Als je geld hebt, privacy wilt of het betaalt wordt zou ik ook lekker business of first class gaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:47 schreef Woods het volgende:
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting?
Uiteraard, maar ¤2500 en ¤3700 voor een enkeltje Dubai is nog steeds duurder dan ¤700 voor een enkeltje in Economyquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:43 schreef static het volgende:
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder.
Wat vind je er zo gek aan? Gewoon via Artip, inbound SPL en dan een linkerhand circuit voor baan 18R?quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:10 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom, in mijn ogen, zo`n vreemde aanvliegroute?
Als je ziet welke problemen er nu met de 787 zijn is het juist handig dat dit ding pas later bij KLM komt. Enkele jaren na de introductie zijn de meeste kinderziektes eruit, alleen maar logisch om zo'n besluit te nemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen.
De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf.quote:Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet.
Mwa, ben niet echt van mijn pad af of zo, maar er zijn inmiddels genoeg maatschappijen die slechts met een paar A380s vliegen, vaak gewoon ter vervanging van de zeer oude 747s. Ik heb eens gekeken en over het algemeen hebben de maatschappijen die ermee vliegen ook eenzelfde strategie als KLM, KLM is eigenlijk helemaal niet echt uniek wat dat betreft. Daarnaast heeft Air France ook een aantal A380s, dus voor de gehele AF-KLM vloot is het geen nieuw type en aangezien ze samen de 787 en A350 aanschaffen, kan dit ook met de A380 natuurlijk. Daarnaast is AMS gewoon een zeer grote hub, dus kijkend naar de statistieken zijn AMS en KLM zeker niet te klein in verhouding.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:46 schreef Sandyman het volgende:
De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf.
Gistermiddag een paar uur verloren op Airliners.net. Ziet er inderdaad apart (doch gaaf) uit zo'n oude KLM 747 in Athene enzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair!
Laten we zeggen dat ze de 747's vervangen door A380's.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:22 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Mwa, ben niet echt van mijn pad af of zo, maar er zijn inmiddels genoeg maatschappijen die slechts met een paar A380s vliegen, vaak gewoon ter vervanging van de zeer oude 747s. Ik heb eens gekeken en over het algemeen hebben de maatschappijen die ermee vliegen ook eenzelfde strategie als KLM, KLM is eigenlijk helemaal niet echt uniek wat dat betreft. Daarnaast heeft Air France ook een aantal A380s, dus voor de gehele AF-KLM vloot is het geen nieuw type en aangezien ze samen de 787 en A350 aanschaffen, kan dit ook met de A380 natuurlijk. Daarnaast is AMS gewoon een zeer grote hub, dus kijkend naar de statistieken zijn AMS en KLM zeker niet te klein in verhouding.
Om 2 kleinere 777-200s in een 1 A380 te krijgen, zou je wel heel erg moeten proppen hoor. 2 777-300s in 1 A380 gaat sowieso niet.... Maar ok, het ging mij meer om de charme die KLM en de Nederlandse luchtvaart in het algemeen hadden, ze liepen op alle gebieden vaker vooraan, tegenwoordig is het andersom. Als luchtvaart-fan vind ik dat soms gewoon jammer, iets meer prestige en vernieuwing zou leuk zijn.
"Hear, hear"quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
KLM loopt op bepaalde vlakken wel een beetje achter de feiten aan, maar er is wel iets wat ik bij KLM vrijwel altijd goed vind en dat is klantvriendelijkheid aan boord. Niet overdreven, maar gewoon aardig, vrolijk, gezellig en toegankelijk. Misschien is het typisch Nederlands, want bij veel andere maatschappijen is het anders. Dus dat is écht een pluspunt en heel belangrijk voor veel passagiers.
De World Business Class is wel echt iets waar KLM jaren mee achterloopt, gelukkig komen er nu nieuwe stoelen, maar er gaat veel tijd in zitten... Deze stoelen hadden jaren geleden al geïntroduceerd moeten worden. Hetzelfde gold eigenlijk voor de Economy Class, het duurde een eeuwigheid voordat de hele widebody vloot beschikte over persoonlijke TV schermpjes.
De Economy Comfort is ook een vreemd product. Het zijn gewoon dezelfde stoelen als de Economy Class, alleen een paar centimeter meer beenruimte en ze kunnen iets verder naar achteren. Vooral de 3-4-3 indeling in de 777-300s is alles behalve comfortabel. Veel concurrenten die ook een Comfort Class aanbieden, hebben wel écht ruimere stoelen en vaak wat meer Service. Ook op Europese vluchten is de Economy Comfort nauwelijks merkbaar. Ze hebben in de 737s een Comfort zone ingericht, zonder stoelen te verwijderen, en zijn er juist meer bijgekomen. Ze willen meer geld verdienen, zonder echt iets meer te bieden.
Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen. Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet. Zelfs een Sky Interior in de nieuwere 737-vloot is al teveel gevraagd... En een groot deel van de 737-vloot heeft zelfs nog geeneens een aantal tv-schermen in de cabine, terwijl deze toestellen ook gebruikt worden op vluchten van 3 a 4 uur.
De vloten van andere Nederlandse maatschappijen als Transavia en Arkefly zijn ook al niets bijzonders. Op vakantievluchten naar Zuid-Europa vlieg je vrijwel altijd met een Boeing 737-800, met een beetje geluk heel soms een zeer oude 767 van Arkefly. Helemaal schokkend is dat die 737s zelfs gebruikt worden naar bestemmingen als Dubai... Arkefly vliegt er soms zelfs mee naar Brazilië... Je moet wel heel wanhopig zijn wil je ervoor kiezen met een 737 naar Dubai of Brazilië te vliegen... In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair!
Kleine kans dat je vlucht uitgevoerd wordt met een vrachtvliegtuigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:51 schreef Iwanius het volgende:
niet meer met een Airbus van dit type te gaan vliegen?
Dan moeten die passagiers er wel zijn...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:20 schreef Woods het volgende:
Oké, je bent meer kwijt aan brandstof en waarschijnlijk onderhoud maar dit kan worden afgezet dat je meer passagiers kan meenemen?
Marketing? Je kan je ook afvragen waarom A350, A360 en A370 zijn overgeslagen. In Aziatische landen schijnt 8 een geluksgetal te zijn, -800 klinkt geavanceerder dan -200), de 8 representeert twee buizen op elkaar (dubbeldekker). Pick one (of meerdere).quote:En nog even een vraagje omtrent de toevoeging achter het type nummer x-800, dit wordt meestal toch gebruikt bij het allerlaatste en vaak modernste model. Waarom past Airbus dit gelijk bij hun eerste nog niet gefacelifte toestel i.p.v. bijv. x-200?
777 kan ook meer belly cargo meenemen dan een a380. Daarnaast kan een doubledaily 777 ook beter zijn ipv een enkele a380 omdat je dan meer frequenties/opties biedt. Hoewel er niet heel veelmroutes zijn waarbij dit het geval zal zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:20 schreef Woods het volgende:
Ik zat eens te checken wat de prijzen voor enkele vliegtuigen zijn en aangezien de 777 als best bang for buck wordt gezien kost deze in 2012 volgens Boeing $315 miljoen(777-300ER), deze zette ik af tegen de A380 en deze kost 'slechts' $337 miljoen. Waarom wordt er dan nog steeds voor de 777 gekozen als je voor hetzelfde bedrag een A380 tot je beschikking hebt.
Oké, je bent meer kwijt aan brandstof en waarschijnlijk onderhoud maar dit kan worden afgezet dat je meer passagiers kan meenemen?
En nog even een vraagje omtrent de toevoeging achter het type nummer x-800, dit wordt meestal toch gebruikt bij het allerlaatste en vaak modernste model. Waarom past Airbus dit gelijk bij hun eerste nog niet gefacelifte toestel i.p.v. bijv. x-200?
bron: http://www.boeing.com/boeing/commercial/prices/
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_cost_price_for_airbus_A380
Niemand neemt initiatief om er een te makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
777 kan ook meer belly cargo meenemen dan een a380. Daarnaast kan een doubledaily 777 ook beter zijn ipv een enkele a380 omdat je dan meer frequenties/opties biedt. Hoewel er niet heel veelmroutes zijn waarbij dit het geval zal zijn.
Ik ben wel voor een 'algemeen luchtvaart topic' btw
TT veranderen nu kan ik dit zelf ook maar dit is niet mijn forum zal ff een melding maken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Woods het volgende:
[..]
Niemand neemt initiatief om er een te maken
En dan zomaar een legendarische reeks vermoorden zekerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
TT veranderen nu kan ik dit zelf ook maar dit is niet mijn forum zal ff een melding maken.
Al dat A380 ophemelen is ook wel mooi geweest. Vliegen al ruim 5 jaar in lijndienst.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:31 schreef Woods het volgende:
[..]
En dan zomaar een legendarische reeks vermoorden zeker
Ik ook!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
Ik ben wel voor een 'algemeen luchtvaart topic' btw
Ik wist niet dat er al een KLM bashing was opgestart...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:59 schreef OEM het volgende:
... Of is er al besloten om het uitsluitend bij de A380 en KLM-bashing te houden?
Ryanair het allergrootste voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er al een KLM bashing was opgestart...
Als dat zo is,dan kan ik nog wel wat meer vliegtuigmaatschappijen opsommen waar ik mij gedurende al die jaren aan geërgerd heb. Ik heb het dan over de service in al zijn algemeenheid.En dat begint dan meestal al bij het inchecken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |