quote:Emirates wil tweede A380 naar Schiphol
De Arabische vliegmaatschappij Emirates wil volgend jaar een tweede luchtreus A380 dagelijks tussen Dubai en Schiphol inzetten. Opnieuw een aanval op KLM in haar thuishaven.
Emirates is nog steeds de enige die met de dubbeldeks Airbus voor ruim 500 passagiers zeven dagen per week op Schiphol vliegt. KLM vindt dat de luchthaven een oneerlijke concurrent met financiele steun binnenhaalt. Volgens topman Peter Hartman verkeerde keuzes. „Wij worden in Dubai tegengewerkt.”
„Onzin”, zegt Benelux-directeur Raymond van der Veer van het winstgevende Emirates. „Er is een gelijk speelveld. Wij strijden met open vizier. Schiphol doet er verstandig aan nieuwe spelers te verwelkomen. Dat is ook goed voor de consumen, het houdt de prijzen scherp.”
Emirates vliegt nu drie jaar naar Amsterdam, eerst met een Boeing 777 en sinds afgelopen zomer met de A380, het grootste passagiersvliegtuig. Daarvan komt er in 2014 eentje bij, is volgens Van der Veer het plan. „We hebben meer dan negentig van deze joekels besteld. Die moeten wel vliegen.”
Schiphol is volgens hem voor Emirates interessant om reizigers via Dubai naar verre bestemmingen in Azië, Afrika en Australië te vervoeren. „Ook bijvoorbeeld naar Indonesië en Sri Lanka. Andersom brengen we onder meer veel Indiërs hierheen.”
Van der Veer legt de KLM-kritiek naast zich neer. „Nederlandse maatschappijen vliegen ook naar Dubai. Het is een vrije route.” Etihad Airways, waarmee Air France KLM samenwerking zoekt, start volgende week vluchten tussen Abu Dhabi en Schiphol. Die moeten de groei van Emirates en Dubai wat afzwakken.
Men is bezig de vernieuwde WBC uit te rollen. OK, ze hebben geen A380 maar als je hiermee innoverend bentquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:45 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Probeer eens met Emirates van Amsterdam naar Trondheim te vliegen. Of New York naar Buenos Aires. Of Belgrado naar Eindhoven. Of Parijs naar San Fransisco. Het is niet dat ze omdat ze met tig A380s vliegen gelijk de wereld domineren. Europa-Azie/Afrika/Kangaroo doen ze wat dat betreft lekker ja, maar echt innovatief is het ook niet.
Paar KLM plusjes
-webcare in 8? talen 24/7
-meet&seat
-maaltijden preorder in economy
-passbook ondersteuning in de iOS app (sinds vandaag)
-paid luggage intra-europa, of je het leuk vindt of niet, ze zijn wel voorlopers in Europa
-vliegen op biofuel (mix)
-een van de hoogste aircraft utilization rates wereldwijd (longhaul) ik geloof dat een kist gemiddeld 17 van de 24u vliegend is
Niet met de A380quote:Op donderdag 1 augustus 2013 06:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.
Alleen jammer dat de sheriff weinig goeds in petto heft voor zowel de town als het land... Maar daar komen we over 5 tot 10 jaar wel achter (helaas).quote:
bronquote:DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates vliegt vijf jaar met de Airbus A380. Op 1 augustus 2008 vloog Emirates voor het eerst met de dubbeldekker naar New York. Volgens de maatschappij vlogen inmiddels zo’n 18 miljoen passagiers in het grootste commerciële passagiersvliegtuig. Het toestel doet ook Amsterdam aan.
De maatschappij uit Dubai heeft op dit moment 35 A380’s in actieve dienst. In een speciale A380 hangar in Toulouse bij Airbus wordt dagelijks gewerkt aan de afbouw van nog eens 55 A380’s voor Emirates.
Routenetwerk
Het volledige overzicht van de A380 bestemmingen omvat Dubai, Amsterdam, Auckland, Bangkok, Beijing, Brisbane, Hong Kong, Jeddah, Kuala Lumpur, Londen Heathrow, Manchester, Melbourne, Moskou, München, New York JFK, Parijs, Rome, Seoul, Singapore, Shanghai, Sydney en Toronto.
In de komende maanden zal het A380 routenetwerk uitgebreid worden naar Brisbane (1 oktober), Los Angeles (2 december), Mauritius (16 december) en Zürich vanaf (1 januari 2014).
Feiten
Het PR-bureau van Emirates heeft enkele feiten op een rijtje gezet over de toestellen in dienst van de golfmaatschappij:
Dagelijks doen 7.000 cabine personeelsleden en zo’n 670 piloten dienst op de A380.
In de afgelopen vijf jaar van exploitatie, zijn er bijna 20 miljoen maaltijden geserveerd tijdens de 20.000 reizen, verspreid over 265 miljoen kilometer.
In totaal zijn er 37 vliegvelden bezocht, hetzij voor lijnvluchten, eenmalige speciale gelegenheden of als gevolg van omleidingen.
Het meest populaire item, onder de passagiers die ooit in het bovendek van de A380 met Emirates gevlogen hebben, is de Onboard Lounge.
Alle Emirates A380s zijn uitgerust met WiFi.
De A380s langste non-stop route binnen het Emirates netwerk is naar New York, een vlucht van 11.023 km die 13 uur en 26 minuten duurt. De kortste A380 route is tussen Hong Kong en Bangkok, een afstand van 1900 kilometer met een vliegtijd van twee uur en 20 minuten.
Verder werd aan boord geserveerd:
Broodjes: 14.000.000
Verse fruitmanden: 22.438
Vaasjes met verse bloemen: 157.062
Kaviaar blikken (30 gram): 210.477 of 6.314 kilogram
Scheersetjes: 224.414
Tandenborstels: 1.009.767
Cornflakes pakjes: 516.061
Pakken koffie: 2.153.988
Theezakjes: 4.375.237
Suikerzakjes: 6.731.580
Babyvoedingspotjes: 538.500
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:47 schreef Mylene het volgende:
Op bron klikken voor Google street view van de A380.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:34 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, een Virtual Tour in een Emirates A380.
Helaas met geen van beide ervaring maar ik vind het denk mooier dan die kitch van Emirates. (puur afgaand op uiterlijk)quote:Ik word er niet echt warm van.
Fokker 70's gaan eruit en worden vervangen door Embraers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:47 schreef Woods het volgende:
Is het nou zo dat KLM doodleuk geen geld heeft of geen 'zin' heeft in de aankoop van nieuwe toestellen?
Heeft KLM dan geen potentie om te groeien, Schiphol is groot genoeg lijkt me daarvoor. Bovendien als je nieuwe vliegtuigen aanschaft kan je op den duur toch meer mensen transporteren tegenover lagere prijzen. Als ik het zo lees zijn bijv. de 777 aardig vergelijkbaar met de huidige 747, het is maar hoe je het inricht.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Helaas met geen van beide ervaring maar ik vind het denk mooier dan die kitch van Emirates. (puur afgaand op uiterlijk)
Mooi simpel en strak dit.
[..]
Fokker 70's gaan eruit en worden vervangen door Embraers.
MD-11 gaat eruit en wordt vervangen door A330's en 777's (paar in de order).
Verder komen er nog A350's en 787's.
Hoewel ze nu dus een gedeeltelijk nieuw interieus krijgen gaan de 747's over paar jaar ook wel uit. Die moeten (waarschijnlijk) ook vervangen worden door iets nieuws.
Bovendien is meerderheid van KLM's 747's een combi dus ze moeten ook wat voor vracht gaan verzinnen (ombouwen van pax naar volledig cargo gebeurd ook niet meer dus een paar 747's ombouwen gaat ook niet gebeuren).
Lijkt me voor een kleine maatschappij als KLM toch aardige nummers.
Bovendien; waarom zou KLM een grotere vloot moeten hebben?
Alles wijst erop dat ze dat totaal niet nodig hebben.
KLM heeft nog wel ruimte om te groeien; maar wel moeilijk. Het geeft sowieso veel problemen daar; denk aan het gedoe over de Polderbaan, vliegroutes, taxibaan naar de Polderbaan, geluidsoverlast enz. enz. Verder nog boeken vol met regels.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:12 schreef Woods het volgende:
Heeft KLM dan geen potentie om te groeien, Schiphol is groot genoeg lijkt me daarvoor.
Sterker nog, in de 777-300ER gaan 425 passagiers, in de 747-combi 275 en de 747 415.quote:Bovendien als je nieuwe vliegtuigen aanschaft kan je op den duur toch meer mensen transporteren tegenover lagere prijzen. Als ik het zo lees zijn bijv. de 777 aardig vergelijkbaar met de huidige 747, het is maar hoe je het inricht.
Ombouwen doen ze geloof ik niet meer. Kan niet meer uit geloof ik.quote:Als ik die interviews laatst zag met ondermeer Eurlings blijven ze maar hameren op de cargo, heeft het dan geen zin om de 747 totaal om te bouwen naar cargo en nieuwe 777 in te zetten?
Blijft wel dat als de 747-combi's eruit gaan (15 v.d. 22 stuks) dat het vrachtgedeelte waarschijnlijk wel opgevangen moet worden...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:33 schreef blingbling11 het volgende:
Nope, KLM vliegt nu met 4 ERF's, en doet de rest met combi's omdat ze anders te veel capaciteit hebben.
quote:
Welke status heb je?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:39 schreef Iwanius het volgende:
Enige reden dat ik nog vrij veel met KLM vlieg
Wat is beter dan stoelen ruim en efficiënt opstellen in een vliegtuig met nieuwe bekleding en aankleding van de cabine?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:55 schreef Iwanius het volgende:
Ik zelf vind het een monstert na de maaltijd oplossing want andere vliegtuigmaatschappijen hebben deze opzet voor hun 1st & business class allang. Had KLM nou echt niet iets beters kunnen bedenken ?![]()
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:34 schreef static het volgende:
Al zal daar waarschijnlijk geen antwoord op komen.
Groot verschil. Zeker in prijs. Niet voor niets dat KLM (en vele andere maatschappijen first class hebben verwijderd.quote:
Ze schijnen aardig vol te zitten ja. Exacte cijfers weet ik niet maar die schijnen nog best goed te lopen.quote:vraag me af of die elke keer minimaal zo 3/4 vol zitten..
Ik weet niet precies hoe ze al die classes noemen maar ik doelde op die bovenste foto's waarin je alle luxe hebt van de wereld. Ze zijn ook zo verwarrend dat ik juist denk alsof je in een luxe klasse zit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Groot verschil. Zeker in prijs. Niet voor niets dat KLM (en vele andere maatschappijen first class hebben verwijderd.
[..]
Ze schijnen aardig vol te zitten ja. Exacte cijfers weet ik niet maar die schijnen nog best goed te lopen.
Emirates beweert hetzelfde; sterker nog die beweren dat First Class in hun A380 van/naar Amsterdam zo populair is dat ze daar eigenlijk te weinig van hebben. "Beweren"...
Ach, First of Business class; beide zit je geloof ik uitstekend.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:25 schreef Woods het volgende:
Ik weet niet precies hoe ze al die classes noemen maar ik doelde op die bovenste foto's waarin je alle luxe hebt van de wereld. Ze zijn ook zo verwarrend dat ik juist denk alsof je in een luxe klasse zit.
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ach, First of Business class; beide zit je geloof ik uitstekend.
Grootste verschil tegenwoordig is dat je bij First meer privacy hebt; toch complete afgesloten suites aan toe. Het zijn dé stoelen waaraan een maatschappij verdient (zie prijzen hieronder).
Men heeft liever 10 economystoelen leeg dan 1 business/first stoel.
Maar omdat ze ook zo duur zijn en de crisis ook niet echt meehelpt zijn ze toch wel minder populair geworden. Business vult nog wel aardig maar First wordt gewoon moeilijker; en niets is zo onprettig als met lege stoelen vliegen voor een maatschappij.
Mag ook wat kosten though;
Op 1 oktober een enkeltje Emirates in Business naar Dubai kost je zo'n ¤2450-2500 en in First zo'n ¤3700.
Ik vlieg regelmatig naar Azie, daar zit business class meestal wel helemaal vol.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
Ze schijnen aardig vol te zitten ja.
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder.quote:
Als je geld hebt, privacy wilt of het betaalt wordt zou ik ook lekker business of first class gaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:47 schreef Woods het volgende:
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting?
Uiteraard, maar ¤2500 en ¤3700 voor een enkeltje Dubai is nog steeds duurder dan ¤700 voor een enkeltje in Economyquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:43 schreef static het volgende:
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder.
Wat vind je er zo gek aan? Gewoon via Artip, inbound SPL en dan een linkerhand circuit voor baan 18R?quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:10 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom, in mijn ogen, zo`n vreemde aanvliegroute?
Als je ziet welke problemen er nu met de 787 zijn is het juist handig dat dit ding pas later bij KLM komt. Enkele jaren na de introductie zijn de meeste kinderziektes eruit, alleen maar logisch om zo'n besluit te nemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen.
De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf.quote:Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet.
Mwa, ben niet echt van mijn pad af of zo, maar er zijn inmiddels genoeg maatschappijen die slechts met een paar A380s vliegen, vaak gewoon ter vervanging van de zeer oude 747s. Ik heb eens gekeken en over het algemeen hebben de maatschappijen die ermee vliegen ook eenzelfde strategie als KLM, KLM is eigenlijk helemaal niet echt uniek wat dat betreft. Daarnaast heeft Air France ook een aantal A380s, dus voor de gehele AF-KLM vloot is het geen nieuw type en aangezien ze samen de 787 en A350 aanschaffen, kan dit ook met de A380 natuurlijk. Daarnaast is AMS gewoon een zeer grote hub, dus kijkend naar de statistieken zijn AMS en KLM zeker niet te klein in verhouding.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:46 schreef Sandyman het volgende:
De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf.
Gistermiddag een paar uur verloren op Airliners.net. Ziet er inderdaad apart (doch gaaf) uit zo'n oude KLM 747 in Athene enzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair!
Laten we zeggen dat ze de 747's vervangen door A380's.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:22 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Mwa, ben niet echt van mijn pad af of zo, maar er zijn inmiddels genoeg maatschappijen die slechts met een paar A380s vliegen, vaak gewoon ter vervanging van de zeer oude 747s. Ik heb eens gekeken en over het algemeen hebben de maatschappijen die ermee vliegen ook eenzelfde strategie als KLM, KLM is eigenlijk helemaal niet echt uniek wat dat betreft. Daarnaast heeft Air France ook een aantal A380s, dus voor de gehele AF-KLM vloot is het geen nieuw type en aangezien ze samen de 787 en A350 aanschaffen, kan dit ook met de A380 natuurlijk. Daarnaast is AMS gewoon een zeer grote hub, dus kijkend naar de statistieken zijn AMS en KLM zeker niet te klein in verhouding.
Om 2 kleinere 777-200s in een 1 A380 te krijgen, zou je wel heel erg moeten proppen hoor. 2 777-300s in 1 A380 gaat sowieso niet.... Maar ok, het ging mij meer om de charme die KLM en de Nederlandse luchtvaart in het algemeen hadden, ze liepen op alle gebieden vaker vooraan, tegenwoordig is het andersom. Als luchtvaart-fan vind ik dat soms gewoon jammer, iets meer prestige en vernieuwing zou leuk zijn.
"Hear, hear"quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
KLM loopt op bepaalde vlakken wel een beetje achter de feiten aan, maar er is wel iets wat ik bij KLM vrijwel altijd goed vind en dat is klantvriendelijkheid aan boord. Niet overdreven, maar gewoon aardig, vrolijk, gezellig en toegankelijk. Misschien is het typisch Nederlands, want bij veel andere maatschappijen is het anders. Dus dat is écht een pluspunt en heel belangrijk voor veel passagiers.
De World Business Class is wel echt iets waar KLM jaren mee achterloopt, gelukkig komen er nu nieuwe stoelen, maar er gaat veel tijd in zitten... Deze stoelen hadden jaren geleden al geïntroduceerd moeten worden. Hetzelfde gold eigenlijk voor de Economy Class, het duurde een eeuwigheid voordat de hele widebody vloot beschikte over persoonlijke TV schermpjes.
De Economy Comfort is ook een vreemd product. Het zijn gewoon dezelfde stoelen als de Economy Class, alleen een paar centimeter meer beenruimte en ze kunnen iets verder naar achteren. Vooral de 3-4-3 indeling in de 777-300s is alles behalve comfortabel. Veel concurrenten die ook een Comfort Class aanbieden, hebben wel écht ruimere stoelen en vaak wat meer Service. Ook op Europese vluchten is de Economy Comfort nauwelijks merkbaar. Ze hebben in de 737s een Comfort zone ingericht, zonder stoelen te verwijderen, en zijn er juist meer bijgekomen. Ze willen meer geld verdienen, zonder echt iets meer te bieden.
Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen. Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet. Zelfs een Sky Interior in de nieuwere 737-vloot is al teveel gevraagd... En een groot deel van de 737-vloot heeft zelfs nog geeneens een aantal tv-schermen in de cabine, terwijl deze toestellen ook gebruikt worden op vluchten van 3 a 4 uur.
De vloten van andere Nederlandse maatschappijen als Transavia en Arkefly zijn ook al niets bijzonders. Op vakantievluchten naar Zuid-Europa vlieg je vrijwel altijd met een Boeing 737-800, met een beetje geluk heel soms een zeer oude 767 van Arkefly. Helemaal schokkend is dat die 737s zelfs gebruikt worden naar bestemmingen als Dubai... Arkefly vliegt er soms zelfs mee naar Brazilië... Je moet wel heel wanhopig zijn wil je ervoor kiezen met een 737 naar Dubai of Brazilië te vliegen... In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair!
Kleine kans dat je vlucht uitgevoerd wordt met een vrachtvliegtuigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:51 schreef Iwanius het volgende:
niet meer met een Airbus van dit type te gaan vliegen?
Dan moeten die passagiers er wel zijn...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:20 schreef Woods het volgende:
Oké, je bent meer kwijt aan brandstof en waarschijnlijk onderhoud maar dit kan worden afgezet dat je meer passagiers kan meenemen?
Marketing? Je kan je ook afvragen waarom A350, A360 en A370 zijn overgeslagen. In Aziatische landen schijnt 8 een geluksgetal te zijn, -800 klinkt geavanceerder dan -200), de 8 representeert twee buizen op elkaar (dubbeldekker). Pick one (of meerdere).quote:En nog even een vraagje omtrent de toevoeging achter het type nummer x-800, dit wordt meestal toch gebruikt bij het allerlaatste en vaak modernste model. Waarom past Airbus dit gelijk bij hun eerste nog niet gefacelifte toestel i.p.v. bijv. x-200?
777 kan ook meer belly cargo meenemen dan een a380. Daarnaast kan een doubledaily 777 ook beter zijn ipv een enkele a380 omdat je dan meer frequenties/opties biedt. Hoewel er niet heel veelmroutes zijn waarbij dit het geval zal zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:20 schreef Woods het volgende:
Ik zat eens te checken wat de prijzen voor enkele vliegtuigen zijn en aangezien de 777 als best bang for buck wordt gezien kost deze in 2012 volgens Boeing $315 miljoen(777-300ER), deze zette ik af tegen de A380 en deze kost 'slechts' $337 miljoen. Waarom wordt er dan nog steeds voor de 777 gekozen als je voor hetzelfde bedrag een A380 tot je beschikking hebt.
Oké, je bent meer kwijt aan brandstof en waarschijnlijk onderhoud maar dit kan worden afgezet dat je meer passagiers kan meenemen?
En nog even een vraagje omtrent de toevoeging achter het type nummer x-800, dit wordt meestal toch gebruikt bij het allerlaatste en vaak modernste model. Waarom past Airbus dit gelijk bij hun eerste nog niet gefacelifte toestel i.p.v. bijv. x-200?
bron: http://www.boeing.com/boeing/commercial/prices/
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_cost_price_for_airbus_A380
Niemand neemt initiatief om er een te makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
777 kan ook meer belly cargo meenemen dan een a380. Daarnaast kan een doubledaily 777 ook beter zijn ipv een enkele a380 omdat je dan meer frequenties/opties biedt. Hoewel er niet heel veelmroutes zijn waarbij dit het geval zal zijn.
Ik ben wel voor een 'algemeen luchtvaart topic' btw
TT veranderen nu kan ik dit zelf ook maar dit is niet mijn forum zal ff een melding maken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Woods het volgende:
[..]
Niemand neemt initiatief om er een te maken
En dan zomaar een legendarische reeks vermoorden zekerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
TT veranderen nu kan ik dit zelf ook maar dit is niet mijn forum zal ff een melding maken.
Al dat A380 ophemelen is ook wel mooi geweest. Vliegen al ruim 5 jaar in lijndienst.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:31 schreef Woods het volgende:
[..]
En dan zomaar een legendarische reeks vermoorden zeker
Ik ook!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:47 schreef Thetallguy het volgende:
Ik ben wel voor een 'algemeen luchtvaart topic' btw
Ik wist niet dat er al een KLM bashing was opgestart...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:59 schreef OEM het volgende:
... Of is er al besloten om het uitsluitend bij de A380 en KLM-bashing te houden?
Ryanair het allergrootste voorbeeld:quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er al een KLM bashing was opgestart...
Als dat zo is,dan kan ik nog wel wat meer vliegtuigmaatschappijen opsommen waar ik mij gedurende al die jaren aan geërgerd heb. Ik heb het dan over de service in al zijn algemeenheid.En dat begint dan meestal al bij het inchecken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |