En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:47 schreef Thetallguy het volgende:
Er gaat niets boven Groningen; na FlyBe een nieuwe aankondiging van een lijndienst. Wizzair start Groningen - Gdansk per 28 oktober.
.quote:(Reuters) - Central European airline Wizz Air is not in talks with potential buyers, a company spokesman was quoted as saying by business website Portfolio on Wednesday, denying media reports that Air France KLM (AIRF.PA) was in advanced talks to buy the budget carrier.
"Wizz Air, thanks to its successes, is often approached by possible investors," the spokesman, Daniel de Carvalho said. "... Wizz Air is not in such talks at the moment."
The low-cost airline last month scrapped plans to raise 200 million euros (159.14 million pounds) on the London stock market
Ook goed nieuws voor Maastricht dus, en dat op de eerste dag van de FlyBe operatie!quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:05 schreef Muto het volgende:
[..]
En Wizz Air start ook Maastricht - Katowice per 28 oktober. Bovendien gaan ze in het winterseizoen vaker op Eindhoven vliegen tov het vorige winterseizoen.
Overigens,
[..]
.
quote:De assistenten in de terminal hebben een gevarieerde baan; ze wijzen passagiers de weg, rekenen af met brandalarmen, dienen de eerste zorgen toe in noodgevallen en helpen gestrande passagiers. Maar Richard Voice en Stuart Bones vrezen dat hun job in gevaar is door de geplande afslanking van hun departement. Ze zijn daarom vastberadener dan ooit om te bewijzen wat ze waard zijn.
Yes please Vooral omdat je altijd zeer uitvoerig bent en met gave foto´s ondersteunt!quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:30 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb een verzameling foto's van oude vliegtuigen, willen jullie die zien of is een picdump hier niet de bedoeling?
De ceremonie:quote:Op woensdag 9 juli 2014 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
A6-EEX is op dit moment op weg naar Dubai vanuit Hamburg. (Flightradar) A6-EEX is de 154e gebouwde A380 en Emirates 50e(!) A380. Er moeten nog 90 volgen...
Vertrek in Hamburg vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:For the ferry flight from Hamburg to Dubai, the aircraft was loaded with 41 tonnes of relief goods. This is the biggest amount which has ever been transported on a single flight organised by the Airbus Corporate Foundation. The goods will be deployed in cooperation with ACF (Action Contre la Faim) to a UN Humanitarian Response Depot in Dubai.
En bedankt hè. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:14 schreef Nemephis het volgende:
Ik kijk dagelijks op http://www.reddit.com/r/HistoryPorn , daar staan historische foto's over allerlei onderwerpen. Er staan ook vliegtuigfoto's tussen, en dit is wat er de afgelopen maanden op stond.
Ik had het allemaal mooi op volgorde van oud naar nieuw en soort bij soort, maar bij het uploaden is het een zooitje geworden.
You're welcome! Staan interessante foto's tussen hèquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En bedankt hè. Ik zit nu al een half uur dat door te lezen.
laat je gave posts komen!quote:
En dat gaat snel.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:01 schreef Iemand91 het volgende:
Er is ook nog een United DC-10 voor de Nederlandse Luchtmacht omgebouwd (T255); deze is op 11 april naar Newquay gegaan voor sloop; zie mijn eerdere bericht hierover hier.
Het toestel is nog gefotografeerd enkele minuten voor zijn laatste vertrek vanuit Batavia (nu dus Jakarta):quote:- De verkeersleiding zou de Franeker opzettelijk door het slechte weer naar een verkeerde landingsbaan hebben geleid.
-Uit het logboek dat men tussen de wrakstukken had gevonden, blijkt later de laatste bladzijde te ontbreken.
-De journalisten vlogen naar Batavia met de PH-TER "Roermond" en zouden daarmee ook terugvliegen. Op deze geplande thuisreis stortte de Roermond 3 weken eerder bij Bari in zee. De journalisten waren echter niet aan boord omdat zij hun verblijf in Indië hadden verlengd.
- Uit aantekeningen van de verkeersleiding van Santa Cruz zijn passages veranderd en verwijderd.
- De Amerikaanse journaliste Dorothy Brandon was in Manilla uitgestapt omdat zij overtuigd zou zijn dat het vliegtuig (door de Indonesiers) gesaboteerd zou zijn.
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!quote:Boeing 777 United maakt ongeplande landing op Atol
DRIEBERGEN - Een Boeing 777-200 van United Airlines, met 348 mensen aan boord en onderweg van Honolulu naar Guam, werd donderdag gedwongen een ongeplande landing te maken vanwege een brandlucht in de cabine van het toestel. De voorzorgslanding vond plaats op Midway Atoll National Wildlife Refuge een atol in de grote oceaan.
Midway Island ligt op een derde van de route tussen Honolulu en Guam. Een nieuw toestel van United wrds naar Midway Island gestuurd om de passagiers op te pikken en terug te vliegen naar Honolulu op vrijdagochtend.
Al voor de vlucht in Honolulu waren er problemen met het toestel, maar technici gaven het toestel vrij om te vetrekken na een vetraging van drie uur. Vijf uur later tijdens de vlucht ging het alsnog mis.
Midway is een eiland dat is gebruikt gedurende de Tweede Wereldoorlog. Luchthaven Henderson Field op het eiland wordt nog steeds gebruikt als noodlandingsbaan.
Als het goed afloopt, dan wel jaquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat gaaf om daar een noodlanding te mogen maken zeg!
Vind je?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gaaf om door een noodlanding te mogen maken zeg!
quote:Once on the island, which is mostly deserted and holds an abandoned military base, the passengers were forced to wait six hours in an old gymnasium on the former base until a replacement plane arrived.
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Vind je?
http://abcnews.go.com/blo(...)ning-smell-reported/
[..]
[ afbeelding ]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737quote:Op zaterdag 12 juli 2014 18:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja, de hele gedachte er omheen lijkt mij echt super. Landen op een afgelegen eiland waar officieel niemand woont en dat voor de helft bedenkt is met een vliegveld.
Dat is nog geen 777 doen een noodlanding moet makenquote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de United Micronesia Island hopper. Met 5 stops op vrij afgelegen eilandjes (Majuro, Kwajalein, Pohnpei) van Honolulu naar Guam in een 737
Aldus (gisteren - vrijdag - gemaakt):quote:Op donderdag 10 juli 2014 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Op de grootste luchthaven van Luxemburg (Luxemburg-Findel) zijn ze gestart met de sloop van VP-BXC.
(Mei 2011)
Persconferentie is live op Youtube te volgen:quote:• Versie van de Trent 7000, van de exclusieve leverancier Rolls-Royce,
• Winglets die geïnspireerd zijn door die van de A350 (waardoor de spanwijdte ook wordt vergroot),
• Aerodynamische verbeteringen,
• Namen 200->800 en 300->900.
• 4th generation In Flight Entertainment,
• En voor de maatschappijen 10 extra stoelen.
• 400nm meer range.
• 14% minder brandstofkosten per stoel.
Launch Customer: Air Lease Corporation. (kunnen dus verschillende maatschappijen zijn)quote:Op maandag 14 juli 2014 11:04 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus lanceert officieel het slechts bewaarde geheim van de laatste tijd: de A330neo.
quote:- Steven Udvar-Házy (CEO van ALC): Mr. Leahy, do you have any comments, suggestions?
- John Leahy (Airbus COO) You could always order some more.
Nou, dat schiet niet echt op he?quote:• 400nm meer range.
Er moet ook nog markt zijn voor hun A350.quote:
Ze gaven zelf aan dat de A330-900 in vergelijking met de -300 een besparing heeft van 14% per seat, en 12% per trip op een 7400 kilometer (typische afstand) vlucht met max. passagiers.quote:Op maandag 14 juli 2014 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.
Als de brandstof capaciteit gelijk is gebleven, betekend dat toch een besparing van 5,5-6,5%, en dat kan toch aardig oplopen.quote:
quote:Gisteren (11JUN2014) heeft de PHHZN (HV5765 naar GRO) een redelijke klap gemaakt met een dier (vermoed vogel, maar niet bevestigd.) Zag op facebook een foto van een bevriend piloot en hij had een foto gemaakt van de neus van de PHHZN en deze zag er redelijk ingedeukt uit en de neus en cockpitramen zaten redelijk onder het bloed.
Toestel is volgens laatste info nog steeds in GRO.
Kort vluchtje.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:33 schreef flipsen het volgende:
Lol, ik las "nm" niet als nautical miles, maar als nanometer
quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:44 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, nasty
(737-800, PH-HZN die vlucht HV5765 uitvoerde van Amsterdam en dan dit bij landing op Girona-Costa Brava Airport):
[ afbeelding ]
Dat wisten we.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:05 schreef blingbling11 het volgende:
En zoals al werd verwacht, is vandaag de A330 NEO (New Engine Option) aangekondigd
[ afbeelding ]
[..]
Ik wist het niet. Het internet wel:quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Ruim een jaar later zou Johnson met deze kist nog een leuk trucje uithalen; een die jullie vast wel kennen.
quote:As part of the Dash 80's demonstration program, Bill Allen invited representatives of the Aircraft Industries Association (AIA) and International Air Transport Association (IATA) to the Seattle's 1955 Seafair and Gold Cup Hydroplane Races held on Lake Washington on August 6, 1955. The Dash 80 was scheduled to perform a simple flyover, but Boeing test pilot Alvin "Tex" Johnston instead performed two barrel rolls to show off the jet airliner.
The next day, Allen summoned Johnston to his office and told him not to perform such a maneuver again, to which Johnston replied that he was simply "selling airplanes" and asserted that doing so was completely safe.
Boeing Chief Test Pilot John Cashman stated that just before he piloted the maiden flight of the Boeing 777 on June 12, 1994, his last instructions from then-Boeing President Phil Condit were "No rolls."
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Testvlucht van Boeing voor de Farnborough airshow met de 787:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |