abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108120561
originele OP:

quote:
Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.

Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus.
pi_108121698
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.
Precies, gewoon ICAO aanhouden :P Ook voor de maatschappijen: KLM, CSA, SIA.
pi_108145037
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
pi_108154398
Leuk ding. Ben laatst naar de Airbus fabriek geweest in Duitsland met het werk. (Nordenham, Premium Aerotec) Leuk om te zien hoe ze de romp van het vliegtuig maken. Helaas geen 380 kunnen bespeuren..
pi_108157816
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Wie dit leest is gek
pi_108159857
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Tja, er spelen wel aardig wat belangen natuurlijk. Boeing en Airbus blijven allebei wat aparte bedrijven wat dat betreft.
  zondag 19 februari 2012 @ 20:25:06 #7
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_108161616
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Wordt in Toulouse in elkaar geschroefd, en daarna naar Hamburg gevolgen om afgewerkt te worden.
quote:
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
pi_108168798
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:25 schreef OEM het volgende:

Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
Wie dit leest is gek
  maandag 20 februari 2012 @ 10:02:43 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_108178108
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
pi_108189597
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:02 schreef OEM het volgende:

[..]

De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
Ja, die romp kun je ook als laatste monteren natuurlijk
Wie dit leest is gek
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:13:16 #11
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_108228254
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
Met name handling op vliegvelden gebruiken de 3 letter systeem en de 2 letter systeem (IATA) voor luchtvaartmaatschappijen. Als je daar met de ICAO codes aankomt zetten weten ze het ook niet meer.

Piloten, luchtverkeersleiding en vluchtplanners gebruiken ICAO. Ik ken ook vrijwel alleen de ICAO codes. Ken er ook behoorlijk veel uit mijn hoofd. Van de IATA codes ken ik eigenlijk alleen de vliegvelden waar ik ben geweest en de vluchtmaatschappijen waarmee ik gevlogen heb. En dan moet ik vaak nog nadenken.

Ontopic: Ik vind de A380 een machtig toestel, maar ben er nog niet happig op om er mee te reizen. Met nieuwe vliegtuigen, wil ik altijd eerst dat ze bewezen hebben om redelijk probleemloos te zijn.
Horrible Cunt!
pi_108231393
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:54:26 #13
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_108231501
Binnenkort op Schiphol :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:30:48 #14
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_108232716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
Oh ja. ik was vergeten erbij te zetten, dat ik het met je eens ben. ICAO is the way to go ^O^

Wat betreft de A380. Dat is gewoon een gevoel die ik niet van me af kan schudden en dat heb ik bij alle nieuwe types, ondanks het feit, dat je wel waarschijnlijk gelijk hebt.
Horrible Cunt!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:17:36 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_108348221
Ah mijn topic _O_

Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.

/nerdmodus
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_108351384
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
pi_108358675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
Wat doe jij dan wijs?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108379328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Dos37 het volgende:
Ah mijn topic _O_

Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.

/nerdmodus
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
pi_108875352
quote:
Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380

SUBANG - Malaysia Airlines heeft het ontwerp en specificaties van de nieuwe Airbus A380 bekendgemaakt. Dit toestel wordt als nieuw 'vlaggenschip' vanaf 1 juli door de Maleisische luchtvaartmaatschappij in gebruik genomen. Malaysia Airlines introduceert op de A380 een nieuwe huisstijl, met moderne lettertypen en eigentijdse kleuren. Aan boord is plaats voor 494 passagiers, waarvan acht in First Class, 66 in Business Class en 420 in Economy Class.

Het toestel is uitgerust met het Thales-entertainmentsysteem, met voor elke passagier een persoonlijk beeldscherm. De zittingen in alle klassen zijn voorzien van een USB-poort en satelliettelefoon.

Malaysia Airlines zet de eerste A380 vanaf 1 juli drie keer per week in op de route Kuala Lumpur - Londen Heathrow. De tweede A380 zal vanaf eind augustus 2012 ook op deze route worden ingezet, terwijl het derde toestel van dit type zal worden gebruikt voor vluchten tussen Kuala Lumpur en Sydney. Londen en Sydney zijn hubs van respectievelijk British Airways en Qantas, beide toekomtige partners van Malaysia Airlines binnen luchtvaartalliantie oneworld.

Amsterdam behoort daarmee definitief niet tot de eerste A380-bestemmingen van Malaysia Airlines, ondanks eerdere plannen in die richting. Tot voor kort zette Malaysia Airlines op de dagelijkse route naar Schiphol een Boeing 747-400 in; nu is dat een kleinere Boeing 777-200ER.
bron

quote:
Air France-KLM zoekt samenwerking met Golfmaatschappijen

KLM en Air France willen gaan samenwerken met Etihad, de tweede maatschappij uit het Midden-Oosten. De twee willen samenwerken op vluchten tussen Abu Dhabi, de thuisbasis van Etihad, Schiphol en Parijs. Dat opent de weg naar tientallen nieuwe bestemmingen in Azië en Afrika.
Hoe de samenwerkingsplannen uitvallen, of wanneer de samenwerking wordt bekrachtigd wilde topman topman Jean Cyril Spinetta van Air France-KLM vanochtend niet zeggen. Er zijn volgens hem geen plannen om belangen in elkaars maatschappijen te nemen.

De gesprekken zijn opmerkelijk, omdat Air France-KLM Golfmaatschappijen als Etihad de afgelopen jaren herhaaldelijk gekapitteld heeft. Ze zouden bestaan bij de gratie van staatssteun en gunstige voorwaarden in hun thuislanden.

Oneerlijk
'Wij vinden dat ze misbruik maken van een oneerlijk economisch model,' aldus KLM-topman Peter Hartman. Maar de kritiek staat mogelijke samenwerking niet in de weg.

Ook voor Etihad is het een koerswijziging. Golfmaatschappijen waren tot nu niet geïnteresseerd in samenwerking. De maatschappij uit Abu Dhabi nam vorig jaar echter een belang van 30 procent in het Duitse Air Berlin. 'Etihad ziet ook dat ze niet op een plek kunnen groeien,' zegt KLM-topman Peter Hartman.

Via Abu Dhabi krijgt KLM toegang tot bestemmingen in Azië waar het niet zelf heen vliegt. 'In India zouden we er bijvoorbeeld met Etihad twintig, dertig bestemmingen bij krijgen. Naast de rechtstreekse vluchten die we zelf blijven uitvoeren naar drie Indiase steden.'

Bedreigingen
De maatschappij ziet samenwerking ook als wapen tegen de opkomst van een andere Golfmaatschappij, Emirates, die samenwerking met anderen categorisch uitsluit. De maatschappij vormt een grote bedreiging voor Schiphol en KLM, doordat het reizigers via tussenstops op thuisbasis Dubai over de wereld wil vervoeren.

'Deze zomer komt Emirates met een A380 vanuit Dubai naar Schiphol,' zegt Hartman, 'waarvan ik me afvraag of dat levensvatbaar is. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse economie, omdat daarmee passagiers worden weggelokt van Schiphol.' Hartman begrijpt dan ook niet dat Schiphol meewerkt aan die plannen. (Herman Stil)
bron
pi_108875413
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:26:34 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_108876632
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" :7
Wie dit leest is gek
pi_108876709
quote:
99s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" :7
Tis ook niet echt een gouden ring die hij draagt :P
pi_108887935
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.

Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod. ^O^
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_108911514
quote:
SCHIPHOL - Het Nederlandse Direct Maintenance is door Emirates geselecteerd om het lijnonderhoud aan de Airbus A380 uit te voeren op luchthaven Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten zet het toestel vanaf 1 augustus in op de dagelijkse route Amsterdam-Dubai. Direct Maintenance verzorgt nu al het het line maintenance aan de Boeing 777’s die Emirates inzet op deze route.

De Airbus A380 is een nieuw vliegtuig in de portfolio van Direct Maintenance. Het bedrijf is begonnen met de voorbereidingen om onderhoudswerkzaamheden aan de A380 te kunnen en mogen uitvoeren. Daarbij gaat het om training van personeel, het aanvragen van vergunningen en de aanschaf van gereedschappen en materieel.

Emirates ging op 1 mei 2010 van start met een rechtstreekse lijndienst van Amsterdam naar Dubai. Vanaf het begin verzorgt Direct Maintenance het lijnonderhoud aan de Emirates-vloot op Schiphol.
Bron:
http://www.luchtvaartnieu(...)ce_A380_van_Emirates
pi_109006529
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.

Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod. ^O^
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?
  maandag 30 juli 2012 @ 22:10:01 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114870648
In februari kwam het bericht dat er vanaf augustus dagelijks op Schiphol gevlogen ging worden met de A380. Kunnen we hem overmorgen dus al verwachten?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114870925
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:10 schreef Dos37 het volgende:
In februari kwam het bericht dat er vanaf augustus dagelijks op Schiphol gevlogen ging worden met de A380. Kunnen we hem overmorgen dus al verwachten?
Denk
het
wel.

Was ik alweer helemaal vergeten. Ook maar 'ns een keer gaan kijken misschien. D'r in vliegen doe ik toch nooit...
Ding gaat daar blijkbaar dagelijks de vlucht Amsterdam - Dubai vliegen en vervangt de Boeing 777.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:21:41 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114871432
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Denk
het
wel.

Was ik alweer helemaal vergeten. Ook maar 'ns een keer gaan kijken misschien. D'r in vliegen doe ik toch nooit...
Ding gaat daar blijkbaar dagelijks de vlucht Amsterdam - Dubai vliegen en vervangt de Boeing 777.
Ja dat zijn allemaal bronnen van februari, er kon misschien al iets veranderd zijn. Maar we zullen het zien.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 juli 2012 @ 22:22:11 #29
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114871471
Als je economy vliegt, wel een paraplu meenemen: Emirates first class showers leak into economy
  maandag 30 juli 2012 @ 22:27:12 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114871794
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:10 schreef Dos37 het volgende:
In februari kwam het bericht dat er vanaf augustus dagelijks op Schiphol gevlogen ging worden met de A380. Kunnen we hem overmorgen dus al verwachten?
Op de timetable van Schiphol staat per 1 aug de A380 erop. En op de timetable van Emirates zelf ook.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:28:32 #31
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114871892
quote:
A380 Emirates woensdag voor het eerst op Schiphol

SCHIPHOL – De eerste A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates landt woensdag op Schiphol.

De superjumbo van de luchtvaartmaatschappij uit Dubai wordt woensdag om 13.30 uur in Amsterdam verwacht. Het vertrek van het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, zo mogelijk nog imposanter, staat gepland voor 15.30 uur.

De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten voert vanaf woensdag lijnvluchten uit tussen Dubai en Amsterdam met de A380. Emirates vliegt dagelijks op het traject heen en weer.

De luchthaven Schiphol maakt voor de ontvangst van de A380 bij voorkeur gebruik van de 80 meter brede Polderbaan. De dubbeldekker krijgt woensdag op Schiphol de gebruikelijke ontvangst. De luchthavenbrandweer spuit hoge waterbogen over het binnenkomende toestel.

Op Schiphol zijn taxibanen en viaducten speciaal geschikt gemaakt om de luchtreus met z’n enorme gewicht te kunnen ontvangen.

Ook de gates zijn aangepast om de honderden passagiers uit het toestel bij aankomst en vertrek vlot en veilig te kunnen verwerken.

Emirates is de eerste luchtvaartmaatschappij die lijnvluchten met de A380 gaat uitvoeren op Schiphol. Ook China Sou­thern en Malasia Airlines zouden plannen hebben om de superjumbo in te zetten op vluchten naar Amsterdam.

De A380 van de Europese vliegtuigfabrikant Airbus heeft medio vorig jaar voor het eerst een bezoek gebracht aan Schiphol. Woensdag vindt de eerste commerciële vlucht van Emirates naar Nederland plaats.
Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114872488
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef OEM het volgende:

[..]

Op de timetable van Schiphol staat per 1 aug de A380 erop. En op de timetable van Emirates zelf ook.
Jep. Vertrekt om 15:30 uur richting Dubai zie ik nu op Schiphol site.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:36:58 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114872505
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag :+

[/vliegn00b]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 juli 2012 @ 22:37:36 #34
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114872560
quote:
5s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag :+

[/vliegn00b]
A380 is die dubbeldekker
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 juli 2012 @ 22:39:57 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114872737
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef Dos37 het volgende:

[..]

A380 is die dubbeldekker
Ah ok, daar gaan ze vast niet mee stunten op St. Maarten :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 juli 2012 @ 22:53:06 #36
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114873580
quote:
5s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag :+
Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:59:44 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114874000
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:53 schreef OEM het volgende:

[..]

Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.
Mooi dat scheelt weer met de oorpijn :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114875785
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.
Waar meert ie aan? Welke pier?
pi_114876234
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waar meert ie aan? Welke pier?
F gok ik.
  maandag 30 juli 2012 @ 23:39:04 #40
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114876316
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waar meert ie aan? Welke pier?
F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 juli 2012 @ 23:43:28 #41
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114876588
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waar meert ie aan? Welke pier?
G9
pi_114876633
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:39 schreef Dos37 het volgende:

[..]

F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.
Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.
  maandag 30 juli 2012 @ 23:48:49 #43
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114876850
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.
Zie notam hier: http://www.eham.aero/

Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
pi_114877565
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Zie notam hier: http://www.eham.aero/

Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Ah. Super, thanks! ^O^
Wel klote gate om vanaf Panoramaterras o.i.d. te spotten. Maar goed, heb toch geen OV op dit moment en woon ver weg.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:13:24 #45
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114877976
Hier kun je zien welke baan. T.z.t. natuurlijk

http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 02:04:46 #46
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114881792
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Zie notam hier: http://www.eham.aero/

Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
pi_114884040
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Die gaan er op korte termijn niet komen.
Daarnaast is de E18 afgelopen weken ook aangepast.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114886578
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Die gates heb je toch zo aangepast? Ongetwijfeld ruim voordat die andere maatschappijen hun nieuwe leveringen in ontvangst nemen.

Overigens vraag ik me af of Malaysia wel op korte termijn de A380 naar Schiphol stuurt. Die maatschappij zit financieel in zwaar weer en heeft de laatste jaren behoorlijk wat routes geschrapt. Is Amsterdam dan wel dusdanig lucratief als route om er met een A380 op te vliegen?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:46:47 #49
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_114887206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:25 schreef Leatherface het volgende:

Overigens vraag ik me af of Malaysia wel op korte termijn de A380 naar Schiphol stuurt. Die maatschappij zit financieel in zwaar weer en heeft de laatste jaren behoorlijk wat routes geschrapt. Is Amsterdam dan wel dusdanig lucratief als route om er met een A380 op te vliegen?
Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_114887312
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.
Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:56:27 #51
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_114887521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)
Qua vracht krijgen we hem dagelijks vol, dus wat dat betreft is de vrachtafdeling van de MAS in Amsterdam blij dat er (voorlopig?) geen 380 gaat komen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:49:47 #52
16715 Mylene
*schatje*
pi_114889397
Ik heb nog niet zo lang geleden gelezen dat Malaysia Airli­nes nu wel weer openstaat voor in de inzet van A380 naar Schiphol, mits onder codeshare met KLM. Dat zei de topman van die maatschappij. Ik geloof in de Financiële Telegraaf.

Alleen dat codeshare, dat gebeurd nu toch ook al?
pi_114889831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:49 schreef Mylene het volgende:

Alleen dat codeshare, dat gebeurd nu toch ook al?
Volgens mij wel, ja.
pi_114895096
Volgende week met de Lufthansa A380 Frankfurt-Johannesburg :9~
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:23:46 #55
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_114895543
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.

Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht. :r
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_114896494
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.

Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht. :r
De 747 blijft wel dé klassieke widebody kist. :) Maar misschien ben ik te nostalgisch.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:49:52 #57
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114896695
Jammer dat ik morgen niet moet werken, aankomstband staat iig altijd vast dat wordt 22 :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:20:46 #58
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114903213
aankomstband? Wat is dat?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114903501
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:20 schreef Dos37 het volgende:
aankomstband? Wat is dat?
:D
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:55:56 #60
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114904728
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:20 schreef Dos37 het volgende:
aankomstband? Wat is dat?
De transportband waar je je koffers kunt ophalen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:58:00 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114904811
Oow god haha _O-
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114907698
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.

Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht. :r
Denk dat dat dan meer aan AF ligt, dan aan de A380. Ik heb met een A380 de tweede vlucht tussen Singapore en Sidney gevlogen in 2007 en dat was toch echt wel een verademing. Gevlogen met Singapore Airlines.

Wat plaatjes van toen;







Wij zaten helaas niet in die cabines ;(
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:19:21 #63
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114908418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:58 schreef Dos37 het volgende:
Oow god haha _O-
such a dom
pi_114911805
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_114911859
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
2 jaar geleden vond ik het speciaal, toen ie voor het eerst kwam. Nu ga ik niet speciaal meer kijken, zie m nog wel eens :P
Hopen op een goeie westenwind binnenkort, dan komt ie over mn balkon ^O^
pi_114912145
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:22 schreef Piles het volgende:

[..]

2 jaar geleden vond ik het speciaal, toen ie voor het eerst kwam. Nu ga ik niet speciaal meer kijken, zie m nog wel eens :P
Hopen op een goeie westenwind binnenkort, dan komt ie over mn balkon ^O^
Helaas kon ik toen niet. Ik heb hem in maart al wel in Dubai gezien, maar op Schiphol lijkt me ook wel tof
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_114912787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
Ik wil opzich wel maar...
1) Ik woon 140 km. verderop.
2) Ik ben student maar geen OV nu (wat ik aan de andere kant ook niet erg vind :P )
3) Naast de baan is de enige mogelijkheid geloof ik om 'm enigszins te spotten. Panoramaterras heeft geen zin. Dus dan moet ik met mobiel baangebruik in de gaten houden (wat prima wil) maar ook met OV/voet naar de baan en dat is wel een beetje te veel gedoe...

Toen hij de eerste keer op Schiphol kwam, kwam ik daar pas de avond van te voren achter dat hij daar zou landen. Toen heb ik 'm de volgende dag maar live via internet gevolgd.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:00:10 #68
67174 Dos37
Come on Twente
pi_114914431
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:21 schreef MutZ het volgende:
Wie gaan de A380 trouwens de komende dagen bekijken? Ik ga hem vrijdag uitchecken, m'n zusje vliegt er dan mee vanuit Dubai.
Ik zeker half augustus een keer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_114918392
quote:
Het megavliegtuig van luchtvaartmaatschappij Emirates zal traditioneel worden ontvangen door een brandweerspuit die hoge waterbogen spuit over het binnenkomende toestel.
Bron: NU.nl
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:21:24 #70
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114919375
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Wie dit leest is gek
pi_114919469
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er staat op nu.nl 'dagelijks'. Is dat 7 x per week op de zelfde tijd?
Volgens mij wel ja :Y
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:26:13 #72
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114919615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja :Y
Ah, dan ga ik ook een keer kijken, als de nieuwigheid er af is. :)
Wie dit leest is gek
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:14 #73
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_114919665
Godgloeiende, morgen rond 1-2 uur in de middag rij ik toevallig over de A5. Komt ie daar over?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:56 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114919706
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bron: NU.nl
Lekker kansloos van nu.nl om geen foto's te hebben. Dan maar 12 foto's van de vorige keer. Haha, morgen pas natuurlijk.
pi_114919733
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:27 schreef Grielen het volgende:
Godgloeiende, morgen rond 1-2 uur in de middag rij ik toevallig over de A5. Komt ie daar over?
Hopelijk niet, dan gaat het niet goed :P Maar hij vliegt er misschien wel in de buurt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')