quote:Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.
Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus.
Precies, gewoon ICAO aanhoudenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.
Tja, er spelen wel aardig wat belangen natuurlijk. Boeing en Airbus blijven allebei wat aparte bedrijven wat dat betreft.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Wordt in Toulouse in elkaar geschroefd, en daarna naar Hamburg gevolgen om afgewerkt te worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.quote:Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:25 schreef OEM het volgende:
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
Ja, die romp kun je ook als laatste monteren natuurlijkquote:Op maandag 20 februari 2012 10:02 schreef OEM het volgende:
[..]
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
Met name handling op vliegvelden gebruiken de 3 letter systeem en de 2 letter systeem (IATA) voor luchtvaartmaatschappijen. Als je daar met de ICAO codes aankomt zetten weten ze het ook niet meer.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
Oh ja. ik was vergeten erbij te zetten, dat ik het met je eens ben. ICAO is the way to goquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
Wat doe jij dan wijs?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Dos37 het volgende:
Ah mijn topic![]()
Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.
/nerdmodus
bronquote:Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380
SUBANG - Malaysia Airlines heeft het ontwerp en specificaties van de nieuwe Airbus A380 bekendgemaakt. Dit toestel wordt als nieuw 'vlaggenschip' vanaf 1 juli door de Maleisische luchtvaartmaatschappij in gebruik genomen. Malaysia Airlines introduceert op de A380 een nieuwe huisstijl, met moderne lettertypen en eigentijdse kleuren. Aan boord is plaats voor 494 passagiers, waarvan acht in First Class, 66 in Business Class en 420 in Economy Class.
Het toestel is uitgerust met het Thales-entertainmentsysteem, met voor elke passagier een persoonlijk beeldscherm. De zittingen in alle klassen zijn voorzien van een USB-poort en satelliettelefoon.
Malaysia Airlines zet de eerste A380 vanaf 1 juli drie keer per week in op de route Kuala Lumpur - Londen Heathrow. De tweede A380 zal vanaf eind augustus 2012 ook op deze route worden ingezet, terwijl het derde toestel van dit type zal worden gebruikt voor vluchten tussen Kuala Lumpur en Sydney. Londen en Sydney zijn hubs van respectievelijk British Airways en Qantas, beide toekomtige partners van Malaysia Airlines binnen luchtvaartalliantie oneworld.
Amsterdam behoort daarmee definitief niet tot de eerste A380-bestemmingen van Malaysia Airlines, ondanks eerdere plannen in die richting. Tot voor kort zette Malaysia Airlines op de dagelijkse route naar Schiphol een Boeing 747-400 in; nu is dat een kleinere Boeing 777-200ER.
bronquote:Air France-KLM zoekt samenwerking met Golfmaatschappijen
KLM en Air France willen gaan samenwerken met Etihad, de tweede maatschappij uit het Midden-Oosten. De twee willen samenwerken op vluchten tussen Abu Dhabi, de thuisbasis van Etihad, Schiphol en Parijs. Dat opent de weg naar tientallen nieuwe bestemmingen in Azië en Afrika.
Hoe de samenwerkingsplannen uitvallen, of wanneer de samenwerking wordt bekrachtigd wilde topman topman Jean Cyril Spinetta van Air France-KLM vanochtend niet zeggen. Er zijn volgens hem geen plannen om belangen in elkaars maatschappijen te nemen.
De gesprekken zijn opmerkelijk, omdat Air France-KLM Golfmaatschappijen als Etihad de afgelopen jaren herhaaldelijk gekapitteld heeft. Ze zouden bestaan bij de gratie van staatssteun en gunstige voorwaarden in hun thuislanden.
Oneerlijk
'Wij vinden dat ze misbruik maken van een oneerlijk economisch model,' aldus KLM-topman Peter Hartman. Maar de kritiek staat mogelijke samenwerking niet in de weg.
Ook voor Etihad is het een koerswijziging. Golfmaatschappijen waren tot nu niet geïnteresseerd in samenwerking. De maatschappij uit Abu Dhabi nam vorig jaar echter een belang van 30 procent in het Duitse Air Berlin. 'Etihad ziet ook dat ze niet op een plek kunnen groeien,' zegt KLM-topman Peter Hartman.
Via Abu Dhabi krijgt KLM toegang tot bestemmingen in Azië waar het niet zelf heen vliegt. 'In India zouden we er bijvoorbeeld met Etihad twintig, dertig bestemmingen bij krijgen. Naast de rechtstreekse vluchten die we zelf blijven uitvoeren naar drie Indiase steden.'
Bedreigingen
De maatschappij ziet samenwerking ook als wapen tegen de opkomst van een andere Golfmaatschappij, Emirates, die samenwerking met anderen categorisch uitsluit. De maatschappij vormt een grote bedreiging voor Schiphol en KLM, doordat het reizigers via tussenstops op thuisbasis Dubai over de wereld wil vervoeren.
'Deze zomer komt Emirates met een A380 vanuit Dubai naar Schiphol,' zegt Hartman, 'waarvan ik me afvraag of dat levensvatbaar is. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse economie, omdat daarmee passagiers worden weggelokt van Schiphol.' Hartman begrijpt dan ook niet dat Schiphol meewerkt aan die plannen. (Herman Stil)
Tis ook niet echt een gouden ring die hij draagtquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
Bron:quote:SCHIPHOL - Het Nederlandse Direct Maintenance is door Emirates geselecteerd om het lijnonderhoud aan de Airbus A380 uit te voeren op luchthaven Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten zet het toestel vanaf 1 augustus in op de dagelijkse route Amsterdam-Dubai. Direct Maintenance verzorgt nu al het het line maintenance aan de Boeing 777’s die Emirates inzet op deze route.
De Airbus A380 is een nieuw vliegtuig in de portfolio van Direct Maintenance. Het bedrijf is begonnen met de voorbereidingen om onderhoudswerkzaamheden aan de A380 te kunnen en mogen uitvoeren. Daarbij gaat het om training van personeel, het aanvragen van vergunningen en de aanschaf van gereedschappen en materieel.
Emirates ging op 1 mei 2010 van start met een rechtstreekse lijndienst van Amsterdam naar Dubai. Vanaf het begin verzorgt Direct Maintenance het lijnonderhoud aan de Emirates-vloot op Schiphol.
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.
Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod.![]()
Denkquote:Op maandag 30 juli 2012 22:10 schreef Dos37 het volgende:
In februari kwam het bericht dat er vanaf augustus dagelijks op Schiphol gevlogen ging worden met de A380. Kunnen we hem overmorgen dus al verwachten?
Ja dat zijn allemaal bronnen van februari, er kon misschien al iets veranderd zijn. Maar we zullen het zien.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Denk
het
wel.
Was ik alweer helemaal vergeten. Ook maar 'ns een keer gaan kijken misschien. D'r in vliegen doe ik toch nooit...
Ding gaat daar blijkbaar dagelijks de vlucht Amsterdam - Dubai vliegen en vervangt de Boeing 777.
Op de timetable van Schiphol staat per 1 aug de A380 erop. En op de timetable van Emirates zelf ook.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:10 schreef Dos37 het volgende:
In februari kwam het bericht dat er vanaf augustus dagelijks op Schiphol gevlogen ging worden met de A380. Kunnen we hem overmorgen dus al verwachten?
Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.quote:A380 Emirates woensdag voor het eerst op Schiphol
SCHIPHOL – De eerste A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates landt woensdag op Schiphol.
De superjumbo van de luchtvaartmaatschappij uit Dubai wordt woensdag om 13.30 uur in Amsterdam verwacht. Het vertrek van het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, zo mogelijk nog imposanter, staat gepland voor 15.30 uur.
De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten voert vanaf woensdag lijnvluchten uit tussen Dubai en Amsterdam met de A380. Emirates vliegt dagelijks op het traject heen en weer.
De luchthaven Schiphol maakt voor de ontvangst van de A380 bij voorkeur gebruik van de 80 meter brede Polderbaan. De dubbeldekker krijgt woensdag op Schiphol de gebruikelijke ontvangst. De luchthavenbrandweer spuit hoge waterbogen over het binnenkomende toestel.
Op Schiphol zijn taxibanen en viaducten speciaal geschikt gemaakt om de luchtreus met z’n enorme gewicht te kunnen ontvangen.
Ook de gates zijn aangepast om de honderden passagiers uit het toestel bij aankomst en vertrek vlot en veilig te kunnen verwerken.
Emirates is de eerste luchtvaartmaatschappij die lijnvluchten met de A380 gaat uitvoeren op Schiphol. Ook China Southern en Malasia Airlines zouden plannen hebben om de superjumbo in te zetten op vluchten naar Amsterdam.
De A380 van de Europese vliegtuigfabrikant Airbus heeft medio vorig jaar voor het eerst een bezoek gebracht aan Schiphol. Woensdag vindt de eerste commerciële vlucht van Emirates naar Nederland plaats.
Jep. Vertrekt om 15:30 uur richting Dubai zie ik nu op Schiphol site.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Op de timetable van Schiphol staat per 1 aug de A380 erop. En op de timetable van Emirates zelf ook.
A380 is die dubbeldekkerquote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag![]()
[/vliegn00b]
Ah ok, daar gaan ze vast niet mee stunten op St. Maartenquote:
Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag![]()
Mooi dat scheelt weer met de oorpijnquote:Op maandag 30 juli 2012 22:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.
Waar meert ie aan? Welke pier?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.
F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.quote:
Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.
Zie notam hier: http://www.eham.aero/quote:Op maandag 30 juli 2012 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.
Ah. Super, thanks!quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Zie notam hier: http://www.eham.aero/
Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Zie notam hier: http://www.eham.aero/
Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Die gaan er op korte termijn niet komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Die gates heb je toch zo aangepast? Ongetwijfeld ruim voordat die andere maatschappijen hun nieuwe leveringen in ontvangst nemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:25 schreef Leatherface het volgende:
Overigens vraag ik me af of Malaysia wel op korte termijn de A380 naar Schiphol stuurt. Die maatschappij zit financieel in zwaar weer en heeft de laatste jaren behoorlijk wat routes geschrapt. Is Amsterdam dan wel dusdanig lucratief als route om er met een A380 op te vliegen?
Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.
Qua vracht krijgen we hem dagelijks vol, dus wat dat betreft is de vrachtafdeling van de MAS in Amsterdam blij dat er (voorlopig?) geen 380 gaat komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)
Volgens mij wel, ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:49 schreef Mylene het volgende:
Alleen dat codeshare, dat gebeurd nu toch ook al?
De 747 blijft wel dé klassieke widebody kist.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.
Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht.
Denk dat dat dan meer aan AF ligt, dan aan de A380. Ik heb met een A380 de tweede vlucht tussen Singapore en Sidney gevlogen in 2007 en dat was toch echt wel een verademing. Gevlogen met Singapore Airlines.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.
Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht.
2 jaar geleden vond ik het speciaal, toen ie voor het eerst kwam. Nu ga ik niet speciaal meer kijken, zie m nog wel eensquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
Helaas kon ik toen niet. Ik heb hem in maart al wel in Dubai gezien, maar op Schiphol lijkt me ook wel tofquote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:22 schreef Piles het volgende:
[..]
2 jaar geleden vond ik het speciaal, toen ie voor het eerst kwam. Nu ga ik niet speciaal meer kijken, zie m nog wel eens
Hopen op een goeie westenwind binnenkort, dan komt ie over mn balkon
Ik wil opzich wel maar...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
Ik zeker half augustus een keer.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
Bron: NU.nlquote:Het megavliegtuig van luchtvaartmaatschappij Emirates zal traditioneel worden ontvangen door een brandweerspuit die hoge waterbogen spuit over het binnenkomende toestel.
Volgens mij wel jaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Lekker kansloos van nu.nl om geen foto's te hebben. Dan maar 12 foto's van de vorige keer. Haha, morgen pas natuurlijk.quote:
Hopelijk niet, dan gaat het niet goedquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:27 schreef Grielen het volgende:
Godgloeiende, morgen rond 1-2 uur in de middag rij ik toevallig over de A5. Komt ie daar over?
Welke landingsbaan dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Hopelijk niet, dan gaat het niet goedMaar hij vliegt er misschien wel in de buurt
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zienquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hangt onder andere van de wind af, nog weinig van te zeggen
Nee, de enige keer dat ie geweest is was Polderbaan. De Antonov-224 (grootste vliegtuig ter wereld) is er wel geweest, een keer in de winter dacht ikquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien
De vorige (en enige keer) dat er een A380 op Amsterdam geland is was op de Polderbaan. Maargoed, die kan je dan ongetwijfeld ook wel vanuit je huis gezien hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertjequote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:36 schreef Grielen het volgende:
Ik heb toen een foto proberen te maken, maar mijn telefoon toendertijd was van kwaliteit aardappel. Wel heb ik het tijdstip dat hij boven het Alkmaardermeer was. Dat was op 1 Augustus 2011 om half 10 in de avond. Kunnen jullie hier iets mee, of is dit te lang terug om te kijken wat voor vliegtuig dat was, als dat al überhaupt mogelijk is?
Net in m'n posthistory gezien, ik was er op die dag van overtuigd dat het een A380 was. Weer een illusie minderquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje
How the hell vind jij dat zo snel?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje
Scramble -> topic van die dag -> klaarquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
How the hell vind jij dat zo snel?![]()
Ik zat al op die plane tracking site's te kijken met playback van half 10 vanavond, maar geen succes.
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 04:08 schreef Woods het volgende:
Hij komt sowieso op het zuiden aanvliegen dus of de Polder of Zwanenburgbaan. Probleem is, ik wil er dus pal onder gaan staan en een baanchange, ga uit van de Polderbaan zal niet op prijs gesteld worden.
Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol omdat de Polderbaan de breedste baan is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?
Opzich ook wel een mooie plek om te kijken, zal alleen wel barstensvol spotters zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol.
Bovendien wordt er nu ook geland op de Polderbaan.
Ja zeven dagen per weekquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Goed lezen: hij vliegt òp het zuiden, niet uitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Klote, Polderbaan landde hij de vorige keer ookal op en is erop gebouwd. Asfalt/beton is nagekeken en de brug over de A4 is verstevigd.quote:Zoals de weersvoorspellingen er nu uitzien, zal hij gaan landen op de 18C/18R. Mocht er een verandering plaats vinden dan meld ik het even. Hij komt aan om 13:30 en het is de A6-EDU! Ik kijk er met veel plezier naar uit!
Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Nee, Flightradar is wel actueel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.
Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Mwah, zo exact is ie niet (altijd). Maar das een technisch verhaal.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:54 schreef Pluckie het volgende:
[..]
Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.
Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Okee deze site geeft duidelijk aan dat het een kwartier vertraagd is.
http://casperflights.com/
Stop met Casper, die loopt achterquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:21 schreef Dos37 het volgende:
Op Casper vliegt ie idd nu net Duitsland binnen.
Die is inderdaad beter! Thanks.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.
Vaste route hèquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:32 schreef Dos37 het volgende:
Hmm hij maakt opeens een bochtje en lijkt via de achterhoek Nederland binnen te komen.
Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:51 schreef minkuukel het volgende:
Waar is ie nu, kan hem niet vinden.
Dankquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.
Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:01 schreef Nitzer het volgende:
En alweer voorbij. Best grappig want zo groot lijkt ie niet
Ja, de hoogte viel wel erg op. En hij leek heel weg traag te vliegenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.
Toch wel een apart gezicht, zo'n enorme kist boven zo'n rustiek Hollands landschap van weilanden en slootjes.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:04 schreef Iemand91 het volgende:
Nu hier op Schiphol te volgen:
http://planefinder.net/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hallo, er zijn ook FOKkers die werken hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
Terwijl al vrij snel duidelijk was dat de landing op de Zwanenburgbaan wasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:45 schreef Nitzer het volgende:
En er stonden toch veel mensen net bij de polderbaan te turen naar de lucht!
Genoeg site's van te vinden, bijv:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Dos37 het volgende:
Waar kwam die info weg? Als ik wil kijken is het wel handig om ver van te voren te weten welke baan ie gaat landen/opstijgen.
Momenteel zijn er 2 banen in gebruik (op dit precieze moment): de Polderbaan voor landingen en de Aalsmeerbaan voor opstijgen. Zou dit niet veranderen dan stijgt de A380 straks ook van de Aalsmeerbaan (richting het zuiden).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Dos37 het volgende:
Die baangebruik site kwam ik zelf mee maar daar kun je niet zien welk vliegtuig van welke baan opstijgt. Wel welke banen er in gebruik zijn
Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:47 schreef Mylene het volgende:
Superjumbo A380 in achtertuin KLM
EMIRATES HEEFT PRIMEUR SCHIPHOL
door WOUTER VAN BERGEN
DUBAI/AMSTERDAM – In Londen landt hij al dagelijks, net als in Frankfurt, in Parijs, in Rome en zelfs in München en Manchester. Vanaf vandaag schaart ook Schiphol zich in het rijtje van vaste bestemmingen voor ’s werelds grootste lijnvliegtuig, de Airbus A380. Om half twee maakt de gigant zijn debuut voor luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai op de Amsterdamse luchthaven.
Hoewel het niet de eerste keer is dat de A380 op Schiphol te bewonderen valt, komt het toestel nu voor het eerst als een blijvertje. Twee jaar geleden vereerde vliegtuigbouwer Airbus Schiphol al met een eenmalig bezoek van zijn grootste verkeerstoestel, onder de warme belangstelling van honderden vliegtuigspotters en duizenden dagjesmensen. Ook vandaag verwacht Schiphol zo’n toeloop van nieuwsgierigen om de joekel te verwelkomen.
Maar niet iedereen zal applaudisseren als ’s werelds grootste passagiersvliegtuig zijn lijnvluchtdebuut maakt op Schiphol. KLM-topman Peter Hartman sprak begin dit jaar zijn onbegrip uit over de medewerking van Schiphol aan de komst van de Arabische superjumbo. Volgens Hartman zou de vaste verbinding met de A380 tussen Schiphol en Dubai niet levensvatbaar zijn en bovendien slecht voor de Nederlandse economie, omdat die passagiers vanaf Schiphol weg zou trekken.
Of Emirates de gigant vol zal krijgen, waar KLM met zijn enorme netwerk van aanvoerlijnen op Schiphol tot de conclusie kwam dat de aanschaf van de A380 niet zou lonen? „Wacht maar af”, lacht Emirates-president Tim Clark. „Als je kijkt hoe de passagiersaantallen zich hebben ontwikkeld sinds we in 2010 met een Boeing 777 op Schiphol zijn gaan vliegen, dan kun je zien dat het geen probleem zal zijn”, zegt hij. Dat is het nergens, volgens Clark. „Overal waar we met de A380 beginnen, zit het toestel binnen de kortste keren vol. En de helft van de mensen komt speciaal voor de A380. Voor ons is het een no-brainer .”
Dat KLM zich zorgen maakt over de grote passagiersstofzuiger, die vanaf vandaag dagelijks zijn thuismarkt zal aandoen, is dus niet onterecht. Maar de impact van het toestel moet ook niet worden overdreven, vindt Jan Veldhuis, luchtvaartconsultant van SEO Economisch Onderzoek. De extra capaciteit die erbij komt op Schiphol door de Boeing 777’s te vervangen door de A380, is ruim 160 stoelen per dag: ongeveer 1 vlucht met een Boeing 737. „Economisch gezien dus niet iets om vreselijk opgewonden over te doen.”
Leuk is het echter niet voor KLM dat passagiers zal zien weglopen, zegt Veldhuis. „Als iedere dag 150 passagiers meer voor Emirates kiezen, dan is dat in een jaar samen wel degelijk een aanzienlijk aantal betalende passagiers die andere maatschappijen moeten missen”, denkt Veldhuis. „Waar de A380 verschijnt, daar leveren de bestaande grote spelers wat marktaandeel in. Inderdaad niet leuk voor de KLM, maar het is wel onderdeel van de concurrentiestrijd die hoe dan ook gaande is.”
Toch wordt Emirates wel degelijk gezien als een bedreiging voor Europese maatschappijen als KLM. De maatschappij bouwt met miljarden oliedollars aan een vloot die uiteindelijk 90 A380’s moet tellen, plus 160 ook al niet kleine Boeing 777’s, waarmee het via de enorme thuishaven in Dubai gigantische passagiersstromen tussen Europa, Amerika en Azië en de Pacific wil bedienen. Met hun strategie: het oppikken van passagiers in andere markten om op de eigen thuishaven te laten overstappen, speelt Emirates hetzelfde spelletje waarmee KLM groot is geworden. Het verschil is wel dat Emirates dat doet dat op een veel grotere schaal en precies op de routes waar de komende jaren de meeste groei wordt verwacht: de verbindingen met Azië en de Pacific.
KLM heeft volgens Veldhuis gelijk dat het de A380 niet heeft aangeschaft en in de toekomst vooral investeert in kleinere zuinige langeafstandstoestellen als de Boeing 787 Dreamliner. „Het is beter om met een groter aantal kleinere vliegtuigen mensen rechtstreeks, dus zonder overstap, naar hun bestemming te brengen. Dat is altijd te prefereren, want zo kun je meer markten direct bedienen.”
Maar met die strategie zal KLM wel steeds meer rekening moeten houden met buitenlandse concurrentie die het met grote toestellen op zijn klanten heeft voorzien. Emirates is met de inzet van een A380 nog niet klaar, zegt Clark. „Ik denk dat we binnen twaalf maanden nog een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol openen. Misschien met de A380, maar het kan ook een Boeing 777 worden”, zegt hij.
Nieuwe kapers op de kust dienen zich aan. Ook China Southern, partner van KLM in de Skyteam alliantie, en Malaysia Airlines hebben Schiphol laten weten belangstelling te hebben lijndiensten te beginnen met de A380.
bron
De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:45 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.
1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Oh dat geloof ik wel hoor. De economy zit al sinds 2010 erg goed gevuld. Die tweede vlucht lijkt voor veel potentiële passagiers meer dan welkom. 9 uur wachten op DBX als je vanuit BKK komt om in AMS te geraken is namelijk niet een erg fijne ervaring. Vooralsnog zie ik er niet heel veel gevaar in voor de KLM. Zou toch wel een directe vlucht prefereren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:00 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
En Helsinki heeft een behoorlijk Aziatisch netwerk via Finnair. Ik vind het trouwens niet zozeer offtopic. De komst van de A380 roept natuurlijk vragen op over de concurrentiepositie van de KLM en Schiphol.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
Ik ben er ook zo eentje idd, ik ben in het voorjaar via Dubai naar Kaapstad gevlogen, omdat het gewoon veel voordeliger is dan bijv. KLM.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Emirates heeft zelfs een heel netwerk binnenin Australië en NZ. Je kunt met de A380 van Sydney naar Auckland en over een tijdje ook van Melbourne naar Auckland met hetzelfde toestel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.
Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand.
Het aandeel transferpassagiers gaat richting de 50% (was 43% in 2009).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen
Zal vast nog wel vaker gebeurenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
En dag vantevoren werd Zwanenburg al overal gezegd, ook via Schiphol. Dus waarom er mensen bij de Polderbaan stonden begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
Dacht dat geitenneukers de geaccepteerde term was voor mensen uit die regioquote:
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef Woods het volgende:
Speciaal voor jullie de video upgeload
(Ik heb opgenomen in 1080, het is wat schokkerig maar hij detecteert alleen 720?)
Toch wel![]()
Viel me net pas op, ziet er echt gek uit ja, engquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waanzinnig filmpje. flexibele staart
twilight zone momentje vastgelegd door een fokkerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
Tuurlijk, precies de dag dat ik niet thuis benquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:31 schreef Dos37 het volgende:
Vandaag landde ie op de Buitenveldertbaan.
Nee, aan het werk nu. Al kan ik m dan ook zien, maar vergetenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:45 schreef Dos37 het volgende:
En was je vandaag thuis? dan had je hem weer kunnen zien
Dat hangt af van hoeveel kerosine, passagiers en bagage er in de beide kisten zitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef Kamper86 het volgende:
Vandaag zag ik er een opstijgen van emerites.
Het viel me op dat hij veel langzamer vloog als een 747, ook klom hij minder snel.
Wat een mooie machine!!!
Was het wat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 02:17 schreef Libris het volgende:
Vanavond met SQ A380 van Singapore naar SydneyEerste keer met een A380
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef APK het volgende:
[..]
Was het wat?
Ik ga zelf in december en heb stoelen in een rij van twee geboekt dus geen rare Arabier naast ons
Een stuk of 80 vliegen er nu rond.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
80 ongeveerquote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
[..]
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
Klinkt goedquote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was.
Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.
Jawel, alleen je kunt wat meer onderuit gezakt gaan liggen zeg maar, iets van een kussentje of trui ofzo ertussen en je ligt heerlijk!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:56 schreef APK het volgende:
[..]
Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen?
Met emirates inclusief 3(!) stopovers in plaats van 1/2 zou het best wel eens een stuk goedkoper uit kunnen vallen..quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:50 schreef Stefanovic83 het volgende:
geen flauw idee![]()
Ik hoop alleen dat het goedkoper wordt haha
op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och avontuurlijk ben ik wel maar heen wil je er zeker zijn en de terugreis is alleen maar zuur dus kun je ook maar zsm gehad hebben.. moet voor mij dus wel aanzienlijk schelen voor ik zoiets zou overwegen
¤750.. excl rond de 500 luchthavenbelasting. Los boeken is misschien nog wel goedkoper. Retourtje zelf kopen bij China Airlines en 2 low-cost- airline vluchtjes tussen Australie en NZ. Kun je nog kiezen om van een andere plek terug te vliegen dan je aankomt ookquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:11 schreef Gengar het volgende:
[..]
op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..
Geen flauw idee hoe ze het zo goedkoop krijgen en wat voor haken en ogen daaraan zitten, maar misschien kun je daar eens kijken..
Zou dat niet een beetje overkill zijn?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:11 schreef Leatherface het volgende:
http://www.ausbt.com.au/m(...)-boosts-london-paris
Misschien dat Malaysia in navolging van Parijs en Londen alsnog de A380 op Amsterdam wil laten vliegen.
Misschien. Ik weet niet hoe goed die vluchten tussen Amsterdam en KL gemiddeld bezet zijn. Ik heb wel eens op een tamelijk lege vlucht naar KL gezeten. Maar toch vliegen zowel KLM als Malaysia dagelijks tussen beide steden.quote:
Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zou een A380 echt veel meer winst genereren dan een Boeing 747-800?
Of is het vooral ook het uitspelen van de concurrentie om de laagste prijzen voor een kist te bedingen?
ja, dat lees je goed. Juist vanwege de ruimte tussen de stoel en de wand is vervelend en vind ik vervelend zitten.quote:Op zondag 9 september 2012 10:22 schreef Iwanius het volgende:
@donald_dick
Ik had het over de Airbus 380. Het paradepaardje van de vloot en lijkt mij sterk dat de stoelen in de economyclass minder goed zitten dan die van een door jou aangehaalde 747-400 Boeing?
Prijsvechter CS met een A380 naar Beijing? Vast via codesharing met KLM.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En er werd ook al eens gespeculeerd dat China Southern vanaf volgend jaar een A380 tussen Peking of Guangzhou en Amsterdam wil laten vliegen. Maar tot nu toe is Emirates dus de enige.
Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:18 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.
Ik heb dat wel eens in een docu gezien.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.
Wat dacht je van een bron als Lufthansa, aangezien die met beide types vliegt.
Reden:twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
Bron.quote:ARRIVED DIVERSION AIRPORT
FLIGHT DIVERTED DUE TO MEDICAL EMERGENCY
Updated: Tuesday, 19 March, 2013, 17:06 (GMT +04:00)
Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Redelijk uniek:Reden:twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
[..]
Bron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
who knows.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.
Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:57 schreef beware_reageerd het volgende:
Wil ik wel geloven, al is het niet uniek.
We hebben er al eens eerder 2 tegelijk gehad.
Qua dalen, Kopenhagen was zo dichtbij dat ze als een baksteen moesten zakken.
Dat wil je niet als piloot voor Pax comfort.
Dan is het rekenen met de afstanden en hoogte.
Zo komt dan de beste oplossing naar boven.
In dit geval Amsterdam.
Maar dat had maar zo anders kunnen zijn.
Ligt aan hoogte en afstanden.
Even ter aanvulling op het eerste.
Klopt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.
Met simpelweg 1 reden; voor de leek (zoals ik) hebben die uiterlijk niet iets aparts.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Als iets nieuw is trekt het altijd veel aandacht.
[quote]
En het feit dat er maar een komt per dag, in tegenstelling tot tientallen op bijv. Dubai. Net zoals een Ferrari t.o.v. een Golf.
[quote]
Hoewel het bij bijv. de 787 of de SSJ wel iets minder is
Dat zou een insider misschien weten, en áls die het al weet denk ik niet dat die dat gaat prijsgevenquote:Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Vergeet de 787 niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Wat je straks op Schiphol hebt zijn A330, 767 en 777. Misschien ooit nog de A350 en misschien enkele A380's. Vraag me af of KLM ooit de 747-8 neemt.
Wat dat betreft waren de jaren '70-'80 wel vet. De machtige 747, DC-8, de futuristische Concordequote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef Piles het volgende:
Vergeet de 787 niet.
[quote]
Oh, en die natuurlijk.Maar verschil met 767 is bijvoorbeeld miniem voor de meeste mensen.
[quote]
Maar de 'bijzondere' gaan er wel een beetje uit ja.
Plus Emirates is zelfs op Economy toch wel wat anders dan Transavia e.d.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uit
Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uitquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef Mylene het volgende:
Hoe goed loopt die lijn eigenlijk van Emeritas van A'dam naar Dubai? Volle bak? Concurrentie toch van Transavia, Arkefly en KLM?
Geen flauw idee.quote:Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Dat is wel de bedoeling.quote:
Nope.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:42 schreef Antwoordapparaat het volgende:
747 dreamliner? Doel je op de dreamlifter?
Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.
Ik denk dat hij deze bedoeld;quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:35 schreef Antwoordapparaat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLMquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)
Inderdaad, gaan het merken of dat ook gehaald wordt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:
Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 06:26 schreef Thetallguy het volgende:
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt
Dat wist ik al, maar meende te horen ergens dat ze de freight versie ook lifter noemde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.
Aha, komen er dus steeds meer.quote:[..]
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij deze bedoeld;
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)61701.jpg]afbeelding[/url] ]
De 747-8F
Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.
Oh, dat wist ik niet. (weet eigenlijk niets/nauwelijks over dit soort dingen, maar wel grote interesse), dus daarom zit KLM wel volledig 'vast' aan de 747's die ze nu hebben. (Dat ze niet bijvoorbeeld gaan overwegen om nog een volledig-pax 747 om te bouwen of juist weer een combi naar pax.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).
Kleiner was misschien verkeerde woord, maar als ik zie dat KLM in de 747-400 425 passagiers vervoerd, de 747-8 volgens wikipedia gemiddeld 50 extra zitplaatsen heeft en KLM dus zo'n 475 in de 747-8 zou stoppen is toch best veel. KLM gooit toch (net als Boeing) op meerdere maar kleinere vliegtuigen? In dit trend zie ik als leek dan niet direct een volle 747-8 bij KLM komen, aangezien ik ook geregeld verhalen lees dat KLM nu al niet altijd de 747's volkrijgt.quote:Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven(hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
Nog dagelijks ja, niks veranderd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?quote:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend tochquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Niet alleen Emeritas, maar ook KLM, Arkefly en Transavia. Al vraag ik me wel af hoe vol die vluchten zitten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Emirates is opzich net als KLM. Emirates haalt overal passagiers vandaan, brengt ze naar Dubai en stuurt ze dan weer door. Sterker nog, in Dubai heeft de A380 z'n eigen terminal gekregen met plaats voor 20 A380's.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
In totaal ruim 1100 vluchten, een kleine 140.000 passagiers en 4000 ton vracht per dag.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:52 schreef Piles het volgende:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch
Is opzich niet zo lastig voor Emirates. Zeg dat er zoals hierboven gesteld wordt elke dag 490 passagiers mee gaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Wie zegt dat ze vol zitten? Een tactiek kan zijn gewoon in het begin met half lege machines vliegen in de hoop dat men na het ervaren van het vliegen via Dubai naar de rest van de wereld men meer voor emirates gaat kiezen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Misschien moeten ze er wel een inzetten op Kuala Lumpur om concurrerend te blijven. En dan hopen dat ie vanzelf volraakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zolang er geen crasht blijft de A380 booming business, lijkt het wel.
Daarna zal men zich realiseren dat het toch gewoon een kerosine verstokende aluminium pijp is.
Mwah, ik gok niet dat KLM een A380 kan vullen. Hun grootste vliegtuigen (747 full-pax; niet de combi en de 777-300ER) vervoeren respectievelijk 415 en 425 passagiers in 2 klassen. (Economy plus kan ik geen klas noemen).quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Dat is m'n punt, bestequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?
Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Waar baseer je dat dan op? Want de cijfers zeggen het tegenovergestelde.
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?
De gehele luchtvaartindustrie draait op subsidie van de belastingbetaler dus dat verwonderd me ook niks.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
Daarnaast is de stroom voor nieuwe orders vrijwel opgedroogd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
ooit nog eens een voor scheikunde op middelbare school verslag over gedaan. Interessant spul.quote:
Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)quote:Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
En om op die discussie van KLM en de toekomst van de vloot terug te komen; de 3e MD-11 (PH-KCG) landt over een kleine 15 minuten in Victorville om nooit weer op te stijgen.
Toch jammer...
Boven Groenland idd:quote:Op donderdag 18 april 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)
Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halenquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:42 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens in een docu gezien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel procent die A380 naar en vanaf Schiphol nou eigenlijk gevuld is. Iemand?
O ik zag hem vandaag overkomen (ik woon naast Hoofddorp) en vroeg me al af waarom ie zo raar aan kwam vliegenquote:Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er zullen vandaag ook wel mensen in Hoofddorp raar opgekeken hebben toen op 500m hoogte de A380 over kwam zetten: http://audioboo.fm/boos/1338578-ek147-go-around#t=0m0s
Windje hè
Ben ook wel benieuwd naar de cijfers van de grotere kisten van KLM (777, 330 en beide versies van de 747).quote:Op donderdag 18 april 2013 23:03 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halen
Dat heb je ook eerder gevraagd hè?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.
Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod.![]()
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:39 schreef Iwanius het volgende:
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.
Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef _Arthur het volgende:
Denk dat dat dan meer aan AF ligt, dan aan de A380. Ik heb met een A380 de tweede vlucht tussen Singapore en Sidney gevlogen in 2007 en dat was toch echt wel een verademing. Gevlogen met Singapore Airlines.
Wat plaatjes van toen;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij zaten helaas niet in die cabines
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
En hoe is dit afgelopen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.
Ander vliegtuig gekregen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:05 schreef Iwanius het volgende:
Jongens,heb van huis een meevaller te horen gekregen en ga voor het eerst
volgende maand met zo een airbus vliegen! We gaan naar Kuala Lumpur.
Vorig jaar en over paar weken weer. Economy class, retourtje Ho Chi Minh City, zo'n 600 euro met Emirates.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
Leeftijd gaat tellen,dus niet alles onthoud je.quote:
Nee, hele reis is niet doorgegaan wegens privé omstandigheden.quote:Ander vliegtuig gekregen?
Ik vermoed dat Emirates best onder de prijs aan kan bieden. Dan haal je een hoop transferpassagiers naar Azië e.d. binnen natuurlijk. Iets wat KLM niet kan doen.quote:
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:34 schreef Mylene het volgende:
Ik las hier bij de reacties dat Emirates vanaf september met dagelijkse tweede vlucht gaat komen, met een Boeing 777. Verder dat KLM nog huilt over deze aanval van de Arabieren.
Emirates heeft 117 777's, waaronder 86 777-300ER (grootste versie van de 777) en heeft daarmee de grootste 777 vloot van alle maatschappijen. Hun vloot is dan ook gebouwd om deze serie.quote:Op zondag 28 april 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?
Apart.
Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Maar daarmee beantwoord je je mijn vraag niet en wel of hun uitbreiding te danken is aan het feit dat zij dus een grotere vraag krijgen aan passagiers op die internationale dienstlijnen die men nu ter beschikking heeft.
Juist ja.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:04 schreef Iemand91 het volgende:
Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?
Ja, dat zou ik bevestigend antwoorden. Als Emirates 186 vliegtuigen heeft en nog 193 orders kun je er al van uitgaan dat ze een steeds grotere vraag verwachten.
Plus je wil niet al je eieren in een mandje doen en enige variatie houden in de vloot. Soms is een 777 beter geschikt voor een route dan een A380.
En gezien je opmerking in de laatste alinea bevreemdt het mij dat voor ons Hollanders KLM nog vrij prijzig is om mee te vliegen als je praat over de man met de kleine beurs. Ik vergelijk dat dan met andere lijnvluchten,nationaal,internationaal.quote:Niet geheel onverwacht natuurlijk; voor zover ik weet hebben zij vergelijkbare prijzen als KLM e.d. en hebben uitstekende hub in Dubai waar je kunt overstappen naar Azië, Afrika en Oceanië, waar KLM dit vanaf Schiphol doet (en dus vanaf Schiphol direct naar eindbestemming moet; en KLM staat er bekend om dat het vaak voordeliger is om vanuit het buitenland via Schiphol te reizen.
Dus bijv. vanuit Duitsland via Schiphol naar je eindbestemming)
bronquote:Emirates wil tweede A380 naar Schiphol
De Arabische vliegmaatschappij Emirates wil volgend jaar een tweede luchtreus A380 dagelijks tussen Dubai en Schiphol inzetten. Opnieuw een aanval op KLM in haar thuishaven.
Emirates is nog steeds de enige die met de dubbeldeks Airbus voor ruim 500 passagiers zeven dagen per week op Schiphol vliegt. KLM vindt dat de luchthaven een oneerlijke concurrent met financiele steun binnenhaalt. Volgens topman Peter Hartman verkeerde keuzes. „Wij worden in Dubai tegengewerkt.”
„Onzin”, zegt Benelux-directeur Raymond van der Veer van het winstgevende Emirates. „Er is een gelijk speelveld. Wij strijden met open vizier. Schiphol doet er verstandig aan nieuwe spelers te verwelkomen. Dat is ook goed voor de consumen, het houdt de prijzen scherp.”
Emirates vliegt nu drie jaar naar Amsterdam, eerst met een Boeing 777 en sinds afgelopen zomer met de A380, het grootste passagiersvliegtuig. Daarvan komt er in 2014 eentje bij, is volgens Van der Veer het plan. „We hebben meer dan negentig van deze joekels besteld. Die moeten wel vliegen.”
Schiphol is volgens hem voor Emirates interessant om reizigers via Dubai naar verre bestemmingen in Azië, Afrika en Australië te vervoeren. „Ook bijvoorbeeld naar Indonesië en Sri Lanka. Andersom brengen we onder meer veel Indiërs hierheen.”
Van der Veer legt de KLM-kritiek naast zich neer. „Nederlandse maatschappijen vliegen ook naar Dubai. Het is een vrije route.” Etihad Airways, waarmee Air France KLM samenwerking zoekt, start volgende week vluchten tussen Abu Dhabi en Schiphol. Die moeten de groei van Emirates en Dubai wat afzwakken.
Is dat standaard zo een verwelkoming met water als een toestel voor het eerst (of vliegmaatschappij) Schiphol aandoet? Ik dacht dat dit soort festiviteiten alleen waren voorbehouden aan hele speciale gelegenheden zoals het Nederlands elftal, leden van het Koninklijke Huis of een succesvolle Olympische ploeg.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens landt exact nu een A330 van Etihad voor het eerst op Schiphol.
Gaat vanaf vandaag dagelijks op en neer naar Abu Dhabi.
EDIT:
[ afbeelding ]
Bron.
Is redelijk standaard bij een maiden-flight van een nieuwe lijn-verbinding. Ligt ook een beetje aan de maatschappij, denk niet dat ze dit snel bij EasyJet zullen doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is dat standaard zo een verwelkoming met water als een toestel voor het eerst (of vliegmaatschappij) Schiphol aandoet? Ik dacht dat dit soort festiviteiten alleen waren voorbehouden aan hele speciale gelegenheden zoals het Nederlands elftal, leden van het Koninklijke Huis of een succesvolle Olympische ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |