abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:03:45 #276
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124387942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
De gehele luchtvaartindustrie draait op subsidie van de belastingbetaler dus dat verwonderd me ook niks.
Wie dit leest is gek
pi_124391526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
Daarnaast is de stroom voor nieuwe orders vrijwel opgedroogd.

Verder blijft het best een mooi prestige-project voor Airbus/Europa, en levert het wel flink wat werk op voor verschillende landen. (Nederland doet flink mee met de productie van GLARE door Fokker)
En dat laatste is ook best wat waard.
pi_125449370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:12 schreef blingbling11 het volgende:
...GLARE...
ooit nog eens een voor scheikunde op middelbare school verslag over gedaan. Interessant spul. :Y
(De monden vielen open van de leraren toen ze hoorden hoeveel uur zo'n vliegtuig in de lucht zit, hoeveel landingen enz. enz.)

Er zullen vandaag ook wel mensen in Hoofddorp raar opgekeken hebben toen op 500m hoogte de A380 over kwam zetten: http://audioboo.fm/boos/1338578-ek147-go-around#t=0m0s

Windje hè :P

En om op die discussie van KLM en de toekomst van de vloot terug te komen; de 3e MD-11 (PH-KCG) landt over een kleine 15 minuten in Victorville om nooit weer op te stijgen.
Toch jammer ;( ...
  donderdag 18 april 2013 @ 21:01:17 #279
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_125455242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
En om op die discussie van KLM en de toekomst van de vloot terug te komen; de 3e MD-11 (PH-KCG) landt over een kleine 15 minuten in Victorville om nooit weer op te stijgen.
Toch jammer ;( ...
Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)
pi_125460873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)
Boven Groenland idd:


Wel logisch natuurlijk dat die terugvliegt naar Schiphol maar zo werd het toch nog even een duur geintje.

Ben wel zo'n persoon die dan gaat denken aan de jaren (nou ja; die MD-11's zijn eigenlijk nog aardig nieuw) waarin ze duizenden/miljoenen mensen de hele wereld over heeft gebracht.
Plus dat Schiphol steeds saaier wordt...

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 19-04-2013 00:01:34 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 23:03:15 #281
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_125461949
quote:
19s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:42 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik heb dat wel eens in een docu gezien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel procent die A380 naar en vanaf Schiphol nou eigenlijk gevuld is. Iemand?
Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halen :D
pi_125464866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


Er zullen vandaag ook wel mensen in Hoofddorp raar opgekeken hebben toen op 500m hoogte de A380 over kwam zetten: http://audioboo.fm/boos/1338578-ek147-go-around#t=0m0s

Windje hè :P
O ik zag hem vandaag overkomen (ik woon naast Hoofddorp) en vroeg me al af waarom ie zo raar aan kwam vliegen :D
pi_125465991
quote:
15s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:03 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halen :D
Ben ook wel benieuwd naar de cijfers van de grotere kisten van KLM (777, 330 en beide versies van de 747).
Zal veel uitmaken over hoe hun vloot in de toekomst eruit ziet.

Trouwens; zo dus vanmiddag (boven Westergasfabriek in Amsterdam), vervolgens paar keer rond zitten cirkelen tussen Alkmaar en Purmerend en vervolgens op een andere baan geland:


En British Airways krijgt 'm ook gauw (17 april in Hamburg):


[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 19-04-2013 02:54:51 ]
pi_125473694
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
pi_125478244
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
Dat heb je ook eerder gevraagd hè? :P
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.

Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod. ^O^
quote:
6s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:39 schreef Iwanius het volgende:
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.

Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht. :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef _Arthur het volgende:
Denk dat dat dan meer aan AF ligt, dan aan de A380. Ik heb met een A380 de tweede vlucht tussen Singapore en Sidney gevlogen in 2007 en dat was toch echt wel een verademing. Gevlogen met Singapore Airlines.

Wat plaatjes van toen;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wij zaten helaas niet in die cabines ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen. :)
En hoe is dit afgelopen? :P
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:05 schreef Iwanius het volgende:
Jongens,heb van huis een meevaller te horen gekregen en ga voor het eerst
volgende maand met zo een airbus vliegen! We gaan naar Kuala Lumpur. :)
Ander vliegtuig gekregen?
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:05:01 #286
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_125536703
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
Vorig jaar en over paar weken weer. Economy class, retourtje Ho Chi Minh City, zo'n 600 euro met Emirates.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_125548289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:47 schreef Iemand91 het volgende:

Dat heb je ook eerder gevraagd hè? :P
Leeftijd gaat tellen,dus niet alles onthoud je.

quote:
Ander vliegtuig gekregen?
Nee, hele reis is niet doorgegaan wegens privé omstandigheden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 11:12:07 ]
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:34:18 #288
16715 Mylene
*schatje*
pi_125793763
Ik las hier bij de reacties dat Emirates vanaf september met dagelijkse tweede vlucht gaat komen, met een Boeing 777. Verder dat KLM nog huilt over deze aanval van de Arabieren.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:41:38 #289
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_125793913
Die route loopt goed dus kennelijk.
pi_125793988
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:41 schreef Tinos85 het volgende:
Die route loopt goed dus kennelijk.
Ik vermoed dat Emirates best onder de prijs aan kan bieden. Dan haal je een hoop transferpassagiers naar Azië e.d. binnen natuurlijk. Iets wat KLM niet kan doen.
pi_125822032
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:34 schreef Mylene het volgende:
Ik las hier bij de reacties dat Emirates vanaf september met dagelijkse tweede vlucht gaat komen, met een Boeing 777. Verder dat KLM nog huilt over deze aanval van de Arabieren.
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?

Apart.
pi_125831550
quote:
15s.gif Op zondag 28 april 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?

Apart.
Emirates heeft 117 777's, waaronder 86 777-300ER (grootste versie van de 777) en heeft daarmee de grootste 777 vloot van alle maatschappijen. Hun vloot is dan ook gebouwd om deze serie.

Verder hebben ze inderdaad een vracht A380's, 31 in gebruik en 59 in bestelling.
Je zou de A380 inderdaad als paradepaard kunnen zien, maar daarom is dit type nog niet geschikt voor elke bestemming.

Er wordt puur gekeken naar wat nodig is en wat het kost. De meest efficiënte mix vinden tussen passagiers, gewicht en afstand. Daarom kan een 777/A330 efficiënter uitvallen dan een 747 of A380.
Die laatsten vervoeren meestal(*) dan wel meer passagiers, maar zijn minder efficiënt qua vorm en hebben 4 motoren i.p.v. 2. (een doodsteek van de MD-11)

Emirates is een van de maatschappijen die veel geld achter de hand hebben, een erg jonge vloot (die alleen uit grote wide-body kisten bestaat) en een geographisch interessante hub (tussen Europa/VS en Azië/Afrika in).

* Meestal, want de 777's, MD-11's en A330-300 van KLM vervoeren meer passagiers dan de combi-747's.
pi_125936995
Maar daarmee beantwoord je je mijn vraag niet en wel of hun uitbreiding te danken is aan het feit dat zij dus een grotere vraag krijgen aan passagiers op die internationale dienstlijnen die men nu ter beschikking heeft.
pi_125937253
quote:
15s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Maar daarmee beantwoord je je mijn vraag niet en wel of hun uitbreiding te danken is aan het feit dat zij dus een grotere vraag krijgen aan passagiers op die internationale dienstlijnen die men nu ter beschikking heeft.
Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?

Ja, dat zou ik bevestigend antwoorden. Als Emirates 186 vliegtuigen heeft en nog 193 orders kun je er al van uitgaan dat ze een steeds grotere vraag verwachten.
Plus je wil niet al je eieren in een mandje doen en enige variatie houden in de vloot. Soms is een 777 beter geschikt voor een route dan een A380.

Niet geheel onverwacht natuurlijk; voor zover ik weet hebben zij vergelijkbare prijzen als KLM e.d. en hebben uitstekende hub in Dubai waar je kunt overstappen naar Azië, Afrika en Oceanië, waar KLM dit vanaf Schiphol doet (en dus vanaf Schiphol direct naar eindbestemming moet; en KLM staat er bekend om dat het vaak voordeliger is om vanuit het buitenland via Schiphol te reizen.
Dus bijv. vanuit Duitsland via Schiphol naar je eindbestemming)
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:13:45 #295
16715 Mylene
*schatje*
pi_126420262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:04 schreef Iemand91 het volgende:

Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?

Ja, dat zou ik bevestigend antwoorden. Als Emirates 186 vliegtuigen heeft en nog 193 orders kun je er al van uitgaan dat ze een steeds grotere vraag verwachten.
Plus je wil niet al je eieren in een mandje doen en enige variatie houden in de vloot. Soms is een 777 beter geschikt voor een route dan een A380.
Juist ja.

quote:
Niet geheel onverwacht natuurlijk; voor zover ik weet hebben zij vergelijkbare prijzen als KLM e.d. en hebben uitstekende hub in Dubai waar je kunt overstappen naar Azië, Afrika en Oceanië, waar KLM dit vanaf Schiphol doet (en dus vanaf Schiphol direct naar eindbestemming moet; en KLM staat er bekend om dat het vaak voordeliger is om vanuit het buitenland via Schiphol te reizen.
Dus bijv. vanuit Duitsland via Schiphol naar je eindbestemming)
En gezien je opmerking in de laatste alinea bevreemdt het mij dat voor ons Hollanders KLM nog vrij prijzig is om mee te vliegen als je praat over de man met de kleine beurs. Ik vergelijk dat dan met andere lijnvluchten,nationaal,internationaal.

Apart.
pi_126531716
Overigens landt exact nu een A330 van Etihad voor het eerst op Schiphol.
Gaat vanaf vandaag dagelijks op en neer naar Abu Dhabi.

EDIT:


Bron.

[ Bericht 51% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2013 23:41:47 ]
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:00:54 #298
16715 Mylene
*schatje*
pi_126586002
quote:
Emirates wil tweede A380 naar Schiphol

De Arabische vliegmaatschappij Emirates wil volgend jaar een tweede luchtreus A380 dagelijks tussen Dubai en Schiphol inzetten. Opnieuw een aanval op KLM in haar thuishaven.

Emirates is nog steeds de enige die met de dubbeldeks Airbus voor ruim 500 passagiers zeven dagen per week op Schiphol vliegt. KLM vindt dat de luchthaven een oneerlijke concurrent met financiele steun binnenhaalt. Volgens topman Peter Hartman verkeerde keuzes. „Wij worden in Dubai tegengewerkt.”

„Onzin”, zegt Benelux-directeur Raymond van der Veer van het winstgevende Emirates. „Er is een gelijk speelveld. Wij strijden met open vizier. Schiphol doet er verstandig aan nieuwe spelers te verwelkomen. Dat is ook goed voor de consumen, het houdt de prijzen scherp.”

Emirates vliegt nu drie jaar naar Amsterdam, eerst met een Boeing 777 en sinds afgelopen zomer met de A380, het grootste passagiersvliegtuig. Daarvan komt er in 2014 eentje bij, is volgens Van der Veer het plan. „We hebben meer dan negentig van deze joekels besteld. Die moeten wel vliegen.”

Schiphol is volgens hem voor Emirates interessant om reizigers via Dubai naar verre bestemmingen in Azië, Afrika en Australië te vervoeren. „Ook bijvoorbeeld naar Indonesië en Sri Lanka. Andersom brengen we onder meer veel Indiërs hierheen.”

Van der Veer legt de KLM-kritiek naast zich neer. „Nederlandse maatschappijen vliegen ook naar Dubai. Het is een vrije route.” Etihad Airways, waarmee Air France KLM samenwerking zoekt, start volgende week vluchten tussen Abu Dhabi en Schiphol. Die moeten de groei van Emirates en Dubai wat afzwakken.
bron
pi_126622000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens landt exact nu een A330 van Etihad voor het eerst op Schiphol.
Gaat vanaf vandaag dagelijks op en neer naar Abu Dhabi.

EDIT:

[ afbeelding ]
Bron.
Is dat standaard zo een verwelkoming met water als een toestel voor het eerst (of vliegmaatschappij) Schiphol aandoet? Ik dacht dat dit soort festiviteiten alleen waren voorbehouden aan hele speciale gelegenheden zoals het Nederlands elftal, leden van het Koninklijke Huis of een succesvolle Olympische ploeg.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:48:16 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126622284
Ik lees hier dingen over KLM en A380 en de 748. Allebei de toestellen gaan ze niet aanschaffen. De 777 is de vervanger voor de 744.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')