ja hoor, na augustus worden de tickets weer een stuk duurder .quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
74x233 euro... Willen ze ook nog wat verdienen?
Precies. Juli/augustus is niet echt het beste moment om een dergelijke route te gaan beginnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:51 schreef boriq het volgende:
[..]
ja hoor, na augustus worden de tickets weer een stuk duurder .
Mwah; een 757 is niet zo duur meer. Prijs ligt zo tussen de $3.8 en 17.5 miljoen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:49 schreef flipsen het volgende:
En die 757 kregen ze bij een pakje boter :p
Hoognodig ook trouwens...quote:Technicians work to restore the interior and exterior of the original Boeing 747 prototype following decades of outdoor service and display since its maiden flight in 1969, photographed here on Thursday, July 24, 2014, at The Museum of Flight in Seattle, Wash. It was the first 747 ever built, complete with the serial number of 001. The MOF expects the process to be complete by the end of the summer, and the aircraft will remain on exhibit in the Museum Airpark during the process.
De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze hem gewoon ombouwen naar de klant van wie de specs het dichtste bij de Skymark-versie ligt, om zo de delivery voor een andere klant wat naar voren te kunnen schuiven.
Op Facebook hebben de luchtverkeersleiders een pagina, daarop hebben ze vandaag een soort timelaps filmpje gezet van 2 uur landen en vertrekken tijdens het "noodweer". Erg mooi om te zien: https://www.facebook.com/luchtverkeersleider?fref=nfquote:Op maandag 28 juli 2014 11:27 schreef Iemand91 het volgende:
Kleine chaos op Schiphol vanwege het weer (terwijl hier de zon schijnt![]()
):
Aantal landingen was/is gelimiteerd tot 30 p/uur, vanmorgen ook een curfew (vanwege onweer geen mensen op de tarmac) en kisten worden tijdelijk geparkeerd op de Zwanenburg baan.
Op z'n minst al 6 vluchten omgeleid naar Rotterdam en Maastricht.
Die Delta 264 en de El Al 747 staan daar al een uur op de Zwanenburgbaan.![]()
[ afbeelding ]
Ja precies, maar eigenlijk zijn er dus twee opties. 1) een carrier zoeken die toevallig dezelfde specs heeft. 2) kijken naar welke specs hij het eenvoudigste om te bouwen isquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef M5 het volgende:
[..]
De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.
Skymark had namelijk een redelijk unieke 2-class configuratie zonder First class en geen standard Ecomomy. Gelukkig is er nog geen interieur in de 1e kist, maar ik vraag me af wat er aan voorbereidingen in zit.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
De captain nam de controle over en besloot de landingstart af te breken.
Een cliffhangerquote:Er is nog iets gebeurd op deze datum, maar daar kom ik later vandaag op terug.
De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.
Zullen wel personen/goederen voor het onderzoek e.d. brengen.
On a different note:
- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?
[ afbeelding ]
Die worden ter plekke gescrapped. Gaat om 6 kisten:
[ code ]
ln 5029 - 737-900ER United Airlines
ln 5030 - 737-800 Southwest
ln 5031 - 737-800 Nok Air
ln 5032 - 737-800 Southwest
ln 5035 - 737-800 Shenzen Airlines
ln.5036 - 737-900ER Delta Airlines
[/code]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef M5 het volgende:
Skymark kan zijn A380's niet betalen en Airbus zou de order hebben geschrapt:
http://www.luchtvaartnieu(...)r-a380s-niet-betalen
Van de 6 die besteld waren zijn er 2 al gebouwd waarvan er 1 al gevlogen heeft. De 2e staat zonder motoren op Toulouse.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal mij benieuwen waar Airbus deze kisten kwijt raakt.
Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:15 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?
bedankt voor je snelle reactie en uitleg. inderdaad wel raar, je zou het inderdaad wel denken dat zo'n maatschappij het van te voren ingepland zouden hebben met zo'n groot toestel en de kosten die eraan verbonden zittenquote:Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.
Lease is gunstig als je of geen groot investeringsbudget hebt maar wel zeker bent van inkomsten door ticket verkoop of als je van plan bent om maar kort met het toestel te vliegen.
Airbus heeft in het contract zoals gebruikelijk een boete clausule opgenomen als de toestellen niet afgenomen worden en daar wordt over onderhandeld. Zo krijgt Airbus nog wel geld voor de gemaakte kosten.
Verder is dit niet ongebruikelijk in de luchtvaart, het komt vaker voor dat een vliegtuig al gebouwd is maar op het laatste moment de koper afziet van aflevering. Alleen is dat vaak omdat men het toestel niet meer nodig heeft, niet omdat het niet betaald kan worden, tenzij de hele maatschappij failliet is, maar dat is nu niet het geval. Er staan ook nog A330's in bestelling en die nemen ze tot op heden wel af.
Gezien de catalogus prijs van een A380 (ruim $400 miljoen) zou je verwachten dat Skymark daar over nagedacht heeft en dat bij ondertekenen van het contract op orde had.
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:quote:
Verbeterd.quote:
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef M5 het volgende:
De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.
Kan kloppen. Kon er beter bijgezet hebben dat het het voorlopig lijstje was.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:28 schreef OEM het volgende:
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:
Op de valreep:quote:Een cliffhanger
Jup.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Gisteren op Schiphol zagen we de PH-BFA de hangar in verdwijnen. Iemand enig idee of dat voor gewoon onderhoud is?
Lege band.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:47 schreef TradeMarkie het volgende:
En wat deed dat iranair toestel op de taxibaan langs de a5? Stond een trap en al naast het toestel, rare plek daarvoor lijkt me.
dat verklaart een hoopquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Staan altijd wel toestellen in die hangars.
[..]
Lege band.
quote:AMSTELVEEN - Een Boeing 747-400 van KLM, onderweg van Schiphol naar New York, is boven Noord-Engeland omgekeerd, omdat het toestel bij vertrek in aanraking met vogels is gekomen. Dit meldt een woordvoerder van KLM aan Luchtvaartnieuws.nl. De cockpit-bemanning van vlucht 643 vertrouwde het onvoldoende om door te vliegen en besloot terug te keren naar Schiphol, waar het toestel veilig landde.
"Bij de inspectie na de landing van het toestel en de motoren bleek dat er sprake was geweest van een bird strike", meldt de KLM woordvoerder. Het is volgens hem nog niet bekend of een van de motoren is uitgeschakeld tijdens de vlucht en of de vogel - of vogels - in een van de motoren is of zijn terechtgekomen.
De inzittenden worden met een vergelijkbaar toestel naar New York vervoerd. Welk toestel dit is kon de woordvoerder niet zeggen. Als het een all-pax toestel was dat schade opliep, dan is het vervangende toestel zeer waarschijnlijk ook een Boeing 747-400 all-pax.
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.quote:Een van de Air Data Computers werkt niet meer goed waardoor de snelheidsindicatie van de co-piloot rond de 60 kts bleef hangen tijdens rotatie en klim.
quote:A Japan Air Commuter de Havilland Dash 8-400, registration JA844C performing flight 3X-2331 from Osaka Itami to Oki Island (Japan), managed to carry 29 Sumo wrestlers amongst the passengers for a safe landing at Oki Island.
Team Hakkakubeya based in Tokyo was on their way to a training camp on Oki Island and posted photos on their Twitter Account creating a lot remarks throughout Japan like "how did the little aircraft remain within takeoff weight limit", "what about center of gravity", "where's the aisle", "nobody's smiling", ...
Oh ja hoor, ganzen bijvoorbeeld kun je tegenkomen op FL300+ !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:09 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 747 KLM terug naar Schiphol vanwege 'bird strike'
[..]
[ afbeelding ]
Op Scramble zegt iemand echter:
[..]
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.
Ik neem aan dat de kist niet direct is omgedraaid dus ergens boven England (of boven Noordzee) de eventuele bird-strike had (als dat het dus zou zijn).
Maar heb je op die hoogte nog zoveel last van vogels?
Ik weet dat er vogels op grote hoogte voorkomen maar meestal zijn bird-strikes toch op lage hoogtes...
Enne:
JAC DH8D at Osaka and Oki Island on Jul 30th 2014, 29 sumo wrestlers on board
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:20 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Op terugweg van vakantie zag ik dit toestel op vliegveld Keulen (Koln) staan. Wat is dit voor toestel?
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52
[ afbeelding ]
De D-AQUI is de oudste nog vliegende Ju-52, en vloog voor het eerst in 1936.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!
Als je 'em op het vliegveld van Köln zag staan op het platform, dan lijkt me van wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
De 'UI' zijn nog net zichtbaar, en de andere Europese Ju-52's hebben duidelijk andere registraties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef MaxMark het volgende:
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?
Da's de ju-52 in het museum in Hermeskeil, ook een Spaanse 'replica'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
binnenkant
zou ik best eens in willen zitten.
Dit geintje hebben ze onthouden; bij de eerste vlucht van de Boeing 777 op 12 juni 1994 kreeg testpiloot John Cashman van de toenmalige directeur van Boeing Phill Condit als laatste instructie:quote:I was called to Mr. Allen’s office Monday morning. Mr. Allen asked me, what I thought I was doing, and I said, I was showing airplane. And I explained, that’s a 1G maneuver and it’s absolutely non-hazardous, but it’s very impressive. And his comment was, you know that now, we know that, but just don’t do it anymore.
Deze kist (N70700) staat nu in het Steven F. Udvar-Hazy Center bij Washington Dulles Airport:quote:"Good luck, John. And no rolls!"
Het is inderdaad kort door de bocht; maar dat moet in zulke stukken die ik hier zet eigenlijk ook wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:37 schreef Surferboy het volgende:
@Iemand91:
Een crash-oorzaak afschuiven op enkel Pilot Error (KAL801) is natuurlijk wel erg kort door de bocht, elk incident heeft meerdere oorzaken. (Vermoeidheid en gebrek aan training in dit geval bijvoorbeeld)
Hij pakt een paar biertjes en gaat via de noodglijbaan uit het vliegtuig. Hij pakt de auto en rijdt naar huis. Daar wordt hij anderhalf uur later gearresteerd.quote:"I've been in this business 20 years. And that's it, I'm done."
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.quote:
hele verhaal in de bronquote:Steel mill worker reveals blocking view of U.S. aircraft on day of Nagasaki atomic bombing
KITAKYUSHU, Fukuoka -- As the 69th anniversary of the Nagasaki atomic bombing approaches, a former mill worker in the present-day city of Kitakyushu, Fukuoka Prefecture, spoke about his untold story on how he burned coal tar to block the view of U.S. aircraft as they were about to drop the A-bomb on the city.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Nemephis het volgende:
Enola Gay was vernoemd naar de moeder van piloot Paul Warfield Tibbets.
quote:...genaamd Enola Gay (genoemd naar de moeder van piloot Paul Tibbets; en op de romp geverfd op 5 augustus)
quote:Theodore van Kirk was het langs levende bemanningslid van Enola Gay. Hij is nog geen twee weken geleden overleden.
quote:De laatste overlevende van de Enola Gay crew; navigator Theodore Van Kirk, overleed enkele dagen geleden op 28 juli 2014 op 93-jarige leeftijd.
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oudIk neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Staat me bij dat tussen 2016 en 2020 de 747-400 Combi's de KLM vloot gaan verlaten.
Maar of er nou al een definitieve keuze is gemaakt voor vervangende toestelling weet ik niet? A359? B789?
Oh, daar ben ik stiekem wel een beetje blij meequote:Op maandag 11 augustus 2014 10:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dreamliner is een midrange kist, gaan ook veel minder pax in dan de 747.
777 is de vervanging.
Jup.quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:49 schreef MrStalin het volgende:
Deze week met de PH-BFA gevlogen, die is dus al ruim 25 jaar oudIk neem aan dat die 747's redelijk binnenkort vervangen gaan worden ?
En hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:50 schreef MrStalin het volgende:
Overigens wel jammer dat je straks, ook met de uitfasering van de MD-11, alleen nog maar tweemotorige toestellen overhoudt. Dat er dan meer 777's voor terug komen maakt het weer een beetje goed
Voor enkele routes zou het wellicht kunnen, maar je wilt flexibel zijn en deze ook op andere routes kunnen inzetten. Anders zit je met een kleine sub-vloot wat relatief duur is. LA/SF bijvoorbeeld kost je al een kist of 4-5 wil je hier een dagelijkse rotatie op zetten. Dan kan je hiervoor beter -bijvoorbeeld- een 77W op inzetten, iets kleiner maar wordt ook op andere routes ingezet die geen megajumbo nodig hebben zodat je beter door het netwerk kan roteren met je kisten. Cockpit/cabinepersoneel is al getrained voor de 777-200/300, TD is bekend met het type etc. En de A380 schijnt niet de meest ideale kist te zijn om ook nog wat cargo op mee te nemen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Voor Londen en Parijs kan ik direct vertellen dat daar de markt veel groter is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik ben niet gehinderd door al te veel kennis van slim vliegtuiginkoop voor de vloot, maar vraag me dit toch af:
Ik hoor/lees altijd dat het voor KLM niet uit kan om A380's aan te schaffen, want die komen dan niet vol. Maar als er vanuit bijvoorbeeld Frankfurt, Londen en Parijs (dus alles om ons heen) volle A380's naar de westkust van Amerika (LA/SF) vliegen, waarom zou dat dan niet uitkunnen voor KLM vanaf Amsterdam?
Ja, ik zou ook wel een A380 in KLM-kleuren willen zien; maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:35 schreef MaxMark het volgende:
Bedankt voor de (uitgebreide) uitleg, heren![]()
Nou ja; over een paar jaar komen er een (relatief) flink aantal op de 2e-handsmarkt.quote:Toch jammer, maar om het alleen als prestige-object aan te schaffen is ook weer zo wat he
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:
- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?
Had ik het toch goed (had alleen 2 extra kisten gedaanquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:18 schreef OEM het volgende:
Blijkt uiteindelijk om LN 5030 t/m 5035 te gaan. T/m 5045 heeft alles al een FF gehad, behalve 5030-5035.
http://boeing-test-flights.blogspot.nl/
http://www.planespotters.(...)737NG/index.php?p=51
Bronquote:Emirates flight EK237 suffered a fire in the number 1 engine on landing at Boston. The fire was quickly extinguished. None of the flight’s 349 passengers or 18 crew members was injured.
The plane was then towed to the gate.
bron: Omroep Brabantquote:Historisch vliegtuig zakt door landingsgestel op vliegbasis Gilze-Rijen, bemanning ongedeerd
RIJEN - Een historisch vliegtuig is woensdagmiddag bij de landing op vliegbasis Gilze-Rijen door het linker landingsgestel gegaan. Bij de crash raakte niemand gewond. Dat heeft een woordvoerder van de vliegbasis gezegd.
Het vliegtuig, een Fokker S-11 uit 1950, landde rond half één op de vliegbasis. Door nog onbekende oorzaak brak het landingsgestel aan de linkerzijde af.
Geen gewonden
De twee bemanningsleden konden ongedeerd het vliegtuig verlaten. In de Fokker S-11 is geen plaats voor passagiers.
De vliegbasis is na de crash het ongeval een half uur gesloten voor al het vliegverkeer. Rond één uur ging de vliegbasis weer open voor helikopters.
Onderzoek naar oorzaak
Een onderzoekteam bekijkt hoe het landingsgestel heeft kunnen afbreken.
Het lesvliegtuig van vlak na de Tweede Wereldoorlog is van de stichting Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht. De stichting is op de vliegbasis gevestigd.
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.quote:King Willem-Alexander has a Fokker 70/100 type rating and is often seen as pilot on these trips. To keep his licence current he sometimes flies with KLM Cityhopper on scheduled flights.
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
[..]
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Als W.A. van Buuren van de Flight Deck het weer en vlieghoogte etc. vertelt, dan weet je dat het hem weleens kon zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is inderdaad waar en algemeen bekend. Je zal er echter als passagier weinig van merken.
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:19 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig trouwens:
Staat op Wikipedia en alleen op de Engelse versie van het artikel ook. Als 't idd waar is lijkt dat me wel amusant om me te maken op je vlucht.
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe hij dat straks gaat doen als alle Fokkers uit de vloot zijn.
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:02 schreef boriq het volgende:
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.
Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schipholquote:Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen en overmorgen moeten jullie het even zonder geschiedenis-posts doen.
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef boriq het volgende:
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
Nog geen 10k per dag? Heb je ergens een leuke catalogus? Even shoppenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Je hebt me overtuigd, het wordt de E175quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
Vervanger.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef Sunri5e het volgende:
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.![]()
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.
Aan Emirates hebben we die 3-4-3 te danken in 777's, die zijn ermee begonnen. Foto uit 2000 (777-200ER):quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
Een 3-3 upperdeck 747? Welke maatschappij was dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Gek he?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Moet ie wel opschietenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
Ik vlieg nog altijd een stuk liever met Iberia naar Buenos Aires (A340, 2-4-2) dan met KL (777)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER)
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |