De gehele luchtvaartindustrie draait op subsidie van de belastingbetaler dus dat verwonderd me ook niks.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
Daarnaast is de stroom voor nieuwe orders vrijwel opgedroogd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
ooit nog eens een voor scheikunde op middelbare school verslag over gedaan. Interessant spul.quote:
Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)quote:Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
En om op die discussie van KLM en de toekomst van de vloot terug te komen; de 3e MD-11 (PH-KCG) landt over een kleine 15 minuten in Victorville om nooit weer op te stijgen.
Toch jammer...
Boven Groenland idd:quote:Op donderdag 18 april 2013 21:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Wel grappig dat de eerste poging (15 april) om naar Victorville te vliegen mislukt is (gekeerd ergens tussen IJsland en Groenland wegens technische problemen)
Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halenquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:42 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens in een docu gezien.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel procent die A380 naar en vanaf Schiphol nou eigenlijk gevuld is. Iemand?
O ik zag hem vandaag overkomen (ik woon naast Hoofddorp) en vroeg me al af waarom ie zo raar aan kwam vliegenquote:Op donderdag 18 april 2013 18:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er zullen vandaag ook wel mensen in Hoofddorp raar opgekeken hebben toen op 500m hoogte de A380 over kwam zetten: http://audioboo.fm/boos/1338578-ek147-go-around#t=0m0s
Windje hè
Ben ook wel benieuwd naar de cijfers van de grotere kisten van KLM (777, 330 en beide versies van de 747).quote:Op donderdag 18 april 2013 23:03 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Aan de kofferaantallen elke dag zit die kist altijd wel goed gevuld. Zal eens kijken of ik wat cijfers tevoorschijn kan halen
Dat heb je ook eerder gevraagd hè?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.
Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod.![]()
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:39 schreef Iwanius het volgende:
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Al twee keer mee mogen vliegen, tussen Parijs en Tokyo met Air France.
Van buiten indrukwekkend, maar van binnen is het niks. Door de vele comportimenten vond ik het zelf krapper aanvoelen dan een Boing 747. Ook had ik niet echt het idee dat er veel extra personeel was. Stewardessen waren de gehele vlucht onzichtbaar. Maar dat kan ook aan AF liggen.
Ik ben meer enthousiast over de nieuwe Dreamliner van Boeing. Die Airbus is echt de overtreffende trap in bus/veevervoer in de lucht.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef _Arthur het volgende:
Denk dat dat dan meer aan AF ligt, dan aan de A380. Ik heb met een A380 de tweede vlucht tussen Singapore en Sidney gevlogen in 2007 en dat was toch echt wel een verademing. Gevlogen met Singapore Airlines.
Wat plaatjes van toen;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij zaten helaas niet in die cabines
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
En hoe is dit afgelopen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen.
Ander vliegtuig gekregen?quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:05 schreef Iwanius het volgende:
Jongens,heb van huis een meevaller te horen gekregen en ga voor het eerst
volgende maand met zo een airbus vliegen! We gaan naar Kuala Lumpur.
Vorig jaar en over paar weken weer. Economy class, retourtje Ho Chi Minh City, zo'n 600 euro met Emirates.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:49 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er (als die vraag al niet eerder is gesteld) al lieden hier geweest die gevlogen hebben met de nieuwe Airbus en zo ja, wat waren de ervaringen,welke klas vloog je en wat was je kwijt p.p. en wat kreeg je daar allemaal voor i.v.g. wanneer je met bijvoorbeeld een Boeiing 737 vliegt.
Leeftijd gaat tellen,dus niet alles onthoud je.quote:
Nee, hele reis is niet doorgegaan wegens privé omstandigheden.quote:Ander vliegtuig gekregen?
Ik vermoed dat Emirates best onder de prijs aan kan bieden. Dan haal je een hoop transferpassagiers naar Azië e.d. binnen natuurlijk. Iets wat KLM niet kan doen.quote:
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:34 schreef Mylene het volgende:
Ik las hier bij de reacties dat Emirates vanaf september met dagelijkse tweede vlucht gaat komen, met een Boeing 777. Verder dat KLM nog huilt over deze aanval van de Arabieren.
Emirates heeft 117 777's, waaronder 86 777-300ER (grootste versie van de 777) en heeft daarmee de grootste 777 vloot van alle maatschappijen. Hun vloot is dan ook gebouwd om deze serie.quote:Op zondag 28 april 2013 09:48 schreef Iwanius het volgende:
Dat bevreemdt mij daar Emirates juist de Airbus als hun paradevliegtuig inzet , er m.i. voldoende van bestelt hebben en dan toch nog een 777 bij nemen. Zijn hun vliegroutes zo veel meer geworden dat hun huidige luchtvloot het nu al niet meer aankan en men dus 777 toestellen erbij moet nemen om aan de vraag te voldoen?
Apart.
Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Maar daarmee beantwoord je je mijn vraag niet en wel of hun uitbreiding te danken is aan het feit dat zij dus een grotere vraag krijgen aan passagiers op die internationale dienstlijnen die men nu ter beschikking heeft.
Juist ja.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:04 schreef Iemand91 het volgende:
Je wil dus zeggen of Emirates meer passagiers/vraag krijgt en daardoor nieuwe vloot (waaronder 777) koopt?
Ja, dat zou ik bevestigend antwoorden. Als Emirates 186 vliegtuigen heeft en nog 193 orders kun je er al van uitgaan dat ze een steeds grotere vraag verwachten.
Plus je wil niet al je eieren in een mandje doen en enige variatie houden in de vloot. Soms is een 777 beter geschikt voor een route dan een A380.
En gezien je opmerking in de laatste alinea bevreemdt het mij dat voor ons Hollanders KLM nog vrij prijzig is om mee te vliegen als je praat over de man met de kleine beurs. Ik vergelijk dat dan met andere lijnvluchten,nationaal,internationaal.quote:Niet geheel onverwacht natuurlijk; voor zover ik weet hebben zij vergelijkbare prijzen als KLM e.d. en hebben uitstekende hub in Dubai waar je kunt overstappen naar Azië, Afrika en Oceanië, waar KLM dit vanaf Schiphol doet (en dus vanaf Schiphol direct naar eindbestemming moet; en KLM staat er bekend om dat het vaak voordeliger is om vanuit het buitenland via Schiphol te reizen.
Dus bijv. vanuit Duitsland via Schiphol naar je eindbestemming)
bronquote:Emirates wil tweede A380 naar Schiphol
De Arabische vliegmaatschappij Emirates wil volgend jaar een tweede luchtreus A380 dagelijks tussen Dubai en Schiphol inzetten. Opnieuw een aanval op KLM in haar thuishaven.
Emirates is nog steeds de enige die met de dubbeldeks Airbus voor ruim 500 passagiers zeven dagen per week op Schiphol vliegt. KLM vindt dat de luchthaven een oneerlijke concurrent met financiele steun binnenhaalt. Volgens topman Peter Hartman verkeerde keuzes. „Wij worden in Dubai tegengewerkt.”
„Onzin”, zegt Benelux-directeur Raymond van der Veer van het winstgevende Emirates. „Er is een gelijk speelveld. Wij strijden met open vizier. Schiphol doet er verstandig aan nieuwe spelers te verwelkomen. Dat is ook goed voor de consumen, het houdt de prijzen scherp.”
Emirates vliegt nu drie jaar naar Amsterdam, eerst met een Boeing 777 en sinds afgelopen zomer met de A380, het grootste passagiersvliegtuig. Daarvan komt er in 2014 eentje bij, is volgens Van der Veer het plan. „We hebben meer dan negentig van deze joekels besteld. Die moeten wel vliegen.”
Schiphol is volgens hem voor Emirates interessant om reizigers via Dubai naar verre bestemmingen in Azië, Afrika en Australië te vervoeren. „Ook bijvoorbeeld naar Indonesië en Sri Lanka. Andersom brengen we onder meer veel Indiërs hierheen.”
Van der Veer legt de KLM-kritiek naast zich neer. „Nederlandse maatschappijen vliegen ook naar Dubai. Het is een vrije route.” Etihad Airways, waarmee Air France KLM samenwerking zoekt, start volgende week vluchten tussen Abu Dhabi en Schiphol. Die moeten de groei van Emirates en Dubai wat afzwakken.
Is dat standaard zo een verwelkoming met water als een toestel voor het eerst (of vliegmaatschappij) Schiphol aandoet? Ik dacht dat dit soort festiviteiten alleen waren voorbehouden aan hele speciale gelegenheden zoals het Nederlands elftal, leden van het Koninklijke Huis of een succesvolle Olympische ploeg.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens landt exact nu een A330 van Etihad voor het eerst op Schiphol.
Gaat vanaf vandaag dagelijks op en neer naar Abu Dhabi.
EDIT:
[ afbeelding ]
Bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |