5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef zlotka het volgende:
[..]
56 A380's en 68 T7..![]()
Dat is gewoon ziek als je dat al in bestelling hebt staan
En dan maar 1 keer per dag naar EHAMquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts.
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:
[..]
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.
Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef zlotka het volgende:
[..]
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.
Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
Die livery van Malaysia isquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:15 schreef zlotka het volgende:
[..]
Die livery van Malaysia is![]()
Net als die van Thai en de aankomende van Qatar
Zou ik ook niet weten. Maar had ook niet verwacht dat Amsterdam-Dubai elke keer vrij druk bezet zou zijn. Maar goed, wie weet wat er komen gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
Heb ergens gelezen (Financiële Telegraaf / Scramble) dat Emirates een tweede vlucht naar Schiphol wil; of een 777 of een A380. In het geval van het laatse krijgen we zulke taferelen:quote:
Wel ingediend, maar nooit goedgekeurd omdat de aanvraag weer ingetrokken is. Wacht maar, die double daily komt nog wel:)quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef Thetallguy het volgende:
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
Misschien de afstand?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Leatherface het volgende:
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
Ik vond Malaysia Airlines alleszins meevallen hoor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Twee weken geleden ben ik nog met Cathay Pacific richting Bali gevlogen en die vond ik niet direct beter dan Malaysia Airlines. Bij Malaysia vond ik de stoelen prettiger zitten. Bij die van Cathay kan de rugleuning niet achterover.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Wat is dit voor nonsens?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Qantas never crashed.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:49 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is dit voor nonsens?![]()
Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.
Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten
Dat is exact 9 keer zoveel.
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.quote:
Rainman, de film.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film.quote:
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Woods het volgende:
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.quote:Op maandag 22 juli 2013 06:28 schreef OEM het volgende:
[..]
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
Vliegtuigen met een "normaal" stuur worden ook vaak met een hand bestuurd, de andere hand ligt op de gashendels.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef Woods het volgende:
[..]
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
Ja geweldig. Ook die auto-throttle die continu dezelfde snelheid handhaaft als ze banken.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
Het fysieke vliegen is drastisch verminderd. echter alles eromheen is weer enorm toegenomen. Drukte, snelheid, aantal passagiers en afstanden zijn toegenomen, waardoor er veel meer regels, procedures en limieten zijnquote:Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
In dat 2de filmpje lijkt het wel alsof ze oneindig cirkeltjes boven SF vliegenquote:Op maandag 22 juli 2013 13:05 schreef starla het volgende:
Informatief praatje over de cockpit van de A380:
Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:
En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!quote:Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
quote:Op maandag 22 juli 2013 22:19 schreef LintuxCx het volgende:
En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!
Ik vond 'm van binnen vooral lang... Van het 2e deck merk je niet heel veel, en in de breedte is het me ook niet opgevallen..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:41 schreef Leatherface het volgende:
Op Hong Kong heb ik er nog eentje van Emirates van dichtbij gezien. Vertrok tegenover mijn gate voor mijn terugvlucht naar Amsterdam. Heb er daarna ook nog eentje van Korean Air zien taxiën.
A380's zijn groot, maar eigenlijk valt het toch ook wel weer mee als je het van een paar meter afstand ziet. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er nog nooit in heb gevlogen. Ik weet dus niet hoe ruim het van binnen aanvoelt. Een meter of twee in de breedte maakt eigenlijk al een fors verschil. Zo voelt een 747 veel ruimer aan dan een A340.
Dat betalen is ook het probleem. De Emiraten draaien ongeveer op Aziatische, Pakistaanse en Indische slaven(*). Dat gecombineerd met minder gereguleerde wetgeving en mindere/andere sociale zekerheden geeft voor een bedrijf als emirates een enorm voordeel qua kosten. Een personeelslid dat in beide landen hetzelfde verdient is daar gewoon bijna 50% goedkoper voor het bedrijf.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Iwanius het volgende:
Maar de luxe gezien de vele filmpjes hierover is i.i.g. beter dan die van bijvoorbeeld de toestellen van de KLM. Maar goed, je betaalt er ook wel voor..
ongeveer in het midden tussen de andere twee motorenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:34 schreef Woods het volgende:
Ik zit nu Aircrash Investigation te kijken waarin een 727 neergestort is, dit is een toestel met een derde motor in de staart. Alleen waar zit de 'achterkant' waar alle thrust en power uit moet komen want hij lijkt op te gaan in de staart?
[ afbeelding ]
Dan ziet dit er wel een stuk indrukwekkender uit:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
ongeveer in het midden tussen de andere twee motorenluchttoevoer loopt dus enigszins schuin (in een s-vorm) naar beneden. Van dezelfde Wiki-pagina:
[ afbeelding ]
bronquote:Emirates zet tweede toestel in naar Amsterdam
AMSTERDAM - Emirates heeft woensdag bekendgemaakt dat op de route tussen Dubai en Amsterdam per 4 december dagelijks een tweede toestel wordt ingezet, een Boeing 777-200. Emirates, dat sinds 2010 op Amsterdam vliegt, zegt hiermee tegemoet te komen “aan de voortdurend groeiende vraag". De Arabische maatschappij vliegt nu al elke dag met een Airbus A380 naar Schiphol.
De tweede dagelijkse vlucht beschikt over 266 stoelen in een drieklassenconfiguratie: acht in de eerste klasse, 42 in business en 216 in economy class. Per week komen er daardoor 3.700 stoelen bij tussen Dubai en Amsterdam. Vlucht EK149 vertrekt om 16.10 uur uit Dubai en komt om 20.40 uur in Amsterdam aan. De retourvlucht EK150 vertrekt uit Amsterdam om 22.10 uur en komt de volgende dag om 07.40 uur in Dubai.
“Onze beslissing om nog een dagelijkse vlucht in te zetten naar Amsterdam is het gevolg van de vraag van onze reizigers, die groter bleek dan verwacht”, zei de verantwoordelijke manager Hubert Frach van Emirates woensdag. “Amsterdam heeft bewezen een sterke markt te zijn voor First Class en Business Class reizen. Dus er is geen twijfel dat groei een van de belangrijkste doelstellingen in Nederland blijft.”
Ik las dat in de slotaanvraag bij Schiphol een 77W (777-300ER) is aangemeld voor deze vluchten. Normaal gesproken wel de strategie van Emirates om 'klein' te beginnen en dit uit te bouwen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
KLM zal hier niet blij mee zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
Dat waren ze al niet inderdaad.quote:
Ik denk het laatste.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat waren ze al niet inderdaad.
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
Zou kunnen, maar Schiphol wil ook groeien natuurlijk. En de slots zullen niet goedkoop zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
[..]
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Dooddoener.quote:
Laatste inderdaad. Waar nu Londen, Parijs, Frankfurt (of miniem; Schiphol) de doorvoer airports zijn naar de VS, Azië/Oceanië en Afrika is het hele businessmodel van Emirates om dat in Dubai te doen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Ik vind dit verrekte moeilijk om dit precies te vinden, vraag me af of er überhaupt ergens op internet iets duidelijks is te vinden waarop je dergelijke zaken kunt vinden. Maar London is bijvoorbeeld een leuke; ik zie zo bijvoorbeeld zo'n 5(!) A380's vluchten per dag staan op Heathrow.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Tuurlijk mag dat. Waarom niet? Koop een slot en stuur er een vliegtuig heen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning?
Mij wel. Zou bijzonder zijn om 's werelds oudste nog opererende vliegmaatschappij zien te verdwijnen, tesamen met tienduizenden banen en aanverwante bedrijvigheid.quote:Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
EK001, 003, 005, 007 en 029. En daarnaast nog twee dagelijkse Qantas A380s waarop ze codesharenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
Londen heeft er zelfs vijf per dag. Binnenkort Hong Kong vier keer, Auckland drie keer. Bangkok heeft er ook meerdere en ik denk JFK, Parijs en Sydney ook wel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.
[..]
En China Southern ook nogquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.
Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
Schiphol heeft natuurlijk wel meer klanten dan KLM alleen. Vraag is of ze snel geld willen verdienen door die slots te verkopen aan Emirates (en binnenkort waarschijnlijk ook Philippine Airlines, zodat KLM niet meer het monopolie op de route Manila heeft) of dat ze de positie van KLM beschermen. Op lange termijn is het voor Schiphol en Nederland ook niet goed als het enorm uitgebreide netwerk van KLM instort.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.
Die zouden misschien ook nog wel eens een A380 kunnen sturen naar Schiphol via codesharing met KLM, aangezien CZ ook in Skyteam zit.quote:
Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:14 schreef Woods het volgende:
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |