abonnement Unibet Coolblue
pi_141910596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:58 schreef flipsen het volgende:
Nog meer dan voor je:

Van-alles-wat post:

En ik gok dat ik de droombaan heb gevonden van nagenoeg iedereen hier O+ :9~


Gisteren was er voor het eerst sinds eind jaren '80 (sporadisch begin jaren '90) een in Irak geregistreerde kist in Amsterdam. YI-AQU (Zagrosjet A321) landde rond 15:23 uur op Schiphol.
Zagrosjet gaat een wekelijkse vlucht naar Amsterdam doen vanaf Erbil.



In de buurt van Superior, Montana is gistermiddag om 16:00 uur een trein ontspoort waardoor er 3 Boeing 737 fuselages in een rivier terecht zijn gekomen:






Elvis Presley's vliegtuigen zijn in het nieuws. Zijn Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en oud Delta kist, en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II (met de langste operator lijst die ik ooit heb gezien :o ) die sinds de jaren '80 tegenover zijn Graceland woning in Memphis staan kunnen wel eens weg moeten.
Ik lees over een hotel dat daar zou moeten komen (maar die komt geloof ik ten noorden van Graceland en niet waar de vliegtuigen staan) maar de eigenaren van de kisten krijgen per bezoeker betaalt. Dus misschien vinden de huidige eigenaren van het Graceland-gebeuren (zoals alles in de VS is dat grotendeels in bezit van een bedrijf dat alleen maaar om $$ draait) dat ze teveel geld krijgen.
Graceland trekt zo'n 600.000 bezoekers per jaar waar schijnbaar zo'n 60% van die bezoekers ook de vliegtuigen doorlopen.



Hoe je de 1500e(!) Boeing 747 kunt herkennen:




En mocht je nog eens in Bangkok komen en wat unieks willen zien; hier staat HS-UTQ. Een 747-146B van Orient Thai Airlines dat eerder door het leven ging als JA8170 voor Japan Airlines.











[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 05-07-2014 00:36:30 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 02:26:27 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141918930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 22:30 schreef blingbling11 het volgende:
Zou ik zeker doen!
787 zou een totaal nieuwe vliegervaring moeten zijn :)
Done! Door een actie van LAN ben ik sowieso goedkoper uit dan ik dacht, dat scheelt alweer. En ik ga bij het inchecken kijken of ik een upgrade kan krijgen van Buenos Aires naar Santiago naar Business Premium in die 787 met mijn punten :P Dat ik dan SCL LIM in een aftandse 767 vlieg neem ik maar voor lief, het gaat toch om die 787 ervaring :Y

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 05:37:26 #28
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141920819
Beetje youtuben en dan kom ik een crosswind filmpje tegen dat ik nog niet kende (Birmingham). Kon met moeite mijn avondeten binnenhouden en dan zat ik gewoon achter mijn PC te kijken :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:39:08 #29
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_141922711
Oeps, treintje ontspoort:


Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:07:15 #30
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_141923217
So!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:42:41 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_141923939
Ben benieuwd hoeveel er boven nog schade hebben opgelopen.

Filmpje incl. hoe het er boven uitziet:
http://www.nbcmontana.com(...)-clark-fork/26803374

Losliggende tailsection:
http://www.king5.com/news(...)lery=y&img=3&c=y&c=y


  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:25 #32
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141929777
Ging ik net mn deur uit kwam er net een c130 landen op schiphol, iemand die er meer van weet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_141930181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Woods het volgende:
Ging ik net mn deur uit kwam er net een c130 landen op schiphol, iemand die er meer van weet?
Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:38:26 #34
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141936896
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:28 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Een Engelse. Uit Frankrijk en zometeen weer naar Frankrijk.
^O^
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:19:28 #35
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141943835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Iemand91 het volgende:

En mocht je nog eens in Bangkok komen en wat unieks willen zien; hier staat HS-UTQ. Een 747-146B van Orient Thai Airlines dat eerder door het leven ging als JA8170 voor Japan Airlines.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)26659.jpg]afbeelding[/url] ][ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77630.jpg]afbeelding[/url] ]


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_141944227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:19 schreef Woods het volgende:
747-100 heeft toch helemaal niet zo'n lang bovendek?
Klopt, maar Boeing bood de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.
O.a. KLM heeft er 10 -200's laten ombouwen (PH-BUH t/m PH-BUT).



KLM was samen met Union de Transports Aériens (UTA) en Japan Airlines (JAL) - die beiden 2 lieten ombouwen (of is ombouwen niet echt het goede woord voor de JAL kisten; die kwamen zo direct uit de fabriek geloof ik) - de enige maatschappij die dat ook deed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 06-07-2014 02:29:22 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:34:04 #37
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141944309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, maar Boeing boodt de SUD-conversion voor de 747-100 en -200 aan; Stretched Upper Deck.
O.a. KLM heeft er 10 -200's laten ombouwen (PH-BUH t/m PH-BUT).

[ afbeelding ]
Nooit geweten, verklaart een hoop :s)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_141948662
Van-alles-wat post:

- Voor de mensen in het Noorden en Oosten van het land; opletten morgenvroeg:

Fly by Hawker Hunter luchtmachtbasis Twenthe
quote:
BREDA - Op zondag 6 juli 2014 vinden er tussen 09:15 uur en 11:30 uur vliegbewegingen plaats op vliegbasis Leeuwarden. Het betreft een vlucht van de Hawker Hunter, een toestel van de Dutch Hawker Hunter Foundation (DHHF), die in het kader van de 10e editie van de Good Cause Rally op voormalig luchtmachtbasis Twenthe een fly by verzorgt.

De Good Cause Rally ontvangt op 6 juli meer dan 300 gasten. Kinderen met een ernstige ziekte en hun familie.

Meer dan 60 supersportcars staan klaar om rondritten te verzorgen over een speciaal voor dit evenement aangelegd circuit op de Vliegbasis Twente. Merken als Ferrari, Porsche, Lamborghini, Aston Martin, Bugatti, etc.

De particuliere bezitters stellen belangeloos hun passagiersstoel ter beschikking voor een paar rondjes op de track.
Gaat om G-BWGL:



Blijkbaar is er voetbal aan de gang ( :O ) en dan komt dit bericht langs. Wat bijvoorbeeld bij het AD staat:

quote:
Er is voor Oranjesupporters een tekort aan vliegtuigen naar Brazilië volgende week. Als het Nederlands elftal de halve finale bereikt, wordt het moeilijker om naar het Zuid-Amerikaanse land te reizen. De prijzen voor vluchten rijzen de pan uit. Dat schrijft De Telegraaf.

Het vakantiehoogseizoen is in Europa begonnen, dus er zijn nu geen extra vliegtuigen in te huren', klaagde topman Joost Romeijn van KNVB-reisorganisatie Sunweb. Hij kan naar São Paulo slechts één afgeschreven MD-11 van KLM inzetten, waar 250 tot 410 passagiers in kunnen. Arkefly heeft volgens hem ook niks meer beschikbaar.

Corendon heeft nog een halve Boeing 777 van de KLM op de dinsdagvlucht van Schiphol naar São Paulo kunnen reserveren. Met twee hotelovernachtingen en transfers komt dat WK-pakket op bijna 3000 euro.
Afgeschreven? Nope. :N
250-410(!) passagiers? Nope :N
(tenzij je niet aan veiligheidseisen wil gaan voldoen, er gaan dus 285 passagiers in een KLM MD-11)

Een van Singapore's Airbus A340-500 heeft gelukkig een nieuwe bestemming gevonden: 9V-SGD die in maart op
Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport is gezet (als laatste van de 5 Singapore A340-500's) gaat vanaf mei dit jaar door het leven als VP-CMS voor (totáál niet verrassend Las Vegas Sands), waar het o.a. VIP 737's, 767 en 747SP's vergezeld.
Is vandaag naar Las Vegas gevlogen.

Wat het lot is/wordt van de 4 andere A345's van Singapore is mij onbekend.

Op LAX in 2012:


Op Tarbes begin dit jaar:



- KLM MD-11 in een Samsung spotje (00:20 t/m 00:23):



Matt Guthmiller is momenteel met zijn Beech A36 Bonanza (N367HP) bezit met een round-the-world vlucht. Op 31 mei is hij vertrokken vanuit El Cajon in Californië en vliegt richting het Oosten.
Momenteel is hij in Brisbane Australië. Op 24 juli is hij 19 jaar, 7 maanden en 25 dagen oud; de Australische Ryan Campbell was zo oud toen zijn round-the-world vlucht erop zat.
Dus als hij voor 24 juli weer is geland zal hij de jongste persoon zijn die ooit een solo round-the-world vlucht heeft gedaan.

Zijn vorderingen zijn op zijn website te volgen; zijn kist is ook op flightradar/flightaware te volgen. Ook te volgen op Twitter.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-07-2014 02:34:38 ]
pi_141974581
En vandaag in de geschiedenis:

- 6 juli 1951: boven Noord-Korea tankt een Boeing B-29 Superfortress 4 Lockheed P-80 Shooting Stars.
Dit is de eerste keer dat er in de lucht wordt bijgetankt onder gevechtsomstandigheden.

(Foto is niet van deze gebeurtenis; dit is in 1952 boven Korea en het vliegtuig dat bijgetankt wordt is een Republic F-84E Thunderjet)




- 6 juli 1996: Delta Air Lines vlucht 1288, een McDonnell Douglas MD-88 (N927DA) van Pensacola International Airport (Florida) naar Hartsfield–Jackson Atlanta krijgt Turbine engine failure op de linkermotor en onderdelen van de motor vliegen de cabine binnen. Een moeder en haar 12 jaar oude zoon overleven het niet. Verder vallen er nog 5 gewonden; waaronder nog 2 van haar kinderen.




N927DA vliegt nog steeds rond voor Delta; op het moment dat ik dit schrijf landt hij ongeveer op Charlotte Airport vanuit Atlanta.



- 6 juli 1998: Hong Kong Kai Tak International Airport sluit haar deuren na 73 jaar. Het vliegveld met de unieke checkerboard aanvliegroute kan de groei niet meer aan.



De laatste arrival was Dragonair KA841 (A320-200) uit Chongqing Jiangbei die landde op 5 juli om 23:38 uur.
De laatste geplande commerciële vanuit Kai Tak was Cathay Pacific 251 (747-400) naar London Heahtrow dat op 6 juli om 00:02 uur vertrok.
Er werden ook nog 23 kisten naar het nieuwe Chek Lap Kok Airport gevlogen en de laatste (een Cathay Pacific A340-300 onder CX3340) vertrok om 01:05 uur op de vroege ochtend van 6 juli. Daarna worden de lichten gedimd.



Die ochtend gaat alles over naar het nieuwe (25 kilometer verderop gelegen) vliegveld waar om
6:25 uur de eerste vlucht (Cathay Pacific 889 uit New York JFK) land. De opening ging overigens gepaard met veel tegenslag; vluchtdisplays werkten niet, vrachtafhandeling ging verkeerd enz. enz.
Het nieuwe Hong Kong International Airport open 9 dagen na de opening van het nieuwe Kuala Lumpur Airport. 3 dagen later worden op 10 juli 1998 de hoogte-restricties voor bebouwing rondom Kai Tak opgeheven.

De locatie van Kai Tak wordt nu gebruikt als Cruise Terminal.



- 6 juli 2013: Asiana Airlines 214, een 7 jaar jonge Boeing 777 (HL7742) vanuit Incheon, Zuid-Korea crasht om 11:28 uur in de ochtend op baan 28L van San Francisco Airport. Uiteindelijk overleven 3 personen het niet; van deze 3 overlijdt een later in het ziekenhuis; een ander wordt overreden door een crashtender).



Pas geleden kwam de NTSB naar buiten dat het ongeluk vooral aan pilot error is te wijten.
Onderstaande foto is gemaakt op 8 juli, 2 dagen later (fijn voor de passagiers aan de linkerkant :X ):

  zondag 6 juli 2014 @ 18:40:31 #40
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_141975658
Bij de Asiana crash is er maar één fragment dat me altijd weer te binnen schiet:


:D
pi_141978442
Ik weet, het is de Telegraaf, maar dit is toch wel redelijk bijzonder: http://www.telegraaf.nl/t(...)jna_op_Airbus__.html

Op Barcelona: Een taxiënde Airbus steekt een active runway over waar net een Boeing-toestel wil landen. Gevolg, go around voor de Boeing. Hoe het überhaupt zo ver heeft kunnen komen?
pi_141978723
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:59 schreef MaxMark het volgende:
Ik weet, het is de Telegraaf, maar dit is toch wel redelijk bijzonder: http://www.telegraaf.nl/t(...)jna_op_Airbus__.html

Op Barcelona: Een taxiënde Airbus steekt een active runway over waar net een Boeing-toestel wil landen. Gevolg, go around voor de Boeing. Hoe het überhaupt zo ver heeft kunnen komen?
En directe link naar youtube filmpje:


Of de A340 heeft niet geluisterd of de toren heeft verkeerd geinstructueerd.

En nou praat ik dit op geen enkele manier goed, maar in deze situatie valt het wel mee. De 767 crew heeft de A340 ruim op tijd kunnen zien en kon een go-around maken.
Maar ja; 's nachts of met mist o.i.d. was dat wel anders geweest...
  zondag 6 juli 2014 @ 20:26:24 #43
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141979498
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Of de A340 heeft niet geluisterd of de toren heeft verkeerd geinstructueerd.
Sowieso hebben ze zitten slapen in die 340, verkeerde instructies of niet, bij het oversteken moeten ze /altijd/ kijken of de baan vrij is! Waren zeker nog met hun hoofd bij de overwinning op Belgie :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_141984269
Passagiers aan de rechterkant in die A340 moeten toch even geschrokken zijn ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 6 juli 2014 @ 22:23:39 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141986320
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:47 schreef Thetallguy het volgende:
Passagiers aan de rechterkant in die A340 moeten toch even geschrokken zijn ;)
Welnee, dat waren Argentijnen en die zijn wel gewend aan (economische) crashes _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_141988153
Van-alles-wat-post:

quote:
[message=42507245,noline]CyBeR schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:49[/message]:
Ligt 285 tussen de 250 en 410 of niet? :P
Ze konden ook even op een willekeurige internetpagiina (to KLM's eigen site aan toe) checken.
Maar ach, journalistiek is sowieso beroerd en met de dag slechter. :N
En dan heb ik het heus niet alleen over luchtvaart.
quote:
Ze hebben het maximum genomen in een single-class config. Dat die er niet in zit en binnen nu en twee weken niet in komt doet daarbij niet ter zake :P
PH-KCB vertrekt als KL9985 op 8 juli om 09:00 uur naar Brazilië.

Er staat weer een 787 op Schiphol; de 5e keer dat er een 787 op Schiphol kwam; op die van Arke na natuurlijk.

N27903 van United verving vandaag de standaard 777-200 en landde vanmorgen om 8:30 uur.
Staat momenteel op G73; de terugvlucht is afgelast; waarschijnlijk vanwege het feit dat er geen United 787 crew in Amsterdam was.

Landing vanmorgen:





South African Airways heeft hun 6e A340-200 met pensioen gestuurd. ZS-SLF (de 6e gebouwde A340) is 29 juni vanuit Johannesburg naar Tarbes gegaan
(waar nog meer A340's staan zoals dus die van Singapore Airlines)

ZS-SLF op Tarbes op 29 juni (in Zuid-Afrika dus al ontdaan van livery):



Daarmee zijn er nog maar 7 A340-200's actief; 2 bij Aerolineas Argentinas (LV-ZPO en LV-ZPX), EgyptAir (SU-GBN en SU-GBM) en Royal Jordanian (JY-AIA, JY-AIB en JY-AID).
Aerolineas is ook bezig met het uitfaseren van de A342's (deel wordt gesloopt; deel naar Argentijnse luchtmacht), Royal Jordanian ook en EgyptAir is onbekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-07-2014 23:27:48 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 23:22:28 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141989213
Niet helemaal het juiste topic natuurlijk, maar toch wel grappig om hier even te posten. Een soort bananensplit op zijn Argentijns, het mocht wat kosten :X Hebben dus een oud toestel gestript, midden door Buenos Aires vervoerd naar het vliegveld van Morón (what´s in a name) en daar weer opgebouwd, incl LED schermen ipv raampjes. Enorme kranen er omheen en dan één of andere domme bimbo in de zeik nemen door acteurs te laten vechten en vooral het simuleren van flinke turbulentie, kotsende medepassagiers, rook in de cabine... En als dan ook nog de zuurstofmaskertjes vallen en iedereen een maskertje heeft behalve jij, dan staat het huilen je nader dan het lachen >:)

http://www.videosxt.net/b(...)hacerte-en-un-avion/
Wel alles in het Spaans uiteraard, sorry
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_142031706
Air France-KLM to decide on Martinair future by month-end
quote:
KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) and partner Air France (AF, Paris CDG) will announce their plans concerning the future of cargo subsidiary, Martinair (MP, Amsterdam), on July 25. Industry publication, the Loadstar, says the Franco-Dutch carrier has appointed Goldman Sachs to oversee the sale which could include its fleet of B747-400(F)s and MD-11(F)s, its Air Operators Certificate and personnel.

As a deal sweetener, KLM will likely pledge not to operate freighters out of Amsterdam.

While a decision was scheduled to have been made earlier in the year, complexities associated with the sale have rendered the process far more tricky than previously anticipated.

Among the more delicate details are the futures of 600 staff currently employed at Martinair and whose unions have called for "structured dialogue" about the proposed sale. In addition, the structure of the company is also presenting management with headaches given that Martinair consists not only of a cargo airline, but also of a Regional Jet Centre (RJC) (catering to Fokker Aircraft (Woensdrecht) and Embraer (São José dos Campos) MRO requirements) and a flight academy.

"The RJC was formed last year, after the majority of Martinair’s previous maintenance abilities were transferred to KLM Engineering & Maintenance. RJC’s key customer is now KLM cityhopper (WA, Amsterdam). Sources in Amsterdam suggested that RJC would become an independent company after any sale, but there have been question marks over whether KLM would continue to outsource its Embraer maintenance, or bring it in-house, thus depriving RJC of its top customer," the report said.

Dutch media reports claim talks have thus far been held with Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int'l) among others though it is uncertain as to how the Emirati carrier will approach any possible buy-in in light of European investment laws that cap foreign ownership at 49%.

Despite the restriction, Loadstar speculates that Martinair could "propel" Etihad Cargo's fleet and network given its strong position in the South American and East African markets.
Nou; mijn 2020 was zelfs dus nog rooskleurig.
Ik zeg; Martinair bestaat zeer binnenkort niet meer.

Martinair is weinig waard (bijv. qua (bijv. qua vloot: MD-11 vs bijv. 777F's); er is hevige concurrentie (zowel geografisch op Amsterdam als tussen maatschappijen) en steeds meer cargo gaat op reguliere pax-vluchten mee.
Dat gecombineerd zegt mij dat Martinair heel snel zal verdwijnen...

Oh, en de eerder genoemde nieuwe aanwinst van Sands / Sheldon Adelson (wie de politiek in de VS volgt weet wel wie dat is; op 7 na rijkste persoon ter wereld waar de conservatieve presidentskandidaten de hielen van likken/beleid aanpassen om geld van hem te krijgen):



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 08-07-2014 00:51:04 ]
pi_142078688
Vandaag (9 juli) in de geschiedenis:

- 9 juli 1924: KLM heeft de primeur om het eerste (grote?) dier via de lucht te vervoeren. Fokstier Nico werd in Rotterdam in KLM's Fokker F.III (H-NABR) geladen voor een vlucht naar Parijs. Wegvervoer was moeilijk; in België heerste mond- en klauwzeer).



(Ik zou zweren dat ik die linker-foto eerder heb geplaatst maar ik kan 'm niet meer vinden :$ )

Deze kist stort 4 jaar later op 24 juli 1928 stort deze kist in de Waalhaven neer na de start aldaar.

- 9 juli 1956: het eerste geval van een propeller loss op een turbo-prop. Helaas ook direct met dodelijke afloop; de propellor schoot door de cabine met de dood van een vrouw als gevolg. De kist kon wel veilig landen. Dit gebeurde op Trans-Canada Air Lines vlucht 304 van Chicago naar Montreal.



In other news:

Onboard video van de delivery flight van D-ABYP - de 1500e 747 - inclusief fly-by over Paine Field:

En de eerste foto's van PH-KCC zijn opgedoken. Deze MD-11 van KLM vertrok op 7 april naar San Bernardino in Californië (en niet zoals -KCF, -KCG, -KCH, -KCI en -KCK naar Victorville).
Deze foto's zijn gemaakt op 23 juni.

Zoals eerder vermeld lijkt -KCH gesloopt te zijn, ondertussen -KCI ook (stond op 14 juni in scrapping area) en mogelijk is er dus ook al begonnen aan -KCF, -KCG en/of -KCK). ;(



pi_142093493
Random nieuws:

De eerste Boeing 787-9 is afgeleverd. ZK-NZE voor Air New Zealand is gisteren geleverd.

FlyAirNZ twitterde op woensdag 09-07-2014 om 07:15:08 Air New Zealand celebrates world’s first @BoeingAirplanes 787-9 aircraft in style #AirNZ787 reageer retweet
(De 787-9 is 6 meter langer dan de 787-8, kan zo'n 40 passagiers meer meenemen, meer vracht en zo'n 900 kilometer verder vliegen)



Order Emirates voor 150 Boeing 777X-toestellen definitief
quote:
DUBAI – Emirates heeft een handtekening gezet onder een definitief ordercontract voor 150 Boeing 777X-toestellen. De order omvat 115 toestellen van het type 777-9X en 35 keer de kleinere 777-8X. De deal omvat de aankooprechten op nog eens vijftig extra 777's, zo maakte Boeing woensdag bekend.

Boeing en Emirates kondigden de deal aan op de Dubai Airshow in november 2013. De cataloguswaarde loopt inclusief opties op tot 75 miljard dollar.

Emirates is nu al 's werelds grootste gebruiker van de Boeing 777, waarvan het er 138 in de vloot heeft. Naast de 150 777X-toestellen heeft de maatschappij uit Dubai nog 58 777's van de huidige generatie in bestelling staan.

De 777X borduurt voort op de succesvolle 777-serie, die sinds 1995 in dienst is. Dankzij nieuwe zuinige GE9X-motoren van GE Aviation en een nieuw vleugelontwerp moet het brandstofverbruik flink lager liggen in vergelijking tot andere vliegtuigen van hetzelfde formaat.

De 777X bevindt zich nog in de ontwerpfase. De productie moet in 2017 van start gaan, terwijl de eerste leveringen zijn voorzien in 2020. Tot nu toe bestelden zes klanten - waaronder ook Etihad, Qatar Airways en Lufthansa - een totaalaantal van driehonderd 777X-toestellen.
Dit betekent dat de orderlijst voor de 777x in een klap meer dan verdubbeld van 66 naar 150 orders (exclusief de 50 extra opties van Emirates).
Eerdere orders zijn van Lufthansa (20), Cathay (21) en Etihad (25).

Tevens gaan de eerste 777's van Emirates over zo'n 2 jaar in 2016 met pensioen.

Level playing field? Sure :') ...

Air France-KLM onderhandelt over overname Wizz Air
quote:
PARIJS - Air France-KLM is met budgetmaatschappij Wizz Air in vergevorderde onderhandelingen over een overname van die Hongaarse prijsvechter. Bronnen in Parijs hebben dat tegen Luchtvaartnieuws.nl gezegd. Wizz Air moet de low budget operatie van Air France KLM een bredere basis geven dan alleen Transavia in Nederland en Frankrijk.

Wizz Air heeft een groot aantal bases in Centraal- en Oost-Europa, onder meer in Boedapest, Katowice en Warschau. De maatschappij vliegt uitsluitend met Airbus A320-200’s, waarvan het er ruim vijftig in de vloot heeft.

De nog jonge prijsvechter, die in 2003 werd opgericht, opereert in Nederland al vanaf Eindhoven Airport, naast onder meer Transavia en Ryanair. Vooral in Roemenië heeft Wizz Air de laatste tijd haar operaties flink uitgebouwd. De maatschappij bestaat uit twee 'operating airlines': Wizz Air Hungary en Wizz Air Ukraine.

Transavia, op dit moment de enige budgetdochter van Air France-KLM, is te kleinschalig om concurrenten als Ryanair, easyjet en Vueling het hoofd te kunnen bieden. De vloot van ruim dertig toestellen weegt niet op tegen die van Ryanair en easyJet, met elk enkele honderden vliegtuigen.

Leidende positie
De berichten uit Parijs over Wizz Air worden door Transavia-directeur Mattijs ten Brink bevestigd noch ontkend. "Zoals door Alexandre de Juniac - de president directeur van de Air France KLM Groep - is aangegeven, onderzoekt AFKL Groep de mogelijkheden om een leidende positie in Europese point-to-point markt te verwerven. Ik kan niet bevestigen of dit een concreet scenario is", aldus Ten Brink.

Vanuit Nederland vliegt Wizz Air vanaf Eindhoven naar zo’n vijftien bestemmingen in Centraal- en Oost-Europa, variërend van Boedapest, Warschau en Boekarest tot Riga, Belgrado, Debrecen en Belgrado. Het totale routenetwerk van de maatschappij omvat driehonderd routes. Wizz Air heeft ruim tweeduizend personeelsleden in dienst. Operationeel directeur van Wizz Air is overigens voormalig Martinair-topman Diederik Pen.


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 09-07-2014 15:03:34 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')