abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129547822
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
Ik las dat in de slotaanvraag bij Schiphol een 77W (777-300ER) is aangemeld voor deze vluchten. Normaal gesproken wel de strategie van Emirates om 'klein' te beginnen en dit uit te bouwen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:10:32 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551018
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
KLM zal hier niet blij mee zijn.
pi_129551052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KLM zal hier niet blij mee zijn.
Dat waren ze al niet inderdaad.

Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:13:20 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551101
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat waren ze al niet inderdaad.

Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Ik denk het laatste.
pi_129551411
Om Dubai zelf zal het Emirates niet te doen zijn, en qua vraag naar deze bestemming zal ook niet veel veranderd zijn :) gaat puur om de connecties naar Afrika/Azie/Australie. Het lukt Emirates als ze een goede prijs neerzetten per dag echt wel 10pax bij zowel Cathay als KLM naar Hong Kong weg te snoepen, 10 van EVA/China/KLM naar Bangkok, 10 van KLM/Malaysia naar Kuala Lumpur, 10 van KLM/Singapore naar Singapore etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:29:30 #281
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551501
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:51:42 #282
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129552171
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129552303
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
pi_129552343
Geen idee of er behoefte aan is, maar zo komt ze elke dag door de tuin uhh vliegen.

Heb er nog een paar bij interesse..





[ Bericht 23% gewijzigd door minmex op 31-07-2013 19:02:52 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:58:26 #285
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129552371
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129552427
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Zou kunnen, maar Schiphol wil ook groeien natuurlijk. En de slots zullen niet goedkoop zijn.
Maar hoe dat politieke spel verder gaat weet ik niet.
pi_129553006
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Hoezo economische crisis?
Dooddoener.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Laatste inderdaad. Waar nu Londen, Parijs, Frankfurt (of miniem; Schiphol) de doorvoer airports zijn naar de VS, Azië/Oceanië en Afrika is het hele businessmodel van Emirates om dat in Dubai te doen.
Ofwel overal passagiers vandaan pakken, naar Dubai brengen en van daaruit weer verder.
Wat Thetallguy dus zegt.
Logisch dat de gevestigde airlines in Europa daar niet blij mee zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Ik vind dit verrekte moeilijk om dit precies te vinden, vraag me af of er überhaupt ergens op internet iets duidelijks is te vinden waarop je dergelijke zaken kunt vinden. Maar London is bijvoorbeeld een leuke; ik zie zo bijvoorbeeld zo'n 5(!) A380's vluchten per dag staan op Heathrow. :P

Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning?
Tuurlijk mag dat. Waarom niet? Koop een slot en stuur er een vliegtuig heen.
Op bijvoorbeeld Heahtrow waar het stervensdruk is sturen ze juist de A380 om zoveel mogelijk passagiers tegelijk te verwerken zodat de slots kort bezet zijn (dus beter een A380 dan 2 777's bijvoorbeeld, want die kosten meer tijd).
quote:
Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Mij wel. Zou bijzonder zijn om 's werelds oudste nog opererende vliegmaatschappij zien te verdwijnen, tesamen met tienduizenden banen en aanverwante bedrijvigheid.

Bovendien; als dat zou gebeuren heb je uiteindelijk 1 grote maatschappij en dan kun je zelf wel raden wat er dan gebeurd. (een gevolg wat sowieso gaat gebeuren of Emirates nou groot wordt of niet)
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 31-07-2013 19:34:38 ]
pi_129553842
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:49:06 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129554018
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
pi_129554935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
EK001, 003, 005, 007 en 029. En daarnaast nog twee dagelijkse Qantas A380s waarop ze codesharen :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129558119
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Londen heeft er zelfs vijf per dag. Binnenkort Hong Kong vier keer, Auckland drie keer. Bangkok heeft er ook meerdere en ik denk JFK, Parijs en Sydney ook wel.

Edit - ow, Thetallguy was me al voor.
pi_129558207
Op deze site staan alle A38o-dienstregelingen. :P

http://www.a380flights.net/
pi_129558425
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.

[..]
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.

Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
pi_129558813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.

Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
En China Southern ook nog :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129558868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.
Schiphol heeft natuurlijk wel meer klanten dan KLM alleen. Vraag is of ze snel geld willen verdienen door die slots te verkopen aan Emirates (en binnenkort waarschijnlijk ook Philippine Airlines, zodat KLM niet meer het monopolie op de route Manila heeft) of dat ze de positie van KLM beschermen. Op lange termijn is het voor Schiphol en Nederland ook niet goed als het enorm uitgebreide netwerk van KLM instort.
pi_129558970
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En China Southern ook nog :)
Die zouden misschien ook nog wel eens een A380 kunnen sturen naar Schiphol via codesharing met KLM, aangezien CZ ook in Skyteam zit.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:41:42 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129559036
Wat doen we met dit topic nu hij bijna sluit? Een algemeen luchtvaart topic van maken?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 01:14:01 #298
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129566844
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt puh2.gif

Waar ik op doelde dat ik het opzich niet erg zou vinden mocht KLM over de kop gaan is dat ze naar mijn idee niet meer concurrerend genoeg zijn. Ik weet er het fijne niet vanaf maar innoveert KLM wel genoeg?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 06:04:49 #299
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_129569159
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:14 schreef Woods het volgende:
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt [ afbeelding ]

Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:32:50 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129569476
Ben een groot fan van de 380 van emirates, douchen op 10 kilometer, heerlijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')