Welke landingsbaan dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Hopelijk niet, dan gaat het niet goedMaar hij vliegt er misschien wel in de buurt
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zienquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hangt onder andere van de wind af, nog weinig van te zeggen
Nee, de enige keer dat ie geweest is was Polderbaan. De Antonov-224 (grootste vliegtuig ter wereld) is er wel geweest, een keer in de winter dacht ikquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien
De vorige (en enige keer) dat er een A380 op Amsterdam geland is was op de Polderbaan. Maargoed, die kan je dan ongetwijfeld ook wel vanuit je huis gezien hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:
[..]
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertjequote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:36 schreef Grielen het volgende:
Ik heb toen een foto proberen te maken, maar mijn telefoon toendertijd was van kwaliteit aardappel. Wel heb ik het tijdstip dat hij boven het Alkmaardermeer was. Dat was op 1 Augustus 2011 om half 10 in de avond. Kunnen jullie hier iets mee, of is dit te lang terug om te kijken wat voor vliegtuig dat was, als dat al überhaupt mogelijk is?
Net in m'n posthistory gezien, ik was er op die dag van overtuigd dat het een A380 was. Weer een illusie minderquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje
How the hell vind jij dat zo snel?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje
Scramble -> topic van die dag -> klaarquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
How the hell vind jij dat zo snel?![]()
Ik zat al op die plane tracking site's te kijken met playback van half 10 vanavond, maar geen succes.
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 04:08 schreef Woods het volgende:
Hij komt sowieso op het zuiden aanvliegen dus of de Polder of Zwanenburgbaan. Probleem is, ik wil er dus pal onder gaan staan en een baanchange, ga uit van de Polderbaan zal niet op prijs gesteld worden.
Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol omdat de Polderbaan de breedste baan is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?
Opzich ook wel een mooie plek om te kijken, zal alleen wel barstensvol spotters zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol.
Bovendien wordt er nu ook geland op de Polderbaan.
Ja zeven dagen per weekquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Goed lezen: hij vliegt òp het zuiden, niet uitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Klote, Polderbaan landde hij de vorige keer ookal op en is erop gebouwd. Asfalt/beton is nagekeken en de brug over de A4 is verstevigd.quote:Zoals de weersvoorspellingen er nu uitzien, zal hij gaan landen op de 18C/18R. Mocht er een verandering plaats vinden dan meld ik het even. Hij komt aan om 13:30 en het is de A6-EDU! Ik kijk er met veel plezier naar uit!
Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Nee, Flightradar is wel actueel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:49 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.
Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Mwah, zo exact is ie niet (altijd). Maar das een technisch verhaal.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:54 schreef Pluckie het volgende:
[..]
Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.
Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Okee deze site geeft duidelijk aan dat het een kwartier vertraagd is.
http://casperflights.com/
Stop met Casper, die loopt achterquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:21 schreef Dos37 het volgende:
Op Casper vliegt ie idd nu net Duitsland binnen.
Die is inderdaad beter! Thanks.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.
Vaste route hèquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:32 schreef Dos37 het volgende:
Hmm hij maakt opeens een bochtje en lijkt via de achterhoek Nederland binnen te komen.
Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:51 schreef minkuukel het volgende:
Waar is ie nu, kan hem niet vinden.
Dankquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.
Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:01 schreef Nitzer het volgende:
En alweer voorbij. Best grappig want zo groot lijkt ie niet
Ja, de hoogte viel wel erg op. En hij leek heel weg traag te vliegenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.
Toch wel een apart gezicht, zo'n enorme kist boven zo'n rustiek Hollands landschap van weilanden en slootjes.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:04 schreef Iemand91 het volgende:
Nu hier op Schiphol te volgen:
http://planefinder.net/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hallo, er zijn ook FOKkers die werken hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
Terwijl al vrij snel duidelijk was dat de landing op de Zwanenburgbaan wasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:45 schreef Nitzer het volgende:
En er stonden toch veel mensen net bij de polderbaan te turen naar de lucht!
Genoeg site's van te vinden, bijv:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Dos37 het volgende:
Waar kwam die info weg? Als ik wil kijken is het wel handig om ver van te voren te weten welke baan ie gaat landen/opstijgen.
Momenteel zijn er 2 banen in gebruik (op dit precieze moment): de Polderbaan voor landingen en de Aalsmeerbaan voor opstijgen. Zou dit niet veranderen dan stijgt de A380 straks ook van de Aalsmeerbaan (richting het zuiden).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Dos37 het volgende:
Die baangebruik site kwam ik zelf mee maar daar kun je niet zien welk vliegtuig van welke baan opstijgt. Wel welke banen er in gebruik zijn
Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:47 schreef Mylene het volgende:
Superjumbo A380 in achtertuin KLM
EMIRATES HEEFT PRIMEUR SCHIPHOL
door WOUTER VAN BERGEN
DUBAI/AMSTERDAM – In Londen landt hij al dagelijks, net als in Frankfurt, in Parijs, in Rome en zelfs in München en Manchester. Vanaf vandaag schaart ook Schiphol zich in het rijtje van vaste bestemmingen voor ’s werelds grootste lijnvliegtuig, de Airbus A380. Om half twee maakt de gigant zijn debuut voor luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai op de Amsterdamse luchthaven.
Hoewel het niet de eerste keer is dat de A380 op Schiphol te bewonderen valt, komt het toestel nu voor het eerst als een blijvertje. Twee jaar geleden vereerde vliegtuigbouwer Airbus Schiphol al met een eenmalig bezoek van zijn grootste verkeerstoestel, onder de warme belangstelling van honderden vliegtuigspotters en duizenden dagjesmensen. Ook vandaag verwacht Schiphol zo’n toeloop van nieuwsgierigen om de joekel te verwelkomen.
Maar niet iedereen zal applaudisseren als ’s werelds grootste passagiersvliegtuig zijn lijnvluchtdebuut maakt op Schiphol. KLM-topman Peter Hartman sprak begin dit jaar zijn onbegrip uit over de medewerking van Schiphol aan de komst van de Arabische superjumbo. Volgens Hartman zou de vaste verbinding met de A380 tussen Schiphol en Dubai niet levensvatbaar zijn en bovendien slecht voor de Nederlandse economie, omdat die passagiers vanaf Schiphol weg zou trekken.
Of Emirates de gigant vol zal krijgen, waar KLM met zijn enorme netwerk van aanvoerlijnen op Schiphol tot de conclusie kwam dat de aanschaf van de A380 niet zou lonen? „Wacht maar af”, lacht Emirates-president Tim Clark. „Als je kijkt hoe de passagiersaantallen zich hebben ontwikkeld sinds we in 2010 met een Boeing 777 op Schiphol zijn gaan vliegen, dan kun je zien dat het geen probleem zal zijn”, zegt hij. Dat is het nergens, volgens Clark. „Overal waar we met de A380 beginnen, zit het toestel binnen de kortste keren vol. En de helft van de mensen komt speciaal voor de A380. Voor ons is het een no-brainer .”
Dat KLM zich zorgen maakt over de grote passagiersstofzuiger, die vanaf vandaag dagelijks zijn thuismarkt zal aandoen, is dus niet onterecht. Maar de impact van het toestel moet ook niet worden overdreven, vindt Jan Veldhuis, luchtvaartconsultant van SEO Economisch Onderzoek. De extra capaciteit die erbij komt op Schiphol door de Boeing 777’s te vervangen door de A380, is ruim 160 stoelen per dag: ongeveer 1 vlucht met een Boeing 737. „Economisch gezien dus niet iets om vreselijk opgewonden over te doen.”
Leuk is het echter niet voor KLM dat passagiers zal zien weglopen, zegt Veldhuis. „Als iedere dag 150 passagiers meer voor Emirates kiezen, dan is dat in een jaar samen wel degelijk een aanzienlijk aantal betalende passagiers die andere maatschappijen moeten missen”, denkt Veldhuis. „Waar de A380 verschijnt, daar leveren de bestaande grote spelers wat marktaandeel in. Inderdaad niet leuk voor de KLM, maar het is wel onderdeel van de concurrentiestrijd die hoe dan ook gaande is.”
Toch wordt Emirates wel degelijk gezien als een bedreiging voor Europese maatschappijen als KLM. De maatschappij bouwt met miljarden oliedollars aan een vloot die uiteindelijk 90 A380’s moet tellen, plus 160 ook al niet kleine Boeing 777’s, waarmee het via de enorme thuishaven in Dubai gigantische passagiersstromen tussen Europa, Amerika en Azië en de Pacific wil bedienen. Met hun strategie: het oppikken van passagiers in andere markten om op de eigen thuishaven te laten overstappen, speelt Emirates hetzelfde spelletje waarmee KLM groot is geworden. Het verschil is wel dat Emirates dat doet dat op een veel grotere schaal en precies op de routes waar de komende jaren de meeste groei wordt verwacht: de verbindingen met Azië en de Pacific.
KLM heeft volgens Veldhuis gelijk dat het de A380 niet heeft aangeschaft en in de toekomst vooral investeert in kleinere zuinige langeafstandstoestellen als de Boeing 787 Dreamliner. „Het is beter om met een groter aantal kleinere vliegtuigen mensen rechtstreeks, dus zonder overstap, naar hun bestemming te brengen. Dat is altijd te prefereren, want zo kun je meer markten direct bedienen.”
Maar met die strategie zal KLM wel steeds meer rekening moeten houden met buitenlandse concurrentie die het met grote toestellen op zijn klanten heeft voorzien. Emirates is met de inzet van een A380 nog niet klaar, zegt Clark. „Ik denk dat we binnen twaalf maanden nog een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol openen. Misschien met de A380, maar het kan ook een Boeing 777 worden”, zegt hij.
Nieuwe kapers op de kust dienen zich aan. Ook China Southern, partner van KLM in de Skyteam alliantie, en Malaysia Airlines hebben Schiphol laten weten belangstelling te hebben lijndiensten te beginnen met de A380.
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |