Jup.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Gisteren op Schiphol zagen we de PH-BFA de hangar in verdwijnen. Iemand enig idee of dat voor gewoon onderhoud is?
Lege band.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:47 schreef TradeMarkie het volgende:
En wat deed dat iranair toestel op de taxibaan langs de a5? Stond een trap en al naast het toestel, rare plek daarvoor lijkt me.
dat verklaart een hoopquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jup.
Staan altijd wel toestellen in die hangars.
[..]
Lege band.
quote:AMSTELVEEN - Een Boeing 747-400 van KLM, onderweg van Schiphol naar New York, is boven Noord-Engeland omgekeerd, omdat het toestel bij vertrek in aanraking met vogels is gekomen. Dit meldt een woordvoerder van KLM aan Luchtvaartnieuws.nl. De cockpit-bemanning van vlucht 643 vertrouwde het onvoldoende om door te vliegen en besloot terug te keren naar Schiphol, waar het toestel veilig landde.
"Bij de inspectie na de landing van het toestel en de motoren bleek dat er sprake was geweest van een bird strike", meldt de KLM woordvoerder. Het is volgens hem nog niet bekend of een van de motoren is uitgeschakeld tijdens de vlucht en of de vogel - of vogels - in een van de motoren is of zijn terechtgekomen.
De inzittenden worden met een vergelijkbaar toestel naar New York vervoerd. Welk toestel dit is kon de woordvoerder niet zeggen. Als het een all-pax toestel was dat schade opliep, dan is het vervangende toestel zeer waarschijnlijk ook een Boeing 747-400 all-pax.
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.quote:Een van de Air Data Computers werkt niet meer goed waardoor de snelheidsindicatie van de co-piloot rond de 60 kts bleef hangen tijdens rotatie en klim.
quote:A Japan Air Commuter de Havilland Dash 8-400, registration JA844C performing flight 3X-2331 from Osaka Itami to Oki Island (Japan), managed to carry 29 Sumo wrestlers amongst the passengers for a safe landing at Oki Island.
Team Hakkakubeya based in Tokyo was on their way to a training camp on Oki Island and posted photos on their Twitter Account creating a lot remarks throughout Japan like "how did the little aircraft remain within takeoff weight limit", "what about center of gravity", "where's the aisle", "nobody's smiling", ...
Oh ja hoor, ganzen bijvoorbeeld kun je tegenkomen op FL300+ !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:09 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 747 KLM terug naar Schiphol vanwege 'bird strike'
[..]
[ afbeelding ]
Op Scramble zegt iemand echter:
[..]
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.
Ik neem aan dat de kist niet direct is omgedraaid dus ergens boven England (of boven Noordzee) de eventuele bird-strike had (als dat het dus zou zijn).
Maar heb je op die hoogte nog zoveel last van vogels?
Ik weet dat er vogels op grote hoogte voorkomen maar meestal zijn bird-strikes toch op lage hoogtes...
Enne :
JAC DH8D at Osaka and Oki Island on Jul 30th 2014, 29 sumo wrestlers on board
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:20 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Op terugweg van vakantie zag ik dit toestel op vliegveld Keulen (Koln) staan. Wat is dit voor toestel?
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52
[ afbeelding ]
De D-AQUI is de oudste nog vliegende Ju-52, en vloog voor het eerst in 1936.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!
Als je 'em op het vliegveld van Köln zag staan op het platform, dan lijkt me van wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
De 'UI' zijn nog net zichtbaar, en de andere Europese Ju-52's hebben duidelijk andere registraties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef MaxMark het volgende:
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?
Da's de ju-52 in het museum in Hermeskeil, ook een Spaanse 'replica'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
binnenkant zou ik best eens in willen zitten.
Dit geintje hebben ze onthouden; bij de eerste vlucht van de Boeing 777 op 12 juni 1994 kreeg testpiloot John Cashman van de toenmalige directeur van Boeing Phill Condit als laatste instructie:quote:I was called to Mr. Allen’s office Monday morning. Mr. Allen asked me, what I thought I was doing, and I said, I was showing airplane. And I explained, that’s a 1G maneuver and it’s absolutely non-hazardous, but it’s very impressive. And his comment was, you know that now, we know that, but just don’t do it anymore.
Deze kist (N70700) staat nu in het Steven F. Udvar-Hazy Center bij Washington Dulles Airport:quote:"Good luck, John. And no rolls!"
Het is inderdaad kort door de bocht; maar dat moet in zulke stukken die ik hier zet eigenlijk ook wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:37 schreef Surferboy het volgende:
@Iemand91:
Een crash-oorzaak afschuiven op enkel Pilot Error (KAL801) is natuurlijk wel erg kort door de bocht, elk incident heeft meerdere oorzaken. (Vermoeidheid en gebrek aan training in dit geval bijvoorbeeld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |