abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2013 @ 06:28:50 #251
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_129210741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Woods het volgende:
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:58:05 #252
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129215561
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 06:28 schreef OEM het volgende:

[..]

De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129217454
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
Vliegtuigen met een "normaal" stuur worden ook vaak met een hand bestuurd, de andere hand ligt op de gashendels.
Het allergrootste verschil tussen de airbus manier van vliegen en de rest , is dat je bij een airbus m.b.v. de stick het vliegtuig in een stand zet en die houdt hij dan vanzelf vast. Als je met een boeing aan het stuur trekt, gaat de neus omhoog. Dat gebeurd ook als je aan de "joystick" trekt. Laat je echter het stuur los, dan zal bij de boeing de neus weer naar beneden vallen ongeveer naar de stand die het vliegtuig had voordat er aan het stuur getrokken werd.
Bij een airbus zal het vliegtuig echter die neus omhoog stand vasthouden als je de stick loslaat.
Zelfde geldt voor de andere richtingen.
De airbus manier heeft absoluut voordelen, maar is wel wennen als je een stuur gewend bent.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129217923
Informatief praatje over de cockpit van de A380:


Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:

I feel kinda Locrian today
pi_129220101
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
pi_129220232
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
Ja geweldig. Ook die auto-throttle die continu dezelfde snelheid handhaaft als ze banken.

Pas op de final approach de autopiloot uitschakelen en dan is het slechts een kwestie van een beetje fatsoenlijk sturen. Maar ze hadden natuurlijk wel de weersomstandigheden mee.

Hier moeten ze wel iets meer hun best doen:


_O_
I feel kinda Locrian today
pi_129220549
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
Het fysieke vliegen is drastisch verminderd. echter alles eromheen is weer enorm toegenomen. Drukte, snelheid, aantal passagiers en afstanden zijn toegenomen, waardoor er veel meer regels, procedures en limieten zijn
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 juli 2013 @ 17:37:02 #258
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129225907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:05 schreef starla het volgende:
Informatief praatje over de cockpit van de A380:


Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:

In dat 2de filmpje lijkt het wel alsof ze oneindig cirkeltjes boven SF vliegen :D Duurt een eeuwigheid eer hij landt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129235272
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_129236377
Airbus gebruikt btw dezelfde cockpit layout in al haar toestellen ;)
pi_129245785
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:19 schreef LintuxCx het volgende:

En eind jaren 60 was de cockpit niet eens alleen voor de piloten maar had je ook nog de flight engineer. De hele vlucht lang naar wijzertjes kijken en zo af en toe op een paar knopjes drukken. Als de koffie maar niet opraakt!
:D Inderdaad ik herinner mij zoiets toen ik ooit het voorrecht had even in de cockpit te mogen zitten (DC-8) tijdens een intercontinentale vlucht en dat men het vooral over "die stewardess had die om de zoveel tijd langskwam met koffie of fris"

Iets waar ze trouwens erg naar uitkeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2013 10:00:59 ]
pi_129248367
Op Hong Kong heb ik er nog eentje van Emirates van dichtbij gezien. Vertrok tegenover mijn gate voor mijn terugvlucht naar Amsterdam. Heb er daarna ook nog eentje van Korean Air zien taxiën.

A380's zijn groot, maar eigenlijk valt het toch ook wel weer mee als je het van een paar meter afstand ziet. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er nog nooit in heb gevlogen. Ik weet dus niet hoe ruim het van binnen aanvoelt. Een meter of twee in de breedte maakt eigenlijk al een fors verschil. Zo voelt een 747 veel ruimer aan dan een A340.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:55:26 #263
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_129255598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:41 schreef Leatherface het volgende:
Op Hong Kong heb ik er nog eentje van Emirates van dichtbij gezien. Vertrok tegenover mijn gate voor mijn terugvlucht naar Amsterdam. Heb er daarna ook nog eentje van Korean Air zien taxiën.

A380's zijn groot, maar eigenlijk valt het toch ook wel weer mee als je het van een paar meter afstand ziet. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er nog nooit in heb gevlogen. Ik weet dus niet hoe ruim het van binnen aanvoelt. Een meter of twee in de breedte maakt eigenlijk al een fors verschil. Zo voelt een 747 veel ruimer aan dan een A340.
Ik vond 'm van binnen vooral lang... Van het 2e deck merk je niet heel veel, en in de breedte is het me ook niet opgevallen..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_129335159
Maar de luxe gezien de vele filmpjes hierover is i.i.g. beter dan die van bijvoorbeeld de toestellen van de KLM. Maar goed, je betaalt er ook wel voor..

pi_129359208
Hoe luxe een vliegtuig overkomt ligt mijns insziens niet aan het type, maar aan hoe de airline het toestel inricht. Je kunt ook een CRJ200 comfortabel maken als je maar goed je best doet. Uiteindelijk zit je in een A380 ook gewoon in dezelfde (economy)stoeltjes als een 777 (en met een beetje pech straks ook nog in de nieuwe 11-abreast uitvoering die Airbus nu promoot).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129359641
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Iwanius het volgende:
Maar de luxe gezien de vele filmpjes hierover is i.i.g. beter dan die van bijvoorbeeld de toestellen van de KLM. Maar goed, je betaalt er ook wel voor..

Dat betalen is ook het probleem. De Emiraten draaien ongeveer op Aziatische, Pakistaanse en Indische slaven(*). Dat gecombineerd met minder gereguleerde wetgeving en mindere/andere sociale zekerheden geeft voor een bedrijf als emirates een enorm voordeel qua kosten. Een personeelslid dat in beide landen hetzelfde verdient is daar gewoon bijna 50% goedkoper voor het bedrijf.
De kosten die je daar bespaart, kun je dan weer inzetten om je product luxer te maken, zodat je een een beter product hebt en goedkoper kan opereren.

Een Europese maatschappij die een bar installeert, "gratis" limousine service aanbiedt, etc moet daardoor de prijzen nog meer ophogen waardoor ze weer een achterstand oplopen.

De gemiddelde West Europese reiziger/consument wil graag aan de ene kant zijn pensioen/ww/etc opstrijken, maar aan de andere kant profiteren van landen waar die zekerheden niet de prijs beïnvloeden. Ik vraag me af hoe lang dat goed kan gaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129365253
Interessant leesvoer The_stranger, waar zeker een kern van waarheid inzit. :s)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:34:10 #268
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129518410
Ik zit nu Aircrash Investigation te kijken waarin een 727 neergestort is, dit is een toestel met een derde motor in de staart. Alleen waar zit de 'achterkant' waar alle thrust en power uit moet komen want hij lijkt op te gaan in de staart?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129519089
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:34 schreef Woods het volgende:
Ik zit nu Aircrash Investigation te kijken waarin een 727 neergestort is, dit is een toestel met een derde motor in de staart. Alleen waar zit de 'achterkant' waar alle thrust en power uit moet komen want hij lijkt op te gaan in de staart?
[ afbeelding ]
ongeveer in het midden tussen de andere twee motoren :) luchttoevoer loopt dus enigszins schuin (in een s-vorm) naar beneden. Van dezelfde Wiki-pagina:
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:51:37 #270
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129519391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

ongeveer in het midden tussen de andere twee motoren :) luchttoevoer loopt dus enigszins schuin (in een s-vorm) naar beneden. Van dezelfde Wiki-pagina:
[ afbeelding ]
Dan ziet dit er wel een stuk indrukwekkender uit:
Vs.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129524740
Prachtig dingen, net als de L-1011 :9~
pi_129529386
Lockheed Tristar _O_
I feel kinda Locrian today
  woensdag 31 juli 2013 @ 07:41:18 #273
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129533542
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:00 schreef starla het volgende:
Lockheed Tristar _O_
_O_
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:31:45 #274
16715 Mylene
*schatje*
pi_129541775
Zoals verwacht de tweede dagelijkse vlucht van Emirates.

quote:
Emirates zet tweede toestel in naar Amsterdam

AMSTERDAM - Emirates heeft woensdag bekendgemaakt dat op de route tussen Dubai en Amsterdam per 4 december dagelijks een tweede toestel wordt ingezet, een Boeing 777-200. Emirates, dat sinds 2010 op Amsterdam vliegt, zegt hiermee tegemoet te komen “aan de voortdurend groeiende vraag". De Arabische maatschappij vliegt nu al elke dag met een Airbus A380 naar Schiphol.

De tweede dagelijkse vlucht beschikt over 266 stoelen in een drieklassenconfiguratie: acht in de eerste klasse, 42 in business en 216 in economy class. Per week komen er daardoor 3.700 stoelen bij tussen Dubai en Amsterdam. Vlucht EK149 vertrekt om 16.10 uur uit Dubai en komt om 20.40 uur in Amsterdam aan. De retourvlucht EK150 vertrekt uit Amsterdam om 22.10 uur en komt de volgende dag om 07.40 uur in Dubai.

“Onze beslissing om nog een dagelijkse vlucht in te zetten naar Amsterdam is het gevolg van de vraag van onze reizigers, die groter bleek dan verwacht”, zei de verantwoordelijke manager Hubert Frach van Emirates woensdag. “Amsterdam heeft bewezen een sterke markt te zijn voor First Class en Business Class reizen. Dus er is geen twijfel dat groei een van de belangrijkste doelstellingen in Nederland blijft.”
bron
pi_129543638
Kijk, dat is interessant nieuws. Hoezo economische crisis? Ik denk dat ze op termijn er ook wel een groter toestel tegenaan mogen gooien want de het aanbod aan 1st class stoelen is erg mager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')