abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116524726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Stefanovic83 het volgende:
Och avontuurlijk ben ik wel maar heen wil je er zeker zijn en de terugreis is alleen maar zuur dus kun je ook maar zsm gehad hebben.. moet voor mij dus wel aanzienlijk schelen voor ik zoiets zou overwegen
op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..

Geen flauw idee hoe ze het zo goedkoop krijgen en wat voor haken en ogen daaraan zitten, maar misschien kun je daar eens kijken..
pi_116528640
Jongens,heb van huis een meevaller te horen gekregen en ga voor het eerst
volgende maand met zo een airbus vliegen! We gaan naar Kuala Lumpur. :)
  Eindredactie Games zaterdag 8 september 2012 @ 12:42:13 #213
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_116531348
Ik heb er twee jaar geleden mee gevlogen en inderdaad, de raamstoelen zitten niet zo lekker als een 747-400.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_116531523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:11 schreef Gengar het volgende:

[..]

op backpackers.nl heb je een ticket voor 795 naar australie, en daar zit nog een retour naar nieuw zeeland en een aziatisch land bij in..

Geen flauw idee hoe ze het zo goedkoop krijgen en wat voor haken en ogen daaraan zitten, maar misschien kun je daar eens kijken..
¤750.. excl rond de 500 luchthavenbelasting. Los boeken is misschien nog wel goedkoper. Retourtje zelf kopen bij China Airlines en 2 low-cost- airline vluchtjes tussen Australie en NZ. Kun je nog kiezen om van een andere plek terug te vliegen dan je aankomt ook
pi_116546219
Vanmiddag gefotografeerd op Schiphol tijdens het taxiën naar de Polderbaan (36L).
Omdat er gewerkt werd aan de Kaagbaan was 36C de actieve landingsbaan waardoor de kisten de Zwanenburgbaan niet mochten oversteken en helemaal om de kop van 18C heen moesten rijden.
Maar daardoor kwam de A380 wel erg mooi in beeld.







Wie dit leest is gek
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:43:02 #216
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_116546285
Zag m bij het Rotterpolderplein toen ie net opsteeg. Blijft een machtig ding om te zien.
pi_116557134
@donald_dick


Ik had het over de Airbus 380. Het paradepaardje van de vloot en lijkt mij sterk dat de stoelen in de economyclass minder goed zitten dan die van een door jou aangehaalde 747-400 Boeing?
pi_117728614
http://www.ausbt.com.au/m(...)-boosts-london-paris

Misschien dat Malaysia in navolging van Parijs en Londen alsnog de A380 op Amsterdam wil laten vliegen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:59:55 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_117742416
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:11 schreef Leatherface het volgende:
http://www.ausbt.com.au/m(...)-boosts-london-paris

Misschien dat Malaysia in navolging van Parijs en Londen alsnog de A380 op Amsterdam wil laten vliegen.
Zou dat niet een beetje overkill zijn? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:04:38 #220
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_117742656
Zou een A380 echt veel meer winst genereren dan een Boeing 747-800?
Of is het vooral ook het uitspelen van de concurrentie om de laagste prijzen voor een kist te bedingen?
Wie dit leest is gek
pi_117746251
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:59 schreef APK het volgende:

[..]

Zou dat niet een beetje overkill zijn? :o
Misschien. Ik weet niet hoe goed die vluchten tussen Amsterdam en KL gemiddeld bezet zijn. Ik heb wel eens op een tamelijk lege vlucht naar KL gezeten. Maar toch vliegen zowel KLM als Malaysia dagelijks tussen beide steden.

14 vluchten op de route Amsterdam - KLIA (in één richting dus) per week. Misschien is er dan toch draagvlak voor een A380 op dat traject, al dan niet via een codesharing. Zoiets werd een tijd geleden al eens gesuggereerd, meen ik.

En er werd ook al eens gespeculeerd dat China Southern vanaf volgend jaar een A380 tussen Peking of Guangzhou en Amsterdam wil laten vliegen. Maar tot nu toe is Emirates dus de enige.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leatherface op 08-10-2012 20:21:49 ]
pi_117746694
quote:
99s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zou een A380 echt veel meer winst genereren dan een Boeing 747-800?
Of is het vooral ook het uitspelen van de concurrentie om de laagste prijzen voor een kist te bedingen?
Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Eindredactie Games maandag 8 oktober 2012 @ 20:28:42 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117747309
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2012 10:22 schreef Iwanius het volgende:
@donald_dick

Ik had het over de Airbus 380. Het paradepaardje van de vloot en lijkt mij sterk dat de stoelen in de economyclass minder goed zitten dan die van een door jou aangehaalde 747-400 Boeing?
ja, dat lees je goed. Juist vanwege de ruimte tussen de stoel en de wand is vervelend en vind ik vervelend zitten.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 8 oktober 2012 @ 20:29:49 #224
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_117747380
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En er werd ook al eens gespeculeerd dat China Southern vanaf volgend jaar een A380 tussen Peking of Guangzhou en Amsterdam wil laten vliegen. Maar tot nu toe is Emirates dus de enige.
Prijsvechter CS met een A380 naar Beijing? Vast via codesharing met KLM.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:37:26 #225
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117747824
quote:
19s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:18 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Een A380 verbruik gemiddeld 16% minder brandstof per passagier.
Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.

Wat dacht je van een bron als Lufthansa, aangezien die met beide types vliegt: bijna gelijke kosten per seat-mile:
http://www.flightglobal.c(...)aft-delivery-371409/
pi_117748104
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:37 schreef OEM het volgende:

[..]

Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.

Wat dacht je van een bron als Lufthansa, aangezien die met beide types vliegt.
Ik heb dat wel eens in een docu gezien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel procent die A380 naar en vanaf Schiphol nou eigenlijk gevuld is. Iemand?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_124250870
Redelijk uniek, 2 A380's tegelijk op Schiphol:
flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22 Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
Reden:
quote:
ARRIVED DIVERSION AIRPORT
FLIGHT DIVERTED DUE TO MEDICAL EMERGENCY
Updated: Tuesday, 19 March, 2013, 17:06 (GMT +04:00)
Bron.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 15:35:13 ]
pi_124251688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Redelijk uniek:
flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22 Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
Reden:

[..]

Bron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.
pi_124252923
Hebben ze er daar de ruimte voor dan?
pi_124253006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:36 schreef Piles het volgende:
Hebben ze er daar de ruimte voor dan?
Kopenhagen heeft geen lijndienst, maar is er wel op ingericht.
pi_124253078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.
who knows.

Misschien ondertussen brandstof dumpen, eisen voor een A380, geen plek daar (Emirates vliegt ook nog niet naar Copenhagen, wel vracht), kerosineprijs, aard van medische noodzaak. Geen idee.

Toch wel apart gezicht denk ik, want 2 tegelijk is nog maar zeer zelden voorgekomen op Schiphol.

EDIT: wikipedia moet updaten :(

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 18:59:46 ]
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:31:51 #232
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124254993
Kwam overweight binnen.
Kopenhagen zat hij nog veel te hoog voor, dan liever een CDA op schiphol.
(Continuis decent approach)

Staat nu klaar de vlucht te hervatten.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:38:21 #233
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124255200
Was idd even een vreemd gezicht vanmiddag om zowel links, al rechts van je een EK A380 te zien :7

En EK heeft wel degelijk een lijndienst naar Kopenhagen ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:57:02 #234
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124260217
Wil ik wel geloven, al is het niet uniek.

We hebben er al eens eerder 2 tegelijk gehad.
Qua dalen, Kopenhagen was zo dichtbij dat ze als een baksteen moesten zakken.
Dat wil je niet als piloot voor Pax comfort.
Dan is het rekenen met de afstanden en hoogte.
Zo komt dan de beste oplossing naar boven.

In dit geval Amsterdam.
Maar dat had maar zo anders kunnen zijn.
Ligt aan hoogte en afstanden.
Even ter aanvulling op het eerste.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:03:30 #235
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124264067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:57 schreef beware_reageerd het volgende:
Wil ik wel geloven, al is het niet uniek.

We hebben er al eens eerder 2 tegelijk gehad.
Qua dalen, Kopenhagen was zo dichtbij dat ze als een baksteen moesten zakken.
Dat wil je niet als piloot voor Pax comfort.
Dan is het rekenen met de afstanden en hoogte.
Zo komt dan de beste oplossing naar boven.

In dit geval Amsterdam.
Maar dat had maar zo anders kunnen zijn.
Ligt aan hoogte en afstanden.
Even ter aanvulling op het eerste.
Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:06:05 #236
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124264245
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.
Klopt.
pi_124264763
Deze gok ik?:

Wel geinig opzich; hier komt 1 A380 per dag en er zijn denk ik altijd wel mensen die dan even komen kijken, terwijl op Dubai op elk moment haast wel een handvol rondrijden.



[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2013 12:22:58 ]
pi_124265387
Als iets nieuw is trekt het altijd veel aandacht. Hoewel het bij bijv. de 787 of de SSJ wel iets minder is :P

Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124266087
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Als iets nieuw is trekt het altijd veel aandacht.
[quote]
En het feit dat er maar een komt per dag, in tegenstelling tot tientallen op bijv. Dubai. Net zoals een Ferrari t.o.v. een Golf.
[quote]
Hoewel het bij bijv. de 787 of de SSJ wel iets minder is :P
Met simpelweg 1 reden; voor de leek (zoals ik) hebben die uiterlijk niet iets aparts.

De 747 was ooit apart omdat het bizar groot was, 4 motoren, grote bult etc. De Concorde omdat het uniek uiterlijk had, retesnel, duur en ook uniek. (Helaas zelf nooit zien vliegen ;( ).
De A380 is weer apart simpelweg om z'n grootte en 2 dekken (vind het altijd nog best 'apart' om 2 volledige rijen raampjes te zien :P ).

(Voor de leek wordt) de toekomst ook wel wat saaier vind ik qua grotere kisten. Nu heb je alles van 2 t/m 4 motoren, maar straks is alles 2 of 4. Boeing 747 wordt/is oud, A340 is altijd al minder geweest, de MD11 gaat er per 2014 helemaal uit.

Wat je straks op Schiphol hebt zijn A330, 767 en 777. Misschien ooit nog de A350 en misschien enkele A380's. Vraag me af of KLM ooit de 747-8 neemt.

quote:
Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Dat zou een insider misschien weten, en áls die het al weet denk ik niet dat die dat gaat prijsgeven :P
pi_124267039
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Wat je straks op Schiphol hebt zijn A330, 767 en 777. Misschien ooit nog de A350 en misschien enkele A380's. Vraag me af of KLM ooit de 747-8 neemt.
Vergeet de 787 niet.

Maar de 'bijzondere' gaan er wel een beetje uit ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')