Ik las dat in de slotaanvraag bij Schiphol een 77W (777-300ER) is aangemeld voor deze vluchten. Normaal gesproken wel de strategie van Emirates om 'klein' te beginnen en dit uit te bouwen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
KLM zal hier niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
Dat waren ze al niet inderdaad.quote:
Ik denk het laatste.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat waren ze al niet inderdaad.
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
Zou kunnen, maar Schiphol wil ook groeien natuurlijk. En de slots zullen niet goedkoop zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
[..]
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Dooddoener.quote:
Laatste inderdaad. Waar nu Londen, Parijs, Frankfurt (of miniem; Schiphol) de doorvoer airports zijn naar de VS, Azië/Oceanië en Afrika is het hele businessmodel van Emirates om dat in Dubai te doen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Ik vind dit verrekte moeilijk om dit precies te vinden, vraag me af of er überhaupt ergens op internet iets duidelijks is te vinden waarop je dergelijke zaken kunt vinden. Maar London is bijvoorbeeld een leuke; ik zie zo bijvoorbeeld zo'n 5(!) A380's vluchten per dag staan op Heathrow.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Tuurlijk mag dat. Waarom niet? Koop een slot en stuur er een vliegtuig heen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning?
Mij wel. Zou bijzonder zijn om 's werelds oudste nog opererende vliegmaatschappij zien te verdwijnen, tesamen met tienduizenden banen en aanverwante bedrijvigheid.quote:Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
EK001, 003, 005, 007 en 029. En daarnaast nog twee dagelijkse Qantas A380s waarop ze codesharenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
Londen heeft er zelfs vijf per dag. Binnenkort Hong Kong vier keer, Auckland drie keer. Bangkok heeft er ook meerdere en ik denk JFK, Parijs en Sydney ook wel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.
[..]
En China Southern ook nogquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.
Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
Schiphol heeft natuurlijk wel meer klanten dan KLM alleen. Vraag is of ze snel geld willen verdienen door die slots te verkopen aan Emirates (en binnenkort waarschijnlijk ook Philippine Airlines, zodat KLM niet meer het monopolie op de route Manila heeft) of dat ze de positie van KLM beschermen. Op lange termijn is het voor Schiphol en Nederland ook niet goed als het enorm uitgebreide netwerk van KLM instort.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.
Die zouden misschien ook nog wel eens een A380 kunnen sturen naar Schiphol via codesharing met KLM, aangezien CZ ook in Skyteam zit.quote:
Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:14 schreef Woods het volgende:
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |