abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:29:21 #76
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114919779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Hopelijk niet, dan gaat het niet goed :P Maar hij vliegt er misschien wel in de buurt ;)
Welke landingsbaan dan?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_114919805
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:29 schreef Grielen het volgende:

[..]

Welke landingsbaan dan?
Hangt onder andere van de wind af, nog weinig van te zeggen :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:31:29 #78
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114919909
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Hangt onder andere van de wind af, nog weinig van te zeggen :)
Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien :')
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_114919988
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:

[..]

Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien :')
Nee, de enige keer dat ie geweest is was Polderbaan. De Antonov-224 (grootste vliegtuig ter wereld) is er wel geweest, een keer in de winter dacht ik :)
pi_114919997
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:31 schreef Grielen het volgende:

[..]

Kan het zijn dat er ooit een op de Zwanenburgbaan is geweest? Ik heb er wel eens een over mijn huis zien vliegen, ik woon vlakbij het kruispunt boven Spijkerboor. Op het Wikipedia filmpje van de Zwanenburgbaan kun je zelfs m'n huis zien :')
De vorige (en enige keer) dat er een A380 op Amsterdam geland is was op de Polderbaan. Maargoed, die kan je dan ongetwijfeld ook wel vanuit je huis gezien hebben.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:36:11 #81
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114920203
Ik heb toen een foto proberen te maken, maar mijn telefoon toendertijd was van kwaliteit aardappel. Wel heb ik het tijdstip dat hij boven het Alkmaardermeer was. Dat was op 1 Augustus 2011 om half 10 in de avond. Kunnen jullie hier iets mee, of is dit te lang terug om te kijken wat voor vliegtuig dat was, als dat al überhaupt mogelijk is?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_114920438
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:36 schreef Grielen het volgende:
Ik heb toen een foto proberen te maken, maar mijn telefoon toendertijd was van kwaliteit aardappel. Wel heb ik het tijdstip dat hij boven het Alkmaardermeer was. Dat was op 1 Augustus 2011 om half 10 in de avond. Kunnen jullie hier iets mee, of is dit te lang terug om te kijken wat voor vliegtuig dat was, als dat al überhaupt mogelijk is?
Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:41:58 #83
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114920507
Op de Zwanenburgerdijk sta je mooi rustig, daar komt ie wel overheen zeilen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:42:08 #84
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114920518
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje :)
Net in m'n posthistory gezien, ik was er op die dag van overtuigd dat het een A380 was. Weer een illusie minder ;(

Als het het 'kleine broertje' was, wil ik de grote wel eens in het echt zien. We hebben maquettes ervan op het werk omdat we een nieuw ras van onze teelt naar het vliegtuig hebben vernoemd. De grootste witte pluischrysant die er is *)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_114920612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Gevonden, was waarschijnlijk de Antonov 124, het 'kleine' broertje :)
How the hell vind jij dat zo snel? :o
Ik zat al op die plane tracking site's te kijken met playback van half 10 vanavond, maar geen succes.
pi_114920642
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

How the hell vind jij dat zo snel? :o
Ik zat al op die plane tracking site's te kijken met playback van half 10 vanavond, maar geen succes.
Scramble -> topic van die dag -> klaar :D
  woensdag 1 augustus 2012 @ 04:08:32 #87
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_114932901
Hij komt sowieso op het zuiden aanvliegen dus of de Polder of Zwanenburgbaan. Probleem is, ik wil er dus pal onder gaan staan en een baanchange, ga uit van de Polderbaan zal niet op prijs gesteld worden.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_114932951
Zouden ze het ook (weer) live streamen? :P
[/geekmodus]
pi_114934485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 04:08 schreef Woods het volgende:
Hij komt sowieso op het zuiden aanvliegen dus of de Polder of Zwanenburgbaan. Probleem is, ik wil er dus pal onder gaan staan en een baanchange, ga uit van de Polderbaan zal niet op prijs gesteld worden.
Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:54:45 #90
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_114935059
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?
pi_114935096
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Welke baan vermoed jij dan? Vrij vertaald waar kan je het beste gaan staan?
Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol omdat de Polderbaan de breedste baan is.
Bovendien wordt er nu ook geland op de Polderbaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:57:12 #92
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_114935106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Polderbaan heeft de voorkeur van Schiphol.
Bovendien wordt er nu ook geland op de Polderbaan.
Opzich ook wel een mooie plek om te kijken, zal alleen wel barstensvol spotters zijn.
pi_114935141
Hoelaat is de verwachting dat hij land eigenlijk?

Edit, 13:30 dus :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:41:53 #94
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114935962
Hij wordt al om 12:54 verwacht staat op Schiphol.nl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:45:52 #95
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114936051
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Ja zeven dagen per week
pi_114936059
Landt naar verwachting op Zwanenburgbaan.
-weg-
pi_114936180
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 07:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dubai ligt in het oosten, aanvliegroute uit de richting Enschede/Apeldoorn. Daarnaast wordt er niet vaak uit zuidelijke richting op de zwanenburgbaan geland, en op de polderbaan kan dit uberhaupt niet (geen taxiways aan de noordkant van de baan).
Goed lezen: hij vliegt òp het zuiden, niet uit ;)
Dan is zwanenburg al een stuk logischer als het druk is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:07:50 #98
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114936534
Weet iemand het vluchtnr?
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:22:20 #99
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_114936897
EK 147

quote:
Zoals de weersvoorspellingen er nu uitzien, zal hij gaan landen op de 18C/18R. Mocht er een verandering plaats vinden dan meld ik het even. Hij komt aan om 13:30 en het is de A6-EDU! Ik kijk er met veel plezier naar uit!
Klote, Polderbaan landde hij de vorige keer ookal op en is erop gebouwd. Asfalt/beton is nagekeken en de brug over de A4 is verstevigd.

Nu ik op google zoek naar 'ek147' krijg je de vorige vluchten met de 777 en die landen over het algemeen wel iets voor 13:30. De snelste zelfs 13:24. Nu betreft het een iets zwaarder apparaat maar wees er vroeg bij

En hier kan je hem volgen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Woods op 01-08-2012 10:34:23 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_114937671
Zit klaar in de tuin. Recht boven mijn huis klapt normaal gesproken het landingsgestel van alles groter dan een 737 uit! En alles wat hier over komt land op de polderbaan!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:45:27 #101
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114940125
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:49:00 #102
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114940294
Verwachting is Zwanenburgbaan om iets voor 1 uur.

bit.ly/R7hRlF
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:49:21 #103
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114940307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:54:13 #104
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_114940532
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:49 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nee de standaard gratis versie loopt een kwartier achter.
Nee, Flightradar is wel actueel.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_114940535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:45 schreef Dos37 het volgende:
Is die Flightradar24 site actueel, woon in Twente wil straks wel even naar boven kijken met deze strak blauwe lucht.
Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:56:32 #106
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114940631
Okee deze site geeft duidelijk aan dat het een kwartier vertraagd is.

http://casperflights.com/
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114940723
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:54 schreef Pluckie het volgende:

[..]

Actueler kan bijna niet, Flightradar toont exact de juiste locatie van vliegtuigen als die hier overvliegen even na vertrek uit Rotterdam.
Mwah, zo exact is ie niet (altijd). Maar das een technisch verhaal.
pi_114941117
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:56 schreef Dos37 het volgende:
Okee deze site geeft duidelijk aan dat het een kwartier vertraagd is.

http://casperflights.com/
Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.
-weg-
pi_114941526
En we hebben beeld. Boven Gottingen nu, stukje onder Hannover :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:21:31 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114941562
Op Casper vliegt ie idd nu net Duitsland binnen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114941640
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:21 schreef Dos37 het volgende:
Op Casper vliegt ie idd nu net Duitsland binnen.
Stop met Casper, die loopt achter ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:32:03 #112
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114941944
Hmm hij maakt opeens een bochtje en lijkt via de achterhoek Nederland binnen te komen. :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:32:16 #113
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114941953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is dan ook een andere site. Wil je realtime op Casper dan moet je een abo nemen. Flightradar24 is realtime én gratis. Plus een veel groter bereik.
Die is inderdaad beter! Thanks.
pi_114941995
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:32 schreef Dos37 het volgende:
Hmm hij maakt opeens een bochtje en lijkt via de achterhoek Nederland binnen te komen. :(
Vaste route hè :) Zwolle, Lelystad, Schiphol ongeveer.
pi_114942063
Jammer. Tenzij hij wat noordelijker gaat vliegen heeft het geen zin voor mij om naar boven te kijken.

Vast geen live stream op internet van de landing of wel?

EDIT: hier een live verslag van een VK verslaggever in het vliegtuig.
De A380 zal een heel stuk gaan taxiën over Schiphol.
pi_114942504
Superjumbo A380 in achtertuin KLM

EMIRATES HEEFT PRIMEUR SCHIPHOL
door WOUTER VAN BERGEN

DUBAI/AMSTERDAM – In Londen landt hij al dagelijks, net als in Frankfurt, in Parijs, in Rome en zelfs in München en Manchester. Vanaf vandaag schaart ook Schiphol zich in het rijtje van vaste bestemmingen voor ’s werelds grootste lijnvliegtuig, de Airbus A380. Om half twee maakt de gigant zijn debuut voor luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai op de Amsterdamse luchthaven.

Hoewel het niet de eerste keer is dat de A380 op Schiphol te bewonderen valt, komt het toestel nu voor het eerst als een blijvertje. Twee jaar geleden vereerde vliegtuigbouwer Airbus Schiphol al met een eenmalig bezoek van zijn grootste verkeerstoestel, onder de warme belangstelling van honderden vliegtuigspotters en duizenden dagjesmensen. Ook vandaag verwacht Schiphol zo’n toeloop van nieuwsgierigen om de joekel te verwelkomen.

Maar niet iedereen zal applaudisseren als ’s werelds grootste passagiersvliegtuig zijn lijnvluchtdebuut maakt op Schiphol. KLM-topman Peter Hartman sprak begin dit jaar zijn onbegrip uit over de medewerking van Schiphol aan de komst van de Arabische superjumbo. Volgens Hartman zou de vaste verbinding met de A380 tussen Schiphol en Dubai niet levensvatbaar zijn en bovendien slecht voor de Nederlandse economie, omdat die passagiers vanaf Schiphol weg zou trekken.

Of Emirates de gigant vol zal krijgen, waar KLM met zijn enorme netwerk van aanvoerlijnen op Schiphol tot de conclusie kwam dat de aanschaf van de A380 niet zou lonen? „Wacht maar af”, lacht Emirates-president Tim Clark. „Als je kijkt hoe de passagiersaantallen zich hebben ontwikkeld sinds we in 2010 met een Boeing 777 op Schiphol zijn gaan vliegen, dan kun je zien dat het geen probleem zal zijn”, zegt hij. Dat is het nergens, volgens Clark. „Overal waar we met de A380 beginnen, zit het toestel binnen de kortste keren vol. En de helft van de mensen komt speciaal voor de A380. Voor ons is het een no-brainer .”

Dat KLM zich zorgen maakt over de grote passagiersstofzuiger, die vanaf vandaag dagelijks zijn thuismarkt zal aandoen, is dus niet onterecht. Maar de impact van het toestel moet ook niet worden overdreven, vindt Jan Veldhuis, luchtvaartconsultant van SEO Economisch Onderzoek. De extra capaciteit die erbij komt op Schiphol door de Boeing 777’s te vervangen door de A380, is ruim 160 stoelen per dag: ongeveer 1 vlucht met een Boeing 737. „Economisch gezien dus niet iets om vreselijk opgewonden over te doen.”

Leuk is het echter niet voor KLM dat passagiers zal zien weglopen, zegt Veldhuis. „Als iedere dag 150 passagiers meer voor Emirates kiezen, dan is dat in een jaar samen wel degelijk een aanzienlijk aantal betalende passagiers die andere maatschappijen moeten missen”, denkt Veldhuis. „Waar de A380 verschijnt, daar leveren de bestaande grote spelers wat marktaandeel in. Inderdaad niet leuk voor de KLM, maar het is wel onderdeel van de concurrentiestrijd die hoe dan ook gaande is.”

Toch wordt Emirates wel degelijk gezien als een bedreiging voor Europese maatschappijen als KLM. De maatschappij bouwt met miljarden oliedollars aan een vloot die uiteindelijk 90 A380’s moet tellen, plus 160 ook al niet kleine Boeing 777’s, waarmee het via de enorme thuishaven in Dubai gigantische passagiersstromen tussen Europa, Amerika en Azië en de Pacific wil bedienen. Met hun strategie: het oppikken van passagiers in andere markten om op de eigen thuishaven te laten overstappen, speelt Emirates hetzelfde spelletje waarmee KLM groot is geworden. Het verschil is wel dat Emirates dat doet dat op een veel grotere schaal en precies op de routes waar de komende jaren de meeste groei wordt verwacht: de verbindingen met Azië en de Pacific.

KLM heeft volgens Veldhuis gelijk dat het de A380 niet heeft aangeschaft en in de toekomst vooral investeert in kleinere zuinige langeafstandstoestellen als de Boeing 787 Dreamliner. „Het is beter om met een groter aantal kleinere vliegtuigen mensen rechtstreeks, dus zonder overstap, naar hun bestemming te brengen. Dat is altijd te prefereren, want zo kun je meer markten direct bedienen.”

Maar met die strategie zal KLM wel steeds meer rekening moeten houden met buitenlandse concurrentie die het met grote toestellen op zijn klanten heeft voorzien. Emirates is met de inzet van een A380 nog niet klaar, zegt Clark. „Ik denk dat we binnen twaalf maanden nog een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol openen. Misschien met de A380, maar het kan ook een Boeing 777 worden”, zegt hij.

Nieuwe kapers op de kust dienen zich aan. Ook China Southern, partner van KLM in de Skyteam alliantie, en Malaysia Airlines hebben Schiphol laten weten belangstelling te hebben lijndiensten te beginnen met de A380.

bron
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:51:49 #117
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114942661
Waar is ie nu, kan hem niet vinden.
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:52:09 #118
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114942673
Net gezien :D
pi_114942676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:51 schreef minkuukel het volgende:
Waar is ie nu, kan hem niet vinden.
Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.
pi_114942728
Ik sta klaar bij zwanenburg, ben benieuwd!
...everyone's afraid, but that's no excuse...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:53:31 #121
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114942734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ter hoogte van Volendam, zo ongeveer.
Dank
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_114942879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:53 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Dank
www.flightradar24.com, daar kun je hem live volgen.
pi_114942887
Hij vliegt nu op Krommenie af.
-weg-
pi_114942984
Nu maar hopen dat iedereen bij Zwanenburg staat :P
pi_114943128
En alweer voorbij. Best grappig want zo groot lijkt ie niet
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_114943172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:01 schreef Nitzer het volgende:
En alweer voorbij. Best grappig want zo groot lijkt ie niet
Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.
pi_114943243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vooral hoog, maar niet zozeer lang is mijn indruk.
Ja, de hoogte viel wel erg op. En hij leek heel weg traag te vliegen
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_114943262
Nu hier op Schiphol te volgen:
http://planefinder.net/









[ Bericht 32% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 13:20:45 ]
pi_114943811
Wat is ie lelijk hè :P
pi_114943816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:04 schreef Iemand91 het volgende:
Nu hier op Schiphol te volgen:
http://planefinder.net/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wel een apart gezicht, zo'n enorme kist boven zo'n rustiek Hollands landschap van weilanden en slootjes. :)
pi_114943908
En op dit moment stroomstoring in Schiphol tunnel :')
Toeval?
pi_114944214













[img=640][/img]

Foto van Frits Wester:


[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 14:25:37 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:30:35 #134
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114944301
Mooie foto's heldenwerk _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114944744
Kijk even RTL7 nu.

EDIT: oude beelden van juli :')

Filmpjes:


[ Bericht 59% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 13:55:48 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:40:57 #136
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114944823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:30 schreef Dos37 het volgende:
Mooie foto's heldenwerk _O_
Eensch *O*
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:41:49 #137
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_114944880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
Kijk even RTL7 nu.
Hallo, er zijn ook FOKkers die werken hoor. o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_114945055
En er stonden toch veel mensen net bij de polderbaan te turen naar de lucht!
...everyone's afraid, but that's no excuse...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:50:36 #139
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114945414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:45 schreef Nitzer het volgende:
En er stonden toch veel mensen net bij de polderbaan te turen naar de lucht!
Terwijl al vrij snel duidelijk was dat de landing op de Zwanenburgbaan was :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:12:43 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114946603
Waar kwam die info weg? Als ik wil kijken is het wel handig om ver van te voren te weten welke baan ie gaat landen/opstijgen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114946616
En het Welkomstcomité:



quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Dos37 het volgende:
Waar kwam die info weg? Als ik wil kijken is het wel handig om ver van te voren te weten welke baan ie gaat landen/opstijgen.
Genoeg site's van te vinden, bijv:
http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
http://www.schipholweb.nl/baangebruik-schiphol

En weer leegmaken/vullen dat ding:



[ Bericht 28% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 14:26:09 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:15:05 #142
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114946712
Die baangebruik site kwam ik zelf mee maar daar kun je niet zien welk vliegtuig van welke baan opstijgt. Wel welke banen er in gebruik zijn
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114947915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Dos37 het volgende:
Die baangebruik site kwam ik zelf mee maar daar kun je niet zien welk vliegtuig van welke baan opstijgt. Wel welke banen er in gebruik zijn
Momenteel zijn er 2 banen in gebruik (op dit precieze moment): de Polderbaan voor landingen en de Aalsmeerbaan voor opstijgen. Zou dit niet veranderen dan stijgt de A380 straks ook van de Aalsmeerbaan (richting het zuiden).

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 14:42:53 ]
pi_114949834
Jep. Nog steeds Aalsmeerbaan. Vertrekt over zo'n 8 minuten...
http://planefinder.net/flight/UAE148

EDIT: hij is los van de gate...
EDIT #2: en hij is weer vertrokken paar seconden geleden. ;)



[ Bericht 29% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2012 15:53:23 ]
pi_114951491
Ik was tegen alle verwachtingen in om 11 uur klaar op mijn werk in Zwijndrecht, daarna dus als de wiedewaai naar huis gegaan om film spullen te pakken en te vertrekken naar schiphol. Was er uiteindelijk om 12:45, waarna ik dit filmpje heb gemaakt van de Airbus 380 (en nog 2 vliegtuigjes):


overigens daarna wel zeker 30 minuten in de file gestaan om er weer weg te komen... stond alle kanten op helemaal vast....

Groeten
Leendert
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:14:51 #146
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114952036
Heb hem niet gezien, hoefde niet richting Hoek van Holland vandaag.. Ben daar maar wat blij om, ik zou hartstikke vast hebben gestaan :') Maarja ding komt toch dagelijks over, dus morgen op mijn vrije dag zal ik wel opgeschrikt worden uit m'n middagdutje in de tuin.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_114952284
Heb em ook gezien,was aan het werk in Westzaan onder de aanvliegroute.
Mooi gevaarte om te zien.
Heb er een gaar filmpje van geschoten maar zal het maar niet posten,haha.
pi_114954165
A6-EDU vliegt op dit moment alweer met zo'n 900 km/h boven Slowakije en wat mij betreft de laatste foto's van vandaag van 'mijn' kant:





't is weer leuk geweest. Mooi om te volgen, jammer dat ik er niet was.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:01:19 #149
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114956684
Heeft G9 wel twee wandelpieren? Als alles door 1 zo'n slurf moet :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:45:39 #150
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114958186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:47 schreef Mylene het volgende:
Superjumbo A380 in achtertuin KLM

EMIRATES HEEFT PRIMEUR SCHIPHOL
door WOUTER VAN BERGEN

DUBAI/AMSTERDAM – In Londen landt hij al dagelijks, net als in Frankfurt, in Parijs, in Rome en zelfs in München en Manchester. Vanaf vandaag schaart ook Schiphol zich in het rijtje van vaste bestemmingen voor ’s werelds grootste lijnvliegtuig, de Airbus A380. Om half twee maakt de gigant zijn debuut voor luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai op de Amsterdamse luchthaven.

Hoewel het niet de eerste keer is dat de A380 op Schiphol te bewonderen valt, komt het toestel nu voor het eerst als een blijvertje. Twee jaar geleden vereerde vliegtuigbouwer Airbus Schiphol al met een eenmalig bezoek van zijn grootste verkeerstoestel, onder de warme belangstelling van honderden vliegtuigspotters en duizenden dagjesmensen. Ook vandaag verwacht Schiphol zo’n toeloop van nieuwsgierigen om de joekel te verwelkomen.

Maar niet iedereen zal applaudisseren als ’s werelds grootste passagiersvliegtuig zijn lijnvluchtdebuut maakt op Schiphol. KLM-topman Peter Hartman sprak begin dit jaar zijn onbegrip uit over de medewerking van Schiphol aan de komst van de Arabische superjumbo. Volgens Hartman zou de vaste verbinding met de A380 tussen Schiphol en Dubai niet levensvatbaar zijn en bovendien slecht voor de Nederlandse economie, omdat die passagiers vanaf Schiphol weg zou trekken.

Of Emirates de gigant vol zal krijgen, waar KLM met zijn enorme netwerk van aanvoerlijnen op Schiphol tot de conclusie kwam dat de aanschaf van de A380 niet zou lonen? „Wacht maar af”, lacht Emirates-president Tim Clark. „Als je kijkt hoe de passagiersaantallen zich hebben ontwikkeld sinds we in 2010 met een Boeing 777 op Schiphol zijn gaan vliegen, dan kun je zien dat het geen probleem zal zijn”, zegt hij. Dat is het nergens, volgens Clark. „Overal waar we met de A380 beginnen, zit het toestel binnen de kortste keren vol. En de helft van de mensen komt speciaal voor de A380. Voor ons is het een no-brainer .”

Dat KLM zich zorgen maakt over de grote passagiersstofzuiger, die vanaf vandaag dagelijks zijn thuismarkt zal aandoen, is dus niet onterecht. Maar de impact van het toestel moet ook niet worden overdreven, vindt Jan Veldhuis, luchtvaartconsultant van SEO Economisch Onderzoek. De extra capaciteit die erbij komt op Schiphol door de Boeing 777’s te vervangen door de A380, is ruim 160 stoelen per dag: ongeveer 1 vlucht met een Boeing 737. „Economisch gezien dus niet iets om vreselijk opgewonden over te doen.”

Leuk is het echter niet voor KLM dat passagiers zal zien weglopen, zegt Veldhuis. „Als iedere dag 150 passagiers meer voor Emirates kiezen, dan is dat in een jaar samen wel degelijk een aanzienlijk aantal betalende passagiers die andere maatschappijen moeten missen”, denkt Veldhuis. „Waar de A380 verschijnt, daar leveren de bestaande grote spelers wat marktaandeel in. Inderdaad niet leuk voor de KLM, maar het is wel onderdeel van de concurrentiestrijd die hoe dan ook gaande is.”

Toch wordt Emirates wel degelijk gezien als een bedreiging voor Europese maatschappijen als KLM. De maatschappij bouwt met miljarden oliedollars aan een vloot die uiteindelijk 90 A380’s moet tellen, plus 160 ook al niet kleine Boeing 777’s, waarmee het via de enorme thuishaven in Dubai gigantische passagiersstromen tussen Europa, Amerika en Azië en de Pacific wil bedienen. Met hun strategie: het oppikken van passagiers in andere markten om op de eigen thuishaven te laten overstappen, speelt Emirates hetzelfde spelletje waarmee KLM groot is geworden. Het verschil is wel dat Emirates dat doet dat op een veel grotere schaal en precies op de routes waar de komende jaren de meeste groei wordt verwacht: de verbindingen met Azië en de Pacific.

KLM heeft volgens Veldhuis gelijk dat het de A380 niet heeft aangeschaft en in de toekomst vooral investeert in kleinere zuinige langeafstandstoestellen als de Boeing 787 Dreamliner. „Het is beter om met een groter aantal kleinere vliegtuigen mensen rechtstreeks, dus zonder overstap, naar hun bestemming te brengen. Dat is altijd te prefereren, want zo kun je meer markten direct bedienen.”

Maar met die strategie zal KLM wel steeds meer rekening moeten houden met buitenlandse concurrentie die het met grote toestellen op zijn klanten heeft voorzien. Emirates is met de inzet van een A380 nog niet klaar, zegt Clark. „Ik denk dat we binnen twaalf maanden nog een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol openen. Misschien met de A380, maar het kan ook een Boeing 777 worden”, zegt hij.

Nieuwe kapers op de kust dienen zich aan. Ook China Southern, partner van KLM in de Skyteam alliantie, en Malaysia Airlines hebben Schiphol laten weten belangstelling te hebben lijndiensten te beginnen met de A380.

bron
Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')