abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129080356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef zlotka het volgende:

[..]

56 A380's en 68 T7.. :{

Dat is gewoon ziek als je dat al in bestelling hebt staan :')
5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts. :')
pi_129080381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts. :')
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
pi_129080468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:

[..]

En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.

Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
pi_129080515
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.

Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.

Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
pi_129080569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef zlotka het volgende:

[..]

Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.

Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
pi_129080600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
Die livery van Malaysia is :9~

Net als die van Thai en de aankomende van Qatar :@
pi_129080687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:15 schreef zlotka het volgende:

[..]

Die livery van Malaysia is :9~

Net als die van Thai en de aankomende van Qatar :@
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
pi_129080805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
Zou ik ook niet weten. Maar had ook niet verwacht dat Amsterdam-Dubai elke keer vrij druk bezet zou zijn. Maar goed, wie weet wat er komen gaat.
pi_129081064
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
pi_129081781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
Heb ergens gelezen (Financiële Telegraaf / Scramble) dat Emirates een tweede vlucht naar Schiphol wil; of een 777 of een A380. In het geval van het laatse krijgen we zulke taferelen:


(Een A380 van Emirates richting Londen op 2 december 2012 die was uitgeweken naar Schiphol vanwege brandstoftekort; paar maanden later (19 maart 2013) nog een keer (nu een bound for New York) vanwege medische noodsituatie; zie hier)

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 18-07-2013 13:54:04 ]
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:44:39 #236
355735 Koning_Kaak
Fan van reizen!
pi_129081849
Ik heb van een Emirates collega begrepen dat de "double daily" naar Amsterdam zou worden aangekondigd op de eerste dag dat concurrent Etihad zou gaan vliegen, mooi actie met een dikke middelvinger maar helaas niet gebeurt.
pi_129082588
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129083225
777 is ook een erg mooi toestel. Zitten ook zeker een paar heeeele mooie livery's tussen, ben benieuwd!
pi_129119953


De eerste A380 van BA in Manston. Ziet er goed uit.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:41:18 #240
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129133198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef Thetallguy het volgende:
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
Wel ingediend, maar nooit goedgekeurd omdat de aanvraag weer ingetrokken is. Wacht maar, die double daily komt nog wel:)
pi_129153404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Leatherface het volgende:
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2013 14:25:01 ]
pi_129153508
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Ik vond Malaysia Airlines alleszins meevallen hoor.
pi_129163229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Twee weken geleden ben ik nog met Cathay Pacific richting Bali gevlogen en die vond ik niet direct beter dan Malaysia Airlines. Bij Malaysia vond ik de stoelen prettiger zitten. Bij die van Cathay kan de rugleuning niet achterover.

Nu is het bij mij al snel goed zolang ik maar wat beenruimte heb, prettig zit en de maatschappij betrouwbaar is/op tijd vliegt. Dat was allemaal prima bij MH. Eten en entertainment vind ik wat minder belangrijk. Echter is het al weer vier jaar geleden dat ik ermee vloog, kan dus goed zijn dat een en ander minder is geworden.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:19:47 #244
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129171902
Probeer de Coral Economy van Etihad eens zou ik zeggen, of met een hoger budget, de business class :) Die voldoen beide meer dan prima aan de wensen van de reiziger.
pi_129183460
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Wat is dit voor nonsens? :')

Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.

Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten

Dat is exact 9 keer zoveel.
I feel kinda Locrian today
pi_129191599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:49 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is dit voor nonsens? :')

Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.

Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten

Dat is exact 9 keer zoveel.
Qantas never crashed. :+
pi_129194847
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Qantas never crashed. :+
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129194895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film. ;)
pi_129201441
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

i vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film. ;)
[/quote]
I know, maar nog steeds stierepoep ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 juli 2013 @ 02:24:55 #250
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129209394
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 22 juli 2013 @ 06:28:50 #251
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_129210741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Woods het volgende:
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:58:05 #252
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129215561
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 06:28 schreef OEM het volgende:

[..]

De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129217454
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
Vliegtuigen met een "normaal" stuur worden ook vaak met een hand bestuurd, de andere hand ligt op de gashendels.
Het allergrootste verschil tussen de airbus manier van vliegen en de rest , is dat je bij een airbus m.b.v. de stick het vliegtuig in een stand zet en die houdt hij dan vanzelf vast. Als je met een boeing aan het stuur trekt, gaat de neus omhoog. Dat gebeurd ook als je aan de "joystick" trekt. Laat je echter het stuur los, dan zal bij de boeing de neus weer naar beneden vallen ongeveer naar de stand die het vliegtuig had voordat er aan het stuur getrokken werd.
Bij een airbus zal het vliegtuig echter die neus omhoog stand vasthouden als je de stick loslaat.
Zelfde geldt voor de andere richtingen.
De airbus manier heeft absoluut voordelen, maar is wel wennen als je een stuur gewend bent.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129217923
Informatief praatje over de cockpit van de A380:


Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:

I feel kinda Locrian today
pi_129220101
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
pi_129220232
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
Ja geweldig. Ook die auto-throttle die continu dezelfde snelheid handhaaft als ze banken.

Pas op de final approach de autopiloot uitschakelen en dan is het slechts een kwestie van een beetje fatsoenlijk sturen. Maar ze hadden natuurlijk wel de weersomstandigheden mee.

Hier moeten ze wel iets meer hun best doen:


_O_
I feel kinda Locrian today
pi_129220549
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
Het fysieke vliegen is drastisch verminderd. echter alles eromheen is weer enorm toegenomen. Drukte, snelheid, aantal passagiers en afstanden zijn toegenomen, waardoor er veel meer regels, procedures en limieten zijn
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 juli 2013 @ 17:37:02 #258
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129225907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:05 schreef starla het volgende:
Informatief praatje over de cockpit van de A380:


Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:

In dat 2de filmpje lijkt het wel alsof ze oneindig cirkeltjes boven SF vliegen :D Duurt een eeuwigheid eer hij landt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129235272
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_129236377
Airbus gebruikt btw dezelfde cockpit layout in al haar toestellen ;)
pi_129245785
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:19 schreef LintuxCx het volgende:

En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!
:D Inderdaad ik herinner mij zoiets toen ik ooit het voorrecht had even in de cockpit te mogen zitten (DC-8) tijdens een intercontinentale vlucht en dat men het vooral over "die stewardess had die om de zoveel tijd langskwam met koffie of fris"

Iets waar ze trouwens erg naar uitkeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2013 10:00:59 ]
pi_129248367
Op Hong Kong heb ik er nog eentje van Emirates van dichtbij gezien. Vertrok tegenover mijn gate voor mijn terugvlucht naar Amsterdam. Heb er daarna ook nog eentje van Korean Air zien taxiën.

A380's zijn groot, maar eigenlijk valt het toch ook wel weer mee als je het van een paar meter afstand ziet. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er nog nooit in heb gevlogen. Ik weet dus niet hoe ruim het van binnen aanvoelt. Een meter of twee in de breedte maakt eigenlijk al een fors verschil. Zo voelt een 747 veel ruimer aan dan een A340.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:55:26 #263
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129255598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:41 schreef Leatherface het volgende:
Op Hong Kong heb ik er nog eentje van Emirates van dichtbij gezien. Vertrok tegenover mijn gate voor mijn terugvlucht naar Amsterdam. Heb er daarna ook nog eentje van Korean Air zien taxiën.

A380's zijn groot, maar eigenlijk valt het toch ook wel weer mee als je het van een paar meter afstand ziet. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er nog nooit in heb gevlogen. Ik weet dus niet hoe ruim het van binnen aanvoelt. Een meter of twee in de breedte maakt eigenlijk al een fors verschil. Zo voelt een 747 veel ruimer aan dan een A340.
Ik vond 'm van binnen vooral lang... Van het 2e deck merk je niet heel veel, en in de breedte is het me ook niet opgevallen..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_129335159
Maar de luxe gezien de vele filmpjes hierover is i.i.g. beter dan die van bijvoorbeeld de toestellen van de KLM. Maar goed, je betaalt er ook wel voor..

pi_129359208
Hoe luxe een vliegtuig overkomt ligt mijns insziens niet aan het type, maar aan hoe de airline het toestel inricht. Je kunt ook een CRJ200 comfortabel maken als je maar goed je best doet. Uiteindelijk zit je in een A380 ook gewoon in dezelfde (economy)stoeltjes als een 777 (en met een beetje pech straks ook nog in de nieuwe 11-abreast uitvoering die Airbus nu promoot).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129359641
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Iwanius het volgende:
Maar de luxe gezien de vele filmpjes hierover is i.i.g. beter dan die van bijvoorbeeld de toestellen van de KLM. Maar goed, je betaalt er ook wel voor..

Dat betalen is ook het probleem. De Emiraten draaien ongeveer op Aziatische, Pakistaanse en Indische slaven(*). Dat gecombineerd met minder gereguleerde wetgeving en mindere/andere sociale zekerheden geeft voor een bedrijf als emirates een enorm voordeel qua kosten. Een personeelslid dat in beide landen hetzelfde verdient is daar gewoon bijna 50% goedkoper voor het bedrijf.
De kosten die je daar bespaart, kun je dan weer inzetten om je product luxer te maken, zodat je een een beter product hebt en goedkoper kan opereren.

Een Europese maatschappij die een bar installeert, "gratis" limousine service aanbiedt, etc moet daardoor de prijzen nog meer ophogen waardoor ze weer een achterstand oplopen.

De gemiddelde West Europese reiziger/consument wil graag aan de ene kant zijn pensioen/ww/etc opstrijken, maar aan de andere kant profiteren van landen waar die zekerheden niet de prijs beïnvloeden. Ik vraag me af hoe lang dat goed kan gaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129365253
Interessant leesvoer The_stranger, waar zeker een kern van waarheid inzit. :s)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:34:10 #268
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129518410
Ik zit nu Aircrash Investigation te kijken waarin een 727 neergestort is, dit is een toestel met een derde motor in de staart. Alleen waar zit de 'achterkant' waar alle thrust en power uit moet komen want hij lijkt op te gaan in de staart?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129519089
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:34 schreef Woods het volgende:
Ik zit nu Aircrash Investigation te kijken waarin een 727 neergestort is, dit is een toestel met een derde motor in de staart. Alleen waar zit de 'achterkant' waar alle thrust en power uit moet komen want hij lijkt op te gaan in de staart?
[ afbeelding ]
ongeveer in het midden tussen de andere twee motoren :) luchttoevoer loopt dus enigszins schuin (in een s-vorm) naar beneden. Van dezelfde Wiki-pagina:
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:51:37 #270
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129519391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

ongeveer in het midden tussen de andere twee motoren :) luchttoevoer loopt dus enigszins schuin (in een s-vorm) naar beneden. Van dezelfde Wiki-pagina:
[ afbeelding ]
Dan ziet dit er wel een stuk indrukwekkender uit:
Vs.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129524740
Prachtig dingen, net als de L-1011 :9~
pi_129529386
Lockheed Tristar _O_
I feel kinda Locrian today
  woensdag 31 juli 2013 @ 07:41:18 #273
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129533542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:00 schreef starla het volgende:
Lockheed Tristar _O_
_O_
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:31:45 #274
16715 Mylene
*schatje*
pi_129541775
Zoals verwacht de tweede dagelijkse vlucht van Emirates.

quote:
Emirates zet tweede toestel in naar Amsterdam

AMSTERDAM - Emirates heeft woensdag bekendgemaakt dat op de route tussen Dubai en Amsterdam per 4 december dagelijks een tweede toestel wordt ingezet, een Boeing 777-200. Emirates, dat sinds 2010 op Amsterdam vliegt, zegt hiermee tegemoet te komen “aan de voortdurend groeiende vraag". De Arabische maatschappij vliegt nu al elke dag met een Airbus A380 naar Schiphol.

De tweede dagelijkse vlucht beschikt over 266 stoelen in een drieklassenconfiguratie: acht in de eerste klasse, 42 in business en 216 in economy class. Per week komen er daardoor 3.700 stoelen bij tussen Dubai en Amsterdam. Vlucht EK149 vertrekt om 16.10 uur uit Dubai en komt om 20.40 uur in Amsterdam aan. De retourvlucht EK150 vertrekt uit Amsterdam om 22.10 uur en komt de volgende dag om 07.40 uur in Dubai.

“Onze beslissing om nog een dagelijkse vlucht in te zetten naar Amsterdam is het gevolg van de vraag van onze reizigers, die groter bleek dan verwacht”, zei de verantwoordelijke manager Hubert Frach van Emirates woensdag. “Amsterdam heeft bewezen een sterke markt te zijn voor First Class en Business Class reizen. Dus er is geen twijfel dat groei een van de belangrijkste doelstellingen in Nederland blijft.”
bron
pi_129543638
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
pi_129547822
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
Ik las dat in de slotaanvraag bij Schiphol een 77W (777-300ER) is aangemeld voor deze vluchten. Normaal gesproken wel de strategie van Emirates om 'klein' te beginnen en dit uit te bouwen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:10:32 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551018
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
KLM zal hier niet blij mee zijn.
pi_129551052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KLM zal hier niet blij mee zijn.
Dat waren ze al niet inderdaad.

Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:13:20 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551101
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat waren ze al niet inderdaad.

Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Ik denk het laatste.
pi_129551411
Om Dubai zelf zal het Emirates niet te doen zijn, en qua vraag naar deze bestemming zal ook niet veel veranderd zijn :) gaat puur om de connecties naar Afrika/Azie/Australie. Het lukt Emirates als ze een goede prijs neerzetten per dag echt wel 10pax bij zowel Cathay als KLM naar Hong Kong weg te snoepen, 10 van EVA/China/KLM naar Bangkok, 10 van KLM/Malaysia naar Kuala Lumpur, 10 van KLM/Singapore naar Singapore etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:29:30 #281
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129551501
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:51:42 #282
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129552171
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129552303
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning? Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
pi_129552343
Geen idee of er behoefte aan is, maar zo komt ze elke dag door de tuin uhh vliegen.

Heb er nog een paar bij interesse..





[ Bericht 23% gewijzigd door minmex op 31-07-2013 19:02:52 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:58:26 #285
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129552371
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Als Schiphol er ruimte voor heeft (slots) dan kan het ja. Dus zomaar gaat het niet.
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129552427
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Zou kunnen, maar Schiphol wil ook groeien natuurlijk. En de slots zullen niet goedkoop zijn.
Maar hoe dat politieke spel verder gaat weet ik niet.
pi_129553006
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:25 schreef Iwanius het volgende:
Hoezo economische crisis?
Dooddoener.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:11 schreef Piles het volgende:
Vraag me wel af of de vraag op de route echt is toegenomen, of dat Emirates vooral klanten bij KLM e.d. weghaalt.
Laatste inderdaad. Waar nu Londen, Parijs, Frankfurt (of miniem; Schiphol) de doorvoer airports zijn naar de VS, Azië/Oceanië en Afrika is het hele businessmodel van Emirates om dat in Dubai te doen.
Ofwel overal passagiers vandaan pakken, naar Dubai brengen en van daaruit weer verder.
Wat Thetallguy dus zegt.
Logisch dat de gevestigde airlines in Europa daar niet blij mee zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Ik vind dit verrekte moeilijk om dit precies te vinden, vraag me af of er überhaupt ergens op internet iets duidelijks is te vinden waarop je dergelijke zaken kunt vinden. Maar London is bijvoorbeeld een leuke; ik zie zo bijvoorbeeld zo'n 5(!) A380's vluchten per dag staan op Heathrow. :P

Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:51 schreef Woods het volgende:
Mag dit wel zomaar ongelimiteerd vliegtuigen sturen, kan dit ook wel qua planning?
Tuurlijk mag dat. Waarom niet? Koop een slot en stuur er een vliegtuig heen.
Op bijvoorbeeld Heahtrow waar het stervensdruk is sturen ze juist de A380 om zoveel mogelijk passagiers tegelijk te verwerken zodat de slots kort bezet zijn (dus beter een A380 dan 2 777's bijvoorbeeld, want die kosten meer tijd).
quote:
Op die manier kan je in dit geval KLM naar de knoppen helpen(niet dat dat mij interesseert).
Mij wel. Zou bijzonder zijn om 's werelds oudste nog opererende vliegmaatschappij zien te verdwijnen, tesamen met tienduizenden banen en aanverwante bedrijvigheid.

Bovendien; als dat zou gebeuren heb je uiteindelijk 1 grote maatschappij en dan kun je zelf wel raden wat er dan gebeurd. (een gevolg wat sowieso gaat gebeuren of Emirates nou groot wordt of niet)
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Woods het volgende:
Kan Schiphol er een stokje voor steken zodat KLM nog enigszins kans heeft?
Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 31-07-2013 19:34:38 ]
pi_129553842
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:49:06 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129554018
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:43 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates vliegt sowieso 5x per dag met de 380 op Londen, 3 of 4x/dag naar Bangkok, 2x naar oa. Sydney, Parijs, New York, Jeddah (en de komende twee weken ook Rome) en wellicht nog meer (Hong Kong?)
Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
pi_129554935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar volgens mij geen 5x op Heathrow.
EK001, 003, 005, 007 en 029. En daarnaast nog twee dagelijkse Qantas A380s waarop ze codesharen :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129558119
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie die Arabieren ook nog wel de stap maken naar 2x een A380 per dag.
Op welke andere bestemmingen doen ze dat nog meer?
Londen heeft er zelfs vijf per dag. Binnenkort Hong Kong vier keer, Auckland drie keer. Bangkok heeft er ook meerdere en ik denk JFK, Parijs en Sydney ook wel.

Edit - ow, Thetallguy was me al voor.
pi_129558207
Op deze site staan alle A38o-dienstregelingen. :P

http://www.a380flights.net/
pi_129558425
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Was bij Heathrow Live (4 delige serie dat pas op BBC was en dat live uitzond vanaf Heathrow) en trackingsites ook duidelijk te zien; het gaat af en aan van A380's daar. Nu Emirates, Qantas, Malaysia, Singapore en straks veel British Airways.

[..]
Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.

Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
pi_129558813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hong Kong ook. Sowieso meerdere vluchten van Emirates, dan hebben ze ook nog A380 vluchten van Singapore Airlines, Korean, Qantas, Malaysia, Thai en binnenkort ook British Airways dus.

Ik gok zelfs dat HK momenteel de grootste diversiteit aan A380 operators heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik gok dat dit wel op die site die ik net postte te vinden is.
En China Southern ook nog :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129558868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schiphol en KLM zijn zéér nauw verweven en KLM heeft ook duidelijk een voorrechtspositie op Schiphol. Echter er zijn ook tekenen dat dit verbrokkelt; KLM had bijvoorbeeld erg veel kritiek op Schiphol over diens 'meewerking' aan Emirates.
Net als Piles zegt; Schiphol wil ook geld verdienen.
Schiphol heeft natuurlijk wel meer klanten dan KLM alleen. Vraag is of ze snel geld willen verdienen door die slots te verkopen aan Emirates (en binnenkort waarschijnlijk ook Philippine Airlines, zodat KLM niet meer het monopolie op de route Manila heeft) of dat ze de positie van KLM beschermen. Op lange termijn is het voor Schiphol en Nederland ook niet goed als het enorm uitgebreide netwerk van KLM instort.
pi_129558970
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En China Southern ook nog :)
Die zouden misschien ook nog wel eens een A380 kunnen sturen naar Schiphol via codesharing met KLM, aangezien CZ ook in Skyteam zit.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:41:42 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129559036
Wat doen we met dit topic nu hij bijna sluit? Een algemeen luchtvaart topic van maken?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 01:14:01 #298
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129566844
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt puh2.gif

Waar ik op doelde dat ik het opzich niet erg zou vinden mocht KLM over de kop gaan is dat ze naar mijn idee niet meer concurrerend genoeg zijn. Ik weet er het fijne niet vanaf maar innoveert KLM wel genoeg?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 06:04:49 #299
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_129569159
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 01:14 schreef Woods het volgende:
Wat ik me weer bedenk is dat Emirates nu een jaar op Schiphol vliegt [ afbeelding ]

Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:32:50 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129569476
Ben een groot fan van de 380 van emirates, douchen op 10 kilometer, heerlijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')