abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117748104
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:37 schreef OEM het volgende:

[..]

Heb je ook nog een bron voor dit (willekeurige) getal? Bronnen als Airbus of Boeing kun je negeren, die rekenen altijd naar zichzelf toe.

Wat dacht je van een bron als Lufthansa, aangezien die met beide types vliegt.
Ik heb dat wel eens in een docu gezien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel procent die A380 naar en vanaf Schiphol nou eigenlijk gevuld is. Iemand?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_124250870
Redelijk uniek, 2 A380's tegelijk op Schiphol:
flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22 Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
Reden:
quote:
ARRIVED DIVERSION AIRPORT
FLIGHT DIVERTED DUE TO MEDICAL EMERGENCY
Updated: Tuesday, 19 March, 2013, 17:06 (GMT +04:00)
Bron.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 15:35:13 ]
pi_124251688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Redelijk uniek:
flightradar24 twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 13:54:22 Emirates A380 flight EK201 from Dubai to New York is diverting to Amsterdam http://t.co/oszhfeIS9q http://t.co/i9hnldB85L reageer retweet
Reden:

[..]

Bron.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.
pi_124252923
Hebben ze er daar de ruimte voor dan?
pi_124253006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:36 schreef Piles het volgende:
Hebben ze er daar de ruimte voor dan?
Kopenhagen heeft geen lijndienst, maar is er wel op ingericht.
pi_124253078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Vreemd dat ze niet naar Kopenhagen geleid worden.
who knows.

Misschien ondertussen brandstof dumpen, eisen voor een A380, geen plek daar (Emirates vliegt ook nog niet naar Copenhagen, wel vracht), kerosineprijs, aard van medische noodzaak. Geen idee.

Toch wel apart gezicht denk ik, want 2 tegelijk is nog maar zeer zelden voorgekomen op Schiphol.

EDIT: wikipedia moet updaten :(

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 18:59:46 ]
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:31:51 #232
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124254993
Kwam overweight binnen.
Kopenhagen zat hij nog veel te hoog voor, dan liever een CDA op schiphol.
(Continuis decent approach)

Staat nu klaar de vlucht te hervatten.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:38:21 #233
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124255200
Was idd even een vreemd gezicht vanmiddag om zowel links, al rechts van je een EK A380 te zien :7

En EK heeft wel degelijk een lijndienst naar Kopenhagen ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:57:02 #234
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124260217
Wil ik wel geloven, al is het niet uniek.

We hebben er al eens eerder 2 tegelijk gehad.
Qua dalen, Kopenhagen was zo dichtbij dat ze als een baksteen moesten zakken.
Dat wil je niet als piloot voor Pax comfort.
Dan is het rekenen met de afstanden en hoogte.
Zo komt dan de beste oplossing naar boven.

In dit geval Amsterdam.
Maar dat had maar zo anders kunnen zijn.
Ligt aan hoogte en afstanden.
Even ter aanvulling op het eerste.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:03:30 #235
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124264067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:57 schreef beware_reageerd het volgende:
Wil ik wel geloven, al is het niet uniek.

We hebben er al eens eerder 2 tegelijk gehad.
Qua dalen, Kopenhagen was zo dichtbij dat ze als een baksteen moesten zakken.
Dat wil je niet als piloot voor Pax comfort.
Dan is het rekenen met de afstanden en hoogte.
Zo komt dan de beste oplossing naar boven.

In dit geval Amsterdam.
Maar dat had maar zo anders kunnen zijn.
Ligt aan hoogte en afstanden.
Even ter aanvulling op het eerste.
Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:06:05 #236
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124264245
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ik heb er idd al eens eerder 2 tegelijk gezien op SPL. Was toen een uitwijker ex Heathrow die wat peut kwam halen, volgens mij.
Klopt.
pi_124264763
Deze gok ik?:

Wel geinig opzich; hier komt 1 A380 per dag en er zijn denk ik altijd wel mensen die dan even komen kijken, terwijl op Dubai op elk moment haast wel een handvol rondrijden.



[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2013 12:22:58 ]
pi_124265387
Als iets nieuw is trekt het altijd veel aandacht. Hoewel het bij bijv. de 787 of de SSJ wel iets minder is :P

Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124266087
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:24 schreef Thetallguy het volgende:
Als iets nieuw is trekt het altijd veel aandacht.
[quote]
En het feit dat er maar een komt per dag, in tegenstelling tot tientallen op bijv. Dubai. Net zoals een Ferrari t.o.v. een Golf.
[quote]
Hoewel het bij bijv. de 787 of de SSJ wel iets minder is :P
Met simpelweg 1 reden; voor de leek (zoals ik) hebben die uiterlijk niet iets aparts.

De 747 was ooit apart omdat het bizar groot was, 4 motoren, grote bult etc. De Concorde omdat het uniek uiterlijk had, retesnel, duur en ook uniek. (Helaas zelf nooit zien vliegen ;( ).
De A380 is weer apart simpelweg om z'n grootte en 2 dekken (vind het altijd nog best 'apart' om 2 volledige rijen raampjes te zien :P ).

(Voor de leek wordt) de toekomst ook wel wat saaier vind ik qua grotere kisten. Nu heb je alles van 2 t/m 4 motoren, maar straks is alles 2 of 4. Boeing 747 wordt/is oud, A340 is altijd al minder geweest, de MD11 gaat er per 2014 helemaal uit.

Wat je straks op Schiphol hebt zijn A330, 767 en 777. Misschien ooit nog de A350 en misschien enkele A380's. Vraag me af of KLM ooit de 747-8 neemt.

quote:
Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Dat zou een insider misschien weten, en áls die het al weet denk ik niet dat die dat gaat prijsgeven :P
pi_124267039
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Wat je straks op Schiphol hebt zijn A330, 767 en 777. Misschien ooit nog de A350 en misschien enkele A380's. Vraag me af of KLM ooit de 747-8 neemt.
Vergeet de 787 niet.

Maar de 'bijzondere' gaan er wel een beetje uit ja.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:09:39 #241
16715 Mylene
*schatje*
pi_124267919
Hoe goed loopt die lijn eigenlijk van Emeritas van A'dam naar Dubai? Volle bak? Concurrentie toch van Transavia, Arkefly en KLM?
pi_124268111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef Piles het volgende:
Vergeet de 787 niet.
[quote]
Oh, en die natuurlijk. :P Maar verschil met 767 is bijvoorbeeld miniem voor de meeste mensen.
[quote]
Maar de 'bijzondere' gaan er wel een beetje uit ja.
Wat dat betreft waren de jaren '70-'80 wel vet. De machtige 747, DC-8, de futuristische Concorde :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uit :)
Plus Emirates is zelfs op Economy toch wel wat anders dan Transavia e.d.
Wel jammer dat KLM voorlopig/nooit met de A380 zal vliegen -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 21:19:26 ]
pi_124268119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef Mylene het volgende:
Hoe goed loopt die lijn eigenlijk van Emeritas van A'dam naar Dubai? Volle bak? Concurrentie toch van Transavia, Arkefly en KLM?
Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uit :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:16:47 #244
16715 Mylene
*schatje*
pi_124268296
Okay, China Southern zou toch ook met A380 op Schiphol vliegen?
pi_124268537
Die geruchten zijn er al twee jaar, maar nog nooit definitief geworden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:17:36 #246
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124271811
quote:
Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Geen flauw idee.
Dat hoor je pas later via familie. (als je het al te horen krijgt, meestal niet)

Over de rest die over 380 bewegingen vragen. Er gaat veel in de rondte.
MAS en nog 1 schijnen belangstelling te hebben.

Niets is zo onzeker als vliegen.
Morgen kan alles anders zijn.

787 gaat zeker komen, in de toekomst hebben KLM etc die ook.
Bestelling voor diverse staat al uit.
Die komen dus gewoon.

KLM en de 380 ligt aan Frankrijk.
Die willen hun positie als hub ook niet kwijt, dus denk dat KLM hier wel een veer moet laten.
De 747-800 dreamliner voorzie ik wel.
Het gat is te groot om anders op te vangen.

Transavia zal, voorlopig, alleen gaan voor de 737.
Meest kosten effectief, immers wienig verschillen.

Arke kan hierin een gat maken, maar ligt aan cash.
Vergeet niet dat Arke al vaker aog staat. Dat is geen thuiskomer meer.
Ze doen hun best, maar of het gaat lukken ?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:26:18 #247
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_124272337
Arke gaat met de 787 vliegen toch?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:36:35 #248
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124273115
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:26 schreef Tinos85 het volgende:
Arke gaat met de 787 vliegen toch?
Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)

KLM ook trouwens. En die zie ik wel komen.
Wellicht later nog andere zoals Corendon ofzo.
Je weet het niet, vandaag is dit en morgen is het ineens compleet andersom.

Wat ik wel weet is voorlopig geen 380 voor KLM, maar 747 dreamliner zie ik nog wel op het pakket staan.
De mooie fruit voor Airfrance en de klote voor KLM.

Zo is Martinair ook uit de boeken gegaan qua Pax vluchten, nog even en ook qua vracht liggen ze plat.
Dat vind ik persoonlijk veel erger, Martinair was veel beter qua vracht dan hele KLM.
Maargoed ook dat is elk moment anders.

Morgen kan overal de zon schijnen, en even later donderwolken als uitkomst.
Dat is luchtvaart.

[ Bericht 2% gewijzigd door beware_reageerd op 19-03-2013 22:43:46 ]
pi_124273592
747 dreamliner? Doel je op de dreamlifter?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:48:57 #250
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124274097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:42 schreef Antwoordapparaat het volgende:
747 dreamliner? Doel je op de dreamlifter?
Nope.
Sorry, haal in inmiddels ook door elkaar.
Dan weer dreamliner en dan weer dreamlifter wat is het verschil ?
Simpel, het zijn next generation toestellen.

Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.

Maar nu niet alleen glasscockpit maar ook dream sealing met leds ed.
Wat verwarrend, vooral omdat het nog geen gemeen goed goed is.

De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.

Dat zal later komen.
Wel prachtige vliegtuigen om te zien en te horen.....

[ Bericht 3% gewijzigd door beware_reageerd op 19-03-2013 23:22:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')