De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:45 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.
1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Oh dat geloof ik wel hoor. De economy zit al sinds 2010 erg goed gevuld. Die tweede vlucht lijkt voor veel potentiële passagiers meer dan welkom. 9 uur wachten op DBX als je vanuit BKK komt om in AMS te geraken is namelijk niet een erg fijne ervaring. Vooralsnog zie ik er niet heel veel gevaar in voor de KLM. Zou toch wel een directe vlucht prefereren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:00 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
En Helsinki heeft een behoorlijk Aziatisch netwerk via Finnair. Ik vind het trouwens niet zozeer offtopic. De komst van de A380 roept natuurlijk vragen op over de concurrentiepositie van de KLM en Schiphol.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
Ik ben er ook zo eentje idd, ik ben in het voorjaar via Dubai naar Kaapstad gevlogen, omdat het gewoon veel voordeliger is dan bijv. KLM.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Emirates heeft zelfs een heel netwerk binnenin Australië en NZ. Je kunt met de A380 van Sydney naar Auckland en over een tijdje ook van Melbourne naar Auckland met hetzelfde toestel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.
Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand.
Het aandeel transferpassagiers gaat richting de 50% (was 43% in 2009).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen
Zal vast nog wel vaker gebeurenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
En dag vantevoren werd Zwanenburg al overal gezegd, ook via Schiphol. Dus waarom er mensen bij de Polderbaan stonden begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
Dacht dat geitenneukers de geaccepteerde term was voor mensen uit die regioquote:
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef Woods het volgende:
Speciaal voor jullie de video upgeload
(Ik heb opgenomen in 1080, het is wat schokkerig maar hij detecteert alleen 720?)
Toch wel![]()
Viel me net pas op, ziet er echt gek uit ja, engquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waanzinnig filmpje. flexibele staart
twilight zone momentje vastgelegd door een fokkerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
Tuurlijk, precies de dag dat ik niet thuis benquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:31 schreef Dos37 het volgende:
Vandaag landde ie op de Buitenveldertbaan.
Nee, aan het werk nu. Al kan ik m dan ook zien, maar vergetenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:45 schreef Dos37 het volgende:
En was je vandaag thuis? dan had je hem weer kunnen zien
Dat hangt af van hoeveel kerosine, passagiers en bagage er in de beide kisten zitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef Kamper86 het volgende:
Vandaag zag ik er een opstijgen van emerites.
Het viel me op dat hij veel langzamer vloog als een 747, ook klom hij minder snel.
Wat een mooie machine!!!
Was het wat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 02:17 schreef Libris het volgende:
Vanavond met SQ A380 van Singapore naar SydneyEerste keer met een A380
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef APK het volgende:
[..]
Was het wat?
Ik ga zelf in december en heb stoelen in een rij van twee geboekt dus geen rare Arabier naast ons
Een stuk of 80 vliegen er nu rond.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
80 ongeveerquote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
[..]
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
Klinkt goedquote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was.
Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.
Jawel, alleen je kunt wat meer onderuit gezakt gaan liggen zeg maar, iets van een kussentje of trui ofzo ertussen en je ligt heerlijk!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:56 schreef APK het volgende:
[..]
Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen?
Met emirates inclusief 3(!) stopovers in plaats van 1/2 zou het best wel eens een stuk goedkoper uit kunnen vallen..quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:50 schreef Stefanovic83 het volgende:
geen flauw idee![]()
Ik hoop alleen dat het goedkoper wordt haha
op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och avontuurlijk ben ik wel maar heen wil je er zeker zijn en de terugreis is alleen maar zuur dus kun je ook maar zsm gehad hebben.. moet voor mij dus wel aanzienlijk schelen voor ik zoiets zou overwegen
¤750.. excl rond de 500 luchthavenbelasting. Los boeken is misschien nog wel goedkoper. Retourtje zelf kopen bij China Airlines en 2 low-cost- airline vluchtjes tussen Australie en NZ. Kun je nog kiezen om van een andere plek terug te vliegen dan je aankomt ookquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:11 schreef Gengar het volgende:
[..]
op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..
Geen flauw idee hoe ze het zo goedkoop krijgen en wat voor haken en ogen daaraan zitten, maar misschien kun je daar eens kijken..
Zou dat niet een beetje overkill zijn?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:11 schreef Leatherface het volgende:
http://www.ausbt.com.au/m(...)-boosts-london-paris
Misschien dat Malaysia in navolging van Parijs en Londen alsnog de A380 op Amsterdam wil laten vliegen.
Misschien. Ik weet niet hoe goed die vluchten tussen Amsterdam en KL gemiddeld bezet zijn. Ik heb wel eens op een tamelijk lege vlucht naar KL gezeten. Maar toch vliegen zowel KLM als Malaysia dagelijks tussen beide steden.quote:
Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zou een A380 echt veel meer winst genereren dan een Boeing 747-800?
Of is het vooral ook het uitspelen van de concurrentie om de laagste prijzen voor een kist te bedingen?
ja, dat lees je goed. Juist vanwege de ruimte tussen de stoel en de wand is vervelend en vind ik vervelend zitten.quote:Op zondag 9 september 2012 10:22 schreef Iwanius het volgende:
@donald_dick
Ik had het over de Airbus 380. Het paradepaardje van de vloot en lijkt mij sterk dat de stoelen in de economyclass minder goed zitten dan die van een door jou aangehaalde 747-400 Boeing?
Prijsvechter CS met een A380 naar Beijing? Vast via codesharing met KLM.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En er werd ook al eens gespeculeerd dat China Southern vanaf volgend jaar een A380 tussen Peking of Guangzhou en Amsterdam wil laten vliegen. Maar tot nu toe is Emirates dus de enige.
Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:18 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |