Denk het niet, eigenlijk...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Komt omdat het zo'n speelgoedvliegtuigje lijktquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
quote:“We are not going to give a timetable or timeline at this stage, but the fact that we are sharing more details here at Farnborough demonstrates we are confident the funding is imminent and the project will make significant steps in the coming few months,” chief executive Maarten Van Eeghen tells Flightglobal.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kan me toch niet geheel onttrekken aan het idee dat dit een goede render is.
Klopt.quote:
Nice.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet
Sorry voor formaat.
Zou mooi zijn, helemaal als het een Nederlandse productie wordt, maar ik zie het nog niet zo gebeuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:32 schreef OEM het volgende:
Rekkof laat ook weer wat van zich horen:
http://www.flightglobal.c(...)-to-go-ahead-401444/
Wel de Franse Transavia hquote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren
hehequote:
quote:
One big familyquote:
[/quote]quote:Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
Mosquito XEquote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
ff een piccie
[ afbeelding ]
Auto is een Corvette uit de beginjaren; 1958-60 schat ik. Chopper weet ik niet
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
Vraag me trouwens af waarom Nederland eerst in de business van AF heen ging maar vervolgens met een charter full-business kist terug...
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vermoed dat de heenweg eenvoudiger in te boeken is bij een AF. Ruim vantevoren kan je nog eenvoudig de hele business-cabin blocken, hoe dichter bij de vertrekdatum hoe lastiger dit wordt. De terugreis heeft een flexibele datum, dus grote kans dat je niet iedereen bij elkaar in een vlucht kunt onderbrengen. Dan is het wellicht eenvoudiger een broker te bellen die een hele kist chartert
Tuurlijk. Had ik ook kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:45 schreef OEM het volgende:
Wat Thetallguy zegt. Frankrijk heeft overigens hetzelfde gedaan: heen met Air France, terug met dezelfde kist als NL, ZS-DJI.
quote:
10 punten voor mij!quote:The Mosquito Aviation XE is a single seat homebuilt helicopter.
Brasilia Airport ligt om 1066 meter boven zeeniveau en Rio op maar 6 meter, dus het zal vast effect hebben.quote:Frankrijk vertrok uit Rio en die had geen tankstop nodig, dus blijkbaar is Brasilia hot and high genoeg dat er wel een tankstop nodig is?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- En een near-miss van Beaver met een Whale; en het is niet de A380quote:RENTON, Wash., July 16, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) rolled out the 5000th Next-Generation 737 this week. The airplane is a Boeing C-40A Clipper, a modified 737-700C, that will serve as a transport aircraft for the U.S. Navy.
(...)
To date, orders stand at 6,804 for Next-Generation 737s and 2,109 for 737 MAXs. Total 737 orders have surpassed 12,000 including Classics and more than 100 orders for military derivatives.
nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:41 schreef OEM het volgende:
Was deze hier al langs gekomen? Een Airbus A320 in Transavia kleuren
Ga er maar vanuit dat ze (er komen er in totaal 4 in TO-livery) helemaal niet in Nederland te zien zullen zijnquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
nog niet voorbijgekomen volgens mij. vliegt voor Transavia France, dus voornamelijk naar Orly waarschijnlijk. we zullen hem dus helaas niet veel in Nederland zien.
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het ontbreken van deze groeven was geen oorzaak van de crash; dat lag o.a. aan het (uiteindelijk) niet goed werken van de rechter reverse thrust. Bovendien was er sprake van hevige regenval; de dag ervoor waren ook al 2 vliegtuigen van de baan gegaan.
Ik kan weinig vinden over die 2 vliegtuigen, maar bij een was er inderdaad sprake van aquaplaning wat mogelijk voorkomen had kunnen worden d.m.v. die groeven.quote:Op donderdag 17 juli 2014 01:16 schreef MaxMark het volgende:
Maar bij die 2 vliegtuigen kan dan wel worden gezegd dat het lag aan het ontbreken van de groeven?
Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:39 schreef flipsen het volgende:
Ook weinig uitwijkmogelijkheden daar ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Mwoah, als die piloot op het juiste moment aan de handrem had getrokken had 'ie dat bochtje best kunnen pakken.Need for Speed: So Paulo driftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
MH017 vertrok om 12:14 richting Kuala Lumpur, vliegtuig is de 9M-MRD.quote:
Laten we 'hopen' dat het een technisch mankement was. Anders kon het wel eens consequenties hebben m.b.t. die rotoorlog.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:33 schreef OEM het volgende:
Geruchten gaan al dat ie neergeschoten is...
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:53 schreef Sunri5e het volgende:
Toestel is 100 procent zeker in de lucht uit elkaar geklapt. Er zijn paspoorten gevonden op afstand van het vliegtuig.
Zie dit twitterbericht:
https://twitter.com/euromaidan/status/489795131542102016/photo/1
quote:Found passport.
People scatter on rooftops.
Ik denk dat er wel meer gevolgen kunnen zijn... Niet alleen met die oorlog, maar ook in de luchtvaart.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Laten we 'hopen' dat het een technisch mankement was. Anders kon het wel eens consequenties hebben m.b.t. die rotoorlog.
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:13 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer gevolgen kunnen zijn... Niet alleen met die oorlog, maar ook in de luchtvaart.
Dit inderdaad. Zoiets als El-Al nu al heeft.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?
Het is niet voor het eerst dat de russen een verkeersvliegtuig neerhalen, dus dat lijkt me niet. Voorlopig zal er niemand meer over Oekrane vliegen lijkt me. -edit- dat laatste wordt zojuist op de radio bevestigd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als ie echt neergeschoten blijkt, wat dan? Afweersysteem aan boord van elke civiele kist?
Mochten ze willen, niemand heeft een raketschild aan boord van zn kisten zitten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:32 schreef Muto het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zoiets als El-Al nu al heeft.
Jawel zijn er weldegelijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Mochten ze willen, niemand heeft een raketschild aan boord van zn kisten zitten.
Oekraine ontwijken zoals hierboven vermeld lijkt mij realistischer.
quote:Elta's Flight Guard is a missile detection and avoidance system that is installed on more than 200 military aircraft and helicopters as well as on several VIP commercial aircraft, and has been also installed in aircraft of the El Al,[1][2] Arkia and Israir fleets that fly to high risk destinations.
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpaquote:
twitter:fred_19851 twitterde op donderdag 17-07-2014 om 17:45:58Vanmiddag de bewuste vlucht #MH17 gefotografeerd bij het opstijgen vanaf Schiphol. Vreselijk nieuws ! http://t.co/40fi9Wezav reageer retweet
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpa
Alleen lijkt het wat ver gaan een dergelijk systeem overal in te bouwen voor een dergelijk incident.
Sickquote:Russian GRU officer Strelkov admitting that he ordered the missile strike against the Malaysian jet.
Zonder me in te lezen vermoed ik ook dat datsoort systemen niet bijster effectief zullen zijn tegen het type raketten waarmee deze aanval uitgevoerd is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet. Mea culpa
Alleen lijkt het wat ver gaan een dergelijk systeem overal in te bouwen voor een dergelijk incident.
Die foto word nu ook daadwerkelijk door de nos gebruikt als achtergrond voor wat dingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:11 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe ziek is zijn laatste bericht op Facebook?
https://www.facebook.com/cor.pan.7?fref=ts
Je hebt gelijk. Heeft niets met het luchtvaarttopic an sich te maken. Meer breaking news.quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil niet bot of lomp zijn, maar ik denk dat het beter is dat we dit beter kunnen bespreken in deze reeks.
Waar we nu dus 2 topics krijgen van dodelijke ongelukken met 777's van Malaysia Airlines.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil niet bot of lomp zijn, maar ik denk dat het beter is dat we dit beter kunnen bespreken in deze reeks.
Waar we nu dus 2 topics krijgen van dodelijke ongelukken met 777's van Malaysia Airlines.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Toch handig als je even wil weten hoe die Spaceshuttle nou op een 747 gezet moet worden:
't Is nog geen live-sateliet h.quote:Plan is dat het daar met een mock-up Space Shuttle Independence komt te staan. (echter ik kan niets op Google Maps zien terwijl de kist daar nu zou moeten staan)
Ook echt om 00:00:01 postenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
[ afbeelding ]
- 18 juli 1956: De eerste Boeing KC-135 rolt uit de fabriek in Renton, Washington. Een paar minuten later volgt de laatste KC-97. De KC-97 was (als prop kist) niet meer geschikt voor de jets; omdat die laatste bij aerial refueling haast op stall speed moest vliegen.
Op de foto hierboven zijn de hangar net uit en brengen een Dash-80 en een B-52 Stratofortress een saluut.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)48882.jpg]afbeelding[/url] ]
- 18 juli 1974: NASA koopt N9668, een Boeing 747-123 van American Airlines. Het is de 86e gebouwde 747 en kwam op oktober 1970 uit de fabriek rollen. Nadat Boeing de 747 voor zo'n $30 miljoen had verspijkerd (versteviging, extra vertical stabilizers, avionics en motoren upgrades) ging de 747 door het leven als N905NA. NASA had eerst nog een Lockheed C-5 Galaxy in gedachten; maar uiteindelijk werd het een 747 omdat door de verslechterde economie er veel 747's beschikbaar waren (lees: goedkoop), lage positie van de vleugels en dat NASA in tegenstelling tot een C-5 de kist in zelf in eigendom kon hebben.
Toch handig als je even wil weten hoe die Spaceshuttle nou op een 747 gezet moet worden:
[ afbeelding ]
Beide Shuttle Carrier Aircraft 747's vliegen niet meer. Deze N905NA vloog het laatst en bracht de Discovery, Endeavour en de Enterprise naar hun musea toe.
Als laatste was de Endeavour aan de beurt; deze vloog op 21 september 2012 op de rug van N905NA vanaf Edwards Air Force Base in Californi over San Fransisco en dan naar LAX. Ondertussen laag vliegend over diverse landmarks; uiteraard met zeer veel toeschouwers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
N905NA is daarna uit elkaar gehaald en in april over de weg vervoerd van Houston's Ellington Field naar Space Center Houston. Plan is dat het daar met een mock-up Space Shuttle Independence komt te staan. (echter ik kan niets op Google Maps zien terwijl de kist daar nu zou moeten staan)
[ afbeelding ]
N905NA komt er beter af dan haar zusterschip: N911NA (747-SR46 van Japan Airlines); deze is op 8 februari 2012 naar United States Air Force Plant 42 (Google Maps
locatie) gevlogen en zal voor onderdelen voor NASA's 747 Sofia vliegtuig gebruikt worden.
- 18 juli 2010: de Boeing 787 maakt haar eerste internationale opwachting, op Farnborough Airshow:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43724.jpg]afbeelding[/url] ]
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 01:45:16Between 2005 and 2008, 9M-MRD was painted in this unique "Freedom of Space" livery http://t.co/y7sSOx8uPt http://t.co/NIsoptxeQz reageer retweet
Ik zie dat je in de buurt woont. Dan kun je inderdaad nog redelijk makkelijk even heen hoppen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:29 schreef LintuxCx het volgende:
En Farnborough is deze week/dit weekend weer.Eens zien of ik er nog heen kan gaan...
Zou wat zijn.quote:
Heuj, die ken ikquote:Op vrijdag 18 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 18 juli 1974: NASA koopt N9668, een Boeing 747-123 van American Airlines. Het is de 86e gebouwde 747 en kwam op oktober 1970 uit de fabriek rollen. Nadat Boeing de 747 voor zo'n $30 miljoen had verspijkerd (versteviging, extra vertical stabilizers, avionics en motoren upgrades) ging de 747 door het leven als N905NA.
Yup! Station Farnborough Main was maar een half uurtje treinen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zie dat je in de buurt woont. Dan kun je inderdaad nog redelijk makkelijk even heen hoppen.
En gisteren en vandaag helemaal niets gebeurd?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- 19 juli 1961
Zeker wel.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:47 schreef flipsen het volgende:
En gisteren en vandaag helemaal niets gebeurd?
Ja da´s natuurlijk te laat he. Je bent onze huis-dealer en hebt ons verslaafd gemaaktquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
Plus het moet wel leuk blijven; voor zowel jullie als voor mij; het moet eigenlijk ook geen standaard prik worden.
Heh, op zich zou mijn maag daar ook niet tegen kunnen vrees ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:52 schreef Nemephis het volgende:
Die Breitling Boeing (Boeingen?) Stearman (Stearmannen?) heb ik vorig jaar op Oostwold gezien. Indrukwekkend was dat. Enige wat jammer is, is dat ze het publiek niet de gelegenheid bieden een rondvluchtje te maken.
Ik heb lang geleden in zo'n ding een rondvlucht gemaakt vanaf Eelde. Het gaafste was, voor de landingsbaan ligt de A-28, daar ging je vrij hoog overheen, en dan landen een paar honderd meter verderop, het voelde alsof we als een baksteen naar beneden vielen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:06 schreef LintuxCx het volgende:
Dank je.Ja, die achtergrondkleur maakt voor mij de foto ook echt af. Het is lastig om van zoiets moois en groots foto's te maken, maar je pikt er toch nog een klein beetje wat van mee zo.
Heh, op zich zou mijn maag daar ook niet tegen kunnen vrees ik.Vliegen in een C172 vind ik geweldig, maar ik moet aan het begin altijd al wennen aan de extra G('s) van een scherpe bocht.
Ik ben onbetaalbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:46 schreef flipsen het volgende:
Ja da´s natuurlijk te laat he. Je bent onze huis-dealer en hebt ons verslaafd gemaaktOk, noem je prijs!
Piep piep piepquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:43 schreef LintuxCx het volgende:
Een piloot die z'n A380 even achteruit inparkeert.
[ afbeelding ]
quote:VOLKEL - Een F-16 is dinsdagochtend voor het opstijgen op Vliegbasis Volkel naast de baan beland. Dit gebeurde tijdens het taxin. De piloot heeft de straaljager volgens een woordvoerder van de vliegbasis veilig kunnen verlaten.
Eerder meldde de brandweer dat het neuswiel van de F-16 tijdens het landen was afgebroken. Dit is volgens de woordvoerder van de basis in Volkel niet het geval. De straaljager raakte wel beschadigd.
Hoe groot de schade is, wordt onderzocht. Ook wordt bekeken hoe de F-16 van de baan kon raken. Het toestel stond halverwege de middag met het neuswiel in het gras, maar blokkeert het overige vliegverkeer niet.
Trainingsvlucht
De piloot wilde opstijgen voor een trainingsvlucht. Andere geplande trainingsmissies kunnen volgens de woordvoerder van de basis dinsdag gewoon doorgaan.
Ach anders moet men weer een training voor de brandweer inlassen, dat kost ook geldquote:
Uitgeweken van Schiphol (Geen idee waarom).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:11 schreef BazZz2 het volgende:
Oke, ik hoorde dus net een vliegtuig over mn huis heenkomen dus ik surfde even snel naar FR24.
toen zag ik dit:
[ afbeelding ]
een Iraqi Airways A320 op Rotterdam???
Heeft iemand enig idee wat dat vliegtuig hier doet??
Stond gepland om nabestaanden naar Oekrane te brengen maar dat is dus niet door gegaan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Gister stond bij ons voor Hangar 14 de 9M-MPP.
Ik begreep dat ze deze weer uit de woestijn gehaald hebben nu Malaysia 2 777's kwijt is.
Iemand die hier meer over weet?
De 9M-MPP:
[ afbeelding ]
De touroperator die 'm chartert zit in Den Haag, misschien vonden ze het wel praktisch om hem wat dichterbij te laten landenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Uitgeweken van Schiphol (Geen idee waarom).
Is vervanging van Transavia vlucht naar Erbil. Vliegt t/m 29 augustus elke week.
Best uniek; want komen niet vaak Iraaks geregistreerde kisten in Nederland.
Op 4 juli kwam een A320 (YI-AQU) van Zagrosjet op Schiphol; voor het eerst een Iraaks geregistreerde kist in jaren (de laatste keer zal ergens in de jaren '90 zijn geweest)
Zie m'n eerdere bericht.
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef blingbling11 het volgende:
As we speak hangt hij in de lucht. Vertrokken vanaf Kiev. Bestemming onbekend. Kuala Lumpur?
http://fr24.com/MAS5001
1 2 3 4 5 6 | ln 5029 - 737-900ER United Airlines ln 5030 - 737-800 Southwest ln 5031 - 737-800 Nok Air ln 5032 - 737-800 Southwest ln 5035 - 737-800 Shenzen Airlines ln.5036 - 737-900ER Delta Airlines |
Flightradar geeft aan dat deze inderdaad terug naar Kuala Lumpur is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.
Zullen wel personen/goederen voor het onderzoek e.d. brengen.
Ik kijk altijd weer uit naar je volgende stukje. Bedankt voor alle moeite en de zeer fijne info. Wordt erg gewaardeerdquote:
Dit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:22 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik kijk altijd weer uit naar je volgende stukje. Bedankt voor alle moeite en de zeer fijne info. Wordt erg gewaardeerd![]()
![]()
74x233 euro... Willen ze ook nog wat verdienen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
Bloos...
Sinds 21 juli heb je ook een nieuwe manier om naar New York te vliegen. Het France La Compagnie vliegt sinds dan met een 757-200 in all-business configuratie naar Newark vanaf Parijs. Dus als de A318 van BA met 32 stoelen wat klein aanvoelt; kun je met deze 74-zitter naar andere kant van de plas.
Uiteindelijk willen ze 6x p/week vliegen; alleen dinsdag niet.
Benieuwd of ze het volhouden; eerdere pogingen zijn mislukt.
Maar blijkbaar kun/kon je voor augustus nog een one-way ticket voor 233 krijgen; erg goedkoop dus.![]()
Hier de pushback van de 757 op CDG op 21 juli:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |