Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.quote:A380 Emirates woensdag voor het eerst op Schiphol
SCHIPHOL – De eerste A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates landt woensdag op Schiphol.
De superjumbo van de luchtvaartmaatschappij uit Dubai wordt woensdag om 13.30 uur in Amsterdam verwacht. Het vertrek van het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, zo mogelijk nog imposanter, staat gepland voor 15.30 uur.
De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten voert vanaf woensdag lijnvluchten uit tussen Dubai en Amsterdam met de A380. Emirates vliegt dagelijks op het traject heen en weer.
De luchthaven Schiphol maakt voor de ontvangst van de A380 bij voorkeur gebruik van de 80 meter brede Polderbaan. De dubbeldekker krijgt woensdag op Schiphol de gebruikelijke ontvangst. De luchthavenbrandweer spuit hoge waterbogen over het binnenkomende toestel.
Op Schiphol zijn taxibanen en viaducten speciaal geschikt gemaakt om de luchtreus met z’n enorme gewicht te kunnen ontvangen.
Ook de gates zijn aangepast om de honderden passagiers uit het toestel bij aankomst en vertrek vlot en veilig te kunnen verwerken.
Emirates is de eerste luchtvaartmaatschappij die lijnvluchten met de A380 gaat uitvoeren op Schiphol. Ook China Southern en Malasia Airlines zouden plannen hebben om de superjumbo in te zetten op vluchten naar Amsterdam.
De A380 van de Europese vliegtuigfabrikant Airbus heeft medio vorig jaar voor het eerst een bezoek gebracht aan Schiphol. Woensdag vindt de eerste commerciële vlucht van Emirates naar Nederland plaats.
Jep. Vertrekt om 15:30 uur richting Dubai zie ik nu op Schiphol site.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Op de timetable van Schiphol staat per 1 aug de A380 erop. En op de timetable van Emirates zelf ook.
A380 is die dubbeldekkerquote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag![]()
[/vliegn00b]
Ah ok, daar gaan ze vast niet mee stunten op St. Maartenquote:
Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is het verschil tussen een A380 en een A340-300? Met die laatste moet ik vliegen donderdag![]()
Mooi dat scheelt weer met de oorpijnquote:Op maandag 30 juli 2012 22:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Een A340-300 doet er een eeuwigheid over om op cruise-hoogte te komen.
Waar meert ie aan? Welke pier?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Heb het gevonden ga in augustus nog wel een keer kijken.
F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.quote:
Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
F pier denk ik, op het eind daar volgens mij. Landen en opstijgen gaat via Polderbaan.
Zie notam hier: http://www.eham.aero/quote:Op maandag 30 juli 2012 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar hij om 13:30 uur land vanuit Dubai. En dus naar de F pier G09 en om 15:30 weer via dezelfde baan weer naar Dubai.
Ah. Super, thanks!quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Zie notam hier: http://www.eham.aero/
Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Zie notam hier: http://www.eham.aero/
Enige gate is G09.
Welke baan is afhankelijk van het weer etc.
Die gaan er op korte termijn niet komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Die gates heb je toch zo aangepast? Ongetwijfeld ruim voordat die andere maatschappijen hun nieuwe leveringen in ontvangst nemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 02:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Alleen G9 is geschikt? Gaat wat worden als die andere 2 maatschappijen ook met de A380 willen komen.
Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:25 schreef Leatherface het volgende:
Overigens vraag ik me af of Malaysia wel op korte termijn de A380 naar Schiphol stuurt. Die maatschappij zit financieel in zwaar weer en heeft de laatste jaren behoorlijk wat routes geschrapt. Is Amsterdam dan wel dusdanig lucratief als route om er met een A380 op te vliegen?
Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk niet voor niks van een 744 terug gegaan naar een 772.
Qua vracht krijgen we hem dagelijks vol, dus wat dat betreft is de vrachtafdeling van de MAS in Amsterdam blij dat er (voorlopig?) geen 380 gaat komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan lijkt het me sterk dat er genoeg vraag is om een A380 rendabel te maken. Weet iemand eigenlijk de load factors van deze route? (Amsterdam -KL van Malaysia dus)
Volgens mij wel, ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:49 schreef Mylene het volgende:
Alleen dat codeshare, dat gebeurd nu toch ook al?
De 747 blijft wel dé klassieke widebody kist.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.
Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |