abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138138355
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:34 schreef RiKe het volgende:
Zojuist 2 black hawks vanuit de richting van de A4 over mijn huis (Leiden) heen gevlogen richting Noordwijk.
Geen verlichting, vlogen op night vision (1 groene lamp aan de voorkant en een zwaar donderend geluid door de wieken).
Best indrukwekkend om te zien!
112VOLnieuws twitterde op maandag 24-03-2014 om 22:35:55 3 apaches en 1 politieheli zoeken naar verdacht vliegendobject rondom Noordwijk. Fotograaf ter plaatse voor verslag. NSS2014 NSStop reageer retweet
pi_138140179
quote:
2s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:50 schreef DaMook het volgende:
Heeft AF1 nou het zelfde callsign als het kenteken van The Beast ?
Zojuist bij Hart van Nederland een verslag er over.
Het callsign van AF1 was op de AWACS te zien als: AF01
  Redactie Sport / Supervogel maandag 24 maart 2014 @ 23:43:28 #103
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138141946
FireFlying11 twitterde op maandag 24-03-2014 om 20:45:37 Tijdens de NSS een Apache helikopter van de Luchtmacht met een groene laser beschijnen, dan vraag je om een raket in je woonkamer. #fire reageer retweet
8)7 8)7 Hoe dom kan je zijn.
pi_138143134
Blijkbaar vliegt er sinds vandaag gisteren nog maar 1 Tri-star rond op deze wereld:



RAF TriStars to fly final sortie
quote:
The UK Royal Air Force will conduct its final operational sortie with the Lockheed TriStar on 24 March, with a pair of the tri-jets to take off from its Brize Norton air base in Oxfordshire. One of the aircraft will be involved in an air-to-air refuelling activity, the service says.

The last flight will occur four days after the RAF’s 216 Sqn – which has operated the TriStar for 30 years – was formally deactivated during a disbandment ceremony performed at the service’s air transport base.

Acquired after the Falklands War of 1982 and operated since 1984, the RAF’s TriStar fleet comprised six L-1011-500s purchased from British Airways and modified for the in-flight refuelling role, plus three passenger-only examples sourced from Pan Am. In the tanker role, the Rolls-Royce RB211-powered type is capable of carrying a maximum fuel load of almost 140t.

Retirement of the TriStar tanker/transport fleet follows the departure from service of the RAF’s last Vickers VC10 in-flight refuelling aircraft in September 2013. Both types’ responsibilities have been assumed by the service’s new Airbus A330 Voyagers, being supplied via the Future Strategic Tanker Aircraft deal by AirTanker.

According to Flightglobal’s Ascend Fleets advisory service, the UK retirement leaves just one TriStar as operational in the world. This is a -100 example adapted for use as an air-launch platform for US company Orbital Sciences’ Pegasus satellite-delivery rocket. Built in 1974 and now named Stargazer, this was originally operated by Air Canada, it says.
Blijft alleen deze over:

  dinsdag 25 maart 2014 @ 02:40:43 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138144990
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:12:19 #106
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138148036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:17 schreef Iemand91 het volgende:
Blijft alleen deze over:
Het lijkt erop dat tristarhistory ook een airworthy L1011 gaat regelen (mobile tristar experience noemen ze het).

http://tristarhistory.org/l1011-n91011/
pi_138160162
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 02:40 schreef flipsen het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er in Argentinië ook eentje rondvloog (private), maar geen idee meer bij welk bedrijf.
Misschien bedoel je Lloyod Aero Boliviano? Maar dat was niet private.

Maar op dit moment vliegen er geen TriStars meer rond.
Die 6 van RAF (v.d. 9 die ze hadden) waren de laatste.
Deze zullen ongetwijfeld nog wel een vlucht o.i.d. maken (naar museum of voor scrap).
De eerder genoemde Stargazer is enige die nog overblijft en heel onregelmatig gebruikt wordt.

En dan die kist die OEM hierboven noemt.
Is CS-TEC / SE-DVF / CS-TMR en nu N91011 en een oud TAP Air Portugal kist die in januari door hen gekocht is.
Vloog voor het laatst voor DCA (Dutch Caribbean Airlines) tussen Curaçao en Amsterdam.

Kreeg op 6 juli 2004 problemen; vertrok van baan 24 (Kaagbaan) toen ze een brandmelding kregen van motor #3.
Braken de start af met als gevolg vastzittende (hete!) remmen en platte banden.
Is uiteindelijk 10 uur later door 3(!) tow-trucks weggesleept (zie foto hieronder) en heeft vervolgens ruim 3 jaar op AMS gestaan. Is op 20 juli 2007 vertrokken via Lissabon naar Victorville (o.a. C-check ondergaan) en waar die nu dus weer gereed gemaakt wordt voor de ferry-flight naar Kansas City.


pi_138165464

geleend van airliners.net
O+
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 maart 2014 @ 19:19:54 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138165594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:17 schreef zlotka het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21700.jpg]afbeelding[/url] ]
geleend van airliners.net
O+
MD11 met een van de mooiste liverys imo.
Jammer dat ik zo ver van Schiphol woon, zou er graag weer is een dag heen gaan.
Wow die is tof _O_
pi_138165744
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wow die is tof _O_
Zeker, op de A380/A340 staat het misschien zelfs nog wel beter:



Wederom geleend van Airliners
pi_138166377
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken :)
pi_138167759
Obama vertrekt om 20:35 uur van Schiphol; komt 21:15 uur aan op Brussel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nou, ik ga binnenkort eens echt spotten, keertje hier naar Eindhoven. Schiphol wil ik ook nog doen, maar is ook voor mij een takkestuk rijden.
En EHV is mooi om te kijken of het een beetje wil lukken :)
Even dit forum in de gaten houden zodat je kunt zien wat en of er wat interessants aankomt/vertrekt. ;)
pi_138168784
De Apache's vliegen alvast over Leiden om te kijken of het luchtruim veilig is volgens mij.
Vlogen er 2 over en 1 politie heli
pi_138169724
Air Force One is bezig met de start-up. (bron: ATC)
pi_138170052
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
pi_138170129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Shaggy8675 het volgende:
Is hij te zien op FR24 normaal gezien?
Officiëel niet.

Begon net met taxiën..

Is bovendien straks te live te volgen bij de binnenkomst in Brussel hier.
pi_138170236
Geen vliegverkeer boven Noord-Brabant zo te zien, een leeg vlak.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:56:03 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138170272
Vanaf nu taxi freeze en 30 min delay
Wie dit leest is gek
pi_138170502
Volgens mij gaat hij nu opstijgen, hij is cleared for takeoff dacht ik te horen
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:02:17 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138170564
Alle holding zones volop in gebruik
Wie dit leest is gek
pi_138170822
Iemand enig idee wat die kleine vliegtuigen steeds zijn op flight radar? Zie steeds veel gulfstreams enzo, nu rond Aachen en vanmiddag/gister rond Rotterdam.
pi_138171121
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
pi_138171159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Is al in Belgisch luchtruim. In ieder geval op de Belgische radio te horen.
pi_138171188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:12 schreef RiKe het volgende:
Ik snap er geen fluit meer van, is hij al opgestegen?
Ja.

Ik heb het gemist maar ze kregen net van Brussel al de baan door.

EDIT: 07L.
pi_138171526
Die lijkt naar RDM airport te gaan
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:21:42 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138171599
Hij landt nu
Wie dit leest is gek
pi_138171606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Officiëel niet.

Begon net met taxiën..

Is bovendien straks te live te volgen bij de binnenkomst in Brussel hier.
Komt er nu aan zo te zien
pi_138171859
Stream ligt eruit..
Edit: Doet het weer.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:29:09 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138171985


Wie dit leest is gek
pi_138172051
Wat blijft het toch een bijzonder vliegtuig
pi_138172149
Nu op NL2 ook over de NSS en o.a. luchtbeveiliging.

  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:33:33 #134
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138172176
Wie dit leest is gek
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:34:34 #135
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138172225
The Beast staat zo'n beetje tegen de onderste traptrede
Wie dit leest is gek
pi_138172288
Hij is er eerder uit dan toen hij aankwam in Nederland.
pi_138172311
Het verslag is ook een stuk uitgebreider dan toen hij aankwam in Nederland..
Meer foto's en film materiaal, nu al.
pi_138172345
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:36 schreef RiKe het volgende:
Het verslag is ook een stuk uitgebreider dan toen hij aankwam in Nederland..
Meer foto's en film materiaal, nu al.
Lijkt ook dat de beveiliging hier een stuk minder is wat betreft filmen enzo, al kun je dat natuurlijk niet zo zeggen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:37:32 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138172354
Wie dit leest is gek
pi_138172405
Zijn wagenpark was al eerder ingevlogen? Of heeft hij een aantal "beasts", zodat er al eentje klaarstond in België?
pi_138172513
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef sneakydesert het volgende:
Zijn wagenpark was al eerder ingevlogen? Of heeft hij een aantal "beasts", zodat er al eentje klaarstond in België?
Hij had er als het goed is vier mee naar Nederland, dus misschien dat er al een naar Belgie was gevolgen/gereden eerder vandaag.
pi_138172580
Volgens mij heeft hij er 4.
Maar de rest van zijn park was er ook al, dus ik denk dat die eerder daar heen zijn gegaan/gevlogen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 maart 2014 @ 22:13:49 #143
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138174306
quote:
_O_
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:46:56 #144
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_138179093
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Nu op NL2 ook over de NSS en o.a. luchtbeveiliging.

[ afbeelding ]
Die dingen zie ik hier in mijn woonplaats vrijwel dagelijks. Blijft machtig om te zien, zo'n groot toestel met zo'n joekel van een schijf er bovenop :D
Tics van je petten.
pi_138199884
De 3 vliegtuigspotters die in januari opgepakt werden in de VAE zijn inmiddels weer in Nederland.
Vanavond verteld 1 van de drie spotters hun verhaal bij Pauw en Witteman.
pi_138200142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef blingbling11 het volgende:
De 3 vliegtuigspotters die in januari opgepakt werden in de VAE zijn inmiddels weer in Nederland.
Vanavond verteld 1 van de drie spotters hun verhaal bij Pauw en Witteman.
Dat wordt leuk :')
pi_138207539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat wordt leuk :')
Ik hoop dat Pauw en Witteman niet hun oordeel van tevoren al klaar hebben van: 'je had het kunnen weten'. Ik heb van 1 van de mannen al een deel van het verhaal gehoord, en ze hebben er een zeer nare gang van zaken.
pi_138241034
BREAKING: World Airways Immediately Shutting Down
quote:
Following on the heels of competitor Evergreen International Airlines, World Airways CEO John Graber announced earlier today that World will cease operations immediately, and remaining operating businesses including North American Airlines will see significant reductions. In an email to staff, Graber said “the decisions were made by each Company Board of Directors based upon the events of this week.”

The final nail in World’s coffin, according to Graber, was the inability to secure further funding from Cerberus, World’s first lien lender. “Without that funding, (World) no longer had the money needed to operate. As we’ve told everyone for some months now, there are no other lenders or potential partners in the marketplace who will back World,” Graber said, adding that World Airways flew its last flight yesterday.

Global is now working to secure North American’s future and expects to know by tomorrow how that will proceed.

World Airways held employee meetings were held this morning, promising that additional communication concerning the shutdown would be forthcoming. “This turn of events has occurred so quickly that we have many unanswered questions and will need to provide additional updates as the information becomes available,” Graber said.

The shutdown of World Airways and tenuous future of North American Airlines leaves Atlas Air as the dominant cargo carrier based in the United States.
Zat er al aan te komen (zie m'n eerdere berichten) maar toch nog redelijk plotseling; kantoor sluit om 5 uur voorgoed (over een 45 min. onze tijd) na 66 jaar.
Als ik het goed heb hadden ze nog MD11 (-N271WA, N272WA) en 747 (N742WA) in gebruik.
De genoemde MD11's waren samen met KLM de laatste MD11 in passagier gebruik; maar World Airways gebruikte deze niet voor scheduled services, maar voor charters (vooral militair).

Dus vanaf nu is KLM niet alleen de laatste maatschappij die een MD11 voor scheduled pax inzet, maar de laatste maatschappij die überhaupt een MD11 voor pax gebruikt. (want niemand gaat die 2 kisten nu nog gebruiken/overnemen voor pax). ;(

Hier nog N272WA een paar dagen geleden; 12 maart in Aviano, Italië.



En hun laatste 747 op 11 januari op Yokota Air Base (VS basis) in Japan:




Oh, en:

Jongen (11) beschijnt NSS-helikopters
quote:
Een 11-jarige jongen heeft woensdagavond in Alblasserdam de piloten van Apachehelikopters gehinderd, door hen te beschijnen met een laserpen.

De piloten, die het luchtruim bewaakten voor de NSS -top, achterhaalden de herkomst van het licht en schakelden de politie in toen ze de jongen zagen.

'Hij is vanwege zijn jonge leeftijd niet aangehouden, maar wel streng toegesproken,' zegt politiewoordvoerder Gijs van Nimwegen. 'Hij is heel erg geschrokken. Dus we weten zeker dat hij dit niet nog een keer doet. 'Het verblinden van piloten is niet alleen hinderlijk, maar ook gevaarlijk.'

De laserpen is door de politie in beslag genomen.


[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2014 21:45:34 ]
pi_138241801
Heel toevallig. Toen AF1 deze vertrok kreeg de toren kort erna melding van een piloot die zij beschenen te zijn door een laser.

quote:
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:54:49 #150
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_138243398
Het lijkt wel of deze aan touwtjes hangt :D
Wel mooi hoor :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:27:57 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138268406
Toch blij dat ik er niet in zat :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138342360
Geen 2 leuke dagen:

- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.

Hier PH-WXA op 16 maart op Heathrow:



- ANA (All Nippon Airways) doet in een tijdsbestek van 55 minuten 2 kisten voorgoed uit dienst.

Om te beginnen hun laatste Bombardier Dash 8 Q300 (JA804K). Doet zijn laatste
Tokyo Haneda – Miyakejima - Tokyo Haneda rotatie en zal om 14:05 uur plaatselijke tijd landen.
(08:05 uur morgenochtend onze tijd).

JA804K op 15 maart op Tokyo Haneda:



55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).

Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.



ANA stond natuurlijk bekend om hun Pokémon jets. In totaal 10 kisten (5 747's, 4 767's en 1 777) in opvallende liveries en Pokémania experience:
quote:
The aircraft and flight crews are decked out in Pokémon themes, including headrests, flight attendant uniforms, food containers, inflight entertainment, and souvenir bags.[9] All Nippon Airways reported that it has experienced an increase in the number of passengers carried as a result of operating the Pokémon Jets.
Hun laatste 747-400D Pokémon Jet ging afgelopen oktober al met pensioen; hier in Naha, Okinawa vlak voor allerlaatste vlucht terug naar Tokyo, Haneda:




Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid
van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende :+ - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2014 22:10:51 ]
pi_138348418
World Airways' MD11's hebben hun laatste vlucht gemaakt; N271WA is vandaag van Baltimore naar Goodyear, Arizona gegaan, N271WA ging op 28 februari al.
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...



Hun laatste 747 (N742WA) maakte de laatste vlucht op 26 maart van Hickam Field, Hawaii naar Travis Air Force Base, Fairfield in Californië. Die zal dus ook nog wel een keer z'n laatste vlucht maken naar waarschijnlijk Goodyear.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 00:03:01 ]
pi_138354751
Ik begrijp nu ook waarom die Chinezen zoveel vliegtuigen kopen, ze gebruiken ze namelijk als caravan. Na 7 uur vertraging mochten we afgelopen middernacht board, om vervolgens 5 uur lang te wachten en te slapen in het vliegtuig voor vertrek. Rond 5 uur in de ochtend vertrokken we voor de binnenlandse vlucht van 2 uur. In totaal 12 uur vertraging!
  maandag 31 maart 2014 @ 13:38:11 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138360747
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef Iemand91 het volgende:
- Fokker F70 #4 PH-WXA is vanmiddag om 12:53 uur vertrokken naar Norwich.
Gaat ook naar Blue Wing Airlines in Suriname. Als ze nog niet vertrokken zijn staan daar nu dus PH-KZV (5 jan.),
PH-KZG (3 feb.), PH-JCH (3 maart) en PH-WXA. PH-KZW zou in april moeten volgen, PH-JCT en -KZH in mei.
Die Fokkers vliegen tenminste nog. Deze F-100 zal weer opgelapt moeten worden.

Accident: Avianca F100 at Brasilia on Mar 28th 2014, landed without nose gear

pi_138362155
quote:
[message=42011691,noline]Piet91 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:49[/message]:
55 minuten later landt voor het allerlaatst hun 747-400D. Vandaag doen ze hun laatste rotaties Tokyo Haneda – Fukuoka en Tokyo Haneda – Sapporo (al laat Flightaware de B772 zien op enkele vluchten).
Morgen volgt de allerlaatste 747 vlucht Tokyo Haneda – Okinawa - Tokyo Haneda. Deze landt 55 minuten later dan de Dash 8 om 15:00 uur plaatselijke tijd (09:00 uur onze tijd).

Daarmee sluit niet alleen de 747 tijdperk voor ANA af (na ruim 35 jaar; sinds 1979 met hun eerste 747SR (Short Range)), maar ook die van de 747-400D (Domestic). Hier een van hun laatste 2 747's op 15 maart in Fukushima; beginnend aan een soort van scenic flight.

[afbeelding]

Toen ik een paar jaar geleden nog niet zo met de vliegwereld bezig was vond ik de aanwezigheid van die grote 747's - toen nog het enige type kist dat ik kende :+ - heel normaal.
Nooit geweten dat het zo snel afgelopen zou zijn met de 747; met die mooie bult. ;(
Foto's:'




Van Fukuoka overigens, van Haneda nog niet gevonden.


quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:51 schreef Iemand91 het volgende:
Dat laat vanaf vandaag KLM's PH-KCA, -KCB, -KCD en -KCE de allerlaatste pax MD11 vliegtuigen...
Hierover gesproken; wil je PH-KCC nog zien; heb dan haast.
Ze vertrekt namelijk volgende week maandag naar San Bernardino Airport in Californië, dus niet naar Victorville zoals de vorige 5.

Wil je haar nog zien; hij staat hier (Google Maps link). Zoals je kunt zien zijn de gegevens van Google Earth/Maps ook vernieuwd; de (satelliet)beelden zijn van 1 oktober 2013. De terminal is ook weer zichtbaar; deze was (toch?) deels geblurred.

Je ziet daar dus waarschijnlijk ook PH-KCC op Google Maps/Earth.
4 v.d. 5 MD11's zijn zichtbaar op Schiphol, PH-KCK was op weg van Montreal of naar Toronto op dat moment.
21 dagen later maakte ze haar laatste vlucht vanuit Toronto en nog 6 dagen later was ze officiëel met pensioen.

Hier PH-KCC afgelopen maart:


[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 15:13:38 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 16:52:00 #157
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138367640
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
quote:
Lufthansa schrapt deze week 3.800 vluchten naar bestemmingen wereldwijd in verband met een pilotenstaking. Naar schatting treft de actie 425.000 passagiers.
http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html

Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?

8-) Plaatje:

http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg

[ Bericht 30% gewijzigd door Woods op 31-03-2014 17:38:46 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138370511
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)zenden-vluchten.html

Hoe vangen ze zoiets op, worden alle passagiers alsnog vervoerd?

8-) Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Jep, overgeboekt op latere vluchten, met Star-partners of eventueel zelfs andere airlines, maar de passagiers moeten vervoerd worden.

In other news;
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute B-) Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138371073
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef Woods het volgende:
Lufthansa annuleert duizenden vluchten
8-) Plaatje:
[ afbeelding ]
http://img.planespotters.(...)ottersNet_284752.jpg
Wat zou ik die graag in KLM kleuren willen zien. *;
Jammer dat dat nooit meer gaat gebeuren ;( ...
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:22 schreef Thetallguy het volgende:
- Cityjet is eindelijk definitief verkocht aan Intro Aviation. Volgens mij blijft de KL codeshare nog wel even, maar zal mij niks verbazen als KLC op termijn zelf naar City gaat vliegen.
Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
quote:
- SAS gaat Stavanger - Houston vliegen met een PrivatAir BBJ. Olieroute B-) Zal KLM -met 5x daily Stavanger- wellicht ook nog wel iets van merken.
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.

En nog meer nieuws; Emirates vliegt sinds gisteren ook 1 v.d. 3 dagelijkse vluchten op Gatwick ook met een A380. .

Vraag me toch af of Emirates een bubbel is die ooit gaat barsten of juist verantwoordelijk wordt voor de teloorgang van gevestigde maatschappijen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 18:50:21 ]
pi_138371707
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:42 schreef Iemand91 het volgende:

Aan de andere kant is BA vandaag begonnen met Rotterdam - London City en BA vliegt ook al Amsterdam - London City. Drukke markt, weet niet of KLM daar ook nog brood in ziet.
Aan de andere kant komen er wel ruimte bij; aangezien KLM zich terugtrekt uit Manston (luchthaven die wel/niet opgeheven wordt).
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal :)

quote:
Zullen ze vast wel merken, maar of ze er blij mee zijn. De 747 gaat niet voor niets rechtstreeks naar Houston.
(En in het verleden hun eigen BBJ; eveneens van PrivatAir).
Grote kans dat de meeste personen in de business class naar Houston in die branche zitten en die leveren heel wat meer op op zo'n route dan dat stukje naar Stavanger.
Maar goed; Nederland zélf levert ook nog genoeg business pax op uit die branche naar Houston.
Maar KLM, BA en Lufthansa zullen het zeker merken inderdaad.
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138383971
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:01 schreef Thetallguy het volgende:
City blijft een aantrekkelijke markt voor zakenreizigers. En KLM wil deze uiteraard one-stop blijven aanbieden, dus dan moet ie wel op enige manier te boeken zijn. Codeshare of met eigen materiaal :)
Dat denk ik eigenlijk ook wel ja.
quote:
Nu is Noorwegen sowieso een lucratieve markt voor KLM, maar vooral de business-pax op Stavanger - Houston zullen ze zeker missen. KLM was hier de beste optie, maar als SAS hem rechtstreeks gaat aanbieden is de keuze snel gemaakt denk ik.
True.

Nou ja; KLM heeft nog altijd vracht van/naar Houston in hun 747-combi wat lonend kan zijn. (vooralsnog dan...)

Emirates vliegt nu ook met een A380 op Gatwick; 1 van de 3 777 vluchten wordt nu een A380.
Maar hun allereerste vlucht afgelopen zondag had al problemen; een extra A380 is gestuurd omdat de eerste technische problemen heeft. :P

En wil je een unieke ervaring; Saudi Arabian vliegt sinds gisteren 30 maart non-stop naar Los Angeles (vanuit Jeddah). Ze vliegen met een 77W en plaatsen zich met deze 13.400 km. lange vlucht op plaats #4 van langste non-stop vluchten. Met net geen 17 uur enkele trip zitten zij wel bovenaan in de langst durende non-stop vluchten. (14.5 uur terug volgens Flightaware)
Ook langste route van een 777-300ER.
Hier de eerste landing op LAX:




Enne, leuk uitzicht :% (Incident: Malindo AT72 at Kuala Lumpur on Mar 26th 2014, engine fire):



En het begin van de eerste 787 Dreamliner voor Arke (PH-TFK is LN182) die begin mei in dienst gaat:





[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 31-03-2014 23:34:53 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 23:25:48 #162
6941 APK
Factual, I think.
pi_138384878
Bliksem treft landend vliegtuig



Een KLM-vlucht van Amsterdam naar Birmingham, Groot-Brittannië, is vrijdag tijdens onweer door de bliksem geraakt, schrijft de krant Birmingham Mail. Toen het vliegtuig bijna bij de landingsbaan was, werden de passagiers opgeschrikt door een enorme knal.

Een passagier vertelt dat hij dacht dat er een motor opgeblazen was. "Je denkt dat er iets vreselijks gaat gebeuren en wacht op dat moment, ik was niet bang, maar vond het wel spannend." De man vertelt dat hij verbaasd was dat er niets gebeurde.

De gezagvoerder informeerde de passagiers pas na de landing over de inslag. De bliksem was niet een, maar drie keer achter elkaar in het toestel ingeslagen.

Kalm

"Ik weet dat ze veel in de lucht zitten", zegt een passagier, "maar dat ze zo kalm blijven...alles wat de gezagvoerder zei was; dames en heren, u heeft het misschien gemerkt, we zijn geraakt door de bliksem."

Ook op de grond werd de inslag gezien en gehoord. Een vrouw uit een plaatsje in de buurt zag de bliksem meerdere keren inslaan in de staart van het vliegtuig dat op dat moment op zo'n 350 meter hoogte overvloog. Volgens de vrouw is het maar goed dat passagiersvliegtuigen meerdere inslagen zonder schade kunnen doorstaan.

Een woordvoerder van Birmingham Airport zegt dat er op die dag geen bijzonderheden waren en dat alle vliegtuigen veilig op de luchthaven zijn geland.


Bron: NOS.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138388933
Video is een A380 dus iig niet van de KLM kist ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:22:35 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138391573
Alleen minder vluchten vanaf Airport Eelde

Bijna alle Nederlandse vliegvelden hebben in 2013 meer vluchten te verwerken gehad dan in het jaar daarvoor. Alleen bij Groningen Airport Eelde nam het aantal af. Dat meldt de NOS op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
In 2013 vertrokken en landden 1635 vliegtuigen van en op Eelde. Het jaar daarvoor waren dat er nog 400 meer. De belangrijkste oorzaak voor de daling is het schrappen van de verbindingen met Milaan-Bergamo en Marseille.

Op Schiphol was er een stijging van 2000 vluchten, goed voor bijna 800.000 extra passagiers. In totaal verwerkten de Nederlandse vliegvelden in 2013 ongeveer 8000 vliegtuigen meer dan het jaar ervoor.
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:23:08 #165
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138391587
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
  dinsdag 1 april 2014 @ 11:11:40 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138392900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:23 schreef Sunri5e het volgende:
Die baanverlenging in Groningen moest er sowieso komen..... Dit kon toch iedereen zien aankomen?
Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
pi_138398561

quote:
New feature on Flightradar24. Now you can take control of most flights on www.flightradar24.com Please do not abuse the new feature
Bron: Facebook van Flightradar24
pi_138399694
Unieke vluchtjes vandaag:

(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)

quote:
Due to heavy fog in combination with faulty runway lighting, LHR has suffered serious delays this morning.

KLM is operating B744 PH-BFY to LHR as a result:
- dep. AMS 13:50 London Heathrow KL 1009 / Boeing 747-400 / PH-BFY
- dep. LHR 14.45 Amsterdam KL 1010 / Boeing 747-400 / PH-BFY

this flight will suffer further delays.
Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.

Op Twitter van Flightradar staan ook al aardig wat diversions;





[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2014 15:25:39 ]
pi_138406259
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Unieke vluchtjes vandaag:

(Hier PH-BFY nog op AMS voor de vlucht naar London)
[ afbeelding ]

[..]

Dus over ruim 25 minuten vertrekt de terugvlucht, maar reken maar op vertraging.

Met 89 pax op de outbound :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138417443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:07 schreef Thetallguy het volgende:
Met 89 pax op de outbound :)
Hoe weet je dat nou weer? :o (zelf een van de 89? :P )
Maar dat was dus lekker de benen streken in een 747 i.p.v. E190, 737 of F70; dat is letterlijk een rij stoelen voor iedereen. :9

(Als je er bij zat; het was dus geen 747-combi meer; het PH-BFY was eerst een combi maar is verbouwd naar full pax. Weet helaas nog steeds niet of er meer verbouwd worden en wat uiteindelijk pax en pax/combi wordt)

PH-KCC vertrekt maandag om 09:00 uur als KL9865. Dus heb haast.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 1 april 2014 @ 22:48:53 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138417610
quote:
:D Nice.
pi_138451481
Oeps:




quote:
Abu Dhabi: DHL is investigating how one of its aircraft ended up on its tail at Abu Dhabi International Airport on Wednesday.

“We can confirm that an Airbus A300-600F aircraft, operating flight DHX520 from Lahore to Abu Dhabi by a DHL airline suffered a nose up incident during the offloading process at Abu Dhabi International Airport on April 1, 2014,” it stated.

The German logistics company said it is investigating the incident along with the “appointed handling agent.” It did not say who the agent is.

“DHL is liaising with the airport and relevant authorities in order to lift the aircraft to its proper position and to assess the damage,” DHL stated.

It further stated that there has been "some damage to ground handling equipment."
Bron 1 / Bron 2
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 2 april 2014 @ 23:10:55 #173
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138456383
Fascinatingpics twitterde op woensdag 02-04-2014 om 21:04:06 This is what LAX photographed over an 8 hour period from the same spot looks like. reageer retweet
pi_138471878
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef OEM het volgende:

[..]

Tja, Eelde (en ook Twente) is gewoon een Spanje in het klein. Als je de beoordeling van het beleidsplan van Eelde leest, dan weet je genoeg. Beleidsplan staat vol met leugens en aannames (vermomd als feiten) om de boel maar zo rooskleurig mogelijk te laten lijken.
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.

GRQ SEN 14:25 14:45 X6
SEN GRQ 11:40 14:00 X6
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 3 april 2014 @ 23:36:50 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138491431
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd.
Compenseert dan mooi het verdwijnen van de Transavia en Ryanair vluchten.
quote:
Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.

Als toerist zou ik overigens ook niet heel blij worden van deze tijden.
pi_138496915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:24 schreef Thetallguy het volgende:
En toch vandaag officieel een nieuwe route aangekondigd. Groningen - Southend door FlyBE (operated by Stobart Air). Opzich schappelijke tarieven, ¤80 voor een retourtje. Vraag mij alleen af welke markt ze met deze vliegtijden willen aanspreken, voor de zakelijke reiziger is het niks.
Southend is voor de zakelijke reiziger ook niks.

Ik ben er wel blij mee, hoef ik niet meer op Schiphol te vliegen. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138497030
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:36 schreef OEM het volgende:
Toen Ryanair stopte in 2004 werden er volgens de toenmalige directeur van Eelde zo'n 1000 boeren per week vervoerd. Dus de vraag is er misschien wel voor 72 stoeltjes per dag.
1000 boeren?!!? OMG ROFL HAHAHAHAHA WAT BEN JIJ TOCH GRAPPIG! :{ :{

Maar goed, ik ben idd ook wel benieuwd wat de markt hiervoor nu gaat zijn. Ik ga 't wel proberen, maar London Southend noemen is net zo realistisch als op Texel of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.

Overigens lijkt met 6 round-trips per week met een 70-zitter 1000 op zich een prima aantal.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:13:01 #178
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_138497691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:42 schreef LintuxCx het volgende:
of een andere uithoek een vliegveld bouwen en dat dan wanhopig "Amsterdam Northend Airport" noemen.
Zo heet Eelde toch al? ;)
pi_138499104
En wat vinden jullie van Seppe Airport die nu Breda International Airport heet? _O-
pi_138499223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
:)

Tsja, AMS->GRQ is nog wel wat verder op de weg/rails. Vandaar dat deze vlucht mij misschien toch nog wel gaat bevallen. Alleen ff goeie oordoppen regelen tegen die props. ;(

[edit] WTF, Breda International? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138500013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo heet Eelde toch al? ;)
Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138530141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Net als het vliegveld in Charleroi, dat Brussel South Airport heet. :')
Ook echt trouwens, of is dat alleen zo'n suffe RyanAir truc?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 5 april 2014 @ 04:30:16 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138531706
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran

quote:
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing heeft van de Amerikaanse overheid toestemming gekregen om onderdelen te leveren aan Iran.

Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.
Het besluit past binnen de afspraken die de VS begin dit jaar met Iran heeft gemaakt over een tijdelijke en beperkte verlichting van de sancties tegen het regime in Teheran.
Iran kan nu van Boeing onderdelen kopen waarmee het oude vliegtuigen, die door het bedrijf nog voor de islamitische revolutie van 1979 aan het land zijn verkocht, in de lucht kan houden. Boeing mag nog steeds geen nieuwe toestellen aan Iran verkopen
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138547550
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 04:30 schreef Woods het volgende:
Boeing mag onderdelen verkopen aan Iran
bron: http://www.nu.nl/economie(...)n-verkopen-iran.html

Zou dit fataal zijn voor de maatschappijen aldaar of op het moment nog niet?
Ach, ze vliegen daar nog met 707's rond, met 747 classics etc.
Dus als ze nu bepaalde onderdelen 'normaal' kunnen verkrijgen zingen ze het ook nog wel even uit.
pi_138554713
Vandaag overleed in 1976 Howard Hughes aan boord van een vlucht van Mexico naar een ziekenhuis in Texas.
Hij stond aan de bron van Hughes Aircraft, een luchtvaartmaatschappij die later deels in handen van McDonnell Douglas kwam en weer later van Boeing.

Met Hughes Aircraft heeft hij meerdere vliegtuigen ontworpen en gebouwd; de meest bekende is toch wel de Hughes H-4 Hercules Spruce Goose; de grootste vliegboot ooit en vliegtuig en met 97.51 meter de grootste spanwijdte ooit.
(Ter vergelijking; Antonov An-225 is 88.4 meter, A380 79.8M en de 747-8 68.5M)

Is maar 1 exemplaar van gebouwd en die heeft ook maar 1 keer gevlogen (door Hughes zelf) op 2 november 1949. Een 'vlucht' van slechts 1.6 kilometer op zo'n 21 meter hoogte (met ground effect)



Hughes in zijn Spruce Goose:



De Spruce Goose staat nu in het Evergreen Aviation & Space Museum in Oregon:



Vlakbij het Evergreen Wings and Waves Waterpark.



Hij heeft records gevestigd in de luchtvaart; record voor snelste vlucht van Los Angeles naar New York (7 uur, 28 minuten en 25 seconden), snelheidsrecord voor landvliegtuigen (en laatste privaat gebouwde vliegtuig) met 566 km/h. in zijn Hughes H-1 Racer.

Op 10 juli 1938 vestigde hij het record voor snelste vlucht rond de wereld vanaf New York, via Parijs, Moskou, Omsk, Yakutsk, Fairbanks (Alaska), Minneapolis en weer naar New York in 91 uur met een Lockheed Model 14 Super Electra.

Ook vandaag vloog hij in 1947 de eerste succesvolle vlucht met zijn Hughes XF-11.
Zijn eerste vlucht met deze kist heeft hij gecrasht in 3 huizen in Beverly Hills.
Al liggende in zijn ziekenhuisbed liet hij een nieuwe bed ontwerpen dat aan de bron schijnt te staan van
moderne, huidige ziekenhuisbedden.
De medicijnen die hij kreeg n.a.v. deze crash worden genoemd als bron voor zijn latere, excentrieke en teruggetrokken levensstijl (ronduit kluizenaar) waar hij bijvoorbeeld een compleet hotel in Las Vegas opkocht om maar niet de kamer uitgezet te worden...

Hij heeft bijgedragen aan de Boeing 307 Stratoliner en de Lockheed L-049 Constellation.
Hij heeft ooit de meerderheid van aandelen gekocht van het welbekende TWA waar hij later bij weg moest vanwege de belangenverstrengeling tussen TWA en Hughes Aircraft. Dat leverde hem even $547 miljoen op.

Oh, en voor dit alles wat hij ook een niet onverdienstig filmproducer en regisseur. :+

Veel van dit alles valt te zien in de film The Aviator (2004) met Leonardo DiCaprio.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-04-2014 23:04:18 ]
pi_138554899
Oh, en voor de liefhebbers; vanavond om 23:50 uur op BBC4:

Jet! When Britain Ruled the Skies
quote:
Military Marvels
In the heady post-war years of the 1950s and 60s, British flying was at its zenith and its aircraft industry flourished in a dazzling display of ingenuity and design brilliance. Having invented the jet engine, Britain was now set to lead the world into the jet age with a new generation of fighters and bombers. The daring test pilots who flew them were as well-known as the football stars of today, while their futuristic-looking aircraft, including the Meteor, Canberra, Valiant, Vulcan and the English Electric Lightning, were the military marvels of the age
Gevolgd door aflevering 2 (2-delige documentaire):
quote:
The Shape of Things to Come
In the heady years following World War Two, Britain was a nation in love with aviation. Having developed the jet engine in war-time, British engineers were now harnessing its power to propel the world's first passenger jets. By 1960 the UK's passenger airline industry was the largest in the world, with routes stretching to the furthest-flung remnants of Empire. And the aircraft carrying these New Elizabethans around the globe were also British - the Vickers Viscount, the Bristol Britannia and the world's first pure jet-liner, the sleek, silver De Havilland Comet, which could fly twice as high and twice as fast as its American competitors. It seemed the entire nation was reaching for the skies to create the shape of things to come for air travel worldwide. But would their reach exceed their grasp?
Is al eerder op TV geweest, maar goed.
pi_138558830
Voor de liefhebbers; ga vandaag nog even langs Schiphol (Oost) voor PH-KCC.
24 juni 1994 in dienst getreden bij KLM en gaat nu na nét geen 20 jaar met pensioen.
Is MD11 #6 die vertrekt en nu blijven er dus officieel 4 MD11 over bij KLM én 4 pax-MD11 ter wereld.
Deze blijven t/m oktober. Op zaterdag 25 oktober zal de allerlaatste (pax) MD11 vlucht plaats vinden vanuit Toronto of Montreal.

Marie Curie vertrekt maandagmorgen om 09:00 uur als KL9865 naar San Bernardino International Airport in Californië. ;w

In juni 1994:



Afgelopen maart:
pi_138582681
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren.
Kwam vanuit Stansted en vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam naar Detroit.
Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2014 20:15:13 ]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 6 april 2014 @ 20:11:57 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138582827
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
G-GSSF maakt momenteel zijn laatste vlucht onder BA kleuren. Vertrok 13:19 uur vanmiddag vanaf Amsterdam (kwam vanuit Stansted) naar Detroit. Zal daar om 14:55 uur landen (20:55 uur onze tijd).
Zal later doorvliegen naar Griffis International airport in New York.
Was overigens de 2e keer dat G-GSSF in Amsterdam was.

G-GSSE volgt over zo'n 10 dagen en G-GSSD zal deze maand nog uitzingen.
Daarna is het over en uit voor Global Supply Systems, British Airways stopt met dedicated cargo vluchten.
Deze 3 747-8F's gaan terug naar Atlas Air. Deze 3 -8F's hebben nog geen 3 jaar onder deze kleuren gevlogen.

[ afbeelding ]
Wauw, mooi ding :o
pi_138596852
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 20:11 schreef Pino112 het volgende:
Wauw, mooi ding :o
Láng ook. (langste passagiersvliegtuig).

PH-KCC schijnt om 8:30 uur te vertrekken vanaf de Kaagbaan. ;w
  maandag 7 april 2014 @ 17:32:46 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138617936
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 7 april 2014 @ 18:22:30 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138619602
Ik kom altijd hier
http://www.aviationmegast(...)061edcc64b7c135576ee
in de molen langs de ringvaart
Wie dit leest is gek
pi_138620962
PH-KCC is bijna boven Las Vegas; dus over zo'n half uurtje is het voorbij.

EDIT @ 19:34 uur: maakt haar laatste draai naar links...

EDIT @ 19:39 uur: geland.



[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2014 19:44:23 ]
pi_138632498
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Woods het volgende:
Eindelijk 2 schaalmodelletjes van een 747-8 1:250 & 777-300ER 1:200 gekocht bij http://www.scalemodelstore.nl/. Meer mensen die hier iets vandaan halen?
ja ik bestel daar eens in de zoveel tijd een aantal schaalmodellen. Altijd een keurige levering en ze zijn scherp geprijst vergeleken andere winkels.
-
  maandag 7 april 2014 @ 22:32:04 #196
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138632763














[ Bericht 76% gewijzigd door Sunri5e op 07-04-2014 22:37:05 ]
pi_138636013
G-GSSF op Amsterdam afgelopen zondag:


In navolging van de DC10, DC9, TriStar en MD11 is er nog een ander type kist dat (deels) verdwijnt.

G-OJMR van Monarch Airlines (Luton gebaseerde maatschappij) doet komende zondag 13 april haar laatste vlucht van Gatwick naar (weer zoals de DC10) Birmingham.
Vertrekt om 14:20 uur lokale tijd (15:20 uur onze tijd) en komt aan om 3:40 uur (4:40 hier) aan.

G-OJMR is een Airbus A300B4-605R. De eerste twin-engine wide-body ooit en tevens het eerste product van Airbus.
Dit is de laatste A300 van Monarch en tevens de laatste passagiers-A300 in dienst in een westers land.

Er vliegen nog een aantal pax-varianten rond in/rond Iran (Who'd have known? ):O ), Tunesië, Turkije, Kuwait en China Eastern Airlines vliegt er nog mee.
Thai Airways ook; hun A300 service eindigt op 31 juli.
Voor de rest zijn alle A300 vrachtkisten; waaronder de bekende Beluga's.

pi_138656886
bye md 11:(:(:(:(:(
Geniet van het leven:):)
pi_138675471
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
  dinsdag 8 april 2014 @ 23:58:03 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138676652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
De laatste checks van PH-KCC van een week geleden en de laatste vlucht naar San Bernardino:

Zij vinden het blijkbaar ook niet allemaal zo mooi. (aan de communicatie te horen)

Over een jaar of 5 wordt het erg saai op Schiphol IMHO. (en in bepaalde mate voor andere airports op de wereld)
Geen MD11's meer, geen A340's meer, grootste deel/alle KLM 747's weg en je houdt de 777's (OK),
787's (mwah, m'n aversie wordt wat minder bij deze) en A350's ( :r ) over...

Oh ja; een aantal verdwaalde 747 cargo-kisten en waarschijnlijk 2-3 A380 kisten.
Mooi filmpje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')