falklands War of 1982 and operated since 1984, the RAF’s TriStar fleet comprised six L-1011-500s purchased from British Airways and modified for the in-flight refuelling role, plus three passenger-only examples sourced from Pan Am. In the tanker role, the Rolls-Royce RB211-powered type is capable of carrying a maximum fuel load of almost 140t.
Retirement of the TriStar tanker/transport fleet follows the departure from service of the RAF’s last Vickers VC10 in-flight refuelling aircraft in September 2013. Both types’ responsibilities have been assumed by the service’s new Airbus A330 Voyagers, being supplied via the Future Strategic Tanker Aircraft deal by AirTanker.
According to Flightglobal’s Ascend Fleets advisory service, the UK retirement leaves just one TriStar as operational in the world. This is a -100 example adapted for use as an air-launch platform for US company Orbital Sciences’ Pegasus satellite-delivery rocket. Built in 1974 and now named Stargazer, this was originally operated by Air Canada, it says.
Het lijkt erop dat tristarhistory ook een airworthy L1011 gaat regelen (mobile tristar experience noemen ze het).quote:
Misschien bedoel je Lloyod Aero Boliviano? Maar dat was niet private.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 02:40 schreef flipsen het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Wow die is tofquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:17 schreef zlotka het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21700.jpg]afbeelding[/url] ]
geleend van airliners.net
![]()
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
Even dit forum in de gaten houden zodat je kunt zien wat en of er wat interessants aankomt/vertrekt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken
Officiëel niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Shaggy8675 het volgende:
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
Is al in Belgisch luchtruim. In ieder geval op de Belgische radio te horen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Komt er nu aan zo te zienquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Officiëel niet.
Begon net met taxiën..
Is bovendien straks te live te volgen bij de binnenkomst in Brussel hier.
Lijkt ook dat de beveiliging hier een stuk minder is wat betreft filmen enzo, al kun je dat natuurlijk niet zo zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:36 schreef RiKe het volgende:
Het verslag is ook een stuk uitgebreider dan toen hij aankwam in Nederland..
Meer foto's en film materiaal, nu al.
Hij had er als het goed is vier mee naar Nederland, dus misschien dat er al een naar Belgie was gevolgen/gereden eerder vandaag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef sneakydesert het volgende:
Zijn wagenpark was al eerder ingevlogen? Of heeft hij een aantal "beasts", zodat er al eentje klaarstond in België?
Die dingen zie ik hier in mijn woonplaats vrijwel dagelijks. Blijft machtig om te zien, zo'n groot toestel met zo'n joekel van een schijf er bovenopquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Nu op NL2 ook over de NSS en o.a. luchtbeveiliging.
[ afbeelding ]
Dat wordt leukquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef blingbling11 het volgende:
De 3 vliegtuigspotters die in januari opgepakt werden in de VAE zijn inmiddels weer in Nederland.
Vanavond verteld 1 van de drie spotters hun verhaal bij Pauw en Witteman.
Ik hoop dat Pauw en Witteman niet hun oordeel van tevoren al klaar hebben van: 'je had het kunnen weten'. Ik heb van 1 van de mannen al een deel van het verhaal gehoord, en ze hebben er een zeer nare gang van zaken.quote:
Zat er al aan te komen (zie m'n eerdere berichten) maar toch nog redelijk plotseling; kantoor sluit om 5 uur voorgoed (over een 45 min. onze tijd) na 66 jaar.quote:Following on the heels of competitor Evergreen International Airlines, World Airways CEO John Graber announced earlier today that World will cease operations immediately, and remaining operating businesses including North American Airlines will see significant reductions. In an email to staff, Graber said “the decisions were made by each Company Board of Directors based upon the events of this week.”
The final nail in World’s coffin, according to Graber, was the inability to secure further funding from Cerberus, World’s first lien lender. “Without that funding, (World) no longer had the money needed to operate. As we’ve told everyone for some months now, there are no other lenders or potential partners in the marketplace who will back World,” Graber said, adding that World Airways flew its last flight yesterday.
Global is now working to secure North American’s future and expects to know by tomorrow how that will proceed.
World Airways held employee meetings were held this morning, promising that additional communication concerning the shutdown would be forthcoming. “This turn of events has occurred so quickly that we have many unanswered questions and will need to provide additional updates as the information becomes available,” Graber said.
The shutdown of World Airways and tenuous future of North American Airlines leaves Atlas Air as the dominant cargo carrier based in the United States.
quote:Een 11-jarige jongen heeft woensdagavond in Alblasserdam de piloten van Apachehelikopters gehinderd, door hen te beschijnen met een laserpen.
De piloten, die het luchtruim bewaakten voor de NSS -top, achterhaalden de herkomst van het licht en schakelden de politie in toen ze de jongen zagen.
'Hij is vanwege zijn jonge leeftijd niet aangehouden, maar wel streng toegesproken,' zegt politiewoordvoerder Gijs van Nimwegen. 'Hij is heel erg geschrokken. Dus we weten zeker dat hij dit niet nog een keer doet. 'Het verblinden van piloten is niet alleen hinderlijk, maar ook gevaarlijk.'
De laserpen is door de politie in beslag genomen.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en:
Jongen (11) beschijnt NSS-helikopters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |